Werewolf afslutning

#1

Jeg har lavet denne tråd så folk kan komme med eventuelle posts de måtte have vedr. erfaringer i det overståede game.
Jeg ved at Thingy har forberedt et indlæg :)

Det har været sjovt at se fra sidelinien. Jeg må indrømme at jeg til tider er gået fra at krumme tæer over nogle ting, og til at være dybt imponeret... Ingen nævnt, ingen glemt.



04-10-2009 23:10 #2

SHIP ITTTTT!!

04-10-2009 23:11 #3

well hvis spillet skal kunne fortsætte skal der være regler om at lunas ikke må oute sig selv, det er = instadød for de gode, selv hvis ulvene og gm dræber et par onde for at hjælpe.

04-10-2009 23:12 #5

@ toganim

Kan vi få en rolle liste?

04-10-2009 23:12 #4

Har fulgt med hele vejen igennem og det har været spændende! Selv eksplicit gjorde det flot i starten er det nok dumt at oute så meget fra start. Er det forresten ikke andet spil i træk at Aurvandil blev lynchet for ulvesejret :P
Synes det med nuværende opsætning virker som om der er en betydelig edge til ulvene.

04-10-2009 23:13 #6

btw. hvornår kan der regnes med at der starter et nyt spil, er klar på at være med denne gang :)

04-10-2009 23:13 #7
OP

Liste over deltagere:

Herbs:
Xitaah
Cosmos88

Lunatics:
Eksplicit
Sebbecenter

Revenent:
Twajzer
Joonas

Seer:
Comebackking

Luder:
Rustyfo

Alfaulv:
Diceboy

Sigøjner
Malxom

Shaman:
Mollematen

Heks:
Robertoloda

Ulve:
Sasuke
Fissehans
Holstt
Zonni
Stonien


Indbyggere:
Alle andre :)

04-10-2009 23:15 #9

Så ikke du lige havde svaret.

04-10-2009 23:15 #8

Angående vores konvert, så havde vi da vi skulle lave konvert, lavet en liste over muligheder for vores konvert..

Vi startede med at have 10-12 stykker der var gode emner - både for konvert og kills.. Og så gik vi dem ellers igennem en efter en - og fik langsomt skåret ned på den.. Til vi havde 3-4 muligheder tror jeg det var..

Af dem husker jeg det som om der var 2-3 specials - og synes faktisk vi var ret close med hvem der var specials ellers.. Men at vi lige ramte seer var et lucky punch.. Luder havde samme info - men ja :D.. Sweet ramt :D..

Dog var vi jo IMO ikke kun heldige - i og med vi nakkede heks, fik en ulv modkillet - og at Dice var meget tæt på.. Og fatter ikke hvordan folk ikke fangede han var ulv :P..

- X

04-10-2009 23:20 #10
OP

@Chris

Jeg kan godt forstå du ser det som en edge til ulvene (de vandt ret overlegent til trods for modslay på sasuke), men der er altså også stor forskel på hvordan spillene spilles.

jeg vil mene at det er nogenlunde fair, men det der crippler de gode er imo:
- Inaktive folk (eller folk der bare er meget lidt aktive)
- Lunatics der vælger at dræbe så mange gode (Hvilket var utroligt morsomt at modtage disse kills gang på gang)
- At der går så lang tid med at få verificeret Eksplicit fordi han havde overset at et luderbesøg betød manglende lunatickill
- At de onde får et lucky convert på seeren

Eneste der cripplede de onde var
- Kill af deres heks (hvilket dog ikke betød så meget da de lavede lucky punch på seer)
- Modkill på sasuke

04-10-2009 23:21 #11

Jeg har været på de ondes side i alle spil.

Denne gang som almindelig ulv.

Jeg burde vel have holdt mig en smule mere i skyggerne, men Live og Thingy røg i totterne på hinanden, næsten før spillet var sat i gang. Det var simpelthen for fristende for mig, at to af de bedste spillere (der begge var på de godes side) allerede skændtes åbenlyst. Så jeg gik ind i slagsmålet med den ene formål, at det da mindst måtte koste den ene af dem livet. Jeg var tilfreds med resultatet, selvom det kostede mig selv livet.

8)

04-10-2009 23:23 #14

Du har glemt mig som ulv i din liste :(

04-10-2009 23:23 #13

Malxom, du kan jo nu sidde og sige at du sagtens havde set han var ulv.

Sagen var bare, at det hele pegede mod Aurvandil og Fissehans til sidst. Hellere tage et (af hvad der kunne ligne) sikkert ulvelynch, istedet for at spilde den på en, man egentligt ikke var sikker på. Fandme noget skidt at jeg ikke foreslog at tage Fissehans, da jeg var OVERBEVIST om at Aurvandil var den skide alfaulv.

GG - Den sejr var sgu fortjent. Især med jeres sick convert.

04-10-2009 23:23 #12

I øvrigt er der adskillige fra werewolfspillet, som jeg gerne ville møde ved pokerbordet.

Kan I ikke lige udfylde PN-tourskemaet her:

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=197884

så man kan se, hvad der kan lokke werewolfspillere til onlinefilten.

04-10-2009 23:25 #16
Dag 1:
Live starter ud med at anklage mig for at få mig i tale, hvilket i sig selv er fint. Som jeg selv og Orty dog fx nævner, så ville jeg tvivlsomt melde sådan op som ulv. Derudover er mit spil som ulv slet ikke karakteriseret af inaktivitet eller varsomhed på nogen måde, hvorfor argumenterne for min sag slet ikke holder. Bad3xo opridser endda, hvordan mit spil som ulv hovedsageligt er præget af manglende fleksibilitet mht. anklager, hvad der altså er den direkte modsætning ift. mit spil som indbygger, hvor jeg netop anklager en masse folk for at få reaktioner. Derudover redegjorde jeg senere på dagen for mit alibi med konkrete beviser for, hvorfor det ikke skulle betragtes som mistænksomt, at jeg først skrev i tråden kl. 17:00 – hvis jeg var ulv og var til stede før da, så ville det da også være idiotisk af mig ikke at skrive i tråden hurtigere, så dette bør slet ikke have været en faktor.

Dernæst hopper Live på xitaah ud fra en grundlæggende forfejlet idé om, at der er en forbindelse mellem mig og ham (…), selvom jeg kun har skrevet et enkelt indlæg i tråden på daværende tidspunkt og ikke har været online på MSN. Jeg finder især følgende indlæg ret komiske (og så har jeg hørt fra Live, at stort set alle mente at JEG var underlig?):

” så lyncher vi thingy i dag og han er ond, så er du 100% også.
vi kan også lynche dig i dag, og hvis du er ond, så er thingy 100% også”
- Live

” Hvis Xitaah er ond er Thingyman 100% ond.
Hvis Xitah er god kan Thingyman både være god eller ond. Dog plejere nye spillere som Live siger at have tendens til at forsvare ulvene fra starten.”
– Sebbecenter

Stemmerne fordeles nu mellem mig og xitaah resten af dagen, og hele sagen er bygget op på et falsk præmis! Live forsvarer det sidst på dagen med, at xitaah nu skal være shaman – nå ja, dette lyder sandsynligt? Derudover mener han, at det er bedre, at landsbyen selv bestemmer sit lynch på førstedagen og låser sig fast på dette, så ulvene ikke får det sidste ord – problemet er dog, at vi ikke VED hvem af os, der er en del af landsbyen. Den bedste fremgangsmåde vil ALTID være at lade alle give deres input og veje folks argumenter, hvorefter man skaber et par vogne, hvorudfra man senere kan analysere sig frem til information.

Orty er åbenbart den eneste udover mig, der bemærker det mistænksomme ved den store opbakning til planen med at undersøge mig og xitaah.

Xitaahs indlæg kl. 13:24 viser tydeligt, at han har overblik over situationen, hvorfor mit forsvarsindlæg af ham kl. 20:22 holder 100 % - han spiller ikke sådan som ond, hvorimod han sagtens kunne spille sådan som god. Jeg finder det faktisk lidt uforskammet, at folk betragter mig som underlig og ignorerer mig, når jeg bruger tid på at komme med holdbare argumenter, som folk i det mindste kunne kommentere på. Faktisk er Holstt den eneste, som umiddelbart byder ind, og er du gal han gik mig på nerverne (WP):

” Du kan i det mindste lade som om, at du har læst mit forsvarsindlæg (som VAR gennemargumenteret!). Mit forsvar er ikke, at han er naiv newbie, hvilket jeg i øvrigt ikke mener om ham.

Ulvepoint til Holstt - ISÆR hvis Live på et tidspunkt vises som god.”


Sidst på dagen ender jeg dog med at stemme på xitaah alligevel, da jeg følte mig skør over folks respons og måtte vinde lidt selvtillid ved hans afsløring, hvorudover joonas – som var den anden mulighed (udover mig selv) – havde outet sig som revenant til mig tidligere, hvilket jeg ikke havde grund til at tvivle på. Derudover var sagen på joonas utrolig tynd, og jeg er forbavset over at folk kunne overbevises af det:

"vi skal bare ikke ind i noget hvor de gode får mega overtag fra starten" – joonas på MSN

Ulvene må have haft det sjovt med at se mine indlæg dag 1. Jeg står i øvrigt stadig ved denne udtalelse dag 1:

” Hvis I ikke tror på mig, så er I ikke undskyldt efter i aften.”

Dag 2:
Ikke så meget at sige. Jeg var drænet for energi efter dag 1 og stemte bare Live som alle andre, da han åbenbart sad inde med for meget information. Jeg havde ikke engang læst planerne, men alene tanken om dem gav mig hovedpine.

Dag 3:
Eksplicit kommer ud og foreslår Royal_Wacko, som jeg ikke umiddelbart nærer mistanke til på daværende tidspunkt, hvorfor jeg fører en længere samtale med ham på MSN, som overbeviser mig om, at jeg er nødt til at få Eksplicit til at rykke stemmerne over på en anden. Jeg vælger Repsak, idet jeg mistænkte ham dag 1 og nogle andre var enige med mig.
Dette forslag får dog en for stor tilslutning og jeg begynder derfor at læse dag 2 igennem, hvor han egentlig ikke virker mistænksom.

Jeg koncentrerer mig derfor i stedet om Mollematen, som især stikker ud, idet han hidtil havde været under radaren samt fordi han straks stemte Repsak i tråden (før Eksplicit havde sagt god for ændringen), da jeg nævnte, at jeg var enig med hans mistanke, og ikke faktisk kunne argumentere for sit valg, da jeg spurgte ind til det. Derudover kører jeg et par tests på ham, som han fejlede (heriblandt borger/indbygger-testen), og da jeg bad ham om en liste over folk, som han troede var gode, så virkede denne meget falsk på mig. Bl.a. listede han Fissehans (en anden ulv), som afslørede over for mig, at han ikke havde skrevet med Mollematen og ikke kunne fremvise nogle logs (lol :D). Endelig så tog han ikke initiativ i samtalen og udtrykte på intet tidspunkt reel mistanke til mig, hvilket er meget ulvet.

Jeg ændrer min stemme til Mollematen kl. 21:35 og bønfalder Eksplicit om at få folket med mig hurtigst muligt:

Thingyman siger:
Eksplicit
plz skift til Mollematen
Eksplicit siger:
Nej
Thingyman siger:
please!!!!!!
EN TJENESTE!
eeeeen
ONE TIIIIIIME

Dette er ikke for at hænge Eksplicit ud, men det skal bevise, at det altså ikke var for at stille mig selv i godt lys i tilfælde af Repsaks død, men for faktisk at prøve at influere afstemningen i en ny retning!

Resultat: Repsak lynches som god, og Mollematen overlever som shaman og konverterer seeren om natten.

På dette tidspunkt gennemlever jeg et regulært blow-up. Jeg er først opgivende og har virkelig lyst til slet ikke at deltage mere i spillet, hvilket efterfølges af en fase, hvori jeg bliver lalleglad og irriteret:

27-09-2009 22:59:16 Thingyman Mollematen ja ja
27-09-2009 22:59:19 Thingyman Mollematen Jeg er ulv
27-09-2009 22:59:45 Thingyman Mollematen Det har været meningen fra start jeg skulle ud og forsvare disse folk og virke troværdig.
27-09-2009 22:59:50 Thingyman Mollematen Du har spottet mig :(
27-09-2009 23:00:05 Mollematen Thingyman hov
27-09-2009 23:00:15 Thingyman Mollematen Mine medulve er Royal_Wacko etc.... Nå ja, og Repsak var sigøjneren - derfor han blev vist som menneske
27-09-2009 23:00:21 Thingyman Mollematen nej vent
27-09-2009 23:00:22 Thingyman Mollematen sludder
27-09-2009 23:00:24 Thingyman Mollematen han var alfaulv
27-09-2009 23:00:29 Thingyman Mollematen derfor jeg var så ivrig efter at beskytte ham
27-09-2009 23:00:33 Thingyman Mollematen sasuke er vores shaman
27-09-2009 23:00:37 Mollematen Thingyman det rabler for dig :|


Min sidste handling for de godes side er at offentliggøre denne liste over 10 folk, som jeg tror, er gode:

Eksplicit
Bad3xo
Aurvandil
rustyfo
TheGreatPete
Jacob32DEN
faberghasted
Costanza
Twajzer
Royal_Wacko

Min liste var heldigvis 100 % spot on, men Twajzer – en revenant – blev dræbt af ulvene om natten og tog derefter mig ud, eftersom han havde outet sig til mig dagen før og måtte have mistænkt mig for at være ond. Mega random. Twajzer var i øvrigt den sidste special, som Eksplicit manglede, men hvad er taknemmeligheden for at give Eksplicit denne information? At mistænke mig for at være sigøjner…
04-10-2009 23:25 #15
OP

Nej, du står der da :)

04-10-2009 23:28 #18
OP

GM vil forresten gerne sige tak til sine mange CO-GM's.
De har virkelig reddet min nattesøvn samt gjort det mere fleksibelt de gange jeg ikke kunne poste (og de fik også lov at poste nogle gange jeg var her- bare lige for at vise hvem der bestemte :))

04-10-2009 23:28 #17

Thingy - det var mig, der gav sigøjner-mistanken til Eksplicit.

Jeg kunne ikke få det til at passe - hvorfor ville du smide Aurvandil ud på msn samme dag som han selv ville bekræfte lortet, hvis det ikke var for dig? Virkede i mine øjne alt for tilfældigt. Dybt latterligt, egentligt :P

Tager vi en omgang mere?

04-10-2009 23:35 #19
OP

Der er en del problemer i denne opsætning, så der er kommet forslag fra Thingyman om en ny opsætning, som jeg i hvert fald bifalder. Jeg ved ikke hvor mange andre Thingy har vist det til men lad os høre hvad folk siger til det.

Setup er som følger (ved hhv. 19,21 og 23 spillere. Flere kan tilføjes men dette er udgangspunktet):
19 players - 14/4/1/No
21 players - 14/5/2/Yes
23 players - 16/5/2/No


rækkefølgen er "Indbyggere", "ulve", "seers", "Pregamepeek".

Pregamepeek betyder at alle seers får et peek før spillet starter. Dette gøres for at få en even edge. Dette setup burde være så lige som overhovedet muligt. De øvrige ting burde være kendt fra tidligere spil.
Fordele ved dette setup er som følger:

- Ved at ingen lunatic etc kan oute sig selv bliver der som sådan ingen "kerne". Dette betyder at almindelige indbyggere vil få meget mere magt end tidligere (mere magt => forhåbentligt mere aktivitet => sjovere)
- Spillet går mere på reads end strategier (hvilket må være nice når det er et pokerfora)
- Det er ikke tilladt for andre end ulvene at skrive på MSN. Dette gør at man ikke behøver terpe msn 5 timer dagligt for at følge med i alle informationer (tråden giver alt)
-Mange andre ting
:)

04-10-2009 23:38 #20

Dvs der bliver spillet uden lunatics?

04-10-2009 23:40 #21

Jeg synes forresten også dette viser, at så snart man kommer hen i endgame, har ulvene en edge. De gode skal allerede når de går ind i endgame (dvs. med 10-11 tilbage) have slået en god del ulve ihjel, have mistanker om et par stykker - og have skrubbet, således at de bliver ved med at slå ulve ihjel.

Mon der kunne korrigeres minimalt? De gode skal ikke hjælpes ekstremt dog.

04-10-2009 23:43 #22

Tak til toganim for veludført dåd HELE VEJEN igennem spillet.

Interessant med de nye regelforslag. Jeg er med på hvad som helst.

8)

04-10-2009 23:44 #23
OP

@Bad3xo

Har du tal på hvor mange gode der blev slået ihjel af lunatics? Jeg siger ikke det er en forkert strategi, men den er dog lidt anderledes end jeg havde forestillet mig :P Hvis disse ikke var dræbt havde endgame ratio været en del anderledes

04-10-2009 23:45 #25

Er der en liste hvor man melder sig til næste gang der spilles, eller er det blot den samme line-up der spiller videre??

Kunne nemlig godt tænke mig at være med. Har ingen tidligere erfaring med werewolf, har dog spillet masser af mafia, og kender derfor lidt til tankegangen.

04-10-2009 23:45 #24

Nå ja, og jeg foreslår at Holstt dræbes på dag 1 i alle fremtidige spil. Han kan tydeligvist ikke være andet end ond.

04-10-2009 23:47 #27

Hvad skulle jeg dog lunaes for? :-)
Man kommer hjem efter en travlt dag og konstaterer at der ingen anklager er mod en, man følger den ærværdige leder Faber og BANG så er man død.
Tsk tsk :-)

04-10-2009 23:47 #26

Den version som Thingy nævner, er det den de spiller med på 2p2?

04-10-2009 23:50 #29

@Thingy

Det behøver du ikke foreslå, for det er som regel det, der sker.

8)

Ærgrer mig i øvrigt gevaldigt over, at jeg endnu ikke har været god. For jeg har i hvert fald en ganske enkel plan til, hvordan man får ulvene ned med nakken.

04-10-2009 23:50 #28

@ Jacob32DEN

Versionen er et forslag fra 2p2, om end de ikke kører alt for mange standard ("vanilla" kaldes det på deres forum) spil af denne art. Jeg tror dog, at vi lige skal prøve at køre et setup, som vi VED er balanceret! Senere kan vi så prøve at tilføje sjove ting igen.

04-10-2009 23:51 #30

Dette spil viser imo at strategier om at samle en "kerne" er destined. Ulvene vil altid orsøge (og ofte lykkes med) at infiltrere, bryde eller konvertere gruppen. Når dette er gjort står indbyggerne med håret i postkassen, fordi der ikke har været fokuseret på at diskutere, beskylde, forsvare osv som kan give indbyggerne mulighed for selv at spotte ulve. I stedet er indbyggerne reduceret til nikkedukker, som pludselig får frataget deres ledere (enten ved direkte ulveaction eller ved at ulvene spreder mistanke til gruppen). Når "kernen" ikke længere eksisterer/har folkets tillid, så har ulvene vundet spillet. Så enkelt er det.

Derfor bifalder jeg tiltag, som vil give mere diskussion i tråden/msn. Derfor ser jeg det som en nødvendighed at der bliver indført en regel om at lunatics ikke må oute i tråden/msn hvem de dræber. Dette stopper ethvert forsøg på ovenstående strategitænkning. Hvis denne regel ikke indføres må vi bare håbe at kommende spillere kan se rationalet bag denne post.

At forbyde brug af msn for den gode side er imo helt væk. Så kan der ikke lægges planer uden at ulvene ser dem. Hvad skulle fordelen være ved det? Hvis det er for at tilgodese de spillere, som ikke bruger msn, eller som ikke har tænkt sig at hænge på msn hele dagen, så synes jeg det er skudt ved siden af. Hvis disse spillere ikke ønsker at bruge msn er det bare at melde det op i tråden. Vi skal jo så bare aftale at det er helt legalt at være væk fra msn, og at man ikke straks er ulv på denne baggrund. - Det kunne jo være man havde et liv ved siden af spillet :)
Men at afskære muligheden for spillere, som gerne vil bruge msn, kan jeg ikke se finten i...

04-10-2009 23:58 #31

Enig i at mine lunatic kills i starten af spillet burde undværes men har tidligere haft enorm held med kills.

Desuden kribbler det insane i ens fingre at kille. Dog syntes jeg klart at lunatickills i endgame kan forsvares. Spillet var allerede tabt på forhånd da vores seer var konvertet.

Jeg formåede i dette spil at nakke et par indbyggere og en revenant. Syntes selv det er ret godt klaret ;-)

05-10-2009 00:05 #32
OP

jeg kan godt forstille mig magten- bare det at se en dø fordi man har sagt det... Det var ikke helt tilfældigt at sasuke mistede livet ;)
Jeg fik gang på gang lunatic orders der gik på gode- det var så tragikomisk :) noget der var endnu federe var at se eksplicit prøve at redde det faktum at han ikke kunne lave kill pga luderen :)

@Orty
Det med tråd/msn går imo også på at alle således har informationerne og kan tolke det forskelligt. Det giver et helt andet spil (dermed ikke sagt det er sjovere - men det tror jeg at det vil være)

05-10-2009 00:09 #33

@toganim

Som jeg har skrevet ovenover tror jeg det vil give en stor edge til ulvene, men jeg er da frisk på at prøve det, hvis folk føler det vil blive et bedre/sjovere spil.

05-10-2009 00:10 #34

@Toganim
Fortæl du lige 2xlunatics der ikke har noget som helst info om dig selv, at de ffs skal begrave stridsøksen og lade folk leve. Det er generelt svært, for folk er utålmodige, og vil gerne liiiige lave et stjernekill. Hvad sker der? Indbyggerne bliver pulet fra 4 sider: Lynch, ulve og 2xlunatics.

Kunne man egentligt indføre en ny rolle? En sporfinder eller noget.. En, der bestemmer en person han holder øje med hver nat. Bliver denne person ulvedræbt kan denne rolle følge sporerne til en random ulv. Det hjælper i hvert fald i endgame at have sådan en gående.

05-10-2009 00:17 #35

Som jeg allerede skrev i Dag 8 tråden, så WP til ulvene.

Jeg er synes dog flere gode tænkte mere på sig selv, og det er godt nok svært at få lynchet ulve, når "kerne lederen" får sin vilje hver eneste gang.

Jeg er mildt sagt chokeret over at faberghasted ikke er ulv.
Forstår simpelthen ikke hans linje i lynch efter han tog over, og forstår ikke at folk ukritisk fulgte ham.

Synes dog ellers at jeg havde ret godt fat i ulvene, og det var godt nok frustrerende at ingen gad lytte til mig, og samtidig blive modarbejdet af én, der så viser sig at være god :-(

05-10-2009 00:18 #36

Er obv klar på næste runde, eftersom Live ikke tillod mig mere end 1 spilledag -.-

05-10-2009 00:19 #37
OP

@Orty
måske det vil være unfair teams, men så er det fordi vi spiller anderledes end amerikanerne.. for jeg er overbevist om at de ting forudsætninger de stiller op ikke er helt tilfældige.. vil vove den påstand at de andre udgaver er mere stabile end vores - hvorvidt man så kan lide setuppet eller ej er en anden sag

@Bad
Det må jeg ikke sige til dem under gamet :)

Man kan i realiteten køre alle chars ind- men det øger blot variansen (spiller han godt øger det de godes chancer meget, og spiller han skidt øger det ikke etc) og jeg mener derfor, ligesom thingy, at vi bør finde back to basic.. så kan vi udvikle derfra.

05-10-2009 00:20 #38

Bad3xo du kan blame for 2 kills. Zeeto og Joonas.

Mine kills i endgame kunne efter omstændigheder ikke have været anderledes. Så skulle det være helt at droppe kills men da Comback var converted ville det næppe have gjort det bedre.

05-10-2009 00:22 #40

Toganim - Jeg ved du ikke må sige noget. Det var mere ment som: "Forestil dig at være indbygger og prøve at råbe 2 lunatics op og blablabla...". Mener faktisk jeg bad lunatics om ikke at slå nogen ihjel en af dagene.

Burde man forresten ikke også forbyde ulvenes msn-snak? Så må de skrive pm's... Det ville også hjælpe Holstt :D

05-10-2009 00:22 #39
OP

@Xitaah
Du kunne obv også lade være med at oute dig selv så meget :)

05-10-2009 00:26 #41

@Bad3xo

Problemet er at det tager 100 år at skrive en lille besked på pm - især til en hel gruppe. Bad idea imo.

05-10-2009 00:28 #42

Fuck det er heldigt for ulvene at konvertere seer :(. Jeg havde faktisk ærligt talt troet i ville have konverteret mig, effekten havde nok været den samme da Comeback jo kom til at oute sig til mig på dag 2.

Jeg må indrømme jeg i dag havde gevaldig mistanke til Comeback grundet han ikke havde kigget på en i går. Du burde have løjet mig op i hovedet og ikke kommet med en undskyldning om din fødselsdag. Jeg turde bare ikke satse hele butikken og få dig lynchet.

Det var dog meget mistænkeligt at vi blev ved med at miste vores specials. Heldigt for malxom at der var et hul i Eksplicits plan der gjorde at min kontaktperson uundgåeligt måtte være en special ellers havde jeg aldrig troet på kernen de sidste 2 dage.At vi fik bekræftet Sebbe som luna gjorde jo desværre alting nemmere for jer.

Diceboy var min 3. mistænkte idag da jeg desværre var nødt til at tro på at Comeback ikke var konverteret. Jeg beder så også seer (ulv) om at checke enten diceboy eller mrbjarke i nat da det kun er disse 2 der ikke er blevet kigget på. Her ved jeg så ikke at konvert så åbenbart er sket inden der angiveligt var kigget på mollematen ;).

05-10-2009 00:31 #43

Enig med Orty, følte mig også som nikkedukke i dette spil. Havde endda et nogenlunde feel for hvem der var onde, men man kunne ikke rigtig anklage dem da det jo var kernens ansvar at smide anklager op så specials gik fri. Bad også et par gange Faberg om at smide mindst 2 suspects op, men det skete så først her til sidst hvor det allerede var tabt :-) stadig interessant game dog :-)

05-10-2009 00:32 #44

@Aurvandil

Prøv at betragt mit spil ud fra en tro på at Seer ikke kan være konverteret. Jeg rejser på dag 6 en dyb mistanke om at seer er konverteret og har jo ret i dette. Desværre er der et hul der gør at jeg kan gå væk fra tanken om at ulvene kan have haft kendskab til seer og dermed ikke bare lavet et lucky konvert

Er kun i dag at jeg reelt har haft den store medindflydelse på lynch. De andre dage har det været kernen der var bag

05-10-2009 00:33 #45

@ _Orty_

Vi har nu spillet 5 spil (mener jeg?), og ikke en eneste af dem har været særlig vellykket ift. balancering. Det er altså virkelig tid til at holde op med at spilde vores tid og nu forsøge noget nyt. Faktisk skal vi ikke engang forsøge noget nyt i den forstand - vi skal vende tilbage til den formular, som ALLE andre forums benytter sig af: ingen kommunikation uden for tråden (for de gode)! Det er måske den mest grundlæggende regel i online werewolf - jeg har i hvert fald researchet en del på nettet og har endnu ikke fundet et eneste sted, hvor de kører det på samme måde som os.

Dette tiltag har følgende fordele:

1) Det umuliggør udvikling af planer og konspiration, som hidtil har vist sig at være meget ødelæggende for spillet. Her hentydes der både til medfølgermentaliteten, når der etableres en lederfigur, samt risikoen for en konvertering, der i et hug kan vinde spillet for ulvene. Endvidere er det muligt for seers at få et talerør, hvilket er unfair for ulvene og deres jagt efter seers (dette er det største kritikpunkt på de andre forums).

Kommunikation uden for tråden er destruktiv for spillets ånd. Spillet har siden sin oprindelse gået ud på, at man skal være skarp til at læse og bedrage folk samt håndtere sin paranoia - ikke at man skal være heldig og håbe på, at ens "kernegruppe" ikke infiltreres, når man har igangsat en eller anden tilsyneladende snedig plan. Som man ser i dag, så mister folk lysten til at deltage, når man bare skal følge en leder.

2) Vi får mere aktivitet i tråden.

3) Alle gode indbyggere får adgang til den samme information og deltager på lige vilkår.

Samtidigt skal der være færre ulve i spillet, som jo så til gengæld får fordel af at have 24 timers chat til at koordinere deres indsats. Der har utvivlsomt været for mange ulve i de hidtidige spil, hvilket vi straks må rette op på.

Ydermere er det vistnok også nødvendigt at fjerne nogle af de specielle roller (i hvert fald midlertidigt), da disse komplicerer spillet. Specials kan altid bringes tilbage (og bliver det sikkert også efter næste spil), men for nu synes jeg vi skal prøve en standard omgang, hvor vi kun kører med seers. Dette skyldes mest, at jeg ikke ved, hvordan et spil balanceres med flere specielle roller - men jeg kan altid prøve at få råd hertil fra nogle brugere på 2+2.

Endelig kører vi med rolleafsløring fremover. Dette er åbenbart også meget normalt mange andre steder (dog ikke det sted, hvor Live hentede inspiration fra) og det bidrager kun positivt, synes jeg personligt.

Det tilføjer et helt nyt element til spillet, hvor man skal kigge tilbage på en død persons indlæg og prøve at udlede information herfra. Fx skal en seer helst bestræbe sig på at efterlade sine "peeks" i tråden (dog ikke for oplagt), så man kan kigge tilbage på disse i tilfælde af seerens død. Der er meget mere at diskutere heromkring, men det efterlader jeg til en anden god gang.

Et eventuelt setup ud fra ovenstående retningslinjer vil se således ud:

(# of players - Villagers/Wolves/Seers/Pregame Seer Peek)
17 players - 12/4/1/Yes
19 players - 14/4/1/No
21 players - 14/5/2/Yes
23 players - 16/5/2/No
25 players - 17/6/2/Yes

05-10-2009 00:34 #46

Diceboy var oplagt også mistænkelig. Kommer dog lidt som et chok at han rent faktisk er alfa. Jeg synes godt nok vi har haft mange inaktive ulve i dette spil. Desværre har i haft muligheden for dette, da vi også har haft en del inaktive indbyggere.

05-10-2009 00:36 #47

Orty -

Skal de gode fratages muligheden for at kommunikere rigtigt, skal de onde også have et handicap. Deres handicap ligger jo så i at få sagt samme besked til alle.

Stillingen er pt.: De onde: Mange - De gode: 1

Når jeg går og arbejder tænker jeg på det her spil, da det er en måde at få mit fokus på alt det, jeg skal lave når jeg kommer hjem istedet for at rende rundt i netto 10 timer om dagen. Det bryder bare mit hoved, at de gode skal stå så svagt, når de når til endgame.

Jeg ser ikke, hvorfor de skal svækkes yderligere.

@Alle generelt:
Lunatics formår ikke at fatte, at kills dag 1, 2 og 3 er direkte latterlige medmindre de får outet en seer, som så outer en ulv direkte. Lunatics er de godes bedste ven, men satme også deres værste fjende. Der er en stolthed i at lave et godt ulvedrab.. Så stor stolthed, at man tager de forkerte chancer.

Hvis vi tager et spil mere, bedes lunatics virkeligt tage den med ro de første dage. Hvad er idéen i at få dræbt 2 randoms, når risikoen for at ramme sine egne specials også er der? Det ender med at være de specials, som så mangler når lortet spidser til...

05-10-2009 00:38 #48

@faberghasted

Synes godt nok det er en tynd omgang du kommer med :)
Alle dem du gav udtryk for var ulve under spillet var gode,
og du meldte ikke én eneste ulv op.

Nu fortæller du så at du godt vidste at comebacking var seer, og alligevel hopper du på søforklaringer om hvorfor han ikke har kigget nogen?
Samtidig dør vores specials én for én
'arh men for pokker da.

Skidt spillet omgang af dig IMO :)
Så skidt at jeg til sidst var overbevist om at du også var ulv ;-)

05-10-2009 00:41 #49

Jeg er btw. enig med Thingyman.

Der er for mange ulve. Hvor mange nakkede vi den her gang? Holstt, zoNNi, Stonien og så Sasuke (som jeg fik nakket via kontakt til toganim - +1 til mig :P)

Det efterlod 1 ulv, 1 alfa, 1 sigøjner og 1 heks (som de så selv valgte at slå ihjel). Når man har nakket 4 ulve er vi efterhånden, hvor vi begynder på det, jeg kalder endgame. Her nytter det altså ikke at halvdelen af de tilbageværende er et kobbel ulve der bare venter på at kunne nakke 2 indbyggere om dagen, mens de gode også nakker løs på hinanden.

Thingys idé med seer(e)? som eneste specials er jeg også lidt tilhænger af - der må dog godt være lidt flere end én. For ellers er de gode da fucked, når ulvene klonker sin 1-outer på dag 1.

05-10-2009 00:42 #50

@Aurvandil

Sjovt nok er jeg ikke enig.

Jeg kan sgu da ikke lægge alle æg i en kurv og tro på at ulvene ved et lucky punch har ramt konvert af vores seer. Den eneste mulighed jeg beskrev for at dette var muligt var at seerens kontaktperson(sebbe) var alfa. Denne løsning var ikke mulig længere da vi på dag 6 om natten får bekræftet at han er lunativ. Dette sker sammen med den skønne sigøjner Malxom som fuldt ud lykkedes med sin rolle.

De 2 personer jeg har haft kontakt til i spillet har været Sebbe og Comeback hvor kontakten til seeren har været hemmelig da han som tidligere skrevet outede sig til mig ved en fejl på dag 2. Så meget heldigt at ulvene ikke tog beslutningen om konvert af mig.

05-10-2009 00:44 #51

@ Bad3xo

Der ER også mere end en seer :P

05-10-2009 00:45 #53

Eaarrhhh Aurvandil hvor let tror du det er at spotte ulve når seer er konverteret?

Vi havde således mange "confirmed" gode som så var onde. Således er der næsten kun gode hvor ulvene skal findes.

05-10-2009 00:45 #52

Synes det "nye" setup ser rigtig spændende ud, er det så ikk bare at komme i gang hurtigst muligt :P

05-10-2009 00:46 #54

Hov.

Glemte lige at det efterlod 1 alfa, 1 ulv, 1 shaman, 1 sigøjner, 1 heks + en mulig convert. Faktisk endnu værre odds for de gode. :D

05-10-2009 00:48 #55

@Thingyman

Jeg er frisk på at prøve en omgang "simpel" werewolf. Hvem ved - måske er det det sjoveste. Kan sagtens se dine pointer.

Det er i hvert fald et faktum at der skal ændres noget radikalt for at spillet skal beholde sin charme.

05-10-2009 00:50 #56

Jeg er meget enig med de øvrige i at lunatics i hvert fald var for aktive i starten af spillet. Med ulvenes konvert af seer havde det dog højst sandsynligt ikke gjort nogen forskel.

Jeg synes dog de nye ideer med ingen snak andet end i tråden for de gode lyder som en rigtig god ide.Så var du nok heller ikke død Aurvandil.

Jeg håber dog du kan se bevæggrundene for at tage dig ud.

05-10-2009 00:56 #57

Aurvandil

Det var dybt, dybt mistænkeligt at du, som faberghasted også skrev i tråden, ikke stolede på eksplicit, men uden at blinke hoppede på Fabers vogn. Eksplicit var lunatic = ulvenes fjende nr. 2 efter seeren, faberghasted var alm. borger.

05-10-2009 01:00 #58

@Bad3xo

Helt enig og nok også den ting der gjorde at det for mit vedkommende blev Aurvandil og ikke Fissehans der blev lynchet i dag. Jeg var rimelig sikker på at Fissehans var ulv, men endnu mere sikker på dig. Vi ville dog have tabt imorgen såfremt Fissehans var lynchet i dag. For du havde stået for imorgen er jeg overbevist om. Dog lidt afhængig af hvilken historie seer var kommet med.

05-10-2009 01:01 #59

Dig i sætningen ovenfor var selvfølgelig rettet mod Aurvandil og ikke Bad ;)

05-10-2009 05:52 #60

Jeg synes personligt det kunne være rart hvis vi tog et break på et par dage og snakkede om denne omgang før vi starter en ny - mest af alt fordi jeg stadig ikke fatter ret meget af hvad der foregik :D

Det var mit første spil nogensinde, og oh my - aldrig har jeg i mit liv følt at jeg var på SÅ bar bund, og ikke fattede en brik, som de første to dage. Jeg vil i øvrigt gerne nævne at jeg skrev til GM før rolleuddelingen og spurgte om det var muligt at jeg som rookie kunne blive fritaget for at få en vigtig rolle, så det ikke stod og faldt med mig for en af siderne - det fik jeg et nej til, hvilket naturligvis var forståeligt nok, havde heller ikke regnet med andet, men stor var min fortvivlelse da jeg så fandt ud af at jeg var blevet special! Det fik så heldigvis ikke den store betydning hverken fra eller til. Jeg kunne virkelig ikke overskue en pind specielt den første dag - går ud fra at man lærer at spotte tells efter nogle spil, det var jeg i hvert fald ikke rigtigt i stand til, men gik med min intuition og herbede Eksplicit, hvilket så viste sig ikke at være helt dumt - overflødigt var det, men han var da i hvert fald god, som jeg havde på fornemmelsen. Jeg var også meget sikker på at Xitaah ikke var på ulvenes side, men syntes det var svært at komme med substantielle argumenter for noget som helst - det synes jeg stadig det er i det her spil ;) - og ville heller ikke bringe mig selv alt for meget i fokus.

Dag to herbede jeg Thingy - med blandede følelser, da jeg ikke et sekund var i tvivl om at han ville kunne have få mig til at tro at han var anything in the fucking world. Apropos din allerførste besked Thingy, du har sikkert ret i hvad du skriver nu, men jeg tænkte med det samme WIFOM da jeg så det du skrev det allerførst du gjorde i tråden. (Udfra det der kan man tolke at bla bla ... men det er jo så nok hvad han vil have os til at tro, så derfor bla bla bla... men det er jo så lige præcist hvad han vil have os til at tro, så bla bla bla bla... etc.) Det var også en god, men igen ligegyldigt. Åh, og Live anklagede mig for at være ulv, ligesom Thingy gjorde, hvilket jeg ikke forstod ret meget af, men jeg er jo åbenbart så newbish at jeg kan præstere at give ulve-tells væk, selvom jeg er god special ;)

Dag tre havde jeg meldt mig til Eksplicit, så derfra var det sådan set bare at følge ordrer - ulvene gik efter en af dem mig og Rustyfo beskyttede, så der kunne vi jo godt regne ud at de var ved at være på rette spor. Da jeg døde var jeg totalt bitter, mest af alt på mig selv fordi jeg ikke troede ulvene havde brugt deres convert, og at det altså var mig selv der havde given myself away - jeg må sige at jeg i den grad tager hatten af for at I ramte så godt med det, specielt hvis I som skrevet her i tråden havde en liste med 4 I overvejede, og de 3 af dem var specials. WP! Jeg begriber ikke hvordan alle folk kan gætte hinanden i det her spil, eller, at mange i hvert fald kan, jeg var selv rimelig blank stort set hele vejen igennem....lige udover Diceboy, som jeg var ret sikker på var ulv/ond.

Anyway, det var lige en lille beskrivelse herfra af hvordan jeg oplevede spillet...håber der er flere der vil komme på banen med deres også, end dem vi har fået hidtil, det ville jeg i hvert fald sætte stor pris på :)

Noget helt andet: nu ser det ud til at vi ændrer format lidt til næste gang, så det her bliver åbenbart lidt overflødigt, men såfremt vi på et tidspunkt går tilbage til noget a la det her vi har haft i denne omgang og de sidste, synes jeg vi forinden må have en debat om hvad vi gør mht. aktivitetskrav osv. - jeg synes ikke det var rimeligt at Sasuke blev modkilled, det har jeg argumenteret overfor GM for så ingen grund til at tage den her igen, specielt ikke når vi nu ændrer format, men det var glædeligt at det ikke endte med at få afgørende betydning, det havde sikkert skabt en masse bitre miner såfremt det var endt med at være gamebreaking.
Det giver vel i mange tilfælde god mening at holde sig under the radar som ond, og det må vel bare være op til de gode at få skabt gang i tråden, så de ikke-aktive bliver nødt til at komme på banen - det er vel noget andet end at være "virkeligt inaktiv" og slet ikke følge med i spillet, og i særdeleshed ikke at bruge sine actions som god special. But that's for another day.

Jeg vil selvfølgelig også gerne sige tak for spillet til alle - jeg blev virkelig grebet af det, og præsterede at drømme om spillet begge nætter de to første dage :o Det er virkelig et fantastisk og samtidig et forfærdeligt spil ;) Er selvfølgelig klar på endnu en omgang - forhåbentlig LIDT mindre blank end denne gang - og forhåbentlig i den forestående omgang som "non-special" ;)

05-10-2009 12:46 #61

Argh - Sebbecenter!!

- du indrømmer dine fejl før jeg kan komme ud med mine frustrationer :)

Nå, jeg nyder at læse Thingys betragtninger men vil dog påpege at jeg også var en af aktørerne der medgav at det var en åndssvag start og jeg forstår virkelig ikke Lives spillestil. Her er min kommentar på dag 1:

Zeeto
23-09-2009 14:21
Rediger indlæg

Lynch: Thingyman

Det med at man kan have presset sin rolle ud af GM pr. MSN og bruge det som skalkeskjul ved at melde ud inden andre har fået rolle pr. PM er jo super snedigt, når man ved at man som ulv gerne vil være i baggrunden og at spillerne vil lægge mærke til at man er mindre aktiv.

Hvorfor skulle Xitaah oute sig på sådan en åndssvag måde? Det ville være et retardo ulvetræk og efter at have snakket med Xitaah pr. MSN har han vist forståelse for gamet. Selv ville jeg have stillet spørgsmål til hvorfor du gør som du gør Live, men jeg gjorde det over MSN i stedet.

Live, jeg kan godt se din argumentation fra vores samtaler og du får min stemme som borgmester og håber at alle lyncher Thingy så ingen ulve kan manipulere valget.


1) Er Thingy god har han allerede meldt ud at han ikke vil bruge meget tid på gamet.

2) Er Thingy god og har fået special ville han ikke komme med sådan en udmelding.

3) Der er sandsynlighed for at han ville komme med sådan en udmelding og skjule det ved at sige det tidligt før andre har fået roller hvis han er ond.


Live, du får min stemme som borgmester såfremt du ændrer dit lynch til Thingy da jeg tror at Xitaah er god. (Vil ikke give min stemme fordi jeg dermed også stemmer på Xitaah da du får to stemmer).

Xiitah var ikke til at redde, Live indstiller mig til lynch næste dag:

Zeeto
24-09-2009 18:49
Rediger indlæg

Live udpeger Thingy til lynch.

Derefter udpeger han Xitaah der stiller spørgsmålstegn til denne udpegning.

Jeg stiller spørgsmålstegn til at angribe en der stiller spørgsmålstegn da jeg af grunde allerede nævnt ikke kan se at Xitaah var ond.

Live udpeger mig til lynch fordi jeg stillede spørgsmålstegn.


Øh - Live, hvis du er god må du selv kunne se det mærkelige og retarderede i dette?


Jeg snakkede med Live og Xitaah på MSN i går. Live sendte dette til mig:


"Live siger (13:28):
ja det gør man
her er xitahhs kommentar på msn
Mads + Signe siger:
Men jeg synes det er voldsomt at sætte thingy op på baggrund af så lidt. Ved ikke om der er folk der normalt laver blowups tidligt, for derved at sandsynliggøre sig selv som ulve?
Hvis jeg er special, er det jo på ingen måde bedre at jeg dør, frem for en god?.
Men hvis jeg er almindeligt god, kan jeg godt følge dig i at det ville være en info-kill"

Jeg tolker det som om at der er mulighed for at Xitaah ikke er en helt almindelig indbygger og frygter at han er en af de gode specials.
Live siger i tråden at det er ligegyldigt i hans bog hvem der dør. Derfor prøver jeg damage control og kører mod Thingy, hvilket ikke er optimalt imo, men jeg kan også hermed teste Live og siger til ham at hvis det er lige meget for ham så tag da Thingy på baggrund af de argumenter allerede fremstillet, og han får min stemme som Mayor. Dette vil han ikke!
Jeg kan ikke poste i tråden at der er risiko for at Xitaah har evner, men kører det på denne måde og Live kører koldt mod Xitaah.

Det er lynch grund nok til mig og ellers håber jeg at Explicits plan kører som planlagt.

Lynch: Live

-----
Live: du svarede slet ikke på mine spørgsmål til dig og du gik ind og styrede spillet fra start af. Dette tvang mig til at stemme på Thingy frem for Xitaah som begge viste stærke tegn på at være gode, men første dag var jeg simpelthen nødsaget til at stemme på Thingy da jeg havde opsnappet af Xiitah havde evner. Dag 2 stemmer jeg på dig fordi på baggrund af den kommentar jeg her har gengivet. Hvis man gennemgår Sebbecenters kommentarerer har han et fornuftigt selvstændigt tænkende indlæg i starten, men ender hurtigt med at føje sig ind under din dominerende spillestil og jeg tænker at det var derfor at han valgte at lynche mig på dag 2 (?).

Som der er blevet sagt tidligere i tråden så er det en fail-start og det blev kun opvejet af at vi var så heldige at ulvene nakkede deres heks. Jeg havde stærkt på fornemmelsen at begge mine stemmer var på gode, men kunne ikke se hvordan det skulle være anderledes. Først på Thingy som jeg allerede har forklaret og så på dig Live fordi jeg ville have en forklaring på dit uheldige spil.

3 gange har jeg spillet nu som alm indbygger og alle gangene er jeg røget hurtigt grundet mine medborgere - måske forstår jeg bare ikke gamet :(

05-10-2009 13:12 #62

Jeg er med Zeeto her, er sku blank på hvordan nogen mennesker vælger at spille. Vi taber som gode konstant på at de forkerte mennesker træder frem og taler med store bogstaver, når de fleste teorier er grebet ud af blå luft. Vi lyncher en herb på førstedagen, uden det der minder om tro til at han skal være ond. Ydermere så at Sebbecenter står for 25% af slagtningen af det gode hold, er jo så dårligt spillet som det kan blive. Fair nok seeren er infiltreret, men det er nødt til at kunne spilles bedre end at du nakker 6 mennesker, og ikke klonker en eneste der bare minder om en ulv.

Jeg døde som revenant og luckboxede en ulv, men var rigtig tæt på ikke at gøre noget da det ikke væltede med gode emner så tidligt (Udover sasuke som har hår IRL også). Bare fordi man har mulighderne, bør de ikke bruges med mindre det giver mening.

Spillet tabes fordi folk har så travlt med at gå rampage insta, uden overhovedet at tænke logisk, og ikke fordi de laver et heldigt seer konvert.

05-10-2009 13:27 #63

Men tror nu at de nye tiltag gør det bedre - derudover skrev Royal_Wacko en god kommentar under gamet om vigtigheden af at tage en slapper og kigge på informationerne selvstændigt.

Han havde forresten spottet Diceboy og Malxom sidste spil :)

05-10-2009 13:28 #64

Mange gode pointer.. Dog synes jeg det er meget sjovt at se - at der ikke er en eneste der mener at vi ulve faktisk spillede ret godt ;P..

I forhold til vi stort set kun var et halvt hold aktive ulve synes jeg vi gjorde det godt :).. At der så udover det også er andre faktorer der spiller ind på udfaldet er så en anden sag :)

- X

05-10-2009 13:42 #65

Jeg synes hvis i gjorde noget, spillede dårligt. Der er 3-4 dage i træk hvor de eneste ikke aktive i tråden er ulve? I formår endda at faile et kill efter i har konverteret seeren, hvor du iøvrigt INSTA snap er ude med 1½ sides historien om hvad der kan være gået galt. Fra dag 1 røg de gode i totterne på hinanden, og har dræbt hinanden på kryds og tværs uden overhovedet at bruge hjernen. Det er jeres held ingen har brugt jherne kapacitet på at overveje jer der ikke var aktive. Spillet har spillet sig selv for jer, det kan du vel næppe forvente giver credit for wp? =)

05-10-2009 13:57 #67

joonas, nu var det jo rent faktisk sådan, at det ikke var de aktive ulve, der failede det kill.

Synes faktisk det er lidt flabet af dig, at bringe den på banen, når du ved vores alpha, som skulle indberette kills, var afk faktisk hele spillet. Så er det sq svært at koordinerer, da han ligesom opgav hans rolle som leder, så var det en del nemmere for os at få det til at glide.

Jeg synes personligt, vi spillede fint. I kan kalde vores seer convert for heldigt, men som malxom har været inde på, så havde vi altså lavet en liste over possible converts. Hvor af jeg vil skyde på 75% af dem var specials.

Du kan heller ikke bebrejde os for, at gide at være aktive. Det må jo sådan set bare betyde, at der sidder nogen indbyggere derude, som ikke burde have været med fra starten.

05-10-2009 13:57 #66
OP

@All (nogle mere end andre)

Jeg ved at der var stor debat om hvorvidt modkill af sasuke var korrekt eller ej. Som reglerne lød var det en mulighed, og jeg valgte at anvende denne mulighed da jeg mente det var bedst for spillet.

De gode har kun en chance ved en fælles debat, og derfor har alle prøvet at undgå inaktivitet (se evt. den tilmeldingstråd der var i startne hvor det blev gjort meget klart at aktivitet var et must).
Jeg havde muligheden for at erstatte, modkill eller lade sasuke være i fred. Jeg føler dog bare at der så mange gange er blevet prædiket om aktivitet, og det var tid til at der blev handlet. Sasuke havde på det tidspunkt ikke skrevet på dag 4,5 eller 6 hvilket imo var uacceptabelt. Jeg gav derudover 2 advarsler den aften. Hvorvidt jeg burde have dræbt nogen tidligere er et spørgsmål jeg stiller mig selv, men jeg må indrømme at jeg ikke lige havde overblikket over hvem der havde skrevet hvilke dage, da jeg ikke altid læste alt op.
Jeg håber at det bliver unødvendigt at lave modkills i fremtiden, men håber at det bliver gjort såfremt det er nødvendigt at lave dem.
Jeg var generelt ret large i spillet synes jeg. Folk der skrev til mig at de havde meget travlt men snart ville indhente det blev ikke modkilled eller fik advarsler. Problemet med det er bare at hvis der er et par stykker der gør det, så kan alle gemme sig så meget som muligt.

Jeg synes at ulvene spillede fint, omend det var lidt uheldigt at de nakker heksen- men meget heldigt at de konverterer seeren. Dog har aktivitetsniveauet også været på deres side. Alt i alt wp.

På de godes hold var der imo mange fejl - jeg har dog ikke kunne se alt ud fra tråden da jeg mangler en del bagvedliggende msn samtaler. Jeg observerede dog flere steder hvor gode gik i clinks med hinanden og der fløj beskyldninger om at de havde løjet. Dette forstår jeg ikke.. så var der også hele problematikken med de mange lunatics/lynch kill af de gode, samt eksplicit der formåede at skabe mega splid pga luderen blev glemt :)

05-10-2009 14:06 #68
OP

Joonas er flabet :)

Mht. convert var jeg af den opfattelse af at det var mega luckbox ramt- det var den historie jeg fik fremlagt i hvert fald.. credit hvis I har en nice liste

enig mht. indbyggere

05-10-2009 14:09 #69

Som jeg ser det, så har det kun været mig, molle og malxom, som har været inde over det her spil. Senere kom comeback til, men mig, molle og malxom, sad i hvertfald i timevise og forsøgte at argumenterer for den ene og den anden i form af convert.

Det kom sig jo af, at der var fokus på molle og vi derfor så os nødsaget til at bruge det convert.

05-10-2009 14:10 #70

Er helt enig i at vi dræbte alt for mange tidligt i spillet ved lunatics, jeg synes ellers vi var en del der gjorde opmærksom på at de gode skulle vinde ved at være i overtal.

Og jo jeg synes ulvene spillede godt, jeg blev narret godt og grundigt primært fordi jeg blev nødt til at tro på i ikke kunne have konverteret seeren. Jeg havde en stærk mistro til mollematen især, men når seer kan bekræfte han har set ham som god, så er det jo svært. Og på det tidspunkt i spillet er det ikke tiden til at gå efter en evt. alfa da dette aligevel aldrig kan bekræftes.

Som jeg ser det var det 3-4 grunde til at ulvene vandt.

Alt for mange kills i starten af spillet fra de godes side.

Alt for megen inaktivitet. Er fandeme svært at skelne mellem inaktive ulve og inaktive indbyggere når man intet grundlag har. Personligt havde jeg gerne set en udskiftning meget hurtigt.

Konvert af seer afgør altså i rimelig høj grad spillet, det er en meget svær nød at knække. Jeg ville dog stadig have ønsket at jeg havde fastholdt min mistro på dag 5 eller 6 sent om natten hvor Malxom desværre finder en løsning som gør at vi kan bekræfte Sebbe er luna inden han dør.

05-10-2009 14:24 #71

Mener ikke at jeg selv fik dræbt for mange, eller de forkerte, via mine lunatic-kills. Laver et kill og dræber en ulv.
Så synes ikke man kan sige at lunatics gik helt amok.

Undrer mig over at nogle specials var så sløve til at henvende sig til mig, selv efter jeg var confirmet og havde de vigtigste specials.

At nogle civile mener at de er bedre til at vælge ulve-ofre uden nogen viden om hvilke specials de evt. måtte ramme, end jeg var som eneste med viden om hvem vi skulle undgå i start af spillet synes jeg er HELT sort.

Tænker det til dels var på grund af min hard-line tilgang og levelling af de gode.

Synes faktisk vi rent taktisk stod så stærkt på dag 3, som vi overhovedet kunne med de par heldige kills på en herbalist og en revenant som ulvene havde haft.

At de så lige rammer seer med konvertering, som kun Rusty/luder kendte til ellers, er bare super-super godt read eller uheldigt.

Havde de taget enhver anden end seer eller luder, så ville vi have haft ret gode chancer for at vinde.

Bortset fra det, så mener jeg at ulvene er favoritter fra start i det her setup.
1-2 ulve bør tages fra og når specials dør, uanset fra hvilken hånd bør vi få deres specialitet af vide, med undtagelse af sigøjneren.

Mvh.
Eksplicit

05-10-2009 14:30 #72

Joonas>> At du ikke har forstået meget af hvad der er foregået i sidste spil er okay - men så lad i det mindste være med at udtale dig om ting som du åbenbart ingen forståelse har for..

Det kill vi failede var som Fisse skriver, fordi Dice ændrede vores kill 00:50 da han troede vi bare kørte videre med den liste vi havde lavet inden vi kendte seer - dvs at han sendte Sebbe ind som kill - altså vidste vi godt han var special inden.. At du så oven i købet måske allerede kendte historien fatter jeg så ingenting af - du poster dermed din kommentar fordi?

Så nævner du at det er heldigt at de gode ikke har overvejet hvem der ikke var aktive? Igen lol.. Molle, Fisse og jeg var de eneste aktive ulve og vi vandt spillet for ulvene.. Derudover så er der jo også en grund til at de gode nakker hinanden på kryds og tværs - det kaldes forvirring, kaos, manipulation what ever..

Ydermere var der en del der stolede meget på mig - og har da også efterfølgende fået mange kommentarer med herom, så igen der er det lykkedes godt.. Faber er jeg også ret sikker på havde valgt mig til borgmester i så fald han var død - lavede i vært fald et nice lvl angående Sebbe for at få 100% tillid ;)..

At de gode derudover ikke spiller specielt godt, har intet at gøre med om de onde spiller godt - hvilket vi IMO gjorde (dem af os der var aktive)..

- X

05-10-2009 20:16 #73

den eneste kommentar jeg som luder har til spillet er at jeg aldeles IKKE outede mig til Eksplicit før han var 100% bekræftet, og at jeg på dag 1 (+andre dage) sagde at Malxom var ond :D

bortset fra det havde jeg ikke det helt store at lave, fordi jeg max havde en dag i kernen før seer blev konverteret :/

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar