Ugens hånd - NLHU$1000 - QQ rammer hus

#1| 0
Administrator

Vi fortsætter med vores nye koncept "ugens hånd" - læs mere om konceptet her-

"Villain ser mig nok som en kompetent aggr. ”std” HU spiller.

Villain er meget aggr. og 3-better 30% og er generelt Maniac og kan finde på hvad som helst. Han Raiser og better gerne for tynd Value.

Jeg venter med at kommentere hånden.

Læg mærke til vi er 250bb dyb."


Hand Information
, 10 BB (2 handed).

Table Information
Seat 3: Player 3 ($2503) Small Blind
Seat 8: Hero ($3684) Dealer

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $15)
Hero: RAISE $20
Player 3: RAISE $80
Hero: CALL $60

Flop(Pot: $175)


Player 3: CHECK
Hero: BET $90
Player 3: CALL $90

Turn(Pot: $355)


Player 3: CHECK
Hero: BET $210
Player 3: CALL $210

River(Pot: $775)


Player 3: CHECK
Hero: ???

20-03-2012 17:24 #2| 0

Er der ingen 4bet dynamik(Hvis han 3better 30% burde du vel have justeret til at 4bet bluff etc.), her tænker jeg din beskrivelse af villian og at i er 250bb effektivt dybe. Vil da gøre det farvoralbet at 4bet pre?


Hvis vi tager den som spillet, hvordan tolker villian så et over potbet på river fra hero?

Hvad er villians bluff frekvens på river? Du siger han er maniac. Kan vi få ham til at lave et vildt move på river?

Mere info. For det kan blive interessant imo.

P.S. skal siges jeg er ny inden for HU cash, og først lige gået igang med at lære det. Spiller kun nl50 indtil videre.

Redigeret af NiMROD d. 20-03-2012 17:32
20-03-2012 17:26 #3| 0

Langt over limit, men what the hell:

Synes såmænd hånden er spillet godt nok. Jeg ved ikke om jeg måske havde lavet flop-bettet større, måske 110 for at prøve og få maks value hele vejen, derved kan vi også give den lidt mere på turn og river.

Riven er faktisk lidt svært, jeg tror vi skal gå efter et højt valuebet, 3/4 eller pot-bet, vi får vel umiddelbart et kald fra alle jx kombinationer, men som Nimrod, hånden er interessant, fordi linjen ikke rigtig giver mening i forhold til villians image.

20-03-2012 17:37 #4| 0
Administrator

Her er lidt mere info:

"Villain 5-better ikke specielt meget = Hans 5-bet Range er forholdvis stærk og dermed kan vi komme i problemer med vores Q,Q for 250bb

Han caller dog en del 4-bets, især dybe. Så et 4-bet kan helt sikkert komme på tale.

Jeg valgte dog kun at Flatte hans 4-bet fordi han spiller dårligst når han er aggr. = Han Bluffer for meget og VB'er for tyndt, og jeg tror dermed der er mere value i at "slowplay" vores Q,Q."

"Villain C/R 28% Flop, 10% Turn og 6% River over 6k hænder"

20-03-2012 17:40 #5| 1

Hvordan reagerer han på 4bets? Hvis han er maniac, går ud jeg fra, at han ikke kan lide at folde, så 4bet pre er imo at foretrække med så stærk en hånd. Call og lad ham bluffe er selvfølgelig også godt.

Sizer større flop og turn med disse stacks på dette flop mod denne type.

River kan jeg godt lide at bette 190$ eller lignende småt for at få villain til at:

1) Calle light med mellempar/A high.
2) Gå amok med bustede OESD og gutters og counterfittede 22/33

Qx/KK/AA er unlikely pga flop action, så jeg er ikke så bekymret for at miste value fra dem.

Med 4x raiser han nok et lille bet og caller vs et stort, så der foretrækker jeg et lille for at maximere value.

Hvis han har Jx ender vi all in uanset hvad.

20-03-2012 17:47 #6| 0

Well hvis han caller en del 4B pre, så 4B pre.

Som spillet mere på flop, mere på turn, shove river.

20-03-2012 17:50 #7| 0
klondike skrev:
Well hvis han caller en del 4B pre, så 4B pre.

Som spillet mere på flop, mere på turn, shove river.

Kom nu lige med lidt argumenter, please.

Hvorfor shove river? Hvorfor tror du, at man maksimerer value ved at shove?
20-03-2012 18:05 #8| 0
IstvaN skrev:
klondike skrev:
Well hvis han caller en del 4B pre, så 4B pre.

Som spillet mere på flop, mere på turn, shove river.

Kom nu lige med lidt argumenter, please.

Hvorfor shove river? Hvorfor tror du, at man maksimerer value ved at shove?


Ok måske lidt i overkanten, med shove. Vi er meget dybe.

Men syntes helt sikkert flop + turn skal være meget større.

Han er stadig med på river uden mulighed for at bluffe os af, så han har helt sikkert en hånd han ikke er glad for at slippe. Med mindre han håber på at vi laver et lille bet og han har planer om at CR os med air på det board. hvilket jeg syntes virker meget usandsynligt

Derfor syntes jeg godt man kan argumentere for at de gange vi bliver kaldt af Jx,4x. opvejer jo langt de gange vi laver et fesent bet og han kun check caller river med ovenstående.

Samt vi ligner selv noget bluff med så stor river sizing, og han kan måske finde på at kigge os op med Ax eller whatever.
20-03-2012 18:21 #9| 0
Han Raiser og better gerne for tynd Value.


Jeg synes netop denne info omkring villian er vigtig i forhold til turn/river action, for hvis han better og raiser for tynd value, ville han så ikke selv bette turn eller river, samt måske endda raise turn , hvis bare han havde en q, j eller 4?

Overstående er i øvrigt derfor jeg synes det er en helt fucked linje, hans spil modsiger fuldstændig sig selv, så man kan vel ikke andet end sætte ham på komplet skrammel eller nuts?

Iøvrigt lyder Istvan's 1/4potbet på riven faktisk ikke så ringe alligevel, omend at 6% c/r på riven over 6 k hænder er usandsynlig lidt.

20-03-2012 20:29 #10| 2

Mod en der 3better 30% og caller 4bets light er det super ringe ikke at 4bette QQ. At vi ikke klarer os super godt mod hans 5bet range er bare ikke et argument der skal vægtes særligt højt. AA og KK udgør ca. 1% af samtlige combos, og når han 3better 30% så har han kun disse 1%/30% = 1 ud af 30 gange (antaget at han 3better dem 100%). De 29 andre gange misser vi sygt meget value.

Som spillet skal du ikke checke bag river. Quads er der kun 2 combos af, og dem vil han også alligevel bette oftest på flop jf beskrivelsen af villain. Mest sandsynligt er det at han har Jx, underpar, 4x eller AK/AT.

Hvor dårlig er han? Shove er fint hvis der er en stor nok sandsynlighed for at han caller med Jx. Ellers er et mindre overbet eller ca pot sized fint. Jo mindre size des større sandsynlighed er der også for at han caller med andet end Jx.

Er det Saibot der er hero?

Yarx

20-03-2012 20:46 #11| 0

4b pre er jeg også på af de årsager der allerede er nævnt.

Som spillet synes jeg flop bet 90-100 er fint. Det rammer vores 3b call range en del, og de gange vi ikke connecter kan vi tage et billigt stab og balancere det her.

Turn fin.

River overbet 1100ish, fordi. Villian har en week Jx/AK/AQ/AJ/88/99+ han enten blufcatcher med. Eller også skal vi bette lavt for at lokke hans manic-gen frem, og ligne vi går efter tynd tynd value eller billig bluff, så det åbner op for at han CR os.

Alt efter hvor kompetent han er og hans cbet frekvenser på dette flop sammenlignet med at han selv går efter tynd tynd value, ville det nok være at fortrække det lave bet hvis vi også tænker over han er manic og kan finde på en del ballade ind i mellem på river, da han oftere ikke vil have noget når han selv VBer ALT for tyndt end han har fucking JJ.

Kan ikke rigtig bestemme mig for om vi skal trække value ved et større bet eller om jeg er bange for at miste value ved det lille bet.

Buuuut, I vote 4 riverbet $234.

20-03-2012 22:29 #12| 0

4better pre.

Som spillet får den 2.2 pot på river. 1600ish.

21-03-2012 00:04 #13| 1

Jeg ville personligt bette river lavt og ligne at vi går efter tynd value. Overbetter vi potten risikerer vi bare at blive callet af Jx. Better vi lavt kan vi modsat få et raise fra både Jx, 4x og random holdings der har misset.

21-03-2012 00:46 #14| 2

Hvorfor overbet? Det her er jo et typisk spot hvor hero har kombos
som slår Jx, et 2x overbet bliver ikke betalt ofte nok imo.
Ved ikke hvem hero er, men det er altså få som har en balanceret overbetting

3/4 potbet kan både hero-kaldes og bluff raises, virker som villain er
er istand til at bruge begge muligheder.

Redigeret af Suffer Well d. 21-03-2012 00:49
21-03-2012 01:37 #15| 0

Imo har vi ikke mange combos som slår Jx. Vi har svært ved at have QQ, derudover har vi AJ, KJ, QJ, og 44. Hvis villain selv har Jx blocker han samtidig denne range. Går ud fra vi checker alle vores damer bag på river. Vi har dermed en meget snæver value range, og mener derfor ikke villain kan folde Jx særlig tit til et overbet.

Mener ikke villain kan folde ret meget til 1/2 - 3/4 pot bluff, og mener også at vi skal overbette, hvis vi skal bluffe river. Det er ret nice at vi får mange calls med 3/4 pot sizing, men mener ikke at hans c/f frekvens ændres nok til at 3/4 er at foretrække.

Vi har samtidig en del kombos vi kommer til river med, som vi kan bluffe med. KT, T9, xx.

Ser ham i øvrigt ikke have den vilde bluff c/r range river mod 3/4 pot. Hvad skulle han lige komme til river med, som han laver om til et bluff? TT, 99?

21-03-2012 02:56 #17| 0

AI river.

21-03-2012 05:33 #18| 1

Villian ligner Jx, det ved både vi og han. Jeg synes det er et ret dårligt spot at overbet bluffe, men derimod et godt spot at bluffe med std size, da han har et svært spot med alt andet end Jx. Jeg tror man bør folde Jx her til et overbet og jeg tror faktisk overraskende mange er istand til det. Obv kan vi nok få ekstra value fra Jx nærmest hver gang ved etpotish+ bet, men jeg tror det er mere profitabelt med std 3/4 pot, da vi kan få en del ekstra heros fra resten af hans range + Jx betaler 100% mod 3/4 pot bet hvilket jeg vil påstå ikke er tilfældet ved overbet. Det kommer obv an på dynamik og ens generelle brug af overbets, men hvis det er noget man normalt ikke bruger tror jeg ikke det er godt at smide ind her. Han har næsten 100% value hænder i det her spot og hvor mange af dem er Jx? Jeg vil gerne holde min (heros) range bred i spottet.

Redigeret af becks d. 21-03-2012 05:34
21-03-2012 09:22 #19| 0

@requim
Imo har vi ikke mange combos som slår Jx. Vi har svært ved at have QQ, derudover har vi AJ, KJ, QJ, og 44


Ahhh, så mange hænder slår sgu næppe Jx.

I spottet tror jeg bare at jeg halvpotter. Og no way at villain btw folder Jx til overbets.

21-03-2012 16:27 #20| 0

Syntes hånden er fint spillet hele vejen. Villian går efter tynd value, så jeg ville tro han repopper en JX på river.

Jeg ville sige 430 på river, om jeg får et repop, så shover jeg.


Ikke så meget kød på denne hånd ? Lidt mærkeligt det er månedens hånd !

25-03-2012 22:38 #21| 1

Jeg er igen synderen bag hånden.

Så here goes:

PF: Ud fra de oplysninger der er skrevet er 4-bet nok bedst. Og eftersom det er over et halvt år siden kan jeg desværre ikke huske om jeg havde et specielt grundlag for kun at Flatte hans 3-bet.

Flop: Normalt bør mit bet være større eftersom vi er dybe. Men jeg valgt at bette lidt over 1/2 for at få flere calls fra A High og derudover mener jeg også der er større sandsynlighed for et C/R fra hans side med denne betsize.

Turn: Samme som Flop

River: jeg synes klart River er det mest spændende her.

Check bag: NO WAY!

Bet 3/4 eller større: Vi får value fra J,x og måske nogle få Q,x komboer som han har semi-slowplayet. Og han kan C/Shove med J,x og Bluffs nogle få gange som Suffer Well er inde på.

Bet småt: Det er helt klart min favorit mod en sådan modstander. Han elsker at C/R både for tynd value, men også som Bluff. Og her kan han sagtens reppe en J,x ved at C/R River.
Jeg vil helst bette maksimum1/2 pot, da der dermed er større sandsynlighed for at blive C/R Bluffet fordi:
1: Jeg ser svagere ud
2: Han risikere mindre af sin stack hvis han prøver at Bluff
3: Hans Bluff skal ikke gå lige så ofte hjem som mod et normalt bet for at være profitabelt. (2 og 3 afhænger naturligvis af hans C/R size)
4: Jeg vil gerne være 99% sikker på at han C/R sin J,x og ikke bare caller mit bet
5: Jeg har tidligere i matchen brugt lave betsizes som et tyndt value bet (Det kan i ikke vide)

Hvor lavt mit bet skal være er svært at finde ud af. Jeg valgte i spottet at bette 140 ind i de 775. Jeg ved dog ikke helt om det er for lavt.

Mit svar bærer naturligvis præg af at jeg kender/kendte modstanderen rigtigt godt eftersom jeg har spillet over 10k hænder mod ham.

25-03-2012 23:08 #22| 0

Jeg er meget med dem der synes dine betsizes er for små på flop og turn, medmindre han er meget speciel og bare c/r sådan nogle flops her hele tiden som PF rr givet at du better småt.

Mht. river er det så ikke skidt af ham at c/r en J mod dig? Hvis det er tilfældet og der er bare en nogenlunde chance for at han spotter det, så bliver det hurtigt dyrt ikke at overbette da Jx må være en god del af hans range og han nok ikke folder den til et overbet særlig tit.

25-03-2012 23:19 #23| 0

Jeg er enig med dig i at betsize bør være større. Og som jeg skriver er det også min std. Men villain her C/R som sagt meget på Flop og vil gerne være meget aggr. og få en til at folde ofte/sætte en i svære spots. Og derfor mente jeg han ville C/R oftere mod 90 end mod fx. 130.

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du skriver i "punkt 2"..?

25-03-2012 23:20 #24| 0

Og i øvrigt, hvis vi mener det ikke er profitabelt at overbet bluffe river for stakken, så betyder det at villain caller med mere end 26.7% af sin range til et shove, hvilket nok kommer op i nærheden af de fleste af hans Jx'er.

Med andre ord vil det så give større EV at shove med QQ som hvis vi better 73% pot og han caller med 100% af sin range. Så stor EV tror jeg ikke vi komme op på med et lille bet.

25-03-2012 23:23 #25| 1
SirThomas skrev:
Jeg er enig med dig i at betsize bør være større. Og som jeg skriver er det også min std. Men villain her C/R som sagt meget på Flop og vil gerne være meget aggr. og få en til at folde ofte/sætte en i svære spots. Og derfor mente jeg han ville C/R oftere mod 90 end mod fx. 130.

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du skriver i "punkt 2"..?


Jeg spørger om han bør c/c eller c/r Jx mod dig. Det er meget dyrt hvis han finder på at c/c dig særlig tit med Jx hvor du kunne få en masse value ved et stort bet.
25-03-2012 23:34 #26| 1

Jeg kan godt lide din linje, af de grunde du selv stiller op. Synes 140 er lige lavt nok trods alt, men hvis du har valuebettet tyndt ligeså lavt tidligere er det vel ok.

Tror aldrig en "aggressiv maniac" c/c med Jx her. Han ved nok også at vi ser ham som en maniac type, hvorfor han altid raiser Jx. Og vi giver ham mulighed for at spasse ud - hvilket er essentielt.

Vi har desuden underplayed vores QQ, hvilket gør det endnu mere likely at han kan lave et move, og at han aldrig flatter Jx bag.

25-03-2012 23:34 #27| 0
SteenV skrev:

Jeg spørger om han bør c/c eller c/r Jx mod dig. Det er meget dyrt hvis han finder på at c/c dig særlig tit med Jx hvor du kunne få en masse value ved et stort bet.



Hvis jeg better småt så vil han C/R mig 100% med J,x og nogle Bluffs (made hands lavet om til Bluffs).

Hvis jeg better 3/4, så tror jeg ikke han vil C/R mig 100%. Dog svært at sætte et procent-tal på.

Hvis jeg overbetter så tror jeg ikke på han nogensinde vil C/Shove.
26-03-2012 11:34 #28| 0

Med mindre der er flere kommentarer, kunne det være sjovt at se resultatet.

26-03-2012 13:39 #29| 0

Villain check/raisede TT/AK.

27-03-2012 11:36 #30| 0

Villain c/r 140-700 og callede mit shove med A,J. Så et uheldigt setup for ham.

31-03-2012 11:49 #31| 0
SirThomas skrev:
SteenV skrev:

Jeg spørger om han bør c/c eller c/r Jx mod dig. Det er meget dyrt hvis han finder på at c/c dig særlig tit med Jx hvor du kunne få en masse value ved et stort bet.



Hvis jeg better småt så vil han C/R mig 100% med J,x og nogle Bluffs (made hands lavet om til Bluffs).
.


Communication fail...
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar