Zoom PLO25 200bb

#1| 0

Ingen stats på Villain.

Jeg vil rigtig gerne have kommentare på hele linien.

PokerStars Zoom Hand #107233619592: Omaha Pot Limit ($0.10/$0.25) - 2013/11/19 0:18:20 CET [2013/11/18 18:18:20 ET]
Table 'Thyestes' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: AAligator33 ($26.09 in chips)
Seat 2: Am4ranth ($64.94 in chips)
Seat 3: Richardyos ($67.87 in chips)
Seat 4: astra666 ($47.98 in chips)
Seat 5: Hero ($71.14 in chips)
Seat 6: FastidiA89 ($17.37 in chips)
Am4ranth: posts small blind $0.10
Richardyos: posts big blind $0.25
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A 5 Q A]
astra666: raises $0.60 to $0.85
Hero: raises $1.90 to $2.75
FastidiA89: folds
AAligator33: folds
Am4ranth: folds
Richardyos: folds
astra666: calls $1.90
*** FLOP *** [7 4 4] pot: 5.85
astra666: bets $4.50
Hero: calls $4.50
*** TURN *** [7h 4d 4c] [K] pot: 14.85
astra666: bets $10.75
Hero: calls $10.75
*** RIVER *** [7h 4d 4c Kd] [6] pot: 36.35
astra666: bets $29.98 and is all-in
Hero: ???

19-11-2013 01:59 #2| 0

Først og fremmest, overvej at flatte pre når i er semidybe, jeg synes du spiller din hånd lidt for face up her. Det er specielt en god idé hvis der sidder en squeezehappy gut bagved. Det er dog en flot hånd med to suits, så det er helt forsvarligt at repoppe, men blot noget at tænke over.

Postflop: Std call. Vi er naturligvis foran de fleste gange, men skulle han have klonket en 4er har vi fin ev vi kan proppe i posen via vores to bagdørs nutflushdraws.

Turn: Her kalder jeg igen. Vi får vores farvetræk. Kongen ændrer dog ikke alverden. Jovist det er en viable option at han sidder med KK86 etc. Alle str8draws har dog misset, og det må trods alt være en væsentlig del af villains range. Derfor kan jeg ikke se mig selv smide på turn, selvom det mod nogle modstandere kan være nødvendigt, men man skal gerne have nogle reads på eks. donk/barreltendenser før det er forsvarligt.

River: Her kommer jeg væk.

Han kunne godt sidde med noget frustrations værk i form af 8910J evt. med to som giver ham større grund til at skyde en 2nd barrel. Du blocker dog selv for nogle xxxx hænder, og det gør den mulighed mindre sandsynlig. Udover en rundown som nævnt, der misser floppet og går i kamikazemode, kan jeg ikke rigtig se hvad vi slår her på river. Vi sidder med en bluffcatcher og esser i det her spot er reelt ikke meget bedre end A7xx. Riven gør at alle 5678-lignende hænder fuldender stregen og kan vb´e vs. AA34 el.lign du kunne sidde med eller netop AAxx der måtte kalde af. Der er ligepludselig også en del hænder såsom quads, 7788, 6655, KKxx der som spillet kan være i villains range. De hænder der inkluderer par har jo fine implied-odds da I er semidybe, og folk på dette niveau har en tendens til at overvurdere hænder som 7789 som de gerne vil se et flop med.

Så alt i alt synes jeg det er WP hvis du folder river.

19-11-2013 05:27 #3| 4

Først og fremmest, overvej ALDRIG at flatte pre her! Med hænder så stærke som den her skal der bare penge i potten og helst så mange som muligt.

Dem der mener man spiller sin hånd lidt for face up ved et 3b, skal nok lige kigge lidt på deres 3b range!

Spiller flop og turn som dig, folder river som default.

19-11-2013 09:43 #4| 0
HEPTAGENIA skrev:
Først og fremmest, overvej ALDRIG at flatte pre her! Med hænder så stærke som den her skal der bare penge i potten og helst så mange som muligt.

Dem der mener man spiller sin hånd lidt for face up ved et 3b, skal nok lige kigge lidt på deres 3b range!


+1.

At flatte pre med dobbelt nut suited esser pre, fordi man så "spiller sin hånd face-up".. Stop, just stop!
19-11-2013 14:27 #5| 0

Yea, 3B preflop er god stil.

Jeg tror egentlig ikke, jeg folder river. Jojo, han har den nogle gange, og det er ret irriterende at vi selv har diamonds, men altså - vi har vitterligt ingen calling range, hvis vi ikke betaler her. Jeg kender ikke vildt meget til villains på PLO25, men det kan selvfølgelig sagtens være, at de har den alt for ofte til at vi kan forsvare at betale med andet end vores huse og et par 4x'ere/straights.

19-11-2013 14:29 #6| 0
Peter_Kv11 skrev:
De hænder der inkluderer par har jo fine implied-odds da I er semidybe, og folk på dette niveau har en tendens til at overvurdere hænder som 7789 som de gerne vil se et flop med.


Mener du, at 7789 bør folde til 3bettet?
19-11-2013 18:54 #7| 0

Det er sgu lidt svært at putte villain på en range uden stats eller reads/noter på hvilken type spiller han er.

Jeg er på 3b pre vognen.

Hvis Villain har en forholdsvis solid utg åbningsrange, så rammer dette flop ham nærmest aldrig. Der er meget få kombinationer af 4xxx og 77xx (nærmest kun dobbelt parrede handsker og måske 7789) og 5678 er self. også en mulighed. Derfor giver villains donklead nada mening for mig og readless kalder jeg nok. Vi ved self. ikke om Villain har en solid utg åbningsrange or what not, hvilket gør det svært at analysere hånden.

FUCK der en en mus herinde! Vender lige tilbage senere med turn og river tanker, skal have fundet en kat først!


Turn giver os et FD og fylder KKxx op, som villain har i sin formodet solide UTG åbningsrange og af uforstående grunde havde valgt at leade floppet med. Jeg kalder også her, men er ikke specielt glad for det, fordi det er de færreste villains på de stakes der umotiveret skyder 2 tønder bluffs af sted. Grundet FD og at hans linie stadig er tilpas WTF caller jeg. Af bluffs tænker jeg random rags og 5678 der prøver at skyde os af AAxx.

River completer til 8765 stritten og vi slår kun villains wtf hænder her. Grundet sizing og stake, så tror jeg meget sjældent at vi har den bedste hånd her. Det kan godt være vi kommer til at spille ubalanceret og ender ud med ikke at have nogen calling range på river, men det er imo. ligegyldigt idet vi exploiter plo25-villains tendenser ved at folde. Der er næsten ingen der smider 3 tønder afsted der, uden at have AAxx slået. Og hvis der er et fåtal der gør, så går de broke inden weekenden er ovre. Fold!

Redigeret af skrub1 d. 20-11-2013 02:47
19-11-2013 20:23 #8| 0

Tror folk lidt misforstod min pointe om at flatte pre. Enig i at denne hånd er autoraise, men nøgne esser kan altså sagtens blot flattes. Specielt fordi folk på dette niveau ikke har en så forfærdelig balanceret 3bet-range i det her spot, hvorfor det kan give mening at poppe suitede broadways/rundowns mere end på andre levels.

Asger_b skrev:
Peter_Kv11 skrev:
De hænder der inkluderer par har jo fine implied-odds da I er semidybe, og folk på dette niveau har en tendens til at overvurdere hænder som 7789 som de gerne vil se et flop med.


Mener du, at 7789 bør folde til 3bettet?


Med et suit synes jeg at den er lige på grænsen. Fine implied odds somsagt, men svært at få skillingerne ind profitabelt oop. Rainbow fold, DS obv call.
19-11-2013 20:26 #9| 0
Peter_Kv11 skrev:
Tror folk lidt misforstod min pointe om at flatte pre. Enig i at denne hånd er autoraise, men nøgne esser kan altså sagtens blot flattes. Specielt fordi folk på dette niveau ikke har en så forfærdelig balanceret 3bet-range i det her spot, hvorfor det kan give mening at poppe suitede broadways/rundowns mere end på andre levels.


Øh, du skrev ordret "Først og fremmest, overvej at flatte pre når i er semidybe, jeg synes du spiller din hånd lidt for face up her." Hvordan kan det misforstås?
19-11-2013 20:36 #10| 0
Peter_Kv11 skrev:
Det er dog en flot hånd med to suits, så det er helt forsvarligt at repoppe, men blot noget at tænke over.

Så alt i alt synes jeg det er WP hvis du folder river.


Face up var også ment som generelt i hånden efter pre. Det gør det selvfølgeligt ikke dårligt, men blot en note.

Matter of fact, vi er enige.
25-11-2013 19:41 #11| 0
Peter_Kv11 skrev:
Med et suit synes jeg at den er lige på grænsen. Fine implied odds somsagt, men svært at få skillingerne ind profitabelt oop. Rainbow fold, DS obv call.


Jeg tror det er teknisk umuligt at beskrive en 3B range, som 7789r bør folde til.
26-11-2013 15:58 #12| 1

Jeg folder river uden at tænke over det, om vi næsten ingen calling range har her er egt ligegyldigt, det er PLO25 og hvis villan er så syg at donk ind i os 3 gange med noget værre end AA så tillykke.. Det sker imo alt for sjældent til at vi kan kalde profitabelt her

26-11-2013 18:03 #13| 0

Postflop er 100% read-afhængigt. Uden stats eller dynamik er det svært, for ikke at sige umuligt at kommentere på.

Edit, kan se det er zoom-poker. Uden read, smider jeg sandsynligvis turn.

Redigeret af Ivanoff d. 26-11-2013 18:04
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar