Nybegynder werewolf - efterår 2013, Dag 6/Evalueringstråd

#1
NYBEGYNDER WEREWOLF - EFTERÅR 2013

Dette er en standard omgang werewolf (vanilla) udelukkende for nybegyndere. Setuppet er: 3 varulve, 1 seer og 9 normale indbyggere. Seeren har fået et indbygger peek n0 tilfældigt tildelt af GM (dvs. seeren kender allerede navnet på en indbygger lige nu).

Læs reglerne her: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-werewolf-spil-proev-det.html

De vigtigste regler fra det ovennævnte link opremses her:

Der må IKKE postes om natten eller redigeres i ens posts!

Alle gode indbyggere må KUN skrive i tråden!

I må ikke citere/referere jeres rolle PM eller samtaler med GM!

Nattetider: Natten falder kl. 22 og varer indtil kl. 08. Der må først skrives i tråden, når nattehistorien er offentliggjort! Fredag, lørdag og søndag (weekenden) er slået sammen til en enkelt spilledag, hvor nat altså falder søndag kl. 22.

Spørgsmål: Når I har nogle spørgsmål omkring selve spillet (og altså ikke om hvordan man bedst spiller det el. lign.), så SKAL I indsende disse til en af de tre GM’s via PM. Det er ikke tilladt at stille spørgsmål omkring spillets mekanikker i tråden. Vi vil poste svaret til de fleste spørgsmål i tråden, men afsenderen af spørgsmålet vil forblive anonym.

Aktivitet: Det er vigtigt, at I alle sammen bidrager til tråden! Vi vil ikke tøve med at udskifte en person, hvis vi føler, at denne ikke har været tilstrækkeligt aktiv. I får ikke nødvendigvis advarsler.

Indbyggernes PM ser således ud:

"Du er blevet indbygger.

Du er en del af landsbyen. I vinder ved at udrydde ulvene.

Link til spiltråd: www.pokernet.dk/forum/nybegynder-werewolf-efteraar-2013.html"

Link til dag 1
Link til dag 2
Link til dag 3
Link til dag 4
Link til dag 5

Deltagerliste (3/13)
Baarup - Indbygger - Night kill nat 5
Dophzzi
Eilama
Mags - Indbygger - Night Kill nat 2
Mollematen - Indbygger - Night Kill nat 4
Nilsson - Indbygger - Night Kill nat 3
NotACop - Indbygger - Lynch dag 2
Perro - Seer - Lynch dag 3
robertoloda - Indbygger - Night Kill nat 1
Toby93 - Varulv - Lynch d5
Tuborg86
walth - Varulv - Lynch dag 4
zybr - Indbygger - Lynch dag 1

/ Thingyman, CykelNille & henrikthing

DET ER NAT. I MÅ IKKE SKRIVE I TRÅDEN ENDNU.
Redigeret af CykelNille d. 21-10-2013 15:13
20-10-2013 20:40 #2
Mod note

Vi befinder os i MUST LYNCH. Det betyder, ulvene vinder, hvis der lynches flere indbyggere. Det betyder endvidere, at en stemme låses fast, efter den er afgivet. Det er ikke længere muligt at skifte stemme eller unvote.

I must lynch spilles der med MAJORITETS LYNCH. Det vil sige, at når en spiller har mere end halvdelen af stemmerne, kaldes der omgående nat og der reveales umiddelbart efter. Der behøver ikke være en GM i tråden til at kalde nat! Når en spiller har majoriteten af stemmerne, er det ikke længere tilladt at skrive i tråden!

DET ER STADIG NAT!
20-10-2013 20:40 #3

Da indbyggerne vågnede efter en våd nat på Den Gyldne Fasan, var det til synet af Baarups lig, der lå sprættet op på byens torv. Nu var afgørelsens time kommet!

Baarup er død. Han var almindelig indbygger.

DET ER DAG!

20-10-2013 23:28 #4
Dophzzi
21-10-2013 09:32 #5

Ja den kom jo som et chok; må håbe Eilama ved, hvad han gør Tuborg86

21-10-2013 14:52 #6
Dophzzi
21-10-2013 14:56 #7
Administrator
NAT

Ingen skriver i tråden før en GM har revealet
21-10-2013 15:12 #8

De resterende indbyggere hev Dophzzi op til galgen. Da hans krop forvandlede sig til en ulv, udbrød der en kæmpe jubel blandt de sidste indbyggere. Ulvene var overvundet og landsbyen var ikke længere truet.

INDBYGGERNE VINDER!

Redigeret af CykelNille d. 21-10-2013 15:12
21-10-2013 15:12 #9

Evaluering fortsættes i denne tråd:

21-10-2013 15:13 #10

Weeeeee

21-10-2013 15:14 #11
High fives!
21-10-2013 15:14 #12

Tillykke indbyggere.
Er spændt på at høre hvad i selv har at sige til det hele :)

Der skal nok komme en masse gode råd til jer og bare tag det til jer .. Det plejer at være objektivt :)

21-10-2013 15:17 #13
Administrator

Glimrende spil.
(De sidste dage dog lidt tynde)

Håber i har nydt det, og vil være med fremover

21-10-2013 15:20 #14

Bieber +1

21-10-2013 15:20 #15

YES! ...

Godt jeg ikke var med til sidst... Havde alle dage solgt Tuborg frem for Toby! WP...

Og tak til gm's.

Mener iøvrigt at ulvene lave en genistreg ved at nappe Roberto den første nat. Vi stod med bar røv efter to nætter!

21-10-2013 15:21 #16

Jeg synes spillet har været glimrende! Dog tyndt, de sidste par dage som Bridgeking skriver, men der havde vi fået regnet ud, hvem ulvene var og så var der ikke så meget diskussion i tråden.

Jeg må ærlig indrømme at jeg var helt væk, med hensyn til hvem jeg skulle smide min stemme på, så jeg var rimelig aggressiv i starten for at få så mange oplysninger i starten. (Var ved at koste mig livet)

21-10-2013 15:22 #17

At de sidste dage kan blive lidt stille, synes jeg går lidt igen i nybegynderspillene...

Til dem, der var med i spillet, så kan jeg sige, at det sker IKKE i almindelige WW-spil... Ikke i samme grad i hvert fald... Så prøv dem også :)

21-10-2013 15:23 #18

Bortset fra weekenden (som altid er slow), så mener jeg bestemt, at dette var det klart mest aktive nybegynderspil af alle dem, vi har haft. Og oveni det så var der masser af imponerende spil fra flere personer, og generelt virkede det som om, at ALLE var engageret i spillet, hvilket er en fornøjelse at se - at se jeres nybegynderglæde genvækker vores egen glæde fra da vi startede med at spille :D

WP til landsbyen for at tage den ned og WP til varulvene for at spille et suverænt spil med måske kun én enkelt fejltagelse (at gå all in på at få seeren lynchet). De fleste nybegyndervarulve skriver knapt nok i tråden, men jeg kan fortælle jer alle, at dette varulvehold var super aktive på Skype i ulvechat og virkelig arbejdede godt sammen!!

21-10-2013 15:23 #19

@ZorroDK jeg er helt klar med på et spil WW igen. :)

21-10-2013 15:27 #20

Well played. Og velkommen i ww-flokken

21-10-2013 15:29 #21

Godt gået indbyggere - I var sgu nogle hårde modstandere ;)

Ja vores all in på Perro var nok gamebreakeren. Vi havde ret stor tro på, at Tobys omdømme ville få ham til at overbevise den sidste i finalen til at stemme på Tuborg, men det lykkedes ikke, så WP indbyggere.

Det var dog utrolig god lir, da vi fik stemt Perro ud frem for walth :)

21-10-2013 15:30 #22

Tillykke til landsbyen.

Jeg har også fuldt spillet for lige at opsnappe regler og dynamik osv. Jeg er formentlig klar på næste Noob-WW. Synes i hvert fald, at det har været god lir at raile.

21-10-2013 15:32 #23

Ja tak til GM's for lækkert arbejde. Jeg er helt sikkert klar på et 'rigtigt' spil snarest.

21-10-2013 15:38 #24
Administrator

lol third.
(du ved hvad jeg mener)

21-10-2013 15:39 #25

Jeg ser mig egentlig allerede som pro.
Så stik mig en invite!! ;)

21-10-2013 15:42 #26
Bridgeking skrev:
lol third.
(du ved hvad jeg mener)


ANER ikke hvad du hentyder til....
21-10-2013 15:43 #27
Administrator

:D

Men sådan er der så meget der kan komme bag på en

21-10-2013 15:44 #28

Det er så vildt walth fik jer til at stemme perro.. Det var lidt lol :)

21-10-2013 15:44 #29

Du er SÅ meget røget på ignore!!!

21-10-2013 15:45 #30

Den var helt gal jo. Jeg følte godt nok jeg havde spildt 3 dage af mit liv lige der.

Redigeret af Nilsson d. 21-10-2013 15:45
21-10-2013 15:46 #31
Administrator
Micebulldogs skrev:
Det er så vildt walth fik jer til at stemme perro.. Det var lidt lol :)


Ja det var sick
21-10-2013 15:48 #32

Faktisk var det jo dér, at I fik os ned med nakken - dog stor cadeau til dig Nilsson du var virkelig en pain in the ass.

21-10-2013 15:50 #33

Ja Nilsson, du spillede sgu godt den dag. Også den dag! :)

21-10-2013 15:51 #34
Tilmeldingstråd til vanilla werewolf-spil med start næste mandag!
21-10-2013 16:03 #35

Jeg siger også mange tak for spillet. Dophzzi skreg ulv for mig lige i starten, mener også jeg satte min stemme der. Men han blev reddet af at notAcop og zybr fuckede med mig. Kunne simpelthen ikke se noget villa like i dem. Det var bar skide ærgerligt at jeg blev taget ud så tidligt? Var det p.g.a mit molle villa peek? Eller hvad var grunden?

21-10-2013 16:05 #36
Administrator

Det skal du kun tage som et kompliment roberto.
så har du jo lagt et godt seercover

21-10-2013 16:44 #37

Ja roberto du var ret hurtigt på sporet, så du måtte hurtig ud af klappen. Du rammer btw allerede på første dagen 2/4 ulve i din #167, så den lå lige til højrebenet. De fleste andre beskyldte jo hinanden til højre og venstre, så det var egentlig et ret nemt night-kill, som jeg ser det :)

21-10-2013 16:59 #38

Skal i øvrigt indrømme at jeg lavede en ordenlig brøler den første nat. Sendte mit Peek (Toby) ind til Bridgeking. Først senere kom jeg i tanke om at det nok var CykelNille der skulle have Peeket. Her ændrede jeg peeket til Walth. Derefter var jeg 100 % på at toby var villa. Sad og råbte og skreg af Eilama over at han stemte Toby.... Så elendigt spille at Eilama... eller noget!

I øvrigt sjovt som ingen andre var med på Nillsons ideer?

Og level eller er, så begriber jeg ikke at i valgte mig over Walth den aften. Havde dog besluttet mig for at jeg skulle være helt uden for diskussionen for at skaffe mest info.

21-10-2013 17:04 #39

Jeg er rimelig overrasket over at der ligefrem var et tilskuere på. Troede faktisk kun det var spillere og GM's der fulgte med.

Jeg var pænt sikker på at jeg blev lynchet alle dagene, undtagen den første, så jeg er pænt overrasket over at overleve hele vejen :P
Nøj hvor var det frustrerende at der slet ikke var nogen opbakning på Toby og alle hans virkelig dårlige beskyldninger (og mangel på svar), og der kom min frustration virkelig på en stor prøve. Ved stadig ikke om det var win/fail at lukke diskussionen ved at lynche walth.

@Perro
Som det forløb sig er det lidt specielt at du bliver lynchet, men faktisk tror jeg at det er en stor del af sejren der udspiller sig der. Hvis vi havde nakket walth, så havde du haft et peek mere, men som du skriver havde du Toby som Villa, så chancen for at du havde peeket rigtigt havde ikke været så stor. Derudover havde du nok været NK offer.



Det er lidt sjovt hvor meget man alligevel lever sig ind i det. Førstedagen var jeg sådan lidt Meh mht spillet. Men da alle beskyldninger så begyndte at flyve over på mig måtte man jo ligesom sætte igang, og der blev jeg virkelig fanget af det. Dog er det tydeligt at det kan komme til at kræve en del tid at spille. Så jeg ved sku ikke lige om jeg spiller med, alt for stor en distrahering ifht studiet :)

21-10-2013 17:15 #40

Jeg var også sikker på at det var Nilsson eller mig der ville ryge den nat. Derfor meldte jeg ud.

21-10-2013 17:18 #41

I kan være sikker på i har haft alle os "faste spillere" som tilskuere :)
Vi er faktisk meget nysgerrige og indlevende på sidelinjen ..

21-10-2013 17:23 #42

Ginger :O)

21-10-2013 17:37 #43

Det var pissegrineren at følge ulvechatten, da landsbyen tog Perro over walth :) . Men det var nok det, der gav landsbyen sejren :P

21-10-2013 17:46 #44

Fulgte også med alle dage fra sidelinjen, det var sgu sjovt at gætte med. Nilsson som mvp efter mon mening. Sygt read af walth som ulv med xplayn referencer osv :-)

21-10-2013 18:17 #45
Pokernets ME vinder !

Nilsson er massiv MVP.. I havde aldrig fanget os hvis ikke han havde givet mig så meget heat på baggrund af så lidt :D

Jeg tror vi dummer os ved at få Perro lynchet den dag hvor jeg får min hail mary igennem. Klart større EV i at lade mig dø og stadig holde spillet totalt åbent, idet den variant vi endte i kunne confirme molle+eilama som villas. Den gik dog næsten, close but no cigar :(

Tak for et sjovt spil, jeg er helt sikkert klar på flere spil :)

21-10-2013 18:21 #46
Pokernets ME vinder !
CykelNille skrev:
Det var pissegrineren at følge ulvechatten, da landsbyen tog Perro over walth :) . Men det var nok det, der gav landsbyen sejren :P


Yeah 100%, vi fucker max op. Vi havde set os blind på at det altid er bedst at holde så mange ulve inde, men i realiteten skaber vi en situation med 3 ulvekandidater hvoraf 2 af dem var os, i stedet for at holde det hele åbent. Jeg tror dog det er en ret vigtig lektie, helt sikkert ikke en fejl jeg personligt begår igen.

Jeg tror også det var dumt af os at ofre Dophzzi og prøve at sætte det op til at ligne han dækkede for Tuborg. Det stod mellem Tuborg, Dophzzi og Toby, dvs. Eilama+Baarup har 33% chance hvis de skød random - i stedet outede vi Dophzzi, og gav dem i stedet 50% chance.

I bagklogskabens lys har jeg dog sjældent haft så meget lir på, som der hvor landsbyen er ved at sende Perro på blokken i stedet for mig. Især fik jeg GIGANT lir på da Nilsson begyndte at tilte i tråden, og jeg kunne helt sikkert forestille mig hvordan det måtte være, at sidde der og have luret hele spillet korrekt, og så sidder der en flok villas og stemmer komplet modsat :D
21-10-2013 18:54 #47

Jeg må ærlig indrømme, jeg var helt væk i starten. Jeg havde set mig blind på Mollematen og Tuborg86. Først da jeg finder ud af Mollematen højst sandsynligt ikke er ulv, så begynder brikkerne stille og roligt at falde på plads, med stor hjælp fra Nilsson. :)

I spillede fandme flot, skabte en masse nødvendig tvivl om os alle sammen og lagde godt med røgslør ud. :) WP!

21-10-2013 18:56 #48
Live skrev:
Ginger :O)


Luk røven din fede abe

21-10-2013 19:29 #49

Det var sku meget sjovt :D
Det vildeste var da Baarup og Tuborg pludselig begynder at gå mod Perro, der var fandme lir på, og vi havde det fedt i ulvechatten :D
At de så var det der gjorde vi tabte kampen var sku ærgerligt, men det var alt liren værd :D

Hvad var det der gjorde, at I (Baarup primært) pludselig ville lynche Perro frem for Walth, som jo var confirmed ulv ?

21-10-2013 19:40 #50

@ dophzzi Jah det tænkte jeg sq egentligt godt. Var sq egentligt heldigt for jer. Jeg sad faktisk oppe det halve af natten og lavede cases på jer alle sammen og var bar klar til dag 2. Nilsson syns jeg virkelig spillede et rigtig godt spil. Imponerende hvor meget han egentligt for ud af rigtig lidt.

21-10-2013 20:15 #51

jeg railede også denne tråd alle dage
skide sjovt at følge..og hopper med i den næste

21-10-2013 20:18 #52

Ja vi skulle bare have dig ud ;) tør man spørge, hvad det var, der gjorde mig ulvet?

Nilsson spillede også rigtig godt ja.

21-10-2013 20:27 #53

Toby, det virkede bare for nemt de reads han havde, det med at en seer peger på en ulv, og at han siger at man selv er indbygger sammen med ham man går efter, det virker bare alt for oplagt. Men havde sådan set også planer om at ændre stemme til sidst hvis der ikke kom et counter claim, men tiden løb fra mig op til deadline, det samme skete dag 1 hvor jeg ville have skiftede til zyhc :)

21-10-2013 20:48 #54

Tak for spillet!
Og godt at vi vandt, selvom jeg nok ikke kan tage så meget af æren lol.
Første dag ender jeg som en ud af tre vogne, og er den eneste overlevendem tilmed blevet 'reddet' fra lynch der lå på mig. På anden dag tænkte jeg at det ville blive mission impossible ikke at blive den der blev lynchet, og forsøgte mig egentligt bare på at virke ustruktureret og tilpas 'dårlig' i mit spil til at folk så ville tænke at det umuligt kunne være planlagt spil af ulvene, at jeg skulle sidde og gøre sådan, men uden held.
Jeg skulle dog ikke havde claimet seer, da det selvfølgeligt bare gør mig meget ulvet hos den der er seer, særligt når jeg så sidder og claimer en er ulv som han kan se er villa. Og man kan jo ikke ligefrem bruge et seer-cover til meget, som alligevel er på vej til at blive lynchet.

Men jeg er helt klart med på spillet en anden gang :)

21-10-2013 22:21 #55

GG, sjovt spil, håber at se mange af jer igen :D

21-10-2013 22:32 #56

@ dophzzi det var bar en meget stærk gut feeling jeg havde, og så om natten læste jeg op på f.eks mags og der syns jeg ikke der var noget som gjorde ham til ulv, tilgængæld følte jeg ikke der var noget oprigtigt over dine posts og det er jo auto ulv i min verden. Vil bar lige sige at lang nat er noget lort-:) tror jeg var oppe til kl 3-4 stk om natten for at lave cases og så finder man ud af at man er blev nk'et. That rly sucks-:)

21-10-2013 22:45 #57

@ notAcop jeg syns du var meget usammenhængende i dine posts, altså at du anklager til højre og til venstre men det var bar fyld. Altså der var intet indhold i det+ at du så går ind og snakker om seer + at du claimer seer men stadig gerne vil stemme den person du har peeket villa-:) som villa er vores opgave jo at sørge for at ulvene ikk kan finde seeren men du går jo aktivt ind og hjælper dem. Det var grundene til at jeg aldrig kunne se noget villa i dig. @ walth jeg forstår virkelig ikke hvorfor at du ikke for mere heat for at ville have skåret molle's peak ud i pap.

22-10-2013 02:38 #58

Lækkert spil at følge med i, og virkelig fedt at følge ulvechatten. Allervæsentligst er, at det virker til alle har haft det sjovt og været engagerede i hvad der er foregået. Glæder mig til at spille med jer :)

22-10-2013 17:39 #59

Jeg fattede tydeligvis Ikk spillet :D, siden jeg røg som den første

22-10-2013 19:31 #60

Jeg fattede nu heller ikke voldsomt meget den første dag.

Men jeg synes at jeg lærte en del de andre dage.

22-10-2013 21:35 #61
CykelNille skrev:
Det var pissegrineren at følge ulvechatten, da landsbyen tog Perro over walth :) . Men det var nok det, der gav landsbyen sejren :P


Det var også pissegrineren, selvom man ikke fulgte ulvechatten :D
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar