Video nr. 219: "NL: $100"

#1| 0

Video nr. 219: "NL: $100" er publiceret på www.pokeruni.dk

Beskrivelse:
Dette er Rasmus Carstensen's første video.
Rasmus er kendt her på PokerNet.dk som "Klaphat" og har skrevet flere artikler til MPN.

Rasmus spiller 2 borde NL$100 på PartyPoker.

Tag godt imod ham og rigtig god weekend.


Instruktør: Klaphat

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

02-05-2009 01:06 #2| 0

Dette er nok en mere blandet kritik af både pokeruni og instruktør men har bund i selve videoen (så derfor kom det her):

På det seneste har der været stor efterspørgsel efter at have små limits vidoer (specielt NL 50) har været "in".
Disse videoer har efter min mening været meget dårlige og har haft karakter af "NL50 pfff. Jeg har en edge mod alle så 27o er faktisk en ok hånd" (ok jeg sætter det lidt på spidsen). hvad kan en break-even eller tabende spiller bruge det til? (for han har jo tydelig ikke en kæmpe edge og har brug for andre input. ellers ville han jo nok ikke være nl50spiller)

Så ser jeg Ny instruktør til NL100.
Jeg tænker "fedt" nu har de fundet en som slår folder på NL50 NL100 og imødekommer den nye efterspørgsel efter low limit NL videoer.
Der går ikke særlig lang tid før jeg bliver fælt skuffet med kommentarer såsom

"Hvis min con. bet er lidt ubalanceret ifht. jeg ikke skyder det samme hver gang, så skyldtes det manglende rutine på den her takst. lang tid siden jeg har spillet NL100. Så derfor skal jeg lige vende mig til det".
eller " jeg ved ikke hvormeget en spiller på nl100 floater"

" ÅBEN MUND" jeg tænker hvad sker der? De hyrer en ny instruktør som åbenbart ikke en gang har sat sig ned og spillet noget NL100 før han optager videoer, ikke normalt spiller der etc. (han giver ihvertfald ikke det indtryg)
Hvis man vil forsat lave low limit videoer, hvorfor så ikke sætte en spiller der er klart vindende og spiller der normalt, kender spillerne etc.
Eller sætte en højere limit spiller til at grinde Nl100/50 i 5-10 timer og lade ham lave en "opskrift" til dette niveau i en længere serie for spilleren på dette niveau(således bliver de jo også billigere at lave)

Jeg må ærligt indrømme, at jeg syntes dette er noget af et mismatch. Hvorfor hyre en ny instruktør der spiller højere limits og som ikke har sat sig ordentlig ind i det nye limit før han optager sin !første! video.(når man har glimrende instruktører til de højere limit, en stor ros til Jungle og hahila som laver glimrende videoer)?



Konklusion:
Jeg har været glad for pokeruni, men jeg bryder mig ikke om de seneste forsøg, derfor den lange smøre.
middle/high stakes spiller skal lave mid/high stakes vidoer
low stakes skal lave af low stakes spillere (eller spillere fra højere niveauer som sætter sig til grundigt ind i niveauet til at han/hun kan hjælpe breakeven spilleren.


---
håber ikke det var alt for rodet, havde tydeligvis en del på hjertet. Jeg valgte at poste det på pokernet for også at få andres mening og høre om jeg er helt i alene i mit synspunkt?

02-05-2009 11:47 #3| 0

Jeg har selvsagt en anden holdning til ovenstående. Se det som en chance for at se hvordan en vindende spiller på NL2000 ville gribe spillet an. Så har du nok også en god chance for at forstå hvordan du skal gribe det an når du selv skal i krig med de højere takster.

At mine cont.bets er en smule balanceret betyder imo intet. Om jeg better 5.5, 6 eller 6.5 er der ingen af de aktuelle modspillere der har chancen for at få info ud af. Det var nu blot for at nævne at der ikke lå nogle dybe tanker bag variationen.

"Jeg ved ikke hvor meget en spiller på NL100 floater". Det er mere en generel betragtning som er altid er gældende mod ukendte modspillere. Nogle floater altid, mens andre aldrig gør det.

Jeg er skam villig til at lægge en del flere timer i NL100, eller hvilken takst brugerne ønsker. Så vil jeg med tiden blive mere kompetent (meget mere end jeg allerede er).

Hvis der på nogen måde fornæmmes arrogance i ovenstående, vil jeg sige at det ikke er ment sådan.

02-05-2009 12:55 #4| 0

Altså jeg har ikke set klaphats video, men altså det tager ikke mange sessions for en vindende 2 k reg at tilpasse sig spillet på nl 50 og 100 og tror hurtigt han vil kunne komme med en dybere indsigt og råd end en nl 50 regular.
Men når det er sagt er det self vigtigt at imstruktorerne ikke bare spille som de ville gøre i deres egne games. Men det er jeg sikker på klaphat har helt styr på da man ikke bliver 2 k reg uden at kunne adjuste.
Jeg synes du har en pointe ifht det med mig og thyssen åbner halvdelen af hændere det har jeg taget til efferretning og har i mine to seneste og den næste kommede video praktisere en tight preflop spillestil som man kan spille på 3 til 8-9 borde samtidig. Håber det gav lidt svar på kritikken

02-05-2009 13:15 #5| 0

bare fordi man vinder på 1020 behøver man ik lave gode nl100 videoer...

02-05-2009 13:23 #6| 0

Lorten det mener jeg heller ikke men tror hvis man er god til at lave videoer og forklare sig så vil en 2 k spiller lave bedre videoer.
Enig ?

02-05-2009 14:04 #7| 0

vel ret logisk er det ik ?

02-05-2009 14:09 #8| 0

giver dig ret i at highstakes spiller ik skal lave highstakes videoer og visa vasa, men at argumentere med at man spiller højt og dermed laver g ode videoer er for tyndt

02-05-2009 14:13 #9| 0

@ klaphat

En "justering"/filter til din mikrofon til dine næste videoer synes jeg vil være en god idé - på din første video lyder som om du står ude i et blæsevejr hver gang du afslutter en sætning. Det bliver en smule belastende.


02-05-2009 14:55 #10| 0
OP

Hej Simon716

Mange tak for din feedback, som vi sætter stor pris på.

Overdrivelse fremmer forståelsen, og jeg er helt med på hvad du mener. Udfordringen for mig (PokerUni) er at jeg skal sikre mig at de instruktører som laver videoer er kompetente pokerspillere, der ved hvad de taler om.

Jeg kan sagtens se din pointe med at "low" spillere" skal lave "low" videoer, dog skal jeg være sikker på at "det de siger", også er korrekt. Det er derfor jeg har valgt high stakes spillere til at lave disse videoer.

Omvendte så er der bestemt ingen sammenhæng mellem hvilket niv. man spiller på og ens evne til at lave videoer. Jeg ved af egen erfarring at det ikke er så nemt at lave en video som det lige ser ud til, og jeg ved at alle vores instruktør tager imod feedback med kyshånd for at blive bedre og bedre til at lave videoerne.

Jeg er faktisk ved at lave en aftale med en full ring SnG instruktør, som spiller tusindvis af 5$ SnG og vil lave videoer omkring $5 SnG, så lidt i tråd med dit ønske.

Aflslutningsvis vil jeg sige at al feedback, kritisk, ris og ros er velkommen, så vi løbende kan forbedre PokerUni.dk

God weekend

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

02-05-2009 16:51 #11| 0

Nå jeg kan da se jeg fik nogle hits.

@hahila
"Altså jeg har ikke set klaphats video, men altså det tager ikke mange sessions for en vindende 2 k reg at tilpasse sig spillet på nl 50 og 100 og tror hurtigt han vil kunne komme med en dybere indsigt og råd end en nl 50 regular".
Enig. MEN..
problemet er jo at det kan tælles på over en hånd i løbet af en time hvormange gange han siger, at han ikkke har spillet NL100 i lang tid.
Jeg syntes blot, at dette virker en anelse useriøst. I og med det er et proffesionelt site må man forvente, at en ny instruktør gør lidt mere ud af det når han skal optage sin første video? Klaphat viser jo blot toppen af isbjerget.

@Klaphat
Sagt er sagt, det bunder i at jeg blev lidt skuffet over din tilgang. jeg vil på ingen måde argumentere for at du ikke er god nok etc. Men du skal tænke mere over i mine øjne hvilke signaler du sender. Jeg syntes, du har en fin pædagogisk tilgang, du skal bare give noget mere.
(det gør ikke noget du er lidt arrogant, hvis du samtidig gir noget).
Så hvad ville jeg syntes for fremtiden ville være fedt? (+@theis)
Hvis du skal forsætte i Nl100 stilen (omkring der hvor jeg spiller syntes jeg følgende foreslag kunne være godt).
fase 1:
Du sætter dig nogle timer og spiller Nl100.
fase 2:
Du observere fx:
folk caller light
folk 3-better sjældent
folk bluffer i lav grad.
limpers
og listen kunne blive meget længere( for du er bedre end mig til at spotte sådanne ting!).
fase 3:
Du analysere så hver enkelte af dine observationer inden session starter, gerne i slides:
Folk caller light, hvis folk caller light skal jeg gøre meget af XXX og lidt af YYY, det er derfor vigtigt at jeg ZZZ.
fase 4:
livesession de ting som du har gennemgået på fx slides snakker du nu om i sessions når de kommer:
du ser fx en limper og siger at her har vi et eksempel på xxx. han limper, hvilket vi som tidl. har snakket om kan straffe v. enten at gøre xx eller yy.

Således laver du et spor fra fase 2-4 i en video, hvor du tager en række spottet leaks frem og benytter disse aktivt. Sådan tror man kunne lave mange videoer, hvor den mere erfarne spiller tog fat i dels lave opskrift/del bryde NL100 op. Når man havde tømt leaks/counter, kunne man komme ind på vigtige egenskaber v. multitabling på NL100, Ærketyper på NL100(insp. af hahilas regs og rakemaskiner): hvilke typer finder vi på NL100, hvordan spotter vi dem, hvad gør vi ved dem? og listen kunne blive meget længere. afsl.vis(efter en 5-10 videoer) kunne man lave en videoer m. en review session hvor man kunne fokusere på brugerens evne til at benytte de givne redskaber i en session:
Evner han at benytte de redskaber vi har til at modsvare deres leaks etc.

Dette er klart mere krævende end det andet, men folk vil formentlig også være vilde med det. (se blot de fantastiske fem af hahila og gæt hvor jeg har fået disp. til dette forslag).
Dette vil helt klart være mere sexet for så bruger du det at du er en bedre spiller til at hælpe andre spillere (fx som mig) til at få en kant på de andre spillere.
Hvad sir pokeruni til sådan en serie???? I mine øjne ville sådan en serie kunne blive en vinderserie ikke blot for pokerunisbruger(det er mit indtryk at der er utroligt mange der ligger omkring dette niveau) og således også en vinder for pokeruni på længere sigt.


Det var en ordentlig basse.

mvh Simon716

02-05-2009 17:55 #12| 0

@muhsen

Pokeruni har netop sendt mit et top-notch headset. Så lyder bliver helt sikkert bedre på den næste.

02-05-2009 18:10 #13| 0

Klar en serie som den hahilaen lavede ville være en super måde at gribe det an på. Klart de bedste videoer på pokeruni.

02-05-2009 18:13 #14| 0

Simon jeg synes det er nogen gode forslag, jeg strugler selv lidt med at finde ud af hvad mine teamer skal omhandle for tiden, og tror jeg har fået nogen ideer ud fra dene tråd, så tak for det.

02-05-2009 18:16 #15| 0

Nu maa jeg snart faa taget mig sammen og faa signet op igen...

en PLO serie i samme stil ville vaere ypper klasse. PLO50-PLO100ish. :)

02-05-2009 18:43 #16| 0

Jeg synes, det er en rigtig god video. Klaphat formidler sin viden på en forståelig måde, hvor selv jeg kan være med ;-)

Eneste kritikpunkt af denne video er stormvejret i mikrofonen, men det er der kommet en løsning på kan jeg se :-)

Det er dejligt, at der er kommet flere videoer på små limits.

Jeg ser specielt meget frem til sng serien, og håber jeg iøvrigt, at I holder fast ved, kun at køre med 2 borde ad gangen. Når man ikke selv er vant til at køre 4 borde, er det næsten umuligt at følge med i.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar