Destination 200 NL - Cash Game Blog

#1| 35

Hej PokerNet

Jeg er en relativt ny pokerspiller, som spillede sine første hænder om rigtige penge tilbage i 2023. Spillede meget on and off indtil 2025, hvor jeg begyndte at tage det mere seriøst, begyndte at arbejde på mit spil og rykkede op til 25nl, selvom jeg ikke havde en winning sample på lavere stakes. Havde stadig begrænset viden om spillet, men lærte nogle preflop ranges ved hjælp af gto wizard og begyndte ellers bare at grinde.

Ikke en specielt køn graf, og stadig rigtig mange leaks pga. manglende forståelse for, hvordan man spiller postflop, og desuden lidt for tight preflop spil, selvom jeg havde kigget på charts, spillede jeg altså kun med 20 vpip.

Har siden samarbejdet mellem GG poker og Danske Spil rykket alt mit spil derover

En god start, og som man måske kan se, har jeg også ændret, hvordan jeg spiller en del. Det eneste, jeg er lidt utilfreds med, er min volume. Hvis jeg har et mål om at blive vindende 200 NL spiller, så skal der simpelthen bare grindes noget mere. Størstedelen af hænderne er endda fra, at jeg 4-tabler rush and cash, men jeg har til gengæld også fået en langt bedre forståelse for spillet med offtable arbejde. Håbet er, at dele rejsen med jer måske kan motivere mig selv til at få spillet nogle flere hænder.

Hvis der er nogle som skulle have nogle spørgsmål er man selvfølgelig mere end velkommen til at stille dem, og kunne da også være fedt at finde nogle at snakke NLH cash games med, hvis der er andre med lignende mål.

14-04-2026 21:12 #2| 1

Kæmpe GL! Glæder mig til at følge med i rejsen :) 

15-04-2026 16:49 #3| 12
OP

Hvorfor spiller helten egentlig stadig 25NL?

Man skulle jo mene, at med en sample på 120k hænder med positivt resultat, at et shot på højere stakes ville være oplagt. Jeg vil dog alligevel sætte et konkret bankroll-mål, før jeg gør det, som lyder på 1500$. Rullen er i skrivende stund på 1325$, så det er ikke langt væk. Dette giver mig noget tid til fortsat at implementere nogle af de overvejelser, jeg har gjort mig off-table.
Hvis man ser på min Stars sample kontra min nyere sample fra GGPoker, vil man bemærke, at min rødelinje har forbedret sig gevaldigt. Dette er, fordi jeg er begyndt at arbejde med mange af mine leaks i forbindelse med single raised pots.

Stars graf filtreret for single raised pots.

GG graf filtreret for singe raised pots.

En kæmpe forskel, som ligger i, at jeg har fået en bedre forståelse for mine egne ranges. Jeg har en nogenlunde gameplan for, hvad jeg gør i de forskellige dele af mit gametree. Ikke at det skal betyde, at jeg sidder og spiller perfekt gto i alle spots, men mere, at jeg har en konkret plan.
Hvad cbetter jeg på floppet? 
Og måske vigtigere: Hvad cbetter jeg ikke på floppet?

Hvordan håndtere jeg turn probes?

Hvordan håndtere jeg river probes?

At dele det op sådan har hjulpet mig meget med at spille bedre, og jeg ser desuden langt mere værdi i f.eks. at studere GTO nu, hvor jeg måske førhen gik ind og kiggede et spot og så, at den mixede alle options med alle combos i cbets. Den gør det jo selvfølgelig kun, fordi alle options er så close i EV, at den bare vil spille balanceret, og man kunne selvfølgelig begynde at sidde med en RNG og mixe alt på floppet, men bare nogle simple heuristikker er rigeligt til at være langt foran de fleste på 25NL i hvert fald.

Det hele er selvfølgelig stadig et work in progress, som det nok altid vil være i poker. Det kan dog være, at jeg burde skifte noget fokus hen imod 3-bet pots, da jeg stadig føler, at jeg leaker ret meget der. Jeg ved ikke, om sådan en lang tekst med mine tanker om, hvad jeg måske lige står og arbejder med i forhold til min studying, er interessant læsning, men det sætter uanset hvad også nogle tanker i gang hos mig selv, hvilket da er et positiv.

15-04-2026 17:52 #4| 1

GL. Har du en plan for skuddene på NL50? Det er altid spændende jo. De gange jeg selv skød på højere stakes var der altid en periode med overtænkning/levelling. Pas på med at overjuster på din gameplan. Fx kom jeg selv til at 4b bluffe for meget pga flere 3bets fra poolen, eller kaldte for light ned fordi jeg tænkte alle bluffede mig. 

15-04-2026 18:36 #5| 1

Lyder til du har en god tilgang til spillet - særligt det med at dele spillet op i forskellige emner som analyseres grundigt.

Jeg savner den måde at nørde poker på! 
læg endelig hænder op eller tanker så du kan høre andres tanker. 

15-04-2026 19:19 #6| 0
OP
mchlD skrev:

GL. Har du en plan for skuddene på NL50? Det er altid spændende jo. De gange jeg selv skød på højere stakes var der altid en periode med overtænkning/levelling. Pas på med at overjuster på din gameplan. Fx kom jeg selv til at 4b bluffe for meget pga flere 3bets fra poolen, eller kaldte for light ned fordi jeg tænkte alle bluffede mig. 

Har ikke den store plan, det eneste jeg havde tænkt over, er at permanent rykke fra rush and cash til deres regular 6 max borde, men det er for sure nogle gode råd du kommer med i at holde mig til det jeg har gjort, og være opmærksom på, at jeg ikke leveler mig selv ud i ting, jeg ikke havde gjort på lavere limit, det vil jeg helt klart tage med mig.

15-04-2026 19:19 #7| 1
OP
rune0714 skrev:

Lyder til du har en god tilgang til spillet - særligt det med at dele spillet op i forskellige emner som analyseres grundigt.

Jeg savner den måde at nørde poker på! 
læg endelig hænder op eller tanker så du kan høre andres tanker. 

Vil forsøge at finde nogle spændende hænder fra de næste sessions jeg spiller :D

15-04-2026 19:23 #8| 1

Spændende start! Jeg glæder mig til at følge med og har allerede trykket “følg” tråden. 

Skriv som du har lyst, så kommer mest ærligt ud til læserne og det giver den bedste oplevelse for både læser og blogger. 

22-04-2026 07:24 #9| 23
OP

Tænkte det er ved at være på tide med en lille opdatering

Har siden sidst opnået bankroll målet til at shottake 50 NL, så vil komme med nogle afrundende observationer fra 25 NL

Regular tables lader helt klart til at være vejen frem, nu er begge samples selvfølgelig fuldkommen meningsløse ift. variansen, jo nok mest styre hvor godt det har gået, men poker er bare betydeligt nemmere at vinde i, når man har en hval med over 50 vpip siddende ved bordet, og dem lader der til at være rigeligt af på regular tables.

Folk lader til at være på grænsen til fuldkommen ligeglade med de små pots, hvilket nok kan være lidt skadeligt at spille imod i det lange løb for min udvikling som spiller, da det nemt kan lede til nogle ret dårlige vaner.

Har spillet 1 enkelt session på 50 regular tables, og nu ved jeg ikke om det bare har været et tilfælde i form af at sidde til bords med nogle af de bedre regs i poolen, men de virker klart mindre nemme at skubbe ud af pots og har generelt lidt bedre konstruerede ranges, så et turn checkraise mod mit delay cbet, det er virkelig sjældent det ville ske på 25 nl. Ikke at det på nogen måde er en skidt ting, eller at gamesne er unbeatable for mig, men jeg havde ikke forventet en så tydelig forskel.

Planen for det kommende stykke tid er egentlig bare at få spillet nogle flere sessions, uden at ændre på den stil jeg havde på 25 NL, og hvis det faktisk viser sig at der er så stor en forskel som jeg har observeret indtil videre, må jeg nok omtænke min gameplan mod regs og få lavet noget solver arbejde.

Vil slutte af med at sige tak for den store opbakning, det gør det helt sikkert sjovere at skrive sådan en blog, når man ved der er nogle som faktisk er interesseret i det man skriver. Har desuden ikke kunne gennemskue hvordan jeg kan dele en hand history fra pokertracker 4 herinde, er der nogen som ville være så flink at hjælpe mig med det?

22-04-2026 17:21 #10| 1
yokai skrev:

Har desuden ikke kunne gennemskue hvordan jeg kan dele en hand history fra pokertracker 4 herinde, er der nogen som ville være så flink at hjælpe mig med det?

Ligesom her måske?

23-04-2026 19:49 #11| 11
OP

De første hænder på 50 nl er gået godt, og forskellen mellem 25 og 50 er slet ikke så stor som jeg lidt frygtede

Et par hænder fra shottet

GG Poker - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 5 players
Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com/

BB: 71.88 BB (VPIP: 38.89, PFR: 16.67, 3Bet Preflop: 10.00, Hands: 18)
UTG: 31.84 BB (VPIP: 36.36, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)
CO: 135.8 BB (VPIP: 24.39, PFR: 19.51, 3Bet Preflop: 15.79, Hands: 41)
BTN: 115.82 BB (VPIP: 23.68, PFR: 23.68, 3Bet Preflop: 6.25, Hands: 41)
Hero (SB): 102 BB

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 3d 3s
UTG calls 1 BB, CO raises to 3.5 BB, fold, Hero calls 3 BB, fold, UTG calls 2.5 BB

Flop : (11.5 BB, 3 players) 8h 3c 8s
Hero checks, UTG checks, CO checks

Turn : (11.5 BB, 3 players) As
Hero checks, UTG bets 5.76 BB, fold, Hero raises to 14.36 BB, UTG calls 8.6 BB

River : (40.22 BB, 2 players) 8d
Hero bets 20.12 BB, UTG calls 13.98 BB and is all-in

Hero shows 3d 3s (Full House, Eights full of Threes)
(Pre 54%, Flop 98%, Turn 91%)

UTG shows 4h Ac (Full House, Eights full of Aces)
(Pre 46%, Flop 2%, Turn 9%)

UTG wins 63.82 BB

Havde nok bare foldet pre hvis jeg lagde mærke til at fisken var så shortstacked som han var, ellers spiller hånden mere eller mindre sig selv indtil river hvor jeg lige punter 14bb, ikke noget jeg særligt stolt over og tør slet ik tænke på hvor mange buyins jeg har smidt på de her slags entitlement issues når man rammer et dårligt runout

GG Poker - $0.50 NL (6 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 4: http://www.pokertracker.com/

CO: 100 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 1)
BTN: 100 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 1)
Hero (SB): 100 BB
BB: 274.36 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
UTG: 60.88 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)
MP: 102.74 BB (VPIP: 100.00, PFR: 100.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 1)

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Ks Kc
fold, MP raises to 2.5 BB, fold, fold, Hero raises to 12 BB, fold, MP calls 9.5 BB

Flop : (25 BB, 2 players) 3c 3d 2d
Hero bets 16.5 BB, MP calls 16.5 BB

Turn : (58 BB, 2 players) 5h
Hero bets 71.5 BB and is all-in, MP calls 71.5 BB

River : (201 BB, 2 players) 8s

Hero shows Ks Kc (Two Pair, Kings and Threes)
(Pre 81%, Flop 92%, Turn 95%)

MP shows 9s 9c (Two Pair, Nines and Threes)
(Pre 19%, Flop 8%, Turn 5%)

Hero wins 194 BB

Man kan også rangebet floppet til 33%, men syntes i praksis, at et større bet giver mere mening for at få value af sin overpair advantage, og villian laver højst sandsynligt flere fejl imod en range, som også har flop checks.

Turn all in er pga., jeg havde ham tagget som typen, der ikke ligefrem elsker at folde.

25-04-2026 15:00 #12| 11
OP

Må hellere også sørge for at dele når det går knap så godt, selvom det selvfølgelig er sjovest at opdatere efter man har vundet 

I det hele taget løber jeg jo stadig sindsygt godt overall, det meste af det jeg har tabt fik jeg faktisk tilbage i form af et cash på 90$ i deres daily flipout. Tror ikke jeg har haft et downswing på over 5 buyins i EV hele den tid, jeg har spillet på GGPoker. Men det har dog sat nogle tanker i gang hos mig selv, mest ift. hvad jeg vil gøre fremadrettet, for jeg må være ærlig at sige, at hele den table selection del af at spille cashgames dræber lidt det sjove i det for mig. Altid at skulle have et øje på lobbien for at se, om der er et juicy bord, fjerner lidt fokus fra pokeren, som jo er det jeg spiller for. Kunne selvfølgelig altid rykke tilbage til rush and cash, men det er godt nok en modbydelig pool at spille i, som har sindsygt mange bots i, der virkelig ikke er sjove at spille imod. Enten det, eller rykke over til PokerStars, hvor bordene ikke kan vælges på samme måde med waiting lists, eller spille deres zoom, som ikke er fyldt med bots. Den sidste mulighed jeg ser, er at prøve kræfter med nogle andre formater. NLH cashgames er det, jeg by far har brugt mest tid på, men de koncepter jeg har lært, ville jeg nemt kunne tage med mig, uanset hvad jeg vælger at spille. Hvad end det ender med, så tænker jeg stadig, at jeg vil fortsætte med at skrive en blog om det.

29-04-2026 20:32 #13| 14
OP

Fremtiden For Bloggen

Som i måske kan huske var jeg lidt i tvivl om hvad jeg ville gøre fremadrettet, har siden besluttet mig for at fortsætte med cashgames, men skiftet over til unibet hvor jeg vil køre en 500-10000€ bankroll challenge. Har fået spillet min første dag på siden og det kunne næsten ikke være gået bedre.

At der er ingen waiting lists er bare perfekt og desuden klager jeg heller ikke over det generelle niveau inde på siden, har set nogle ret vilde ting på de 2-3 timer jeg spillede idag

Fik min coach til at kigge min database igennem hvor han specifikt spottet nogle af de problemer jeg havde i 3 bet pots, havde en tildens til at bette for småt på floppet og misse mange marginale cbets på turn som så resultere i at jeg er skidt stillet til river hvor jeg har overfoldet en del.

Vil nok på længere sigt opdatere bloggen mindre regelmæssigt og fokusere på at lave nogle flere høj kvalitets indlæg da det også er sjovere at skrive.

19-05-2026 20:31 #14| 12
OP

Opdatering 1 af bankroll challenge

Har fået spillet en del poker siden sidst og rullen står nu på lidt over 1400 euro hvilket er meget fint.

Det der så er lidt sygt i det er, at det mere eller mindre har været breakeven i ret lang tid. Det meste af profiten mellem nu og sidste opdatering kom i de få sessions efter opslaget, hvilket har fået mig til at tænke ret meget over variansen i poker, og hvor absurd den egentlig er. Når alt går fremad, tænker man jo selvfølgelig, det bare er fortjent, fordi man er så meget bedre end alle andre, så det er da klart, man vinder 5+ buyins hver gang, man sætter sig og grinder. Det er så først, når man sidder i de her lidt mere "rough" stretches, hvor der ikke rigtigt er meget fremgang, man tænker over variansen, og hvor stor indflydelse den har på sine resultater. Har leget lidt rundt med en variance calculator, og det er jo fuldstændig absurd. På stretches så lange som 100k hænder kan man sagtens være nede med ca. 10 buyins, selvom man har en flot winrate på 5bb.

Nu er det sandsynligt også bare, fordi jeg ikke har lagt så mange hænder ind lifetime, at jeg måske ikke helt har opfattet det før nu, men selv nogle af de meget erfarne spillere, jeg ser inde på Twitch, claimer, at de "crusher" 200 Rush and Cash og bruger en graf på 50k-100k hænder som belæg til at bevise det, hvilket jo er fuldstændig latterligt og bare viser, at det er noget, man hurtigt kan glemme, selvom man er meget erfaren, hvis man har vind i sejlene. Det har dog været et godt sanity check for mig selv, at det er fuldkommen almindeligt at have de her perioder, hvor alt ikke nødvendigvis går, som man håber.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar