YouSee Bland Selv - kan ikke findes på nyt Samsung-tv

#1| 0

Jeg har købt et MU8005 Samsung tv i oktober, og har i den forbindelse købt en YouSee Bland Selv-pakke for at kunne se fodbold. Jeg har købt en YouSee ready kortlæser, men uanset, hvad jeg gør, så finder tv'et kun kanalerne i grundpakken, og ikke de 10 kanaler, jeg selv har valgt. Den brokker sig og siger "CI+ modul (kortlæseren) eller Smart Card ikke fundet. Tjek, om det er isat korrekt". 


Alle indstillinger fra YouSee er korrekte, og jeg frygter derfor, at det er tv'et. I dag prøvede jeg at købe en ny kortlæser - blot for at være sikker på, at dette ikke var problemet. Ligeledes har jeg forsøgt at vende kort+kortlæser på alle tænkelige måder.

 

Samsung/elgiganten siger dog, at det virker meget mærkeligt, at tv'et ikke skulle kunne registrere, når jeg sætter kortlæseren i tv'et. Omvendt siger YouSee, at alt er indstillet korrekt, så de kan ikke gøre yderligere. 

 

Er ved at blive skør af det, og har ikke mulighed for uden videre at troppe op i Elgiganten med det. Nogen som har oplevet noget lignende eller er det bare at få det sendt til rep? 

 

Godt nytår :)

28-12-2018 21:02 #2| 1

Du siger indstillinger fra Yousee er korrekte. Har du valgt netværks-id 111?

28-12-2018 21:04 #3| 0

Den meddeles du får har ingenting med signalet at gøre, men derimod ca modul i tv’et.. 

28-12-2018 21:05 #4| 0
fedesen skrev:

Du siger indstillinger fra Yousee er korrekte. Har du valgt netværks-id 111?

 

 Yes :) Har også, efter råd fra Samsung, prøvet at vælge Sverige som land i stedet for Danmark, men også uden held. 

28-12-2018 21:06 #5| 0
Per_danmark skrev:

Den meddeles du får har ingenting med signalet at gøre, men derimod ca modul i tv’et.. 

 

 Yes, det var måske uklart formuleret. Som jeg har forstået det, så burde tv'et registrere, at der bliver sat et ci modul i, uanset om der er et tvsignal eller ej. 

28-12-2018 21:09 #6| 0

Præcis.:). 

28-12-2018 21:12 #7| 0

Samme problem på et meget gammelt smamsung i soveværelset, jeg har givet op...

Det har virket tidligere, jeg tror det er en opdatering der ikke kan håndteres, men har ikke kunnet få ret, ej heller afhjulpet problemet.. 🙄

Redigeret af grovfil d. 28-12-2018 21:13
28-12-2018 22:24 #8| 0

Hvis du kan se andet end DR's kanaler, så har du signal-flow gennem antenne/fiber samt kortlæser, og så lægger fejlen højst sandsynlig hos din udbyder. Alternativt kan du ringe til Samsung og få en af deres kørerende teknikere ud, blot giv deres support et opkald og book tid.

Redigeret af Poker Noob G d. 28-12-2018 22:29
28-12-2018 22:29 #9| 1

Jeg har prøvet det samme, for det første så skal du være 100% sikker på, at kortet vender rigtigt. Det er forskelligt fra tv til tv.. (Mener jeg) 

 

Derefter, lad kortet sidde i dit tv, i en times tid. Hjalp ved mig. 

28-12-2018 22:36 #10| 0

Har du prøvet at vende kortet om? 

28-12-2018 22:36 #11| 0

Har du fabriksnulstillet TV'et? ( https://www.samsung.com/au/support/tv-audio-video/smart-tv-how-to-perform-a-factory-data-reset/ )
Og har du tjekket for den nyeste firmware?

 

Ps hvad er det for nogle kortlæsere du har købt? (Producent og modelnummer helst)

Redigeret af HestenTonny d. 28-12-2018 22:38
29-12-2018 00:22 #12| 0

 

Når du har fået det til at virke, så skal du ikke vælge deres nye Fox+ kanal, det sgu nok en tynd omgang, stort set alle serier findes i de andre pakker 

29-12-2018 01:59 #13| 1
Poker Noob G skrev:

Hvis du kan se andet end DR's kanaler, så har du signal-flow gennem antenne/fiber samt kortlæser, og så lægger fejlen højst sandsynlig hos din udbyder. Alternativt kan du ringe til Samsung og få en af deres kørerende teknikere ud, blot giv deres support et opkald og book tid.

 

 Du har vidst generelt misforstået konceptet..:). 


Hvis signalet ikke fungere, så kan du heller ikke se DR’s kanaler. Det kører alt sammen på QAM’s.


Kortlæseren har intet med signalet at gøre, den er til for at afkrypter den kodning der er på signalet, hvoraf afkryptingsnøglen ligger på kortet..

29-12-2018 09:12 #14| 0
Poker Noob G skrev:

Hvis du kan se andet end DR's kanaler, så har du signal-flow gennem antenne/fiber samt kortlæser, og så lægger fejlen højst sandsynlig hos din udbyder. Alternativt kan du ringe til Samsung og få en af deres kørerende teknikere ud, blot giv deres support et opkald og book tid.

 

 Problemet er, at Samsung vil sende en regning, hvis en tekniker kommer ud, og fejlen ligger på YouSee-delen. Omvendt vil YouSee sende en regning, hvis fejlen ligger på tv'et. Jeg står nu for at skulle sende det til reparation, men dette er hos Elgiganten og vanvittig bøvlet, da jeg skal aflevere det med taxa osv. 

 

Emirates skrev:

Jeg har prøvet det samme, for det første så skal du være 100% sikker på, at kortet vender rigtigt. Det er forskelligt fra tv til tv.. (Mener jeg) 

 

Derefter, lad kortet sidde i dit tv, i en times tid. Hjalp ved mig. 

 

thebouncer skrev:

Har du prøvet at vende kortet om? 

  Dette er også det råd, jeg oftest har fået. Men har forsøgt at vende og dreje både kort og kortlæser flere gange, ligesom jeg har forsøgt at sætte det i tv'et på flere måder. Så føler efterhånden, at denne mulighed er udtømt, selvom jeg har hørt fra flere, at dette var problemet. Kan også være selve Yousee-kortet, der sættes i kortlæseren måske? Men jo som at finde en nål i en høstak. 

 

HestenTonny skrev:

Har du fabriksnulstillet TV'et? ( https://www.samsung.com/au/support/tv-audio-video/smart-tv-how-to-perform-a-factory-data-reset/ )
Og har du tjekket for den nyeste firmware?

 

Ps hvad er det for nogle kortlæsere du har købt? (Producent og modelnummer helst)

 

 Yes, har nustillet tv'et af flere omgange og tjekket for firmware. 

 

Kortlæseren er YouSee-ready og købt i YouSee's egen butik. Den jeg købte i går er fra Elgiganten, men ser helt ens ud. 

 

Producent er muligvis Strong og serial number 32934442487 

29-12-2018 09:13 #15| 0
HestenTonny skrev:

Har du fabriksnulstillet TV'et? ( https://www.samsung.com/au/support/tv-audio-video/smart-tv-how-to-perform-a-factory-data-reset/ )
Og har du tjekket for den nyeste firmware?

 

Ps hvad er det for nogle kortlæsere du har købt? (Producent og modelnummer helst)

 

Redigeret af Proletaren d. 29-12-2018 09:16
29-12-2018 09:17 #16| 0
29-12-2018 09:17 #17| 0
29-12-2018 09:32 #18| 0
Proletaren skrev:

 

 Dette er også det råd, jeg oftest har fået. Men har forsøgt at vende og dreje både kort og kortlæser flere gange, ligesom jeg har forsøgt at sætte det i tv'et på flere måder. Så føler efterhånden, at denne mulighed er udtømt, selvom jeg har hørt fra flere, at dette var problemet. Kan også være selve Yousee-kortet, der sættes i kortlæseren måske?     


Jeg havde samme problem som dig, og kontaktede også YouSee. Min logik fortalte mig at kortet måtte sidde korrekt, siden jeg overhovedet fik den fejlmeddelelse (Cl modul osv.) Support var enige, og valgte i første omgang at sende et nyt kort ud. Da det heller ikke virkede, prøvede jeg i desperation at vende kortet om, hvorefter det virkede med det samme. For sjov prøvede jeg at skifte kortet, og det virkede også da først det blev vendt om, så det løste altså problemet for mig. Var dog overrasket over, at support ikke selv var bekendt med problemet, fejlmeddelelsen og løsningen.  

29-12-2018 09:38 #19| 0

Prøv at trykke følgende efter hinanden, mens CAM modulet er isat og tvet er tændt: MUTE, 2, 4, 7, EXIT

Hvilket resultat får du? Du skal taste hurtigt efter hinanden så forsøg evt et par gange indtil du får et resultat. 




 

Redigeret af HestenTonny d. 29-12-2018 09:40
29-12-2018 09:40 #20| 0
thebouncer skrev:

 

Jeg havde samme problem som dig, og kontaktede også YouSee. Min logik fortalte mig at kortet måtte sidde korrekt, siden jeg overhovedet fik den fejlmeddelelse (Cl modul osv.) Support var enige, og valgte i første omgang at sende et nyt kort ud. Da det heller ikke virkede, prøvede jeg i desperation at vende kortet om, hvorefter det virkede med det samme. For sjov prøvede jeg at skifte kortet, og det virkede også da først det blev vendt om, så det løste altså problemet for mig. Var dog overrasket over, at support ikke selv var bekendt med problemet, fejlmeddelelsen og løsningen.  

 

 Dejligt at det løste problemet for dig - for man bliver nærmest desperat! Altså vendte du kortet om, så chippen ikke gik forrest ned i kortlæseren? For det skal den vel for at få fat. Men har også prøvet dette. Jeg overvejer, om jeg skal få tilsendt nyt kort, men ved sgu snart ikke :) 

Redigeret af Proletaren d. 29-12-2018 09:41
29-12-2018 09:47 #21| 0
HestenTonny skrev:

Prøv at trykke følgende efter hinanden, mens CAM modulet er isat og tvet er tændt: MUTE, 2, 4, 7, EXIT

Hvilket resultat får du? Du skal taste hurtigt efter hinanden så forsøg evt et par gange indtil du får et resultat. 

 

 

 

 

Min fjernbetjening ser sådan ud, så kan kun få tallene frem ved at rykke "123", men når jeg trykker den rækkefølge du nævner, så kommer den bare på kanal -247, som du kan se på efterfølgende billeder :(

 

Googlede lige funktionen, og så vidt jeg kan se på tysk, så kører tv'et en CI+ Storage Test, som så enten viser fail eller succes. Så kunne da være rart, hvis jeg kunne få det til at virke. Men ved bare ikke, hvordan man lige gør med den nye fjernbetjening her, som ingen tal har. 

Redigeret af Proletaren d. 29-12-2018 10:02
29-12-2018 09:47 #22| 0
29-12-2018 09:47 #23| 0
29-12-2018 10:01 #24| 0
Proletaren skrev:

Min fjernbetjening ser sådan ud, så kan kun få tallene frem ved at rykke "123", men når jeg trykker den rækkefølge du nævner, så kommer den bare på kanal -247, som du kan se på efterfølgende billeder :(

 

 Øv, jeg ser lige om jeg kan lure hvordan man så får igangsat en Ci+ storage test

Iøvrigt skal bagsiden (den med stregkoder) som hovedregel vende ind mod fjernsynet 

Redigeret af HestenTonny d. 29-12-2018 10:03
29-12-2018 10:03 #25| 0
HestenTonny skrev:

 

 Øv, jeg ser lige om jeg kan lure hvordan man så får igangsat en Ci+ storage test

 

 Tusind tak. Googlede selv lige funktionen, og så vidt jeg kan se på tysk, så kører tv'et en CI+ Storage Test, som så enten viser fail eller succes. Så kunne da være rart, hvis jeg kunne få det til at virke. Men ved bare ikke, hvordan man lige gør med den nye fjernbetjening her, som ingen tal har. 

 

Prøver lige selv at Google også. Ellers må jeg forbi Elgiganten og købe en midlertidig fjernbetjening :) 

29-12-2018 10:11 #26| 0

Hej.

Jeg havde samme problem i tidernes morgen, at mit Samsung TV ikke ville acceptere det medsendte tv-modul fra YOUSEE. 

Samsung's kundesupport kom med en længere teknisk forklaring på at det var firmware på tv'et der ikke kunne læse det isatte modul korrekt.

Jeg fik anbefalet flg. CA-modul fra Samsung https://www.bergs.dk/tilbehoer-til-dvb-t-dvb-c-dvb-s-418/neotion-yousee-dvb-c-viaccess-ci-3x-kortlaeser-8039-p11958 .Jeg bruger det kort i 4. forskellige tv'er- 3 Samsung af forskellig model. nr + et random tv og det har virket fra dag 1.

 

Vil lige tilføje at jeg også var møllen igennem med div. indstillinger på tvet osv. men kun overstående der hjalp.

Kan dog se prisen er steget, da jeg købte det tilbage i 2016

Redigeret af mira d. 29-12-2018 10:13
29-12-2018 10:51 #27| 0

Har nu købt en ‘gammeldags’ fjernbetjening i Elgiganten, og vil i aften prøve at køre ci+ storage test.

@mira
Mange tak for svaret. Det kan da være, at jeg skal forsøge mig med den kortlæser, som du linker til. Virker bare så mystisk, at Yousee’s egen ikke skulle virke. Vigtigste er at kortlæseren er YouSee ready. Det står der ikke direkte når jeg læser om den, men der står den virker til YouSee bland selv

29-12-2018 13:10 #28| 0
Proletaren skrev:

 

 Dejligt at det løste problemet for dig - for man bliver nærmest desperat! Altså vendte du kortet om, så chippen ikke gik forrest ned i kortlæseren? For det skal den vel for at få fat. Men har også prøvet dette. Jeg overvejer, om jeg skal få tilsendt nyt kort, men ved sgu snart ikke :) 

 

 Chippen i samme retning, bare vendt en halv omgang ;) 

 

Lyder dog til du har prøvet det meste, og fra andre posts, at problemet kan være sværere end som så. Held og lykke med det!

29-12-2018 20:38 #29| 0

@HestenTonny

 

Når jeg kører MUTE, 2, 4, 7, EXIT-testen, så skriver den "CI+ PRODUCTION keys testing success" 

 

Dette tyder vel på, at der ikke er noget galt med tv'et? Måske jeg skulle forsøge at købe kortlæseren, som Mira har linket til. 

 

Har også oprettet en tråd på flatpanels, hvor en skriver følgende "Prøv lige at skifte antennekablet ud med et "yousee godkendt". Det er vigtigt at signalet går ordentlig igennem, da der jo i forvejen sidder et "skillefilter" pga grundpakken, inden signalet kommer ind i boligen." 

 

Lyder ovenstående ikke mærkeligt, da antennekablet vel ikke har noget med kortlæseren at gøre, og alle andre kanaler i øvrigt virker? Håber ikke at skulle skifte antennekablet, da det er trukket fra køkkenet gennem væggen osv, men uden at jeg kan ændre herpå, da det er kørt ind igennem væggen af sælgeren af lejligheden.

30-12-2018 07:53 #30| 0
HestenTonny skrev:

Har du fabriksnulstillet TV'et? ( https://www.samsung.com/au/support/tv-audio-video/smart-tv-how-to-perform-a-factory-data-reset/ )
Og har du tjekket for den nyeste firmware?

 

Ps hvad er det for nogle kortlæsere du har købt? (Producent og modelnummer helst)

 

 Har fundet ud af, at jeg åbenbart har software ver. 1250, men ifølge https://www.samsung.com/dk/support/model/UE65MU8005TXXC/ er nyeste 1260.6. Har ellers tjekket manuelt efter opdateringer på tv'et (som er på internettet), men uden at det gav besked om, at der skulle være kommet nye. 

 

Så vil forsøge at opdatere det via usb-stik.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar