Lån af 30.000kr hvor??

#1| 0

Hey PN

Står i en situation hvor jeg er ved at købe bil og mangler 30.000kr til udbetaling. Er der nogle der ved nogle banker eller pengeinstitutter der er villige til at låne 30k enten som lån eller kassekredit?? Min egen "Danske Bank" er ikke til at snakke med og har aldrig været det, så står samtidig og skal flytte bank.

Starter nyt job her om en uges tid ca og skylder intet pt.

Det lidt en haster så ville være ret med lidt hurtigt feedback.. :)

doolce

25-05-2010 18:25 #3| 0
Administrator

mmmmm - hvis du kan fremvise ansætelseskontrakt og ikke skylder andre steder burde 30k da ikke være noget problem i nogle banker ?

25-05-2010 18:25 #2| 0

tvivler på en bank vil, ud over den du selv er i.

du skal nok ud og låne af hajerne til 25%

25-05-2010 18:36 #4| 0
OP

@Bridgeking

Har prøvet en del banker uden held.... kan heller ik se hvorfor det ik skal kunne lade sig gøre men det kan bankerne åbenbart.

Nogen ideer til banker eller lignende der er til at snakke med?

25-05-2010 18:47 #5| 0

det dummeste du kan gøre, er at tage et kvik lån...

De tager så meget i rente at det nok ville være billigere at spørge de lokale rockere...

Få lagt et budget og ta' det med i din "nye" bank. Ser budgettet fornuftigt ud, burde det ikke være noget problem at låne 30K

25-05-2010 18:54 #6| 0

tiger143 +1



Skylder du 0 DKK og ikke står i RKI, har du job og kan fremvise et nogenlunde budget, vil det være ingen problem at låne 30K

25-05-2010 19:08 #7| 0

Nordea har jeg aldrig haft problemer med at få en kassekredit i og kan uden problemer få den forhøjet og det er da med et noget svingende forbrug.

25-05-2010 19:14 #8| 0

Jeg vil stærkt fraråde Nordea, efter personlige dårlige erfaringer.

25-05-2010 19:24 #9| 0

Mon ikke vi kan finde en der kan lufte en dårlig oplevelse med en hvilkensomhelst bank...

Har aldrig haft problemer med Nordea

25-05-2010 19:25 #10| 0

Når du er i Danske Bank, så kan du vel få 30K i kassekredit bare ved at skifte over til det de kalder 24/7. Kan dog være min hukommelse er lidt dårlig og det kun er 20K. Dertil kommer så to kreditkort, som nok dog for dyrt at trække kontanter ud fra.

Edit: Det er 20K og jeg kan se at man skal være 28, så derfor dur det jo ikke for OP

25-05-2010 19:25 #11| 0

Jeg er på SU og kan sagtens få et forbrugslån på 30k i nordea

25-05-2010 19:32 #12| 0

at låne til udbetalingen for derefter at låne til bilen øhh? kan ikke rigtig anbefales, da den så er fuldt belånt og du skylder mere end bilen er værd når du så lige har købt den, ny som brugt!

men ellers er der jo ikano finans hvis det absolut skal være, hedder vist pengeautomaten nu :-)

25-05-2010 19:54 #13| 0

@Fuglsang

Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, men min oplevelse er simpelthen så grotesk, at jeg aldrig vil kunne anbefale banken til nogen.

@OP

Sorry for OT. Men som andre siger, budget, budget, budget, så er du godt på vej :)

25-05-2010 19:59 #14| 0

Jeg havde tidligere Danske bank, og skulle på et tidspunkt bruge en del penge, og på trods af jeg intet skylder nogen steder og har et fornuftigt plus på kontoen, kunne det ikke lade sige gøre at låne, har tidligere haft boliglån igennem dem, og har altid overholdt mine aftale og betalinger, så det kan ikke være derfor de ikke ville lade mig låne.

Men da jeg flyttede sammen med min kæreste var jeg med oppe hos hendes bank "nordea" og når jeg nu var der spurgte jeg om hvad mulighederne var hos dem, og meget overrasket var jeg da hun sagde jeg stortset kunne få hvad jeg ville have, og det var uden de havde en historie om mig.

Så prøv Nordea, jeg skiftet på stedet.

lånte dog aldrig pengene, men kunne få lånet til 8 eller 9% kan ikke huske det helt præcist men det var helt sikkert ikke mere end 9%, det er ca 1 1/2 siden.
25-05-2010 20:03 #15| 0

Xitaah


Fortæl?

25-05-2010 20:08 #16| 0

Selvom det ikke er det OP sp0rger om kan jeg altsaa godt forstaa hvorfor en bank ikke bare staar og vil smide 30k dkr efter en kunde der har vaeret arbejdsl0s i en periode og nu mener han skal have en bil selvom han ikke har sparet en krone op.

Udfra et risikovurderingsmaessigt synspunkt er jeg overbevist om du er i en h0jrisiko gruppe og det er altsaa bare ikke den type kunder bankerne leder efter pt. Jeg kan ogsaa have en forestilling om at de som har haft nemt ved at laane penge nok snakker om fra f0r bankkrisen hvor pengene altsaa sad noget mere l0st end de g0r idag.

25-05-2010 20:37 #17| 0

Prøv DanAktiv, de er sgu rimelig large mht. krav om indkomst.

25-05-2010 20:50 #18| 0

Danske Bank er håbløse efter krisen og Bagger-sagen, hvilket åbenbart skal gå ud over de almindelige kunder.

Stod på et tidspunkt og manglede et lignende beløb, og med 40k i fast indtjening om måneden som ingeniør (havde på det tidspunkt godt nok kun været ansat i tre år, men alligevel et ret "fast" job, vil jeg mene), og ingen ubetalte regninger eller lign. ever, så fik jeg også et nej fra DB...(og måtte bruge en stor del af min daværende rulle...grrrr...tuff! ;o)

Jeg må indrømme, at jeg dengang troede, at det var pga. ind- og udbetalinger til poker sites (selvom jeg havde overskud over 2-3 år).

Anyways...jeg lytter med i forhold til rådet om en god bank, da jeg dengang svorede at skifte bank, når jeg fik tid...så det er vist på tide :Bo)

25-05-2010 21:02 #19| 0

Well, jeg arbejder i Nordea, så lidt råd kan jeg da give.

@xitaah
Jeg håber, du fortalte os, hvad problemet var, så vi har mulighed for at forbedre os, hvis det virkelig var os, der lavede fejlen - og det kan det sagtens have været.

Det kan ikke undgås, at der vil være dårlige kundeoplevelser i enhver bank, men det er ikke uden grund at vi blev kåret til årets bank i 2009 (også subjektivt set - skjult brag).

@op
Så længe du har et fornuftigt rådighedsbeløb, ingen udestående gæld og anstændig adfærd (overtræk, overholder dine forpligtelser, venlig osv.), så kan jeg SAGTENS smide 30k efter dig afhængig af fremtidsplaner og jobsikkerhed.

Hvis du vil have en beregning - og et velbegrundet afslag, hvis det er tilfældet - så skal jeg ta' et kig på det.

25-05-2010 21:03 #20| 0

Jeg kan yderligere bekræfte, at Nordea intet problem har med at låne penge ud.

25-05-2010 21:06 #21| 0

@Fanatic

Har jeg ikke lyst til på stående fod :)

25-05-2010 21:21 #23| 0

@EDIT
Jeg glemte at sige.. og det kan ikke siges nok gange:

Aldrig, aldrig, aldrig gør brug af hurtig lån som DanAktiv, Kviklån, D.E.R og hvad, det ellers hedder. Det smadrer dine bankforbindelser for meget lang tid - og så koster de UFATTELIGT mange penge i renter og gebyrer.

25-05-2010 21:21 #22| 0

selvom cprimdal nok hjælper dig ud her. så vil jeg lige tilføje at bliv check ind kunde hos nordea så kan jeg ikke se du burde få problemer med dette lån. men skriv til cprimdal da det nok vil være det letteste og nok en der med sikkerhed kan se igennem fingre med ens poker aktivivtet haha

25-05-2010 21:23 #24| 0

Nordea+1

25-05-2010 21:32 #25| 0
OP

@alle

Lader til jeg må kontakte Nordea som faktisk er den eneste bank i mit lokalområde jeg endnu ik har kontaktet. :)

@CPrimdahl

Lyder rigtig godt, vil jeg meget gerne høre mere om. Du må meget gerne sende mig en PM med detaljer så tager vi den derfra? :)

doolce

25-05-2010 21:38 #26| 0

Cprimdahl, er det sådan at der er fordele at hente ved at kende dig i relation til renter og sådan? Man vil jo gerne altid have det bedste for mindst mulig :D

26-05-2010 08:44 #27| 0

sparekassen himmerland er super men derudover kan jeg ikke forstå at du ikke kan låne 30k i Danske Bank. Måske det er krisen men jeg har da tidligere lånt 100k i Danske Bank, uden at have en officiel indkomst eller andre værdier.

01-06-2010 22:16 #28| 0

Jeg vil egentligt gerne vide, hvilken stilling du sidder i CPrimdahl.

Altså, grundet mit studie finder jeg det interessant, at du på stående fod er villig til at stikke ham 30.000 kr som et lån, når hans egen bank og mange andre banker nu har afvist ham.

Man må antage, at den information hans egen bank har til rådighed, har du ikke, hvorfor du alt andet lige har sværere ved at kreditvurdere manden og derigennem indtjeningspotentialet.

Jeg tænker bare, at det lidt af et gamble. Hvorfor det undrer mig, at en bank som Nordea har så få nedskrivninger, når det er så tydeligt at der er "ludomaner" ansat som uden sans for øje "SAGTENS" kan låne 30 clicks ud.

Btw har du mange af de clicks, i need aswell....

01-06-2010 22:31 #29| 0

@fissehans

Nu tager CPrimdahl jo også netop højde for at der kan være ting OP ikke nævner som kan være grund til afslaget

01-06-2010 22:43 #30| 0

@Culkasi
Det fremgår ikke rigtigt synes jeg.

01-06-2010 23:00 #31| 0

@fisse
Hvis du vil have en beregning - og et velbegrundet afslag, hvis det er tilfældet - så skal jeg ta' et kig på det

jooo....

01-06-2010 23:26 #32| 0

@Djoffer

Som står i konstrast til følgende: "så kan jeg SAGTENS smide 30k"

02-06-2010 19:56 #33| 0

@ fissehans, må jeg ik købe dit nick :D

02-06-2010 20:29 #34| 0

@djoffer/fissehans..

Jeg er såmen blot bankelev, så min rang er ikke noget af betydning - endnu. Jeg har dog flere gange lånt 100k ud, så det er som sådan ikke det, der er problemet. Kreditvurderingen er den samme om det er 30k eller 100k.

Hvis vi ikke mener, han kan betale 100k, låner vi ham heller ikke 30k - vice versa.

Jeg synes nu jeg har lagt meget godt for øje, at hvis jeg skulle ta' stilling til det, var det med en kreditvurdering i baghånden.

Hvad mangler der i dette?

Så længe du har et fornuftigt rådighedsbeløb, ingen udestående gæld og anstændig adfærd (overtræk, overholder dine forpligtelser, venlig osv.), så kan jeg SAGTENS smide 30k efter dig afhængig af fremtidsplaner og jobsikkerhed.

Hvis du vil have en beregning - og et velbegrundet afslag, hvis det er tilfældet - så skal jeg ta' et kig på det.


... Jeg har lavet en kreditvurdering i og med, at jeg kender hans rådighedsbeløb, og jeg er klar over, om der er udestående gæld. Det er egentlig det vigtigste på en kunde, vi ikke kender. Hans adfærd kan jeg selvfølgelig ikke begrunde, men den kan jeg påvirke....

og jeg siger det igen... Jeg kan SAGTENS (!!!) smide 30k efter ham, hvis ovenstående er overholdt.. Det fremgår tydeligt - imo.

Jeg har dog ikke hørt fra OP siden...

02-06-2010 20:42 #35| 0

Nej, det er der sq nok en grund til Primdahl. Manden har tydeligvis ikke fremlagt hele sandheden.

Og jeg er egentligt godt klar over hvad du mener, jeg ville bare gerne gå dig lidt på spidsen, eftersom jeg har svært ved at tro, at det er standard for rådgivere at fixe kunder på et forum for ludomaner :)

02-06-2010 20:44 #36| 0

@MS-1987

Alt er tilsalg, så du byder bare, jeg har længe gået overvejet et skifte til 2fat4army, men nu er det her jo mit kælenavn fra ungdommen, så det har en vis affektionsværdi.

02-06-2010 20:57 #37| 0

@fissehans
Hvis jeg tog hans ord for givet, arbejdede jeg ikke i denne branche.. Jeg er klar over, at der ligger noget til grund, hvis han ikke kan låne pengene.. Og det finder vi ud af, når vi ser papirerne..

Du skal dog heller ikke ta' fejl af bankers "huskebog". Hvis han er blevet vurderet negativt tidligere - fx ved reg. i RKI - men nu har fået en fin økonomi, kan det hæmme ham i fremtiden, og et bankskifte kan her være direkte sundt..

.. men vi er jo generelt enige.


Well, det er standard for rådgivere af fixe kunder, der har potentiale til at være gode. Nordea er en bank, der er fremme i skoene på kundefronten pt... Vi mister ikke noget ved at give et afslag ud over forspildt arbejdstid, men det er det værd, hvis vi bare engang i mellem får en god fordels+kunde..

EDIT: Og det tar' mig ikke lang tid at læse en årsopgørelse samt lave en RKI-søgning.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar