Tilttråden 2021

#1| 6

Selvom den gode doolce har sagt stop med at lave tilttråden og den har kørt i ti år 

Kan PN så virkelige undvære sådan en tråd??

at have en tråd man kan tilte i og tude over andre PN bruger eller en politiker kan jo kun bidrage til et formål 

derfor kommer der tilttråd 2021 

Jeg har ikke nogen planer om at starte en ny hvert år.

her kommer 2020 tråden

https://www.pokernet.dk/forum/hvad-tilter-jer-max-for-tiden-2020-final-edition.html

01-01-2021 13:05 #2| 1
OP

Jeg starter lige med at tilte over min ovn som tydeligvis ikke gider lege mere og slår sikkerheds afbryderen 

Så startet året med ny ovn og et par sure tøser over de ikke har wifi 

Love it :-)

godt nytår PN

01-01-2021 13:06 #3| 3

Du kunne godt have givet folk et par dage til at tilte over den manglende tråd. Det semitilter mig!

01-01-2021 13:22 #4| 5

Jeg tilter over, at det første der møder mig på skærmen efter nytårsklokkerne, er Phillip Fabers alt for smilende og glade fjæs. 

Det tegner ikke godt for 2021

01-01-2021 13:31 #5| 0

Nu har vi jo haft et tilt på tilt år, så....

Tilter en lille smule over, at det ligner lange udsigter, før der kommer en "Hurra" tråd !?

Hvem ved om der bliver plads til begge dele i år ? :-D

01-01-2021 14:06 #6| 7

Kæmpe konfetirør, det bliver et hit med ungerne...

tak fortids sothys din fede abe. Alt er guld glimmer...

02-01-2021 15:04 #7| 3

Tilter over venstre.

02-01-2021 15:26 #8| 2

Tilter over forsinket julefrokost ved svigerfamilien i dag😤😤

02-01-2021 18:21 #9| 6
Administrator

18 mands sit'n'go's

02-01-2021 18:55 #10| 0

Årets bettingstart.

02-01-2021 19:27 #11| 9

Boxershorts, hvor kanten klapper sig forover. Hvem har dog fundet på det..

02-01-2021 20:13 #12| 12

At politikkerne ikke bare kan melde ud at alt er lukket indtil sommer, istedet foe ikke bare at tage set i små bidder.

02-01-2021 20:19 #13| 5

At et kvindemenneske har opdaget at jeg skulle være god nok på bunden, og nu kæmper en brav kamp for at lære mig at nyde tosomhed igen, det er dælme ikke let at overgive sig.. 

02-01-2021 20:32 #14| 3
grovfil skrev:

At et kvindemenneske har opdaget at jeg skulle være god nok på bunden, og nu kæmper en brav kamp for at lære mig at nyde tosomhed igen, det er dælme ikke let at overgive sig.. 

Tilter helt vildt over at du så tidligt på året kan smide sådan en kommentar og så udelade pics! Øv siger jeg bare..

02-01-2021 20:41 #15| 11
klaskringhuntelaar skrev:

Boxershorts, hvor kanten klapper sig forover. Hvem har dog fundet på det..

Tykke mennesker. 

02-01-2021 20:47 #16| 3

Pocket Jacks, AK og flips

03-01-2021 11:35 #17| 0
jannik_pro skrev:

Tilter helt vildt over at du så tidligt på året kan smide sådan en kommentar og så udelade pics! Øv siger jeg bare..

Vi er sku blevet ældre, du ville nok hellere have det for 15år siden 😉 men jeg er nu stadig ganske tilfreds.. 

03-01-2021 11:43 #18| 3

Normalt skal der virkelig meget for at tilte mig. 

Men når man ligger halv-død efter nytårsaften, og vælger at bestille takeaway en Double Whopper, Big Fries og en helvedes masse Onion Rings fra Burger King for at komme lidt til live igen, for så i stedet næsten 2 timer efter at modtage en kold King Fish burger og en lille baby portion pommes fritter. Så er man næsten klar til at slå ihjel. 

Havde egentlig kørt vegetar-stilen i et par måneden, inden julen ødelagde det hele. Det må være tegnet på at jeg må tilbage på den vogn igen! 

03-01-2021 13:49 #19| 0
morfarnissen skrev:

Pocket Jacks, AK og flips

https://fb.watch/2NtIlFJgRk/ 
03-01-2021 16:39 #20| 10

Det par jeg så i metroen i går fra lufthavnen, som da de bliver spurgt hvorfor de ikke har mundbind på af en anden passagerer, svarer at de begge (yeah right) har noget som gør at de ikke behøver bære det. Samtidig fortæller de at de lige at ankommet fra en ferie til Zanzibar....Men ok, det er jo blot en influenza, jorden er flad, og de har en IQ på over 100.

Efter en god cykeltur i dag, at der kun er to fodgængere ud af ufatteligt mange som skulle nyde det gode vejr, som evner at gå i venstre side af cykelstien. Hvorfor er noget så banalt tydeligvis så svært for hovedparten af folk, når det samtidig er helt åbenlyst at det er det mindst sikre både for dem selv, og for cyklisterne.

Redigeret af Jensen d. 03-01-2021 16:42
03-01-2021 21:03 #21| 0

At Michael Lumb angiveligt kører fra Rødovre til Horsens hver gang han skal træne. ( Som jeg antager er i omegnen af 5 gange/ugen ).

- Derudover tilter jeg over, at jeg tilter over, at Lumb bruger så meget tid i sin bil.

03-01-2021 22:10 #22| 0
grovfil skrev:

tosomhed åååhhh nej vi var 2 til nytår,,

03-01-2021 22:37 #23| 1

at man taber en 87% hånd for 220 bb's på flop all in og der laves runner runner flush i Blowout 215$ 5 mil gtd.. 

03-01-2021 22:44 #24| 0

Jeg valgte at spille et lille turneringsprogram i går. Blandt andet Bounty Builder $11. Det går strygende og jeg får hurtig en masse KOs og får bygget en fin stack. Der er lidt stilstand, men jeg hænger i. Den sidste hånd jeg spiller skubber jeg AT mod limper for 15 bbs. Ender i 19 bbs. Så falder jeg åbenbart i søvn.... Der var cirka 200 tilbage. Argyle ender som nummer 69. Min stack var nok et par hundrede værd. 

Vinderen, som i øvrigt er dansk, tog $5000 hjem. 

03-01-2021 22:53 #25| 0
Jensen skrev:

Det par jeg så i metroen i går fra lufthavnen, som da de bliver spurgt hvorfor de ikke har mundbind på af en anden passagerer, svarer at de begge (yeah right) har noget som gør at de ikke behøver bære det. Samtidig fortæller de at de lige at ankommet fra en ferie til Zanzibar....Men ok, det er jo blot en influenza, jorden er flad, og de har en IQ på over 100.

Efter en god cykeltur i dag, at der kun er to fodgængere ud af ufatteligt mange som skulle nyde det gode vejr, som evner at gå i venstre side af cykelstien. Hvorfor er noget så banalt tydeligvis så svært for hovedparten af folk, når det samtidig er helt åbenlyst at det er det mindst sikre både for dem selv, og for cyklisterne.

Nu ved jeg ikke hvor du er henne i landet, men her i Odense er der også på fælles stier skilte der opfordrer til at gå i højre side.

04-01-2021 11:51 #26| 7

BUPL og alt deres klynkeri

04-01-2021 11:58 #27| 11

Nu er det ikke vedtaget, men alene rygterne om at der skal lukkes for alt takeaway tilter mig.
Det er hele mit overlevelsesgrundlag der ryger på gulvet.

Nej, jeg ejer ikke en restaurant. Jeg er bare sløj i et køkken.

04-01-2021 13:23 #28| 8
djoffer skrev:

BUPL og alt deres klynkeri

Hvorfor mener du, at BUPL (pædagogerne) klynker? Det tilter mig voldsomt, at du kan mene det som et bare tilnærmelsesvist rationelt væsen. 

04-01-2021 13:42 #29| 6

Først til post ever

tilter over folk den vil have penge tilbage for vuggestue/børnehave/sfo hvis de bliver lukke

ved godt sfo er lukket allerede.

er selv ramt men gider sgu ikke brokke mig

tænker bare så har jeg gjorde noget til vi står sammen :)

04-01-2021 14:18 #30| 1
GodPreben skrev:

At Michael Lumb angiveligt kører fra Rødovre til Horsens hver gang han skal træne. ( Som jeg antager er i omegnen af 5 gange/ugen ).

- Derudover tilter jeg over, at jeg tilter over, at Lumb bruger så meget tid i sin bil.

Det tiltede han åbenbart også selv over.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bekraeftet-broendby-henter-michael-lumb/

04-01-2021 20:39 #31| 9
Nilsson skrev:

Hvorfor mener du, at BUPL (pædagogerne) klynker? Det tilter mig voldsomt, at du kan mene det som et bare tilnærmelsesvist rationelt væsen. 

Jeg tilter over det narrativ de forsøger at udbrede hvor de skal sidestilles med øvrigt sundhedspersonale. Og jo er godt klar over de nok har lidt mere travlt end normalt, men må sgu også bare sige at i samfundsvigtige opgaver, så betyder det altså væsentligt mere at hjulene i samfundet bliver holdt igang, end at pædagogerne får tid til tre kaffepauser... lidt karikeret sat op i know.
Men nej det er ikke muligt at passe er normalt job hvis man har et par små rollinger der løber rundt om benene på en samtidig...
04-01-2021 22:57 #32| 0

LIVER   FOOL

04-01-2021 23:19 #33| 12

Tilter over folk der tilter over John Dillermand

05-01-2021 08:49 #34| 0

Tilter over jeg har virkelig mange kubikmeter jord der skal fjernes fra byggegrunden ... nogle der mangler noget jord?

05-01-2021 13:31 #35| 0

jeps... du smider det bare af her... 

05-01-2021 14:40 #36| 0
NanoQ skrev:

jeps... du smider det bare af her... 

Det skal du ikke sige 2 gange, så holder der snart lastbiler ::)

05-01-2021 14:56 #37| 2

At man er klar til at vaccinere, men ingen dukker op !!!!!

05-01-2021 15:34 #38| 2
Lakini9 skrev:

At man er klar til at vaccinere, men ingen dukker op !!!!!

...at de ikke er blevet indkaldt!

Min mor blev kontaktet nytårsaften, og fik at vide at hun skulle holde øje med e-Boks da hun var i første vaccinebølge. Hun sidder med fingeren på F5. Fandme synd at hun nu er dybt ulykkelig og ikke ved om hun ikke er indkaldt eller hvad der sker!

Fucking amatørfejl!

05-01-2021 15:39 #39| 1
Claus skrev:

Nu ved jeg ikke hvor du er henne i landet, men her i Odense er der også på fælles stier skilte der opfordrer til at gå i højre side.

Når der ikke skiltes bør fodgængere (logisk nok) gå i modsatte side af cyklister, ligesom det er tilfældet når de går i venstre side hvis de går ude på vejen.

05-01-2021 16:07 #40| 22
djoffer skrev:

Jeg tilter over det narrativ de forsøger at udbrede hvor de skal sidestilles med øvrigt sundhedspersonale. Og jo er godt klar over de nok har lidt mere travlt end normalt, men må sgu også bare sige at i samfundsvigtige opgaver, så betyder det altså væsentligt mere at hjulene i samfundet bliver holdt igang, end at pædagogerne får tid til tre kaffepauser... lidt karikeret sat op i know.
Men nej det er ikke muligt at passe er normalt job hvis man har et par små rollinger der løber rundt om benene på en samtidig...

Du er med på, at pædagogerne IKKE er på jagt efter flere pauser, men er bange for at blive smittede/ bringe smitte med hjem og videre ud i samfundet.  

Du er med på, at de er 2-3 voksne om at passe 25-30 snottede småbørn,  der ikke kan finde ud af at holde af stand eller selv vaske/ spritte hænder??

HVIS det er så stort problem at passe sine børn selv under hjemmearbejde,  og det derfor er KRITISK NØDVENDIGT at holde daginstitutionerne åbne..

så giver det rigtig god mening,  at personalet skal stå forrest i vaccine-køen og i hvert fald langt før ligegyldige djøffere, akademikere og alle andre "uden for gruppen af særligt sårbare",  som kan arbejde hjemmefra.. 

Ja, jeg tilter over fjolser, der kræver, at daginstitutionerne holder åbent,  men ikke samtidigt vil erkende, at personalet varetager en samfundskritisk funktion.

Redigeret af tuznelda d. 05-01-2021 16:08
05-01-2021 17:07 #41| 3
tuznelda skrev:

Du er med på, at pædagogerne IKKE er på jagt efter flere pauser, men er bange for at blive smittede/ bringe smitte med hjem og videre ud i samfundet.  

Du er med på, at de er 2-3 voksne om at passe 25-30 snottede småbørn,  der ikke kan finde ud af at holde af stand eller selv vaske/ spritte hænder??

HVIS det er så stort problem at passe sine børn selv under hjemmearbejde,  og det derfor er KRITISK NØDVENDIGT at holde daginstitutionerne åbne..

så giver det rigtig god mening,  at personalet skal stå forrest i vaccine-køen og i hvert fald langt før ligegyldige djøffere, akademikere og alle andre "uden for gruppen af særligt sårbare",  som kan arbejde hjemmefra.. 

Ja, jeg tilter over fjolser, der kræver, at daginstitutionerne holder åbent,  men ikke samtidigt vil erkende, at personalet varetager en samfundskritisk funktion.

De følger vel stadigvæk de gældende normeringer i institutionerne, altså max 4 børn pr voksen i vuggestuen. Idag var de f.eks 3 voksne til 9 børn i min datters vuggestue, det dør de ikke af...

Nå ja og notere mig med tilfredshed at regeringen er helt på linje med mig i dette, de bad vel mere eller mindre pædagogerne om at stoppe med at klynke på dagens pressemøde!
05-01-2021 18:40 #42| 1

Hahaahahahah følger nomeringer :)

jævnligt 2 voksne til 15 børn da mine var så små for nogle år siden... Mer tilt

05-01-2021 19:36 #43| 1
djoffer skrev:

De følger vel stadigvæk de gældende normeringer i institutionerne, altså max 4 børn pr voksen i vuggestuen. Idag var de f.eks 3 voksne til 9 børn i min datters vuggestue, det dør de ikke af...

Nå ja og notere mig med tilfredshed at regeringen er helt på linje med mig i dette, de bad vel mere eller mindre pædagogerne om at stoppe med at klynke på dagens pressemøde!

Det var ikke tydeligt, men jeg refererede til børnehave- og sfo pædagoger. 

Vores sønner gik I dagpleje,  så jeg "glemmer", at vuggestue er noget der findes..

Men i børnehaver og SFO'er er der langt færre voksne til en fyldt stue end i vuggestuerne.  

Og uanset hvilken aldersgruppe pædagogerne passer,  så varetager de en kritisk samfundsfunktion, og det ville give stor mening,  hvis personalet stod helt fremme i de forreste rækker i vaccine-køen.

Ikke mere diskussion herfra. Det er jo en tilttråd 

05-01-2021 20:46 #44| 7
djoffer skrev:

Det giver mening, at alle der varetager et samfundskritisk job som sundhedspersonalet f.eks. kan sende deres børn i institution uden (så meget) bekymring. Det skulle gerne være deres børn, der stod forrest i køen til at blive passet, og ikke alle os andre med almindelige jobs, der "synes det er "umuligt at passe er normalt job hvis man har et par små rollinger der løber rundt om benene på en samtidig..." og som i øvrigt i samme smagfulde kommentar, lige får presset ind, at der skal være plads til et par kopper kaffe mere hos pædagogerne...

Derfor har vi også valgt at holde vores barn ude af børnehaven indtil restriktionerne siger anderledes. Er det nedern at have børn hjemme mens man skal arbejde? Ja, maksimalt! Er det specielt produktivt? Nej. Men sådan er life bare pt. Jeg skal endda være med til at hjemmeskole min datter på 7 (foruden at have min børnehavesøn hjemme), men mon ikke de fleste arbejdsgivere har fattet, at det er sådan det hænger sammen for børnefamilierne som tiden er? Hvis det ikke skulle være tilfældet, kan det være man skal gøre sig nogle overvejelser omkring ens situation. 

Redigeret af mckellberg d. 05-01-2021 20:47
06-01-2021 20:55 #45| 12

Jeg tilter over, at der stadig er nogen, der tror, det handler om barnebrude.

06-01-2021 20:55 #46| 4

Donald Trump

06-01-2021 22:36 #47| 2
Seahawks skrev:

Donald Trump

Han er simpelthen så hjernedød, har slet ikke ord for det.

06-01-2021 22:46 #48| 4

https://m.facebook.com/andersjensenorg/

07-01-2021 02:42 #49| 3

tilter over folk tilter.

Når demokratiet er på spil, er der ingen der tilter. Længe leve Putin er det snart. Tilt løs.

07-01-2021 03:55 #50| 5

Jeg tilter over hvor mange mennesker der altid tager udgangspunkt i “mig selv, mig selv mig selv”
Det er jo helt vildt så meget folk kan pille i egen navle
Ad

08-01-2021 15:48 #51| 0

Støvkorn under beskyttelsesglasset på min telefon!😡😡😡

08-01-2021 17:00 #52| 1
BansilDK skrev:

https://m.facebook.com/andersjensenorg/

Det er en fin hobby han har sig der, men jeg tror at han vanen tro under et andet navn, tjener styrtende med penge som skuespiller.

08-01-2021 17:12 #53| 1
clrawe skrev:

...at de ikke er blevet indkaldt!

Min mor blev kontaktet nytårsaften, og fik at vide at hun skulle holde øje med e-Boks da hun var i første vaccinebølge. Hun sidder med fingeren på F5. Fandme synd at hun nu er dybt ulykkelig og ikke ved om hun ikke er indkaldt eller hvad der sker!

Fucking amatørfejl!

Min søster sidder på samme måde, låst sig inde i et sommerhus siden marts, enig i håndtering eller ej, jeg fornemmer hendes frygt, og føler med hende. 

08-01-2021 20:15 #54| 3

Jeg tilter ikke over X-Factor, da jeg stadig synes konceptet er fin underholdning. Men for sivans, jeg tilter over den nye dommer. Jeg aner ikke hvem han er. Han er dumsmart, virker inkompetent på basal musikviden og fremstår fuldstændig malplaceret.

08-01-2021 20:43 #55| 9
djoffer skrev:

Det der indlæg er langt værre end en eller anden fake hh. Mener du seriøst det du skriver her? 

08-01-2021 21:19 #56| 2
NanoQ skrev:

Jeg tilter ikke over X-Factor, da jeg stadig synes konceptet er fin underholdning. Men for sivans, jeg tilter over den nye dommer. Jeg aner ikke hvem han er. Han er dumsmart, virker inkompetent på basal musikviden og fremstår fuldstændig malplaceret.

Vi lever i det mest negative, selvforstyrrende, jantelovs-lorteland i verden, hvor alle folk skal være negative, hvis nogen har succes,« siger han og understreger med et opfølgende og smittende grin, at det gerne må citeres.

https://www.bt.dk/film-tv-og-streaming/x-factor-dommer-martin-jensen-kan-ikke-selv-synge-min-musik-ville

08-01-2021 22:03 #57| 5
NanoQ skrev:

Vi syntes godt om ham. Fed stil og dejlig glad og optimistisk om alt.

Hvem fanden er Martin Jensen? | Kortdok | DR3 - YouTube

Martin Jensen - Solo Dance (4K) - YouTube

Redigeret af Mikkmakk d. 08-01-2021 22:07
09-01-2021 15:09 #58| 8

Jakob Ellemann Jensen.. godt han er formand for venstre.

09-01-2021 15:43 #59| 4
Mikkmakk skrev:

Bare rolig. Han bliver aldrig statsminister.

09-01-2021 15:50 #60| 2
THR72 skrev:

Bare rolig. Han bliver aldrig statsminister.

Så faldt pulsen da lidt igen ;)

09-01-2021 17:27 #61| 0
Mikkmakk skrev:

www.facebook.com/natholdet/videos/879029309243275/?vh=e

Selv tak 😜
09-01-2021 18:45 #62| 4
tuznelda skrev:

Smittespredning blandt pædagoger ligger på 3 pct. og 2 pct. på landsplan - jeg ved ikke hvordan det ser ud for en række andre faggrupper. 

Samtidig skal man tage det økonomiske spørgsmål med. En canadisk undersøgelse viser at det koster 10 pct. på BNP hvis forældre selv skulle passe deres børn og ikke kunne arbejde. I og med mange kan hjemmarbejde i et vist omfang så har regeringens ekspertgruppe vurderet at det kommer ned på 6-7 pct. af bnp.

Så det er en enorm økonomisk belastning for vores samfund at lukke institutionerne - den regning skal betales på et tidspunkt og her er det nok alle dele af samfundet der står for skud. Også sundhedsvæsenet. Så sat på spidsen så holdes institutionerne åbne så Ilse Jørgensen også kan blive behandlet for en sjælden kræftsygdom, når vi er igennem coronahelvedet. Det nytter ikke, at lukke øjnene for det økonomiske aspekt. 

10-01-2021 09:29 #63| 0
clrawe skrev:

Støvkorn under beskyttelsesglasset på min telefon!

Vildt nok - det kan jeg også huske, men det var fra før smartphone... Har du en gammel Nokia?
Jeg kan huske, at jeg flere gange måtte skille den ad og tørre støvet af på indersiden 😂
12-01-2021 06:36 #64| 3

Hende her: https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/vil-ikke-have-coronavaccine-det-er-hul-i-hovedet/8426138

"Selvom Julie Bischoff fortæller, at det aldrig er godt at fylde sig med noget, har hun alligevel fået lavet plastikkirurgiske indgreb. Hun kan da også godt se, at det virker en smule dobbeltmoralsk, men hun står stadig ved sin holdning om vaccinen.- Jeg ved godt, at det måske er lidt dobbeltmoralsk, for mig handler det rigtig meget om, at der er forsket rigtig meget i filler og plastikoperationer. Selvfølgelig er der noget, der kan gå galt, men så er det heldigvis ikke værre end, at jeg kan få det opløst, hvis det går helt ad helvedes til. Heldigvis har der jo ikke været noget.

12-01-2021 08:09 #65| 1
lilleclown skrev:

Hende her: https://ekstrabladet.dk/underholdning/dkkendte/vil-ikke-have-coronavaccine-det-er-hul-i-hovedet/8426138

"Selvom Julie Bischoff fortæller, at det aldrig er godt at fylde sig med noget, har hun alligevel fået lavet plastikkirurgiske indgreb. Hun kan da også godt se, at det virker en smule dobbeltmoralsk, men hun står stadig ved sin holdning om vaccinen.- Jeg ved godt, at det måske er lidt dobbeltmoralsk, for mig handler det rigtig meget om, at der er forsket rigtig meget i filler og plastikoperationer. Selvfølgelig er der noget, der kan gå galt, men så er det heldigvis ikke værre end, at jeg kan få det opløst, hvis det går helt ad helvedes til. Heldigvis har der jo ikke været noget.

Ha ha, mon ikke også vi kan regne med, at hun er storryger, som de øvrige reality”stjerner”? Men det er der jo også forsket i...
Redigeret af James Bond d. 12-01-2021 08:10
12-01-2021 08:34 #66| 7
NanoQ skrev:

Martin Jensen - Tjaa han har vel kun 3 mia afspilninger på Spotify og en af de Danmarks bedst tjenende kunstnere ;) 

Redigeret af Snack1606 d. 12-01-2021 08:35
12-01-2021 22:07 #67| 5
OP
12-01-2021 23:06 #68| 0
nikzz skrev:

Hvad er det?

12-01-2021 23:17 #69| 0
OP
clrawe skrev:

Hvad er det?

Læs denne tråd 

https://www.pokernet.dk/forum/danske-spil-ticket-er-forsvundet.html#newest

Jeg ville tilte hver gang jeg skulle have en chat med en medarbejder fra DS

13-01-2021 05:58 #70| 6
Administrator

Jeg tilter over at maxkorsoer tror der er andre røde admins end mig

16-01-2021 14:24 #71| 6

Tilter over at flertallet har stemt nej til madordning i børnehaven 👎🏻👎🏻👎🏻 Jeg fatter ikke at folk hellere vil lave madpakke til kl. 9, 12 og 14 🧐

16-01-2021 14:53 #72| 3

At USA bruger flere uger på at tælle stemmer og indsættelsen først sker måneder senere. 

Der har Rusland altså fat i den lange ende. De ved fandme hvem der har vundet 3 uger i forvejen, og manden er allerede tiltrådt flere år tidligere. 

16-01-2021 15:58 #73| 0
OP
psylenz skrev:

Tilter over at flertallet har stemt nej til madordning i børnehaven

Uden at kende til børnehavens køkken forhold

Jeg var selv formand i en børnehave i fire år og vi stemte det ned af flere grunde

Tildels så kræver det iflg børnehaven flere personale resurser at løft den opgave da der skulle ansætte nogen til at lave maden
samt køkkenet skulle omlægges for ca 250.000kr for at kunne håndtere varmt mad og hvad de nu ønsket i sådan en madordning og det skulle leve om til Fødevarestyrelsen regler omkring mad osv

Det som i kunne undersøge var at få frokost (kold mad) leveret udefra lige som børne kan i skolen
Så kræver det ikke noget af pædagogerne og du slap for at smøre madpakker 🙂

16-01-2021 17:37 #74| 15
psylenz skrev:

Tilter over at flertallet har stemt nej til madordning i børnehaven

Madpakker hjemmefra er også den nemmeste måde at undgå konflikter over religiøse og/ eller ideologiske krav til maden. 

Så kan Ahmed og Ayse få mad uden svinekød, Lonnie og Kenned kan få svin med svin på,  og Smilla Lotus Aftenstjerne kan få økologisk, glutenfrit, sukkerfrit,  vegansk speltbrød med CO2-venlig kikærtepaté ... og din lille arving kan få det I synes er den bedste mad. 

16-01-2021 17:42 #75| 0

Løbere i byen.

Nærmest hver eneste gang jeg er ude at gå, støder jeg på løbere, som løber HELT OP ved siden af én, spytter som en anden 13-årig dreng til fodboldtræning og generelt bare hoster og pruster. Super fedt i disse dage. 

16-01-2021 23:13 #76| 25

Metoo og Sofie Linde, offenlig gabestok hvor mænd  må stå til ansvar uden nogen form for retssikkerhed og umuligt for mænd at modbevise evt beskyldninger Selvfølgelig respektere jeg de kvinder som reelt er blevet udsat, men når modne kvinder 10-20 år senere får samvittighedskvaler melder jeg pas. Må mændene snart tage bladet for munden og stoppe feminismen som er kørt helt af sporet, stakkels alle de unge mænd som skal navigere i dette samfund......

Redigeret af nafudoma d. 16-01-2021 23:14
16-01-2021 23:31 #77| 0
nafudoma skrev:

Metoo og Sofie Linde, offenlig gabestok hvor mænd  må stå til ansvar uden nogen form for retssikkerhed og umuligt for mænd at modbevise evt beskyldninger Selvfølgelig respektere jeg de kvinder som reelt er blevet udsat, men når modne kvinder 10-20 år senere får samvittighedskvaler melder jeg pas. Må mændene snart tage bladet for munden og stoppe feminismen som er kørt helt af sporet, stakkels alle de unge mænd som skal navigere i dette samfund......

+ 21 millioner BTC

16-01-2021 23:43 #78| 7
nafudoma skrev:

Opfør dig ordentligt, så er der vel ikke noget problem?

17-01-2021 00:35 #79| 7
mckellberg skrev:

Jeg er typen der opfører mig ordentligt, men det er eddermame sindssygt hvad der sker i øjeblikket. Og det er så ensidigt. Enhver kvinde kan fyre en krænkelsesanklage afsted og så er den anklagede uden retssikkerhed.

Jeg har arbejdet sammen med en der skabte kæmpe drama og påstod sig sexchikaneret af en 'menig' kollega. Hun var samtidigt sådan en der lagde op til enhver leder. Hun blev fyret fordi hun meldte sig syg mens hun passede sit bijob. Desuden brød hun flere gange sin tavshedspligt som tillidsrepræsentant.

Jeg siger ikke at der ikke findes klamme mænd, men der findes helt sikkert også utroværdige kvinder.

17-01-2021 08:21 #80| 2
clrawe skrev:

Jeg er typen der opfører mig ordentligt, men det er eddermame sindssygt hvad der sker i øjeblikket. Og det er så ensidigt. Enhver kvinde kan fyre en krænkelsesanklage afsted og så er den anklagede uden retssikkerhed.

Jeg har arbejdet sammen med en der skabte kæmpe drama og påstod sig sexchikaneret af en 'menig' kollega. Hun var samtidigt sådan en der lagde op til enhver leder. Hun blev fyret fordi hun meldte sig syg mens hun passede sit bijob. Desuden brød hun flere gange sin tavshedspligt som tillidsrepræsentant.

Jeg siger ikke at der ikke findes klamme mænd, men der findes helt sikkert også utroværdige kvinder.

Enig. Og det er selvfølgelig heller ikke fedt, men der er helt generelt et behov for at gøre op med en ‘syg’ kultur mange steder. 

Det der er det svære, er så at finde en proces, hvor man heller ikke kan blive anklaget for alt muligt i øst og vest uden retssikkerhed, men derimod får luget ud blandt de brodne kar, der unægteligt er i mange brancher. Og det gælder self både mænd og kvinder.

17-01-2021 09:36 #81| 0
mckellberg skrev:

Enig, det er hellere ikke det jeg anfægter, men måden feminismen håndtere situationen på jeg kaster op over. 

17-01-2021 09:38 #82| 1
nafudoma skrev:

Enig, det er hellere ikke det jeg anfægter, men måden feminismen håndtere situationen på jeg kaster op over. 

Kan du komme med et eksempel? Er feminismen en person?

17-01-2021 09:48 #83| 1
Jenson skrev:

Kan du komme med et eksempel? Er feminismen en person?

Det er selvfølgelig en bevægelse der skabes af personer.

jeg bliver provokeret over hvor ensidigt og unuanceret fortælling er. Kvinderne må stå til ansvar for deres handlinger og ikke bruge metoo som en nødudgang pga dårlig samvittighed og hele “see me too” 

17-01-2021 09:51 #84| 2
nafudoma skrev:

Det er selvfølgelig en bevægelse der skabes af personer.

jeg bliver provokeret over hvor ensidigt og unuanceret fortælling er. Kvinderne må stå til ansvar for deres handlinger og ikke bruge metoo som en nødudgang pga dårlig samvittighed og hele “see me too” 

Ok. Kan du komme med et eksempel på hvornår kvinder har gjort dette? 

17-01-2021 10:46 #85| 22

Kan i lukke røven fede aber?

enhver har sin ret til at tilte over hvad man har lyst til.

Det er jo ikke en strikkeklub det her.

17-01-2021 10:59 #86| 0

tilter over man i PN shop ikke ka få en T-shirt med logoet.

WHY NOT

ME TOO

18-01-2021 19:00 #87| 0

Tilt over at Winamax pludselig lukker min konto...

19-01-2021 18:09 #88| 1

Et par kloge hoveder der er samlet her 😅

https://ekstrabladet.dk/sport/anden_sport/anden_sport/dansk-stjernetraef-i-dubai/8424998

19-01-2021 18:18 #89| 28
bronto87 skrev:

Et par kloge hoveder der er samlet her

Og så skal man høre fra Mikkel Kessler, at det er 'misundelse' at man mener, at de er dumme, midt i en pandemi.

Nej, Mikkel. Det er fordi du har jord (eller er blevet tævet for mange gange) i tænkevorten, at du får at vide, at du er dum. Men det er du nok for dum til at forstå.

19-01-2021 18:36 #90| 4

De snaps og fotos jeg har fået fra Dubai fra rejsende ikke-kendisser, virker til at være alt det jeg går og savner her i de kolde måneder.
Forstår godt de er stukket afsted fra denne kolde miserable tilstand vi er i for tiden.
Jeg har ikke ondt i røven.

Redigeret af Aurvandil d. 19-01-2021 18:36
19-01-2021 19:00 #91| 5

Nu er den sydafrikanske mutation også kommet til Danmark fra... Dubai.
www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/det-foerste-tilfalde-af-ny-covid-19-variant-er-nu-fundet-i-danmark

Vi vil allesammen gerne ud i samfundet igen. Men de idioter ødelægger det for alle, når de ikke kan holde sig i skindet.

19-01-2021 20:31 #92| 0

Modstanderen floppede fire ens - jeg ramte runner runner straight flush 👍

19-01-2021 21:43 #93| 7
NanoQ skrev:

Jeg synes han er genialt castet. 

Han er sjov, har god kemi med Blachmann, sympatisk og nede på jorden. 

Jeg vidste godt hvem Martin Jensen var, og tænkte også "Hvorfor ham?".

Men jeg kan sagtens se hvorfor nu. 

19-01-2021 21:49 #94| 0
dr0nuc skrev:

Jeg synes han er genialt castet. 

Han er sjov, har god kemi med Blachmann, sympatisk og nede på jorden. 

Jeg vidste godt hvem Martin Jensen var, og tænkte også "Hvorfor ham?".

Men jeg kan sagtens se hvorfor nu. 

Der er vist intet for skriv, jeg er enig i... 😁
19-01-2021 22:10 #95| 4

Når man pludseligt taber luften/punkterer på et hjul midt i byen. Pisse irriterende, men ikke det store problem, man er jo fra vandkants-Danmark, så donkraft, krydsnøgle og reservehjul er selvfølgelig standardudstyr. Donkraft under bil, hjul af, og så finder man ud af, at reservehjulet ikke passer til bilen. Til stor irritation for mig, men åbenbart stor fornøjelse for de par ældre lokale gutter der stod og gloede, måtte jeg vente et par timer på autohjælpen. Fik trods alt en Slots Classic til at slå ventetiden ihjel, mens jeg måtte høre på deres gode råd.  

20-01-2021 01:18 #96| 1
bronto87 skrev:

Et par kloge hoveder der er samlet her

This!

Uden at kende alle detaljer, så har jeg mistet respekten for Theo 

20-01-2021 05:19 #97| 12
20-01-2021 15:00 #98| 1

Jenson og McKellberg (Så hold dog kæft for en gangs skyld)

og

Fanboys af rige mennesker!

Redigeret af Tsunemi d. 20-01-2021 15:03
20-01-2021 23:03 #99| 13

"århus kommune det er opkrævningen"
"Ja davs, det er sothys fra internettet, jeg har prøvet sådan noget skilsmisse noget, så vi har delt et par børn og jeg bliver ved med at få rykkere for for pasning og sfo i min eboks, men i sender ingen regninger?"

"jojo du skal bare logge ind under borger dk og se din mail boks der"
"jeg bruger gmail"
"jamen du har sådan en mail inden på borger.dk"
"Altser eboks?"
"Nejnej der er også en på borger.dk"

FUCK AF ! DET NÆSTE BLIVER KRAFTEDME AT PIZZAMANDEN LAVER EN FUCKING MAILBOKS TIL MIG, DET ER JO IKKE ET SMART SYSTEM HVIS DER SKAL 17 SYSTMER TIL FUCKING LORTE AMØBER BRÆND HELE PISSET, HENT TRUMP SUPPORTERNE OG HOP PÅ CHRISTIANSBORG

20-01-2021 23:29 #100| 32

Kæmpe tilt 

21-01-2021 14:25 #101| 0
ShadeStar skrev:

This!

Uden at kende alle detaljer, så har jeg mistet respekten for Theo 

Enig! Kunne være spændende med et interview med den kære Theo. Eller spændende er det måske ikke, men ville bare gerne høre hans argumenter for at tage så håbløs en beslutning

21-01-2021 23:26 #102| 18
Administrator

Så stopper det

https://politiken.dk/kultur/art8073173/Hvorfor-skal-kongen-v%C3%A6re-mere-v%C3%A6rd-end-dronningen-Nu-kommer-de-k%C3%B8nsneutrale-spillekort

22-01-2021 00:11 #103| 4
Bridgeking skrev:

Så stopper det

https://politiken.dk/kultur/art8073173/Hvorfor-skal-kongen-v%C3%A6re-mere-v%C3%A6rd-end-dronningen-Nu-kommer-de-k%C3%B8nsneutrale-spillekort

Det er dejligt, vi har nogen til at løse verdens helt store udfordringer :D 

22-01-2021 00:44 #104| 4
Bridgeking skrev:

Så stopper det

Nu har jeg da et bulletproof argument for en splitpot næste gang jeg moser damerne ind i konger.

22-01-2021 00:49 #105| 3
sothys skrev:

"århus kommune det er opkrævningen"
"Ja davs, det er sothys fra internettet, jeg har prøvet sådan noget skilsmisse noget, så vi har delt et par børn og jeg bliver ved med at få rykkere for for pasning og sfo i min eboks, men i sender ingen regninger?"

"jojo du skal bare logge ind under borger dk og se din mail boks der"
"jeg bruger gmail"
"jamen du har sådan en mail inden på borger.dk"
"Altser eboks?"
"Nejnej der er også en på borger.dk"

FUCK AF ! DET NÆSTE BLIVER KRAFTEDME AT PIZZAMANDEN LAVER EN FUCKING MAILBOKS TIL MIG, DET ER JO IKKE ET SMART SYSTEM HVIS DER SKAL 17 SYSTMER TIL FUCKING LORTE AMØBER BRÆND HELE PISSET, HENT TRUMP SUPPORTERNE OG HOP PÅ CHRISTIANSBORG

Det ER din eboks. Når jeg åbner min inbox på borger.dk, så sender den mig ind til alle mine mails fra eboks.

22-01-2021 08:23 #106| 1
Bridgeking skrev:

Så stopper det

Der er vel ikke noget til hinder for at kongen den givne dag definerer sig som en transkønnet nonbinær cis person? Så er det vel løst

22-01-2021 09:24 #107| 3

Genboen der får renoveret hele lejligheden med nedrivningsarbejde det næste stykke tid fra kl 07:30, når man skal være i sin fucking lejlighed 24/7. 

22-01-2021 11:46 #108| 7

Det her er anti-tilt:

https://www.berlingske.dk/politik/strandede-danskere-i-dubai-maa-selv-finde-hjem

Og jeg tilter også over folk der tager til Dubai. Det har intet med misundelse at gøre - du kan sagtens tage en uge i Dubai + Hilton hotel til under 10k per person. Det tror jeg rigtig mange har råd til men moral til at lade være med.

22-01-2021 12:27 #109| 1

Jeg bliver sendt på tilt når jeg ikke får mine ønskede minions i BG. (Hearthstone)

Redigeret af ERH4RDT d. 22-01-2021 12:41
22-01-2021 17:35 #110| 1
Bridgeking skrev:

Så stopper det

Kæmpe tilt

Man bliver så fucking træt

22-01-2021 23:19 #111| 6
Ishusen skrev:

Kæmpe tilt 

Delvis enig, men det er dælme et godt billede...
23-01-2021 08:12 #112| 1

Corona-snak - smittetal - meetoo

hold kæft det er trættende! 

23-01-2021 08:59 #113| 1
prangstar skrev:

Det her er anti-tilt:

https://www.berlingske.dk/politik/strandede-danskere-i-dubai-maa-selv-finde-hjem

Og jeg tilter også over folk der tager til Dubai. Det har intet med misundelse at gøre - du kan sagtens tage en uge i Dubai + Hilton hotel til under 10k per person. Det tror jeg rigtig mange har råd til men moral til at lade være med.

Erik Brøgger Rasmussen's kommentarer om vi hjælper dem ikke hjem, efterfulgt af guide til hvordan de skal gøre.
23-01-2021 10:11 #114| 0
Hawkeye skrev:

Erik Brøgger Rasmussen's kommentarer om vi hjælper dem ikke hjem, efterfulgt af guide til hvordan de skal gøre.

Det er vist Berlingskes vinkling, der er ret konfliktsøgende. 

I foråret hjalp Udenrigsministeriet danskere, der var fanget i udlandet, med at komme hjem. Det gør de så ikke i forhold til dem i Dubai, men selvfølgelig skal de oplyse om, hvordan de kan komme hjem.

24-01-2021 11:31 #115| 9

At DBU ikke vælger, at boykotte VM i fodbold i Qatar hvis DK kvalificere sig, fandme ulækkert...

https://www.avisen.dk/dbu-afviser-qatar-boykot-goer-stoerst-forskel-ved-fr_631404.aspx

25-01-2021 16:28 #116| 1

får en 120x på 10$ spin og vinder den ikke! ARGHGH!

25-01-2021 16:45 #117| 8

Nu har jeg ikke ligefrem et blødende rødt hjerte. Men hele vaccinefordelingen, hvor de fattige lande får til sidst er en svinestreg af dimensioner. Det er et globalt og ikke et nationalt problem. Verden bør stå sammen og de rige vise solidaritet.

Hvis karmaloven sætter ind så er vi fucked.

30-01-2021 00:29 #118| 8

"Dag 8/10. Jeg har taget imod denne udfordring, 10 dage,10 hverdagsbilleder i sort/hvid, uden beskrivelse. Hver dag inviterer jeg en ny til at deltage. I dag inviterer jeg: bla bla bla (du behøver ikke)"

Udfordring? Det er for helvede da ikke en udfordring.

Måske kan det lige snige sig op på at være en opfordring, men der er ikke noget udfordrende i at tage et billede 10 gange på 10 dage!

Gå væk!

31-01-2021 13:48 #119| 0
clrawe skrev:

"Dag 8/10. Jeg har taget imod denne udfordring, 10 dage,10 hverdagsbilleder i sort/hvid, uden beskrivelse. Hver dag inviterer jeg en ny til at deltage. I dag inviterer jeg: bla bla bla (du behøver ikke)"

Udfordring? Det er for helvede da ikke en udfordring.

Måske kan det lige snige sig op på at være en opfordring, men der er ikke noget udfordrende i at tage et billede 10 gange på 10 dage!

Gå væk!

Enig, gider ikke det lort.

Dog ENDNU mere belastende er de der: "bla bla bla laaaangt skriv om kræft eller andet skækkeligt.. mine rigtige venner er fortsæt med at læse.. og meget få vil dele dette opslag, KUN mine rigtige venner...."

31-01-2021 13:53 #120| 2

Tilter over at folk på Facebook svinede Mikkel Hansen til efter kvartfinalen, og de selvsamme folk roser ham til skyerne efter semifinalen. Uden Mikkel Hansen ville vi aldrig nå finalen imo. 

31-01-2021 16:16 #121| 8
Granaten11 skrev:

Tilter over at folk på Facebook svinede Mikkel Hansen til efter kvartfinalen, og de selvsamme folk roser ham til skyerne efter semifinalen. Uden Mikkel Hansen ville vi aldrig nå finalen imo. 

Der er jeg mere konsekvent.

Jeg sviner ham altid uanset hvor godt han spiller.

31-01-2021 16:44 #122| 3
Granaten11 skrev:

Med tanke på, at han laver den største hjerneblødning der er set siden Anja Andersen lavede en pivoet da hun skulle skyde straffe for mange år siden, så titler jeg over du tilter over det:)

31-01-2021 16:51 #123| 0

At alle kommentatorer, journalister og andre der har en mening om håndbold evig og altid skal bruge udtrykket “han brænder banen af” når en spiller spiller bare en anelse over gennemsnittet. 

31-01-2021 18:56 #124| 5

Folk der tror bedte er et ord...

31-01-2021 20:53 #125| 1

At porne film på xhamster nu som reglen er 3 min og man skal bruge 5-6min

01-02-2021 15:10 #126| 2

Det tilter mig at PN ikke ligger nr.1 på google på ordet saiøst, men at det er en heste pige på Insta. Er hestenet ved at få overtaget på PN? 

01-02-2021 17:22 #127| 0

Eksperterne har anbefalet, at vi starter med at få de mindste skoleelever tilbage i skole – det er vigtigt for økonomien, så der er flere voksne, der kan arbejde.

Tilt - Så kan vi lukke ned igen om et par måneder...
01-02-2021 17:28 #128| 4
lilleper skrev:

Eksperterne har anbefalet, at vi starter med at få de mindste skoleelever tilbage i skole – det er vigtigt for økonomien, så der er flere voksne, der kan arbejde.

Tilt - Så kan vi lukke ned igen om et par måneder...

De kan bare få åbnet hele lortet op.

01-02-2021 17:29 #129| 4

Nu er det heldigvis snart slut. Men håndbold.. Fint at det bliver vist, til dem som synes at det er spændene, men det behøver ikke være der 24/7 på alle kanaler og netaviser! 

18-02-2021 22:26 #130| 1

At jeg først efter nedenstående reminder, fatter der er en tilttråd for 2021

tuznelda skrev:   Det tilter mig, at nogen ikke har forstået, at der er en tilttråd for 2021. https://www.pokernet.dk/forum/tilttraaden-2021.html#post4420669

Citat @tuznelda i 2020 final edition tråden......

18-02-2021 22:28 #131| 0
Umuligan skrev:

Sidder og kæmper for at forstå hvad det skulle betyde. 

Er det at jeg bad om et stykke brød/jeg bedte om...? 

Helt væk så, enig. 

Redigeret af grovfil d. 18-02-2021 22:29
18-02-2021 22:39 #132| 0
Umuligan skrev:

grovfil skrev:

Sidder og kæmper for at forstå hvad det skulle betyde. 

Er det at jeg bad om et stykke brød/jeg bedte om...? 

Helt væk så, enig. 

Har irriteret mig i en del år !

Har også haft et par dialoger vedr, og enkelte har fortalt at det i nyere tid er blevet legalt at benytte begge termer, for enslydende mening.

Jeg får sjældent surfet for tjek, og har heller aldrig fået det gjort i denne kontekst. men der er nok en hurtigt derude, der smider et forklarende link !?

Uagtet svar, irriterer det mig gevaldigt, og det ender nok aldrig :-)

18-02-2021 23:49 #133| 0
RunningDucks skrev:

Har også haft et par dialoger vedr, og enkelte har fortalt at det i nyere tid er blevet legalt at benytte begge termer, for enslydende mening.

Jeg får sjældent surfet for tjek, og har heller aldrig fået det gjort i denne kontekst. men der er nok en hurtigt derude, der smider et forklarende link !?

Ordet findes ikke. 

Datidsformen af "at bede" er "bad". 

19-02-2021 00:05 #134| 0
CykelNille skrev:

Ordet findes ikke. 

Datidsformen af "at bede" er "bad". 

Tak !! 3 fede ting ved det:

1. Kan med god samvittighed stadig fortælle at det klinger ad pommern til i mine øren.
  2. Med mindst lige så god samvittighed, kan jeg gå all in på klingen hos mine modstandere.
  3. Tak fordi du gav dig tid ! Jeg fik lige hvad jeg bedte om......:-)
19-02-2021 13:04 #135| 0

fucking pis spasser lorte fuck fuckedi fuck fuck

19-02-2021 15:24 #136| 0
sothys skrev:

Bunker af velmente omsorgssmileyer skudt i luften herfra.. ❤️

19-02-2021 16:16 #137| 0
sothys skrev:

Er du ok?

19-02-2021 20:58 #138| 0
Travkongen skrev:

Er du ok?

Bare en stemnings post der matcher tråden :p

19-02-2021 21:35 #139| 1
RunningDucks skrev:

Det er også mega tilt, at blot fordi der er mange idioter der ikke kan finde ud af det danske sprog, så tilføjer man det bare til ordbogen.
Majonæse er et fantastisk eksempel herpå...

20-02-2021 18:48 #140| 0
OP

At man endnu engang bliver hustler af sine møgtøser og køber et spil der hedder fallguys og vupti så skal man også købe et år online medlemskab af PS store 

ja jeg fik en ps4 igår og indtil videre har det været dyrt :-/

20-02-2021 19:25 #141| 0
nikzz skrev:

ja jeg fik en ps4 igår

Nååårh muller ;p

20-02-2021 19:30 #142| 0
RunningDucks skrev:

Jeg er også træt af at høre folk sige bedte i stedet for bad, men det bliver helt sikkert regelmæssigt med tiden. Engang var skinnede uregelmæssig og hed sken - ingen er trætte af at høre folk sige “solen skinnede” i dag...

Gad vide om “massere af”, “det ligner at”, “af vide” “sofa bord” (engelsk syge) også bliver tilladt på et tidspunkt?? 

20-02-2021 21:42 #143| 0
OP
sothys skrev:

Nååårh muller ;p

Hvis du bare vidste hvor lang tid det har taget at vinde den kamp imod lillemor 

Så nu har jeg bare brug for ar tilte lidt :-)

20-02-2021 22:13 #144| 0
nikzz skrev:

Hvis du bare vidste hvor lang tid det har taget at vinde den kamp imod lillemor 

Så nu har jeg bare brug for ar tilte lidt :-)

Ohh det er en anden sag duhar min med følelse ;)

21-02-2021 19:43 #145| 1
Umuligan skrev:

Det er også mega tilt, at blot fordi der er mange idioter der ikke kan finde ud af det danske sprog, så tilføjer man det bare til ordbogen.
Majonæse er et fantastisk eksempel herpå...

Det tilter mig  at der er så mange gamle mænd (ovenikøbet yngre end mig), der ikke kan finde ud af at sproget udvikler sig. Mang i dag regelmæssige verber har tidligere været uregelmæssige. Og jeg kan ikke forstå at det er finere at stave på fransk end på dansk. (bedte er ikke tilladt endnu - men bliver det på et tidspunkt.)

21-02-2021 20:02 #146| 4

Jeg tilter over, at man ikke kan bruge ordet “forfordelt” og være sikker på, at folk forstår, hvad det betyder. 

21-02-2021 20:41 #147| 1
CykelNille skrev:

Jeg tilter over, at man ikke kan bruge ordet “forfordelt” og være sikker på, at folk forstår, hvad det betyder. 

Ej at forglemme "bjørnetjeneste" og "op ad bakke" 😢
21-02-2021 21:02 #148| 1
Allan skrev:

Ej at forglemme "bjørnetjeneste" og "op ad bakke"

Du har helt ret! 

Vi må være nogle gamle mænd, der ikke kan finde ud af, at sproget udvikler sig  :-)

21-02-2021 21:05 #149| 0

Pendulord er ren tilt.

21-02-2021 21:39 #150| 2

“Sgutte” et slang-ord som nogle gange dukker op - Det er ren og skær tilt!!

23-02-2021 08:18 #151| 0

Når Nikolai Kirk siger "karry" på engelsk. Carry 👀

23-02-2021 23:26 #152| 0
Granaten11 skrev:

Er det ikke bare gammel dansk ?
Sådan Huset på Christianshavn agtigt - "du ska' sgutte lære mig noget, Olsen !"

23-02-2021 23:40 #153| 5
papacs skrev:

At porne film på xhamster nu som reglen er 3 min og man skal bruge 5-6min

Uhh se mig, se mig...

Tilter over folk der holder mere end 30 sek ;) 

24-02-2021 00:17 #154| 0
Storvezir skrev:

Er det ikke bare gammel dansk ?
Sådan Huset på Christianshavn agtigt - "du ska' sgutte lære mig noget, Olsen !"

Du kan ha ret :-)

24-02-2021 10:50 #155| 0
Granaten11 skrev:

Har det mistænkt at stamme lidt fra Fyn. Husker det alment benyttet gennem min levetid på øen...

Jeg tilter i hvert fald ikke over det - men var selvsagt også vant til den integrerede udtryksform ;-)

Derimod tilter jeg over så meget andet.....skal lige samle op :-)

24-02-2021 12:02 #156| 0
CykelNille skrev:

Det er sgu da også dumt, at det betyder det omvendte af ordlyden. 

25-02-2021 06:38 #157| 3
2018 Champ

Xenonlys!

FORBYD DET LORT!

25-02-2021 19:28 #158| 1

Moms, told og importgebyr​ på ting, som ikke findes ved nogen forhandler overhovedet i EU.

26-02-2021 16:08 #159| 2
Torstens skrev:

Det er sgu da også dumt, at det betyder det omvendte af ordlyden. 

Bevares. Men et dørslag har heller ikke noget med en dør at gøre 😉 

26-02-2021 17:53 #160| 6
CykelNille skrev:

Bevares. Men et dørslag har heller ikke noget med en dør at gøre

Jo,  dét har det faktisk... for i gammel tid hang dørslaget bag på døren til viktualie-/kolonialrummet og var dermed "slagen op på døren".

27-02-2021 12:33 #161| 0
tuznelda skrev:

Jo,  dét har det faktisk... for i gammel tid hang dørslaget bag på døren til viktualie-/kolonialrummet og var dermed "slagen op på døren".

Det er sjovt. Det vidste jeg ikke. Men det er ikke det, ordet stammer fra :-)  

27-02-2021 14:32 #162| 1
CykelNille skrev:

Det er sjovt. Det vidste jeg ikke. Men det er ikke det, ordet stammer fra :-)  

Nej, det ved jeg godt  ... Men den forklaring er lettere at få børn til at forstå end en lang etymologisk forklaring om ord, der stammer fra tysk (durchschlagen) hvor durch over tid har udviklet sig til at blive stavet med ö og derfra har ordet udviklet sig til dörschlag  og derfra til dørslag.

27-02-2021 15:52 #163| 0

Sgutte er en forvanskning/sammentrækning af ‘sgu ikke’ 

Du skal sgutte lære mig noget = du skal sgu ikke lære mig noget

27-02-2021 19:09 #164| 2
tuznelda skrev:

Nej, det ved jeg godt  ... Men den forklaring er lettere at få børn til at forstå end en lang etymologisk forklaring om ord, der stammer fra tysk (durchschlagen) hvor durch over tid har udviklet sig til at blive stavet med ö og derfra har ordet udviklet sig til dörschlag  og derfra til dørslag.

Det er lidt ligesom mit yndlingsord. Dørtræk! - Det bliver ikke brugt så meget mere, men ds jeg var helt ung og crispy, var det betegnelsen for ræs mellem to biler.

Ordet er en fordanskning af Dirt Track 🙂

27-02-2021 19:27 #165| 1
NanoQ skrev:

Det er lidt ligesom mit yndlingsord. Dørtræk! - Det bliver ikke brugt så meget mere, men ds jeg var helt ung og crispy, var det betegnelsen for ræs mellem to biler.

Ordet er en fordanskning af Dirt Track

Jeg er godt nok fra Sjælland,  men i dén grad "fra landet" så jeg kender godt til både dørtræk og dækrøg.

For at være ærlig, så er jeg ikke begejstret for begge dele. 

Det er til at gå på abetilt over,  når de unge mænd har kørt dørtræk og lige "leget lidt" I den lokale skov,  og fuldstændig har smadret stierne.

27-02-2021 19:29 #166| 1
tuznelda skrev:

Jeg er godt nok fra Sjælland,  men i dén grad "fra landet" så jeg kender godt til både dørtræk og dækrøg.

For at være ærlig, så er jeg ikke begejstret for begge dele. 

Det er til at gå på abetilt over,  når de unge mænd har kørt dørtræk og lige "leget lidt" I den lokale skov,  og fuldstændig har smadret stierne.

Der er vist ingen, der tvivler på, at du er malplaceret jyde 😁

Det er kun positivt 😎

27-02-2021 23:31 #167| 4
tuznelda skrev:

Man kunne også vælge at sige, at det stammer fra det tyske “durchslag”, hvor durch betyder igennem, ligesom når pastavandet løber igennem sien 😉

02-03-2021 22:23 #168| 4

Det her bullshit

03-03-2021 10:15 #169| 0
prof_chaos skrev:

Det her bullshit

Det er da forhåbentligt en and???

03-03-2021 10:35 #170| 0
N-V-M skrev:

Det er da forhåbentligt en and???

Nix

03-03-2021 10:39 #171| 0

Hvor tæt på umuligt det er at finde et arbejde.

03-03-2021 10:55 #172| 0
GodPreben skrev:

Hvor tæt på umuligt det er at finde et arbejde.

Dit profilbillede!

03-03-2021 11:01 #173| 0
Aurvandil skrev:

Dit profilbillede!

Det er mig hver gang jeg får afslag på en ansøgning.
"man må bare sige det som det er, de andre kandidater har det med at lefle for arbejdsgiveren, og de får simpelthen bare alt med fra jobsamtalerne, sådan er det herinde"

03-03-2021 11:19 #174| 1
GodPreben skrev:

Det er mig hver gang jeg får afslag på en ansøgning.
"man må bare sige det som det er, de andre kandidater har det med at lefle for arbejdsgiveren, og de får simpelthen bare alt med fra jobsamtalerne, sådan er det herinde"

Forstår din frustration.
Det værste må være når en eller anden prettyboy med grimt hår græder foran arbejdsgiveren og derfor får jobbet uden antydning af kvalifikationerne til det 
Nogle gange endda i hele to tilfælde i samme ansøgningsrunde ;-)

05-03-2021 17:34 #175| 0

At en pige der læser til at blive folkeskole lærerinde (så vidt jeg læser det) vælger at blive side9 pige. Hun er en flot pige, og sikkert også klog eller noget, men har hun overvejet at hendes fremtidige unge teendrenge elever helt sikkert finder de billeder med tiden. 

Hvordan skal det håndteres? 

Huske selv rygterne om min bisexuelle matematiklærer der pludselig gik rygter om i slut 80'erne, han var så kold og tog snakken i alle hans klasser, men skal vi derhen? 

Jeg tror ikke på pigen slipper for konfrontationen senere.. Jeg kalder ungdommelig dårlig dømmekraft. 

05-03-2021 18:18 #176| 0
grovfil skrev:

At en pige der læser til at blive folkeskole lærerinde (så vidt jeg læser det) vælger at blive side9 pige. Hun er en flot pige, og sikkert også klog eller noget, men har hun overvejet at hendes fremtidige unge teendrenge elever helt sikkert finder de billeder med tiden. 

Hvordan skal det håndteres? 

Huske selv rygterne om min bisexuelle matematiklærer der pludselig gik rygter om i slut 80'erne, han var så kold og tog snakken i alle hans klasser, men skal vi derhen? 

Jeg tror ikke på pigen slipper for konfrontationen senere.. Jeg kalder ungdommelig dårlig dømmekraft. 

Hun er trods alt gammel nok til at vide hvad hun gør. Jeg har det meget strammere med de teentøser/børn der ligger udfordrende billeder af sig selv med og uden tøj på alskens sociale medier. Det er godt nok en anden tid, end da jeg var knægt, og jeg er ikke engang gammel endnu. 

05-03-2021 19:24 #177| 0
SVFA_DK skrev:

Hun er trods alt gammel nok til at vide hvad hun gør. Jeg har det meget strammere med de teentøser/børn der ligger udfordrende billeder af sig selv med og uden tøj på alskens sociale medier. Det er godt nok en anden tid, end da jeg var knægt, og jeg er ikke engang gammel endnu. 

Enig, dog har jeg været forskånet for at støde på dem, men du har helt ret. 

Har bare en gammel vane med at tjekke side9 om morgenen, og blev så lidt paf da jeg opdagede at der også var en "plus artikel" jeg dog ikke kan se, men som nok er lidt mere udfordrende, det er sku ikke gennemtænkt af en ung lærerinde 😉

07-03-2021 20:29 #178| 5

"New firm"

12-03-2021 16:54 #179| 10

Bliver sindssyg over en staniol-rulle hvor et lille tryk på rullen gør det umuligt at få et stykke, der kan bruges 😡😡

12-03-2021 17:12 #180| 6
2018 Champ
Spørgejørgen skrev:

Bliver sindssyg over en staniol-rulle hvor et lille tryk på rullen gør det umuligt at få et stykke, der kan bruges

Husholdningsfilm er til enhver tid mere tiltende end staniol alsår 😒

12-03-2021 17:43 #181| 4

Wow - 2 års fængsel for at råbe:

" Er I klar til at smadre byen på en ikke-voldelig måde? Bare lige for at gøre København opmærksom på, at vi er her?"

Putin og Erdogan har meget at lære,

12-03-2021 18:30 #182| 6
Løvetæmmeren skrev:

" Er I klar til at smadre byen på en ikke-voldelig måde? Bare lige for at gøre København opmærksom på, at vi er her?"

Har du læst dommen?

https://www.domstol.dk/koebenhavn/aktuelt/2021/3/dom-i-sag-om-deltager-i-demonstration/?fbclid=IwAR2M4Z3seOKQ7dK7RgqkwwCu-VZPCjsUxdgcDOYDM6tW3xr-fmgMKfOF-kM

Der er meget mere i dommen end den ene sætning.

Redigeret af tuznelda d. 12-03-2021 18:42
12-03-2021 18:55 #183| 0
LoneRangR skrev:

Husholdningsfilm er til enhver tid mere tiltende end staniol alsår

Husholdningsfilm er noget fanden har født

12-03-2021 18:58 #184| 3
Løvetæmmeren skrev:

Og læger kan stjæle vacciner til venner og familie og de blir ikke anklaget. 

12-03-2021 19:28 #185| 2
Løvetæmmeren skrev:

Det tiltende er ikke selve dommen - der stoler jeg på retssystemet, men det at man via coronaparagraffen fordobler straffen.

Den paragraf var tiltænkt økonomisk svindel i forhold til hjælpepakker og ikke at slå dobbelt hårdt ned på demonstrationer.

Hvis dommeren mener at paragrafferne kan bruges i dette tilfælde, så er der nogle politikere der igen har udført et makværk af en lov.

12-03-2021 21:22 #186| 0

Jeg forstår heller ikke dobbelt op straffen.

Fair nok for dem der koldt og kynisk snyder med hjælpepakker, men en der er i følelsernes vold siger og gør noget helt åndsvagt bør ikke få dobbelt op. Også selv om mib-folkene er nogle grødhoveder, der tilter mig.

udover det har mediernes dækning været noget unuanceret som også Tuz henviser til. 

13-03-2021 09:38 #187| 3

Enig i at det virker forkert at give dobbeltstraf i dette tilfælde. Det er et resultat af rodet og uigennemtænkt hastelovgivning. 

Jeg har helt sikkert medlidenhed med den dømte, men jeg synes også, man skal tænke på de 16 betjente, der blev såret i forbindelse med volden den dag. Og hun blev netop ikke kun dømt for den sætning, der citeres i #181, men også for hende opførsel bagefter.

13-03-2021 11:42 #188| 1

At jeg ikke fik krypteret mit digitale kunstværk ordentligt og fremlagt ideen til Christie's (Beeple sold an NFT for $69 million - The Verge)

20-03-2021 14:36 #189| 1

Folk der absolut skal parvis ind hos bageren i disse coronatider, for derefter at bruge en evighed på at træffe livets sværeste beslutning.

I det mindste kunne en af jer da fise ud af butikken, når det valg endelig er truffet, så næste kunde kan komme ind.

20-03-2021 15:12 #190| 2

Kasper Hjulmand

20-03-2021 15:42 #191| 3

Coronapoliti både de rigtige betjente og pøblen. 

20-03-2021 17:37 #192| 3

Tilter over folk der tilter over par der går ind i butikker.

20-03-2021 17:54 #193| 1

Vil sq også være med så.

Tilter en lille bitte smule over folk der tilter over at andre folk tilter over at folk går parvis ind i en lille butik, hvor det er ganske indlysende at der ikke er behov for at være dobbelt op på købere, når det - som jeg forstår det - er til samme hustand, i stedet for at give plads til næste kunde, der unødigt står og småfryser en tidlig morgenstund ved bageren.

Jeg tar af samme årsag, også gerne en pakke røg med til min ven, når vi lander i en udendørs kø ved en random kiosk.

20-03-2021 18:03 #194| 1

Er det noget i oplever meget med de køer udenfor butikker?
Her i provinsen har jeg kun prøvet det en enkelt gang ved apoteket.

20-03-2021 18:07 #195| 0

Edit, men tilter selvfølgelig over de gamle der absolut skal handle alene og i par, midt i myldretiden. Og nu med corona oven i købet skal belære mig om hvor jeg må stå i butikken mens de roder disken med kyllingebryster igennem for at finde det bedste tilbud, det kunne de sku have gjort i morges.

20-03-2021 18:10 #196| 2
grovfil skrev:

Edit, men tilter selvfølgelig over de gamle der absolut skal handle alene og i par, midt i myldretiden. Og nu med corona oven i købet skal belære mig om hvor jeg må stå i butikken mens de roder disken med kyllingebryster igennem for at finde det bedste tilbud, det kunne de sku have gjort i morges.

Vores lokale bager må kun lukke 5 kunder ind ad gangen. Hver lør/søn morgen er der kø på gaden. 

Redigeret af SVFA_DK d. 20-03-2021 18:11
20-03-2021 18:16 #197| 1
grovfil skrev:

Kun oplevet det en enkelt gang ved en kiosk på Frederiksberg. Går ikke til bageren, men tænker den ved morgentid kan udfordre med kø for handlende. Verden går ikke under af lidt venten, men vi kan vel ligeså godt......:-)

20-03-2021 18:23 #198| 0

Touche, jeg har set det ved vores lokale "bager" med deres fine økobrød, de er vist i høj kurs.
Jeg er dog stadig for nærig, og snupper Føtex i stedet, der er jo også bonus med varm leverpostej.

20-03-2021 19:44 #199| 3

- At unge hotshots jagter bekræftigelse for at føle sig bekræftiget, samt at ordbogen på sin måde siger "Du er en idiot, men en SØD idiot, så du må gerne"..

- At ældre tusser på alder med undertegnede, bitcher over hvor dårligt unge staver.
Gad satme gerne bytte undervisning med folkeskoleeleverne i dag, få nedbarberet stile+diktater og lære de 100 gange mere relevante ting de gør i dag.

-dobbeltmoralen i egen post

20-03-2021 22:48 #200| 9

Læg dog tingene på plads når der fortrydes... eller tag det i det mindste med op til kassen.

20-03-2021 22:56 #201| 5
clrawe skrev:

Læg dog tingene på plads når der fortrydes... eller tag det i det mindste med op til kassen.

Det er sgu værre, når det er køle- eller frostvarer, som butikken så er nødt til at kassere, når de bliver fundet. Hvor dumme er folk lige?
20-03-2021 23:07 #202| 2
clrawe skrev:

Det der har jeg tit gjort.

20-03-2021 23:27 #203| 0
Megl skrev:

Det der har jeg tit gjort.

21-03-2021 00:44 #204| 3

Det er en smule tiltende at folk har meget svært ved sammensatte ord.

"Robot støvsuger" er en konstatering eller måske en betragtning.

"Robotstøvsuger" er en ting.

21-03-2021 05:53 #205| 0

Fået flyttet jord fra grunden, men desværre også ler, ud til en nu sur bondemand. Så skal have fjernet 3 læs lerjord igen.... money bye bye

28-03-2021 21:33 #206| 1

Sommertid:

1. En time mindre sollys om aftenen - nu var aftenen lige begyndt at lysne
  2. Lyst allerhelvedes tidligt i højsommeren
  3. Min datters døgnrytme er fucked og nu bliver den endnu mere fucked

Ville hellere have at uret blev sat en time mere tilbage end en time frem!

28-03-2021 22:30 #207| 9
prangstar skrev:

Sommertid:

Ehm... Har vi ikke fået en time MERE lys om aftenen ved sommertid?

28-03-2021 22:31 #208| 11
prangstar skrev:

Sommertid:

Du er HELT væk! Det er lige omvendt...

28-03-2021 22:48 #209| 2
prangstar skrev:

Sommertid:

Hahaha 🤦‍♀️😅

28-03-2021 23:14 #210| 1
NanoQ skrev:

Ehm... Har vi ikke fået en time MERE lys om aftenen ved sommertid?

For fanden så er det vintertiden vi skal droppe 😀
28-03-2021 23:27 #211| 0
prangstar skrev:

For fanden så er det vintertiden vi skal droppe

😂😂😂😂😂

Ja, fuck det lort!!!!

29-03-2021 04:54 #212| 6

Spiser Bacon Snacks og klager over, at det indeholder gris...

https://ekstrabladet.dk/nationen/vegetar-snydt-af-kims-bacon-snacks/8516268

29-03-2021 10:11 #213| 1
Johen88 skrev:

Fået flyttet jord fra grunden, men desværre også ler, ud til en nu sur bondemand. Så skal have fjernet 3 læs lerjord igen.... money bye bye

money bye bye - det citat leder tankerne hen på en ældgammel PN tråd med en tiltende bruger der ikke vil betale sin gæld og derfor skrev noget i den dur.

29-03-2021 10:59 #214| 2
lilleclown skrev:

Spiser Bacon Snacks og klager over, at det indeholder gris...

https://ekstrabladet.dk/nationen/vegetar-snydt-af-kims-bacon-snacks/8516268

Det er sgu da skægt! Hold kæft en kegle!

29-03-2021 11:07 #215| 0
Administrator

Tilter max over at man skal have 1000+ subs på sin youtubekanal, før man kan livestreame fra mobil.

hjælp

29-03-2021 13:24 #216| 2
Bridgeking skrev:

Tilter max over at man skal have 1000+ subs på sin youtubekanal, før man kan livestreame fra mobil.

hjælp

Del linker her, så laver vi subs 🙂

29-03-2021 13:39 #217| 5

Spandexklædte, skaldede mellemledere på deres lidt for dyre racercykler, som insisterer på at cykle på vejen frem for på cykelstien.

Må jeres bib klø, og jeres arme være for korte

29-03-2021 13:59 #218| 0
Administrator
tuznelda skrev:

Del linker her, så laver vi subs

https://m.youtube.com/channel/UChw9cxeVOeaxmSVtf9_dZzw

Det er delt mange gange tidligere 😄

1000 subs sker nok aldrig - men det er mere princippet om at man ikke kan livestreame det er irriterende

29-03-2021 15:19 #219| 1
Bridgeking skrev:

https://m.youtube.com/channel/UChw9cxeVOeaxmSVtf9_dZzw

Det er delt mange gange tidligere

Er ikke Youtube ekspert. Har trykker "abonnér" nu. Går ud fra det bare er det 🙂

29-03-2021 15:31 #220| 0
Administrator
balsgård skrev:

Er ikke Youtube ekspert. Har trykker "abonnér" nu. Går ud fra det bare er det

Fedt - så er jeg 1/891 mindre tiltet :D

29-03-2021 17:04 #221| 1

Done

01-04-2021 15:49 #222| 10

Aprilsnar. De er så kedelige og uopfindsomme, 98% af dem, og det er ulideligt at være på nettet 1. april.

Redigeret af poker prince d. 01-04-2021 15:51
01-04-2021 16:10 #223| 2
poker prince skrev:

Aprilsnar. De er så kedelige og uopfindsomme, 98% af dem, og det er ulideligt at være på nettet 1. april.

Sådanne indlæg er ved at være på niveau med "det et jo jeres egne pengene" i skat retur tråde.

01-04-2021 16:49 #224| 4
NanoQ skrev:

Sådanne indlæg er ved at være på niveau med "det et jo jeres egne pengene" i skat retur tråde.

Virkelig? :D Det kan jeg slet ikke følge, men fair nok.

01-04-2021 19:50 #225| 2
OP

Jeg tilter over min læge 

jeg er oppe hos ham for 3 uger siden 

Smerter i mine hænder 

Han ser på mine skavanker 

Oplyser mig om hvis det bliver værre så sender han mig videre i systemet 

ja 3 uger senere 

Mig (sender en besked til lægen)

Lægen. Det var ikke så godt du må komme herop

Mig mener du det? Jeg var der for 3 uger siden med smeter i mine hænder 

Lægen 

Ja det kunne jo være en anden smerteform 

Mig øhhh nej smerten er bare blevet værre derfor jeg skriver som aftalt 

Lægen 

Ok så må du komme herop 

Mig Ok hvorfor 

Lægen

16 maj kl 8 

Mig helt vildt 

Du må klemme mig ind eller bare sende mig videre som aftalt efter første besøg hvor du så mine hænder 

Sekretær 

Lægen er desværre gået for i dag 

Mig hmmm hvad sker der så?

Sekretær 

Du står til st komme den 16

Maj kl 8
fuck jeg tilter over den tosse 

det skal lige siges aftalen var piller og voltarengel ikke hjælp skulle jeg vende tilbage for en henvisning til en håndspecialist hvilket han fejler med 

udvalget af læger mit område er ikke så godt desværre 

01-04-2021 19:53 #226| 0
nikzz skrev:

Jeg tilter over min læge 

jeg er oppe hos ham for 3 uger siden 

Smerter i mine hænder 

Han ser på mine skavanker 

Oplyser mig om hvis det bliver værre så sender han mig videre i systemet 

ja 3 uger senere 

Mig (sender en besked til lægen)

Lægen. Det var ikke så godt du må komme herop

Mig mener du det? Jeg var der for 3 uger siden med smeter i mine hænder 

Lægen 

Ja det kunne jo være en anden smerteform 

Mig øhhh nej smerten er bare blevet værre derfor jeg skriver som aftalt 

Lægen 

Ok så må du komme herop 

Mig Ok hvorfor 

Lægen

16 maj kl 8 

Mig helt vildt 

Du må klemme mig ind eller bare sende mig videre som aftalt efter første besøg hvor du så mine hænder 

Sekretær 

Lægen er desværre gået for i dag 

Mig hmmm hvad sker der så?

Sekretær 

Du står til st komme den 16

Maj kl 8
fuck jeg tilter over den tosse 

det skal lige siges aftalen var piller og voltarengel ikke hjælp skulle jeg vende tilbage for en henvisning til en håndspecialist hvilket han fejler med 

udvalget af læger mit område er ikke så godt desværre 

Måske har han set din FB-profil hvor du bygger og er Gør-det-selv-agtig hele tiden ;)

On a serious note: ... ring til dem igen efter påske og sig det er blevet så slemt,  at du overvejer at skulle sygemelde dig fra arbejde.. så plejer man at kunne komme hurtigere til 

01-04-2021 20:01 #227| 0
OP
tuznelda skrev:

Måske har han set din FB-profil hvor du bygger og er Gør-det-selv-agtig hele tiden ;)

On a serious note: ... ring til dem igen efter påske og sig det er blevet så slemt,  at du overvejer at skulle sygemelde dig fra arbejde.. så plejer man at kunne komme hurtigere til 

Jeg har jo kontakte ham 

Han er spejlblank

Aftalen var hvis smeter blev værre så ville ham sende mig videre men nu skal jeg derop igen 

Jeg kan jo godt arbejde med smerter i mine hænder men det ligner kusk hænder og jeg har knuder mine håndflader 

01-04-2021 20:47 #228| 0
nikzz skrev:

Jeg har jo kontakte ham 

Han er spejlblank

Aftalen var hvis smeter blev værre så ville ham sende mig videre men nu skal jeg derop igen 

Jeg kan jo godt arbejde med smerter i mine hænder men det ligner kusk hænder og jeg har knuder mine håndflader 

Måske kan dette hjælpe 

http://www.centerforkuskefingre.dk/m/custom/kuskefingre.html
04-04-2021 19:30 #229| 0

Amnesty International. Så meld dog for helvede rent ud.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/sass-det-er-til-at-graede-over-hvor-korrupt-det-er/8523240

05-04-2021 08:03 #230| 1

Trailere ude i trafikken uden ordentlig belysning. Lav nu et check af lyset inden du ruller ud på vejen! 

05-04-2021 08:36 #231| 4
lilleclown skrev:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/sass-det-er-til-at-graede-over-hvor-korrupt-det-er/8523240

Tilter mere over Henrik Sass. Var mere troværdigt hvis han havde udtalt sig og havde haft holdninger til ting, dengang han var poltiker. Mega fjols !

07-04-2021 00:01 #232| 0
lilleclown skrev:

Hvordan kommer Amnesty ind i billedet? 

Edit: Jeg har først nu set videoen :P . Det undrer mig dog, at det er Amnesty, der tilter dig. Hvorfor ikke FIFA, DBU eller regeringen? 

Redigeret af CykelNille d. 07-04-2021 10:25
07-04-2021 10:45 #233| 0

Mit kønummer til Bygningspuljen. Kan godt regne ud at jeg ikke når at få tilskud. Rimelig nedern når byggeriet er sat på pause for at kunne få tilskud 😩

07-04-2021 11:20 #234| 1

Er man lettere pirrelig og mangler sine vanlige smøger og mælk til kaffen fra morgenstunden, trodser vind, vejr og morgenfrys i jagt på begge dele hos den lokale kiosk, har man lov til at dirre lidt utålmodigt i sit indre når man står og venter på de 2 kunder der har optaget indendørsmulighederne, når disse gør sådan her...........:

Nr A står stadig og hygger ved spilletalonerne efter nr C er skiftet ind, i stedet for nr B. Jeg er altså nu nr D og først i den udendørs kø. C står relativt længe ved skranken, mens A stadig tipper. Efter en del minutter begynder A at røre på sig, og giver tegn til at indløse sine kuponer. Man glædes nu ved snart at få foden indenfor, men næh nej. Nr C har i virkeligheden brugt sin indkøbstid ved kassen, som en skjult venten på at få lov at tippe, når A var færdig ved tippe standen. De bytter plads, og A får kørt utallige kuponer igennem ved kassen. Endelig bliver han færdig, og jeg skifter ind og ud med ham. I det jeg træder ind af døren henter min mælk og går til kassen, sniger C sig akkurat ind foran mig for at aflevere sine kuponer. Det viser sig at han har krydset forkert af, og mens han brokker sig over systemet, henvender han sig til mig og siger "og du skal ikke sige noget" ( vi har før mødtes og talt lidt ). Jeg svarer "jo det skal jeg i hvert fald - jeg vil gerne hjælpe dig med at krydse rigtigt af, men jeg skal dælme købe mine smøger NU".

Vi forlod kiosken i nogenlunde ro og orden, og livet gik videre og min mindre tilt, lagde sig med min morgensmøg derhjemme.

15-04-2021 21:20 #235| 2

"Alene i vildmarken" Hende der drikker sit eget pis hver dag. Det par tilter mig i det hele taget hvert eneste afsnit. Nej, man kan ikke overleve på "åndeligt føde", arrggghh!

Morgenritual; pis i koppen og drik det

Redigeret af SVFA_DK d. 15-04-2021 21:40
15-04-2021 22:18 #236| 0
SVFA_DK skrev:

"Alene i vildmarken" Hende der drikker sit eget pis hver dag. Det par tilter mig i det hele taget hvert eneste afsnit. Nej, man kan ikke overleve på "åndeligt føde", arrggghh!

Altid noget hun ikke vågner med tynd mave......

16-04-2021 07:44 #237| 0
SVFA_DK skrev:

Fuck hun er klam 🤢

16-04-2021 08:11 #238| 6

Det er sjovt, så stor forskel der er på, især denne sæson, af den danske og den amerikanske udgave.

I den amerikanske castes bad-ass folk, der KAN noget. De fanger dyr i fælder, skyder elge, småvildt og fugle med bue og pil og dræber jærv med økse. De holder ofte i 3+ måneder.

I den danske castes en stor del kegler, der ikke har en chance, men åbenlyst er castet Fordi det er godt TV. 2 lesbiske hippietøser, 2 bro's, der primært bruger tid foran computeren og en stewardesse der befinder sig bedst på cafeer og i skønhedssaloner.

16-04-2021 08:18 #239| 0
NanoQ skrev:

Det er sjovt, så stor forskel der er på, især denne sæson, af den danske og den amerikanske udgave.

I den amerikanske castes bad-ass folk, der KAN noget. De fanger dyr i fælder, skyder elge, småvildt og fugle med bue og pil og dræber jærv med økse. De holder ofte i 3+ måneder.

I den danske castes en stor del kegler, der ikke har en chance, men åbenlyst er castet Fordi det er godt TV. 2 lesbiske hippietøser, 2 bro's, der primært bruger tid foran computeren og en stewardesse der befinder sig bedst på cafeer og i skønhedssaloner.

Tror ikke der så mange som melder sig, når man ikke kan vinde noget. De er en flok nyttige idioter for DR. 

16-04-2021 08:53 #240| 0
NanoQ skrev:

This! 

Hvordan/hvor ser du den engelske?

16-04-2021 09:07 #241| 0
KeysorSoze skrev:

This! 

Ved ikke hvor den engelske kan ses. Men den amerikanske udgave findes på DR TV 

16-04-2021 09:07 #242| 0
KeysorSoze skrev:

This! 

Alene i vildmarken USA: Sæson 6 | Se online her | DRTV

16-04-2021 09:54 #243| 3

Disclaimer: Vi er en afsnit bagud, så har ikke set denne uges afsnit endnu. 

Jeg hader de to øko-hippier, var træt af de to københavnerknægte og så syntes jeg (bemærk datid i synTes), at amerikaneren var tæskelækker og hans kone en træls,  hjælpeløs sminkedukke....

Og hr. Og fru. Konstabel var ok men kedelige..

Mine favoritter er de to cykelmyg.

Nu hader jeg stadig øko-flipperne, konstablerne er stadig ok men kedelige OG så er sminkedukken helt klart dén med størst nosser i det ægteskab. 

Mr. ManCandy er da den største tøffelhelt ever,  og ude af stand til at træffe en beslutning medmindre sminkedukken giver ham lov først. 

Og jeg er stadig begejstret for de to Cykelmyg.

Værste sæson ever.  Det gode ved at se det via DRs app er, at man kan spole forbi det lesbiske par.

Den amerikanske version er 10000 gange federe. Både mænd og kvinder er kick-ass seje. 

Redigeret af tuznelda d. 16-04-2021 19:54
16-04-2021 10:30 #244| 0
NanoQ skrev:

Alene i vildmarken USA: Sæson 6 | Se online her | DRTV

Skulle måske have formuleret mig lidt skarpere. Hvor ser du den seneste sæson (sæson 7) :) ?

16-04-2021 10:48 #245| 0
SVFA_DK skrev:

Det er alligevel vildt man tager sådan en chance at drikke sit eget Pis. Kunne forstå at hun gjorde det hvis der absolut intet drikkevand var, gu ved om hun så spiser sin afføring i næste afsnit
16-04-2021 13:15 #246| 6

Jeg har intet problem med, at folk gerne vil spise vegetarisk eller vegansk. Det er kun godt! Men jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor der på deres produkter skal stå både "meat" og "chicken". Tror producenterne på, at de snyder nogen? Tror veganerne på, at de snyder nogen?

Jeg tænker selv (en gang imellem) på at spise mindre kød, men jeg gider da ikke spise et klamt soya-produkt, der "ligner" kylling. Jeg spiser gerne lækre grøntsager, De der mærkelige blandingsprodukter kan de bare hælde ud til højre...

16-04-2021 13:53 #247| 0

discworld: going postal og making money er basis for min holdning til hvorfor alle penge er værdiløse
mine år i BTC har givet mig noget der minder om en lidt størrer forståelse for penge, men ikke ændret min holdning

jeg har lige set the big short igen...
det afsluttende "blablabla is just another word for CDO" forstod jeg ikke da jeg så den første gang... nu er jeg sur.

FUCK NU AF jeg håber reddit aberne vinder og hele lortet brænder.

16-04-2021 14:40 #248| 0
sothys skrev:

discworld: going postal og making money er basis for min holdning til hvorfor alle penge er værdiløse
mine år i BTC har givet mig noget der minder om en lidt størrer forståelse for penge, men ikke ændret min holdning

jeg har lige set the big short igen...
det afsluttende "blablabla is just another word for CDO" forstod jeg ikke da jeg så den første gang... nu er jeg sur.

FUCK NU AF jeg håber reddit aberne vinder og hele lortet brænder.

Man skal måske ikke fortolke så meget... 

16-04-2021 14:50 #249| 0
NanoQ skrev:

Man skal måske ikke fortolke så meget... 

ILD!

16-04-2021 22:31 #250| 1

"Der må man bare sige" 

En vending jeg hader bliver brugt. Eksempelvis i debatter

Redigeret af Slotsg d. 16-04-2021 23:08
16-04-2021 22:54 #251| 0
Slotsg skrev:

"Der må man bare sige" -  hader den vending

Hvem hader den vending?

17-04-2021 15:57 #252| 2

At jeg i skyndingen glemte at man ikke skal bløde to bradepander op i opvaskemiddel og derefter smide dem i maskinen sammen med en tab. 

Lad os bare sige der kommer skum....... 

17-04-2021 16:29 #253| 0
grovfil skrev:

At jeg i skyndingen glemte at man ikke skal bløde to bradepander op i opvaskemiddel og derefter smide dem i maskinen sammen med en tab. 

Lad os bare sige der kommer skum....... 

Haha, det minder mig om, da jeg var helt ung og lige flyttet hjemmefra. Havde ikke fået købt tabs til opvaskemaskinen og fyldte istedet bare sæberummet helt op med opvaskesæbe + sprøjtede noget ekstra ind i maskinen. Der var bogstaveligt talt skum overalt på køkkengulvet. Det kom ud gennem lågen og op gennem toppen på maskinen. Opvaskemaskinen blev aldrig sig selv efter den oplevelse, og jeg endte med at købe en ny.

Redigeret af SVFA_DK d. 17-04-2021 16:30
17-04-2021 16:52 #254| 0
SVFA_DK skrev:

Haha, det minder mig om, da jeg var helt ung og lige flyttet hjemmefra. Havde ikke fået købt tabs til opvaskemaskinen og fyldte istedet bare sæberummet helt op med opvaskesæbe + sprøjtede noget ekstra ind i maskinen. Der var bogstaveligt talt skum overalt på køkkengulvet. Det kom ud gennem lågen og op gennem toppen på maskinen. Opvaskemaskinen blev aldrig sig selv efter den oplevelse, og jeg endte med at købe en ny.

Jeg kom i tanke om det efter en halv times tid. 

Den var fyldt godt med skum, men ikke ud af den endnu, jeg kastede vand på så det faldt lidt sammen og skyller nu for tredje gang, det ser ud til at have virket. Den får også en rensepakke bagefter, håber den overlever, den er Max 2år gammel 😜

18-04-2021 23:55 #255| 0
KeysorSoze skrev:

Skulle måske have formuleret mig lidt skarpere. Hvor ser du den seneste sæson (sæson 7) :) ?

Er kommet på DR tv idag.

Nyt setup i forhold til tidligere. Men skal jo prøves alligevel 😃
19-04-2021 07:57 #256| 0
Repsak skrev:
Er kommet på DR tv idag.

Nyt setup i forhold til tidligere. Men skal jo prøves alligevel

Feeeeerdt fedt fedt!

19-04-2021 08:43 #257| 0
Repsak skrev:
Er kommet på DR tv idag.

Nyt setup i forhold til tidligere. Men skal jo prøves alligevel

Kan du linke til det? Jeg kan kun finde sæson 1-6 :/

19-04-2021 10:05 #258| 6

Nu vil jeg ikke deraile de respektive tråde, så det kommer her!
Nøj hvor det tilter mig når folk spørger efter "Nuts" i forhold til produkter eller serviceydelser der i høj grad beror på subjektive vurderinger.

Nuts er uomtvisteligt det bedste. Det kan ikke diskuteres at en Royal Flush slår 4 ens i poker og så videre.

SÅ LAD FUCKING VÆRE MED AT BRUGE ORDET NUTS NÅR DU SPØRGER TIL  BILER, MÅLTIDSKASSER OG ANDET.

Pyyha det lettede.

19-04-2021 13:02 #259| 0
KeysorSoze skrev:

Kan du linke til det? Jeg kan kun finde sæson 1-6 :/

Var vidst for hurtig på aftrækkeren....

www.dr.dk/drtv/serie/alene-i-vildmarken-usa_-tilbage-til-stenalderen_235247

Blev fanget af overskriften. Er spin off. Lidt samme koncept. Er nu meget fint 🙂
19-04-2021 13:12 #260| 3
Aurvandil skrev:

Nu vil jeg ikke deraile de respektive tråde, så det kommer her!
Nøj hvor det tilter mig når folk spørger efter "Nuts" i forhold til produkter eller serviceydelser der i høj grad beror på subjektive vurderinger.

Nuts er uomtvisteligt det bedste. Det kan ikke diskuteres at en Royal Flush slår 4 ens i poker og så videre.

SÅ LAD FUCKING VÆRE MED AT BRUGE ORDET NUTS NÅR DU SPØRGER TIL  BILER, MÅLTIDSKASSER OG ANDET.

Pyyha det lettede.

Sry! ;-)

19-04-2021 19:25 #261| 1
psylenz skrev:

Sry! ;-)

Modtaget :-D
Jeg håber dog du får fundet den måltidskasse der er bedst for dig ;-)

19-04-2021 22:42 #262| 15

AC Milan
Arsenal
Atletico Madrid
Chelsea
FC Barcelona
Inter
Juventus
Liverpool
Manchester City 
Manchester United
Real Madrid
Tottenham

21-04-2021 10:45 #263| 3

BT: Legendarisk cykelløb = Hadsten gadegrandprix.

https://www.bt.dk/cykling/legendarisk-cykelloeb-aflyst-fremtiden-er-usikker

Redigeret af Tsunemi d. 21-04-2021 10:49
22-04-2021 12:16 #264| 0

Når folk siger 'de værste' når de mener 'diverse'.

22-04-2021 14:56 #265| 1
Tsunemi skrev:

Ja, det er ufatteligt at den slags medier er fuldstændig ligeglade med deres troværdighed. “Click is King” og intet andet tæller...

22-04-2021 15:18 #266| 10
gutshooter skrev:

Når folk siger 'de værste' når de mener 'diverse'.

Den er vist ny for mig. Er det ikke bare dig, der hører forkert? 🙂

22-04-2021 16:24 #267| 0

Hvis jeg er den eneste, så er det vel.

22-04-2021 17:08 #268| 2

Corona / regeringens manipulation med informationer om samme

22-04-2021 17:09 #269| 35

Sølvpapirs hatte der tror corona er en del af en stor sammensværgelse!

22-04-2021 17:14 #270| 5
djoffer skrev:

Sølvpapirs hatte der tror corona er en del af en stor sammensværgelse!

Dødsensfarlig virus🤦‍♀️

23-04-2021 16:34 #271| 1

Når man tager fra Albertslund til Ørestaden for af blive testet. Holder i drive inn kø i ca to timer, bliver testet og svaret aldrig kommer. Svaret er af de har lavet en fejl og det bare er ærgerligt. 

24-04-2021 08:12 #272| 8

Sygeplejersker’s evindelige brok om lønnen - hold kæft det er trættende. 

24-04-2021 09:38 #273| 20
Granaten11 skrev:

Husk at fortælle det til den nærmeste sygeplejerske, næste gang du har brug for deres hjælp.

Du er så træls at høre på.

24-04-2021 10:10 #274| 2
Granaten11 skrev:

Ja det er sgu et evigt flæbekor. 

24-04-2021 10:45 #275| 6

Folk der, næsten religiøst, bruger udtryk som "sølvpapirshatte" om andre folk, når de ikke rigtigt har nogen argumenter.

24-04-2021 11:22 #276| 0
hartvig skrev:

Husk at fortælle det til den nærmeste sygeplejerske, næste gang du har brug for deres hjælp.

Du er så træls at høre på.

Det kan jo ikke komme bag på dem, at lønnen er som den er? 

24-04-2021 11:23 #277| 13
Granaten11 skrev:

Lille ven, det er derfor de vil ændre lønnen, er det for svært for dig. ??

24-04-2021 11:24 #278| 0
hartvig skrev:

Lille ven, det er derfor de vil ændre lønnen, er det for svært for dig. ??

Ja, og nu har vi hørt på det i 100 år, lille ven. 

24-04-2021 11:27 #279| 7
Granaten11 skrev:

Ja, og nu har vi hørt på det i 100 år, lille ven. 

Nej det har vi ikke.

Du behøver ikke følge med i noget du ikke gider høre om.

Det viser bare du er et brok hoved.

Prøv med en hobby.

Jeg har hørt POKER er sjovt. :)

24-04-2021 11:29 #280| 1
hartvig skrev:

Nej det har vi ikke.

Du behøver ikke følge med i noget du ikke gider høre om.

Det viser bare du er et brok hoved.

Prøv med en hobby.

Jeg har hørt POKER er sjovt. :)

Nu er tråden jo en tilt-tråd, og jeg tilter lidt over alle de opslag om sygeplejersker:) at du ikke gør, er en anden sag. 

Redigeret af Granaten11 d. 24-04-2021 11:30
24-04-2021 11:31 #281| 6
Granaten11 skrev:

Nu er tråden jo en tilt-tråd, sig jeg tilter lidt over alle de opslag om sygeplejersker:) at du ikke gør, er en anden sag. 

Jeg tilter over at du ikke mener, at sygeplejesker også har ret til at være utilfredse.

24-04-2021 11:48 #282| 2
superKrikken skrev:

Når man tager fra Albertslund til Ørestaden for af blive testet. Holder i drive inn kø i ca to timer, bliver testet og svaret aldrig kommer. Svaret er af de har lavet en fejl og det bare er ærgerligt. 

Det virker også dumt at tage helt til Ørestaden når der er to steder i Albertslund man kan blive testet. 

24-04-2021 12:09 #283| 0
superKrikken skrev:

Ville jeg sgu også tilte lidt over 🥴

24-04-2021 12:12 #284| 4

At min lokale favorit bodega ikke åbnede i onsdags, men istedet har sat et til-salg-skilt i vinduet.

24-04-2021 12:34 #285| 3
Granaten11 skrev:

Og det sjove ved det hele er at de allerede har en pæn løn sammenlignet med alt muligt andet. Men hvor har de bare haft det SÅ hårdt det sidste år, og har reddet os allesammen ifølge dem 🤮

24-04-2021 12:56 #286| 0
N-V-M skrev:

Det virker også dumt at tage helt til Ørestaden når der er to steder i Albertslund man kan blive testet. 

Havde erfaringer (om natten) med det gik hurtigt derude.. var ikke engang klar over der var et sted i Albertslund. 

24-04-2021 13:08 #287| 12
Granaten11 skrev:

Tsunemi skrev:

Det her tilter mig helt vanvittigt. 

Sygeplejerskerne har en helt legitim kamp for bedre vilkår. Det er helt fair at være uenig, men så må man modargumentere. Bare at afvise dem som et “flæbekor” og deres kamp som “brok” er så priviligeret og arrogant. 

Hvis det ikke er jeres kamp, så bland jer dog udenom. 

Redigeret af CykelNille d. 24-04-2021 13:08
24-04-2021 13:13 #288| 4
Tsunemi skrev:

Og det sjove ved det hele er at de allerede har en pæn løn sammenlignet med alt muligt andet.

Jeg kender fuldtidsbutiksansatte, der har vagter til kl 22 2-3 gange om ugen, skal arbejde hveranden weekend, og ikke tjener mere end 19-20k før skat. Den branche er i høj grad underbetalt. Begriber ikke at en funktion der er så vigtig for at samfundet fungerer, kan belønnes så lavt. Det er uforskammet. Så må vi andre sgu betale et par kroner mere for mælken, så der kan blive lidt mere til de ansatte. 

Sygeplejersker skal også aflønnes bedre efter min mening. 

Redigeret af SVFA_DK d. 24-04-2021 13:16
24-04-2021 13:13 #289| 2

Jeg har svært ved at se en faggruppe med ringere 'indsats-til-løn' ratio end sygeplejersker.

@Aurvandil

Spot on! Er Heinz eller Beauvais btw nuts-ketchup ???

24-04-2021 14:18 #290| 3
fryden skrev:

Jeg har svært ved at se en faggruppe med ringere 'indsats-til-løn' ratio end sygeplejersker.

@Aurvandil

Det er vel ikke løn niveauet den er gal med ifht til deres uddannelsesniveau, men derimod at de løber for stærkt pga for få sygeplejesker kontra arbejdsmængden? Hvis de fik 3k mere i løn ville det jo ikke ændre på det. Så løsningen må vel være at der skal ansættes langt flere sygeplejersker så de får mere rimelige arbejdsvilkår :)
24-04-2021 14:24 #291| 0

YesYesYes. Der er selvfølgelig, som jeg skriver, to parametre at ændre på.

25-04-2021 22:13 #292| 14

Victor Fisher

Hold nu kæft en tudeprins på banen🤬

helt igennem usportslig optræden på og uden for banen.

25-04-2021 23:04 #293| 7
sloth skrev:

Victor Fisher

Hold nu kæft en tudeprins på banen

Var han min hund, var han blevet aflivet...
26-04-2021 04:42 #294| 2
NoNoNo skrev:

Det er vel ikke løn niveauet den er gal med ifht til deres uddannelsesniveau, men derimod at de løber for stærkt pga for få sygeplejesker kontra arbejdsmængden? Hvis de fik 3k mere i løn ville det jo ikke ændre på det. Så løsningen må vel være at der skal ansættes langt flere sygeplejersker så de får mere rimelige arbejdsvilkår :)

kunne også løses ved at de, som alle os andre, arbejdede 37 timer pr. uge istedet for 30. 

27-04-2021 15:00 #295| 1
27-04-2021 15:13 #296| 15

At alle tykke mennesker skal klappes på ryggen over at “stå frem” med afklædte billeder på de sociale medier.

Jeg er styrtende ligeglad med hvor meget junkfood folk spiser, men synes det er forkert at fortælle unge at det er okay hvis de vejer 150kg.

27-04-2021 15:13 #297| 4

Jeg tog jydeturen til københavn for første gang nogen sinde i bil....
HVORFOR FANDEN SKAL MAN STADIG BETALE FOR DEN LORTE BRO?!
Da de byggede pisset sagde estimatet at den ville være færdig betalt efter 10år.

jeg parkerede i israles plads parkerings huset ! Det kostede en fantasilliard.
jeg parkerede på frederiksberg, bare sådan en kantstens parkering. Hvis ikke jeg havde fået snittet pikken allerede ville de jo havde taget det næste barn jeg producerede...
Så skulle jeg fandme også betale for at køre hjem igen med den skide bro.

næste gang tager jeg sgu turen på 1st klasse med tog.

27-04-2021 15:16 #298| 0
Nitrrrrrram skrev:

At alle tykke mennesker skal klappes på ryggen over at “stå frem” med afklædte billeder på de sociale medier.

Jeg er styrtende ligeglad med hvor meget junkfood folk spiser, men synes det er forkert at fortælle unge at det er okay hvis de vejer 150kg.

Jeg tvivler på der er ret mange unge som vil kigge på hende der og tænke, yes man der er lige mig

27-04-2021 15:26 #299| 0
fryden skrev:

@Aurvandil

Hi Jack. Heinz. Heinz. Heinz. 

28-04-2021 09:48 #300| 0

Ville godt nok blive skuffet, hvis jeg bestilte en bøfsandwich og det der blev serveret!

28-04-2021 10:06 #301| 0

Final table bubbles

28-04-2021 10:25 #302| 3
Tsunemi skrev:

Ville godt nok blive skuffet, hvis jeg bestilte en bøfsandwich og det der blev serveret!

Vil nok smage den inden jeg vurderer det :)

Synes dog at titlen "Danmarks bedste bøfsandwich"  kører på noget urimelige vilkår.
Tidligere var det mere eller mindre en konkurrence blandt grillbarer, men efterhånden har mange restauranter taget spisen op,

og det er sgu svært for en grillbar med en bøfsandwich til 40-50 kroner at skulle konkurrere mod en restaurant der sælger den for 180 kroner.

Så de burde nok overveje at dele titlen op i klassisk og gourmet

28-04-2021 10:42 #303| 0
Aurvandil skrev:

Vil nok smage den inden jeg vurderer det :)

Synes dog at titlen "Danmarks bedste bøfsandwich"  kører på noget urimelige vilkår.
Tidligere var det mere eller mindre en konkurrence blandt grillbarer, men efterhånden har mange restauranter taget spisen op,

og det er sgu svært for en grillbar med en bøfsandwich til 40-50 kroner at skulle konkurrere mod en restaurant der sælger den for 180 kroner.

Så de burde nok overveje at dele titlen op i klassisk og gourmet

Den er da sikkert rigtigt god. Men det ligner altså ikke en bøfsandwich :)

28-04-2021 16:38 #304| 1
Tsunemi skrev:

Jeg forstår slet ikke det tilt. En ting er, at du ikke har prøvet den. En anden er, at det ER en bøfsandwich.

De Brune Riddere kan deres bøf, bolle og sovs! - og jeg synes det er fedt, at de vælger en variant som denne. Det højner niveauet, og kan inspirere til at gøre endnu mere ud af denne kongespise.

Jeg har spist et utal bøfsandwiches på havnen i Århus. De er awesome, og tæt på kernen af, hvad en bøfsandwich skal være. Men i dag er der mange der serverer den på samme niveau. Så barren skulle hæves, for at kåre den ultimative.

Jeg glæder mig til min næste tur til Silkeborg!

28-04-2021 17:40 #305| 1

Det slår mig lige. Jeg har aldrig i mit liv smagt en bøfsandwich. En burger uden salat men med brun sovs ? Mærkeligt.

28-04-2021 17:46 #306| 11
Storvezir skrev:

Det slår mig lige. Jeg har aldrig i mit liv smagt en bøfsandwich. En burger uden salat men med brun sovs ? Mærkeligt.

DET er til gengæld det største tilt, jeg endnu har oplevet!

29-04-2021 13:22 #307| 3

Fuck en idiot. Det første ejermanden gør er sgu da at ringe til hittegodskontoret, men der er den så først om en uge!

Det er sjovt at de der ikke forstår hvor tilfældigt det vil være at en ser opslaget.

I det mindste kunne de aflevere det på hittegodskontoret OG lave opslaget.

29-04-2021 17:36 #308| 26

Jeg tilter, igen, over folk der mener, at Covid bare er en influenza. 

Jeg har i dag haft et kald med vores team i Indien, da de ikke har opfyldt nogle SLA'er. 

Det var skræmmende! - De er 15 i teamet. Det seneste døgn, er der 2, der har mistet en forælder. Alle er tæt på nogen, der har tabt til virussen. 

Og så er det ikke kun Corona. Sundhedsvæsenet i regionen er 100% i knæ. Brækker du et ben, kan du ikke få en ambulance. Der er ingen ledige sengepladser. Der er ingen tilgængelig ilt, til dem der har behov. Folk dør af af ting, der ikke relateres til Covid i statistikker, da der ikke er kapacitet til noget som helst.  

Der har aldrig været en influenza i Indien, der har forårsaget større ofre.

Coronaskeptikere: fuck jer! Vi er pivheldige, at vi bor i Danmark, og man har gjort hvad der er gjort, for at holde virussen nede.

29-04-2021 18:28 #309| 10

Folk der kender nogen som kender nogen i Indien som er døde af corona, og bruger det til at skræmme. Fuck dig selv

Redigeret af Tsunemi d. 29-04-2021 18:29
29-04-2021 18:34 #310| 53

Tsunemi

29-04-2021 18:36 #311| 5

Stonien

29-04-2021 18:43 #312| 7
Tsunemi skrev:

Stonien

Tsunemi som ikke kan skrive StonieN rigtigt. :)

29-04-2021 18:53 #313| 20
Tsunemi skrev:

Folk der kender nogen som kender nogen i Indien som er døde af corona, og bruger det til at skræmme. Fuck dig selv

Så du foretrækker at ignorere fakta fra resten af verden, og leve i din lille selvfede boble af indskrænket bedrevidenhed?

Tillykke med det.

29-04-2021 19:20 #314| 5
hartvig skrev:

Tsunemi som ikke kan skrive StonieN rigtigt. :)

Eller Tsunami for den sags skyld 

29-04-2021 19:20 #315| 2

NanoQ skrev:

Så du foretrækker at ignorere fakta fra resten af verden, og leve i din lille selvfede boble af indskrænket bedrevidenhed?

Tillykke med det.

Jeg kender en som kendte en der er død af influenza. Tænker du kan bruge den information til ligeså lidt som jeg kan bruge at du har talt med en fra Indien som har mistet sin mor til corona. 

29-04-2021 19:21 #316| 3
tuznelda skrev:

Eller Tsunami for den sags skyld 

Og det er nemlig det jeg prøvede på at stave til. Evnebrik

29-04-2021 19:41 #317| 16
Tsunemi skrev:

Jeg kender en som kendte en der er død af influenza. Tænker du kan bruge den information til ligeså lidt som jeg kan bruge at du har talt med en fra Indien som har mistet sin mor til corona. 

Du forstår vist ikke ret meget....

Hvilket kendetegner de folk, jeg fremhævede som tiltende.

Redigeret af NanoQ d. 29-04-2021 19:43
29-04-2021 19:46 #318| 1
NanoQ skrev:

Du forstår vist ikke ret meget....

Hvilket kendetegner de folk, jeg fremhævede som tiltende.

Men jeg forstår at du skal bestemme hvad jeg skal mene. Og i lige måde. 

29-04-2021 19:58 #319| 13
Tsunemi skrev:

Men jeg forstår at du skal bestemme hvad jeg skal mene. Og i lige måde. 

Du forstår vist ikke ret meget.

29-04-2021 20:08 #320| 12

Nu taler I pænt til hinanden, ellers kan I godt gå ind på jeres værelser og rydde op, og bagefter direkte i seng.

29-04-2021 22:27 #321| 3
Administrator
SVFA_DK skrev:

Nu taler I pænt til hinanden, ellers kan I godt gå ind på jeres værelser og rydde op, og bagefter direkte i seng.

Du kan få mit job any day

30-04-2021 00:18 #322| 20
Tsunemi skrev:

Tsunemi skrev:

Tsunemi skrev:

Tsunemi skrev:

Jeg tilter pænt meget over at du tilter over bøfsandwich hvor nogle har prøvet at yde lidt ekstra, et ligegyldigt cykelløb du kan undlade at klikkepå artiklen.

Samtidig er du fløjtende ligeglad med hvordan COVID-19 rammer væsentligt være andre steder i verden uden mulighed for samme sygepleje.

Tsunemi skrev:

Derudover er det kun en lille uge siden du mener sygeplejsker i DK er et flæbekor.

Fucking tilt. Godnat

30-04-2021 08:05 #323| 0

Haha. Det er sgu da bonus

30-04-2021 12:46 #324| 8

Problem solved.

30-04-2021 13:08 #325| 1

Albertslunduniformen - især som her hvor det var en kvinde på omkring 50 år.

Det var helt standard med pelsjakke, tights og tatovering på den alt for nedringede barm.

30-04-2021 13:46 #326| 5
lilleclown skrev:

Problem solved.

Det tilter mig med hvid PN baggrund.

30-04-2021 15:19 #327| 4
lilleclown skrev:

Problem solved.

Jeg ville slet ikke kunne bruge den funktion. Jeg ville simpelthen være for nysgerrig, så jeg ville alligevel tjekke, hvad der blev skrevet :D

30-04-2021 17:26 #328| 0
CykelNille skrev:

Jeg ville slet ikke kunne bruge den funktion. Jeg ville simpelthen være for nysgerrig, så jeg ville alligevel tjekke, hvad der blev skrevet :D

Jeg vil heller ikke afvise, at det stadig sker ;-)

30-04-2021 23:50 #329| 13
01-05-2021 12:40 #330| 18
OP

Jeg tilter over de typer på fb

jeg giver noget gratis væk 

Personen siger ja tak 

Jeg skriver tilbage det er dit 

Jeg bor i en by hvor radius er 10 km Max 

Personen er så fræk at spørger kan du levere det 

Fuck nej jeg ikke kan

det var en ps 1 🙂

01-05-2021 13:06 #331| 1
nikzz skrev:

Personen siger ja tak 

Fuck nej jeg ikke kan

det var en ps 1

ChoosingBeggars

Redigeret af Argyle_DK d. 01-05-2021 13:07
01-05-2021 18:12 #332| 3
nikzz skrev:

Personen siger ja tak 

Fuck nej jeg ikke kan

det var en ps 1

Jeg har prøvet det samme flere gange og mit svar har hver gang været: "Nej, så ryger det bare i direkte genbrug". 

Jeg har også flere gange oplevet at ville forære noget væk til folk jeg kender (godt nok via min åbne Facebook profil, men alligevel...) og så bliver folk voldsomt sure, hvis jeg ikke vil forære det til fuldstændigt fremmede.

"Det er vel først til mølle når man lægger noget på Facebook"...

Men nej ... hvis jeg lægger noget "gratis' på min Facebook side ... og ikke i en salgs-eller hjælpegruppe, så er det ikke først til mølle for hvem som helst..🤬

01-05-2021 18:14 #333| 0

Er det her overhovedet noget værd??Det ligger bare i et skab og fylder

op..

01-05-2021 19:18 #334| 2
tuznelda skrev:

Jeg har prøvet det samme flere gange og mit svar har hver gang været: "Nej, så ryger det bare i direkte genbrug". 

Jeg har også flere gange oplevet at ville forære noget væk til folk jeg kender (godt nok via min åbne Facebook profil, men alligevel...) og så bliver folk voldsomt sure, hvis jeg ikke vil forære det til fuldstændigt fremmede.

"Det er vel først til mølle når man lægger noget på Facebook"...

Men nej ... hvis jeg lægger noget "gratis' på min Facebook side ... og ikke i en salgs-eller hjælpegruppe, så er det ikke først til mølle for hvem som helst..

Det får mig til at tænke på engang hvor vi sad en flok og skulle ryge en fed en kammerat gav. Endnu en kammerat kom forbi, ham der aldrig ville betale, han prøvede at nasse sig ind. 

Ham der gav blev så tosset at han slugte hele mixet i en mundfuld (hash og ristet tobak), sagde gu må du ej ryge med og gik sin vej.. 

Det var max spas, men også lidt tilt da jeg heller ikke fik røget 😉

01-05-2021 21:16 #335| 2
grovfil skrev:

Det får mig til at tænke på engang hvor vi sad en flok og skulle ryge en fed en kammerat gav. Endnu en kammerat kom forbi, ham der aldrig ville betale, han prøvede at nasse sig ind. 

Ham der gav blev så tosset at han slugte hele mixet i en mundfuld (hash og ristet tobak), sagde gu må du ej ryge med og gik sin vej.. 

Det var max spas, men også lidt tilt da jeg heller ikke fik røget

Virker småtiltet hele vejen igennem...

Redigeret af RunningDucks d. 01-05-2021 21:17
02-05-2021 01:04 #336| 3
JeppeSchaltz skrev:

Jeg tror virkelig dem der har castet har tænkt, "sker det her virkelig?"

- Vil i seriøst spørge træet om i må fælde det, og så mærke efter om træet er med på det..

- efter en uge, starte med at pisse  i en kop, altså deres eneste kop,  og så drikke deres morgen urin. 

-Selvfølgelig ikke det første strint. Det ved vi alle😎

- og nåå Ja, så bare give gas med at snitte en god pikkemand  i træ dagligt. 

Den amerikanske udgave kan noget andet. I DK eller DR tv søger klart mere efter at være reality tv. Og det fucking  tilter mig.

Find nu nogle vilde mennesker og send dem ud i en rigtig ødemark, hvor der reelt er noget på spil.

Eller kald programmet noget andet. Og nej jeg var da sikkert selv chanceløs 🤣

02-05-2021 06:13 #337| 0

lol jeg elsker dem

02-05-2021 15:25 #338| 1
nikzz skrev:

Personen siger ja tak 

Fuck nej jeg ikke kan

det var en ps 1

De skal bare lukke røven!

02-05-2021 15:59 #339| 2
clrawe skrev:

De skal bare lukke røven!

Jeg er meget glad for "giv videre" containerne på min lokale genbrugsplads. 

Jeg løb træt i folk, det ville diskutere added value, når jeg slog noget op i FB grupper.

seneste eksempel er en opvaskemaskine fra vores tidligere køkken. Virker perfekt, men er støvet efter athave stået i et udhus nogle måneder. En trunte kommer og kigger på den og bliver småvrissen da jeg ikke vil vaske den af med en klud for hende. Den var jo helt ren på billedet!

Hendes sidste kommentar var, at hvis jeg kom på bedre tanker, skulle jeg vaske den og levere. Yeah right! 

02-05-2021 16:30 #340| 0
NanoQ skrev:

Jeg løb træt i folk, det ville diskutere added value, når jeg slog noget op i FB grupper.

seneste eksempel er en opvaskemaskine fra vores tidligere køkken. Virker perfekt, men er støvet efter athave stået i et udhus nogle måneder. En trunte kommer og kigger på den og bliver småvrissen da jeg ikke vil vaske den af med en klud for hende. Den var jo helt ren på billedet!

Hendes sidste kommentar var, at hvis jeg kom på bedre tanker, skulle jeg vaske den og levere. Yeah right! 

Ok - det er jo bare sygt, så har hun da fuldstændig mistet jordforbindelsen 😳🤯

02-05-2021 16:53 #341| 2
NanoQ skrev:

Hmmm...nogle gange tænker man bare "gid det var socialt accepteret, at mænd måtte slå på kvinder"

inden PN/Nationen flyver på mig. Jeg opfordrer ikke mænd til at slå på kvinder, heller ikke selvom de vejer mere end dem selv.

edit: det er gas, I ka' ta' det

edit1: nu kommer jeg helt i tvivl. Hvis en kvinde er meget tyk og stærkere end dig, må man så slå igen, hvis hun slår først?

edit2: Hun er større, tungere end dig, hun virker truende, du føler dig trængt dig op i en krog, må du så forsvare dig på samme måde, som hvis en aggressiv fyr gjorde det samme?

Redigeret af SVFA_DK d. 02-05-2021 17:28
02-05-2021 17:27 #342| 9
tuznelda skrev:

Er det her overhovedet noget værd??Det ligger bare i et skab og fylder

op..

Folk der bruger en tilt tråd til at sælge deres skrammel 🙄

02-05-2021 17:30 #343| 1
Micebulldogs skrev:

Folk der bruger en tilt tråd til at sælge deres skrammel

Hun er gammel..

Redigeret af SVFA_DK d. 02-05-2021 17:31
02-05-2021 18:46 #344| 1
NanoQ skrev:

Fordelen ved det andet er bare at man slipper for at slæbe i lortet selv. Jeg har lige solgt mit hus, og det gik smertefrit med at få folk til at hente. Eneste tilt var at et par russere ridsede gulvet, men da de nye ejere vil have nyt, går det nok.
02-05-2021 18:53 #345| 9
Micebulldogs skrev:

Micebulldogs 

02-05-2021 20:20 #346| 1
Micebulldogs skrev:

Hvor ser du en pris henne?? 

Og i øvrigt aner jeg ikke hvordan det er havnet i denne tråd,  når jeg postede i Gizzars grafikkort tråd.

Redigeret af tuznelda d. 02-05-2021 20:22
03-05-2021 19:45 #347| 0

Simon Kollerups leflen for folkedybet med hans bank-bashing som enten er uvidenhed eller mod bedrevidende - er ret sikker på det er det sidste.

04-05-2021 21:43 #348| 4

Den omvandrende depression, Allan Randrup Thomsen og han sørgelige hundeøjne...

04-05-2021 22:22 #349| 0

Jeg ved godt, det her er noget mærkeligt noget at tilte over... men det gør jeg! 

Jeg tilter over den måde vi bruger begreberne “accent” og “dialekt” på dansk. 

Fra wiki:
“I Danmark
bruger vi normalt ordet accent om udenlandsk accent, dvs. om dansk talt med en hørbar udtaleafsmitning fra et andet modersmål. Dansk udtalt med interne regionale sproglige forskelle benævnes i stedet dialekt. På engelsk bruges ordet accent mere generelt om en hørbar udtale som signalerer talerens lokale eller nationale baggrund.”

Jeg synes netop, det er den engelske betydning, som giver mest mening. Jeg taler det samme sprog som en kodes Odense og København, men vores intonation er forskellig = accent. Alligevel taler vi i Danmark om dialekt, når der er tale om forskelle i regionale udtaler. 

Fra Faktalink:
“En dialekt indeholder særlige lyde og ord, som ikke findes på det danske standardsprog, rigsdansk, for eksempel ’møj’ i stedet for ’meget’eller ’håw’ i stedet for ’huske’. Dialekter har ogsåspecielle grammatiske træk, som når vestjyder og sønderjyder siger ’en’ til næsten alle navneord, for eksempel ’en hus’ (udtalt ’æ hus’).”

Altså er det først en dialekt, når sproget indeholder ord, som resten af befolkningen ikke bruger - som fx når en langelænder siger “hesti”. Her er det en dialekt på samme måde som vestjyder og sønderjyder også kan have en dialekt. 

Men taler man det samme danske sprog med den samme grammatik og ordforråd, men med en anderledes intonation, bør det være accent og ikke dialekt. 

Ahhh. Det havde jeg lige brug for at komme ud med :-)

Redigeret af CykelNille d. 04-05-2021 22:22
04-05-2021 22:25 #350| 0
CykelNille skrev:

Jeg ved godt, det her er noget mærkeligt noget at tilte over... men det gør jeg! 

Jeg tilter over den måde vi bruger begreberne “accent” og “dialekt” på dansk. 

Fra wiki:
“I Danmark
bruger vi normalt ordet accent om udenlandsk accent, dvs. om dansk talt med en hørbar udtaleafsmitning fra et andet modersmål. Dansk udtalt med interne regionale sproglige forskelle benævnes i stedet dialekt. På engelsk bruges ordet accent mere generelt om en hørbar udtale som signalerer talerens lokale eller nationale baggrund.”

Jeg synes netop, det er den engelske betydning, som giver mest mening. Jeg taler det samme sprog som en kodes Odense og København, men vores intonation er forskellig = accent. Alligevel taler vi i Danmark om dialekt, når der er tale om forskelle i regionale udtaler. 

Fra Faktalink:
“En dialekt indeholder særlige lyde og ord, som ikke findes på det danske standardsprog, rigsdansk, for eksempel ’møj’ i stedet for ’meget’eller ’håw’ i stedet for ’huske’. Dialekter har ogsåspecielle grammatiske træk, som når vestjyder og sønderjyder siger ’en’ til næsten alle navneord, for eksempel ’en hus’ (udtalt ’æ hus’).”

Altså er det først en dialekt, når sproget indeholder ord, som resten af befolkningen ikke bruger - som fx når en langelænder siger “hesti”. Her er det en dialekt på samme måde som vestjyder og sønderjyder også kan have en dialekt. 

Men taler man det samme danske sprog med den samme grammatik og ordforråd, men med en anderledes intonation, bør det være accent og ikke dialekt. 

Ahhh. Det havde jeg lige brug for at komme ud med :-)

Den er ikke helt så simpel. Taler jeg med min mor, er det på sønderjysk dialekt. Når hun taler fynsk (hvor hun bor), er det fynsk med tydelig sønderjysk accent.

04-05-2021 22:40 #351| 1
NanoQ skrev:

Den er ikke helt så simpel. Taler jeg med min mor, er det på sønderjysk dialekt. Når hun taler fynsk (hvor hun bor), er det fynsk med tydelig sønderjysk accent.

Er det ikke det samme, jeg skriver?  

04-05-2021 23:01 #352| 0

Jeg vil nu mene at eksempelvis fynsk er en dialekt, selvom jeg forstår hver eneste ord de siger.
Dit citerede faktalink understøtter vel også at særlige lyde er nok til at kendetegne en dialekt?

Fynsk tiltler i øvrigt mig - det er danmarks mest usexede dialekt. Shitstorm fra fynske pokernettere på vej - jeg kan tage det!

04-05-2021 23:12 #353| 1

Fynsk er da lidt cute

youtu.be/netQG-AM1d8

05-05-2021 13:15 #354| 0
Aurvandil skrev:

Jeg vil nu mene at eksempelvis fynsk er en dialekt, selvom jeg forstår hver eneste ord de siger.
Dit citerede faktalink understøtter vel også at særlige lyde er nok til at kendetegne en dialekt?

Fynsk tiltler i øvrigt mig - det er danmarks mest usexede dialekt. Shitstorm fra fynske pokernettere på vej - jeg kan tage det!

"En dialekt indeholder særlige lyde og ord, som ikke findes på det danske standardsprog"

Hvis man på fynsk har sine helt egne ord, som ikke er en del af det danske sprog, som alle vi andre taler, så er jeg enig :-) 

05-05-2021 17:06 #355| 0
CykelNille skrev:

"En dialekt indeholder særlige lyde og ord, som ikke findes på det danske standardsprog"

Hvis man på fynsk har sine helt egne ord, som ikke er en del af det danske sprog, som alle vi andre taler, så er jeg enig :-) 

Hvad hvis man har ord, som betyder noget andet på fynsk end det gør på "dansk"? F.eks. ordet "mølle". På rigsdansk er der vel tale om en ting, mens der på Fyn også kan være tale om et røvhul.

Ellers er jeg fuldstændig enig i dit tilt!!
05-05-2021 17:09 #356| 2
CykelNille skrev:

Det har de.

fx Leifi (dejlig/ lækker), udu (i stykker/ kaput), Fobål, prølihøhæa (nok mest i lydgenren, men det er en hel dansk sætning kortet ned til ét ord)

Kilde: har gået på efterskole på Fyn i 2 år, og har haft ekstremt fynske kolleger i de sidste 10+ år ... Disse fynske kolleger må IKKE læse diktat op for "så ka' di stawels bøørn aller forstå en ski"

05-05-2021 19:15 #357| 0

Det har altid tiltet mig,  at man i Vestjylland siger “den” og “en”til ALT, når det tydeligvis er det eller et. ( den hus vi bor i er fra. Xxx) det har altid undret mig, hvordan danskstilene er blevet rettet, når der er blevet skrevet “en” til alting- eller er det kun i tale at det er “en”, men på skrift skriver de det korrekt/ godt ved at det hedder et/ det? 

05-05-2021 20:16 #358| 0
tuznelda skrev:

Det har de.

fx Leifi (dejlig/ lækker), udu (i stykker/ kaput), Fobål, prølihøhæa (nok mest i lydgenren, men det er en hel dansk sætning kortet ned til ét ord)

Kilde: har gået på efterskole på Fyn i 2 år, og har haft ekstremt fynske kolleger i de sidste 10+ år ... Disse fynske kolleger må IKKE læse diktat op for "så ka' di stawels bøørn aller forstå en ski"

Jeg er enig med leifig og den ovenstående mølle. Men resten er ikke isoleret til Fyn 😉

Mange jyder vil blive fornærmede, hvis Fyn får æren for “Prølihørher”.

05-05-2021 21:44 #359| 4
tuznelda skrev:

Det har de.

'Udu' er ikke dialekt. Det er bare voksne der taler babysprog!

05-05-2021 22:53 #360| 7
2018 Champ

Sikke da en masse sludder. Accent er når en udlænding  taler dansk, med islæt af eget sprog. Dialekt er det danske sprog folk taler i de enkelte landsdele.

Og så kan man ikke bare tale om en fynsk dialekt. Der er massere af forskellige dialekter i de danske landsdele.

Dem skal vi i øvrigt værne om.

05-05-2021 23:37 #361| 1

Prølihørherikå ikåå. U-dollah er jobfor faan ik fra fyn vel.

06-05-2021 00:33 #362| 5
LoneRangR skrev:

Sikke da en masse sludder. Accent er når en udlænding  taler dansk, med islæt af eget sprog. Dialekt er det danske sprog folk taler i de enkelte landsdele.

Og så kan man ikke bare tale om en fynsk dialekt. Der er massere af forskellige dialekter i de danske landsdele.

Helt enig i dine betragtninger vedrørende dialekt og accent, men hvorfor f..... skriver du massere, som betyder at gnubbe en anden persons krop og ikke masser af, som halvdelen af landets teenagere fejlagtigt tror. 

Beklager, men det er bare noget af det, som jeg tilter mest over sammen med “afvide”, fejl i nutids-r og deling af sammensatte ord. 

06-05-2021 07:17 #363| 3
James Bond skrev:

Helt enig i dine betragtninger vedrørende dialekt og accent, men hvorfor f..... skriver du massere, som betyder at gnubbe en anden persons krop og ikke masser af, som halvdelen af landets teenagere fejlagtigt tror. 

Beklager, men det er bare noget af det, som jeg tilter mest over sammen med “afvide”, fejl i nutids-r og deling af sammensatte ord. 

100%

Jeg bliver næsten helt livstræt af tilt hver gang jeg ser folk bruge ordet "massere" hvor det skulle være "masser". 

Det samme med: 

idag/ i dag

hans/ sin

ligge/ lægge/ lække 

synes/ syntes

og/ af/ at

Og en af de værste... "på begrund/ på grund af"

Ufatteligt mange mennesker undskylder deres dårlige stavning og grammatik med "jamen, jeg er lidt ordblind".

NEJ, DU ER EJ!! ... Man er ikke "lidt ordblind". Du er bare doven, sjusket og læser ikke nok i din hverdag!

Man er heller ikke "lidt et-benet" eller "lidt autist".

Dysleksi er et reelt handicap og det er meget,  meget let at spotte ordblinde i dét de skriver (uden hjælpeprogrammer) fordi det er helt specifikke fejltyper de laver.

Alle får lavet skriftlige fejl ind i mellem - det er en forståelig konsekvens af autocorrect, SMS og FB-skriverier, der typisk foregår ret hurtigt. 

Men decideret fejlindlæring som kunne rettes med en mikroskopisk indsats, hvis bare folk gad fatte forskellen på simpel fejlindlæring og "lidt ordblind" ... ARGH, det tilter mig! 

06-05-2021 08:57 #364| 1
LoneRangR skrev:

Jeg er enig i, at det er sådan, de fleste forstår det. Men jeg er uenig i, at det bør være sådan. 

En dialekt er defineret ved særlige lyde og ord, som ikke findes på det danske standardsprog, som jeg har skrevet tidligere. Så når jeg taler med min faster fra Langeland, så taler hun til dels med langelandsk dialekt, fordi det indeholder andre ord end mit. 

Men når jeg taler med min fætter i København, så taler vi præcis det samme dansk med præcis det samme ordforråd. Vi lægger trykket anderledes og har forskellig intonation, men vi taler med hver vores accent. Ikke dialekt. 

06-05-2021 09:36 #365| 0
2018 Champ
James Bond skrev:

tuznelda skrev:

100%

Jeg bliver næsten helt livstræt af tilt hver gang jeg ser folk bruge ordet "massere" hvor det skulle være "masser". 

Det samme med: 

idag/ i dag

hans/ sin

ligge/ lægge/ lække 

synes/ syntes

og/ af/ at

Ufatteligt mange mennesker undskylder deres dårlige stavning og grammatik med "jamen, jeg er lidt ordblind".

NEJ, DU ER EJ!! ... Man er ikke "lidt ordblind". Du er bare doven, sjusket og læser ikke nok i din hverdag!

Dysleksi er et reelt handicap og det er meget,  meget let at spotte ordblinde i dét de skriver (uden hjælpeprogrammer) fordi det er helt specifikke fejltyper de laver.

Alle får lavet skriftlige fejl ind i mellem - det er en forståelig konsekvens af autocorrect, SMS og FB-skriverier, der typisk foregår ret hurtigt. 

Men decideret fejlindlæring som kunne rettes med en mikroskopisk indsats, hvis bare folk gad fatte forskellen på simpel fejlindlæring og "lidt ordblind" ... ARGH, det tilter mig! 

På PN hedder det massere alsår 😁

06-05-2021 12:06 #366| 2
tuznelda skrev:

100%

Det samme med: 

idag/ i dag

hans/ sin

ligge/ lægge/ lække 

synes/ syntes

og/ af/ at

Jeg kunne ikke være mere enig.

Dette skulle siges, nu er det sagt!

06-05-2021 12:32 #367| 1
LoneRangR skrev:

Nope... Man kan tale fynsk dialekt med sønderjysk accent 🙂

Men ja, vi ska værn om e dialechte.

06-05-2021 12:35 #368| 1
CykelNille skrev:

Jeg er enig i, at det er sådan, de fleste forstår det. Men jeg er uenig i, at det bør være sådan. 

En dialekt er defineret ved særlige lyde og ord, som ikke findes på det danske standardsprog, som jeg har skrevet tidligere. Så når jeg taler med min faster fra Langeland, så taler hun til dels med langelandsk dialekt, fordi det indeholder andre ord end mit. 

Men når jeg taler med min fætter i København, så taler vi præcis det samme dansk med præcis det samme ordforråd. Vi lægger trykket anderledes og har forskellig intonation, men vi taler med hver vores accent. Ikke dialekt. 

Korrekt

06-05-2021 12:35 #369| 24

Folk der diskuterer dialek