Fire $10.00 USD NL Texas Hold'em hænder til diskussion.

#1| 0

Hej PN

Da jeg ikke længere har tid til at afsætte mange timer i træk til turneringspoker (grundet arbejde, familie mv.) har jeg kastet mig over online cash game - helt fra bunden!
Har fået spillet +50k hænder 10 NlHE zoom og fundet ud af, at jeg virkelig sucks til poker når jeg har over 30 big blinds! Dette kommer ikke som nogen overraskelse, da jeg så godt som aldrig har spillet andet end mtts online :)
Slår dog niveauet som det ser ud på den forhåndvis lille sample, men er egentligt ret usikker så godt som hele tiden.
Smider 4 hænder op her og håber på lidt konstruktiv debat :)

Mvh
/J

Hånd 1:
Floppet rammer jo i den grad UTGs range bedre end min.
Et call er selvfølgelig aldrig forkert, taget pot odds og implied odds i betragtning.
Men kan jeg overhovedet tillade mig, at have en raise-linie på det flop taget i betragtningen af, hvor small min value-raise-range er (AQ; 44)?

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Poker Stars)
$10.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, August 18, 10:27:42 ET 2016
Table Aludra (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: Hero ( $10.15 USD )
Seat 2: Player2 ( $10.10 USD ) - VPIP: 25, PFR: 17, 3B: 4, AF: 2,7, Hands: 65
Seat 3: Player3 ( $18.86 USD ) - VPIP: 17, PFR: 17, 3B: 11, AF: 0,0, Hands: 18
Seat 4: Player4 ( $11.33 USD ) - VPIP: 25, PFR: 17, 3B: 8, AF: 3,0, Hands: 52
Seat 5: Player5 ( $10.00 USD ) - VPIP: 16, PFR: 14, 3B: 9, AF: 3,5, Hands: 88
Seat 6: Player6 ( $11.38 USD ) - VPIP: 13, PFR: 8, 3B: 0, AF: 3,0, Hands: 113
Player2 posts small blind [$0.05 USD].
Player3 posts big blind [$0.10 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Jh Th ]
Player4 raises [$0.30 USD]
Player5 folds
Player6 folds
Hero calls [$0.30 USD]
Player2 folds
Player3 folds
** Dealing Flop ** [ Qc, Ah, 4h ]
Player4 bets [$0.47 USD]
Hero raises [$1.40 USD]
Player4 raises [$2.69 USD]
Hero raises [$8.45 USD]
Player4 calls [$6.69 USD]
** Dealing Turn ** [ Js ]
** Dealing River ** [ 2s ]
Player4 shows [Ac, Qh ]
Hero shows [Jh, Th ]
Player4 wins $19.53 USD from main pot

Hånd 2:
Ender ofte OOP med 55-99 i single raised pots, når jeg åbner fra EP eller MP som her. Desværre er det jo ikke så tit, man rammer et set, så hvad gør man så?
Hvis jeg checker floppet, har jeg jo så godt som givet hånden op, men er det i virkeligheden også det bedste at gøre?
Tænker, at han selvfølgelig har nogle KQs,KJs,KTs i sin range, men nok flere AJs,ATs,QJs,QTs,JTs,44-TT og lavere SC, hvorfor det vel er et standard continuation bet for value og for at kunne lave min hånd om til et bluff på turn, hvis K,Q,J,T rammer. Er det helt off?

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, August 18, 10:35:18 ET 2016
Seat 1 is the button
Seat 1: Player1 ( $12.46 USD ) - VPIP: 17, PFR: 15, 3B: 11, AF: 6,0, Hands: 48
Seat 2: Player2 ( $13.18 USD ) - VPIP: 11, PFR: 11, 3B: 8, AF: 7,0, Hands: 57
Seat 3: Player3 ( $14.76 USD ) - VPIP: 21, PFR: 14, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 29
Seat 4: Hero ( $11.12 USD ) -
Seat 5: Player5 ( $31.11 USD ) - VPIP: 28, PFR: 17, 3B: 14, AF: 0,0, Hands: 18
Seat 6: Player6 ( $11.33 USD ) - VPIP: 50, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 2
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 5d 5s ]
Hero raises [$0.30 USD]
Player5 folds
Player6 calls [$0.30 USD]
Player1 folds
Player2 folds
Player3 folds
** Dealing Flop ** [ 2h, Kd, 8h ]
Hero bets [$0.30 USD]
Player6 calls [$0.30 USD]
** Dealing Turn ** [ Qs ]
Hero bets [$0.70 USD]
Player6 calls [$0.70 USD]
** Dealing River ** [ 4c ]
Hero checks
Player6 checks
Hero shows [5d, 5s ]
Hero wins $2.63 USD from main pot
Player6 doesn't show [Th, Ad ]

Hånd 3:
Hvor bredt mener folk, at man kan calle i SB her, når BB umiddelbart ikke ser ud til, at være en storsqueezer?
Mod regs?
Mod reg-åbner og fisk caller?
Mod fisk?

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, August 18, 10:40:53 ET 2016
Seat 1 is the button
Seat 1: Player1 ( $11.83 USD ) - VPIP: 26, PFR: 21, 3B: 11, AF: 2,1, Hands: 144
Seat 2: Hero ( $13.29 USD ) -
Seat 3: Player3 ( $22.91 USD ) - VPIP: 21, PFR: 15, 3B: 3, AF: 1,0, Hands: 71
Seat 4: Player4 ( $19.73 USD ) - VPIP: 17, PFR: 11, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 18
Seat 5: Player5 ( $6.44 USD ) - VPIP: 100, PFR: 50, 3B: 0, AF: 1,5, Hands: 2
Seat 6: Player6 ( $6.89 USD ) - VPIP: 30, PFR: 10, 3B: 0, AF: 3,0, Hands: 10
Hero posts small blind [$0.05 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ As 2s ]
Player4 folds
Player5 raises [$0.25 USD]
Player6 calls [$0.25 USD]
Player1 folds
Hero calls [$0.20 USD]
Player3 folds
** Dealing Flop ** [ 5c, 6c, 7s ]
Hero checks
Player5 checks
Player6 bets [$0.30 USD]
Hero folds
Player5 calls [$0.30 USD]
** Dealing Turn ** [ Kc ]
Player5 checks
Player6 bets [$0.69 USD]
Player5 raises [$1.90 USD]
Player6 calls [$1.21 USD]
** Dealing River ** [ 2d ]
Player5 bets [$2.80 USD]
Player6 folds
Player5 wins $2.80 USD
Player5 wins $5.01 USD from main pot

Hånd 4:
Preflop er mit call til MPs 3-bet vel næsten på kanten.
Er det helt væk, at jeg ikke C/R på floppet?

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, August 18, 10:29:41 ET 2016
Seat 1 is the button
Seat 1: Player1 ( $4.05 USD ) - VPIP: 33, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 3
Seat 2: Player2 ( $20.20 USD ) - VPIP: 16, PFR: 10, 3B: 0, AF: 3,0, Hands: 61
Seat 3: Player3 ( $6.40 USD ) - VPIP: 0, PFR: 0, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 7
Seat 4: Hero ( $11.49 USD ) -
Seat 5: Player5 ( $11.35 USD ) - VPIP: 16, PFR: 14, 3B: 9, AF: 3,5, Hands: 88
Seat 6: Player6 ( $39.71 USD ) - VPIP: 20, PFR: 15, 3B: 9, AF: 2,1, Hands: 278
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Ac Jc ]
Hero raises [$0.30 USD]
Player5 raises [$0.90 USD]
Player6 folds
Player1 folds
Player2 folds
Player3 folds
Hero calls [$0.60 USD]
** Dealing Flop ** [ 4c, 6d, Kc ]
Hero checks
Player5 bets [$1.00 USD]
Hero calls [$1.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 4h ]
Hero checks
Player5 bets [$1.83 USD]
Hero calls [$1.83 USD]
** Dealing River ** [ 5d ]
Hero checks
Player5 bets [$3.92 USD]
Hero folds
Player5 wins $3.92 USD
Player5 wins $7.27 USD from main pot

Redigeret af Doctor2d d. 18-08-2016 19:01
18-08-2016 19:09 #2| 5

Hånd 1:
Flop raise er fint med en vis frekvens, mod et 3bet bør hans range have alt for mange 2p+, især når man tænker på de kort du har (blocker for hans bedste 3bet bluffs), så jeg drawer bare vs. flop 3bet.

Hånd 2:
Overvej om ikke du har bedre flop bluffs. Alternativ vælg dine pocket pairs der indeholder en hjerter i stedet - de har bedre equity vs calls og mere FE på floppet. På turn bør du igen kunne finde bedre bluff kandidater. Husk man er nødt til at have check/folds i alle givne situationer, det er ikke et problem at check/folde. Det er værd at have for øje, at den primære EV fra pocket pairs kommer fra preflop folds, når man rammer et set eller man får lov til at checke ned - du skal ikke hente EV med den type hænder i medium sized pots, det klarer resten af din range bedre.

Hånd 3:
Hvis folk er tilpas dårlige, kan call sagtens være legitimt - især hvis BB ikke fratager dig din equity en særlig højt procentdel af tiden. Umiddelbart er squeeze også en valid option, naturligvis. Call giver lidt flere hovedpiner, især fordi det er svært at kapere hele din range, hvis man spiller meget exploitative med sin handselection preflop her.

Hånd 4:
Fint spillet med flop action. Husk at raise-get it in på floppet noget af tiden med den her type hænder, idet du blocker for 6 combos af villains tophænder + en god del af hans bedste draws.

18-08-2016 19:16 #3| 1
walth skrev:Hånd 1:
Flop raise er fint med en vis frekvens, mod et 3bet bør hans range have alt for mange 2p+, især når man tænker på de kort du har (blocker for hans bedste 3bet bluffs), så jeg drawer bare vs. flop 3bet.

Hånd 2:
Overvej om ikke du har bedre flop bluffs. Alternativ vælg dine pocket pairs der indeholder en hjerter i stedet - de har bedre equity vs calls og mere FE på floppet. På turn bør du igen kunne finde bedre bluff kandidater. Husk man er nødt til at have check/folds i alle givne situationer, det er ikke et problem at check/folde. Det er værd at have for øje, at den primære EV fra pocket pairs kommer fra preflop folds, når man rammer et set eller man får lov til at checke ned - du skal ikke hente EV med den type hænder i medium sized pots, det klarer resten af din range bedre.

Hånd 3:
Hvis folk er tilpas dårlige, kan call sagtens være legitimt - især hvis BB ikke fratager dig din equity en særlig højt procentdel af tiden. Umiddelbart er squeeze også en valid option, naturligvis. Call giver lidt flere hovedpiner, især fordi det er svært at kapere hele din range, hvis man spiller meget exploitative med sin handselection preflop her.

Hånd 4:
Fint spillet med flop action. Husk at raise-get it in på floppet noget af tiden med den her type hænder, idet du blocker for 6 combos af villains tophænder + en god del af hans bedste draws.

@hånd1.

Åh come on, vidste der ville komme en GTO nørd og på pege at vi skal have et par flushdraws med i vores raise range flop.

Men det er 10$ niveau, hvor folk glædelig smider hele stacken ind med AJ i denne situation. Så er vores ev virkelig højst med et flop raise - Jeg har min tvivl.

Jeg ville spille den helt adc, udnyt du har position til at draw og lav den om til et bluff hvis det ligner modstanderen har opgivet hånden.

Men som walth påpeger, så skal vi være opmærksom på, at vi skal have et par draw hænder i vores raise flop range.

18-08-2016 21:07 #4| 0
walth skrev:Hånd 1:
Flop raise er fint med en vis frekvens, mod et 3bet bør hans range have alt for mange 2p , især når man tænker på de kort du har (blocker for hans bedste 3bet bluffs), så jeg drawer bare vs. flop 3bet.

Hånd 2:

Hånd 3:

Hånd 4:
Fint spillet med flop action. Husk at raise-get it in på floppet noget af tiden med den her type hænder, idet du blocker for 6 combos af villains tophænder en god del af hans bedste draws.

Hej Walth

Mange tak for velformulerede og brugbare svar!

Ang. hånd 1 - Må med skam erkende, at jeg slet ikke overvejede muligheden for at flatte hans 3bet.

Ang. hånd 2 - Jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg har en for høj en continuationbet-frekvens OOP på flops.
Lave og middel pocket pairs må vel kun være marginalt vindende fra EP i 6max, hvis hovedparten af value kommer fra set og checkdowns (min EP-steal succes er omkring 38%. Lidt en øjenåbner for mig!

Ang. Hånd 3 - Rent exploitativt tror jeg squeeze er en dårlig idé mod de to spillere (se deres stack size = formentligt fisk), de har en tendens til at overcalle med A7o oa., hvilket jo er katastrofalt for min A2s out of position.

Mange hilsner
/J

SanderM skrev: @hånd1.

Åh come on, vidste der ville komme en GTO nørd og på pege at vi skal have et par flushdraws med i vores raise range flop.

Men det er 10$ niveau, hvor folk glædelig smider hele stacken ind med AJ i denne situation. Så er vores ev virkelig højst med et flop raise - Jeg har min tvivl.

Jeg ville spille den helt adc, udnyt du har position til at draw og lav den om til et bluff hvis det ligner modstanderen har opgivet hånden.

Men som walth påpeger, så skal vi være opmærksom på, at vi skal have et par draw hænder i vores raise flop range.

Hej SanderM.

Mange tak for bidrag!

Der er ingen tvivl om, at der er mange dårlige spillere på niveauet, men hovedparten af playerpool smider på ingenmåde stacken ind med AJ der i en single raised pot.
Ikke bare er det det min erfaring efter +50k hænder, men tallene taler også imod det, som jeg vil prøve at gøre rede for nedenunder :)

Fra min HM-database:
For alle spillere jeg har over 50 hænder på i 10$ 6max zoom fra Juni 2016 og fremad (ca. 1200 spillere):
VPIP - Average: 21,3 median: 20,8. Kurven for VPIP ser rimelig normalfordelt ud (let venstreforskudt) med særligt flest modstsandere i 17,5-20 % gruppen
PFR - Average: 15,8 median: 15,5. Kurven for PFR ser næsten fuldstændig normaltfordelt ud
3Bet - Average: 6,4 median: 5,7.
WTSD%- Average: 27,6 median: 27,5. Kurven er let højreforskudt i forhold til en normal fordeling.

Ud fra det vil jeg nok mene, at den gennemsnitlige spiller på niveauet ligner én, der har lært at spille ABC poker :)

Modstanderen fra hånd 1.

Seat 4: Player4 ( $11.33 USD ) - VPIP: 25, PFR: 17, 3B: 8, AF: 3,0, Hands: 52.
Selvfølgelig er det ikke nogen stor sample, men jeg vil dog som udgangspunkt antage, at han spillere uden giga leaks (3bet allin TPMK i det 100bb dybt i single raised pot), hvorfor jeg tror, at han nok kan calle mit raise på floppet og folde på nogen turns eller rivers med hænder som AJ-A8.

Mange hilsner
/J

18-08-2016 22:33 #5| 0

Interessant DoctorJ

Sæt gerne nogle flere hænder ind i analysen. Du kan evt også overveje at åbne ca 2,5x i stedet for 3 hvis folk folder for meget. Derudover så overvej (fra pocket par hånden) at checke flop med nogle af dine stærkere hænder, så du ikke er så bange fpr at vise svaghed ved checks..

18-08-2016 22:59 #6| 0

Hej doctor jeg har spillet lidt mod dig på nl10

Du har helt ret i af stort set ingen på nl10 player poolen kommer til midten med AJ på AQ2 flop. Det er yderst sjældent dette sker!

18-08-2016 23:02 #7| 0

Jeg har ikke spillet poker længe, men jeg tænker fold preflop i hånd 1, eller har jeg overset noget? Jeg går ud fra, vi er bagud mod en UTG range og desuden kan vi blive squeezet.

18-08-2016 23:14 #8| 0
Doctor2d skrev:
Hej Walth

Mange tak for velformulerede og brugbare svar!

Ang. hånd 1 - Må med skam erkende, at jeg slet ikke overvejede muligheden for at flatte hans 3bet.

Ang. hånd 2 - Jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg har en for høj en continuationbet-frekvens OOP på flops.
Lave og middel pocket pairs må vel kun være marginalt vindende fra EP i 6max, hvis hovedparten af value kommer fra set og checkdowns (min EP-steal succes er omkring 38%. Lidt en øjenåbner for mig!

Ang. Hånd 3 - Rent exploitativt tror jeg squeeze er en dårlig idé mod de to spillere (se deres stack size = formentligt fisk), de har en tendens til at overcalle med A7o oa., hvilket jo er katastrofalt for min A2s out of position.

Mange hilsner
/J

Hej SanderM.

Mange tak for bidrag!

Der er ingen tvivl om, at der er mange dårlige spillere på niveauet, men hovedparten af playerpool smider på ingenmåde stacken ind med AJ der i en single raised pot.
Ikke bare er det det min erfaring efter +50k hænder, men tallene taler også imod det, som jeg vil prøve at gøre rede for nedenunder :)

Fra min HM-database:
For alle spillere jeg har over 50 hænder på i 10$ 6max zoom fra Juni 2016 og fremad (ca. 1200 spillere):
VPIP - Average: 21,3 median: 20,8. Kurven for VPIP ser rimelig normalfordelt ud (let venstreforskudt) med særligt flest modstsandere i 17,5-20 % gruppen
PFR - Average: 15,8 median: 15,5. Kurven for PFR ser næsten fuldstændig normaltfordelt ud
3Bet - Average: 6,4 median: 5,7.
WTSD%- Average: 27,6 median: 27,5. Kurven er let højreforskudt i forhold til en normal fordeling.

Ud fra det vil jeg nok mene, at den gennemsnitlige spiller på niveauet ligner én, der har lært at spille ABC poker :)

Modstanderen fra hånd 1.

Seat 4: Player4 ( $11.33 USD ) - VPIP: 25, PFR: 17, 3B: 8, AF: 3,0, Hands: 52.
Selvfølgelig er det ikke nogen stor sample, men jeg vil dog som udgangspunkt antage, at han spillere uden giga leaks (3bet allin TPMK i det 100bb dybt i single raised pot), hvorfor jeg tror, at han nok kan calle mit raise på floppet og folde på nogen turns eller rivers med hænder som AJ-A8.

Mange hilsner
/J

Hvis ingen kommer ind med AJ pre, så er du med graranti sikker på du er bagud da du shover ind? Sikkert fint i forhold til potten, at vi er et par procenter bagud. Men det giver jo bare et bedre incitament til at kalde? Eftersom alle de hænder vi får ud med et raise får vi vel også ud på en blank turn, eftersom de med stor frekvens vil checke?

Så hvorfor raise?

19-08-2016 11:53 #9| 0
SanderM skrev:
Hvis ingen kommer ind med AJ pre, så er du med graranti sikker på du er bagud da du shover ind? Sikkert fint i forhold til potten, at vi er et par procenter bagud. Men det giver jo bare et bedre incitament til at kalde? Eftersom alle de hænder vi får ud med et raise får vi vel også ud på en blank turn, eftersom de med stor frekvens vil checke?

Så hvorfor raise?

Hej SanderM

Mit 4-bet shove er en fejl og burde have været et call til hans 3bet grundet, som Walth nævner, villains 3bet range er præget af to-par hænder.
Min begrundelse for at raise er at få ham til at folde hænder som vi er bagud til, som han kunne have valgt at contbette [A5-AJ,KQ, QJ, QT, KK, JJ mv.]. Enten at få ham til at folde dem på flop eller senere i hånden.
Men det er muligt, at det er bedre at flatte, da det jo også giver os mulighed for at skyde ham ud af potten på turn eller river, som du nævner.

Mit problem med ikke at raise denne hånd er, at jeg jo så slet ikke har nogen bluffraise range på det flop, da JThh/KJhh/KThh må være de optimale hånder til bluffraise. Men måske er det heller ikke et problem ikke at have nogen bluffraise-range på flop taget i betragtningen af hvor small min valueraise-range er. Egentligt den diskussion jeg tog hånden med for.

Tak for bidrag til tråden :)

Mvh
/J

19-08-2016 12:04 #10| 0
fedesen skrev:Jeg har ikke spillet poker længe, men jeg tænker fold preflop i hånd 1, eller har jeg overset noget? Jeg går ud fra, vi er bagud mod en UTG range og desuden kan vi blive squeezet.

Hej Fedesen

Det er korrekt at vi er bagude til villains range og vi kan blive squeezet, hvilket begge dele taler for et fold.
Til gengæld har vi position postflop 100bb dybt i en single raised pot med en hånd, der spiller godt postflop, hvilket taler for et call.
Endvidere er der mange flop, hvor vi bør kunne lægge meget pres på villain, da kun en lille del af hans range rammer dem - eks. 5h6h9d.
Som jeg ser det er vores preflop flattingrange derudover afhængig af, hvordan vi anser vores postflop skilledge mod modstanderen/playerpoolen.

Jeg caller ca. [33-JJ; ATs-AQs; AQo; KTs+; QTs+; suited connectors fra 65s-JTs] i den situation mod playerpoolen. Det kan dog god være at yderpunkterne i min range er helt skæve, er som nævnt ny i cash game :)

Mvh
/J

19-08-2016 12:22 #11| 0

Jeg prøvede lige PokerSnowies PreflopAdvisor. JTs er lige akkurat med som et call på knappen.

PokerSnowie PreflopAdvisor

19-08-2016 12:53 #12| 0
rune0714 skrev:Interessant DoctorJ

Sæt gerne nogle flere hænder ind i analysen. Du kan evt også overveje at åbne ca 2,5x i stedet for 3 hvis folk folder for meget. Derudover så overvej (fra pocket par hånden) at checke flop med nogle af dine stærkere hænder, så du ikke er så bange fpr at vise svaghed ved checks..

Hey Rune :)

Jeg åbner mellem 2.2 og 2.5 fra BU og CO og oftest 2.5 fra SB, men altid 3 fra UTG og MP - jeg kan egentligt ikke helt begrunde hvorfor, jeg altid åbner 3 derfra, så det er nok en fejl :)
I min sample har jeg følgende
Steal succes fra BU: 49%
Steal succes fra SB: 54%
Det må jo siges at være for meget, så har skruet mine stealranges op

Ang. at checke stærke hænder: Er det ikke et problem, da vores cb-frekvens så bliver ret lav (under 50 % i tilfældet med 55)? Måske er det en fejlagtig tankegang jeg har taget med fra mtt-knowledge ala 2010, at det skulle være et problem :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg tillader mig at smide et par hænder mere ind i tråden, nu du opfordrer til det :)

Hånd 1:
Jeg caller formentligt 3bets fra blinds for bredt IP (TOT fold to IP 3Bet: 46.8 %)
Men hvor bredt kan man forsvare at gøre det? Jeg caller oftere med 56s-TJs end med KTs og KJs i den her situation, da de spilles nemmere postflop, men er det en fejl?

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, August 18, 08:58:20 ET 2016
Seat 1 is the button
Seat 1: Player1 ( $4.16 USD ) - VPIP: 33, PFR: 33, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 6
Seat 2: Player2 ( $9.75 USD ) - VPIP: 31, PFR: 16, 3B: 4, AF: 2,7, Hands: 105
Seat 3: Player3 ( $10.52 USD ) - VPIP: 29, PFR: 27, 3B: 12, AF: 0,0, Hands: 49
Seat 4: Player4 ( $20.17 USD ) - VPIP: 50, PFR: 50, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 8
Seat 5: Player5 ( $10.00 USD ) - VPIP: 19, PFR: 17, 3B: 9, AF: 2,6, Hands: 204
Seat 6: Hero ( $10.77 USD ) -
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 5c 6c ]
Player4 folds
Player5 folds
Hero raises [$0.30 USD]
Player1 folds
Player2 folds
Player3 raises [$0.90 USD]
Hero calls [$0.70 USD]
** Dealing Flop ** [ Ah, Jd, 7d ]
Player3 checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ 7h ]
Player3 checks
Hero checks
** Dealing River ** [ 6s ]
Player3 checks
Hero checks
Player3 shows [Qh, Ad ]
Player3 wins $1.96 USD from main pot
Hero doesn't show [5c, 6c ]

Hånd 2:
Jeg kan ikke finde ud af hvordan det, at vi er dybere påvirker balancen for at calle 3bets OOP med spekulative hænder som suited connectors og pocket pairs.
Det er klart, at vi kan lave større fejl, når vi er dybere, men på den anden side spiller de hænder jo også bedre, når man er dybere. Det er også klart, at postflop skilledge påvirker ligningen.
T9s er en hånd jeg oftest ikke caller med OOP til 3bets 100bb dybt, men her vælger jeg at gøre det, da vi er 243bb dybt. Er det et kæmpe leak?
Jeg er ikke glad for mit river bet, da de eneste hænder jeg skyder ham af, vel er overkort flushdraws som han jo nok better på floppet.

$10.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, August 17, 11:48:57 ET 2016
Seat 1 is the button
Seat 1: Player1 ( $12.11 USD ) - VPIP: 19, PFR: 15, 3B: 5, AF: 1,0, Hands: 53
Seat 2: Player2 ( $10.09 USD ) - VPIP: 80, PFR: 40, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 5
Seat 3: Player3 ( $13.80 USD ) - VPIP: 33, PFR: 0, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 3
Seat 4: Player4 ( $11.40 USD ) - VPIP: 19, PFR: 11, 3B: 0, AF: 2,0, Hands: 102
Seat 5: Hero ( $25.76 USD )
Seat 6: Player6 ( $24.32 USD ) - VPIP: 57, PFR: 29, 3B: 20, AF: 0,4, Hands: 7
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Tc 9c ]
Player4 folds
Hero raises [$0.30 USD]
Player6 raises [$0.90 USD]
Player1 folds
Player2 folds
Player3 folds
Hero calls [$0.60 USD]
** Dealing Flop ** [ 8d, 6c, 3d ]
Hero checks
Player6 checks
** Dealing Turn ** [ Js ]
Hero bets [$1.40 USD]
Player6 calls [$1.40 USD]
** Dealing River ** [ 6h ]
Hero bets [$2.15 USD]
Player6 calls [$2.15 USD]
Hero shows [Tc, 9c ]
Player6 shows [Ah, Ad ]
Player6 wins $8.64 USD from main pot

Mange hilsner
/J

19-08-2016 12:56 #13| 0
fedesen skrev:Jeg prøvede lige PokerSnowies PreflopAdvisor. JTs er lige akkurat med som et call på knappen.

PokerSnowie PreflopAdvisor

Hej fedesen.

Så hvis jeg forstår det korrekt, er det præcist et call i forhold til GTO, ikke?
Jeg formoder dog, at jeg har en betydelig skilledge over playerpoolen (kan dog bestemt være at det ikke er tilfældet), hvorfor jeg formentligt kan calle lidt løsere, men min callingrange er muligvis for bred :)

Mvh
/J

19-08-2016 13:05 #14| 0

Ja jeg vil tro, PokerSnowie har spillet omkring en milliard hænder mod sig selv, og derfor er det vel meget tæt på GTO. Men selvfølgelig hvis du har et read på, at bordet er til den passive side, kan det vel godt forsvares.

19-08-2016 16:25 #15| 1
Doctor2d skrev:Hej SanderM

Mit 4-bet shove er en fejl og burde have været et call til hans 3bet grundet, som Walth nævner, villains 3bet range er præget af to-par hænder.
Min begrundelse for at raise er at få ham til at folde hænder som vi er bagud til, som han kunne have valgt at contbette [A5-AJ,KQ, QJ, QT, KK, JJ mv.]. Enten at få ham til at folde dem på flop eller senere i hånden.
Men det er muligt, at det er bedre at flatte, da det jo også giver os mulighed for at skyde ham ud af potten på turn eller river, som du nævner.

Mit problem med ikke at raise denne hånd er, at jeg jo så slet ikke har nogen bluffraise range på det flop, da JThh/KJhh/KThh må være de optimale hånder til bluffraise. Men måske er det heller ikke et problem ikke at have nogen bluffraise-range på flop taget i betragtningen af hvor small min valueraise-range er. Egentligt den diskussion jeg tog hånden med for.

Tak for bidrag til tråden :)

Mvh
/J

Fair nok, din hånd, dit spil og din beslutning.

Jeg er dog af den opfattelse, at største parten af spillene på NL10 er hyggespillere og dårlige regs. Det vil sige folk som ikke er så erfarne til at exploite folks fejl. Det betyder de spiller oftere hånden end manden. Dermed kan exploit af sit eget spil tit være at foretrække, da det kan give bedre på bundlinjen, da du blot skal opsætte deres range for at maximere sit eget output...

Men jeg kan ikke tage dine beslutninger, så synes du skal gøre som du er mest kompentabelt med.

19-08-2016 23:34 #16| 1

Nu åbnede du så 56s 3x i cutoff ;) men sizing er ikke så vigtig. Synes call er fint, specielt når du realiserer så meget eq, når folk er så passive.
T9s tror jeg er fint nok spillet. Eneste der er close er riverbet/sizing. Tror jeg havde skubbet river.

20-08-2016 08:09 #17| 0

Lav en tråd til hver hånd fremover, det er nemmere og mere overskueligt, og diskussionerne bliver bedre :)

20-08-2016 19:51 #18| 0

bare lige for at vise at folk ikke stacker af med AQ på Ax boards som der snakkes om, så er nl10 fuld af mega nits..

http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/20347913_4C8E8FD3F2

21-08-2016 09:29 #19| 0
SanderM skrev: @hånd1.

Vi behøver ikke have en raiserange i alle spots, for at det er balanceret..

Især i pos hvor vores range har mindst equity..

Jeg er ikke enig med walth i hånd 1, men gad da godt at høre hvilke flushdraws du så vil proppe ind i en evt raiserange her?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar