Video nr. 172:De fantastiske fem 2

#1| 0

Video nr. 172: "De fantastiske fem 2" er publiceret på www.pokeruni.dk

Beskrivelse:
Denne videoserie - fra Hahila - består af 5 videoer omhandlende de vigtigste koncepter for en vindende NL max6 spiller fra NL100 til NL 1000.

I videoserien kommer vi bl.a ind på grundlæggende koncepter, mental indstilling, spil med dybe stacks, udvikling, og meget mere.

Dette er del 2 af 5.

Instruktør: Hahila

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

09-01-2009 12:06 #2| 0

Lækkert med en god lang video sådan en dag hvor man ligger syg:) god weekend alle!

09-01-2009 12:09 #3| 0

hvad kommer hahila ind under i denne video af koncepterne?

09-01-2009 12:56 #4| 0

Denne videos tema er Grind værktøjer og Mental indstilling, videoen er ekstra lang fordi jeg ramte en god session med mange interessante spots synes jeg.

I videoe bygger jeg videre på mange af de grundliggende koncepter fra video 1 og videoen er næsten 1 time og 45 min, med 4 tabling, så der bliver spillet mange hænder hvor jeg prøver og flette de teoretiske ting i imellem hænderne. Næste del i serien er regulars og rakemaskiner.

Den sidste videoe i serien skal handle om at tage skud på et højere nieveau, rykke op/ned i limit alternativ bankrollmangement. og udover den sædvanlige teoretiske intro på 10-15 min, er jeg i tvivl om hvilken session jeg skal snakke ind over. Så nu vil jeg gerne høre jeres mening hvad vil i helst se:
en video
1: fra en af mine egne games hvor jeg tager skud på et højere niveau end jeg plejer at spille(vil i så fald blive 25-50) og jeg vil løbende prøve og forklare hvilke overvejelser jeg gør.

2:forsætter som tidligere på nl 200 og går mere i dybden med nogen af de koncepter fra de tidligere videoer. nu har der været både en video med 2 og 4 tabling, og tror folk er lidt delt om hvor mange borde de gerne vil have. vi prøver lige igen,. 2 eller 4 borde?

3: jeg prøver at finde en nl 200 spiller til at spille en session på nl400 og optage sin session og jeg kommentere på den.

4: andre forslag?

09-01-2009 13:00 #5| 0

Synes hvertfald 2 borde er langt nemmest at overskue, og jeg får personligt meget mere ud af det.
Det kunne også være sjovt at høre din mening i en andens video imo, da jeg måske vil blive mere opmærksomme på fejl, da du sjællent kommentere dit eget spil som fejl (klart nok :))

09-01-2009 13:06 #6| 0

Forslag 2 med 4 borde. Rigtig god serie indtil videre, har lært meget af dem. Tak

09-01-2009 13:19 #7| 0

2 bode!

Enig med Kentkay i alt...

Noget helt andet hvad med PLO(short) kommer der videoer om dette ?

09-01-2009 13:48 #8| 0

Syntes bare der kommer meget mere action og dermed opstår spændende situationer ved 4 borde. Hahila er også god til at pause videoen når der er noget der skal forklares i dybden.
Multitabler i ikke selv når i spiller?

09-01-2009 14:08 #9| 0
OP

@gmfischer:

Vi leder med lys og lygter efter en dygtig instruktør, men har ikke fundet den rette endnu.

Alle ideer til en PLO instruktør, modtages med kyshånd på [email protected]

Mvh
Theis
www.PokerUni.dk

09-01-2009 14:13 #10| 0

Synes forslag nr. 3 kunne være anderledes og interessant i forhold til så mange af de andre videoer.

MoXo

09-01-2009 15:07 #11| 0

@hahila

Går os ind for dit forslag nr. 2 & sys det er helt fint med 4 border.
For ellers kommer der ik nok spændende spots og så ville du imo skulle klippe i videoen...altså ved kun 2 border.

Tror os vi er flere der sys det ku være lækkert at du gik mere i dybden, som du skriver du evt. ville.

09-01-2009 15:13 #12| 0

hvad er det for en skærm du bruger? ser nice ud

09-01-2009 15:43 #13| 0

Går også ind for forslag 2. Jeg kan dog sagtens være interesseret i selv at indgå i forslag 3 - ved dog ikke om jeg er "god"nok til at indgå og komme ind i dybdegående teori.


Spiller selv 4 borde NL200 btw.

09-01-2009 16:30 #14| 0

@gm og Deicer
Mht PLO coaching.
Personligt har jeg stort set kun spillet PLO siden midten af november, med en kæmpe heater til følge - over 100 Buy ins oppe på PLO 2k - alligevel føler jeg mig overhovedet ikke rustet til at undervise i PLO.
Der er så mange teoretiske afspekter i PLO, som ikke er afdækket i litteratur, og som for mange PLO spillere er selvlærte. Dette gør at ens autoritet som instruktør kan være svær at underbygge med teoretiske argumenter/litteratur - i tours f.eks. er det ret let at forklare den optimale indgang til de forskellige stadier via Harrington on Hold'em, og så vise det i praksis/ justere det sidste ind i forhold til online tours.
Dette er anderledes svært i PLO.

Derudover er det min opfattelse at spillet varierer RET meget fra f.eks. PLO 400 hvor der nutpendles til PLO 2k der er en SPEW fest, til PLO5k igen, hvor det bliver ret stramt igen...

Således ville MEGET få spillere få noget ud af min spillestil på 2k, og jeg ville have svært ved at spille 400 f.eks...

Det blev lidt langt, lidt rodet, og måske ikke i den rigtige tråd, men ville prøve at forklare de mange pokeruni brugere som efterspørger PLO videoer, hvorfor det måske ikke bare lige er sådan at finde en egnet instruktør...

09-01-2009 17:47 #15| 0

Jeg får fejlmeddelse når jeg forsøger at installere licens
Hvad kan jeg gøre ??

Der opstod en fejl i scriptet på denne side

Linie 9
Tegn 13
Fejl: Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode
Kode 0

09-01-2009 18:17 #16| 0

Jeg vil helt klart stemme på 1'eren. Kunne være rigtig spændende at følge dit spil på de helt høje niveauer. Så længe der også stadig kommer videoer på de mere menneskelige niveauer.

Jeg synes 4 borde er helt fint så længe du stopper op og forklarer så meget som du gør. Rigtig godt du tager dig tid til at forklarer alle de forskellige situationer.

Jeg kunne godt tænke mig, at du lavede en videoe, hvor du prøver at vise og tale om, hvordan du bruger HEM aktivt i dit spil.

Stor ros herfra. Super gode videoer

09-01-2009 18:54 #17| 0

Personligt foretrækker jeg 2 borde hvor vi holder niveauet på NL max 200. Dels grundet overblikket, dels grundet dynamikken og mit pers level. Jeg synes spillet ændrer sig meget fra NL50-100 og så fra NL200 osv. Kommer vi op i NL2500 er det en anden dynamik. Lav videoer efter den største efterspørgsel vil jeg mene.
Btw - keep up the good work. Super fede videoer....

09-01-2009 19:32 #18| 0

Har lige signet op..

Når jeg afspiller videoerne er der kun sort skærm. Lyden er der dog.

Nogen der kan hjælpe?

09-01-2009 19:35 #19| 0

@Krutte

Hvilken afspiller bruger du?

09-01-2009 19:38 #20| 0

windows media player

09-01-2009 20:29 #21| 0

nvm

09-01-2009 20:31 #22| 0

@Krutte

Google "K-lite" og installér denne codec-pakke. Det virker som regel på alt.

09-01-2009 20:46 #23| 0

1:I
2: I I I I I
3: I I I I

2 borde: I I I
4 borde: I I

minipollen siger so far, den slutter imorgen og jeg gør hvad der har fået flest stemmer.

09-01-2009 21:38 #24| 0

Sys det ku være fedt hvis du havde mulighed for at at få en NL200 spiller til at tage et skud mens du sidder ved siden af, så i for en diskussion frem og tilbage om de forskellige situationer og de ting man skal tænke over når man vil lave et skud.. saibot har lavet noget lignende i HU SNG hvilket virkede rigtig godt !

4 borde når du taler ind over en tidligere spillet session
2 borde når du taler "live"
2 Borde hvis du laver review af en student





09-01-2009 21:47 #25| 0

3'eren herfra.

09-01-2009 22:27 #26| 0

Hahila

Du nævner godt 54 minutter inde i videoen (da du 3better AT SBvBTN) noget om at når du 3better med dominerede Esser og lignende så gør du det mod CO/BTN openers (mener det var noget i den stil for jeg kan ikke spole tilbage pga noget fuckup WMP så laver)

Det slår mig derfor at jeg er ret overbevist om jeg har hørt Aejones nævne lige det modsatte. Noget med han siger at når han 3better gør han det stort set aldrig med dominerede hænder, men de få gange han gør det foretrækker han at gøre det mod UTG eller MP openers. Hans forklaring til det kan jeg ikke huske men jeg skal da lige se om jeg kan finde det igen.



09-01-2009 22:31 #27| 0

har også lige signet op

x ved nr 3



09-01-2009 22:49 #28| 0

@Hahila

så vidt jeg kan tælle er der 3 stemmer på 4 borde...?

og her kommer nr. 4 :)

mht forslag: hvis forslag 3 kan lade sig gøre, så tror jeg helt sikkert, der vil komme mest ud af dette.

Ellers nr.2

10-01-2009 11:27 #29| 0

@tyren jeg vender lige tilbage senere når jeg har tænkt lidt over det

@ alle

ved i om der findes en side hvor der er 200 bbs buy in på nl200 ?

10-01-2009 11:56 #30| 0

@hahila
mener der er deep cash borde på fulltilt?

10-01-2009 18:17 #31| 0

Well vil da gerne se 2-3 borde, hvilket jeg selv spiller.

10-01-2009 22:01 #32| 0

Jeg stemmer for 4 borde. Jeg har to forbedringsforslag som vil lette overblikket for seerne:
-Navngiv bordene som bord 1, 2 osv. Det er nemmere end her, der, til venstre m.m.
-Foldede kort skal ikke være visible. Det vil gøre det meget nemmere at overskue de hænder som reelt spilles.

Derudover, fantastiske videoer du producerer. Gennemarbejdet, gennemtænkt og formidlet på en meget lærerig facon.

10-01-2009 22:15 #33| 0

4 borde

10-01-2009 22:28 #34| 0

@Hahaila

Jeg har fundet et sted i en video hvor han snakker lidt om det, jeg mener dog at have hørt ham gå mere i dybden med det, men hvor kan jeg ikke lige finde ud af.

Han spiller NL200 og snakker om nogle af de common leaks der gør at folk ikke kan slå igennem på NL200 (ja faktisk NL50-NL200) og komme op til MSNL.

Her 3better han bl.a. en UTG raiser på BTN med KJo her nævner han at han hader at 3bette dominerede hænder, men når han laver undtagelser bør man gøre det mod raisere fra tidlig position, hvis de ikke kalder med AK type hænder, men derimod kalder med små par, måske endda op til TTish og CFer en helveds masse flops UI.

Så der er altså en forskel i ovenstående tilfælde hvor han er i pos mod en UTG raiser.

Nå lidt rodet men håber det giver lidt mening :)

11-01-2009 00:12 #35| 0

@saaki tak for idéerne og komplimenterne, det med ghost kort er bare mig der er en donk og jeg fjerne det ved næste video, og giver hvert bord et nummer fremover. :)

nogen der gider ligger pollen sammen ? den er slut nu.


@ tyren

altså det er bestemt ikke noget religiøst for mig, og jeg vil hellere 3bette efter dynamik og spillertype end specifike hænder(dermed ikke sagt jeg tager hændernes styrke til overvejelse). Men hvis man 3 better en utg åbner med fx. A10 så er det altså de færreste på nl 200 der 4 better en med AJ og op, så ved ikke helt om jeg er enig med hans teori der da man tit ender i spots hvor man netop er domineret. Det med at 3 bette mest i position kan jeg kun være enig i.

Men hvis hero fx 3 better en utg åbner med 67s, og han kalder med 10 10, så kan vi jo stadig sagtens skyde ham af et JQx bord. mens vi tager stacken hver gang på et 6-7-4 bord. et J 34 bord vil vi ofte have svært ved at bluffe ham af, men så kan vi bare stoppe med at skyde, og det koster os ikke stacken.

altså når jeg 3 better a10 fra bb vs Bt,. så gør jeg det ofte for value fordi jeg folk har den bredeste åbningsrange fra button og derfor er a10 ok inde selvom vi kan komme i nogen dominerede spots, så er det kun en lille del af det, hvis han folder alle andre hænder så laver vi stadig penge på det hvis han åbner en naturlig % fra button.



11-01-2009 02:36 #36| 0

Jeg er mest interesseret i 2 borde. Det hænger nærmere sammen med at jeg synes det bliver for småt, selvom jeg bruger en 21tommer skærm. Men det kan også være jeg skal se at få briller.

11-01-2009 10:58 #37| 0

FEJLmeddelser - er der nogle som kan hjælpe.

Jeg har installaret K-lite codecpakke = ingen resultat.

Har været inden og slå debug fejlmeddelser fra..

Når jeg trykker på pokeruni på afspil filmen, begynder den at downloade ???
Før i tiden kunne jeg afspille direkte.
SKAL man downloade alle 2xx MB nu ??????

Nå men det har jeg så også gjort.
Når jeg åbner filen default.wmv, så prøver programmet at erhverve licens, men den går ikke:
FEJL:

Der opstod en fejl under kørslen
Vil du søge efter fejlen.

Linie: 8
Fejl: Objektet understøtter ikke denne egenskab eller metode ??


nogen der lige hvad der skal gøres !!!!!!!!


11-01-2009 11:10 #38| 0
OP

Hej

Til jer som har problem med at afspille film - skriv til [email protected]

Mvh
Theis
www.Pokeruni.dk

11-01-2009 12:52 #39| 0

[x] 4 tabling.

11-01-2009 13:29 #40| 0

ok, video del 3 er lavet, men fremover ser du ud til at der er støtte til bjarkes glimerende forslag med

4 borde når du taler ind over en tidligere spillet session
2 borde når du taler "live"
2 Borde hvis du laver review af en student


Så har jeg fået en masse andre gode forslag, så fremover fjerne jeg ghost kort , giver hvert bord et nummer, og fjerne den store "chat" funktion, så selve bordet fylder mere og det sku være nemmere at se stacksizes og actions.


mht typen i sidste video er det nummer 3 der er mest støtte til. til dem der helst ville se 2eren kommer jeg jo til at lave mange flere videoer efter den serie hvor jeg bygger videre på de samme koncepter, så det skal helt sikkert også nok komme. Og dropper helt planen om at vise nogle af mine egne sessions da ikke har den store interesse.

Jeg vil derfor gerne have en person som er NL 200 spiller og ikke er van til at spille nl 400 til at optage en session på nl400, siden amunken meldte sig først vil jeg gerne have du sender mig en mail på [email protected] og så finder vi lige ud af hvordan vi gør, hvis du stadig er interesseret.

11-01-2009 13:33 #41| 0

@hahila

Rigtig god ide.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar