Kongs skrev:@jensen
kunne ikke være mere enig. Der bliver kastet om sig med valgflæsk og ligegyldigheder. Og Dragsted som står som en helt uskyldig mand og vil have mere lighed i DK, men er netop billedet på uligheden i DK, han er simpelthen så dobbelt moralsk så det halve kunne være nok.
Min holdninger ift. gårsdagens emner:
- nej til at tilbageføre stor bededag, det har i min optik meget lidt værdi og folk har vendt sig til det, ja den blev stjålet midt om natten, men lad os komme videre
- ja til mere fokus på skolerne om det skal være mindre klasser ved jeg ikke. Men er politikerne virkelig de rigtige til at vurdere det? De har jo smadret folkeskolen fuldstændig. Hvad med de nedsatte et udvalg som fandt 10 punkter hvoraf man kunne forbedre folkeskolen og få nedsat vold og mistrivsel. Og kig måske mod Finland som har meget velfungerende skolesystem.
-boligbeskatning svært emne da det er skævvridning i samfundet, min umiddelbare tanke er det bedste ville være at beskatte gevinst med x% og helt fjerne løbende ejendomsbeskatning, men hvad koster det på bunden det vil ingen jo nævne/finansiere. Så kan de også fjerne Vurderingsstyrelsen som er en torn i øjet på nuværende regering.
- oprustning der er vel ingen tvivl om det fortsætter uanset hvad og det bør det også ift. trusselsbilledet
- fødevare checken er en stor omgang valgflæsk og endnu en af Mette F's påfund som er til at brække sig over
- Strammere udlændingepolitik, jo men det føles også som løs snak hvad er det man konkret vil gennemføre?
- fjerne ulandsbistand, nej vi skal være solidariske og hjælpe hvor vi kan, det begrænser også indvandring til Europa. Man bør dog kigge på om den bliver brugt korrekt.
- Mindre magt til kommunerne som sejler med penge til konsulenter og administration
Til syvende også sidst. Det kommer ikke til at gøre 1 gram forskel om det bliver Troels eller Mette er mit bud desværre. Der er for store uenigheder blokkene imellem. Samarbejde generelt og det at finde flertal bliver utrolig svært. Men hvor er det trist i et land med så mange dygtige mennesker at Mette Frederiksen skal være den mest oplagte kandidat som statsminister igen igen.
Lige nu ender jeg nok med at stemme blankt, da ingen har holdninger, hvor jeg enig med alt deres politik og nok heller ikke bare 80%. Jeg tror, at de fleste vil have mere velfærd, velstand og retfærdighed. Jeg tror, at vores største udfordring til at nå i mål med det er vi bruger statens pengene forkert og dårligt. Men det vil ingen snakke om, de vil hellere snakke skattelettelser eller øget beskatning.
Jeg er ret enig.
Umiddelbart lyder du Radikal 😊
Dey kunne jeg sådan set også hælde til. Men jeg kan ikke udstå Martin Lidegaard.
Jeg synes Løkke klarede sig absolut bedst. Men min stemme ryger ikke til Moderaterne, omend jeg synes godt om tanken med politik hen over midten. Desværre tror jeg ikke, at det kan fungere ordentligt.
Morten Messerschmidt gjorde nærmest sig selv til grin. Han plejer at være skarp og retorisk dygtig (selvom jeg ikke kan med hans politik). Hans viften konstante viften med billedet af den det kriminelle indvandrere grænsede til det patetiske.
Mettes brug af ældrechecken i debatten, dømte hende i min optik ude. Det er populistisk bestikkelsespolitik af værste skuffe. Jeg forstår ikke hun vælger den vej. Når hun vil, virker hun kompetent og veltalende.
Dragsted virkede som en fjollet skoledreng.
Dyhr gjorde det sådan set godt. Måske lidt for usynlig - det er ofte hendes problem. Hun mangler noget kapow og SF's politik er uklar.
Vanopslagh overraskede mig... Desværre negativt. Han plejer at være knivskarp og uovertruffen dygtig debattør. Han virkede vag. Han brugte mere tid på at snakke om hvor enig han er med noget af det de andre mener, end promovere sin egen politik. LA et ikke længere den nytænkende frække dreng i klassen.
Troels gjorde det sådan set fint. Han et ret skarp på Venstres politik. Han er helt sikkert en dygtig politiker, men jeg ser ham ikke som en "statsmand". Lidt det samme vil jeg sige om Mona.