plo 100, std check-up, c/r river bluff mod capped range

#1| 0

villain er formodet reg, men jeg har kun 26 hænder på ham; 48/43 af;6, cbet;75

std? og hvad med sizing, for høj?

Poker Stars, $0.50/$1 Pot Limit Omaha Cash, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

MP: $123.55 (123.6 bb)
CO: $84.16 (84.2 bb)
BTN: $82.79 (82.8 bb)
SB: $55.23 (55.2 bb)
Hero (BB): $280.29 (280.3 bb)

Preflop: Hero is BB with T K 8 J
MP raises to $3.50, CO calls $3.50, 2 folds, Hero calls $2.50

Flop: ($11) 3 K 3 (3 players)
Hero checks, MP bets $6, CO folds, Hero calls $6

Turn: ($23) T (2 players)
Hero checks, MP checks

River: ($23) 9 (2 players)
Hero checks, MP bets $13, Hero raises to $48

30-09-2012 19:57 #2| 0

Aldrig raise når der ligger par + flush derude, altså når din er så lav. Han kalder dig aldrig af med noget værre. Altid husk det :)

30-09-2012 20:02 #3| 0
OP

hvis du nu startede med at læse overskriften, ville du vide, at jeg ikke c/r river for value

30-09-2012 20:21 #4| 0

Er voldsomt nysgerrig. Jeg er PLO noob

Tror vi ikke river call er profitablet. Syntes ikke ligefrem hans linie ligner noget der er bedre end vores hånd ?

Og omvendt ligner vi heller ikke ligefrem selv monster.

Og derfor også hvis vi skal bluffe ham af kan vi vel isoleret set size mindre.

På den anden side er det jo også vigtigt at vi har en balanceret størrelse CR så vores sizing er den samme med nuts som med bluff mod regs vi spiller ofte.

Men hvis det bare er en random med 26 hænder har jeg intet imod at spille lidt exploitable indtil vi kender ham bedre. Vi kan jo altid justere hvis vi finder ud af at han er i stand til at picke op på sizing tells ?

30-09-2012 20:33 #5| 0

Har du selv villain på flush som vel giver bedst mening, da der er frikort på turn?

Selvom det er mest likely så er der vel også mulighed for slowplayet hus, hvor han bygger potten lidt op på flop og inducer dig til reraise på river, men er nok noget unlikely.


Tvivler lidt på du kan få ham af nutflush men tror sizingen kan få ham af alle andre flush, men det tror jeg også 39 dollars kan gøre.

30-09-2012 20:45 #6| 0

Med den anke at jeg spiller noget lavere end dig c/c jeg bare river, og forventer at være god ofte nok til at det er profitabelt.

Tror du han bet/folder de 4 højere flushes ? for igen på mine stakes er folk bare tilbøjelige til at checke flushes bagpå, hvorfor de som oftest har hus eller bluff i denne slags situationer.

30-09-2012 20:50 #7| 0

@Majaline
Hvad forventer du at villain dukker op med? Tvivler på at det er et blockbet med en tre 3´ere, da han nok ville have bettet den på turn.

30-09-2012 20:59 #8| 0

Som sagt spiller jeg noget lavere, og derfor skal mit indlæg tages for hvad det er. Men ser bare ofte esser, eller random skrammel som bettes på river i mangel på bedre ideer.

30-09-2012 21:39 #9| 0

Spændende spot :)

Jeg squeezer preflop, men hader ikke dit call.
Som spillet, synes jeg flop c/c er wp. Han better typisk hele sin range på det her board, vi har ofte den bedste hånd og der er få turns vi ikke vil se.
Turn er obv også c/c og hans checkback capper ganske rigtig hans range.
River er spændende, fordi vi repper en slim valuerange som vi har blockers til, men omvendt er det ikke super fedt for ham at skulle herocalle mod en unknown her. Jeg kan godt lide det, men mod mange bedre regs, tror jeg ikke det er profitabelt.

01-10-2012 07:17 #10| 1

Villian har rigtig tit A høj farve og folder formentlig ofte hvis han ikke er på tilt, hvilket hans stats dog desværre godt lidt kunne antyde.

Alt i alt ser det dog fint og hvis du bliver herocallet, kan du i det mindste glæde dig over du tænker PLO-teknisk korrekt ved at angribe capped ranges med blockere.

01-10-2012 16:37 #11| 0

@Kipster
Hvordan repræsenterer OP´s linje et hus - er det normalt at slowplay et hus på den måde?

Er godt klar over at reraiset selvfølgelig peger i den retning men gør resten af hånden også det?

Spørger fordi jeg nok som hånden udarter selv ville kalde med nutflush og det kan jeg jo næsten forstå er en fejl....

01-10-2012 16:55 #12| 1

Øhh... Jeg er sku ret uenig med det meste folk siger og især Kipster...

PLO-Teknisk er det kamp elendigt at CR denne river i value da vi næsten aldrig burde gå efter CR på river i value da villan vil checke den bagpå 9/10 gange...

Jeg tror at meget meget få villans nogensinde valuebet/folder i dette spot pga det ikke giver mening at vi skulle trappe river medmindre at vi ved villan vbetter næsten alle flushes og det gør folk LANGTFRA + vi har en del blocker til div flushes

Redigeret af AlexKP d. 01-10-2012 16:57
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar