Buub skrev:
Brøndby havde helt klart chancer, Pukki er bare for ringe. Den der Karl-Halvfiks-afslutning vidner om mangel på klasse, hvis man vil spille i Europa.
Derudover er det Herthahold ikke bedre end Fck, de havde 3 spillere i start-elleveren under 28, og de har meget få landsholdsspillere, Fck har landsholdspillere på bænken, og en markant lavere gennemsnitsalder. Det hold Brøndby møder, især med ferieflæsket i betragtning, bør de som minimum være 50/50 imod, og det er sgu lidt et stretch at kalde det legendarisk, hvis man slår dem ud. SønderjyskE har fået en markant sværere lodtrækning.
Ydmyghed er fint, men lad os nu lige bevare perspektivet. Den retorik minder mig om da Jess Thorup kaldte Napoli "Et top5-hold i Europa" sidste år, efter Midtjylland fik smadder - så er der ingen grænser for, hvor gode modstanderne er. :)
Bare for at gøre det klart at det ikke har noget med Brøndby at gøre, var det også piv-fucking-ringe af Fck, det de lavede i går. Det hold de mødte ville være i den meget tunge ende af Suppen på nuværende tidspunkt, og Fck burde have sikret sig avancement allerede.
+3. Der er mange FCK fans der læser tråden .) modsat Drejer, så troller du jo ikke, men udviser en del uvidenhed i dit indlæg eller i stedet udstiller min uvidenhed. Nu må vi se.
For jeg vidste f.eks. ikke at fordi FCK har en yngre trup, så gør det dem lige så god som Hertha?
Jeg vidste ikke at 11 aktuelle landsholdspillere er meget få mod FCKs 14, hvoraf nogle for FCK kun har spillet ganske få. Jeg troede oprigtig talt at det efterspørgslen på en spiller der var et mere brugbart måleinstrument for kvalitet. Derudover har Hertha nogle tyske spillere, som ikke spiller på landsholdet, men som til enhver tid er bedre end FCKs landsholdspillere. Ville spillere som Weiser, Stark, Plattenhardt Schieber og Langkamp ikke kunne slå FCKs landsholdsspillere af?
På Transfermarkt sidder utallige brugere og værdisætter en spiller. Er det et korrekt måleinstrument for en spillers kvalitet?. på ingen måde, men det giver alligevel en indikation af en spillers kvaliteter. Her er Herthas trup knap 80 euro millioner værd, mens FCKs er 22 millioner euro værd.
Når du siger at FCK er lige så stærk, så må du da også kunne nævne et par positioner, hvor FCK-spillere ville kunne forstærke Herthas hold.
Hertha er på ingen måde et skræmmende bundesliga mandskab. Men Bundesligaen er altså niveauer over superligaen, hvad FCKs resultater mod Bundesliga mandskaber også viser, siden FCK, så vidt jeg ved, aldrig har slået et hold fra Bundesligaen. så når nummer 4 fra Superligaen møder nummer 7 fra bundesligaen, så skal der overpræsenteres, hvis superliga mandskabet skal videre, selvom Bundesligaen endnu ikke er startet.
Lad os så se på din sidste påstand. Sønderjyskes modstander er hårdere end Hertha BSC. Javel ja. Lubin bringer de op på ca 7 millioner euro, når man værdisætter truppen.
Lad os se på et andet måleinstrument. UEFAs rangliste. Heller ikke eksakt videnskab, men alligevel en fin indikator for holds kvalitet. Man tager de seneste 5 sæsoners resultater i europæisk fodbold og beregner deraf et lands placering. Superligaen er placeret på 20 plads, mens Bundesligaen har en 2 plads, langt efter den suveræne La Liga, men det foran Premier league. Polens ligger for tiden på en 22 plads. Nummer 3 i Polen er altså bedrer end nummer 7 fra Bundeslgaen (i din verden)
Min retorik minder slet ikke om Thorups, da jeg end ikke anser Hertha for at være et top 50 hold i Europa, men det mener du måske FCK er?.
Jeg mener til gengæld at FCK gjorde det fint i Astra og at du enten overvurderer FCKs evne eller Superligaens kvalitet, når du tror den rumænske mester ville få det svært i Superligaen Rumænien ligger trods alt nummer 16 og har derfor gjort det bedre mod europæiske hold end danske hold har i samme tidsperiode.