Brøndby-tråden 2016/17

#1| 4

Sidste sæsons Brøndby-tråd var blevet lang, så jeg tænkte at en ny tråd for kommende sæson var på sin plads.

Vi står over for en ny sæson, med ny træner, nyt spilkoncept og ny superliga struktur.

Jeg har personligt store forventninger til Zorniger. Jeg tro dog tålmodighed er nøgleordet i starten af sæsonen. Det tager tid at bygge et nyt system op. Men jeg synes det er forfriskende at BIF har ansat en tysker. Det åbner helt nye døre i forhold til transfers, hvor BIF i mine øjne har været alt for aktivt på det skandinaviske marked, hvor løn og kvalitet ikke altid følges af.

17-07-2016 16:30 #2| 0

Som jeg spurgte i den anden tråd, hvad er jer Brøndbysfans forventninger til sæsonen? Jeg kan ikke selv finde ud af, hvad jeg skal tænke når jeg ser truppen. BIF selv siger top-6, men det må kunne snævres lidt ind.

Hej @Allmin - Venter stadig på dit svar, skal vi tage den her? :)

17-07-2016 18:58 #3| 0
Drejer89 skrev:Som jeg spurgte i den anden tråd, hvad er jer Brøndbysfans forventninger til sæsonen? Jeg kan ikke selv finde ud af, hvad jeg skal tænke når jeg ser truppen. BIF selv siger top-6, men det må kunne snævres lidt ind.

Hej @Allmin - Venter stadig på dit svar, skal vi tage den her? :)

Jeg forventer at de rykker ud.. Tilfreds ?

17-07-2016 18:59 #4| 0
Mikkmakk skrev: Jeg forventer at de rykker ud.. Tilfreds ?

Interessant :-)

17-07-2016 19:12 #5| 0

Sgu en meget pæn start ...

17-07-2016 20:43 #6| 0
OP

Jeg har sgu sjældent fejret et mål til 4-0 som i dag. Fedt at Holst endelig fik hul på bylden. Hvis de kan holde på Phiri, så kan det godt blive en fin sæson.

17-07-2016 20:47 #7| 0

Hold nu begge ben på jorden! Som jeg skrev i den anden tråd skal det forsat blive markant bedre, for ikke at blive kørt over af FCM/FCK der er bedre og hurtigere til at spille sig ud af et pres.
Det er dog en rigtig fin start! Det må man sige :)

Redigeret af Nitrrrrrram d. 17-07-2016 20:54
17-07-2016 20:51 #8| 1

Fedt for sæsonen og dansk fodbold at Brøndby får en god start, håber de kan bevare gode resultater, så vi kan få dueller som i gamle dage.

Hilsen en FCKer :)

17-07-2016 21:17 #9| 0

Syntes faktisk forsvaret så ud til at være noget forbedret i forhold til EL-kampene..

Det er en svær disciplin i sådan en taktik, da man tit ender mand mod mand defensivt..

Ingen tvivl om at vi vil se nogle fjollede mål scoret imod os, men så må Pukki og Kamelen bare være det skarpere!

17-07-2016 21:22 #10| 0
OP
Nitrrrrrram skrev:Hold nu begge ben på jorden! Som jeg skrev i den anden tråd skal det forsat blive markant bedre, for ikke at blive kørt over af FCM/FCK der er bedre og hurtigere til at spille sig ud af et pres.

Enig. Der er lang vej igen, men spillestilen burde på sigt betyde, at der kommer flere på stadion og måske kan det sætte lidt ekstra skub i sponsorindtægterne.

Rygtet for ca. 14 dage siden om Weis, er det dødt?

17-07-2016 22:35 #11| 0

Medierne har ikke ramt særlig godt hvad angår spillere til BIF siden TB tiltrådte.

Tror vi kan forvente at få en midtbanespiller ind, men om der er reel interesse for Weis ved jeg ikke.

Gad vide hvad der skal ske med Austin?

Boring er nok snart fortid...

Fed start på sæsonen!!!

17-07-2016 22:38 #12| 0
Nitrrrrrram skrev:Hold nu begge ben på jorden! Som jeg skrev i den anden tråd skal det forsat blive markant bedre, for ikke at blive kørt over af FCM/FCK der er bedre og hurtigere til at spille sig ud af et pres.

Hvis det kun er FCK og FCM herhjemme der kan gøre det, ser det jo meget godt ud for den kommende sæson.

17-07-2016 22:40 #13| 0
manonfire skrev:Medierne har ikke ramt særlig godt hvad angår spillere til BIF siden TB tiltrådte.
Tror vi kan forvente at få en midtbanespiller ind, men om der er reel interesse for Weis ved jeg ikke.

Gad vide hvad der skal ske med Austin?
Boring er nok snart fortid...

Fed start på sæsonen!!!

Ja, Borrings udtalelser efter kampen lød ikke som om han har tænkt sig at spille en anden plads, end fløjen.

Austin virkede heller ikke nær så god til den position, som Nørgaard, der er blomstret op på den position i de første kampe i sæsonen.

17-07-2016 22:41 #14| 0
Torstens skrev: Hvis det kun er FCK og FCM herhjemme der kan gøre det, ser det jo meget godt ud for den kommende sæson.

Jeg synes nu ikke det er pisse fedt, at to hold kan udspille Brøndby.. Der skulle helst ikke være nogen der kunne udspille dem :)

17-07-2016 22:45 #15| 0
Nitrrrrrram skrev:
Jeg synes nu ikke det er pisse fedt, at to hold kan udspille Brøndby.. Der skulle helst ikke være nogen der kunne udspille dem :)

Hvad skal Brøndby gøre, for at dette ikke sker ifølge dig? :) Allmin var også inde på den anden dag, at BIF er klubben i DK med det største potentiale.

17-07-2016 22:47 #16| 0
Drejer89 skrev: Hvad skal Brøndby gøre, for at dette ikke sker ifølge dig? :) Allmin var også inde på den anden dag, at BIF er klubben i DK med det største potentiale.

De behøver ikke at gøre noget. Der er ingen der kan udspille dem. Men derfor kan de jo godt tabe 2 eller 3 0 til et af holdene på en dag.

Men udspille dem er der ingen i DK der kan.

17-07-2016 22:48 #17| 0
Mikkmakk skrev: De behøver ikke at gøre noget. Der er ingen der kan udspille dem. Men derfor kan de jo godt tabe 2 eller 3 0 til et af holdene på en dag.
Men udspille dem er der ingen i DK der kan.

Nu kan begrebet udspillet jo godt bruges, selvom der ikke er tale om storsejre.

Vindet et hold over et andet, hvor det tabende hold falder igennem med taktikken, er holdet vel udspillet?

Redigeret af Drejer89 d. 17-07-2016 22:50
17-07-2016 22:51 #18| 0
Drejer89 skrev: Nu kan begrebet udspillet jo godt bruges, selvom der ikke er tale om storsejre.

Enig. Mener stadig ikke at nogle hold i DK kan udspille dem. men det er vel også svært at vurdere hvad der skal til for at udspille et hold.

På en enkelt dag kan det godt være de bliver udspillet. Men så kan alle hold i DK vel udspilles ?

Men syntes ikke vi skal ødelægge en god tråd med vi 2 debatterer hvad der skal til for at et hold bliver udspillet..

Redigeret af Mikkmakk d. 17-07-2016 22:52
17-07-2016 22:54 #19| 0
Mikkmakk skrev: Enig. Mener stadig ikke at nogle hold i DK kan udspille dem. men det er vel også svært at vurdere hvad der skal til for at udspille et hold.
På en enkelt dag kan det godt være de bliver udspillet. Men så kan alle hold i DK vel udspilles ?

Hvis et hold taber, hvor det taktiske oplæg falder igennem, eller det vindende hold trumfer igennem med sin taktik, så er det tabende hold imo udspillet.

Ofte vil man kunne se det på statistikken, hvor det tabende hold har haft få skud, få skud på mål, lav boldbesiddelse osv.

17-07-2016 22:55 #20| 0
Mikkmakk skrev:Men syntes ikke vi skal ødelægge en god tråd med vi 2 debatterer hvad der skal til for at et hold bliver udspillet..

Okay :) Jeg synes også, at Nit overdrev lidt med ordet udspillet. Men jeg kan godt blive enig med ham om i, at I nok får det sværere efter 3 runde i ligaen (2x opgør mod oprykker i de kommende, derefter FCM, Sønderjyske, AGF) og måske mod Berlin.

Redigeret af Drejer89 d. 17-07-2016 22:56
17-07-2016 22:56 #21| 0
Drejer89 skrev: Hvad skal Brøndby gøre, for at dette ikke sker ifølge dig? :) Allmin var også inde på den anden dag, at BIF er klubben i DK med det største potentiale.

Jeg trykkede for en gangs skyld på "vis indlæg" ved dig, i en Brøndby-tråd.. Og blev glædeligt overrasket. Så WP til dig over ikke kun at lave larm ;)

Jeg synes at der stadig er for store rum at spille i, og formår man at spille få første gangs afleveringer er man mange igennem som Brøndby spiller idag.
Det fungere godt fordi Esbjerg ikke er bedre, men man skal simpelthen blive bedre til at lukke rum ned, på især lidt længere ude mod kanterne, da man vil have flere folk centralt end noget andet hold i suppen.
Jeg synes også at der mangler lidt, i forståelsen for hvornår man går i pres med de nærmeste 3-4 mand. Jeg så et par eksempler, hvor risikoen i forhold til hvad det kan gavne, ikke var tilpas idag.

Jeg tror på at det bliver godt, men der kommer nok til at gå lidt tid, og nok et spillerkøb eller to mere. Jeg synes man mangler en bedre spiller en Holst især til midten.

17-07-2016 23:04 #22| 4
Nitrrrrrram skrev:
Jeg trykkede for en gangs skyld på "vis indlæg" ved dig, i en Brøndby-tråd.. Og blev glædeligt overrasket. Så WP til dig over ikke kun at lave larm ;)

Hold nu op Nit. Du har mig ikke på ignore ;)

Fine betragtninger. Jeg synes, at en 442 smal diamant er en spændende formation. Den kræver bare en række spillere på positioner, som ikke hænger på træerne til billige penge (som er det BIF søger). Nogen af de ting jeg er spændt på at se:

- Er den nuværende trup sammensat korrekt til systemet? Allerede nu ved vi, at en spiller som Austin fx ikke passer ind. Hvad med en aldrende Kahlenberg? Man vil spille offensivt og presse højt. Det passer fint til en spiller som Larsson, men hvad med hans defensive evner, som i høj grad er vigtig i dette system? Det har altid været en mangel vare hos ham, imo.

- Spillet med bolden er ikke længere vigtigt, man vil overlade initiativet til modstanderne og erobrer bolden højt på banen. Brøndbys modstandere har det dog ofte fint med, at give BIF initiativet og spille på omstillinger. Hvordan kommer det til at gå i disse kampe?

Ovenstående er tanker på den korte bane. Så er der selvfølgelig dem på den lange der bl.a. handler om, at BIF stadig kæmper med økonomien, hvor der forsat skæres i budgetterne.

17-07-2016 23:15 #23| 0
OP
Nitrrrrrram skrev:

Jeg tror på at det bliver godt, men der kommer nok til at gå lidt tid, og nok et spillerkøb eller to mere. Jeg synes man mangler en bedre spiller en Holst især til midten.

Jeg ser Holst som en klassespiller i svøb. Hans spidskompetencer blev ikke brugt under Frank, men under Zorniger kan jeg se ham blomstrer op, til det potentiale han altid har haft. Over 100 SL kampe og kun 21 år og til tider "misbrugt" på højre back.

Under Zorniger får han sit gennembrud, så må vi se om han også inden for 1 eller 2 år trækker i landsholdsdragten

17-07-2016 23:17 #24| 0

Jeg har haft dig på Ignore i 2 Brøndby tråde nu.. Jeg ser dog hvad du skriver i stort set alle andre tråde, da jeg bare ikke gider bruge min tid på alt den trolleri længere om Brøndby :)
Men når man rent faktisk, kan snakke lidt fodbold med dig, så er det da liiigefør man overvejer at fjerne den igen, men jeg ved jo godt, at du ikke kan holde dig i skinnet! ;)

Taktikken er helt sikkert spændene! Og på den lange bane, tror jeg også at det kan give et afkast, altså at man spiller sig til mere end truppen egentlig er til.

Om Kalle fortsat kan spille en rolle? Ja, det tror jeg. Inden han blev skadet, var han konsekvent den Brøndby-spiller som løb mest i deres kampe, typisk en 13-14 KM. Farten har han ikke haft længe, men jeg tror på at det vil være længder bedre med ham, end f.eks. Holst. De er nok ca. lige hurtige også er Kalle bare bedre på alle andre punkter imo.

Austin skal imo bare væk. Han gør det fint i en flad 4-4-2, men ikke i dette system, hvor han vil skulle spille en af de to 8'er, som skal dække for meget mod siden også, til at han kan løse opgaven. Han er for dyr at have på bænken vil jeg tro.

Larsson? Den er svær! Jeg så gerne selv at man solgte ham nu, da man sikkert kan få noget for ham. Jeg tror ligesom dig, at hans defensive kan blive et problem. Omvendt bidrager han også med mål i denne sæson, kan der ikke være nogen tvivl om..

17-07-2016 23:21 #25| 0

Nitrrrrrram skrev:Men når man rent faktisk, kan snakke lidt fodbold med dig, så er det da liiigefør man overvejer at fjerne den igen, men jeg ved jo godt, at du ikke kan holde dig i skinnet! ;)

Det har du ret i, gør det dog kun når det er nødvendigt. Det kribler lidt for at gøre det nu, hvor Allmin snakker om Holst og landsholdet meeeen, den gemmer jeg bare :)

Nitrrrrrram skrev:Larsson? Den er svær! Jeg så gerne selv at man solgte ham nu, da man sikkert kan få noget for ham. Jeg tror ligesom dig, at hans defensive kan blive et problem. Omvendt bidrager han også med mål i denne sæson, kan der ikke være nogen tvivl om..

Så han var anfører i dag, så mon ikke han bliver det næste stykke tid.

18-07-2016 00:27 #26| 0

Sådan generel taktisk forståelse..

Når man spiller med fuldbane-pres, er det essentielt med en smal defensiv.. Så det vil altid give mere rum for modstandernes kanter.. det kan simpelthen ikke undgås.. derfor det er vigtigt med forsvarer med fart i benene.. så situationen bringes under kontrol så hurtigt som muligt..

Men ingen tvivl om det bliver noget rod, engang imellem..

Når man spiller med offensive backs, er det vigtigt en midtbane trækker ned mellem de to markeringsspillere, faktisk ligesom under TF.. hans presspil, var dog mere hen mod halvbane-pres..

Måske lidt tyndt grundlag, men syntes de def. positioner så fine ud..

18-07-2016 00:31 #27| 1

Desuden finder jeg kritikken af backs forkert..

Larsson passer perfekt ind i det her system, da hans defensive skills er mindre vigtige.. Da hans job primært består i support til angrebet og andenbølge-pres..

18-07-2016 01:22 #28| 3

Som forventet er halvdelen af tråden fyldt med "klik her for at vise indlægget" - er det ikke muligt, at man snart kan blive fri for, at se hele profilens indlæg og det profilen er blevet citeret i? HELT

18-07-2016 01:24 #29| 8

Alternativ kan Allmin og aben få deres egen tråd at kneppe i, nu når de vil have hele verden skal se det.

18-07-2016 01:32 #30| 1
Drejer89 skrev:- Spillet med bolden er ikke længere vigtigt, man vil overlade initiativet til modstanderne og erobrer bolden højt på banen. Brøndbys modstandere har det dog ofte fint med, at give BIF initiativet og spille på omstillinger. Hvordan kommer det til at gå i disse kampe?

1: Det er helt forkert, at man ikke også vil spille, når man har bolden. Det er stærkt forfejlet, at tro andet. Det går oftere gennem midten, end tidligere, og primært med backer på fløjene, når vi bruger kanter, men der er masser af spil med bolden også.

2: når du skriver det med initiativet og omstillinger, tyder det for mig på, at du ikke rigtigt har forstået hvad gegenpressing går ud på. Det er jo ikke bare højt pres, når modstanderne har målspark. Det er genpres med det samme, som hvis udført godt ikke lader modstanderne få mange splitsekunder til at lave deres omstillinger. Men vender spillerne til at presse i det øjeblik man har tabt bolden, og sidder på modstandernes folk med det samme, så der skal virkeligt hurtig tanke og handling til, for at sætte en effektiv omstilling i gang.

Virker gegenpressingen ikke ordentligt, efterlader det selvfølgelig huller til modstanderne.

Esbjerg kom i dag med et defensivt udgangspunkt - det gik ikke så godt for dem. Det bliver straks sværere mod de hold der har et solidt pasningsspil på rygradden, som kan spille sig ud af presset med hurtige førstegangsafleveringer og solide løbemønstre.

18-07-2016 01:35 #31| 0

Esbjerg er vel det af Superligaholdene der har været ringest i 2016 og en klub hvor der har været ufatteligt meget uro,
Nu skal Colin Todd så til at rydde op og der går formentlig noget tid før det begynder at kunne mærkes.
Var der nogle hold i Suppen der ikke havde givet dem en lussing på hjemmebane i sæsonåbneren?

Det kan godt være der er grund til optimisme i Brøndby (spillemæssigt, ikke økonomisk) men det bør ikke være Esbjerg-kampen der definerer den optimisme.

18-07-2016 01:39 #32| 0
OP
Duckie skrev:Alternativ kan Allmin og aben få deres egen tråd at kneppe i, nu når de vil have hele verden skal se det.

Hvem er aben?

18-07-2016 09:48 #33| 0

Og til tvivlerne om Kahlenberg kan spille den her slags fodbold, så er svaret 100 % ja. Manden løber konstant ( ikke så hurtigt ) men er en så intelligent fodboldspiller, at det langt overskygger den manglende hurtighed, da han før alle andre i suppen ved hvor han skal presse/ placere sig. Desuden vil han være utrolig vigtig fremad banen, og når vi skal skal holde på kuglen imod bedre hold. Jeg er dog mere bekymret over hans helbred, og om han nogensinde bliver rigtig fit igen.

Positiv start på sæsonen, men jeg tvivler dog på i længden at truppen er god nok til en top tre placering. Vi mangler en klassespiller på midten, og lidt garderinger i forsvar og angreb før det bliver rigtigt godt. Men lad os håbe på at spilsystemet kan bære imod de bedre hold, og på sigt lidt længere

Er der nogen der ved om Nunez er på vej retur?

18-07-2016 10:43 #34| 0

@salca

BIF har hentet 3 midterforsvarere i dette vindue og Gustav er kommet til samt nunez retur. Du vil ha' flere garderinger i angreb og forsvar?

18-07-2016 11:09 #35| 0
manonfire skrev:@salca

BIF har hentet 3 midterforsvarere i dette vindue og Gustav er kommet til samt nunez retur. Du vil ha' flere garderinger i angreb og forsvar?

Lagde du mærke til jeg sluttede af med at spørge om Nunez var kommet retur?

Men da det er tilfældet synes jeg vi er okay dækket ind i angrebet, jeg mener ikke Stückler er god nok endnu, og tvivler også på om Gustav er det. Og havde du spurgt mig for en måned siden syntes jeg heller ikke at Wilzek var god nok.

Mht til forsvaret er det primært backerne jeg mener. Crone er ikke god nok endnu defensivt i mine øjne, og Da Silva meldes på vej væk. Juelsgård er måske løsningen på venstre back, men hvor er garderingerne så hvis Juelsgård og Larsson ikke er klar? Desuden kender vi ikke niveauet på de sidste to midterforsvarer i forhold til det nye offensive spilsystem. Og til sidst hvad med Albrechtsen, bliver han mere og mere skadet?

Redigeret af salsaclaus d. 18-07-2016 11:10
18-07-2016 11:11 #36| 2

Nu er Brøndby en af de 6 klubber i superligaen der spiller i Hummel tøj.

Prøv at læg mærke til banner reklamerne i samtlige af deres kampe som blir vist på TV, gælder også Euro kampene. Mindst 6 gange rundt om hele plænene igår i første halvleg.

1) You never smoke alone

2) Christiania sports klub

Christianians sports klub fodbold trøje er træk plaster for salg af hummel trøjer, plus næsten samtlige af alle billeder i deres store katalog er taget på Christiania.

I kan ikke slå os ihjel, vi er en del af jer selv;)

18-07-2016 11:19 #37| 0

18-07-2016 11:19 #38| 1

Synes faktisk det var befriende at se Zorningers interview efter kampen..

-Hvor han nævner at sejren skal nydes, men der er LANGT igen.

-Vi vil løbe ind i nederlag, også store. Da konceptet kun virker hvis alle spillere tænker 100% ens.. Falder 1-2 spillere ud, falder korthuset. Og det vil formentlig komme til at ske nogle gange.

-At der er MEGET at arbejde med, og at de stadig leder efter spillere

Men hvor er det FEDT for Dansk fodbold generelt at man tør tage en chance, istedet for blot at tage de trænere der kører rundt i "Superliga møllen".

Om Zorninger bliver en succes, er umuligt at spå om nu. Esbjerg var i en elendig forfatning, dog synes jeg nogle af de fejl de laver skyldes Brøndbys aggresivitet.

Brøndby vinder ikke mesterskabet i år, men de har sadlet om, og prøver at udnytte deres spilleres kompetencer bedst muligt, i en anerkendelse af at de sidste 5-7 års forsøg på at efterligne FCK og tildels FCM med store transfers etc, næsten har dræbt klubben..

Alt andet lige, er det en federe liga med et Brøndby hold, der spiller denne type fodbold end TFs "mourinho stil".

Synes bestemt vi allerede her efter 1. runde kan se nogle hold der bliver spændende at følge.

Om man kan li Brøndby eller ej er jo selvfølgelig en smagsag. Men den nye stil giver noget kolorit, det kan man ikke benægte.

18-07-2016 11:20 #39| 0

Torstens skrev:1: Det er helt forkert, at man ikke også vil spille, når man har bolden. Det er stærkt forfejlet, at tro andet. Det går oftere gennem midten, end tidligere, og primært med backer på fløjene, når vi bruger kanter, men der er masser af spil med bolden også.

Så bogstaveligt skulle min formulering nu ikke tages. Det jeg mente var, at spillet med bold ikke er så essentielt som det var tidligere. Kernen i systemet er spillet uden bold. Derfor der bliver brugt begreber som aktion, genpres overfaldsfodbold mm. Vi så det fx også i går, hvor BIF løb ufattelig meget, men EFB havde i visse perioder mest boldbesiddelse.

Aurvandil skrev:Esbjerg er vel det af Superligaholdene der har været ringest i 2016 og en klub hvor der har været ufatteligt meget uro,
Nu skal Colin Todd så til at rydde op og der går formentlig noget tid før det begynder at kunne mærkes.
Var der nogle hold i Suppen der ikke havde givet dem en lussing på hjemmebane i sæsonåbneren?

Det kan godt være der er grund til optimisme i Brøndby (spillemæssigt, ikke økonomisk) men det bør ikke være Esbjerg-kampen der definerer den optimisme.

Meget enig i dine synspunkter. Esbjerg hjemme i første runde er noget nær en drømmemodstander (skal ikke tage noget fra BIF-sejr). Klubben er kun i ligaen pga den nye struktur. På trods af at ligaen slet ikke var startet, formåede klubben at lave krise med sen trænerfyring samt andre i organisationen er smuttet.

Jeg var og er stadig skeptisk omkring Brøndbys valg af opstarten, hvor man har valgt træningskampe som må anses som walk overs. Det må vise sig, om det giver problemer når modstanderne bliver bedre i 4,5,6 runde. Indtil videre har det dog vist sig, at give god genlyd i pressen og givet optimisme blandt fansene, at i går var 8 eller 9 sejr i træk.

18-07-2016 11:37 #40| 0
Drejer89 skrev: Jeg var og er stadig skeptisk omkring Brøndbys valg af opstarten, hvor man har valgt træningskampe som må anses som walk overs. Det må vise sig, om det giver problemer når modstanderne bliver bedre i 4,5,6 runde. Indtil videre har det dog vist sig, at give god genlyd i pressen og givet optimisme blandt fansene, at i går var 8 eller 9 sejr i træk.

Mon ikke de fleste ser mere nøgternt på det, og kalder det for 4. sejr i træk i gældende kampe. Der er ingen der tager resultaterne af træningskampene seriøst. I øvrigt tabte de da vist til Næstved for nogle uger siden.

Ingen tvivl om, at det har været de helt rigtige modstandere for Brøndby i opstarten, så man hra kunnet implementere en helt ny tilgang, uden at man er rendt ind i store problemer - det var jo den slags Zorniger havde med Stuttgart.

Jeg er sikker på, at man sagtens kan acceptere et nederlag (uanset hvordan man taber) mod både Herta Berlin og FCM, hvis man går videre mod Hibernian og har vundet de 3 første kampe i ligaen.

Mindre kan også gøre det, men det vil skabe ro omkring holdet, hvis man er gået videre til 3. runde og taber til et hold fra bundesligaen i EL og man vinder over de 2 oprykkere og suppens næstsvageste hold fra sidste sæson. Det selvom det har været ret overkommelige modstandere.

18-07-2016 11:43 #41| 0
Torstens skrev:. Ingen tvivl om, at det har været de helt rigtige modstandere for Brøndby i opstarten, så man hra kunnet implementere en helt ny tilgang, uden at man er rendt ind i store problemer - det var jo den slags Zorniger havde med Stuttgart.

Helt enig, men imo burde man have haft én eller to kampe mod modstandere af højere kvalitet, for netop at kunne tilpasse taktikken til disse. Derfor er runde 4,5,6 og ikke mindst 7 (FCM U - Sønderjyske H - AGF U - FCK H) spændende, da det må være her holdet/taktikken skal stå sin endelige prøve.

18-07-2016 11:46 #42| 0
Duckie skrev:Alternativ kan Allmin og aben få deres egen tråd at kneppe i, nu når de vil have hele verden skal se det.

Du er sgu blevet lidt blød på dine gamle dage. Har du nogensinde tænkt over, hvem der har en stor aktie i fodboldtråde/trollerierne på PN? :)

Redigeret af Drejer89 d. 18-07-2016 11:49
18-07-2016 12:12 #43| 0

Selvom det er Brøndby tråd, men nu der bliver vist så meget reklame for Christiania sports club (CSC) på jeres stadium, så spiller vi 1 runde i pokal turneringen mod første divisions klubben FC Helsingør på kløvermarken den 9 august og der er fri entre, vi rykkede jo ud af Københavner serien og ned i serie 1 desværre.

18-07-2016 12:15 #44| 0
Allmin skrev:
Enig. Der er lang vej igen, men spillestilen burde på sigt betyde, at der kommer flere på stadion og måske kan det sætte lidt ekstra skub i sponsorindtægterne.

Rygtet for ca. 14 dage siden om Weis, er det dødt?

Ja, Benedikt Saller, træner med resten af ugen, defensiv midt fra Mainz der ikke fik forlænget sin kontrakt i år

https://www.youtube.com/watch?v=tBY9dBGNqdc

18-07-2016 12:38 #45| 0
OP
mani10 skrev: Ja, Benedikt Saller, træner med resten af ugen, defensiv midt fra Mainz der ikke fik forlænget sin kontrakt i år
https://www.youtube.com/watch?v=tBY9dBGNqdc

Det ville være en interessant signing. Han faldt igennem under Hjulmand, men under Tuchel fik han mange rosende ord med på vejen.

Med den spillestil han har vil han passe perfekt ind og ville være et langt bedrer salgsobjekt senere hen end Weis, da han kun er 23 år.

18-07-2016 12:40 #46| 0
salsaclaus skrevEr der nogen der ved om Nunez er på vej retur?

Nunez er kommet retur men fik forlænget sin ferie.

18-07-2016 12:44 #47| 0
Allmin skrev:
Det ville være en interessant signing. Han faldt igennem under Hjulmand, men under Tuchel fik han mange rosende ord med på vejen.
Med den spillestil han har vil han passe perfekt ind og ville være et langt bedrer salgsobjekt senere hen end Weis, da han kun er 23 år.

Eehmm, Hjulmand var træner i et halvt år ca. Saller er 23 år, har spillet i Mainz i hele sin karriere og kun spillet 16 bundesliga-kampe, hvorfor tiden er gået på reserveholdet med 127 kampe. Hvordan hænger dette sammen med, at han skulle været faldet igennem under Hjulmand? Mon ikke det allerede var sket før Hjulmand.

18-07-2016 13:05 #48| 0
OP

@Drejer

Han spillede 15 kampe i 2013/14 sæsonen. Så kom Hjulmand og han røg ned på 2 holdet. under Schmidt formåede han ikke at komme op igen, da de spillere der var foran ham stort set aldrig var skadet i sidste sæson.

Han spillede derfor de 16 kampe, da han var 21 år. Tag f.eks. Nikolaj Jørgensen, han vendte snuden hjem mod Danmark, da han var 21 år, med 15 bundesliga kampe i bagagen.

Sallers talent har utvilvtsomt været tilstede, ellers havde han heller ikke spillet U-landskampe. Man kan sige at konkurrencen i Mainz var for stor, som den var for stor for Jørgensen i Leverkusen/Kaiserslautern.

Jørgensen blev en kæmpe succes i FCK. Jeg siger ikke Saller bliver det samme, men at man "kun" har 16 Bundesliga kampe på CVet i en klub der de senere år har klaret sig ganske fint, er altså ikke nødvendigvis et problem.

Desuden spillede han fast på 2 holdet sidste sæson i 3 Liga, som er noget langt stærkere end f.eks. 1 div. i Danmark.

18-07-2016 13:09 #49| 0
Allmin skrev:@Drejer

Han spillede 15 kampe i 2013/14 sæsonen. Så kom Hjulmand og han røg ned på 2 holdet. under Schmidt formåede han ikke at komme op igen, da de spillere der var foran ham stort set aldrig var skadet i sidste sæson.
Han spillede derfor de 16 kampe, da han var 21 år. Tag f.eks. Nikolaj Jørgensen, han vendte snuden hjem mod Danmark, da han var 21 år, med 15 bundesliga kampe i bagagen.
Sallers talent har utvilvtsomt været tilstede, ellers havde han heller ikke spillet U-landskampe. Man kan sige at konkurrencen i Mainz var for stor, som den var for stor for Jørgensen i Leverkusen/Kaiserslautern.
Jørgensen blev en kæmpe succes i FCK. Jeg siger ikke Saller bliver det samme, men at man "kun" har 16 Bundesliga kampe på CVet i en klub der de senere år har klaret sig ganske fint, er altså ikke nødvendigvis et problem.
Desuden spillede han fast på 2 holdet sidste sæson i 3 Liga, som er noget langt stærkere end f.eks. 1 div. i Danmark.

Ok, kan det passe, at han lige har været til prøvetræning i Rotherham, hvor det så ikke blev til kontrakt?

Edit: Slog lige hans data op for sæsonen som du nævner. Ja, han fik spilletid i 15 kampe. Han spillede dog kun 349 minutter, hvilket svarer til ca 4 fulde kampe, hvorfor han uden tvivl også var en marginal-spiller i den sæson.

Hvorfor svarer du i øvrigt nu? Dårlig stil, Allmin.

Redigeret af Drejer89 d. 18-07-2016 13:21
18-07-2016 13:24 #50| 0
Drejer89 skrev: Eehmm, Hjulmand var træner i et halvt år ca. Saller er 23 år, har spillet i Mainz i hele sin karriere og kun spillet 16 bundesliga-kampe, hvorfor tiden er gået på reserveholdet med 127 kampe. Hvordan hænger dette sammen med, at han skulle været faldet igennem under Hjulmand? Mon ikke det allerede var sket før Hjulmand.

Tror du seriøst en klub fra superligaen kan hente en spiller fra bundesligaen, som spiller fast? - det ville da hverken økonomisk eller sportsligt hænge sammen for spilleren.

18-07-2016 13:25 #51| 3
OP
Drejer89 skrev:

Hvorfor svarer du i øvrigt nu? Dårlig stil, Allmin.

Fordi dit indlæg denne gang ikke var komplet tåbeligt. Men ok, jeg skal da i fremtiden afholde mig fra at svare dig igen.

18-07-2016 13:27 #52| 0
Torstens skrev: Tror du seriøst en klub fra superligaen kan hente en spiller fra bundesligaen, som spiller fast? - det ville da hverken økonomisk eller sportsligt hænge sammen for spilleren.

1. Ja, det tror jeg. Det er set før, omend det naturligvis sker sjældent.

2. Pointen i mit indlæg var, at hans manglende spilletid ikke kun var pga Hjulmand, som Allmin lagde op til.

18-07-2016 13:28 #53| 0
Allmin skrev:
Fordi dit indlæg denne gang ikke var komplet tåbeligt. Men ok, jeg skal da i fremtiden afholde mig fra at svare dig igen.

Jeg ved du er glad for at diskutere herinde, så hvis mit indlæg/spørgsmål var tåbeligt, hvorfor svarede du så ikke på det? Jeg venter oprigtigt stadig med interesse på dit svar :)

18-07-2016 13:32 #54| 0
Drejer89 skrev:1. Ja, det tror jeg. Det er set før, omend det naturligvis sker sjældent.
2. Pointen i mit indlæg var, at hans manglende spilletid ikke kun var pga Hjulmand, som Allmin lagde op til.

1: ok, kom gerne med eksempler - jeg mindes det ikke - det var nogenlunde samme antal kampe Nicolaj Jørgensen havde, da han kom hjem

2: OK, jeg troede også det var en pointe, at han ikke var fast mand for en bundesligaklub

18-07-2016 13:38 #55| 0
Torstens skrev: 1: ok, kom gerne med eksempler - jeg mindes det ikke - det var nogenlunde samme antal kampe Nicolaj Jørgensen havde, da han kom hjem

Beklager, jeg huskede semi-forkert. Per Nilsson var fast mand hos Nürnberg da FCK hentende ham. Klubben rykkede dog ned i samme sæson. Så de hentede en der havde spillet fast, men som ikke forsat kunne spille fast. My bad.

18-07-2016 14:06 #56| 0
Torstens skrev: 1: ok, kom gerne med eksempler - jeg mindes det ikke - det var nogenlunde samme antal kampe Nicolaj Jørgensen havde, da han kom hjem

Der sneg sig faktisk lige et eksempel frem fra gemmeren. Grønkjær :-)

18-07-2016 14:35 #57| 2

For helvede, endnu en BIFtråd fuldstændig gennemtrollet af Drejer inden der er gået to dage. Kan vi ikke bare lade være med at svare hans evige ligegyldige stikpiller og skjult trolleri, som altid stikker af i alle mulige retninger?? Fuck man får lange løg af det pis. Please, kan ignorerede personer ikke fuldstændig forsvinde i fotumtråden, admin?

Redigeret af Kramer d. 18-07-2016 14:36
18-07-2016 14:37 #58| 0
Kramer skrev:For helvede, endnu en BIFtråd fuldstændig gennemtrollet af Drejer inden der er gået to dage. Kan vi ikke bare lade være med at svare hans evige ligegyldige stikpiller og skjult trolleri, som altid stikker af i alle mulige retninger?? Fuck man får lange løg af det pis. Please, kan ignorerede personer ikke fuldstændig forsvinde i fotumtråden, admin?

Hvor er det du mener jeg troller?

18-07-2016 15:12 #59| 0

Hvis vi smider skotterne ud, hvornår skal vi så til Berlin?!

18-07-2016 15:26 #60| 0
Drejer89 skrev: Der sneg sig faktisk lige et eksempel frem fra gemmeren. Grønkjær :-)

Grønkjær var ikke rigtigt stamspiller i Stuttgart, og var igennem nogle turbulente år med 3 klubber på 2 år post Chelsea, og så er han heller ikke rigtigt et eksempel på ret meget andet end en spiller der vender hjem til den danske andedam, fordi udlandseventyret sang på sidste vers.

I så fald er Brøndby jo i stand til at tiltrække profiler og stamspillere fra Premier League - men hvis man ikke tæller Agger og Elmander med i det regnskab, er de det ikke rigtigt.

18-07-2016 15:27 #61| 0
Duckie skrev:Hvis vi smider skotterne ud, hvornår skal vi så til Berlin?!

28/07/16: Third qualifying round, first leg

04/08/16: Third qualifying round, second leg

18-07-2016 15:40 #62| 0

Og vi starter ude.. Desværre :( Berlin away var alt for genialt sidst, på trods af resultatet.

18-07-2016 16:02 #63| 0
Torstens skrev: Grønkjær var ikke rigtigt stamspiller i Stuttgart,

Grønkjærs data for hans sidste sæson i Stuttgart i Bundesligaen:

25 kampe, var i truppen i 30 kamp, blev brugt som indskifter i 9 af kampene.

1.554 minutter.

Fik 89min+ i 4 af de sidste 6 kampe i sæsonen.

Dvs spilletid i 83 % af kampene, hvor han var tilgængelig.

Startede inde i 64 % af kampene, hvor han fik spilletid.

Jeg ved ikke hvad din definition af stamspiller er. Det var heller ikke det begreb du brugte, da du stillede følgende spørgsmål:

Torstens skrev: Tror du seriøst en klub fra superligaen kan hente en spiller fra bundesligaen, som spiller fast? - det ville da hverken økonomisk eller sportsligt hænge sammen for spilleren.

Du snakker om at spille fast, ligesom du har fokus på det økonomiske og sportslige for spilleren. Jeg bruger Grønkjær til at svare på dit spørgsmål. Han fik spilletid i Bundesligaen, gav afkald på en økonomisk bedre kontrakt, ligesom han tog et sportsligt skridt ned.

Så ændrer du efterfølgende kriterierne, hvor han åbentbart ikke tæller fordi han er dansk osv osv. Det var bare lidt for sent.

Redigeret af Drejer89 d. 18-07-2016 16:05
18-07-2016 16:19 #64| 0
Drejer89 skrev:
Så ændrer du efterfølgende kriterierne, hvor han åbentbart ikke tæller fordi han er dansk osv osv. Det var bare lidt for sent.

OK, så lad os da holde 100% fast i mine kriterier "Tror du seriøst en klub fra superligaen kan hente en spiller fra bundesligaen, som spiller fast? - det ville da hverken økonomisk eller sportsligt hænge sammen for spilleren."

Jeg snakker ikke om hvad der var muligt for 10 år siden, hvor økonomien var markant anderledes, men om hvad der er muligt lige nu - jeg skrev ikke kunne hente, men kan hente.

Hvis du partout vil sammenligne, ville Nilsson være et langt bedre eksempel, end Grønkjær. Men han blev. som sagt ikke hentet fra en klub i 1. bundesliga.

18-07-2016 16:21 #65| 0
Torstens skrev:OK, så lad os da holde 100% fast i mine kriterier "Tror du seriøst en klub fra superligaen kan hente en spiller fra bundesligaen, som spiller fast? - det ville da hverken økonomisk eller sportsligt hænge sammen for spilleren."
Jeg snakker ikke om hvad der var muligt for 10 år siden, hvor økonomien var markant anderledes, men om hvad der er muligt lige nu - jeg skrev ikke kunne hente, men kan hente.
Hvis du partout vil sammenligne, ville Nilsson være et langt bedre eksempel, end Grønkjær. Men han blev. som sagt ikke hentet fra en klub i 1. bundesliga.

Jeg skrev det var set før, hvorefter du bad om et eksempel da du ikke kunne mindes et. Ergo, du bad mig finde et tidligere eksempel. Jeg nævnte Grønkjær :-)

Muligt lige nu og tidligere eksempel, kan jo aldrig falde i hak.

Edit: Kan dog smide en tilføjelse til Nilsson

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/nilsson-valgte-fck-foran-bundesligaen

Redigeret af Drejer89 d. 18-07-2016 16:24
18-07-2016 16:30 #66| 0
Drejer89 skrev: Jeg skrev det var set før, hvorefter du bad om et eksempel da du ikke kunne mindes et. Ergo, du bad mig finde et tidligere eksempel. Jeg nævnte Grønkjær :-)

Muligt lige nu og tidligere eksempel, kan jo aldrig falde i hak.

Edit: Kan dog smide en tilføjelse til Nilsson

OK, du får ret - ikke desto mindre er din oprindelige stikpille bare ramt 100% ved siden af - Brøndby, og resten af superligaen (inkl. FCK for 99% af spillernes vedkommende) kan ikke hente stamspillere fra 1. bundesliga, så en spiller der har spillet 16 kampe i BL for Mainz er ikke nødvendigvis under niveauet for superligaen, hvilket Nicolaj Jørgensen jo er et meget godt eksempel på.

18-07-2016 16:31 #67| 0
Torstens skrev:så en spiller der har spillet 16 kampe i BL for Mainz er ikke nødvendigvis under niveauet for superligaen, hvilket Nicolaj Jørgensen jo er et meget godt eksempel på.

Det mindes jeg heller ikke at have påstået?

18-07-2016 16:32 #68| 0
Drejer89 skrev:Edit: Kan dog smide en tilføjelse til Nilsson

Har du læst hvad han udtaler?

"Jeg fik også et par tilbud fra andre Bundesliga-klubber, men det var tit kun for et år, og perspektivet føltes ikke rigtigt, som det gjorde her i FC København"

"- For FC København virkede interessant med det samme. Jeg kunne mærke, at træneren og klubben ville satse 100 procent på mig"

Altså var han usikker på spilletid i Bundesligaen ;)

18-07-2016 16:34 #69| 0
Torstens skrev: Har du læst hvad han udtaler?
"Jeg fik også et par tilbud fra andre Bundesliga-klubber, men det var tit kun for et år, og perspektivet føltes ikke rigtigt, som det gjorde her i FC København"
"- For FC København virkede interessant med det samme. Jeg kunne mærke, at træneren og klubben ville satse 100 procent på mig"

Eller så følte han mere for en længerevarende kontrakt, fremfor ét år? Who knows. Der var hvert fald tale om en spiller, der var fast spiller i Bundesligaen i en klub som rykkede ud. Han blev tilbudt at blive i Bundesligaen, men valgte en dansk klub :-)

18-07-2016 16:35 #70| 2
Drejer89 skrev: Eller så følte han mere for en længerevarende kontrakt, fremfor ét år? Who knows. Der var hvert fald tale om en spiller, der var fast spiller i Bundesligaen i en klub som rykkede ud. Han blev tilbudt at blive i Bundesligaen, men valgte en dansk klub :-)

Hehe ja, og Agger blev tilbudt Barcelona, men valgte Brøndby.

18-07-2016 16:36 #71| 1
Torstens skrev: Hehe ja, og Agger blev tilbudt Barcelona, men valgte Brøndby.

Det fortryder han nok i dag. Av av :)

18-07-2016 16:37 #72| 0
Drejer89 skrev: Det fortryder han nok i dag. Av av :)

Det tror jeg også Brøndby gør - det havde givet en del penge i kassen.

18-07-2016 16:40 #73| 0
Torstens skrev: Det tror jeg også Brøndby gør - det havde givet en del penge i kassen.

Tror også Oscar fortryder.

18-07-2016 16:50 #74| 0

Drejer89 skrev: Eller så følte han mere for en længerevarende kontrakt, fremfor ét år? Who knows. Der var hvert fald tale om en spiller, der var fast spiller i Bundesligaen i en klub som rykkede ud. Han blev tilbudt at blive i Bundesligaen, men valgte en dansk klub :-)

Torstens skrev: Har du læst hvad han udtaler?

Uden at tage parti, eller have stor lyst til at participere i den debat, så mener jeg at Erik Mykland kom til FCK fra rimelig fast spilletid i 1860.

18-07-2016 17:17 #75| 5

"IGNORE" funktionen virker ikke særlig godt, når en person bliver ved med at trolle, så 50 % af alle indlæg bliver markeret som "Du ignorerer denne profil, klik for at vise"

Samtidig med at nogle folk rent faktisk fodrer trolden, så den såkaldte Brøndby tråd med det samme er ødelagt af en kæmpe derail med ordkløveri og Bundesliga kontra Superliga snak.

Det er nævnt mange gange, men kan vi sådan HELT seriøst ikke få lov til at få en Brøndby tråd hvor drejer har skriveforbud

@dieb

18-07-2016 19:37 #76| 0
Torstens skrev:28/07/16: Third qualifying round, first leg
04/08/16: Third qualifying round, second leg

Perfekt! Tak

freakstar skrev:Og vi starter ude.. Desværre :( Berlin away var alt for genialt sidst, på trods af resultatet.

Perfekt perfekt! Så er jeg hjemme!

Ja, den bustur hjem er den værste jeg husker. De værste sidste 25 min af fodboldkamp jeg har set, trods vi havde en fest da Duncan lavede kassen, denne gang er det forhåbentlig på det olympiske stadion. Ses i Berlin! No jin

18-07-2016 19:56 #77| 0

Sidst jeg kiggede med i debatten forventede de at bruge det lille med plads til ca. 19.500

http://www.herthabsc.de/de/intern/auslosung-europa-league-3-qualifikationsrunde/page/10974--17-17-.html#.V40XVriLS02

Redigeret af mani10 d. 18-07-2016 19:57
18-07-2016 23:55 #78| 0

Ja, det står der sgu også! Grimt alligevel, slidte bunker!

20-07-2016 18:23 #79| 0

https://www.youtube.com/watch?v=Jtmk5faEl0o

Hany Mukhtar er der skrevet en leje aftale med købsoption med idag

han spiller 8ér eller 10ér, kommer fra benfica.

20-07-2016 19:03 #80| 0

Spændende spiller de har hentet der, men hvor mange voksen kampe har han spillet?

Redigeret af miniskive d. 20-07-2016 23:57
20-07-2016 19:14 #81| 0

YearsTeam
Apps†
(Gls)†
2012–2015Hertha BSC II
21
(7)
2012–2015Hertha BSC
17
(0)
2015–Benfica B
1
(1)
2015–Benfica
1
(0)
2015–2016→ Red Bull Salzburg (loan)
13
(1)
2016–→ Brøndby IF (loan)
0
(0)
National team‡Germany U15
3
(1)
Germany U16
10
(3)
Germany U17
3
(1)
2013Germany U18
4
(0)
2013–2014Germany U19[1]
16
(9)
2014–Germany U20[2]
11

(6

20-07-2016 19:17 #82| 0
miniskive skrev:Spændene spiller de har hentet der, men hvor mange voksen kampe har han spillet?

Du får lige et bedre overblik:

20-07-2016 19:18 #83| 0
OP

15 for RB Salzburg og 18 for Hertha Bsc. 10 kampe for Herthas Bundesliga mandskab i 13/14 sæsonen. Var for ca. 3 år siden udråbt som en af de helt store talenter i tysk fodbold.

Han blev ikke brugt i foråret hos RB Salzburg, hvor han efter sigende floppede. Men der blev også hentet 11 nye spillere ind i den sæson, hvor angiveligt 10 floppede ifølge de østrigske kilder jeg har læst.

Jeg anser dette for et virkeligt scoop. Hvis han skulle floppe, så betaler man løn for det ene år. Men hvis han som forventet slår igennem og når sit potentiale, så kan man lave en stor fortjeneste på ham senere hen, da han på sigt nok søger mod en større liga igen.

20-07-2016 20:02 #84| 3

Det minder lidt om den gang med Meulensteen, der kommer en træner ind som tror han kan hente sekunda spillere fra sit eget land og tror de uden problemer kan klare sig i den danske liga. Men det bliver spændende, måske kan han sikre jer en top 6 plads.

Redigeret af miniskive d. 20-07-2016 23:56
20-07-2016 20:28 #85| 5
miniskive skrev:Det minder lidt om den gang med Meulensteen, der kommer en træner ind som tror han kan hente sekunda spillere fra sit eget land og tror de uden problemer kan klare sig i den danske liga. Men de bliver spændene, måske kan han sikre jer en top 6 plads.

Smut nu bare troll

20-07-2016 20:30 #86| 1
OP
miniskive skrev:Det minder lidt om den gang med Meulensteen, der kommer en træner ind som tror han kan hente sekunda spillere fra sit eget land og tror de uden problemer kan klare sig i den danske liga. Men de bliver spændene, måske kan han sikre jer en top 6 plads.

Det ved jo ikke hvad du snakker om. Meulensteen tog Howard med, som ikke var det store talent. Jeg kan end ikke huske hvad backen hed som han også tog med fra Uniteds ungdomsafdeling.

Mukhtar har været en ledende spiller på de tyske ungdomslandshold de seneste mange år og et kæmpe talent. Modsat Howard har han dog allerede en pæn del kampe på 1 hold, i langt større ligaer end den danske.

Mukthar er et kæmpe scoop, men hvis du ved hvordan BIF kan hente endnu større internationale talenter, så del venligst din viden

20-07-2016 20:42 #87| 0

I misforstår, skriver han er en spændende mand, men i mine øjne lidt af en lottokupon. Han har jo ikke ligefrem bombet igennem i Østrig.

Redigeret af miniskive d. 20-07-2016 23:56
20-07-2016 20:55 #88| 0
Allmin skrev: Mukhtar har været en ledende spiller på de tyske ungdomslandshold de seneste mange år

Hvorfor har han aldrig spillet på u21-holdet? Det plejer de største og ledende talenter vel at gøre? Især når de er så gode på der andre u-hold.

Allmin skrev: Modsat Howard har han dog allerede en pæn del kampe på 1 hold, i langt større ligaer end den danske.

En del kampe? Bob bob:

2015/2016 - 13 kampe i Østrig Bundesliga - 325 minutter - 25 minutter pr. kamp i gennemsnit

2014/2015 - 1 kamp i Liga NOS - 15 minutter

2013/2014 - 10 kampe i Bundesligaen - 316 minutter - 32 minutter pr. kamp i gennemsnit

Det er dæleme ikke mange førsteholds-ligakampe, han har spillet de sidste tre år.

656 minutter i alt, svarende til 7,3 fulde kampe.

Bob bob, Allmin.

Redigeret af Drejer89 d. 20-07-2016 20:56
20-07-2016 20:55 #89| 0
OP
miniskive skrev:I misforstår, skriver han er en spændene mand, men i mine øjne lidt af en lottokupon. Han har jo ikke ligefrem bumbet igennem i Østrig.

Hvis han havde slået igennem i Salzburg havde det jo ikke været realistisk at hente ham. Tag f.eks. Ankersen fra FCK, han røg også ud af RB Salzburg efter 1 år. RB Salzburg har jo en Trup der er mere værd end BIF og FCK tilsammen.

Det er jo ikke altid helt nemt at slå igennem i en større international topklub.

Hvis Mukhtar er en lottokupon, så er han 6 rigtige med tillægstal og det sidste nummer mangler at blive trukket. Vel på papiret det største talent uden for Skandinavien på 21 eller derunder, som en Superligaklub nogensinde har tiltrukket.

20-07-2016 21:09 #90| 0

Ankersen var også lidt en lottokupon i mit hoved.

Og jeg er ikke helt overbevist om der var fuld gevinst, Remmer er blevet skubbet i baggrunden.

Ligesom en af de spillere fra jeres egen afdeling gør. (Nørgaard/Holst)

Og hvad med Kahlenberg? hvad skal han nu?

20-07-2016 21:26 #91| 0
Allmin skrev:Jeg anser dette for et virkeligt scoop. Hvis han skulle floppe, så betaler man løn for det ene år. Men hvis han som forventet slår igennem og når sit potentiale, så kan man lave en stor fortjeneste på ham senere hen, da han på sigt nok søger mod en større liga igen.

Allmin skrev:
Mukthar er et kæmpe scoop, men hvis du ved hvordan BIF kan hente endnu større internationale talenter, så del venligst din viden

Allmin skrev:
Hvis Mukhtar er en lottokupon, så er han 6 rigtige med tillægstal og det sidste nummer mangler at blive trukket. Vel på papiret det største talent uden for Skandinavien på 21 eller derunder, som en Superligaklub nogensinde har tiltrukket.

Har du set ham spille meget? Citerer du bare medierne eller hvorfra har du din viden?

20-07-2016 21:40 #92| 0

Jonas Borring på vej til FCM, der så sender Sisto til udlandet, Austin er vist også på vej ud så der skal vel også være noget at vælge mellem på midten. Bliver iøvrigt en spændende kamp 28 Aug. FCM- Viborg.

20-07-2016 21:51 #93| 0

nogen der kan fortælle noget om han BIF lige har lånt fra Benfica? 21 årig midtbane

Redigeret af ERH4RDT d. 20-07-2016 21:52
20-07-2016 21:58 #94| 0
ERH4RDT skrev:nogen der kan fortælle noget om han BIF lige har lånt fra Benfica? 21 årig midtbane

http://bleacherreport.com/articles/2332037-hany-mukhtar-why-hertha-berlin-undersold-german-wonderkid-to-benfica

20-07-2016 22:49 #95| 0
OP
Snuxa skrev:

Har du set ham spille meget? Citerer du bare medierne eller hvorfra har du din viden?

Nej, selvfølgelig har jeg ikke set ham spille meget, men jeg har set ham spille. jeg følger tysk fodbold tæt og hans navn var mig allerede bekendt for 3 år siden.

I 2014 scorede han også det afgørende mål i u-19 finalen. Han spillede alle 5 kampe i den slutrunde, modsat Kimmich og Brandt (som de fleste nok kender).

Talentet er der ingen tvivl om. Om han kan indfri det er spørgsmålet, men det tror jeg fuldt og fast på, da han får en træner som allerede i 2014 ville havde hentet ham til RB Leipzig.

Har man været en af de førende kræfter på et tysk ungdomshold, så er talentet der. Nu tager et skridt tilbage på karrierestigen, hvor han vil få sit gennembrud.

20-07-2016 22:54 #96| 0
OP
miniskive skrev:Ankersen var også lidt en lottokupon i mit hoved.
Og jeg er ikke helt overbevist om der var fuld gevinst, Remmer er blevet skubbet i baggrunden.

Ligesom en af de spillere fra jeres egen afdeling gør. (Nørgaard/Holst)
Og hvad med Kahlenberg? hvad skal han nu?

Der er jo formdyk og skader at forholde sig til over en hel sæson. Desuden så kræver systemet Zorniger vil spille, et usædvanligt løbeengagement. Allerede i weekenden løb holdet 122km mod Esbjerg. så skader det ikke at have en ekstra mand på midtbanen.

Kahlenberg er jo ikke længere den yngste. Mon ikke han er inde og ude af holdet i hans formentlig sidste sæson?

21-07-2016 00:22 #97| 0

Ham Hany virker super spændende af hvad man lige kan læse rundt omkring, glæder mig til at se ham i aktion, gerne på søndag i Silkeborg, men han skal nok bruge mere tid:)
Bliver spændende at se, hvordan hr. Coach stiller op imorgen, nogen der har et bud på startopstillingen? Vi sparer jo nok et par stykker

21-07-2016 00:42 #98| 1
Allmin skrev:
Det ved jo ikke hvad du snakker om. Meulensteen tog Howard med, som ikke var det store talent. Jeg kan end ikke huske hvad backen hed som han også tog med fra Uniteds ungdomsafdeling.
Mukhtar har været en ledende spiller på de tyske ungdomslandshold de seneste mange år og et kæmpe talent. Modsat Howard har han dog allerede en pæn del kampe på 1 hold, i langt større ligaer end den danske.

Eckersley - mon ikke mini hentyder til Hannes Sigurdsson, Peguero og Giovane Rector, som altså mest af alt var købt, fordi klubben havde lagt al scouting data i hænderne på Erik Larsen, som var fulgt med Michael Laudrup.

Howard blev i øvrigt årets spiller i Brøndby i sæsonen efter.

21-07-2016 10:03 #99| 0
Allmin skrev: Det ville være en interessant signing. Han faldt igennem under Hjulmand, men under Tuchel fik han mange rosende ord med på vejen.
Allmin skrev:@Drejer

Allmin skrev:15 for RB Salzburg og 18 for Hertha Bsc. 10 kampe for Herthas Bundesliga mandskab i 13/14 sæsonen. Var for ca. 3 år siden udråbt som en af de helt store talenter i tysk fodbold.
Han blev ikke brugt i foråret hos RB Salzburg, hvor han efter sigende floppede. Men der blev også hentet 11 nye spillere ind i den sæson, hvor angiveligt 10 floppede ifølge de østrigske kilder jeg har læst.

Jeg anser dette for et virkeligt scoop. Hvis han skulle floppe, så betaler man løn for det ene år. Men hvis han som forventet slår igennem og når sit potentiale, så kan man lave en stor fortjeneste på ham senere hen, da han på sigt nok søger mod en større liga igen.

Allmin skrev: Mukhtar har været en ledende spiller på de tyske ungdomslandshold de seneste mange år og et kæmpe talent. Modsat Howard har han dog allerede en pæn del kampe på 1 hold, i langt større ligaer end den danske.

Allmin skrev: Hvis Mukhtar er en lottokupon, så er han 6 rigtige med tillægstal og det sidste nummer mangler at blive trukket. Vel på papiret det største talent uden for Skandinavien på 21 eller derunder, som en Superligaklub nogensinde har tiltrukket.
Allmin skrev: Nej, selvfølgelig har jeg ikke set ham spille meget, men jeg har set ham spille. jeg følger tysk fodbold tæt og hans navn var mig allerede bekendt for 3 år siden.
I 2014 scorede han også det afgørende mål i u-19 finalen. Han spillede alle 5 kampe i den slutrunde, modsat Kimmich og Brandt (som de fleste nok kender).
Talentet er der ingen tvivl om. Om han kan indfri det er spørgsmålet, men det tror jeg fuldt og fast på, da han får en træner som allerede i 2014 ville havde hentet ham til RB Leipzig.
Har man været en af de førende kræfter på et tysk ungdomshold, så er talentet der. Nu tager et skridt tilbage på karrierestigen, hvor han vil få sit gennembrud.

Det må jeg altså sige, Allmin. Dit kendskab til unge tyske reserveholdsspillere er imponerede, og så endda lige de to, der bliver sat i forbindelse med Brøndby. Heldigt, hva? Jeg bliver dog nødt til at tage de kritiske briller på for en stund. Når nu du har kendskab til disse spillere, som du også har set spille, ifølge dig selv, hvorfor kommer du så kun med facts som alle hurtigt kan finde? Ungdomskampe, klubskifter, spilletid, mål osv. kan alle finde ved at kigge 5 minutter på nettet. Når nu du har kendskab til spillerne, hvorfor deler du så ikke det vigtigste, når en spiller skifter klub? Hvordan er de som spillertyper? Hvad er deres spillestil, deres spidskompetencer, deres svagheder mm? Nu har jeg citeret alle dine indlæg om de to tyskere, hvor du kloger dig, og ikke i ét af dem kommer du ind på noget af dette.

21-07-2016 10:38 #100| 17

"IGNORE" funktionen virker ikke særlig godt, når en person bliver ved med at trolle, så 50 % af alle indlæg bliver markeret som "Du ignorerer denne profil, klik for at vise"

Samtidig med at nogle folk rent faktisk fodrer trolden, så den såkaldte Brøndby tråd med det samme er ødelagt af en kæmpe derail med ordkløveri og Bundesliga kontra Superliga snak.

Det er nævnt mange gange, men kan vi sådan HELT seriøst ikke få lov til at få en Brøndby tråd hvor drejer har skriveforbud

@dieb

21-07-2016 10:48 #101| 10

+1 Mani10

Trollen sidder på standby morgen, middag og aften... han har tilsyneladende intet andet at foretage sig!?!?

Hvilken interesse har PN i at Snakken/debatten konstant afspores?

En løsning kunne også være at ignore-funktionen udvikles således at trollens indlæg + citationer gøres 100% usynlige.

21-07-2016 11:48 #102| 0

Stop jeres hykleri, og stop især med at forsøge at spilde Diebs tid på det.

@manonfire

Skal vi tage et par kig på nogle af dine tidligere indlæg i FCK-trådene?

Og nu brokker du dig til Dieb, fordi du mener at jeg afsporer debatten/troller i forbindelse med en række spørgsmål til brøndbyspillere? Ynkeligt.

Redigeret af Drejer89 d. 21-07-2016 11:53
21-07-2016 14:24 #103| 11

Problemet er, at hvor de fleste herinde diskuterer BIF på godt og ondt, gør du det kun på ondt. Det bidrager på ingen måder, at du gemmer din sarkasme og trollen rundt bag diverse spørgsmål, som gang på gang afsporer debatten i for og imod. Brug nu din energi på FCK tråden, og hvis så du er træt af samme adfærd hos BIF fans ovre hos jer, så kræv det samme, som bliver krævet her.

Fint med nogle indlæg, men måske et om dagen kunne gøre det, i en tråd hvor det ikke er den klub du brænder for!! Eller måske du bare ikke tør sprænge ud af skabet

21-07-2016 14:54 #104| 0

@Kramer

Fint, nogenlunde sagligt indlæg.

Kramer skrev:Problemet er, at hvor de fleste herinde diskuterer BIF på godt og ondt, gør du det kun på ondt.

For det første, så er jeg uenig. Jeg har længere oppe ytret mig positivt overfor bl.a. Zorninger og hans spillefilosofi. Brugeren jeg skrev med, roste mig endda. For det andet, så er begrebet "ondt" helt forkert. Du skal bruge ordet "kritisk". Hvornår er det blevet negativt at have en negativ vinkel på tingene? Allmins tilgang til tingene har so far vist sig at være jubeloptimist, hvorfor det er ganske normalt, at have en kritisk tilgang til hans postulater, analyser eller hvad man nu vil kalde det, hvis man har indtryk af, at han ikke tegner et oprigtigt billede. Det er ikke troll eller afsporing af debat, det er blot debat.

21-07-2016 14:56 #105| 0
Kramer skrev:Brug nu din energi på FCK tråden, og hvis så du er træt af samme adfærd hos BIF fans ovre hos jer, så kræv det samme, som bliver krævet her.

Jeg skal som bruger ikke kræve noget som helst. Forummet har retningslinjer, det er ikke mig der skal bestemme dem. Der har været masser af trollerier, svinere mm. i FCK-trådene. Jeg har aldrig, og kommer aldrig til at bruge mods tid på at anmelde det. Derfor synes jeg også det er tåkrummende når jeg ser, at profiler som bl.a. manonfire gør det.

21-07-2016 15:15 #106| 9
Drejer89 skrev:@Kramer

Fint, nogenlunde sagligt indlæg.

For det første, så er jeg uenig. Jeg har længere oppe ytret mig positivt overfor bl.a. Zorninger og hans spillefilosofi. Brugeren jeg skrev med, roste mig endda. For det andet, så er begrebet "ondt" helt forkert. Du skal bruge ordet "kritisk". Hvornår er det blevet negativt at have en negativ vinkel på tingene? Allmins tilgang til tingene har so far vist sig at være jubeloptimist, hvorfor det er ganske normalt, at have en kritisk tilgang til hans postulater, analyser eller hvad man nu vil kalde det, hvis man har indtryk af, at han ikke tegner et oprigtigt billede. Det er ikke troll eller afsporing af debat, det er blot debat.

Hvad gør dig i stand til at vurdere hvad der er sagligt?

Syns det virker overlegent og arrogant - derfor er du også i den forkerte tråd...

21-07-2016 16:18 #107| 9

Endnu en gang er IGNORE funktionen ubrugelig.

Lad os tage de sidste 5 indlæg:

- "Du ignorerer denne profil. Tryk her for at vise indlægget"

- Svar til trollen
- Svar til trollen

Så pokernet, jeres funktion med at ignorere brugere hjælper jo tydeligvis ikke, da vi der ignorerer indlæggelse fra trollen/provokatøren er tvunget til at se på det. Og igen vil jeg pointere at endnu en Brøndby tråd er ødelagt, da det er sådan i 50%ish af tråden.
Et forslag til en ændring vil være at når man ignorerer en profil, bør man have muligheden for helt at slippe for at se at brugeren har skrevet, i stedet for at få muligheden for at vise indlægget, samt slipper for at se citerede indlæg fra trollen. Ellers har funktionen ingen virkning overhovedet?

Derudover vil jeg igen høre om muligheden for en Brøndby tråd uden tilladelse fra drejer til at skrive, da ingen gider høre på ham

@dieb

21-07-2016 17:17 #108| 0

Borring som forventet til FCM... Urena retur til Brøndby...... Tvivlsomt køb at best...

21-07-2016 17:32 #109| 3

Udlænding nr seks i dette vindue. Ikke meget tiltro, der er til talenterne.

21-07-2016 17:42 #110| 0

Den man tugter elsker man

21-07-2016 18:09 #111| 0

Velkommen Urena!

21-07-2016 18:22 #112| 0

Har en egentlig fin fidus til Urena, især i det nye BIF system.. Utrolig arbejdsom angriber, der går hårdt til forsvaret. Stort løbeaktivitet, + 26 år.. Kender superligaen, og har egentlig gjort det fint for FCM når han har fået chancen.. Han har nok bare ikke passet til dem, og har heller ikke rigtig fået chancen.

Derudover skal det lægges at man får ham "gratis", da man ikke ville bruge Borring, og dermed synes jeg en super fin spiller til prisen.. Det er lidt win win for alle her. Pånær Randers vil jeg mene :)

21-07-2016 18:26 #113| 0
ThomasRR skrev:Derudover skal det lægges at man får ham "gratis", da man ikke ville bruge Borring, og dermed synes jeg en super fin spiller til prisen..

FCM har angiveligt også fået 1 million kroner med i byttet. Borring har selvfølgelig også fået en sign on, da han skrev med Brøndby ligesom han har fået løn. Så regnestykket siger bestemt ikke "gratis". :)

Redigeret af Drejer89 d. 21-07-2016 18:27
21-07-2016 18:29 #114| 0

Måske ikke.. Men stadig en spiller der formentlig ville koste 5m+ i det frie marked. Så synes det er en god signing (på papiret), og vil mene han passer godt i BIF.. Ikke en "slå op i banen" angriber med dårlig attitude, han løber og arbejder stenhårdt, og tror godt han kan blive ret målfarlig. Spændende!

21-07-2016 18:38 #115| 1

http://www.black-wolves.com/ulvegraven/viewtopic.php?f=1&t=97057&start=690

Hvis du tjekker her (side 47) er nærmest alle FCM fans på nakken af Steinlein for denne transfer.. Mange siger manden har et stort uforløst potentiale, og aldrig fået chancen rigtigt. Jeg er af samme skuffe.. Har set ham spille en del, og jeg synes faktisk han virker skarp. Jeg synes ikke det er større gevinst for BIF end for FCM med denne handel, men er af opfattelsen at det er win win for alle.

21-07-2016 19:03 #116| 0
ThomasRR skrev:http://www.black-wolves.com/ulvegraven/viewtopic.php?f=1&t=97057&start=690
Hvis du tjekker her (side 47) er nærmest alle FCM fans på nakken af Steinlein for denne transfer.. Mange siger manden har et stort uforløst potentiale, og aldrig fået chancen rigtigt. Jeg er af samme skuffe.. Har set ham spille en del, og jeg synes faktisk han virker skarp. Jeg synes ikke det er større gevinst for BIF end for FCM med denne handel, men er af opfattelsen at det er win win for alle.

Jeg har ikke noget at indvende ift. byttet. Jeg pointerede bare, at BIF har givet penge for Urena + Borring (som har kostet løn+sign on), hvorfor der ikke var tale om et gratis bytte :)

Om det har været billigere for BIF at gøre sådan, fremfor ren handel, kan kun være gætteri.

21-07-2016 19:39 #117| 0
OP

Vi får en landsholdsspiller fra en nation som ligger langt højere på verdensranglisten end Danmark og afgiver en spiller der er 5 år ældre, har set sine bedste dage fysisk og som selv mener han ikke passer ind i BIFs spilkoncept.

Derudover er det ikke til at vide hvor meget "kone-gate" spiller ind i Borrings bevidsthed og om den vil påvirke hans spil.

Jeg var meget kritisk over for Bech da han tiltrådte, men må da ærligt erkende at jeg er imponeret over de seneste måneders arbejde.

21-07-2016 23:23 #118| 0
OP

Puha, det var godt nok tæt. Lidt for meget "skotsk" i spillestilen i dag. Nu venter Hertha BSC. Hertha er selvfølgelig storfavoritter og det havde været rart hvis lodtrækningsheldet havde tilsmilet os noget mere.

Men vi er langt fra uden chancer. Hertha spillede fremragende i efteråret i sidste sæson, men blev ramt af et enormt formdyk i foråret. Faktisk var man det 3 bedste hold efter 17 spillerunder, mens man var det 3 dårligste de sidste 17 runder. Samlet set rakte det dog til en 7 plads.

Man har haft et par spillere med til EM, som alt andet lige må stå lidt længere tilbage formmæssigt.

21-07-2016 23:26 #119| 0

Der manglede idéer mod Hibs. Silkeborg-kampen kan let blive en kopi af aftenens kamp - de vil også bare stille sig ned og parkere bussen.

21-07-2016 23:35 #120| 0
S0dan skrev:Der manglede idéer mod Hibs. Silkeborg-kampen kan let blive en kopi af aftenens kamp - de vil også bare stille sig ned og parkere bussen.

Brøndby spillede også ringe i aften. Det skal være bedre mod Silkeborg på søndag. Der har vi vel de 2 (måske 3) nye med, som kan få debut. Man må vel trods en god grundform forvente, at de 120 minutter fra i aften sidder i benene på nogle af spillerne på søndag.

22-07-2016 00:28 #121| 0

Der er i hvert fald brug for en kreativ spiller på den offensive midtbane (Greko var/er en skandale på den plads). Håber ham den nye, Mukhtar, får succes dér - det siges at han er en klassisk nr. 10.

22-07-2016 00:57 #122| 0

Asger Sørensen spillede på hold med Mukhtar i Salzburg og udtaler :

- Hany er en klassisk 10'er. Han har en rigtig god teknik og et sindssygt godt blik for spillet. Han er en rigtig fin fyr og arbejder hårdt til træning. Han er meget professionel. Jeg tror, han bliver spændende at følge i Brøndby og Superligaen, siger Asger Sørensen til tipsbladet.dk og tilføjer, at Mukhtar kan blive en profil i den danske liga, Han har bestemt potentiale. Det er ikke for sjov, at han har spillet så mange U-landskampe for Tyskland. Han skal selvfølgelig vænne sig til en ny kultur i Brøndby, selv om de har en tysk træner. Han skal bruge lidt tid, og så må vi se. Potentialet har han i hvert fald.

Problemet med Hobro hold har vi vist ikke helt fået løst endnu, en Mukhtar kunne forhåbentligt være nøglen til det.

22-07-2016 01:11 #123| 0

Nøj jeg håber at det skubber Holst ud på bænken. Jeg begynder seriøst at græde, hvis det er Hjulsager han tager ud.
Jeg tror dog ikke på at han allerede starter inde mod Silkeborg ham den nye 10'er.

Og nej Allmin, Holst kommer aldrig i nærheden af landsholdet. bare nej.

22-07-2016 01:12 #124| 0

Også et mærkligt men spændende køb af Urena, han skifter vel fra FCM for at få mere spilletid, men med Pukki, Wilczek, Nilsson som er snakket meget op og Stuckler og Corlu kan det vil ikke blive til meget mere spilletid

22-07-2016 01:25 #125| 0

Imo skal Urena have chancen for at spille ved siden af Pukki. Jeg ser helst polakken finder sig et andet sted og spille fodbold, synes godt nok det er begrænset hvad han bidrager med.

22-07-2016 01:42 #126| 0
Nitrrrrrram skrev:Imo skal Urena have chancen for at spille ved siden af Pukki. Jeg ser helst polakken finder sig et andet sted og spille fodbold, synes godt nok det er begrænset hvad han bidrager med.

Var enig før sæsonstarten, syntes Wilczek er kommet lidt bedre med, ville også hellere have en spillende angriber ved siden af Pukki er bare bange for det ikke giver mål nok, tror Nilsson skubber Wilczek ud når han kommer i gang, så hedder den måske Nilsson og Urena på toppen

22-07-2016 04:52 #127| 0

@alle

Er der nogen der tager turen til Berlin, som har mulighed for at købe billet på sæsonkort på lørdag kl 9.30 i Brøndby shoppen, evt mandag morgen kl 9.30 samme sted hvor eventuelt overskydende billetter bliver sat til salg.

Klubben har fået tildelt 1440 billetter og jeg kunne godt frygte sæsonkortholderne får taget en god bid, jeg er desværre ikke hjemme til lørdag. Anyone? Jeg skal bruge to

24-07-2016 16:55 #128| 0

Hold da kæft, hvor er Silkeborg dog ringe. De blev endnu mere defensive efter Brøndby scorede.

Gid drengene tager sig sammen og dasker dem i 2. halvleg.

24-07-2016 17:26 #129| 0

Holst igen! Bliver han sådan ved, så ender han som den næste Brøndby-spiller på landsholdsvæggen.

24-07-2016 19:34 #130| 0

Hold nu kæft en sprød udebane t-shirt!
Synes dog det er lidt voldsomt at tage 125 kr i mer-pris hvis man skal have tryk på..

24-07-2016 19:57 #131| 0
Nitrrrrrram skrev:Hold nu kæft en sprød udebane t-shirt!
Synes dog det er lidt voldsomt at tage 125 kr i mer-pris hvis man skal have tryk på..

Det er desværre std, og ja, en fuldstændig vanvittig overpris.

28-07-2016 21:50 #132| 0

Hvordan helved kunne pukki brænde den friløber ????

Kom nu drenge ❤️

28-07-2016 22:12 #133| 7

You know what time it is.

28-07-2016 22:12 #134| 0

Hvordan har Mukhtar spillet de to gange han er blevet skiftet ind?

28-07-2016 22:24 #135| 0

Jeres nye træner er da ærlig må man sige - også når det kommer til fansne.

28-07-2016 22:28 #136| 2
Drejer89 skrev:

You know what time it is.

Ja det er "time" til at din mor læser godnathistorie som hun plejer...
28-07-2016 22:49 #137| 0
Gausi skrev:

Ja det er "time" til at din mor læser godnathistorie som hun plejer...

Hold nu op - det er sjovt jo :)

28-07-2016 23:14 #138| 0
Gausi skrev:Ja det er "time" til at din mor læser godnathistorie som hun plejer...

Du vinder. Dén dér kan jeg ikke hamle op med.

28-07-2016 23:38 #139| 1
OP

BIF spillede en god kamp. Irriterende at man manglede dræber instinktet i de afgørende situationer. Nu er Hertha ikke fysisk set der hvor de skal være, men BIF tillod ikke mange chancer mod et hold, der på papiret er langt stærkere end f.eks. FCK,

Sandsynligvis vinder Vi ikke med 2 på hjemmebane, men resultatet er ikke så umuligt, at det vil afskrække tilskuertallet. Kan godt forestille mig en rigtig pænt hjemmebane kulisse og så må man bare ud og spiller over stepperne og se om man kan skabe ednu et legendarisk resultat mod et tysk hold, som det var tilfældet mod Schalke, Eintracht og Karlsruhe.

28-07-2016 23:41 #140| 0
Alexhest383 skrev:Hvordan har Mukhtar spillet de to gange han er blevet skiftet ind?

Man så ikke meget til ham i Silkeborg, men han var god idag, godt touch på bolden, gode afleveringer, skal nok blive en gevinst i superligaen.

28-07-2016 23:55 #141| 3
Allmin skrev:BIF spillede en god kamp. Irriterende at man manglede dræber instinktet i de afgørende situationer. Nu er Hertha ikke fysisk set der hvor de skal være, men BIF tillod ikke mange chancer mod et hold, der på papiret er langt stærkere end f.eks. FCK,
Sandsynligvis vinder Vi ikke med 2 på hjemmebane, men resultatet er ikke så umuligt, at det vil afskrække tilskuertallet. Kan godt forestille mig en rigtig pænt hjemmebane kulisse og så må man bare ud og spiller over stepperne og se om man kan skabe ednu et legendarisk resultat mod et tysk hold, som det var tilfældet mod Schalke, Eintracht og Karlsruhe.

Brøndby havde helt klart chancer, Pukki er bare for ringe. Den der Karl-Halvfiks-afslutning vidner om mangel på klasse, hvis man vil spille i Europa.

Derudover er det Herthahold ikke bedre end Fck, de havde 3 spillere i start-elleveren under 28, og de har meget få landsholdsspillere, Fck har landsholdspillere på bænken, og en markant lavere gennemsnitsalder. Det hold Brøndby møder, især med ferieflæsket i betragtning, bør de som minimum være 50/50 imod, og det er sgu lidt et stretch at kalde det legendarisk, hvis man slår dem ud. SønderjyskE har fået en markant sværere lodtrækning.

Ydmyghed er fint, men lad os nu lige bevare perspektivet. Den retorik minder mig om da Jess Thorup kaldte Napoli "Et top5-hold i Europa" sidste år, efter Midtjylland fik smadder - så er der ingen grænser for, hvor gode modstanderne er. :)

Bare for at gøre det klart at det ikke har noget med Brøndby at gøre, var det også piv-fucking-ringe af Fck, det de lavede i går. Det hold de mødte ville være i den meget tunge ende af Suppen på nuværende tidspunkt, og Fck burde have sikret sig avancement allerede.

Redigeret af Buub d. 29-07-2016 00:01
29-07-2016 00:41 #142| 0
Allmin skrev:BIF spillede en god kamp. Irriterende at man manglede dræber instinktet i de afgørende situationer. Nu er Hertha ikke fysisk set der hvor de skal være, men BIF tillod ikke mange chancer mod et hold, der på papiret er langt stærkere end f.eks. FCK,

Du glemte Bayern i Champions League i '98 - Allan Ravns mål i de sidste minutter, og Brøndby lå på 1. pladsen i pulje med Barcelona, Bayern og Manchester United - de to sidstnævnte mødtes senere i finalen.

Vi kom senere ned på jorden igen i den pulje, omend vi burde have gjort mere ved Barcelona i Parken, da de fik Guardiola udvist i 1. halveg.

Redigeret af Torstens d. 29-07-2016 00:45
29-07-2016 03:47 #143| 0
ktothep skrev:Jeres nye træner er da ærlig må man sige - også når det kommer til fansne.

Hvad sagde han om fansne?

29-07-2016 06:19 #144| 0
miniskive skrev: Hvad sagde han om fansne?

På en pæn måde fik han formuleret, at et fåtal af dem, spolerede Brøndbys momentum, ved at skyde fyrværkeri af.

29-07-2016 09:09 #145| 0
retzzz skrev:Endnu en gang er IGNORE funktionen ubrugelig.
Lad os tage de sidste 5 indlæg:

- Svar til trollen
- Svar til trollen

Så pokernet, jeres funktion med at ignorere brugere hjælper jo tydeligvis ikke, da vi der ignorerer indlæggelse fra trollen/provokatøren er tvunget til at se på det. Og igen vil jeg pointere at endnu en Brøndby tråd er ødelagt, da det er sådan i 50%ish af tråden.
Et forslag til en ændring vil være at når man ignorerer en profil, bør man have muligheden for helt at slippe for at se at brugeren har skrevet, i stedet for at få muligheden for at vise indlægget, samt slipper for at se citerede indlæg fra trollen. Ellers har funktionen ingen virkning overhovedet?

Derudover vil jeg igen høre om muligheden for en Brøndby tråd uden tilladelse fra drejer til at skrive, da ingen gider høre på ham

@dieb

I dine indstillinger kan du vælge om du vil have mulighed for at se indlæg fra brugere du ignorerer. Hvis du fjerner fluebenet dér burde du overhovedet ikke kunne se de ignorerede indlæg.

Ang. Dét at give specifikke brugere et generelt forbud mod at skrive i specifikke tråde, så er det en form for "censur" som ikke hører til noget sted.

Jeg har lige skummet tråden, Og ja... Drejer er da træls flere steder, men jeg ser ikke umiddelbart noget, der går over stregen - og vi er vel efterhånden ret hårdhudede os, der holder med Brøndby, så mon ikke vi også overlever Drejer.

Men anmeld gerne hvis trolleriet fortsætter/ bliver grovere... Mange bække små osv...

Redigeret af tuznelda d. 29-07-2016 09:10
29-07-2016 09:41 #146| 0
OP
Torstens skrev: Du glemte Bayern i Champions League i '98 - Allan Ravns mål i de sidste minutter, og Brøndby lå på 1. pladsen i pulje med Barcelona, Bayern og Manchester United - de to sidstnævnte mødtes senere i finalen.
Vi kom senere ned på jorden igen i den pulje, omend vi burde have gjort mere ved Barcelona i Parken, da de fik Guardiola udvist i 1. halveg.

Jo, men jeg nævnte lige de 3 modstandere, fordi dem gik vi videre imod;).

29-07-2016 09:56 #147| 0
tuznelda skrev: I dine indstillinger kan du vælge om du vil have mulighed for at se indlæg fra brugere du ignorerer. Hvis du fjerner fluebenet dér burde du overhovedet ikke kunne se de ignorerede indlæg.

Ang. Dét at give specifikke brugere et generelt forbud mod at skrive i specifikke tråde, så er det en form for "censur" som ikke hører til noget sted.
Jeg har lige skummet tråden, Og ja... Drejer er da træls flere steder, men jeg ser ikke umiddelbart noget, der går over stregen - og vi er vel efterhånden ret hårdhudede os, der holder med Brøndby, så mon ikke vi også overlever Drejer.
Men anmeld gerne hvis trolleriet fortsætter/ bliver grovere... Mange bække små osv...

Hvorfor skal vi anmelde hvis det forsætter, han har fået 2-3 anmeldelser i denne tråd alene men der sker ikke noget alligevel ?

29-07-2016 10:19 #148| 0
Allmin skrev: Jo, men jeg nævnte lige de 3 modstandere, fordi dem gik vi videre imod;).

Tjaaa, men Bayern resultatet var vel det mest legendariske vi har fået mod tyske hold.

29-07-2016 10:28 #149| 4
OP
Buub skrev:
Brøndby havde helt klart chancer, Pukki er bare for ringe. Den der Karl-Halvfiks-afslutning vidner om mangel på klasse, hvis man vil spille i Europa.

Derudover er det Herthahold ikke bedre end Fck, de havde 3 spillere i start-elleveren under 28, og de har meget få landsholdsspillere, Fck har landsholdspillere på bænken, og en markant lavere gennemsnitsalder. Det hold Brøndby møder, især med ferieflæsket i betragtning, bør de som minimum være 50/50 imod, og det er sgu lidt et stretch at kalde det legendarisk, hvis man slår dem ud. SønderjyskE har fået en markant sværere lodtrækning.

Ydmyghed er fint, men lad os nu lige bevare perspektivet. Den retorik minder mig om da Jess Thorup kaldte Napoli "Et top5-hold i Europa" sidste år, efter Midtjylland fik smadder - så er der ingen grænser for, hvor gode modstanderne er. :)

Bare for at gøre det klart at det ikke har noget med Brøndby at gøre, var det også piv-fucking-ringe af Fck, det de lavede i går. Det hold de mødte ville være i den meget tunge ende af Suppen på nuværende tidspunkt, og Fck burde have sikret sig avancement allerede.

+3. Der er mange FCK fans der læser tråden .) modsat Drejer, så troller du jo ikke, men udviser en del uvidenhed i dit indlæg eller i stedet udstiller min uvidenhed. Nu må vi se.

For jeg vidste f.eks. ikke at fordi FCK har en yngre trup, så gør det dem lige så god som Hertha?

Jeg vidste ikke at 11 aktuelle landsholdspillere er meget få mod FCKs 14, hvoraf nogle for FCK kun har spillet ganske få. Jeg troede oprigtig talt at det efterspørgslen på en spiller der var et mere brugbart måleinstrument for kvalitet. Derudover har Hertha nogle tyske spillere, som ikke spiller på landsholdet, men som til enhver tid er bedre end FCKs landsholdspillere. Ville spillere som Weiser, Stark, Plattenhardt Schieber og Langkamp ikke kunne slå FCKs landsholdsspillere af?

På Transfermarkt sidder utallige brugere og værdisætter en spiller. Er det et korrekt måleinstrument for en spillers kvalitet?. på ingen måde, men det giver alligevel en indikation af en spillers kvaliteter. Her er Herthas trup knap 80 euro millioner værd, mens FCKs er 22 millioner euro værd.

Når du siger at FCK er lige så stærk, så må du da også kunne nævne et par positioner, hvor FCK-spillere ville kunne forstærke Herthas hold.

Hertha er på ingen måde et skræmmende bundesliga mandskab. Men Bundesligaen er altså niveauer over superligaen, hvad FCKs resultater mod Bundesliga mandskaber også viser, siden FCK, så vidt jeg ved, aldrig har slået et hold fra Bundesligaen. så når nummer 4 fra Superligaen møder nummer 7 fra bundesligaen, så skal der overpræsenteres, hvis superliga mandskabet skal videre, selvom Bundesligaen endnu ikke er startet.

Lad os så se på din sidste påstand. Sønderjyskes modstander er hårdere end Hertha BSC. Javel ja. Lubin bringer de op på ca 7 millioner euro, når man værdisætter truppen.

Lad os se på et andet måleinstrument. UEFAs rangliste. Heller ikke eksakt videnskab, men alligevel en fin indikator for holds kvalitet. Man tager de seneste 5 sæsoners resultater i europæisk fodbold og beregner deraf et lands placering. Superligaen er placeret på 20 plads, mens Bundesligaen har en 2 plads, langt efter den suveræne La Liga, men det foran Premier league. Polens ligger for tiden på en 22 plads. Nummer 3 i Polen er altså bedrer end nummer 7 fra Bundeslgaen (i din verden)

Min retorik minder slet ikke om Thorups, da jeg end ikke anser Hertha for at være et top 50 hold i Europa, men det mener du måske FCK er?.

Jeg mener til gengæld at FCK gjorde det fint i Astra og at du enten overvurderer FCKs evne eller Superligaens kvalitet, når du tror den rumænske mester ville få det svært i Superligaen Rumænien ligger trods alt nummer 16 og har derfor gjort det bedre mod europæiske hold end danske hold har i samme tidsperiode.

29-07-2016 10:33 #150| 1
Buub skrev:

Altså et hold kan ikke være bedre en et andet, når de kun har 3 spillere under 28?

og at Sønderjyskes har fået en markant sværer lodtrækning er vist lige i overkanten 😊

29-07-2016 11:03 #151| 3
Torstens skrev: Du glemte Bayern i Champions League i '98 - Allan Ravns mål i de sidste minutter, og Brøndby lå på 1. pladsen i pulje med Barcelona, Bayern og Manchester United - de to sidstnævnte mødtes senere i finalen.

Ehheheh, flot bedrift at være nr 1. efter første runde, da de to andre storhold spiller uafgjort.

Torstens skrev:Vi kom senere ned på jorden igen i den pulje, omend vi burde have gjort mere ved Barcelona i Parken, da de fik Guardiola udvist i 1. halveg

Nu ikke så beskeden. 1-0-5 og en målscore på kun 4-18.

29-07-2016 11:04 #152| 1

Med kun 1440 billetter

Allmin skrev:
Hertha er på ingen måde et skræmmende bundesliga mandskab. Men Bundesligaen er altså niveauer over superligaen, hvad FCKs resultater mod Bundesliga mandskaber også viser, siden FCK, så vidt jeg ved, aldrig har slået et hold fra Bundesligaen. så når nummer 4 fra Superligaen møder nummer 7 fra bundesligaen, så skal der overpræsenteres, hvis superliga mandskabet skal videre, selvom Bundesligaen endnu ikke er startet.

Lad os så se på din sidste påstand. Sønderjyskes modstander er hårdere end Hertha BSC. Javel ja. Lubin bringer de op på ca 7 millioner euro, når man værdisætter truppen.

Lad os se på et andet måleinstrument. UEFAs rangliste. Heller ikke eksakt videnskab, men alligevel en fin indikator for holds kvalitet. Man tager de seneste 5 sæsoners resultater i europæisk fodbold og beregner deraf et lands placering. Superligaen er placeret på 20 plads, mens Bundesligaen har en 2 plads, langt efter den suveræne La Liga, men det foran Premier league. Polens ligger for tiden på en 22 plads. Nummer 3 i Polen er altså bedrer end nummer 7 fra Bundeslgaen (i din verden)

Min retorik minder slet ikke om Thorups, da jeg end ikke anser Hertha for at være et top 50 hold i Europa, men det mener du måske FCK er?.
Jeg mener til gengæld at FCK gjorde det fint i Astra og at du enten overvurderer FCKs evne eller Superligaens kvalitet, når du tror den rumænske mester ville få det svært i Superligaen Rumænien ligger trods alt nummer 16 og har derfor gjort det bedre mod europæiske hold end danske hold har i samme tidsperiode.

Smider lige et par indspark til euforien dagen derpå.

• - Hvis man skal bruge Uefas rangliste til at sammenligne ligaer, så er Hertha bedre end Liverpool og West Ham ud fra din logik ? (Nummer 7 og 8 i PL).

• - Alder har intet med en trups styrke at gøre, men er en god indikator for om et hold er på vej op eller ned (hold med høj gennemsnitsalder står ofte foran en generationsskifte, der igen oftest svækker det, med mindre man har nok arabiske pund i baglommen fra olie eller ditto russiske):

• Godt for Dansk fodbold at BIF har genskabt Jyllands tro på holdet. Man kunne bare se i Silkeborg hvordan midtjyderne atter tonser ind på de gule udebaneafsnit iført seneste trøje fra http://alphabrondby.dk/butik/ - Ikke alle Ultras har brug for et CVR for at nå deres fans....

• Hertha er et bedre hold end det polske hold SJE slog. Hertha er også bedre end de farlige skotter fra forrige runde. Måske er Hertha på niveau med de utrænede rumænere FCK mødte?

• @Drejer89 er en irriterende drengerøv i jeres tråde, men omvendt mangler Brøndbytråden ligesom "B4" og "SSO" ofte neutrale/kritiske indspark.
    Miljøet er tid tider så rygklappende fans imellem at alt kritik forstummer. Det er oftest enten Zankas eller stadionets skyld. Bedste indslag på twitter i går aftes, var tossen der mente vinden var skyld i at rakkerterne/pyroen røg på banen... ;-)

Held og lykke på torsdag i returen mod Tysklands nummer 7.
Btw skal Herthas fans i buret på torsdag? For jeg mindes det var derfor Brøndby besluttede sig til den model :

Da vi ønsker at udnytte kapaciteten bedst muligt på Brøndby Stadion, modtog vi derfor rådgivning fra arkitekter og eksterne rådgivere i starten af 2015 med hensigten på at lave et klart defineret udebaneafsnit, hvor indgange og afsnit er optimeret til de stadionforhold, vi har til rådighed, og samtidig tilpasset til de regler og retningslinjer, som gælder for dansk fodbold, og som UEFA stiller i forhold til udeholdets fans i europæisk fodbold. Citat fra 3point.dk

Eller overlader BIF Hertha Nordea med de 6000 pladser? For derefter at smide FCK retur til buret den 28. august? Jeg formoder det bliver scenariet, men jeg gætter også på at påstande om dobbeltmoral og lign. vil flyde på de sociale medier....

Forsat god sommer og gul fest.

Inched- Det københavnske juletræ.

29-07-2016 11:06 #153| 2
Allmin skrev:På Transfermarkt sidder utallige brugere og værdisætter en spiller. Er det et korrekt måleinstrument for en spillers kvalitet?. på ingen måde, men det giver alligevel en indikation af en spillers kvaliteter.

Transfermarkt kan bruges til rigtig mange gode til. Beløbbene derinde kan dog ikke bruges til noget.

29-07-2016 11:53 #154| 0
OP

@Inched limns

Jeg skrev at værdien på trupper og ligastyrke er en indikator for et holds styrke. Her er West Hams trup i mine øjne stærkere end Herthas og Liverpool er vel det hold i Europa med den stærkeste trup, der ikke spiller europæisk i denne sæson.

En trups alder er underordnet, hvis de unge spillere på sigt ikke kan nå samme kvalitative niveau som deres ældre holdkammerater. Hertha BSC har for truppen set en gennemsnitsalder på 26 år, mens FCKs er 26,5 år, altså ældre.

Så Buubs geniale måleinstrument skal åbenbart ses over en kamp. BIFs gennemsnitsalder er 24,9 år, så ud fra den betragtning kan jeg selvfølgelig godt se at buub mener det er for ringe vi ikke satte dem til vægs.

Hvis du tror Astra er på niveau med Hertha, så overhaler du jo Buub, fordi du så må mene at FCK er bedrer end Hertha. Intet hold i de laverestående ligaer (den polske, danske og rumænske indbefattet) ville nogensinde spille europæisk mere, hvis de fik lov til at spille Bundesliga under deres nuværende forhold.

Over 2 kampe kan man have tur i den, ramme sit topniveau, mens modstanderen rammer bundniveauet. Stolpe ind i stedet for stolpe ud eller være ramt af dommertække.

For det er det der skal til, hvis et dansk hold skal slå et Bundesliga mandskab over 2 kampe. Med undtagelse af OB mod Kaiserslautern. B1903 mod Bayern München og BIFs 4 Bundesliga skalpe, har intet dansk hold formået at komme videre.

Så vidt jeg ved har et hold som FCK endda aldrig vundet en kamp mod et bundesliga mandskab.

29-07-2016 12:09 #155| 0
OP
Torstens skrev: Tjaaa, men Bayern resultatet var vel det mest legendariske vi har fået mod tyske hold.

Synes personligt at 5-0 mod Frankfurt var det største, fordi Frankfurt på spilletidspunktet af mange ansås at være på kvalitativ omgangshøjde med Bayern.

Sejren mod Bayern var flot, men ikke nær så suveræn og overvældende som 5-0. Den aften blev dansk klubfodbold på den europæiske scene "født"

29-07-2016 19:13 #156| 0
Allmin skrev: +3. Der er mange FCK fans der læser tråden .) modsat Drejer, så troller du jo ikke, men udviser en del uvidenhed i dit indlæg eller i stedet udstiller min uvidenhed. Nu må vi se.

For jeg vidste f.eks. ikke at fordi FCK har en yngre trup, så gør det dem lige så god som Hertha?

Jeg vidste ikke at 11 aktuelle landsholdspillere er meget få mod FCKs 14, hvoraf nogle for FCK kun har spillet ganske få. Jeg troede oprigtig talt at det efterspørgslen på en spiller der var et mere brugbart måleinstrument for kvalitet. Derudover har Hertha nogle tyske spillere, som ikke spiller på landsholdet, men som til enhver tid er bedre end FCKs landsholdspillere. Ville spillere som Weiser, Stark, Plattenhardt Schieber og Langkamp ikke kunne slå FCKs landsholdsspillere af?
På Transfermarkt sidder utallige brugere og værdisætter en spiller. Er det et korrekt måleinstrument for en spillers kvalitet?. på ingen måde, men det giver alligevel en indikation af en spillers kvaliteter. Her er Herthas trup knap 80 euro millioner værd, mens FCKs er 22 millioner euro værd.
Når du siger at FCK er lige så stærk, så må du da også kunne nævne et par positioner, hvor FCK-spillere ville kunne forstærke Herthas hold.

Fed debat! Interessante punkter. :)

Min kommentar omkring alder skulle implicit indikere, at det ikke er et superhold, der er en formue værd, og at de skulle have en værdi på over en halv milliard er helt i skoven, når 70 % af startelleveren er i deres karriererers efterår. Det samme er værdianslåelsen af Fcks hold imo, Ludwig + Delaney ligger vel på minimum 100, at Delaneys kontrakt er ved at udløbe, gør ham ikke til en dårligere spiller. Det er selvsagt dybere at shoppe i Bundesligaen end i Superligaen, da pengene er mindre i dansk fodbold, både mht. klubbernes indtjening og spillernes lønninger.

Mht. SønderjyskE, er deres modstander i gang med sæsonen, og kommer fra en udebanesejr mod Lech Poznan. Herthas spillere er slet ikke i form, og jeg ville til hver en tid hellere møde et et hold fra en større liga, der mangler 20 %, end et hold fra en liga der også er stærkere end den danske, og som er fit.

Drop ranglister, du kan ikke bruge historien til noget ifm. nuværende styrkeforhold. i 2013 sikrede Brøndby sig akkurat overlevelse i Suppen mod Horsens, rædselssæsoner og op-og nedture sker. Hertha har et vildt budget, men jeg må indrømme jeg ikke er imponeret over materialet.

- Jeg overvurderer ikke dansk fodbold, Superligaen har et elendigt bundniveau, men jeg håber og mener at top4 skal kunne bide skeer med Østeuropa og den bløde mellemvare. :)

Redigeret af Buub d. 29-07-2016 19:21
29-07-2016 20:27 #157| 0
OP
Buub skrev:

Fed debat! Interessante punkter. :)

Min kommentar omkring alder skulle implicit indikere, at det ikke er et superhold, der er en formue værd, og at de skulle have en værdi på over en halv milliard er helt i skoven, når 70 % af startelleveren er i deres karriererers efterår. Det samme er værdianslåelsen af Fcks hold imo, Ludwig + Delaney ligger vel på minimum 100, at Delaneys kontrakt er ved at udløbe, gør ham ikke til en dårligere spiller. Det er selvsagt dybere at shoppe i Bundesligaen end i Superligaen, da pengene er mindre i dansk fodbold, både mht. klubbernes indtjening og spillernes lønninger.

Mht. SønderjyskE, er deres modstander i gang med sæsonen, og kommer fra en udebanesejr mod Lech Poznan. Herthas spillere er slet ikke i form, og jeg ville til hver en tid hellere møde et et hold fra en større liga, der mangler 20 %, end et hold fra en liga der også er stærkere end den danske, og som er fit.

Drop ranglister, du kan ikke bruge historien til noget ifm. nuværende styrkeforhold. i 2013 sikrede Brøndby sig akkurat overlevelse i Suppen mod Horsens, rædselssæsoner og op-og nedture sker. Hertha har et vildt budget, men jeg må indrømme jeg ikke er imponeret over materialet.

- Jeg overvurderer ikke dansk fodbold, Superligaen har et elendigt bundniveau, men jeg håber og mener at top4 skal kunne bide skeer med Østeuropa og den bløde mellemvare. :)

Ja, fint med en debat, dr kan producere mere end onle-liners og photoshoppede billeder:)

Den bedste alder for en spiller skulle angiveligt være 27,5. Ser man f.eks. på hvilke aldersgrupper der udvælges til Premier league all star team, så er spillere på 27-29. Derfor vil jeg mene man er i sit "efterår" når man rammer de ca. 30 år og selvfølgelig noget ældre når man er målmand. Hertha stillede med 3 spillere over 30. Ingen tvivl om at Ibisevic og Kalou er i deres "efterår", men det indikerer værdien også. Men præcis de 2 spillere, kan vi vel godt blive enige om også ville kunne forstærke FCK. så jeg har svært ved at se de 70% der skulle være "over the hill"

Lublin har spillet 2 europæiske kampe mere end Sønderjyske mod et bulgarsk hold i Euroleague kval. Men gør det dem virkelig stærkere eller på niveau med Hertha BSC?. som sagt så anser jeg heller ikke Hertha som en uoverkommelig modstander, men jeg vil til enhver tid hellere møde et hold, der ligger på niveau med den danske, end et hold fra en af Europas stærkeste ligaer, hvad alt historik også viser, når mans er på danske Europacup resultater.

Jeg er heller ikke vildt imponeret over Hertha, men mener dog stadig at de ligger niveauer over ethvert superliga mandskab. Hertha er helt klart den bløde mellemvare i Tyskland, da holdet alt andet end spillede fremragende i foråret. For selv sådanne hold kommer næsten altid videre mod de lavere rangerendes landes klubber, af den simple grund, at deres spillere bare er så meget bedrer.

Du nævner selv Delaney som profil og jeg er enig. Men så er det da mærkeligt, at når man har et FCK hold som angiveligt skulle være så gode som du beskriver og et af holdets profiler kan købes på markedet, ikke tiltrækker klubber fra de største ligaer, men hvor spilleren angiveligt selv mener at Fulham i den næstbedste række var et møde værd.

Tag f.eks. en spiller som Cornelius. Udråbt som det 8 vidunder, inde han blev solgt til Cardiff, som hørte til i bunden af Premier league. Floppede total med 105 spille minutter og sendt tilbage til FCK, hvor han mere eller mindre er fast mand. (skal siges at FCK udviste fænomenale købmandsevner i forhold til salgsprisen)

Tag de danske FCK spillere som har været i udlandet. De er ikke vendt tilbage fordi de anså FCK som et trin op af karrieretrappen, men fordi de ikke slog til i de bedre ligaer.

Fordi man gør det godt i Superligaen og pt. er danske mestrer gør altså ikke holdet bedre eller på omgangshøjde med den tyske mellemvare. Hertil er ligaernes styrkeforhold for stort

29-07-2016 20:38 #158| 0
Allmin skrev:Du nævner selv Delaney som profil og jeg er enig. Men så er det da mærkeligt, at når man har et FCK hold som angiveligt skulle være så gode som du beskriver og et af holdets profiler kan købes på markedet, ikke tiltrækker klubber fra de største ligaer, men hvor spilleren angiveligt selv mener at Fulham i den næstbedste række var et møde værd.

Lad os nu se, hvor han ender.

Som jeg nævnte for dig i vores sidste debat, hvor du sjovt nok bare trak dig (lol), så har FCKs seneste to salg generet ca. 90 mio i transferindtægter, før bonusser. Det er voldsomt i Superligaen, hvilket bevidner om ekstraordinær kvalitet, kontra de andre hold.

Redigeret af Drejer89 d. 29-07-2016 20:39
29-07-2016 20:45 #159| 0

Tror egentlig vi er rimeligt enige, selvom jeg ikke køber præmissen om at Fck mod Hertha ikke ville være 50/50. Virkede bare som om Hertha i den grad blev lovprist, som hvis man havde trukket Wolfsburg, Leverkusen eller Schalke.

Mht. Delaney er jeg også dybt overrasket. Mine egne tanker med hans visit i Fulham er at han var derovre, for at få andre interesserede ud af busken.

Hvis Fck sælger en spiller til udlandet, er det vel et tegn på succes, at han ikke vender hjem, før han er over the hill? Poulsen og Kvist havde begge nogle rigtigt fine år i udlandet, Dame, Bengtsson, Sigurdsson og Oviedo er fint kørende, Atiba har haft sin succes, Hangeland fik succes, og jeg glæder mig til at følge Amartey og Jørgensen. Enig i at Corner er pivringe.

29-07-2016 21:04 #160| 0
Allmin skrev: Jo, men jeg nævnte lige de 3 modstandere, fordi dem gik vi videre imod;).

glemte du ikke leverkusen?

29-07-2016 21:28 #161| 0
OP
werder77 skrev:
glemte du ikke leverkusen?

Det gjorde jeg så sandelig i første omgang:). fik det dog rettet senere hen, dog uden at nævne Leverkusen :)

Allmin skrev:
BIFs 4 Bundesliga skalpe,

29-07-2016 21:55 #162| 0

I glemmer sgu sejren på Anfield:)

My bad så ikke i kun snakkede om store præstationer imod tyske hold.

Redigeret af salsaclaus d. 29-07-2016 21:58
01-08-2016 10:36 #163| 0

Hvor er det ringe at smide en 2-0 føring væk mod fucking Horsens! Tilter mig helt enormt!

Ses på stadion på torsdag!

01-08-2016 10:55 #164| 0
Nitrrrrrram skrev:

Hvor er det ringe at smide en 2-0 føring væk mod fucking Horsens! Tilter mig helt enormt!

Ses på stadion på torsdag!

Enig... Det var sku tiltende !
01-08-2016 11:26 #165| 1

Jeg har stadig optur over berliner turen!

04-08-2016 22:12 #167| 3

Fantastisk - intet mindre :)

04-08-2016 22:15 #168| 0

Nogle der ved hvem de danske hold kan trække imorgen ?

04-08-2016 22:18 #169| 0

Duckie..

mani10 skrev:Nogle der ved hvem de danske hold kan trække imorgen ?

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/seedel2016.html

Side hvor man året rundt kan holde styr på europæisk bold.

Tillykke til Brøndby. Rart at Brøndby også skal ud at spille bold 3-4 dage før derbyet i august.

Inched

04-08-2016 22:19 #170| 0

Der er nogle stykker her. Ved ikke, hvor opdateret den er:

04-08-2016 22:30 #171| 5

@Drejer89

Hvor er dit obligatoriske Pukki peger billede?

04-08-2016 22:34 #172| 0
krabbefar skrev:@Drejer89

Det er nu ikke obligatorisk, men jeg forventer den kommer i næste runde :)))))

04-08-2016 22:45 #173| 1

Yeeeeeeees! Endnu en away - troede det var slut for i år.. WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

04-08-2016 22:45 #174| 0
OP

Röcker og Mukhtar var de eneste nye startere siden sidste sæson. Med Aggers og Durmisis afgang er vi vel egentligt ikke synderligt forstærket på nuværende tidspunkt.

Nyt spillesystem og en trup der lige slæbte sig ind på 4 pladsen sidste sæson og så slår man Hertha!. Det er satme stort. Nu må man håbe på en overkommelig modstander.

04-08-2016 22:49 #175| 0
Inched Limns skrev:Duckie..

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/seedel2016.html

Side hvor man året rundt kan holde styr på europæisk bold.
Tillykke til Brøndby. Rart at Brøndby også skal ud at spille bold 3-4 dage før derbyet i august.
Inched

FCK vinder mesterskabet i år - det er der ikke tvivl om i mit hoved. Det spiller vildt stærkt, og kan sandsynligvis bygge på. De skal nok rende ind i en eller flere svage perioeder, men det gør deres nærmeste modstandere også.

Brøndby har i dag gjort mere, end jeg havde håbet på. Det var en svag hjemmekamp mod Hibs, og vi kunne været røget ud der. Det havde ikke været en stor skam, da vi er i gang med en ny start. Men nu gik vi videre og videre i aften, og det er jo alt sammen med til at give spillerne mere tro på projektet. Så jeg tror nu på en 3. plads i ligaen i år - med lidt held 2. pladsen. Og så kan og skal vi bygge på.

Jeg tror det her projekt kan blive rigtigt godt, og hvis man har tålmodighed vil det også kaste et mesterskab af sig inden for de næste 5 år.

04-08-2016 22:52 #176| 0
DarkXoiX skrev:Yeeeeeeees! Endnu en away - troede det var slut for i år.. WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Du ved godt de også spiller udekampe i superligaen ikke? ;)

04-08-2016 22:54 #177| 1
Kasperfb skrev:

Der ret stor forskel på at være til en udekamp i DK også i Europa :-)

04-08-2016 22:55 #178| 12
Kasperfb skrev:

Det troede jeg ikke FCN fans vidste?? :D

04-08-2016 22:58 #179| 0

Det er vel stadig away, hvadenten det er Horsens eller Berlin.

Nej, FCN fans har ikke helt fanget den :p Der findes kun fairway i Nordsjælland ;)

04-08-2016 22:59 #180| 11

Kan du ikke bare forlade tråden "moderator", i stedet for at fylde tråden med lort? Du ved jo godt hvad manden mener når han skriver away!

Hvor spillede de bare godt! Så fortjent og det er sgu fedt og tydeligt at se Zorniger virkelige bringer noget til holdet!

04-08-2016 23:01 #181| 0
krabbefar skrev:@Drejer89

Men du kan få denne:

04-08-2016 23:01 #182| 0
Kasperfb skrev:

Jaja, var naturligvis i Silkeborg ;)

Europa-aways er bare lidt sjovere!!

04-08-2016 23:20 #183| 0

sådan er det vistnok :

04-08-2016 23:24 #184| 0

Puha det var spændende i aften. Dejligt der endelig er lidt medvind for bif i sådan en vigtig kamp. ☺Men hvad laver greko der til sidst. Ned til hjørneflaget. Var sikker på det ville koste der..

04-08-2016 23:27 #185| 0

Det er vel en af Wien klubberne vi håber at trække ? kender ikke noget til Qarabag,

04-08-2016 23:31 #186| 0
DanDietz skrev:Puha det var spændende i aften. Dejligt der endelig er lidt medvind for bif i sådan en vigtig kamp. ☺Men hvad laver greko der til sidst. Ned til hjørneflaget. Var sikker på det ville koste der..

Kæmpe fejl af Greko lige der. Men han havde faktisk lavet nogle glimrende defensive aktioner inde da - og hvis hans tanke var blevet udført rigtigt, havde Brøndby scoret til 4-1 - der stod en mand fri bagerst i feltet, men han (Greko) var mega upræcis i situationen

04-08-2016 23:34 #187| 0
mani10 skrev:Det er vel en af Wien klubberne vi håber at trække ? kender ikke noget til Qarabag,

Slovan Liberec, Maribor og BATE (som tabte til et irsk hold) må være gode modstandere umiddelbart.

04-08-2016 23:55 #188| 0

Umiddelbart er det lidt ligemeget hvem vi møder - går vi videre, er det fantastisk. Går vi ikke videre, kom vi alligevel længere, end vi havde forventet. Det vigtigste nu, er at ende i top 6 i grundspillet i superligaen, og at få indspillet konceptet helt.

Jeg tror på bedre tider for BIF - ikke mere indspiste trænere fra suppen, og interessante spillere udefra, hvoraf nogle af dem allerede ser ret gode ud.

05-08-2016 00:16 #189| 0

Ender Brøndby ude af top 3 vil det være en kæmpe skuffelse for mig, jeg er iøvrigt spændt på hvem der skal spille den venstre back i fremtiden, føler ikke Crone er stærk nok og Juelsgaard virker ikke til at være Zornigerś favorit derude. Et sidste indkøb til VB ville være klasse. Greko burde få en del mindre spilletid når Nilsson og Kahlenberg kommer tilbage.

05-08-2016 00:19 #190| 0
OP
Torstens skrev:Umiddelbart er det lidt ligemeget hvem vi møder - går vi videre, er det fantastisk. Går vi ikke videre, kom vi alligevel længere, end vi havde forventet. Det vigtigste nu, er at ende i top 6 i grundspillet i superligaen, og at få indspillet konceptet helt.
Jeg tror på bedre tider for BIF - ikke mere indspiste trænere fra suppen, og interessante spillere udefra, hvoraf nogle af dem allerede ser ret gode ud.

Kunne ikke være mere enig. Resultatet mod Hertha giver også genlyd i Tyskland. skulle ikke undre mig, hvis det ikke skulle kunne tiltrække en tysk forstærkning til inden transfervinduet lukker.

@mani10

Crone var da klasse i dag. Ryddede godt af defensivt, især ved en potentiel friløber og havde fine løb frem på banen. Han har virkelig overrasket mig indtil videre.

Er enig i at Greko nok ikke får sit store gennembrud i BIF. Han passer vel svært ind i spillestilen

05-08-2016 00:21 #191| 0

Jeg ved ike hvad der vil ske med periferi spillerne, når vi får færre kampe pr. uge.

Men Crone har faktisk udviklet sig ganske meget på ret kort tid. Jeg tror han kan blive en ret god back med tiden. Han har en masse mangler, som ca. 98% af alle spillere på hans alder har. Men hans kvaliteter er til at få øje på, og jeg tror han kan udvikle sig så markant, at han vil kunne få minimeret fejelene igennem et par sæsoner, hvis han får tillid - Riza var altså også meget svingende for 3 år siden.

05-08-2016 00:24 #192| 0

Enig Crone var klasse idag og har bestemt spillet til godkendt indtil videre, han har bare sine begrænsninger ikke mindst offensivt, Hvis de er hurtige kunne man måske skrive 1-2 år med boilesen

05-08-2016 00:25 #193| 0
werder77 skrev: sådan er det vistnok :

Jeg spørger formentlig virkelig dumt..

Men kan feks. Midtjylland og SønderjyskE trække hinanden?

05-08-2016 00:27 #194| 0
Allmin skrev: Kunne ikke være mere enig. Resultatet mod Hertha giver også genlyd i Tyskland. skulle ikke undre mig, hvis det ikke skulle kunne tiltrække en tysk forstærkning til inden transfervinduet lukker.

@mani10

Crone var da klasse i dag. Ryddede godt af defensivt, især ved en potentiel friløber og havde fine løb frem på banen. Han har virkelig overrasket mig indtil videre.
Er enig i at Greko nok ikke får sit store gennembrud i BIF. Han passer vel svært ind i spillestilen

Men ikke desto mindre kæmper Greko altså hele vejen igennem - det er selvfølgelig Zornigers fortjeneste. Men det skal altså tælles med.

Det er selvfølgelig svært at vurdere Zorniger som træner lige nu. Men hans "ordnund muss sein" har jo allerede virket

Prøv at overveje, hvad en træner der havde haft en lige så hård hånd ville kunne have fået ud af alle de dyre og gode spillere vi har haft siden Laudrup - jeg tror så også Zorniger er en kvalitetstræner, hvis taktik bare slog fejl i hans projekt i Tyskland. Vores held...

05-08-2016 00:27 #195| 0

Jeg mener først det er efter gruppespillet man kan møde hold fra samme land

05-08-2016 00:28 #196| 0
GodPreben skrev:

Så vidt jeg kan forstå på mange andre - kan FCM ikke trække hverken BIF eller SJE da vi kommer fra samme land.

05-08-2016 00:30 #197| 0
GodPreben skrev:

Nej, holdene bliver uddelt i mindre grupper. Efterfølgende bliver to grupper holdt op imod hinanden hvor der trækkes hold fra begge grupper, som så skal møde hinanden. Her kan der ikke være danske hold i begge grupper.

Det betyder også, at BIF ikke har mulighed for at møde alle holdene fra ovenstående tabeller, men blot en håndfuld af dem.

05-08-2016 00:32 #198| 0

Har hold der er røget ud af CHL 3. kval runde altid indtrådt i uefa league eller er det en ny regel ?

05-08-2016 00:34 #199| 0
Torstens skrev:jeg tror så også Zorniger er en kvalitetstræner, hvis taktik bare slog fejl i hans projekt i Tyskland. Vores held...

Nu må vi se. Pt ser det interessant ud. 28 august er hvert fald i en fin dag at lave en opsummering. Inden da venter FCM, AGF, Sønderjyske og FCK samt playoff til EL.

05-08-2016 00:34 #200| 0
mani10 skrev:Har hold der er røget ud af CHL 3. kval runde altid indtrådt i uefa league eller er det en ny regel ?

Det er hvert fald ikke en ny regel.

05-08-2016 00:36 #201| 0

Uanset hvad er det jo fantastisk for dansk fodbold... Allerede inden den nye ligastruktur har slået igennem. Jeg tror på langt bedre tider for dansk fodbold over de næste 5-10 år. Hvis bare vi også begynder at indgyde de yngste til at bruge deres leg med bolden til at spille fodbold - jeg kunne godt tænke mig at Panna "bure" kom i alle klubber i DK, og i mange skoler.

Belgien har kunnet udvikle deres bold - hvorfor kan vi ikke gøre det samme? - de har altså kun 11 mio. i befolkning, men ca. 10x så mange gode talenter som DK

05-08-2016 00:37 #202| 0

Panna "bure" ?

05-08-2016 00:38 #203| 0

Allerede en sjov sæson. Helt vildt, at Brøndby gik efter at score det 4. mål - det gav et par farlige kontra-chancer til Hertha, men der bliver spillet med fuld risiko og all-in. Det kostede mod Horsens, men i dag var vi heldige - og så stod Rønnow fantastisk.

05-08-2016 00:40 #204| 0
mani10 skrev:Panna "bure" ?

http://www.soccerground.net/products/small_sided_pitches/11/Soccer-Cage

Panna er et spil mellem 2 spillere, hvor man spiller i 3 minutter - i nogle tilfælde er der mål, men man er altid vinder, hvis man kan lave tunel på modstanderen, og får fat på bolden efter tunellen.

05-08-2016 00:41 #205| 4

Og sjovt at høre den gamle fck'er, Lars Jacobsen, nærmest trygle Brøndby om at stå længere tilbage på banen....han er jo vant til pindsvinefodbold a la fck..

05-08-2016 00:41 #206| 0
S0dan skrev:Allerede en sjov sæson. Helt vildt, at Brøndby gik efter at score det 4. mål - det gav et par farlige kontra-chancer til Hertha, men der bliver spillet med fuld risiko og all-in. Det kostede mod Horsens, men i dag var vi heldige - og så stod Rønnow fantastisk.

Rønnow var intet mindre end fantastisk i dag.

05-08-2016 00:44 #207| 2
S0dan skrev:Og sjovt at høre den gamle fck'er, Lars Jacobsen, nærmest trygle Brøndby om at stå længere tilbage på banen....han er jo vant til pindsvinefodbold a la fck..

Ja, når FCK kommer væk fra dette, kan de også kommer væk fra deres 6-1-0 / 24-1 statistik :))))))

05-08-2016 00:45 #208| 0
S0dan skrev:Og sjovt at høre den gamle fck'er, Lars Jacobsen, nærmest trygle Brøndby om at stå længere tilbage på banen....han er jo vant til pindsvinefodbold a la fck..

Jeg synes nu han er en god kommentator - jeg er ikke vild med Færge/frømand.

Bruun er min favorit i DK, men hans medkommentator fra 5'eren/6'eren er god. Liniger er også god. Brian Laudrup og Faxe og Bischoff er nok bedre i studiet, end som kommentatorer.

Elkær er selvfølgelig også god kommentator, men det er kun qua sin tid under EM i '92

05-08-2016 00:49 #209| 2
Drejer89 skrev: Ja, når FCK kommer væk fra dette, kan de også kommer væk fra deres 6-1-0 / 24-1 statistik :))))))

Nu spiller Lars Jacobsen vist ikke mere i fck, så det kan da have ændret sig - følger ikke så meget med i fck ..og da slet ikke så meget som du følger Brøndby.

05-08-2016 00:50 #210| 0
S0dan skrev: Nu spiller Lars Jacobsen vist ikke mere i fck, så det kan da have ændret sig.

Nåårh okay :)) Lars Jacobsen oplevede og opnåede nu ganske fine ting med FCK. CL fx :)))))

05-08-2016 00:50 #211| 0

En af de bedre aftener på Brøndby stadion i nyere tid. Tak for det. Og godnat.

05-08-2016 00:53 #212| 2
Torstens skrev: Jeg synes nu han er en god kommentator - jeg er ikke vild med Færge/frømand.
Bruun er min favorit i DK, men hans medkommentator fra 5'eren/6'eren er god. Liniger er også god. Brian Laudrup og Faxe og Bischoff er nok bedre i studiet, end som kommentatorer.
Elkær er selvfølgelig også god kommentator, men det er kun qua sin tid under EM i '92

De understregede skulle fyres asap. Liniger er noget af det værste nogensinde på dansk TV i sportssammenhæng.

05-08-2016 00:53 #213| 0
Torstens skrev: Jeg synes nu han er en god kommentator - jeg er ikke vild med Færge/frømand.

Bruun? Han snakker hele tiden - ikke til at holde ud. Faxe er svær at forstå - tror han er talebesværet.

Min favorit er desværre død, Jens Jørgen Brinch. Ellers er Peter Piil nok min nuværende favorit.

05-08-2016 06:48 #214| 0

shit en aften! Fed oplevelse og god stemning! Venter spændt på at se hvem man trækker! Kunne godt være frisk på en away-tur!

Jeg vil ryge i kassen med min brandert nu!

Lorte Herta!!!!

05-08-2016 07:33 #215| 0

Flot fodbold i spillede igår, håber i går videre så vi kan få en masse dansk EU bold at se denne sæson, og selvfølgelig at vi kan få de store Brøndby-FCK kampe tilbage med underholdende og god fodbold.

05-08-2016 08:13 #216| 0

Tillykke Brøndby, fedt at I slog tyskerne. Og imponerende at I også lige fik trampet en tysk tilhænger i hovedet adskillige gange. I er virkelig dansk fodbolds stolthed.

05-08-2016 08:17 #217| 1
Krisdahl skrev:Tillykke Brøndby, fedt at I slog tyskerne.......

Det gik lige så godt, meeeeen....

Krisdahl skrev:... Og imponerende at I også lige fik trampet en tysk tilhænger i hovedet adskillige gange. I er virkelig dansk fodbolds stolthed.

Du skulle liiiiige.

Dejligt alle mand der tilkendegiver en kærlighed for Brøndby her i tråden lige skulle have en sviner, vi er jo åbenlyst alle hooligans.

05-08-2016 08:26 #218| 3
iskov skrev:Dejligt alle mand der tilkendegiver en kærlighed for Brøndby her i tråden lige skulle have en sviner, vi er jo åbenlyst alle hooligans.

Så må I jo stoppe med at trampe andre holds fans i hovedet, hvis I kan ikke kan tåle at det skal nævnes.

05-08-2016 08:29 #219| 12
Krisdahl skrev: Så må I jo stoppe med at trampe andre holds fans i hovedet, hvis I kan ikke kan tåle at det skal nævnes.

Så det du siger, er at alle FCK'ere skal stå til ansvar for alt hvad FCK's fans, spillere og medarbajdere (nuværende som tidligere) omkring FCK laver?

Så du skammer dig stadig over pædofili, overfald, insiderhandel, børsmanipulation med meget mere til den dag du dør?

Og du vil meget gerne mindes om det, hver gang FCK bedriver et godt resultat. Jamen jeg skal da huske dig på det, hvis FCK går i gruppespillet - man skal jo ikke kunne glæde sig over hvad holdet bedriver i nu'et, når man kan skamme sig over alt muligt andet som er hændt ved siden af eller i fortiden.

Redigeret af Torstens d. 05-08-2016 08:31
05-08-2016 08:40 #220| 7
Krisdahl skrev: Så må I jo stoppe med at trampe andre holds fans i hovedet, hvis I kan ikke kan tåle at det skal nævnes.

Du er sgu et barn at høre på. Jeg gider ikke gå ned på dit niveau :-)

05-08-2016 08:58 #221| 5

Luk røven din fede abe!

Billede fra Herthas fans inden kampen - de ser behagelige ud..? Og i og med at nogle render rundt med huer og vil slås - så gør alle det jo i følge din måde at se fans på - så mon ikke han selv har lagt op til det?

(Kraftig ironi kan være anvendt!)

@til topic

Tillykke med sejren til Brøndby og deres fans - det lader til at i er på rette vej igen, hvilket faktisk glæder mig - så vi kan få nogle tættere kampe og sæsoner mellem de københavnske hold.

Dog tror jeg ikke projektet fører til mesterskab inden for 5 år - men ingen tvivl om i er på rette vej.

Lad os få så mange hold i Europa som muligt!

Ses d. 28 - håber vi får nok billetter denne gang ;)

Redigeret af ktothep d. 05-08-2016 09:15
05-08-2016 09:26 #222| 0

Her er jeres mulige modstandere:

Anderlecht

West Ham

Krasnodar

Maribor

Fenerbahce

Panathinaikos

05-08-2016 09:28 #223| 0

Maribor lyder umiddelbart til at være den nemmeste modstander.

05-08-2016 09:30 #224| 1
Filosoffen skrev:Maribor lyder umiddelbart til at være den nemmeste modstander.

Her har jeg derimod West Ham. Det kommer obv an på om de gider tuneringen i år, men det tvivler jeg på. Sidste år røg de ud til Astra, det hold som FCK lige har kørt rundt.

05-08-2016 09:33 #225| 0
Drejer89 skrev: Her har jeg derimod West Ham. Det kommer obv an på om de gider tuneringen i år, men det tvivler jeg på. Sidste år røg de ud til Astra, det hold som FCK lige har kørt rundt.

ja, tror også der er muligheder mod West Ham. Det kunne være en spændende lodtrækning.

Tænker bare at Maribor er Slovenien og de må have en dårlige liga end den danske.

05-08-2016 09:39 #226| 0

Bare det nu ikke bliver Fenerbahce, som var lige ved at slå Monaco ud af CL-kvalen.

05-08-2016 09:45 #227| 0

Træk lige Panathinaikos, tak :)

05-08-2016 09:52 #228| 0

Dejligt med lidt positive vinde. Det trænger vi i den grad til.

En gang BIF, altid BIF

05-08-2016 10:21 #229| 0

Fantastisk stemning på stadion i går. Og 7.959 dage efter min første kamp på Brøndby Stadion (nederlag til Arsenal), ser jeg dem for første gang gå videre i en Europæisk turnering. :)

Håber lidt på Maribor, da jeg tidligere har boet dernede (sæsonen hvor de var i Champions League).

05-08-2016 10:36 #230| 1

En af de vildeste kampe på stadion i går. Hele stadion der bare var elektrisk, VIRKELIG en vild kamp! Bliver spændende hvem vi trækker i næste runde

05-08-2016 11:51 #231| 0
Torstens skrev: Så det du siger, er at alle FCK'ere skal stå til ansvar for alt hvad FCK's fans, spillere og medarbajdere (nuværende som tidligere) omkring FCK laver?
Så du skammer dig stadig over pædofili, overfald, insiderhandel, børsmanipulation med meget mere til den dag du dør?

Og du vil meget gerne mindes om det, hver gang FCK bedriver et godt resultat. Jamen jeg skal da huske dig på det, hvis FCK går i gruppespillet - man skal jo ikke kunne glæde sig over hvad holdet bedriver i nu'et, når man kan skamme sig over alt muligt andet som er hændt ved siden af eller i fortiden.

http://www.bt.dk/superligaen/broendby-om-overfald-paa-tysk-fan-oedelaeggende-uacceptabelt-uforstaaeligt

I det mindste tager ledelsen i klubben afstand fra overfaldet...Hvilket er positivt når nu ikke underklassen på langsiderne synes der er et problem. Så thumps op til ledelsen for at gå imod deres egne tilhængere.

05-08-2016 12:02 #232| 7
Krisdahl skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-om-overfald-paa-tysk-fan-oedelaeggende-uacceptabelt-uforstaaeligt

I det mindste tager ledelsen i klubben afstand fra overfaldet...Hvilket er positivt når nu ikke underklassen på langsiderne synes der er et problem. Så thumps op til ledelsen for at gå imod deres egne tilhængere.

Nu er det jo ikke fordi vi ikke tager afstand fra det.

Men at du kommer ind som en elefant i en glasbutik, og partout skal prøve at trække tråden ned i niveau, når der for første gang i lang tid er noget at glæde sig over spillemæssigt for Brøndby, er bare dumt.

Kan du ikke oprette din egen tråd som du kan diskutere hooliganisme i dansk fodbold i?

Der var i øvrigt også nogle klaphatte der tændte fyrværkeri i Berlin, men der vandt Brøndby ikke, så derfor følte du ikke samme trang til at nævne det i denne tråd, eller hvordan?

05-08-2016 12:03 #233| 6
Krisdahl skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-om-overfald-paa-tysk-fan-oedelaeggende-uacceptabelt-uforstaaeligt

I guder du er da det største spejlæg at høre på, gider du ikke at fucke ud af den her tråd. Tænk sig at man kan have så ondt i røven over lidt Bif-medgang.

05-08-2016 12:08 #234| 0

Det var en dejlig dag på stadion igår :)

Vild kamp, kom så med en god lodtrækning

Redigeret af zybr d. 05-08-2016 12:32
05-08-2016 12:53 #235| 9

@Krisdahl

Det er alligevel imponerende at fremstå som den dummeste, i en tråd du selv hævder er fyldt med proletarer fra underklassen.

05-08-2016 13:16 #236| 0
OP

Panatinaikos er næste modstander

05-08-2016 13:17 #237| 0

Kommer lige med et enkelt post for overblikket skyld:

Flot draw til alle hold

FCK - APOEL
FCM - Orsnaspor (staveplade, hold fra tyrkiet)
SynderjyskE - Sparta Prag
Brøndby - Panastinaikos

Lidt sick alle starter hjemme men overordnet set er det lidt af en drømmelodtrækning der har været i dag.

05-08-2016 13:20 #238| 0

FCM får det KLART sværeste hold af de useedede.. Ikke meget drøm for dem :)

BIF imod Pana, hvad kan de anno 2016?

SE's kunne ikke have været meget bedre.

EDIT: Medium lodtrækning. FCM = den værste, BIF = middel, SE=god

Redigeret af ThomasRR d. 05-08-2016 13:21
05-08-2016 13:23 #239| 0

Overall har vi gode chancer for at få danske hold videre i noget gruppespil.
Krydser fingre for alle hold, selvom jeg ikke holder med nogen af dem :)

05-08-2016 13:28 #240| 0

Syntes ikke det er nogen speciel god lodtrækning for BIF. På papiret er Pana i hvert fald et langt stærkere hold.

05-08-2016 13:30 #241| 0

Vi fik en gevaldig røvfuld af PAOK sidste år. Et hold der var ti point dårligere end Pana i seneste sæson.

05-08-2016 13:33 #242| 0

-KD- skrev:Kommer lige med et enkelt post for overblikket skyld:

Flot draw til alle hold

FCK - APOEL
FCM - Orsnaspor (staveplade, hold fra tyrkiet)
SynderjyskE - Sparta Prag
Brøndby - Panastinaikos

Lidt sick alle starter hjemme men overordnet set er det lidt af en drømmelodtrækning der har været i dag.

Fair nok at skulle bruge staveplade til det tyrkiske hold, men SønderjyskE er altså ret lige ud af landevejen ;-)

05-08-2016 13:33 #243| 0

DarkXoiX skrev:Vi fik en gevaldig røvfuld af PAOK sidste år. Et hold der var ti point dårligere end Pana i seneste sæson.

Men er holdet ikke blevet bedre siden, har da sjældent set Brøndby spille så godt som hidtil i starten af sæsonen.
Pt. er oddsene ifølge Unibet samme chance som at slå Hertha ud. Vurderer egentlig Hertha som et bedre hold.

05-08-2016 13:36 #244| 0
MrNoller skrev:

Men er holdet ikke blevet bedre siden, har da sjældent set Brøndby spille så godt som hidtil i starten af sæsonen.
Pt. er oddsene ifølge Unibet samme chance som at slå Hertha ud. Vurderer egentlig Hertha som et bedre hold.

Har ikke lige selv tid til at tjekke det op men måske ve du det, er den græske sæson startet eller kan man også der lukrere lidt på at vi er det foran i opstarten her?.

05-08-2016 13:36 #245| 0

Har lige siddet og sammenlignet værdien af spillerne fra de 2 hold og det ligner noget med at Brøndby er 30-70 underdog.

05-08-2016 13:37 #246| 0
OP

Panathinaikos var uden tvivl det på papiret næst dårligste hold vi kunne trække. Fin lodtrækning, omend vi selvfølgelig går ind som underdogs igen.

Kan huske at OB slog Hertha ud for ca. 10 år siden og Panathinaikos for ca. 5 år siden. Kunne være rart hvis vi kunne præstere lignende bare på 1 måned.

Ibargbo, columbiansk landsholdspiller og Marcus Berg er vel holdets største profiler. Thelander er også ude og inde af holdet, men dog skadet for tiden.

Sidste års røvfuld mod PAOK bør ikke spille ind. Holdet viste under Thomas Frank på intet tidspunkt international klasse i Euroleague kvalifikationen. Den har holdet allerede vist nu under Zorniger.

Hertha er et bedre hold end Pana, men Pana vil være bedre fysisk forberedt på de 2 kampe. mon ikke vi har nogenlunde samme sandsynlighed som at gå videre som mod Hertha som vel er ca. 30%.

05-08-2016 13:39 #247| 0
Allmin skrev:Panathinaikos var uden tvivl det på papiret næst dårligste hold vi kunne trække. Fin lodtrækning, omend vi selvfølgelig går ind som underdogs igen.

Kan huske at OB slog Hertha ud for ca. 10 år siden og Panathinaikos for ca. 5 år siden. Kunne være rart hvis vi kunne præstere lignende bare på 1 måned.

Ibargbo, columbiansk landsholdspiller og Marcus Berg er vel holdets største profiler. Thelander er også ude og inde af holdet, men dog skadet for tiden.

Sidste års røvfuld mod PAOK bør ikke spille ind. Holdet viste under Thomas Frank på intet tidspunkt international klasse i Euroleague kvalifikationen. Den har holdet allerede vist nu under Zorniger.
Hertha er et bedre hold end Pana, men Pana vil være bedre fysisk forberedt på de 2 kampe. mon ikke vi har nogenlunde samme sandsynlighed som at gå videre som mod Hertha som vel er ca. 30%.

Ibarbo en FIFA-Legende ;)

05-08-2016 13:47 #248| 1
OP
Filosoffen skrev:Syntes ikke det er nogen speciel god lodtrækning for BIF. På papiret er Pana i hvert fald et langt stærkere hold.

Maribor havde været bedrer, men Anderlecht, Krasnodar, Fenerbache, Westham var de andre bud. Tror du BIF havde haft en større chance mod de hold?.

05-08-2016 14:07 #249| 0
Allmin skrev: Maribor havde været bedrer, men Anderlecht, Krasnodar, Fenerbache, Westham var de andre bud. Tror du BIF havde haft en større chance mod de hold?.

Kan være han inkluderer den første lodtrækning, hvor vi blev placeret i en lortepulje :).

Anyways - andre der skal med til Grækenland :D?

05-08-2016 14:28 #250| 0
Allmin skrev: Maribor havde været bedrer, men Anderlecht, Krasnodar, Fenerbache, Westham var de andre bud. Tror du BIF havde haft en større chance mod de hold?.

Nej, Anderlecht, Krasnodar og Fenerbahce havde nok været endnu sværere modstandere. Club Brugge prioriterer nogle gange de hjemlige turnering over Euro-kval kampe, men skal ikke kunne sige om Anderlecht har det på samme måde. West Ham vil nok ikke tag turneringen 100% seriøs før efter gruppespillet, så derfor havde de nok været en anelse bedre at trække. Så alt i alt er det måske en rimelig lodtrækning alligevel.

05-08-2016 14:50 #251| 0
Allmin skrev:Panathinaikos var uden tvivl det på papiret næst dårligste hold vi kunne trække. Fin lodtrækning, omend vi selvfølgelig går ind som underdogs igen.

Helt enig.
Også det næste dårligste hold i min bog.
Rutinerede Ledesma plejer dog at have fin kontrol på midten, men heldigvis har Ibarbo ikke ligefrem været i sit livs form på det sidste, selvom han stadig nok skal skabe problemer for BIFs defensiv.

Fin lodtrækning med masser af larm på tribunen i begge kampe.

05-08-2016 15:31 #252| 0

Brøndby slutter hjemme mod Panathinaikos.

05-08-2016 15:33 #253| 0

Vigtig ændring.. Kan alligevel godt betyde noget..

05-08-2016 15:38 #254| 0

Ja, det så vi jo i går.

05-08-2016 15:52 #255| 0
Torstens skrev:Umiddelbart er det lidt ligemeget hvem vi møder - går vi videre, er det fantastisk. Går vi ikke videre, kom vi alligevel længere, end vi havde forventet. Det vigtigste nu, er at ende i top 6 i grundspillet i superligaen, og at få indspillet konceptet helt.

Det er eddermame en sjov logik :D Selvfølgelig er det ikke lige meget, hvem vi møder. Nogle var klart at foretrække. Og jeg er sgu glad for, det blev den faldne græske gigant.

05-08-2016 20:39 #256| 0

Fantastisk aften for Brøndbyfans i går og en rimelig lodtrækning i dag. Det skal jo være svært som useedet. Hvis man kun ser på UEFA's rangliste, var Panathinaikos det dårligste hold af de 6 mulige modstandere, så det må jo vidne om, at de ikke har præsteret noget synderligt de seneste 5 år (det tjekker jeg selv senere, men mit gæt er, at de har været i et enkelt gruppespil). Så i øvrigt Essien nævnt som spiller i deres trup - han har da i hvert fald tidligere spillet på et temmelig højt niveau.

Den græske liga starter i weekenden mellem de to Brøndby-kampe. Super vigtigt at slutte på hjemmebane, men det hjælper jo ikke noget, hvis det som sidste år bliver 0-5 i 1. kamp.

Kampen i går var på flere måder som at være tilbage i de gode gamle 90'ere med pres på modstanderen og en stor Brøndbyaften. Det var en stor sejr og en stor skalp. Desværre var det "kun" kvalifikation til 4. kvalrunde, så der er ingen grund til eufori, som hvis det havde været kvalifikation til gruppespillet.

05-08-2016 21:19 #257| 8

http://www.jyllands-posten.dk/premium/sport/ECE8895816/en-aften-i-broendby-flemming-nu-graeder-jeg-sgu-igen/

06-08-2016 01:24 #258| 0

Panathinaikos' seneste 5 års resultater i europæisk fodbold:

2015/16: CL 3.kvalrunde PAN-Club Brügge 2-1, 0-3. EL 4.kvalrunde Qäbälä (Aserbajdsjan)-PAN 0-0, 2-2 (dvs PAN taber på udebanemål)

2014/15: CL 3.kvalrunde Standard Liege-PAN 0-0, 2-1. EL 4.kvalrunde PAN-Midtjylland 4-1,2-1. EL gruppespil PAN-Dinamo Moskva 1-2, Estoril (Portugal)-PAN 2-0, PSV-PAN 1-1, PAN-PSV 2-3, Dinamo Moskva-PAN 2-1, PAN-Estoril 1-1

2013/14: Deltog ikke

2012/13: CL 3.kvalrunde Motherwell-PAN 0-2, 0-3. CL 4.kvalrunde Malaga-PAN 2-0, 0-0. EL gruppespil Maribor (Slovenien)-PAN 3-0, PAN-Tottenham 1-1, PAN-Lazio 1-1, Lazio-PAN 3-0, PAN-Maribor 1-0, Tottenham-PAN 3-1

2011/12: CL 3.kvalrunde OB-PAN 1-1, 4-3. EL 4.kvalrunde Maccabi Tel Aviv-PAN 3-0, 1-2

06-08-2016 01:50 #259| 0

Jeg synes godt nok at det er lidt sick, hvor meget bedre Sønderjyske løber i de trækninger. Jeg byttede gerne deres 4 runder for dem Brøndby kommer igennem any day!

Men oh well.. Det vil jo alle dage være svært i 4 runde. og man skal jo på et tidspunkt bryde seedningen for at der sker noget. Min one time bruges på at det sker i år!
Desværre har jeg svært ved at se det ske, men håbe, det kan man satme!

Havde håbet på west ham (away-turen) og det at de måske ikke taget det super seriøst, eller maribo som jeg anser som klart svageste hold af dem man kunne trække.

06-08-2016 01:52 #260| 11
tuznelda skrev:Ang. Dét at give specifikke brugere et generelt forbud mod at skrive i specifikke tråde, så er det en form for "censur" som ikke hører til noget sted.

Man skal godt nok være intellektuelt underbemidlet for at skrive sådan noget ævl om 'censur'. Hvis man fortæller Drejer, at han skal holde sig væk fra den her tråd, så har det intet med censur at gøre. Det er bare almindelig moderering/redigering. Præcis ligesom alle og enhver ikke får lov til at komme til orde i aviser, ikke bliver inviteret næste gang, hvis de er gæster i dit hjem og ikke opfører sig ordentligt, eller bliver sendt uden for døren i skolen, hvis de ikke kan holde deres kæft.

Nu er Drejer heldigvis ikke nær så slem, som han var før i tiden, men han er stadig en røvbanan omtrentligt 10 procent af tiden. Så kan man diskutere, om det er nok til at bede ham holde sig væk, men faktum er, at han bruger krudt på at pisse folk af. Hvis det er nok til, at det ødelægger folks PN-oplevelse her i tråden, så burde I moderatorer tage det alvorligt.

06-08-2016 02:10 #261| 0
kaj666 skrev:Fantastisk aften for Brøndbyfans i går og en rimelig lodtrækning i dag. Det skal jo være svært som useedet. Hvis man kun ser på UEFA's rangliste, var Panathinaikos det dårligste hold af de 6 mulige modstandere, så det må jo vidne om, at de ikke har præsteret noget synderligt de seneste 5 år (det tjekker jeg selv senere, men mit gæt er, at de har været i et enkelt gruppespil). Så i øvrigt Essien nævnt som spiller i deres trup - han har da i hvert fald tidligere spillet på et temmelig højt niveau.
Den græske liga starter i weekenden mellem de to Brøndby-kampe. Super vigtigt at slutte på hjemmebane, men det hjælper jo ikke noget, hvis det som sidste år bliver 0-5 i 1. kamp.

Kampen i går var på flere måder som at være tilbage i de gode gamle 90'ere med pres på modstanderen og en stor Brøndbyaften. Det var en stor sejr og en stor skalp. Desværre var det "kun" kvalifikation til 4. kvalrunde, så der er ingen grund til eufori, som hvis det havde været kvalifikation til gruppespillet.

Jævnfør Wiki: "Essien was never in form in Panathinaikos and that led Panathinaikos to release him free after the end of season."

Han optræder dog stadig i truppen på deres officielle hjemmeside, og jf. transfermarkt har han kontrakt til 2017.

Ligner dog ikke han er en del af holdet.

06-08-2016 02:16 #262| 1
Nitrrrrrram skrev:Jeg synes godt nok at det er lidt sick, hvor meget bedre Sønderjyske løber i de trækninger. Jeg byttede gerne deres 4 runder for dem Brøndby kommer igennem any day!

Men oh well.. Det vil jo alle dage være svært i 4 runde. og man skal jo på et tidspunkt bryde seedningen for at der sker noget. Min one time bruges på at det sker i år!

Havde håbet på west ham (away-turen) og det at de måske ikke taget det super seriøst, eller maribo som jeg anser som klart svageste hold af dem man kunne trække.

meget uenig.

SønderjyskE sad over i første fordi de vandt sølv. Brøndby møder nemt Islandsk hold.

Anden runde: strømsgodset er bedre end 2. Liga holdet hibernian.

3. Runde: enig Hertha > lubin

4. Runde: Prag gik langt i el senest. Panathinaikos har ikke præsteret noget længe jf. Post #258

Redigeret af werder77 d. 06-08-2016 02:17
06-08-2016 02:33 #263| 0

Kunne være så skønt på både kort og langt sigt at bryde 4.runde seedningen i år. På kort sigt giver det selvfølgelig ekstra værdi for spillere, trænere, tilskuere, øvrige fans, sponsorer mv at få endnu en succesoplevelse med det nye system med alt hvad det giver af hype. På langt sigt giver en kvalifikation til gruppespil mulighed for seedning i 3. og 4. kvalrunde allerede næste år, hvis Brøndby kvalificerer sig til europæisk spil. Der skal ikke mange sejre og uafgjorte i gruppespillet til en seedning, som er umådelig vigtig.

06-08-2016 02:41 #264| 0
werder77 skrev: meget uenig.
SønderjyskE sad over i første fordi de vandt sølv. Brøndby møder nemt Islandsk hold.
Anden runde: strømsgodset er bedre end 2. Liga holdet hibernian.
3. Runde: enig Hertha > lubin
4. Runde: Prag gik langt i el senest. Panathinaikos har ikke præsteret noget længe jf. Post #258

Panathinaikos slog sikkert Midtjylland ud i 4.kvalrunde i 2014 med 4-1 og 2-1. De faldt så i gennem i gruppespillet, men det er kun 2 år siden. Var det ikke den sæson, hvor det blev til guld til Midtjylland? Dvs Midtjylland besad dengang et hold på et højere niveau end Brøndbys nuværende.

06-08-2016 08:36 #265| 1

Drejer89 ved trods alt selv at han er en troll (håbede du havde selvironi og humor nok til at lave pukki fingeren lige efter kampen, men nej).

Krisdahl tror derimod selv at det er smart hvad han selv skriver. Han Kan næppe være gået ud af folkeskolen.

06-08-2016 08:52 #266| 0
kaj666 skrev: Panathinaikos slog sikkert Midtjylland ud i 4.kvalrunde i 2014 med 4-1 og 2-1. De faldt så i gennem i gruppespillet, men det er kun 2 år siden. Var det ikke den sæson, hvor det blev til guld til Midtjylland? Dvs Midtjylland besad dengang et hold på et højere niveau end Brøndbys nuværende.

Samtidig var det også inden fcm lærte at spille internationalt :-)

2 år tidligere vandt ob mod panathinaikos.

Og sidste år blev de slået ud af qabala.

Tror ikke bif kan være specielt utilfreds med den lodtrækning.

Prøv i øvrigt at sammenligne odds for SønderjyskE mod sparta Prag og bif mod panathinaikos.

Redigeret af werder77 d. 06-08-2016 08:53
06-08-2016 09:12 #267| 0

Jeg syntes faktisk Drejer er begyndt at opføre sig rimeligt i forhold til mange andre i denne tråd. Der kan være nogle indlæg jeg ikke lige har fået læst.

Men har personligt ikke selv læst et indlæg fra ham hvor jeg tænkte, det skal anmeldes.

Bliver virkelig spændende at se weekendens kamp, oven på den mod Berlin er der nok lidt kredit i banken, hvis vi må nøjes med en uafgjort ;)

Optimismen er større end længe ;)

06-08-2016 11:56 #268| 0
superKrikken skrev:Drejer89 ved trods alt selv at han er en troll (håbede du havde selvironi og humor nok til at lave pukki fingeren lige efter kampen, men nej).

Hej

Jeg laver ikke selv billederne, det kan jeg slet ikke finde ud af. Derfor kunne jeg desværre ikke imødekomme dit ønske.

06-08-2016 13:08 #269| 0
kaj666 skrev: Panathinaikos slog sikkert Midtjylland ud i 4.kvalrunde i 2014 med 4-1 og 2-1. De faldt så i gennem i gruppespillet, men det er kun 2 år siden. Var det ikke den sæson, hvor det blev til guld til Midtjylland? Dvs Midtjylland besad dengang et hold på et højere niveau end Brøndbys nuværende.

Er meget enig med werder77, tilbage i 2014 spillede Midtjylland ikke særlig god europæisk bold, og resultat over de to kampe var egentlig også lidt misvisende.
Selve kampen i Athen skulle aldrig have endt 4-1 under normale omstændigheder, men Midtjylland fik hurtig kampen smidt væk.

- Tidlig Duncan skade (Under Glen var hele gameplanen bygget op omkring Duncan)
- Rødt kort til Sviatchenko, også relativt tidligt, så vidt jeg husker.
- Begik straffe til udligningen
- Generelt bare for lidt erfaring (naiv tilgang)

Jeg ser meget fine muligheder for Brøndby, man kan dog altid diskutere, om det havde været bedre at trække West Ham eller Maribor.

06-08-2016 15:58 #270| 4
Kirk skrev:Man skal godt nok være intellektuelt underbemidlet for at skrive sådan noget ævl om censur.

Tak for den... Takes one to know one, som man siger...

At bede en bruger om at holde sig fra at trolle i en enkelt tråd er ikke censur ... Og jeg har personligt bedt flere forskellige brugere om at stoppe deres trolleri eller få et 24timers ban.

At give bestemte brugere permanent Ban fra at skrive i bestemte tråde er en form for censur.

Jeg skal gerne forklare dig betydningen af vendingen "en form for.." hvis det er uklart før dig, hvad det betyder:

Det er en måde at tilkendegive, at noget er "næsten, men ikke helt" eller "minder om uden helt at være.." - altså et sprogligt udtryk før at det ikke er censur, men noget der minder om mild censur og er en urimelig begrænsning af ytringsfriheden.

Hvis nogen konsekvent troller i en tråd, så anmeldt og så bliver det vurderet og håndteret.

Men, at du ikke får din vilje er ikke det samme som, at andre tager fejl ...

06-08-2016 16:30 #271| 1
Kirk skrev:Man skal godt nok være intellektuelt underbemidlet for at skrive sådan noget ævl om 'censur'. Hvis man fortæller Drejer, at han skal holde sig væk fra den her tråd, så har det intet med censur at gøre. Det er bare almindelig moderering/redigering. Præcis ligesom alle og enhver ikke får lov til at komme til orde i aviser, ikke bliver inviteret næste gang, hvis de er gæster i dit hjem og ikke opfører sig ordentligt, eller bliver sendt uden for døren i skolen, hvis de ikke kan holde deres kæft.

Nu er Drejer heldigvis ikke nær så slem, som han var før i tiden, men han er stadig en røvbanan omtrentligt 10 procent af tiden. Så kan man diskutere, om det er nok til at bede ham holde sig væk, men faktum er, at han bruger krudt på at pisse folk af. Hvis det er nok til, at det ødelægger folks PN-oplevelse her i tråden, så burde I moderatorer tage det alvorligt.

Jeg fornemmer på flere planer at det er mange år siden du har gået i skole... Ikke underligt jeg havde dig på ignore.

07-08-2016 19:37 #272| 1

Gratz

@Crackbaby1312

07-08-2016 19:56 #273| 0

endnu et hattrick af Pukki, i alligevel er han en skurk til sidst!

Håber Austin ryger væk så hurtigt som muligt!!

Utilgiveligt at pisse det sådan væk!!

07-08-2016 19:58 #274| 0
Drejer89 skrev:Gratz

@Crackbaby1312

Some will say you jinxed that!

07-08-2016 20:00 #275| 0
ktothep skrev:

Nej, odds 150 på Lukke hattrick.
07-08-2016 20:03 #276| 0

Øv bæv .. Flot kamp trods alt af begge parter.

07-08-2016 20:09 #277| 0

Hvor er det bare amatøragtigt😡😡😡. Vi burde have max point på nuværende tidspunkt. Fuck dig Austin din hat

07-08-2016 20:10 #278| 6
ktothep skrev:

Lad nu please være med at citere ham!

07-08-2016 20:11 #279| 0

Er uden ord - Austin er mere end retarderet.

07-08-2016 20:14 #280| 1

Flot hattrick af Pukki men hvad fanden laver han på de to sidste kæmpe chancer???

07-08-2016 20:15 #281| 0
OP

Nørgaard spiller sgu godt, nu skal Zorniger bare lære ham at åbne øjnene på hjørnespark, så han ikke tilfældigt rammer den med hånden igen.

Overordnet set, må man vel bare acceptere at der kommer sådanne situationer i løbet af sæsonen, især i starten. Det er ikke mere end halvanden måned siden man spillede et helt andet system.

07-08-2016 20:19 #282| 0
salsaclaus skrev:Flot hattrick af Pukki men hvad fanden laver han på de to sidste kæmpe chancer???

Præcis! Det er imo særligt vildt, at han følte, han skulle spille smart på friløberen ...

07-08-2016 20:21 #283| 1
Allmin skrev:Nørgaard spiller sgu godt, nu skal Zorniger bare lære ham at åbne øjnene på hjørnespark, så han ikke tilfældigt rammer den med hånden igen.

Overordnet set, må man vel bare acceptere at der kommer sådanne situationer i løbet af sæsonen, især i starten. Det er ikke mere end halvanden måned siden man spillede et helt andet system.

Det må aldrig ske at smide den kamp, uanset system eller andre undskyldninger. Når det så er sagt går det kun fremad, kan det fortsætte bliver det rigtigt godt. Men de fire point der er smidt kommer til at koste når sæsonen er slut

07-08-2016 20:27 #284| 0
OP
salsaclaus skrev:
Det må aldrig ske at smide den kamp, uanset system eller andre undskyldninger. Når det så er sagt går det kun fremad, kan det fortsætte bliver det rigtigt godt. Men de fire point der er smidt kommer til at koste når sæsonen er slut

Selvfølgelig kommer de til at koste, men ser man på dagens trup, så slutter du altså med 3 ud af 4 nye forsvarsspillere. Sidste sæson lå vi med 1 point for 4 kampe. Så lad os nyde de 8 point og håbe at man i de kommende måneder smider noget færre af disse point.

07-08-2016 20:52 #285| 0
Allmin skrev:
Selvfølgelig kommer de til at koste, men ser man på dagens trup, så slutter du altså med 3 ud af 4 nye forsvarsspillere. Sidste sæson lå vi med 1 point for 4 kampe. Så lad os nyde de 8 point og håbe at man i de kommende måneder smider noget færre af disse point.

Ja en verdensklasse aften på stadion i torsdags, som var tæt på at blive fulgt op i dag. Jeg snakkede med Kahlenberg i logen i torsdags, han sagde han træner med, og for første gang mærkede han intet til skaden. Kommer han i form igen, og når Muktar vænner sig til det hele bliver vi meget stærkere på bolden.

07-08-2016 21:35 #286| 0

God kamp af Brøndby på én af de sværeste udebaner i DK. Det er svært at dæmme op for en mand på 2,45 meter (sådan ca.), og de andre hold har jo altså også klasse, som vi må acceptere. Synes ikke kritikken af Austin for dagens indsats er rimelig. Han er med for at knokle på midtbanen, og det gør han fint. Jeps han begår et dumt straffe - det er hvad der sker, og det sker for mange spillere. Nørgaard spiller en fantastisk kamp, men begår et lige så dumt straffe.

07-08-2016 21:59 #287| 0
Drejer89 skrev:Gratz

@Crackbaby1312

Hvad hedder du på Twittah, Drejermus? ❤️

07-08-2016 22:01 #288| 1
Crackbaby1312 skrev:
Hvad hedder du på Twittah, Drejermus? ❤️

Sklander89

07-08-2016 23:36 #291| 2
kaj666 skrev:Synes ikke kritikken af Austin for dagens indsats er rimelig. Han er med for at knokle på midtbanen, og det gør han fint. Jeps han begår et dumt straffe - det er hvad der sker, og det sker for mange spillere.

Eh, han kommer ind i 84. minut, begår straffe i 86. minut, og rører vel nærmest ikke bolden siden (eller har en erobring)? Hvad er det lige du mener?

07-08-2016 23:47 #292| 0

Mærkelig kamp.

Jeg sad sgu med en skuffet fornemmelse til sidst, men det var også fordi jeg havde banket de 3 point da Pukki laver magi.

Spillet var som sådan okay på en svær udebane, men der var flere store chancer som skulle udnyttes bedre, også til sidst.

08-08-2016 08:33 #293| 0
DarkXoiX skrev: Eh, han kommer ind i 84. minut, begår straffe i 86. minut, og rører vel nærmest ikke bolden siden (eller har en erobring)? Hvad er det lige du mener?

Han knokler jo, selv om han nærmest ikke rører bolden, men derfor behøver han vel ikke at have spillet så ringe, at han skal sælges. Han kommer ind på et tidspunkt, hvor jyderne sætter os under pres. Presset kunne han og andre ikke forhindre, men vi spillede også mod en god modstander.

09-08-2016 13:35 #294| 0

Ny hovedsponsor fra næste sæson. Godt arbejde Brøndby og i god tid.

09-08-2016 13:41 #295| 0

Desværre en alt for lav pris på ca. 5mil årligt. Og fra en allerede aktiv "stor"sponsor. Det er ikke godt nok.

09-08-2016 13:57 #296| 3

Med tanke på, at nogen ser Brøndby som DKs bedste/største sportsbrand er det nu alligevel forunderligt, at konkurrenten har en hovedsponsor der næsten giver det femdobbelte.

09-08-2016 14:02 #297| 0
Drejer89 skrev:Med tanke på, at nogen ser Brøndby som DKs bedste/største sportsbrand er det nu alligevel forunderligt, at konkurrenten har en hovedsponsor der næsten giver det femdobbelte.

Nu er der jo også andre faktorer der spiller ind. Dermed ikke sagt at jeg er enig i Brøndby er det bedste/største sportsbrand nødvendigvis. Generelt set har Brøndby haft alt for mange møg sager de seneste mange år, modsat FCK.

Derudover er FCK vel i en væsentligt bedre forhandlingsposition økonomisk set, det spiller formentlig også ind.

09-08-2016 14:03 #298| 0

Hvor har Brøndby offentliggjort prisen?

Men Brøndbys popularitet er på vej frem igen - og troen er ved at vende tilbage. Aktien er steget med 66% siden sæsonens start.

09-08-2016 14:16 #299| 0

Brøndbys brand har lidt stor skade i de sidste 10 år - sportsligt med kun en pokaltitel i 08 - OG ikke mindst det ledelsesmæssige, som har været et pinligt cirkus. Derfor er vi billigt til salg.

Nu ser der ud til at være styr på det hele igen, men det tager år at genopbygge det stærke brand.

09-08-2016 14:23 #300| 1
Nitrrrrrram skrev:Jeg synes godt nok at det er lidt sick, hvor meget bedre Sønderjyske løber i de trækninger. Jeg byttede gerne deres 4 runder for dem Brøndby kommer igennem any day!

du mener tophold fra norge og polen er bedre at trække end 1 div fra skotland?.. det er vel i bedste fald kun hertha kontra lublin der var en bedre trækning?

Redigeret af paymyboops d. 09-08-2016 14:28
14-08-2016 22:25 #301| 0

gad vide hvilken engelsk klub der smider de 100 mio for Pukki?? :)

14-08-2016 22:43 #302| 0
Nitrrrrrram skrev:gad vide hvilken engelsk klub der smider de 100 mio for Pukki?? :)

Fingrene væk!

14-08-2016 22:53 #303| 0

Solgt! 100 mio er desværre urealistisk, men det er jo klart, at hvis der kommer et kæmpe bud, har Brøndby desværre ikke råd til at sige nej. Det er jo sådan set også det, vi skal leve af som klub. Vi kan ikke forvente at leve af at sælge pølser på stadion.

Fantastisk kamp af Brøndby i dag. God koncentration fra alle mand gennem stort set hele kampen.

14-08-2016 23:00 #304| 2

Resultaterne og målene vælter ind, og I spiller den form for fodbold I har skreget efter i mange år. 9.442 til en kamp mod sidste års nr. 2. Det er imo skuffende.

14-08-2016 23:19 #305| 11

15-08-2016 01:40 #306| 0

Jeg er så glad for at at Pukki har fået glæden og motivationen igen. Hans bagudrettede løb er intet mindre end fantastiske. Han fortjener vores hyldest efter hvert eneste mål. Gad vide om Fede Rico har samme selvtillid? ;-)

Tror ikke der kommer nogen og smider mere end 30 mio. for Pukki. Håber fandme vi kan beholde det her hold i de to sæsoner under Zorninger.

Kom an POA!

15-08-2016 07:59 #307| 0

en ny venstre back, så ligner det noget! Crone er håbløs imo og juelsgård tror man åbenbart ikke på.

15-08-2016 08:04 #308| 0

Jeg er heller ikke super imponeret over Crone. Hans offensiv er jo alt for gennemskuelig. Det er så heller ikke nemt at være højrebenet som venstre back. Juelsgård har ikke det rette niveau

15-08-2016 08:55 #309| 0

Hvis bare man ville skrive en 2-3 årig kontrakt med Boilesen med en lav frikøbsklasul så regnskabet bare går i ca, 0, Tidlige BIF spiller, havde anfører bindet i Ajax, inde omkring landsholdet, den ligger lige til "venstre benet". Er lige kommet hjem fra ferie, kan ikke finde noget nyt om hans klub jagt, men ser ud til han stadig er fri på marked.

15-08-2016 10:12 #310| 0
Drejer89 skrev:Resultaterne og målene vælter ind, og I spiller den form for fodbold I har skreget efter i mange år. 9.442 til en kamp mod sidste års nr. 2. Det er imo skuffende.

Korrekt - men de 10-15 sønderjyder på udebaneafsnittet bidrog heller ikke meget til regnskabet.

Efter kampen var et par søderjyskE-spillere nede og takke hver eneste tilhænger personligt for støtten, og det var hurtigt overstået!

Fed kamp - total dominans i 90 minutter.

15-08-2016 10:59 #311| 0

Selvfølgelig er 9500 mennesker på stadion skuffende. Jeg håber satme folk stepper deres game op i de kommende kampe. Det har holdet fortjent. Klubberne + DBU bør også gøre det mere attraktivt at komme til Superligafodbold. Det er jo pinligt over hele linjen.

15-08-2016 11:00 #312| 3

...de kan starte med at lægge 4 kampe kl. 15, søndag. Så er der stadig plads til en fredagskamp, en lørdagskamp og en sen søndagskamp.

15-08-2016 13:19 #313| 1

Det er nu nok kun her i starten og sen sommeren at kampene ligger så spredt, syntes faktisk det er kæmpe at man så kan se alle kampe og få dannet sig et ordentligt billed af klasse forskellene holdene imellem.

Redigeret af Nimacos d. 15-08-2016 13:20
15-08-2016 13:26 #314| 0
Nimacos skrev:Det er nu nok kun her i starten og sen sommeren at kampene ligger så spredt, syntes faktisk det er kæmpe at man så kan se alle kampe og få dannet sig et ordentligt billed af klasse forskellene holdene imellem.

Ja, hvis man er bettor er det godt.

Hvis man vil have flere på stadion er det langt fra godt.

15-08-2016 13:26 #315| 0
Nimacos skrev:Det er nu nok kun her i starten og sen sommeren at kampene ligger så spredt, syntes faktisk det er kæmpe at man så kan se alle kampe og få dannet sig et ordentligt billed af klasse forskellene holdene imellem.

De kommer næppe til at lægge nogle af de syv kampe samtidig, desværre. Det er dem med TV-rettighederne, som dikterer kampplanlægningen. Og det er ødelæggende for fankulturen. Og i det hele taget gør det bare Superligaen mindre attraktiv.

15-08-2016 13:29 #316| 0

Og hvor mange professionelle bettors findes i Danmark? Som aktivt spiller på Suppen. Få. Meget få. Og for dem er informationen let tilgængelig via andre formidlingskanaler end direkte tv.

15-08-2016 13:36 #317| 0

Og udeholdene kommer med færre og færre fans, de ved fortet næsten er genopbygget:

15-08-2016 13:39 #318| 0

Pukki skal sælges med det samme han er mere end 20 mio værd. Selvom han scorer mange mål, er han på ingen måde essentiel for Brøndbys spillesystem. Phiri og hjulsager derimod...

15-08-2016 13:45 #319| 0
Einstein skrev:Pukki skal sælges med det samme han er mere end 20 mio værd. Selvom han scorer mange mål, er han på ingen måde essentiel for Brøndbys spillesystem. Phiri og hjulsager derimod...

Whaaat. Han arbejder som en hest, der er kommet humør på, han bomber endelig. Vi vidste han havde niveauet, og han bliver altså ikke dårligere, manden er bare kommet i form

15-08-2016 13:45 #320| 0

Det er nok en promille af de evt TV seere som er bettors, så ved ikke hvor det argument kom fra;)

Men jeg håber også for superligaen at der kommer gang i de gamle dage med mange tilskurere til kampene, ved så ikke hvad den bedste model er for det. Bare de ikke gør som i England.

15-08-2016 13:46 #321| 0
Nilsson skrev:Og hvor mange professionelle bettors findes i Danmark? Som aktivt spiller på Suppen. Få. Meget få. Og for dem er informationen let tilgængelig via andre formidlingskanaler end direkte tv.

De fleste er stat bettors, andre danner deres indtryk af hvad de ser.

15-08-2016 13:59 #322| 0
Nimacos skrev:
De fleste er stat bettors, andre danner deres indtryk af hvad de ser.

Det var min pointé. Og dermed er det ikke et argument for at have spredt kampene. Og du nævner jo også selv, at det kun er en promille (meget højt sat), der er regulære bettors. Det er de pengegriske TV-selskaber, som dikterer. Det er dem, der skal tages et opgør med, hvis folk igen skal komme på stadion. Og så er der selvfølgelig noget med billetpriser, vejrforhold (omlæg sæsonen som i Sverige fx) osv.

15-08-2016 14:01 #323| 0
salsaclaus skrev:
Whaaat. Han arbejder som en hest, der er kommet humør på, han bomber endelig. Vi vidste han havde niveauet, og han bliver altså ikke dårligere, manden er bare kommet i form

Hvis han bare lærte at afslutte. Det kan han sgu ikke finde ud af.

15-08-2016 14:06 #324| 0
Nilsson skrev: Det var min pointé. Og dermed er det ikke et argument for at have spredt kampene. Og du nævner jo også selv, at det kun er en promille (meget højt sat), der er regulære bettors. Det er de pengegriske TV-selskaber, som dikterer. Det er dem, der skal tages et opgør med, hvis folk igen skal komme på stadion. Og så er der selvfølgelig noget med billetpriser, vejrforhold (omlæg sæsonen som i Sverige fx) osv.

Glem ikke de pengegriske bookmakere.

15-08-2016 14:33 #325| 1
Nilsson skrev: Hvis han bare lærte at afslutte. Det kan han sgu ikke finde ud af.

Et par store afbrændere imod FCM men laver hattrick alligevel. Skulle have scoret i Berlin, men laver så hattrick i returen. Europa League 6 mål i seks kampe. Suppen 6 mål i 5 kampe. Måske lige i overkanten at sige manden ikke kan afslutte. Jeg kan huske da vi købte Pukki, så jeg et interview med Glen Riddersholm der åbenbart kendte/kender til Pukki, og han sagde i løbet af et par sæsoner ville Pukki være for god til superligaen. Lad os håbe at Riddersholm får ret.

15-08-2016 14:36 #326| 0
salsaclaus skrev: Et par store afbrændere imod FCM men laver hattrick alligevel. Skulle have scoret i Berlin, men laver så hattrick i returen. Europa League 6 mål i seks kampe. Suppen 6 mål i 5 kampe. Måske lige i overkanten at sige manden ikke kan afslutte. Jeg kan huske da vi købte Pukki, så jeg et interview med Glen Riddersholm der åbenbart kendte/kender til Pukki, og han sagde i løbet af et par sæsoner ville Pukki være for god til superligaen. Lad os håbe at Riddersholm får ret.

Det er flot, at han har scoret alle de mål. Men når du ser på hans afslutningsteknik er den altså helt i hegnet. Det minder mig om en et-benet højrebensspillers venstreben. Pukki er god. Rigtig god. Men det er ikke målene, jeg er imponeret af.

15-08-2016 14:50 #327| 0
Nilsson skrev: Det er flot, at han har scoret alle de mål. Men når du ser på hans afslutningsteknik er den altså helt i hegnet. Det minder mig om en et-benet højrebensspillers venstreben. Pukki er god. Rigtig god. Men det er ikke målene, jeg er imponeret af.

For mig ligner det at han ofte har valgt den svære løsning, men det ændrer sig ved selvtillid som han har masser af nu. Wilczek han har teknik som en kop kakaomælk, men afslutter kynisk i feltet. Lad os se når Nunez og Larsson bliver skarpe så kommer der endnu mere konkurrence, og så skal Pukki præstere endnu højere

15-08-2016 14:54 #328| 0
Nimacos skrev:Det er nok en promille af de evt TV seere som er bettors, så ved ikke hvor det argument kom fra;)
Men jeg håber også for superligaen at der kommer gang i de gamle dage med mange tilskurere til kampene, ved så ikke hvad den bedste model er for det. Bare de ikke gør som i England.

Live-ludo folkene kan medregnes.

15-08-2016 14:55 #329| 0
salsaclaus skrev:
For mig ligner det at han ofte har valgt den svære løsning, men det ændrer sig ved selvtillid som han har masser af nu. Wilczek han har teknik som en kop kakaomælk, men afslutter kynisk i feltet. Lad os se når Nunez og Larsson bliver skarpe så kommer der endnu mere konkurrence, og så skal Pukki præstere endnu højere

Du bliver nødt til at forholde dig til, hvad jeg skriver. Jeg kritiserer Pukkis skudafvikling. Det er det eneste. Kvaliteten i hans afslutninger er simpelthen den del af hans spil, som skaber ham størst udfordringer. Hvis han kunne afslutte bare nogenlunde, tror jeg ikke på, at han nogensinde havde sat sine ben i Superligaen. Det kan ikke pakkes ind undskyldning om selvtillid.

15-08-2016 15:16 #330| 0

Jeg har fundet lidt Pukki-kasser.

15-08-2016 15:20 #331| 0

Han lavede også et godt mål for Schalke mod Hertha. Come on. Vi kan altså ikke bruge gamle youtube-videoer til særligt meget.

15-08-2016 15:21 #332| 0

...eller jo, hvis han afsluttede sådan hver gang. Men det gør han jo ikke. Jeg har også sparket en bold op i krogen en enkelt gang eller to i min 'fodboldkarriere', men jeg er stadig elendig til at afslutte.

15-08-2016 15:24 #333| 0
Nilsson skrev:...eller jo, hvis han afsluttede sådan hver gang. Men det gør han jo ikke. Jeg har også sparket en bold op i krogen en enkelt gang eller to i min 'fodboldkarriere', men jeg er stadig elendig til at afslutte.

Her er lidt fra BIF. Se den intelligente scoring imellem benene imod AaB. Og flere af målene lagt sikkert i hjørnerne. Et sidste eksempel er mål i Silkeborg hvor han sparker indlægget direkte op i hjørnet.

https://youtu.be/Zsmv3C6Hto0

15-08-2016 15:28 #334| 0

Og til sidst hattricket i Midtjylland. Supermål det første og tredje mål. Vi er vist bare uenige.

https://youtu.be/l0XYyrE3pgU

Redigeret af salsaclaus d. 15-08-2016 15:30
15-08-2016 15:34 #335| 0

Du bliver ved med at poste videoer af alle hans mål. Det er simpelthen ikke datamateriale nok til, at du kan konkludere noget som helst. Og når det er sagt, så bevidner og styrker videoerne jo bare min pointe. Mener du, sådan helt seriøst, at Pukki kan finde ud af at afslutte? Mener du, at hans skudafvikling er imponerende? Hvis du svarer ja til de spørgsmål, så giver jeg sgu nok bare op og konstaterer, at du nok ikke forstår, hvad jeg forsøger at forklare.

15-08-2016 15:38 #336| 2
Nilsson skrev:Du bliver ved med at poste videoer af alle hans mål. Det er simpelthen ikke datamateriale nok til, at du kan konkludere noget som helst. Og når det er sagt, så bevidner og styrker videoerne jo bare min pointe. Mener du, sådan helt seriøst, at Pukki kan finde ud af at afslutte? Mener du, at hans skudafvikling er imponerende? Hvis du svarer ja til de spørgsmål, så giver jeg sgu nok bare op og konstaterer, at du nok ikke forstår, hvad jeg forsøger at forklare.

Så fortæl mig hvad en god skudafvikling er, og hvem der har det i superligaen? Sidste link; Et mål igennem benene med vilje vidner om klasseafvikling, eller hvad med målet med hælen. Over and out, vi bliver ikke enige.

https://youtu.be/kkhLhONHhWo

15-08-2016 15:43 #337| 1

I det mindste kan du vil give mig ret i at det er nogle meget gode "et-benet højrebensspillers venstrebens" mål ikke

15-08-2016 16:04 #338| 0
salsaclaus skrev:

Nunez kommer ikke i kamp for Brøndby igen, det er jeg overbevist om..

Nilsson er lidt mere meeh.. Tror hellere ikke rigtig på det.

15-08-2016 16:11 #339| 0
Nitrrrrrram skrev:
Nunez kommer ikke i kamp for Brøndby igen, det er jeg overbevist om..
Nilsson er lidt mere meeh.. Tror hellere ikke rigtig på det.

Ja Nilsson og ikke Larsson:)

Hvad tænker du mht Nilsson, at han ikke passer ind i det nye system? Nunez kunne godt passe ind, men da Muhktar ligner at han slår igennem har du nok ret.

15-08-2016 16:14 #340| 0
salsaclaus skrev: Så fortæl mig hvad en god skudafvikling er, og hvem der har det i superligaen? Sidste link; Et mål igennem benene med vilje vidner om klasseafvikling, eller hvad med målet med hælen. Over and out, vi bliver ikke enige.

https://youtu.be/kkhLhONHhWo

Måske er det med vilje, at han sparker den gennem benene på modstanderen. Men det har altså ikke noget som helst at gøre med 'klasseafvikling'. Det har noget at gøre med, at han forstår - også i spilsituationen - hvad der er klogt at gøre.

Jeg tror ikke, der er nogen Superliga-angribere, som afslutter dårligere end Pukki. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen. Så det er næppe mange. Dermed ikke sagt, at han ikke er en god angriber. Det er han så absolut. Men igen, det er ikke på grund af hans afslutninger. Det er pga. hans aggressivitet i presspillet, vendinger, hurtighed osv.

15-08-2016 16:26 #341| 0

@ Nielson. Prøv at se 4-0 målet igår, hvor han lige flytter bolden to gange med kattepoten inden han hakker den ind!! Det er fandme klasse og køligt i en presset situation.

15-08-2016 16:28 #342| 0

15-08-2016 16:33 #343| 2
Nilsson skrev:Måske er det med vilje, at han sparker den gennem benene på modstanderen. Men det har altså ikke noget som helst at gøre med 'klasseafvikling'. Det har noget at gøre med, at han forstår - også i spilsituationen - hvad der er klogt at gøre.

Jeg tror ikke, der er nogen Superliga-angribere, som afslutter dårligere end Pukki. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om nogen. Så det er næppe mange. Dermed ikke sagt, at han ikke er en god angriber. Det er han så absolut. Men igen, det er ikke på grund af hans afslutninger. Det er pga. hans aggressivitet i presspillet, vendinger, hurtighed osv.

Fair nok vi ikke er enige, men at kalde Superligaens topscorer for Superligaens dårligste afslutter, gør at jeg stopper her. Jeg er i øvrigt enige i dine betragtninger omkring hans vendinger, presspil osv.

15-08-2016 16:34 #344| 1
slikkelade skrev:

Der var du lige en dag for langsom! Ellers godt forsøg..

15-08-2016 18:35 #345| 0

Øv :D

15-08-2016 19:52 #346| 5

Pukki er bare inde i en god periode hvor alt han sparker på sidder lige i kassen. Mange af afslutninger er ringe men sejler ind, han har selvtillid nu og er mega heldig. Det første mål er ringe af ham skender, han burde holde den og den andet mål Pukki scorede burde målmanden også have taget. Så godt nok er Pukki topscorer nu, men han går i stå senere på sæsonen. Han var jo ringe sidste sæson. Pukki er absolut ikke en af de bedste angribere i superligaen. Han arbejder godt men har ingen teknik. Jeg ved godt Santander ikke har scoret i superligaen endnu i denne sæson men det kommer snart også bomber han målene ind, han er klasser bedre en Pukki. Santander arbejder også hårdt, bedste spilstation i superligaen, godt overblik og kanon i hovedspillet, han er en meget mere komplet angriber end en Pukki.

15-08-2016 20:54 #347| 1
KAOS2300 skrev:Pukki er bare inde i en god periode hvor alt han sparker på sidder lige i kassen. Mange af afslutninger er ringe men sejler ind, han har selvtillid nu og er mega heldig. Det første mål er ringe af ham skender, han burde holde den og den andet mål Pukki scorede burde målmanden også have taget. Så godt nok er Pukki topscorer nu, men han går i stå senere på sæsonen. Han var jo ringe sidste sæson. Pukki er absolut ikke en af de bedste angribere i superligaen. Han arbejder godt men har ingen teknik. Jeg ved godt Santander ikke har scoret i superligaen endnu i denne sæson men det kommer snart også bomber han målene ind, han er klasser bedre en Pukki. Santander arbejder også hårdt, bedste spilstation i superligaen, godt overblik og kanon i hovedspillet, han er en meget mere komplet angriber end en Pukki.

Nu er jeg ikke fan af nogen af holdene, men du bliver nok nødt til at tage dine FCK-briller af. Pukki er naturligvis en af de bedste angribere i suppen.

Han er den af angriberne, der via sin timing, placering og dybe løb spiller sig til klart flest chancer (er mit indtryk). Beklageligvis har han lidt af lidt fatale afslutninger, men på det seneste har han haft momentum, og så er han verdensklasse.

Du kan slet ikke sammenligne Santander og Pukki - to vidt forskellige angribere. De byder ind med hvert sit :-)

15-08-2016 21:02 #348| 1
KAOS2300 skrev:Pukki er bare inde i en god periode hvor alt han sparker på sidder lige i kassen. Mange af afslutninger er ringe men sejler ind, han har selvtillid nu og er mega heldig. Det første mål er ringe af ham skender, han burde holde den og den andet mål Pukki scorede burde målmanden også have taget. Så godt nok er Pukki topscorer nu, men han går i stå senere på sæsonen. Han var jo ringe sidste sæson. Pukki er absolut ikke en af de bedste angribere i superligaen. Han arbejder godt men har ingen teknik. Jeg ved godt Santander ikke har scoret i superligaen endnu i denne sæson men det kommer snart også bomber han målene ind, han er klasser bedre en Pukki. Santander arbejder også hårdt, bedste spilstation i superligaen, godt overblik og kanon i hovedspillet, han er en meget mere komplet angriber end en Pukki.

Tillykke med en thumbs up fra Drejer og KD ;)

15-08-2016 21:11 #349| 2

Pukki er ok men skriver bare at Santander er langt bedre i alle spillets facetter. han er også meget mere værd, hvis de skulle sælges ville han koste meget mere end Pukki. Han kunne ikke engang klare sig i en middelmådig liga i Skotland, han er for lille, de skubbede bare ham væk, det gør de ikke med Santander. Jeg kan godt rose brøndby spillere og vil da sige at Pukki er meget bedre end Cornelius. i mine øjne er Cornelius overvurderet og fuldstændig værdiløs; han må godt blive solgt, men er desværre en af Ståles kæledægge.

15-08-2016 21:21 #350| 2
Kramer skrev:

@ Nielson. Prøv at se 4-0 målet igår, hvor han lige flytter bolden to gange med kattepoten inden han hakker den ind!! Det er fandme klasse og køligt i en presset situation.

Både dig og Salsa formår tilsyneladende ikke at forstå, hvad det er jeg skriver. Hans berøringer på bolden er (for det meste) rigtig fine. Han er hurtig. Han er aggressiv. Og han har en dejlig spilforståelse, samt en god timing. Men selve måden han afslutter på er simpelthen bare ikke god. Det kan enhver med bare en minimal forståelse for fodbold se.

At KAOS2300 så går full retardo og ligeledes viser sin manglende forståelse for både fodbold og især angrebstyper retfærdiggør ikke et forsvar af Pukkis afslutninger.
15-08-2016 21:30 #351| 1

Nilsson giver sgu da dig ret, Pukki er ikke en god eller kølig afslutter som nogle skriver, han er mega heldig og inde i en god periode hvor alt sejler ind, mangeaf hans mål er pisse heldige, skender burde have taget begge de mål Pukki scorede igår, første giver han en retur på et ufarligt forsøg og Pukki må aldrig score fra den vinkel, målmanden skal kunne dække den stolpe

15-08-2016 21:44 #352| 0
KAOS2300 skrev:Nilsson giver sgu da dig ret, Pukki er ikke en god eller kølig afslutter som nogle skriver, han er mega heldig og inde i en god periode hvor alt sejler ind, mangeaf hans mål er pisse heldige, skender burde have taget begge de mål Pukki scorede igår, første giver han en retur på et ufarligt forsøg og Pukki må aldrig score fra den vinkel, målmanden skal kunne dække den stolpe

Det kan godt være, du giver mig ret. Men du formår alligevel (også) at misforstå min pointe. Pukki er ikke heldigere end andre angribere over tid (men selvfølgelig har han løbet over xG i den seneste periode). Han er en dygtig angriber. Pukki kommer frem til enormt mange chancer pga. sin spillestil. Men ligesom de fleste andre har han altså også svagheder. Pukkis største svaghed er så selve afslutningsfasen. Altså når han svinger benet for at skyde mod mål.

Din sammenligning med Santander er blot pinlig.

15-08-2016 21:48 #353| 0

Der er i mine øjne ingen som helst tvivl om, at Pukki er den rigtige angriber for Brøndby. Han passer ind i systemet, er god til at løbe i dybden og kæmper knaldhårdt defensivt. Pt scorer han mange mål, men han ender sandsynligvis ikke som topscorer, da der vel er andre i suppen, der mere kontinuerligt vil komme til at score. Målscorere vil naturligt tiltrække opmærksomhed fra udenlandske klubber, men jeg tror, der skal mange penge på bordet til både Brøndby og Pukki, før han bliver solgt. Jeg husker stadig Torben Franks ord om, at det er første gang i karrieren, at Pukki har fået fast spilletid - måske lige bortset fra hans tid i HJK. Skifter han til en større liga, er der en vis sandsynlighed for hurtigt at ryge på bænken, hvis han overhovedet får chancen.

Om han rent teknisk er god til at afslutte eller ej, er for mig ligegyldigt - bare bolden ryger i mål!

15-08-2016 21:55 #354| 2

Nilsson er det fordi det er en fck spiller ? Hvis du har bare lidt forstand på fodbold og international fodbold, så burde du kunne se at Santander er en bedre fodboldspiller, og hvis du spørg andre en fck og bif fans så ville folk til hver en tid vælge Santander på deres hold.

15-08-2016 22:14 #355| 0
KAOS2300 skrev:Nilsson er det fordi det er en fck spiller ? Hvis du har bare lidt forstand på fodbold og international fodbold, så burde du kunne se at Santander er en bedre fodboldspiller, og hvis du spørg andre en fck og bif fans så ville folk til hver en tid vælge Santander på deres hold.

Hvis jeg må blande mig i jeres debat, er det vel rimeligt at antage, at de fleste spillere i fck er bedre / har en højere markedsværdi end Brøndbys spillere, da fck har et væsentligt højere budget. Forhåbentlig betyder en højere indkøbspris helt generelt, at spilleren har et højere niveau.

15-08-2016 22:24 #356| 1