Giro Manager 2026

#1| 0

Hej alle
Så er det blevet tid til årets første grand tour. Som altid skal vi et smut til Italien, og det kræver noget hygge herinde med managerspillet. 

VIGTIGT - VIGTIGT - VIGTIGT
Inden jeg går videre, så har jeg fået en forespørgsel om at ændre stakes og give mulighed for en highroller-pulje. Det bliver ikke til dette spil, men skal lige tygge på, om jeg kan stå for det i touren. Men stikker lige en føler ud, så kom meget gerne med jeres take. Ellers melder I jer bare til som normalt. 
VIGTIGT - VIGTIGT - VIGTIGT

Fortsat er alt som det plejer, og hvis I er i tvivl om noget, har gode indspark eller har brug for mere info om mig, så skriv endelig en PB. Ingen rake, men bær over med mig, hvis jeg ikke lige svarer på sekundet.

Grundpuljen bliver ellers som altid på 250, så de fleste kan være med, og dertil kan man også tilmelde sig i en mellempulje for 500 mere (i alt 750) eller yderligere 750 mere i en toppulje, så det er 1500 kr. i alt.  

Præmiestrukturen:
1-4 Winner takes all
5-10 top 2 = 70-30
11+ top 3 = 50-30-20

(deltagerantallet i de forskellige puljer er afgørende for betalingsstrukturen i dem særskilt)

Den oprettede pulje hedder: 
Pokernet Giro Manager 2026
Password er: Poker   
https://www.holdet.dk/da/fantasy/giro-d-italia-manager-2026/leagues/10041168/about?password=Poker

Dette er spillet UDEN udskiftninger. Du finder spillet MED udskiftninger her: https://www.pokernet.dk/forum/holdet-girospillet-2026.html#post4595904

Man kan kun deltage med et hold, og betaling sendes til følgende konto -  regnummer: 0400 - kontonummer: 4027308932. 

Betaling kan også ske via MP (husk skriv holdnavn (send PM for Mobile Pay-info) - foretrækker dog betaling via kontooverførsel. Betaling skal være modtaget og det specifikke holdnavn skal være tilmeldt puljen samt være nævnt i denne tråd inden spillets start fredag 8. maj 12.50, og jeg vil være meget taknemmelig, hvis man undlader at vente med at tilmelde sig til sidste øjeblik. 

Da vi holder spillet privat er der naturligvis krav for deltagelse. Krav for deltagelse: Medlemskab på pokernet mindst 1 år og mindst 50 indlæg. Det her er afgørende, da vi forsøger at holde det til et privat spil kun for pokernettere, der har et vis kendskab til hinanden. Vi er her for hyggen og liren. 

Deltager selv for 1500 med holdet: Att i lyserødt

Deltagere (* = betaling modtaget)
Davidatt - Att i lyserødt - 1500*
Jobe - Bjergbukken - 1500* 
All-Out-Put - Giorgino - 1500*
Mokai - Katten skal danse - 1500*
Bobby Olsen - Bobby Olsen - 1500*
Boas - Lazy Lions - 1500*
Chandler BIing - Los Blancos - 1500*
Delfol - Emil Stabil - 1500*
ThomasKR - Festina Watches - 750*

Kris - Fuglens Fiduser - 750*
LasseFunky - Chapeau - 250*

KimN - Indebrændte drøvtyggere - 250*
Graff - Team Graff - 250*
Garder Munk - Flyvende Ugler - 250*

Præmiestruktur

TOPPULJEN
4200
1800

MELLEMPULJEN
3500
1500

GRUNDPULJEN
1750
1050
700

Redigeret af davidatt d. 08-05-2026 19:01
04-05-2026 12:43 #2| 0

Jeg er med for 250 kr - De flyvende ugler. 

Pengene er overført dags dato. Dog ikke med straks betaling, så du kan først se dem imorgen. 

04-05-2026 12:44 #3| 0

Med for 1500 med "Giorgino"  

04-05-2026 13:20 #4| 0

Med for 1500 med BobbyOlsen

05-05-2026 20:22 #5| 0

Team Graff er med for 250. Har overført her til aften via bank.

06-05-2026 09:05 #6| 0

Deltager med 250 kr "indebrændte drøvtyggere".

Pengene er på vej i cyberspace.

06-05-2026 09:37 #7| 0

Katten skal danse 1500

07-05-2026 16:46 #8| 0

Bjergbukken fra Bogotá med for 1.500 kr. – betalt via gevinst fra Klassiker Manager. 

God vind til jer alle 🚴🏼‍♂️💨

07-05-2026 19:08 #9| 0

Festina Watches med for 750. 

07-05-2026 21:03 #10| 0

Lazy Lions med for 1500. 

Tak fordi du gider stå for det 

07-05-2026 22:55 #11| 0

Fuglens Fiduser med for 750 kr. Overført via MP

08-05-2026 00:05 #12| 0

Med i lille med Chapeau 🎩

08-05-2026 05:21 #13| 0

Med for holdet; Emil stabil i 1500 puljen. 

Har lavet en straksoverførsel.

08-05-2026 10:36 #14| 0

Los Blancos med for 1.500,-

08-05-2026 13:29 #15| 0

Spændende så forskellige holdene er i år, men også ret åbent med mange forskellige muligheder ikke mindstafhængig af hvilken sprinter man gik med.

Men lad os få lidt tanker om holdende:

Kat 1. Vingegaard jo indlysende og så var det jo relativt tæt mellem en god sprinter i Milan og Lund (der nok kan sidde med et par etaper hvor Milan ikke kan) og så Pellizarri (kombineret med ex Groves i kat 2) Endte med at gå med Milan og de forhåbentlig mange etapesejrskaptajnpoint og mere solid sprintstabilitet end de andre. Som altid med en sprinter bliver starten jo så ret vigtig for Milan der gerne skulle vinde 1. etape. 

Kat 2. Ciccone ret sikker, selvom det at han går efter etaper ikke nødvendigvis er en fordel, men det sagde han også sidste år hvorefter han sad med i klassementstoppen længe først alligevel. Dernæst ret åbent. Gik med Yates med højst toppotentiale, ofte en god start og mange holdkonkurrencepoint, samt Arensman der så mere eksplosiv ud end længe i Tour De Alps og samtidig meget vel kan ligge 2 i klassementet efter enkeltstarten og også vil få mange holdpoint, og jo viste i Touren at han kan vinde etaper hvis han har en offdag i klassementet. Dernæst var Hindley, Storer og Bernal jo også alle solide valg ligesom Groves (specialt uden Milan)

Kat 3. Her var Narvaez stensikker hos mig. Tror han nok skal være i fin form igen efter at have fokuseret på at blive klar til Giroen længe og samtidig får han igen mange holdpoint, og han er en god kaptajnmulighed på en del mellemetaper og kan måske blande sig i kampen om 2. etape og blive et supervalg. Han blev immervæk også 13 i Touren sidste år som ren hjælper og får en mere fri rolle her. Dernæst var det tæt mellem solide sikre Zana og Turner, der alt efter hvor god en start han får kan blive rigtig god men også har mere risiko. Endelig var folk som Vlasov, Soler og Harper også inde i billedet og burde alle være solide valg

Kat 4. Her stod det mellem de 2 solide valg Stork og Kulset hvor jeg gik med Stork med hans nyfundne spurtevner med en del mulige decimerede spurter, og flere holdpoint og måske bedre mulighed for udbrudssucces udover solide placeringer, selvom Kulset nok skal være solid med hans top 10 ambitioner.  

Redigeret af All-Out-Put d. 08-05-2026 13:30
08-05-2026 17:23 #16| 1

Jeg synes den var svær i år, men det er den altid til Giroen hvor der er mange ubekendte hvor man er hurtig til at konkludere på resultater i Catalonien der ligger for en måned siden, eller i Alperne. Især i en Giro der reelt først afgøres i 3. uge.

Min strategi har været at prioritere ryttere der er gode startere, frem for Diesel folk som Arensman, Hindley, Rubio mfl.

Kat 1:

En Milan der skuffede på første etape var stadig mere value end Pellizzari, ikke på point i det samlet nødvendigvis, men fordi kaptajnbonusen her i starten er så vigtig. Når det er sagt synes jeg det er voldsomt at jeg har kunne spille Pellizzari til ikke at gå i Top2 til odds 1,8, der vil jeg også mene han er for overvurderet.

Kat 2:

Bernal var mit sikreste valg, han går nok kold i tredje uge, men selv på det vi vil kalde mellemetaper kunne han godt spurte med, og derfor begynde at rave lidt ekstra klassementspoint til sig.

Ciccone var min nr. 2, men netop fordi jeg først tror Arensman og Hindley begynder at lave point for sent. Ciccone skal nok holde sig til i bjergkonkurrencen via udbrud - Nu sad han tilbage i dag sammen med Vingegaard og faktisk også Pellizzari, som jo kan indikere at han vitterligt smider sit klassement tidligt. Men omvendt ser jeg også bare at han er typen der på 2. eller 4. etape stikker hovedet frem i en spurt eller et angreb og den vej igennem konsolidere en masse point tidligt.

Storer var lidt et terningekast mod Yates. Jeg køber bare ikke hvorfor Yates skulle være så god, når han sidste år var så dårlig i Giroen hvor han reelt også gik ind med muligheden for at køre klassement. Storer kan være en lottokupon, men tror han holder sig til og tror at han bevidst formtopper lidt senere i år, end sidste år hvor han havde brugt alt krudtet i Alperne.

Kat 3:

Zana var sikker for mig, han kommer til at køre et klassement i udkanten af Top10, så han holder sig fremme hverdag og er fræk nok til også at køre sig tilbage i Top10 via udbrud, hvilket også kan give lidt bjergtrøjepoint. Eneste minus her er holdkonkurrencen hvor han ikke får point.

Rondel var mit valg nr. 2, han har imponeret mig meget hele sæsonen. Og da der er en del hold der skal ligge pres før Tudor, bør han også kunne sidde med længe på bjergetaperne selv om Storer er kaptajn. Eneste minus er her at han ikke virker til at gå i udbrud særlig tit, men han har heller aldrig kørt en Grand Tour, hvor det er en oplagt måde at spille ham ud på senere i løbet.

Vlasov faldt fra, da jeg simplethen ikke tør stole på ham, selv om han på papiret har lavet ok resultater og har alle hans holdkonkurrence point

Narvaez er et stærkt sats, men når han ikke har kørt så længe og jeg ikke har hørt noget fra ham var han heller ikke en kandidat.

Pinarello, Scaroni og Piganzoli var også oppe at vende, men uden reelt at være i overvejelserne.

Kat 4:

Jeg synes denne var svær og samtidig meget let, da jeg læste Emil Vinjebo udtale at Kulset skal lære at køre klassement og holde sig til i 3 uger også selv om han ikke rammer Top10. Det lyder på mig som om at han også vil kæmpe for en 13. eller 15. plads og prøve at holde sig til hverdag. 

Florian Stork var ikke en seriøs overvejelse, hvis han kører et par spurter er han overmatchet af 10-15 ryttere selv på de etaper, det bliver i hvert fald på 2. og 4. etape han skal vise om han er pengene værd for dem der er gået i den retning.

08-05-2026 18:22 #17| 1

Kat 1:
Ret nemme valg. Havde fra start af sat mine øjne på Jonas og Pelizarri. Jonas siger sig selv, og Pelizarri har bare imponeret mig i forårssæsonen.

Kat 2:
Suk. Jeg vidste jeg skulle have en sprinter, og valget stod mellem Groves og Vernon. Valgte faldet på Groves, da jeg tror at han kan holde sig til på de fleste etaper. Nu styrter han, og er sikkert ude pga hans i forvejen elendige knæ. Så spillet er færdigt efter 1 etape for mit vedkommende . Så skuffet/irriterende.
Bernal har set god ud, og tror på en top 5. Den sidste var svær, og kunne nærmest være blevet dem alle. Men valgte Derek Gee. Et coin flip.

Kat3:
Pinarello! Jeg tror på ham. Han kommer i top 10, så et nemt valg.
M Rondel. Et sats for at prøve lidt andet. Han har set god ud i foråret, og hvis store fucker op, så tror jeg han kan kører godt med.

kat 4:
Der har kun Kulset efter jeg hørte, at han gik efter top 10.

08-05-2026 19:14 #18| 0
Garder Munk skrev:

Kat 1:
Ret nemme valg. Havde fra start af sat mine øjne på Jonas og Pelizarri. Jonas siger sig selv, og Pelizarri har bare imponeret mig i forårssæsonen.

Kat 2:
Suk. Jeg vidste jeg skulle have en sprinter, og valget stod mellem Groves og Vernon. Valgte faldet på Groves, da jeg tror at han kan holde sig til på de fleste etaper. Nu styrter han, og er sikkert ude pga hans i forvejen elendige knæ. Så spillet er færdigt efter 1 etape for mit vedkommende . Så skuffet/irriterende.
Bernal har set god ud, og tror på en top 5. Den sidste var svær, og kunne nærmest være blevet dem alle. Men valgte Derek Gee. Et coin flip.

Kat3:
Pinarello! Jeg tror på ham. Han kommer i top 10, så et nemt valg.
M Rondel. Et sats for at prøve lidt andet. Han har set god ud i foråret, og hvis store fucker op, så tror jeg han kan kører godt med.

kat 4:
Der har kun Kulset efter jeg hørte, at han gik efter top 10.

Virkelig sur start med Groves, der så ud til at kunne blive et rigtig godt valg med Milans skuffende start i dag. Held og uheld er jo desværre bare vigtigst af alt i det her spil .  

Selv er jeg også noget mere pessimistisk over mit Narvaez sats efter i dag hvor UAE kørte for Morgado fremfor ham, så min drøm om at han skulle være oplagt kaptajnjoker og måske vinde i morgen er jo nok sat noget tilbage 

Redigeret af All-Out-Put d. 08-05-2026 19:16
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar