WPT $1050 Mini-main. QQ i problemer

#1| 0

Hejsa, 

 

Håber på at få lidt feedback på den her. 

 

Vi er ca. 3,5 time inde i aftens mini-main. Blinds 1750/3500. Average 260k.

 

UTG+1 åbner til 7000. Late-reg der er kommet til bordet for nyligt og har ca startstack op 200k.

Jeg siger 27000 i CU med QQ. Samme stack som villain. Jeg har for nyligt triplet med esserne og vundet de to foregående hænder med simple flot-bets.

Foldet rundt til villain der 4-better til 69000. 

 

Hvad gør I her?

 

Jeg sætter mig sikkert imellem 2 stole ved bare at kalde. Burde måske have foldet eller skubbet. 

 

Pot 145000.

Flop er A65 regnbue. 

 

Villain checker. 

Jeg better 38000.

Villain kalder.

 

Turn er en 2 (kan ikke huske om der er farvetræk - men ufarligt kort).

Pot 220k. Vi har begge ca. 100k i stacken.

 

Villain checker igen.

Jeg better 52000 

Villain skubber all-in. 

 

Kan jeg folde her?

Hvor mange fejl begår jeg i hånden?

 

Mvh.

 

 

07-09-2020 00:27 #2| 1

Fint oplæg, lige et par hurtige spørgsmål. ;-)

 

Bare lige for at være helt sikker, dækker du så Villian?
Hvilken position har Villian, er det UTG+1 eller er det SB/BB?

 

Imo giver dit flop bet ikke ret megen mening her, Villian må antages at have en polarized range. Det giver rigtig god mening for ham at begynde og checke sine stærke AK/AQs/AA holdings, for at være balanceret. Vi kan ikke forvente en modstander på det her niveau kun checke KK/QQ i spottet, det vil gøre ham alt for unbalanced. Han skyder nok ofte sine PF bluff holdings (hvis han har nogen), på et flop som dette, for at realize evt. FE. I spottet checker jeg bag og giver formentlig bare op, hvis jeg får modstand.

Dit turn bet er desværre helt væk, sorry to say. Hvis du absolut vil bette igen, så sæt stakken ind, jeg kan dog ikke se hvad du har FE imod og han har ingen valuehænder du slår, så det giver ikke ret meget mening i min optik. 

 

Jeg er dog klart mere fan af at få den hakket til midten PF, så undgår du disse akavet SPR spots post flop.

 

Det var lige et par hurtige indspark, jeg kan dog være off - følger spændt med.

 

 

07-09-2020 00:42 #3| 0
OP

Hej og tak for svar.


Villian er utg+1 og åbner med min raise til 7k. Jeg dækker villain med ca 15k inden hånden.


Jeg tænker netop at villian måske har KK-JJ når han tjekker på floppet, og derfor vil lægge sig til to tønder når han tjekker igen.

Så laver min hånd om til et bluff og prøvede at repræsentere AK.

07-09-2020 08:48 #4| 5

Du skal nok gøre dig tanker om inden du 3-better, hvad din plan bliver hvis han 4 better... og hvis du finder frem til at du vil folde, er det nok bedre at flatte pre og være underrep. End at lave din hånd om til et bluff.

hvis du beslutter dig for at 3 bette, skal det være for at komme ind over et 4 Bet imo.

når du så alligevel får set et flop. Og vi må formode hans range ofte er AA, KK, AK.. måske rent skum? (QQ blocker vi, og JJ vil sandsynligtvis ikke gå død pre). Så vil jeg bare give op på et A høj flop..


Har han skum, better han most likely et A høj flop for at reppe AK.. har han AA, KK, AK checker han måske for at C/C dit bet og bluff catche på et helt tørt board, da du ligner noget ala. Det du har.. jeg tror ikke særligt ofte du kalder AK pre i det spot, hvorfor det bliver svært at begynde at repræsentere..


med andre ord, så er det min mening at du laver fejl fra at du kalder pre og resten af hånden. 


07-09-2020 10:42 #5| 1
SMI12 skrev:

Hejsa, 

 

Håber på at få lidt feedback på den her. 

 

Vi er ca. 3,5 time inde i aftens mini-main. Blinds 1750/3500. Average 260k.

 

UTG+1 åbner til 7000. Late-reg der er kommet til bordet for nyligt og har ca startstack op 200k.

Jeg siger 27000 i CU med QQ. Samme stack som villain. Jeg har for nyligt triplet med esserne og vundet de to foregående hænder med simple flot-bets.

Foldet rundt til villain der 4-better til 69000. 

 

Hvad gør I her?

 

Jeg sætter mig sikkert imellem 2 stole ved bare at kalde. Burde måske have foldet eller skubbet. 

 

Pot 145000.

Flop er A65 regnbue. 

 

Villain checker. 

Jeg better 38000.

Villain kalder.

 

Turn er en 2 (kan ikke huske om der er farvetræk - men ufarligt kort).

Pot 220k. Vi har begge ca. 100k i stacken.

 

Villain checker igen.

Jeg better 52000 

Villain skubber all-in. 

 

Kan jeg folde her?

Hvor mange fejl begår jeg i hånden?

 

Mvh.

 

 

 
Jeg er ikke nødvendigvis, som Xnuu, modstander af at flatte QQ til 4-bettet preflop, hvis du også flatter AA-KK og AK med en vis frekvens. På floppet er du vel nær bunden af din range i en 4bettet pot vs UTG1. Måske du også har JJ eller en meget sjælden KQs. Et bet efter hans missed continuation bet for at få ham til at folde KK-QQ er måske ikke af vejen, men når han caller, må turn være et check. JJ er bedre at lave om til 2-street bluff, da Villain nu har flere kombinationer af KK-QQ (som han kan folde).
Som spillet er det svært ikke at folde river. Villain har så sjældent (nærmest aldrig) en hånd, du slår her.

07-09-2020 13:24 #6| 1

Nu ved jeg ikke, hvor bredt du 3-better. Men umiddelbart virker det sane at fortsætte med JJ+/AQs+. Og der er det klart, at det er langt sjovere at shove AKo end QQ. Faktisk vil jeg sige, at QQ/JJ er obligatoriske calls og ved også at have AKs/AQs samt nogle af dine raketter i din range, er du altså godt kørende på en lang række run outs.

 

WP pre.

 

På flop bliver jeg forvirret over villains check. Han har en ret solid rangefordel på det board. In game ville mit gæt være, at han er vægtet mod AA, KK eller nogle Ax, der bluffede pre og ikke vil valuetowne sig selv. Jeg checker altså bag på flop. 

 

På turn er jeg ikke vild med dit bet; ja, du kan nok få KK til at folde. Men QQ er ikke en specielt god bluffkandidat, og vi har i min verden heller ikke en rangefordel. Jeg checker.

 

Men uanset hvad har du et raketmuck efter dit bet. Du blocker ikke for nogen sandsynlige hænder i villains range (jeg tænker, han cc ned med AQ) og har derudover tæt på bunden af din range. 

 

07-09-2020 13:27 #7| 0

Hov, ser først Xnuus indlæg nu.

 

Jeg er relativt enig i hans postflopanalyse, men jeg kan som sagt ikke se, hvorfor det skulle være en fejl at have en flattingrange pre i position, som inkluderer QQ. 

07-09-2020 14:12 #8| 0
Løpenthin skrev:

Nu ved jeg ikke, hvor bredt du 3-better. Men umiddelbart virker det sane at fortsætte med JJ+/AQs+. Og der er det klart, at det er langt sjovere at shove AKo end QQ. Faktisk vil jeg sige, at QQ/JJ er obligatoriske calls og ved også at have AKs/AQs samt nogle af dine raketter i din range, er du altså godt kørende på en lang række run outs.

 

WP pre.

 

På flop bliver jeg forvirret over villains check. Han har en ret solid rangefordel på det board. In game ville mit gæt være, at han er vægtet mod AA, KK eller nogle Ax, der bluffede pre og ikke vil valuetowne sig selv. Jeg checker altså bag på flop. 

 

På turn er jeg ikke vild med dit bet; ja, du kan nok få KK til at folde. Men QQ er ikke en specielt god bluffkandidat, og vi har i min verden heller ikke en rangefordel. Jeg checker.

 

Men uanset hvad har du et raketmuck efter dit bet. Du blocker ikke for nogen sandsynlige hænder i villains range (jeg tænker, han cc ned med AQ) og har derudover tæt på bunden af din range. 

 

Det må man i den grad sige, at villain har. Jeg er faktisk lidt overrasket over,  hvor solid en range fordel, han har - slog den lige op. Man kan selvfølgelig diskutere ranges.
Hero:QQ-JJ,AQs,[50]AA-KK,AKs[/50],[25]AJs,KQs,AKo[/25] - 31,7% EQ
Villain: AA-QQ,AKs,AKo,[25]JJ,AQs,A5s[/25] - 68,3 % EQ

Redigeret af Doctor2d d. 07-09-2020 14:18
07-09-2020 14:33 #9| 1

Jeg bryder mig ikke om at kalde pre, i har under pot tilbage og villain har set dig være aktiv, send det til midten. Hvis du ikke bryder dig om den løsning ville jeg 3bette lavere. Det ville jeg nok lige meget hvad, men jeg er måske gammeldags. Men jeg mener fint du kan sige 19K når du har pos, og så åbner du op for mere postflop poker.
Når du kun kalder er det i min verden for at gå død på alle non A/K flops, men tilgengæld mere eller mindre give op hvis en af de to lander. Jeg bryder mig derfor ikke om dine to bets.

Bottomline er jeg nok bare enig med Xnuu. 

07-09-2020 22:34 #10| 0
OP

Hej alle. Tusind tak for de mange svar. Meget godt stof til eftertanke og nok sigende at jeg ikke spiller på de takster til hverdag.


Ift preflop: flere af jer mener at det er bedre at jamme end at calle. Er det virkelig standard i sådan en fint struktureret tour at 60BB afsted med QQ og så on to the next one hvis vi er slået?

Er der nogen form for Fold Equity når villian har investeret 1/3 af sin stack?

Tanken med det lille turnbet (Istedet for jam), var at reppe et tyndt valuebet og samtidig efterlade mig selv ca 12 BB, som jeg kunne fortsætte med.

Jeg endte med et fold og levede videre i en times tid mere inden at jeg tabte et flip med JJ.


Lessons learned ud fra det I har skrevet:
- Overvej lavere 3-bet sizing -> bedre stacks til at kalde et 4-bet og/eller mere FE ved jam.

- Overvej at flatte, hvis man er ukomfortabel ved stacksizes.

- Lad være med at bluffe når villiains range er vægtet mod en bedre hånd

- Lad være med at bluffe igen.

10-09-2020 12:45 #11| 0

Jeg synes det er et fint råd med et mindre trebet.


Men jeg er måske for gammel, for mine damer havde ramt mucken, lige så snart der blev firbettet. Der er jo stadig en fin stak. Og selv med Doctor 2d s meget løse range forudsætninger er du jo langt bagud. (Min vurderede range for firbettet AA, KK og AKs, ovenikøbet AKs ikke hver gang. Og engang i fortiden var et firbet live altid esser hvis der var mere i stakken - godt klar over at det er anderledes online)



 


 

10-09-2020 14:05 #12| 0
KimN skrev:

Jeg synes det er et fint råd med et mindre trebet.

 

 

Men jeg er måske for gammel, for mine damer havde ramt mucken, lige så snart der blev firbettet. Der er jo stadig en fin stak. Og selv med Doctor 2d s meget løse range forudsætninger er du jo langt bagud. (Min vurderede range for firbettet AA, KK og AKs, ovenikøbet AKs ikke hver gang. Og engang i fortiden var et firbet live altid esser hvis der var mere i stakken - godt klar over at det er anderledes online)

 

 

 

 

 

 

 Hvis det er tilfældet, så er det nok bedre bare at flatte QQ, og evt 3B nogle QJo eller lign istedet.

11-09-2020 08:54 #13| 0

Jeg er en idiot til at læse HH. Troede stacks var 260k eff, kan se de er 200k. Så er flat obv. ikke obligatorisk med QQ.

 

Jeg tror, jeg veksler mellem flat og shove.

 

3-better i øvrigt også mindre pre. 3x er fint i pos.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar