Zoom 175bb: AA raises på flop

#1| 0

Spillet er NL200 ZOOM, Villain er totalt ukendt (0 hænder). Hvad er planen på flop?



Poker Stars, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

BTN: $267.04 (133.5 bb)
SB: $204 (102 bb)
BB: $106.50 (53.3 bb)
UTG: $565.09 (282.5 bb)
MP: $349.94 (175 bb)
Hero (CO): $442.54 (221.3 bb)

Preflop: Hero is CO with A A
[color=grey]UTG folds, MP raises to $6, Hero raises to $18, 3 folds, MP calls $12

Flop: ($39) Q K 7 (2 players)
MP checks, Hero bets $21.22, MP raises to $62, Hero ???

13-02-2013 11:31 #2| 0

Er over mit niveau men giver det et skud.
Et svært spot da kq+ og pp helt sikkert er i hans range.
Jeg ville 4 bet til 140 ish. Problemet vil dog komme hvis han skubber stacken. Og det er weak at raise folde men tror det ville være det rigtige mod et shove.
Raise er tilpas stort til at han smider air og han skubber på kq eller alle sets

13-02-2013 11:32 #3| 0

@ uberkelner

Hvorfor vil du have ham til at smide air ?

13-02-2013 11:40 #4| 0

@ klondike
Kan du have fuldstændig ret i. Nok også et stort leak i mit spil. Døjer med tilt hvis villian klonker riven så har gjort det for vane at lukke potten tidligt ned.

13-02-2013 11:41 #5| 0

Det er godkendt halvklamt uden reads.

Jeg er en donk. Men tror den skal calles i bund.

Folder nok på turn 9 og er ikke sikker på jeg gider turne/river et A.

13-02-2013 11:47 #6| 0

Jeg er bestemt heller ingen chef :-)
Jeg spiller selv zoom dog under dette niveau og det er vigtigt at tage med i udregningen at det er zoom. Alle pp bliver kaldt og hvis misset set,fold. Any two billedkort ses også ofte spillet og det er måske her jeg ser spøgelser

13-02-2013 12:40 #7| 0

Altid scary når folk kommer ud og raiser et board der rammer din value range temmelig hårdt. Tar helt sikkert et kort af og ser turn an, stor fordel vi er IP. På en god dag folder jeg til tungt udstik på turn. Med stacks in mente kan jeg sagtens se ham flatte KQ, KK og QQ (og obv 77).

13-02-2013 12:59 #8| 0

Hvor bredt 3better du når I er dybe? Hvis du kun 3better AA kalder du i bund, da du ellers folder den absolutte top af din range => Mega exploitable. Hvis du har QQ/KK i din range er den lidt mere tricky, da han formodentligt ikke c/r 77 mod en sådan range. Der må jeg være et svar skyldigt.

13-02-2013 13:10 #9| 0

Nu spiller jeg zoom på de lavere niveauer og mit bud er farvet af hvordan det foregår dernede.

Han linje stinker langt væk af at du er bagud. Som uberkelner er inde på med villains range er det et horribelt flop når det foregår sådan.

Jeg vil nok vælge at kalde hans raise og folde til et turnbet hvis det kommer. Jeg vil tro at du ser 77, KQ og QQ rigtig mange der.

13-02-2013 18:44 #10| 0

Kan ikke se andre muligheder end kald flop.

Kalder alle blanke turns. Folder måske J-turn mod et større bet og måske også 9eren. Men som udgangspunkt kalder jeg næsten alle turns og evaluerer river. Han har trods alt KQ, QQ, KK og 77 i hans valuerange og det er del kombinationer - han kan ligeledes ikke have vanvittigt mange bluffs. Falder en 7er eksempelvis, kalder jeg let i bund; vi slår hans KQ-kombinationer og der er kun én 77-kombination tilbage.

13-02-2013 19:32 #11| 0

Det giver os intet at raise/folde, som et kald og evaluér turn ikke gør. Ellers som chrrrist. Hvor ofte regner folk med, han raiser den absolut stærkeste del af hans range på floppet (sets og KQ)?

13-02-2013 19:43 #12| 0

Det er slet ikke til at sige readless, hvor ofte han CR hans valuerange eller bluff på floppet, synes jeg.
Jeg foretrækker at spille hånden ud fra vores egen range. AA er ikke toppen af vores range her, men den er måske lidt over midten. Vil nok heller ikke se det som exploitable at folde AA, så længe det ikke er noget man gør ofte.

13-02-2013 19:44 #13| 0

Jeg tror han raiser toppen af sin range. Men jeg er sikkert også tryllebundet af mit syn af de lavere limits

13-02-2013 20:24 #14| 3

Som det allerede er nævnt afhænger det af din pre 3bet range ved en balanceret tilgang.
Hvis din 3bet % og range er standart-ish så kommer du til at bet fold ca 70% på dette
flop, det går selvfølgelig ikke. Et skud fra hoften er at call/call/call er bedst
folder dog hvis turn er en 9er.

call/call/call er en linje du kan bruge med en stor del af den range du forstætter med
JTs undtaget som nok bliver call/muck eller call/shove (hvis du turner et flashdraw)

Hvis du fra et exploitable point har brug for en flop 3bet bluff range, så synes jeg at du bør overveje at 3bet AA og get it in. Fordi AA udgør samme antal combos som der er sets (77 undtaget) og eks topset er federe at slowplay.

vs QQ,QK,AK har Du 45% eguity og lukker din modstanderes equity ude, så du ikke bliver suget. Derudover bliver du aldrig bluffet på turn, Så det er ikke helt væk
at få den ind på floppet.

Redigeret af Suffer Well d. 13-02-2013 20:39
13-02-2013 20:52 #15| 0

I nævner kun fold ved turn 9. Er det fordi vi blocker a selv?
Og vil i også folde ved turn a?

Rigtig god analyse suffer well.

Redigeret af uberkelner d. 13-02-2013 20:55
13-02-2013 23:48 #16| 0

@ uberkelner

Jeg vil fold 9 turn fordi jeg om ikke andet har 4stk JT i min 3bet range, som jeg spiller sådan her det beskytter os somewhat.
Derudover har villain sikkert også nogle JT combos og han better ofte videre med den
del af hans value range som slår AA.
Og nej vil aldrig fold A turn vi er tæt på toppen af vores range, er ofte foran og hvis
bagud har vi stadig 23% equity, som vi ikke har ved 9 turn.

Og tak :-)

14-02-2013 11:26 #17| 0

Teoretisk set er jeg enig i at AA nok skal betales i bund, men jeg tror det her er et spot hvor mange afviger fra det teoretiske optimale og tager en mere exploitable linje. De færeste regner med vi folder AK+ her og det er en kæmpe del af vores range medmindre villian ved vi er i stand til at 3-bette light fra CO (det er de færreste).

Jeg tror villian raiser JT 20-30% af tiden og jeg tror villian har meget få rene bluffs som måske tager et enkelt stab. At tro villian raiser AK i det her spot er jo bare ren ønsketænkning.

KK er desuden også i villians range med meget høj frekvens.

Redigeret af becks d. 14-02-2013 11:31
14-02-2013 13:15 #18| 0

Har ikke læst de andre post, men; Hvordan kan du være i tvivl?

Er 3bet lækkert her? Nej. Er fold lækkert? Nej. Er call og hold hans range bredere, lækkert? Ja.

Call alle turns og evaluer river. Langt de fleste bluffer ikke videre i det spot, så man kan sagtens folde med en god smag i munden.

Redigeret af Joanna47 d. 14-02-2013 13:17
14-02-2013 13:29 #19| 1
Pokernets ME vinder !

Så længe du ikke folder flop er det fint. Er enig med SW i at vi nok godt kan folde AA på turn 9, og vil tilføje vi nok også kan folde på en K.

@becks
KK er måske oftere i flat rangen end 4bet rangen pre med de her stacks, men det virker sort at check/raise den - så jeg synes "meget høj frekvens" er lige grov' nok ;-)

Redigeret af walth d. 14-02-2013 13:32
14-02-2013 14:12 #20| 0
Suffer Well skrev:
vs QQ,QK,AK har Du 45% eguity og lukker din modstanderes equity ude, så du ikke bliver suget. Derudover bliver du aldrig bluffet på turn, Så det er ikke helt væk
at få den ind på floppet.


Syntes din rage overrep AK, der ikke fastplayer her så ofte.

Hvis vi tar KK (og 77) med er det 36,5%. Begynder vi at tage flere AK combis ud blir det straks meget skidt, men også lidt skævt da villain også må ha lidt skrald og enkelte JT som andre nævner.

Generelt syntes jeg folk spiller mere ærligt med dybe stacks og OOP, hvorfor jeg heller ikke har så svært ved at se KK raise her mod en stærk perceived value range.

EDIT: SW, 45% er korrekt
Redigeret af SimonSays d. 14-02-2013 14:18
14-02-2013 14:24 #21| 0

Jeg synes det er oldschool at flat KK som villain i den her spot :-) Og jeg synes ikke
om det. Jeg kender godt begrundelserne for KK flat og det er kun fint hvis du også
flatter AA, har en bred call 3bet range og tæt på aldrig 4bet bluffer.

Der er imho en meget bedre strategi 175bbs dyb OOP end call jeg kommer aldrig ind mod
dårligere tankegangen.

Det forhindre selvfølgelig ikke villain i at gør det, men tror ikke det er en stor
del af hans range, som kan være på alt fra 20 combos til + 100 stk.

@ Simonsays

Det er nok rigtigt, ved ikke hvordan jeg fik 45% havde nok kun KQs med...
Jeg synes det er svært at vælger en korrekt range til villain. Som skrevet mener
jeg der er meget stor forskel på hvad foks flattter her.

Syntes din rage overrep AK, der ikke fastplayer her så ofte.
Enig!

Var også bare tænkt som et eksampel. Rangen skal være meget bredere hvis du skal
kunne bruge den rigtigt og den bør selvfølgelig vægtes, hvis vi gør det kommer der
jo også combos ind som er til Heros fordel.


Redigeret af Suffer Well d. 14-02-2013 19:27
21-02-2013 09:26 #22| 0

Spillede den anden dag en session zoom og akurat samme situation kom op som OP. Spillet var dog zoom25 så det kan self ikke sammenlignes. Men havde denne tråd i baghovedet og kaldte hans raises ned (bettede mellem 50/75% på alle streets) .
Kiggede ind i rådne to par som jeg stadig også tror op ville gøre. Så jeg ændrer min taktik lidt og siger call flop,fold turn hvis der bliver bettet.
Lige lidt galde der skulle ud hehe

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar