NL100 flopper 2 par med A kicker møder re-raise

#1| 0

Da jeg stadigt ikke har fundet ud af hvor jeg finder mermaids handhistories på skrift må jeg skrive hånden som jeg husker den, det skal nævnes at jeg ikke bruger nogle trackerprogrammer og hånden er 5-handed, here goes:

Villain i hånden er ikke set lave de store numre da bordet har virket meget tørt de 15 minutter hero har siddet ved bordet så vi er stortset readless på gutten

Villain 1 121,24 euro
Villain 2 100 euro
Villain 3 106, 16euro
HERO 118,12 euro
Villain 4 128,60 euro

Villain1 posts smallblind 0,50
Villain 2 posts Bigblind 1

HERO dealt: JA

Villain 3 folds

Hero raises 2.25

Villain 4 (button) calls 2.25
Villain 1 folds
Villain 2 folds

Flop: 7J7

Hero bets 3

Villain 4 raises to 10

Hero ?

obv er det enten call eller raise her valgte jeg at kalde, folk må gerne komme med input hvorvidt de vælger at raise i spottet eller bare caller

TURN: 5

Hero Checks
Villain 4 bets 16
Hero calls 16

River 3

Hero checks
Villain 4 bets 44
Hero ?

Det var desværre den eneste måde jeg lige kunne se at jeg kunne poste hånden på sorry for den dårlige kvalitet :)

/Royal

Redigeret af RoyalHuman d. 30-01-2013 02:26
30-01-2013 03:25 #2| 0

Fint spillet hvis du betaler river. Han repper så snævert, at jeg aldrig ser mig selv folde, når boardet løber så blankt ud.

30-01-2013 03:50 #3| 0

Mon ikke han floater KK/QQ her pf og giver dig på nakken på tørt board?

30-01-2013 03:55 #4| 0

Floppet er aldrig et raise. Better turn og c/c river.

30-01-2013 04:32 #5| 0

@stef

Sarkasmen i din post er på sin vis forståelig, grunden til at jeg postede hånden er fordi jeg godt kunne tænke mig at høre hvordan andre folk spiller denne hånd da det obv ikke kan være et fold på floppet medmindre man er en vanvittig nit

@Buub hvorfor vælger du at raise turn? ved godt det er et tørt kort der ikke ser farligt ud men ved at raise mister vi vel en del value da vi næsten altid bør checke river og han næsten altid vil checke efter på river med dårligere hænder

30-01-2013 05:16 #6| 0

Vil ikke raise turn. På river er hans bluff range bredere end hans call range, da din linie ser meget stærk ud,, hvis du leader.

30-01-2013 05:25 #7| 1

Følgende er lidt forsimplet, da vi ikke har noget read på manden, og derfor ikke ved, om han har en tendens til at raise sine store hænder preflop, om han har betænkeligheder ved at spille et flush draw, når der er et par på bordet osv.

Jeg giver ham:

31 kombinationer af flush draws, 21 kombinationer af 7'ere, 22 kombinationer af pocket par, 24 kombinationer af knægte, 3 kombinationer af ikke-flush draws (9-8 S, ikke ruder).

Jeg har en del flush draws og 7’ere i hans range, da folk er (for?) glade for suitede connectors. Særligt når de har position. De par, jeg har i hans range, er AA-JJ samt 5-5 og 3-3. Og de knægte, jeg giver ham, er AJ, KJ, QJ og J10S.

Vi skal vinde ca. 44 procent af gangene for at kunne kalde.

Aktuelt vinder vi mod ca. 51 pct. af den range, jeg giver ham, givet en antagelse om, at alle kombinationer er lige sandsynlige. Hvis vi fjerner QJ og J10S - som han nok checker på river mange gangen - har vi ca. 46 pct.

Du nævner at bordet er stramt, hvorfor hans bluffs, primært flush draws, måske bør vægtes mindre. Især da floppet er parret. Omvendt vil en tænkende spiller ofte justere til et stramt bord ved at øge sin frekvens af bluffs, og han ved, du sjældent rammer det flop. Desuden vægter vi muligvis de kombinationer, der er gode preflop, for højt, da han sikkert ofte raiser disse til at begynde med.

Konklusion: Jeg caller, men det er ikke et spot, hvor jeg tror, vi vinder de store penge på lang sigt.

30-01-2013 07:55 #8| 0

@ Det Eksogene Stød

Fin post, Du har 21 kombinationer af 7'ere. Jeg kan finde 7 kombinationer? (77,A7s,87s,76s) Tror du enten har glemt at tage højde for at boardet blokker
eller tillægger villain en for wide range. Det betyder sikkert også at resten
dine estimater er noget off. Ellers en fin måde at løse spottet på

30-01-2013 08:14 #9| 0
Suffer Well skrev:
@ Det Eksogene Stød

Fin post, Du har 21 kombinationer af 7'ere. Jeg kan finde 7 kombinationer? (77,A7s,87s,76s) Tror du enten har glemt at tage højde for at boardet blokker
eller tillægger villain en for wide range. Det betyder sikkert også at resten
dine estimater er noget off. Ellers en fin måde at løse spottet på


Man har vel også gennem tiden set villains dukke op med 75s og 97s + en sjælden gang imellem T7s, men de skal nok ikke vægtes særlig højt. Jeg har i hvert fald også svært ved at se 21 kombinationer.

Ellers lækker post DES. Enig i din konklusion.
30-01-2013 08:39 #10| 1

@DES
Fin tilgang som andre nævner til at prøve på at løse spottet. SW har allerede kommenteret mht 7'ere. Desværre så går det også galt når du skal regner ud hvor ofte vi skal vinde for at kunne kalde.

Potten = 2.25*2+2*10+2*16+44 = 100.5

Betaler vi bliver koster det os altså 44 for at vinde en pot på i alt 144.5. Dvs vi skal vinde 44/144.5 ~ 30% af gangene for at det bliver profitabelt.

Mit bud er at du glemmer at tage højde for at de penge du selv lægge i potten på river, såfremt du kalder.

En god huskeregel. Potbetter villain så skal vi være god 1/3 af gangene. Så under potbet skal vi aldrig vinde mere en 1/3 af gangene.

30-01-2013 09:41 #11| 0

Gode indlæg.

Personligt tror jeg ikke på villain han har særligt mange Jx i hans flop RR range.

Giver IMO ikke meget mening for ham at raise Jx på det flop, da han sjældent bliver kaldt af worse med mindre i har en eller anden form for dynamik immelem jer. Hvilket du ikke i den første post antyder at der er.

Tror at default for langt de fleste villains med Jx er at lade dig barrel turn og evt river for at få value når hero bluffer, og samtidig holde potten under control når han f.eks er bagud til Aj, med sin kicker.

(Eller måske lave sin Jx om til et bluff når han ved han er slået men vurderer at der er en god chance for at hero vil folde hvis bordet f.eks udvikler sig så mange draws completer)

Vi skal være god på river ca 30 % af tiden for at calle. Tror det er forkert at folde river når vi caller turn. Så som spillet så caller jeg river.

Eller sagt på en anden måde. Vi bør allerede på turn have en plan for hvordan vi vil agere på river alt efter hvilken type river kort der falder. Her er river blankt og derfor hvis vi caller turn for så at folde river tror jeg vi taber penge i det lange løb.

30-01-2013 10:28 #12| 0

Tak for de gode inputs alle sammen, jeg valgte at calle river da jeg lige som klondike antyder at man skal have, allerede på turn vidste jeg ville kalde blanke rivers (Det var egentligt allerede min plan på floppet at check calle ham ned såfremt der ingen straight combos dukkede op) og han viser 8-9 op

Tak igen :)

/Royal

30-01-2013 19:06 #13| 0

Det kan være, jeg tager fejl. Det er set før!

Men min umiddelbare udregning siger, at der er 58 i puljen. Vi skal lægge 44 for at calle. Hvis P er ssh. for, at vi caller og vinder, bliver ligningen for, hvornår vi breaker even ved at calle følgende

58*P+(-44)*(1-P)=0

Løser vi denne for P får vi P=44/102. Dvs. P ca. lig 0,43.

De 44 vi bruger til at calle, er jo ikke som sådan en gevinst. Men hvis de er, kan det forklare, hvorfor jeg endnu ikke har kunne sige mit job op for at spille poker! Mine odds har været way off...

Og det er rigtigt, at jeg har mange 7'ere i hans range. De 7'ere, jeg har, er:

6 kombinationer af A-7o. 14 suitede 7'ere (fra J-7 til 7-4). Samt 7-7. I alt 21 kombinationer.

Jeg er tilbøjelig til at give Jer ret i, at han nok sjældent har A-7o og hænder som J-7s eller 7-4s. Jeg tror bare ikke, vi kan udelukke dem, da han trods alt er i position, stacks er over 100 BB dybe, og bordet er stramt, så ssh. for, at en af blinderne raiser er ret lille. Men enig i, at de nok skal vægtes relativt lavt, når vi udregner hans range.

30-01-2013 19:25 #14| 0

Du tager fejl med hensyn til hvornår der skal calles

Potten er

preflop

(Blinds 1,5)+(Hero raise 2,25)+(Villain call 2,25) = 6

Flop 6
(Preflop pot 6)+(Hero bet 3)+( Villain raise to 10)+ (hero call 7)= 26

Turn 26
(Flop pot 26)+(Villain bet 16)+(hero call 16) = 58

River 58
(Turn pot 58)+(Villain bet 44)+(hero call 44) = 146

Hero skal så call et bet på 44 for at vinde en pot på 146 =

44/146 = ca 30 ish % hero skal være god for at lave et breakeven call

30-01-2013 20:22 #15| 0

Nå, ja. Selvfølgelig. Glemte åbenbart at lægge river bettet ind, da jeg regnede det igennem. Takker

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar