Standard? Hånd fra 25$ 100k g. Mystery Bounty på 888

#1| 0

Jeg havde satelitet mig ind i 25$ fler-dages event og nået til finaledagen, hvor Mystery Bounty (MB) er aktiv fra start. Jeg er MB-rookie...

Jeg havde lige haft en god hånd, hvor en short stack gik all in så jeg 3-4 doblede og fik en 200$ bounty. 

Folk gik hårdt efter MB'erne (som de bør?..)

Jeg limper med A4s for at se om shortstacken til venstre vil lege med - det ville han og straks ville flere også... 

Toppen så sådan ud:

MB var cirka 100$ i snit

Fenomenn13 og Ngwin var virkelig aktive (som det kan ses på screenshot (det er VPIP)) 

492 tilbage - pengene starter med 50$ til nr 420.

1. Vil alle der læser ikke hurtigt svare FOLD/CALL. evt "snap" foran for at indikere hvor nem beslutningen var ;) 
  2. Nogen der ved hvilket værktøj der vil kunne vise hvilken beslutning der er GTO? 
  3. Hvis I har uddybende kommentarer til 1 er de selvfølgelig velkomne
  4. Det er links til artikler/vider/blogs/bøger/.. om mystery bounty spil også - det er jo det vilde vesten!

27-01-2026 11:47 #2| 0

Jeg ville clicke til to bb. Aner ikke om det er et call, men tror det ikke.
    Fold og vent på en bedre hånd. Big blind må have en hånd her.

27-01-2026 12:34 #3| 1

Limp er godt. Snap call. 

Personligt hader jeg MB formatet, for hvis du har arbejdet lidt med sims i det her format, finder du ud af at når man lige er kommet i mystery fasen, er det fuldstændig vanvittigt gamble fest, hvis du vil spille "korrekt". 

Bounties er så meget værd på det her stadie og selvom du taber, kan du sagtens komme i pengene alligevel. 

27-01-2026 13:54 #4| 0

Snap fold. Men jeg er mere vant til almindelige turneringer.

27-01-2026 14:14 #5| 0
    OP
    KimN skrev:

Snap fold. Men jeg er mere vant til almindelige turneringer.

Enig i at alm tours er det snap fold (men i en alm tour vil de 3 sidste all ins betyde premiums - nu betyder de..... næsten ingenting)

29-01-2026 11:13 #6| 0
    OP
    Sealand skrev:

Jeg ville clicke til to bb. Aner ikke om det er et call, men tror det ikke.
    Fold og vent på en bedre hånd. Big blind må have en hånd her.

Jeg er ret sikker på call preflop er korrekt - MB (med short stacks ved bordet) involverer extremt meget limping - især som bigstack og også med gode hænder.

Alhandinho skrev:

Limp er godt. Snap call. 

Personligt hader jeg MB formatet, for hvis du har arbejdet lidt med sims i det her format, finder du ud af at når man lige er kommet i mystery fasen, er det fuldstændig vanvittigt gamble fest, hvis du vil spille "korrekt". 

Bounties er så meget værd på det her stadie og selvom du taber, kan du sagtens komme i pengene alligevel. 

Tak - hvilke sims har du prøvet og hvad kan du anbefale?

Jeg kaldte - var 'foran' (jeg var den eneste med es og ingen andre havde par på hånden)! 

Men stadig under 30% som ikke kom. De to store stacks havde 87o og K9s - og en af dem vandt :( 

Jeg tror også det er korrekt - det er en ret stor EV (5*100). 

Der gik også lidt FOMO i den (hvis jeg foldede, ville have vundet og en af bountiesne var 10k :D )

Redigeret af Junior d. 29-01-2026 11:44
    30-01-2026 13:30 #7| 0

Limp/min pre, begge dele er imo fint. 

Vi kommer ikke væk fra bountyfesten - avg bounty er 3-4 buyins på dette stadie, og payjumps er typisk små, og du dækker alle. Selvfølgelig er din risk premium ret høj mod de andre big stacks - jeg vil gætte på 7-8%, men de kommer også meget bredt ind i spots som dette. 

Så ja - get em in. Ret sikker på at det ville være en fejl at folde denne hånd i dette spot. 

30-01-2026 15:29 #8| 0

Er det virkelig et snap call her? Jeg har ikke spillet mange af den slags, men vi er efterladt med 14bb skulle vi tabe mod BB der skubber indover. Lidt overrasket må jeg sige.

Jeg havde foldet uden at tænke nærmere over det.

30-01-2026 15:40 #9| 0

GIGA snap

30-01-2026 16:34 #10| 2

Jeg spiller rigtig mange MBs. Som spillet havde jeg nok altid foldet, når der er to andre store stacks inde. Du er så let domineret her. Og det koster dig potentielt næsten hele stacken. Medmindre du har set de to andre store stacks gøre vilde ting med skod hænder. Er der bare 88/A9 etc. derude så mister du så meget EV. Med den stack du har kan der komme så mange bedre muligheder for bounties med højere EV. 

Men jeg havde nok gjort det til 2.5bb pre (med en lille stack bag) eller måske endda mere for at kommunikere jeg har en hånd og forhåbentlig fjerne bunden af deres crazy shoves. 

average bounty har vel cirka 3x starting stack af værdi (30.000 chips i denne), så regn ud hvad de 4x mulige bounties har af værdi og se hvad % du skal have for at kalde

A4s er jo ikke dårligt til et gamble, men hvis man mener man har en edge, så ville jeg selv vente på langt bedre spots. Og ja forsøge at isolere selv i starten så man ikke skal spille for +50bb med en hånd der meget let er domineret. Ved godt MBs er crazy når man lige er kommet i MB, men når I er så dybe, så tror jeg du kan finde bedre spots med den stack.

I det aktuelle spot var call korrekt, men i så mange andre er du bagud.  

30-01-2026 20:23 #11| 0

Ud fra hvad jeg har set på diverse hs streams tror jeg din linje med Call preflop er korrekt og så tror jeg bare det er snapcall - du dækker alle, selv hvis du er crushed kan du scoope 4 bounties og dermed potentielt ramme op til flere af de store. Det er hvad formatet går ud på. Tror nærmest du skal kalde selvom du vidste en sidder med AA alene fordi din Equity 5vejs gør det attraktiv. Jeg gætter bare, men tror vi skal kalde så ufattelig light her at det næsten gør ondt.

Man spiller i timevis og så er det bare gamble Bonanza indtil store bounties er væk. Icm bliver vel først en faktor igen når vi nærmer os ft grundet de beskedne payjumps.

31-01-2026 09:26 #12| 0

Er MB ikke 1000$ værd i snit? Der er MB for 41.900, og 41 MB tilbage.

31-01-2026 11:12 #13| 0
    OP
    Sealand skrev:

Er MB ikke 1000$ værd i snit? Der er MB for 41.900, og 41 MB tilbage.

Nej vi er 492 tilbage - mit screenshot er 'øverste del' - man kan scrolle ned :) 

thechronic99 skrev:

Ud fra hvad jeg har set på diverse hs streams tror jeg din linje med Call preflop er korrekt og så tror jeg bare det er snapcall - du dækker alle, selv hvis du er crushed kan du scoope 4 bounties og dermed potentielt ramme op til flere af de store. Det er hvad formatet går ud på. Tror nærmest du skal kalde selvom du vidste en sidder med AA alene fordi din Equity 5vejs gør det attraktiv. Jeg gætter bare, men tror vi skal kalde så ufattelig light her at det næsten gør ondt.

Man spiller i timevis og så er det bare gamble Bonanza indtil store bounties er væk. Icm bliver vel først en faktor igen når vi nærmer os ft grundet de beskedne payjumps.

Tak - ja det kan være et frustrerende format! :) 

Hvad er 'hs streams'? high stakes? - har du link til nogle gode?

freel4ncer skrev:

Jeg spiller rigtig mange MBs. Som spillet havde jeg nok altid foldet, når der er to andre store stacks inde. Du er så let domineret her. Og det koster dig potentielt næsten hele stacken. Medmindre du har set de to andre store stacks gøre vilde ting med skod hænder. Er der bare 88/A9 etc. derude så mister du så meget EV. Med den stack du har kan der komme så mange bedre muligheder for bounties med højere EV. 

Men jeg havde nok gjort det til 2.5bb pre (med en lille stack bag) eller måske endda mere for at kommunikere jeg har en hånd og forhåbentlig fjerne bunden af deres crazy shoves. 

average bounty har vel cirka 3x starting stack af værdi (30.000 chips i denne), så regn ud hvad de 4x mulige bounties har af værdi og se hvad % du skal have for at kalde

A4s er jo ikke dårligt til et gamble, men hvis man mener man har en edge, så ville jeg selv vente på langt bedre spots. Og ja forsøge at isolere selv i starten så man ikke skal spille for +50bb med en hånd der meget let er domineret. Ved godt MBs er crazy når man lige er kommet i MB, men når I er så dybe, så tror jeg du kan finde bedre spots med den stack.

I det aktuelle spot var call korrekt, men i så mange andre er du bagud.  

Tak.

Ah ja - jeg skal huske at konvertere start stack til big blinds.. men den udregning synes jeg misser at det er nødvendigt med en stor stack for at vinde vinde bounties.

Jeg nåede lige at tænke fold, men de to stacks havde som nævnt været ret crazy. 

krizju skrev:

GIGA snap

... call vel?

MrLe-roy skrev:

Er det virkelig et snap call her? Jeg har ikke spillet mange af den slags, men vi er efterladt med 14bb skulle vi tabe mod BB der skubber indover. Lidt overrasket må jeg sige.

Jeg havde foldet uden at tænke nærmere over det.

Jeg tror det er et kald! Men fascinerende format (se bare hvor uenige vi er i tråden) Jeg var frustreret længe og tænkte at MB da var fyldte med fisk - da jeg så hvor let de kaldte af... men jeg tror 'fiskene' havde fat i noget. 

Generelt så tror jeg A4s er en god hånd - Mod et domineret es/par under esser har man jo stadig 30%. Wheel og suitedness giver nogle ekstra procenter.

Og så er det godt et bingo-format - når variansen tilsmiler ind sidder man ofte med en giga-stack efter et par hænder :D

Tak for alle inputsene - sjovt at se at hvor uenige folk er. 

31-01-2026 14:41 #14| 0
    Junior skrev:

... call vel?

Yes call :D

31-01-2026 23:33 #15| 0
    OP
    Junior skrev:

Ville redigere men kom til at trykke citere.

Aagghh nu er jeg fanget inde i denne citer-boks!

puha jeg slap ud.

puha² øllerne smager godt her til aften 

God weekend

Redigeret af Junior d. 31-01-2026 23:35
    03-02-2026 10:49 #16| 0
    OP

Jeg er ikke toilettet - men 

Avg stack 60bbs roughly.
    Mystery Bounty day 2 (Venom $2650). Each bounty worth $5k+, all big bounties still in play early in day 2

Starting stack was 300k chips for $2500+150 on day 1.
    3673 entries and about 11% of the field remaining

03-02-2026 13:04 #17| 0

Jeg caller med 99, han slår begge de store stacks calling ranges heldt vildt (tror ikke engang de trapper med AA her da der sidder en stor stack bag) og 31bb kan blive pushet med har slår og massere ting han flipper i mod. Og ja A5s og A4s findes også i 31bb stacken. Så call og pray

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
    Skriv et svar