Vægttabsbet (120-90kg på 2 måneder) statustråd

#1| 0

Laver et nyt topic, da den anden blev for lang.

Cliffnotes:

KBB skal tabe sig 29.7kg og derved nå en vægt på 90.00kg eller under på sin udvejning d. 15/10-2012

Bettors:

Zorrodk: 9,000 for at vinde 1,000
Beck: 18,000 for at vinde 2,000

Reglerne er rimelig simple, men det blev specificeret i tråden at fedtsugning, amputering og inhalering af større mængder helium ikke var tilladt ;)

Opdateringer kommer her i tråden og på bloggen:
JuiceFastJourney.com

19-08-2012 13:34 #2| 0
OP

Start dag 4 update:

Vægt: 116kg
fat%: 27.1
Muscle%: 38.3
Water%: 50.1

19-08-2012 13:40 #3| 0

18k for at vinde 2k sick :D

Redigeret af Unreachable d. 19-08-2012 13:40
19-08-2012 14:57 #5| 0
OP
Unreachable skrev:
18k for at vinde 2k sick :D


None-believers! :P
20-08-2012 09:51 #6| 0
OP

Start dag 5 update:

vægt: 114.7kg

Synes det går bedre nu med det mentale, havde dog lige en episode i nat hvor jeg vågnede op med ondt i maven, men her til morgen har jeg det helt fint. Det er klart at med næsten 25kg tilbage og 55 dage er der lang vej endnu, men hvis man kan klare den første uge kan man vel også klare de 7 næste. Håber jeg.

20-08-2012 10:19 #8| 0

5 kg på 4 dage... Må nok sige, at du gør det godt... Du behøver jo kun 24 dage så ;-)

Redigeret af ZorroDk d. 20-08-2012 10:24
20-08-2012 10:30 #9| 0
OP

Udstik på 30 dage? xD ej, det er jo klart at man taber sig meget i starten, regner med at det flader gevaldigt ud på et tidspunkt.

20-08-2012 12:01 #10| 0

@K_B_B

Hvis du har smidt de 30 kg, inden de 60 dage, gælder det så stadig, eller er det først når indvejningen kommer på dag 60, at væddemålet er vundet, hvis du stadig har nået målet ? :)

20-08-2012 12:20 #11| 0

@Henze

Vægten d 15.oktober tæller...

20-08-2012 12:34 #12| 0
OP

@Henze

Ja, endnu en rookie mistake...MEN lad os nu se, selvom tempoet er højt nu bliver 30kg på 2 måneder stadig sick tough. Kan være jeg tilbyder bettors at købe ud hvis jeg når målet i god tid bare for at få noget fast føde :D

20-08-2012 14:37 #13| 0
K_B_B skrev:
Udstik på 30 dage? xD ej, det er jo klart at man taber sig meget i starten, regner med at det flader gevaldigt ud på et tidspunkt.

I nogle af de der tab dig en masse på kort tid programmer, hvor de kæmper om at tabe sig mest, plejer de at snakke om at uge 2, er der hvor chocket kommer, da man ofte stagnerer der.
Men 5 kg. allerede er alligevel vildt.
20-08-2012 14:42 #14| 0
OP

@Torstens

Ja, det lyder meget rigtigt og også derfor du ikke rigtig ser mig juble endnu. Der er LANG vej endnu.

20-08-2012 15:35 #15| 0

5 kg på 4 dage er nærmest umuligt uden at have trukket en bøf op af baglommen!

20-08-2012 16:33 #16| 1
OP

@Kanelsneglen

Hvorfor er det så mange ved hvad der er muligt og umuligt?

20-08-2012 17:49 #17| 2

@Kanelsneglen

Det er jo ikke 5 kg fedt der er tabt.

Jeg er faktisk lidt overrasket over at vægttabet ikke har været større. Men det må skyldes at KBB ikke har vejet sig på et optimalt tidspunkt for ham selv til at starte med.



20-08-2012 18:52 #18| 0
OP

@Im_tilting

Hvor meget ville du forvente at man taber på 4 dage da?

20-08-2012 19:01 #19| 1

Det kommer an på hvad du mener med taber.

Som et decideret fedt tab, som ikke bare lige kommer igen, så ikke mere end 1 kg. Såfremt du ikke motionerer helt vildt.

Hvis du havde spist godt til, og indtaget en masse ekstra væske inden du vejede dig første gang, så ville 7-9 kg slet ikke ha' været umuligt.

Redigeret af Im_tilting d. 20-08-2012 19:03
20-08-2012 19:03 #20| 0

Lyder voldsomt, og ikke specielt sundt at have et gns kcal underskud på 3.465 om dagen. Det er jo mere end det fleste menneskers ligevægtsindtag.

20-08-2012 19:08 #21| 1
OP

Kalorier er bare et tal. Det vigtigste er at opretholde væskebalance og indtage rigeligt med mineraler og næringsstoffer.

20-08-2012 19:14 #22| 0

Troede kalorier bare var bogstaver. Der kan man se.

20-08-2012 19:15 #23| 0
OP

*facepalm*

20-08-2012 19:25 #24| 2

" Is that something you might be interested in"








Forresten: What doesn't kill you makes you stronger!

20-08-2012 19:50 #25| 0
OP

mmmmmm savner godt nok burger

20-08-2012 20:22 #26| 0

Bevares, jeg er da klar over der ikke er tale om 5 kg fedt. Det er netop derfor jeg skriver at OP nok ikke har vejet sig lige efter en tur på toilettet, men at toiletbesøget har været en del af vægttabet.

K_B_B skrev:
@Kanelsneglen

Hvorfor er det så mange ved hvad der er muligt og umuligt?


Der er mange her inde på PN der går op i kost og motion. Undertegnede inklusive. Jeg skal selvfølgelig ikke prædikere, hvad der er muligt og umuligt for det ved jeg selvsagt ikke omend jeg har en idé om det. Dog ved jeg, at et vægttab på 5 kg på 4 dage på ingen måde kan være sundt. GL med det.
20-08-2012 20:25 #27| 3
OP

Du går op i kost og motion og så fyrer du "på ingen måde kan være sundt" af? Det lyder mere som en gammel kliché som alle nu om dage fyrer af. Faren ved hurtigt vægttab er underskud i mineraler og næringsstoffer, hvilket der er dækket af store mængder grønt.

Hvis du kunne specificere hvad præcist der var usundt ved det, så ville jeg måske respektere din "ingen måde er sundt" men når alle folk bare tror de er eksperter og fyrer det samme substansløse ævl af uden at vide hvad der foregår, så synes jeg det er fair at være kritisk over for de klicheer.

20-08-2012 20:28 #28| 4
K_B_B skrev:
Start dag 4 update:

Vægt: 116kg
fat%: 27.1
Muscle%: 38.3
Water%: 50.1


Du er aligevel 115.5% Mand !! Så skal det nok gå :)

Her er lidt sjove facts:

De første dage har du nok tabt mest vand.

Ud fra de tal her så har du ca. 32 kg fedt. Da du mangler 26 kg totalt så vil du nå ned på 6 kg fedt til sidst.
Det er en fedtprocent på under 7. Det er deromkring de fleste professionelle cykelryttere ligger.

Mere realistisk skal kan du måske nå en fedtprocent på 12-15 stykker. Så skal du tabe 20 kg rent fedt.

De sidste 6 skal du så tabe i muskler og vand. Jeg tror det er svært at tabe 6 kg muskler på 2 måneder med mindre du går fra at være trænet til at ligge i sengen med sonde. Så du skal nok satse på vandet - kraftig dehydrering de sidste dage.

De 20 kg. rent fedt svarer til ca. 150.000 kcal eller ca. 2700 kcal per dag.

Det svarer ca. til dit ligevægtsindtag så du skal bare enten lade være med at spise noget eller også skal du motionere 2700 kalorier væk dagligt.

Det kan gøre med 2½ times løb eller 3 timers cykling dagligt. Du skal så passe på ikke at tage nogen muskelmasse på af det. Og du må ikke spise ekstra efter træning.

Det er ikke umuligt ... eller jo det er det nok ... men held og lykke med projektet.
20-08-2012 20:32 #29| 0
K_B_B skrev:
Du går op i kost og motion og så fyrer du "på ingen måde kan være sundt" af? Det lyder mere som en gammel kliché som alle nu om dage fyrer af. Faren ved hurtigt vægttab er underskud i mineraler og næringsstoffer, hvilket der er dækket af store mængder grønt.

Hvis du kunne specificere hvad præcist der var usundt ved det, så ville jeg måske respektere din "ingen måde er sundt" men når alle folk bare tror de er eksperter og fyrer det samme substansløse ævl af uden at vide hvad der foregår, så synes jeg det er fair at være kritisk over for de klicheer.


I orden. Jeg er desværre kun lommeekspert og ja, du har helt ret i at der er tale om et postulat. Dog er det IMO sund fornuft at det på ingen måde kan være godt for kroppen at ligge i et så gevaldigt kalorieunderskud. Så ville der sgu nok være flere der ville anbefale netop den form for slankekur eller er jeg helt forkert på den?
20-08-2012 20:33 #30| 1
OP

@Zaphod

Sjov kombination af fakta og spekulationer, men jeg kan kun sige at projektet vil lykkedes og jeg har i sinde at modbevise alle de her traditionelle udregninger.

Mit ligevægtsindtag er jvf min højteknologiske vægt 3345 og mine måltider har meget få kalorier, så jeg synes ikke numrene er så meget imod mig.

Det er klart at jeg vil tære på min muskelmasse gennem forløbet, men regner bestemt med at størstedelen af vægttabet vil være fedt. Og nej, jeg regner ikke med at ramme under 10%

20-08-2012 20:39 #31| 0
OP
Kanelsneglen skrev:
K_B_B skrev:
Du går op i kost og motion og så fyrer du "på ingen måde kan være sundt" af? Det lyder mere som en gammel kliché som alle nu om dage fyrer af. Faren ved hurtigt vægttab er underskud i mineraler og næringsstoffer, hvilket der er dækket af store mængder grønt.

Hvis du kunne specificere hvad præcist der var usundt ved det, så ville jeg måske respektere din "ingen måde er sundt" men når alle folk bare tror de er eksperter og fyrer det samme substansløse ævl af uden at vide hvad der foregår, så synes jeg det er fair at være kritisk over for de klicheer.


I orden. Jeg er desværre kun lommeekspert og ja, du har helt ret i at der er tale om et postulat. Dog er det IMO sund fornuft at det på ingen måde kan være godt for kroppen at ligge i et så gevaldigt kalorieunderskud. Så ville der sgu nok være flere der ville anbefale netop den form for slankekur eller er jeg helt forkert på den?


Du er ikke forkert på den i at det er dumt at anbefale folk denne type massive kalorieunderskud når de skal tabe sig;

1) Sulten gør at folk nok næppe klarer den
2) Folk får ikke de rigtige mineraler/næringsstoffer
3) Når de er færdige tager de det hele på med renter - skaber en slags yo-yo mentalitet

Det er klart at jeg ikke er immun overfor nogen af ovenstående, men med viden om netop disse problemer håber jeg på at være bedre stillet.

Hvis det var så usundt at tabe sig så hurtigt, ville man så lave gastric bypass? Der taber patienter sig jo også voldsomt hurtigt og ender somregel bedre.

Og ærlig talt, hvis nogen spurgte mig så ville jeg på ingen måde anbefale denne måde at gøre det på. Jeg har det efter omstændighederne godt, men energiniveauet er i bund og når jeg fx. skal cykle er det som om jeg når "muren" ved første pedalsving.

Derudover kommer de sindsyge cravings som man får. Altså jeg er ikke sulten som sådan, men bare minder fra gamle vaner hvor man bare gik på just-eat og bestilte pizza når man havde lyst er stadig i mit system. Dertil kommer alle madreklamerne, bannere og alle de sociale ting jeg skal deltage i, fx. biografen uden popcorn - SKANDALE!

Anyway, det blev lidt langt. Men håber det gav mening
20-08-2012 20:54 #32| 0

@ Zap

20 kg ren fedt er 180.000 kcal. Med væskebindingen er du tættere på de 150.000 (140.000 er vel ca det rigtige), men lader til at du allerede antager noget væsketab.

20-08-2012 21:01 #33| 0

@Jensen
Ja, brugte bare den gængse tommelfingerregel - 1kg "fedttab" ca. 7500 kcal. Det er jo ikke super præcist men der er nok mange andre ting der betyder mere for successen her end om vi bruger 7500 eller 9000 :)

20-08-2012 22:16 #34| 0

Synes det er en af de mere spændende tråde at følge med i.
Var også med det samme på vognen med det er helt umuligt og sikkert også farligt men efter at havde set filmen som vel nok hoved idéen kommer fra så tror jeg mere og mere på det, hvis du havde sagt 25kg på 2 måneder ville jeg sige du havde fået super odds.
De 30 tror jeg bliver rigtig svært så skulle du nok havde haft endnu mere på kroppen til at starte ud på.

20-08-2012 22:29 #35| 0

Vil mene du har den helt rette approch. Du skal alt andet lige også tabe muskler for at klare bettet og derfor er det fint nok at du stort set ingen proteiner får.

Når du har fuldendt bettet eller hvor du nu ender skal du dog være opmærksom på at dine muskler fungere som din fedt-forbrændings motor. Ved at smide en stor %-del muskler i dette bet er der stor risiko for at den såkaldte yo-yo effekt sætter ind, ligesom alle folk og deres syko suppekure.
Vil derfor foreslå at med det samme du er færdig så hopper du på en low carb / high protein kost og begynder at få lidt vægte i hånden. Du skal have bygget din forbrændingsmotor op igen sammenholdt med at kroppen bruger meget mere energi på at forbrænde proteiner - det skulle minimere risikoen for at få øgenavnet yo-yo´en :)

20-08-2012 23:02 #36| 0

Nægter næsten at tror dit ligevægts indtag kan være på 3300 kcal?.

Jeg er godt nok ikke så høj, 1.70 og da jeg startede mit vægtab men en vægt på 94, regnede jeg mig frem til, at mit ligevægts indtag er på 2200 kcal..

De 2200 er uden at være aktiv på nogle former :).

I øvrigt spørgsmål til de kloge ernæringseksperter... Det er jo et rygte, at man ikke kan spise efter kl 20.. Men er det klogt, f.eks. at spise en gulerod eller to en halvtimes tid inden sengetid?. Tænker at man sætter forbrændingen i gang i løbet af natten så ?

Redigeret af Henze05 d. 20-08-2012 23:28
21-08-2012 00:35 #37| 0

@Henze05

De generelle råd er spis som en konge om morgenen, som en prins til middag og som en fattigrøv til aften. Jo tættere du kommer på sengetid jo lavere bliver din forbrænding.

Ved sq egentlig ikke om et par gulerødder sætter forbrændingen op om natten. Der er dog noget om at få nogle proteiner der kan hjælpe din krop med at regenerer bla. muskler natten igennem, hvis du er i hård træningsmode.

Redigeret af noiD d. 21-08-2012 00:36
21-08-2012 01:31 #38| 0
K_B_B skrev:

Mit ligevægtsindtag er jvf min højteknologiske vægt 3345 og mine måltider har meget få kalorier, så jeg synes ikke numrene er så meget imod mig.

Jeg skal ikke kunne sige hvad dit ligevægtsindtag er lige nu. Men du skal huske på, at jo mere du taber dig, jo mindre vil dit ligevægts indtag være, da stofskiftet falder.

noiD:

De generelle råd er spis som en konge om morgenen, som en prins til middag og som en fattigrøv til aften. Jo tættere du kommer på sengetid jo lavere bliver din forbrænding.

Jeg har hørt det lidt anderledes - konge til frokost og prins til morgenmad. Eller rettere, spis et rimeligt stort morgenmåltid, et rigtigt stort middagsmåltid og et forholdsvist lille aftenmåltid.
21-08-2012 04:07 #39| 1
Zaphod2000 skrev:
K_B_B skrev:
Start dag 4 update:

Vægt: 116kg
fat%: 27.1
Muscle%: 38.3
Water%: 50.1


Du er aligevel 115.5% Mand !! Så skal det nok gå :)

Her er lidt sjove facts:

De første dage har du nok tabt mest vand.

Ud fra de tal her så har du ca. 32 kg fedt. Da du mangler 26 kg totalt så vil du nå ned på 6 kg fedt til sidst.
Det er en fedtprocent på under 7. Det er deromkring de fleste professionelle cykelryttere ligger.

Mere realistisk skal kan du måske nå en fedtprocent på 12-15 stykker. Så skal du tabe 20 kg rent fedt.

De sidste 6 skal du så tabe i muskler og vand. Jeg tror det er svært at tabe 6 kg muskler på 2 måneder med mindre du går fra at være trænet til at ligge i sengen med sonde. Så du skal nok satse på vandet - kraftig dehydrering de sidste dage.

De 20 kg. rent fedt svarer til ca. 150.000 kcal eller ca. 2700 kcal per dag.

Det svarer ca. til dit ligevægtsindtag så du skal bare enten lade være med at spise noget eller også skal du motionere 2700 kalorier væk dagligt.

Det kan gøre med 2½ times løb eller 3 timers cykling dagligt. Du skal så passe på ikke at tage nogen muskelmasse på af det. Og du må ikke spise ekstra efter træning.

Det er ikke umuligt ... eller jo det er det nok ... men held og lykke med projektet.



Passe på at tage muskler på af det... Tage muskler på af det? Are you kidding me, brah? .... Jesus...

Han spiser intet mad / lorte føde og vi snakker om aerobe bevægelser, det stimulerer ikke hypertrofi - så der er absolut ingen fare for at han tager muskelmasse på, tværtimod så vil hans muskelmasse (hvis han har nogen ;)) skrumpe ind i løbet af ingen tid.

Tanken om at jeg selv skulle igennem sådan en faste og se mine muskler bliver kannibaliseret giver mig allerede høje kortisol værdier.
21-08-2012 04:15 #40| 0

Hvordan beregner man sit ligevægtsindtag?

21-08-2012 04:17 #41| 0
Henze05 skrev:
Nægter næsten at tror dit ligevægts indtag kan være på 3300 kcal?.

Jeg er godt nok ikke så høj, 1.70 og da jeg startede mit vægtab men en vægt på 94, regnede jeg mig frem til, at mit ligevægts indtag er på 2200 kcal..

De 2200 er uden at være aktiv på nogle former :).

I øvrigt spørgsmål til de kloge ernæringseksperter... Det er jo et rygte, at man ikke kan spise efter kl 20.. Men er det klogt, f.eks. at spise en gulerod eller to en halvtimes tid inden sengetid?. Tænker at man sætter forbrændingen i gang i løbet af natten så ?


Hvad skulle der være klogt ved at spise en gulerod? - det sætter ikke forbrændingen i gang i den forstand. Nogle proteiner inden senge tid er en fin løsning, noget kasein / langsomt optagelige proteiner eller nogle langsomme carbs er fint hvis man har tendens til at blive sulten om natten. Evt. noget knækbrød med hytteost hvis man er til det.


Det er desuden noget fis at sige at morgenmaden er det vigtigste måltid.
21-08-2012 04:20 #42| 0
lilleclown skrev:
Hvordan beregner man sit ligevægtsindtag?



www.bodylab.dk/ligev%C3%A6gtsindtag-og-energiforbrug.asp


indtast dine tal deri, så kan du finde ud af det. Vær dog opmærksom på at folks metabolismer er forskellige og det er der ikke taget højde for. Så du skal tage det tal og følge det antal kalorier der er angivet og så prøve at veje dig efter en uge hvor du har spist det antal kalorier dagligt - hvis du vejer det samme som da du gik i gang så er dit ligevægtsindtag rigtigt ifht. beregneren.
21-08-2012 04:28 #43| 0

Tak. Tror dog ikke lige jeg får målt, hvad jeg går og spiser, men troede kun jeg måtte få 2-2.5k om dagen. :)

21-08-2012 04:33 #44| 0

Hvad er dit ligevægtsindtag?

21-08-2012 04:37 #45| 0

2758 kcal

21-08-2012 04:42 #46| 0

Okay.

21-08-2012 09:39 #47| 0

@Henze
3300 kcal ligevægtsindtag er meget realistisk med den enorme vægt han render rundt med, han er jo decideret fed. Prøv at gå rundt med 30 kg dødvægt eller lad 30kg trække dig ned konstant, så skal dit energiforbrug nok stige.

@OP
Jeg ønsker dig held og lykke med dit projekt og er sikker på at dine modstandere er drawing dead, hvis du har en masse vilje og nogle til at hjælpe med at presse på hver dag. Jeg håber du vil skrive dine erfaringer ned herunder de følelser, iagttagelser og teorier du udarbejder under forløbet.


21-08-2012 10:15 #48| 0

@Pokerface Jr.

Jeg er slet heller ikke 100% sikker i min sag omkring morgenmaden Jeg har kun informationssøgt en masse i forbindelse med det vægttabsvæddemål som jeg også deltager i. Jeg er støt på Konge, Prins, Fattigrøv termerne et par gange både på dansk og engelsk så jeg tog det bare for gode vare.

21-08-2012 10:19 #49| 0
OP

@Elninho

Takker ;) Og de 3300 er jo kun for at eksistere, så mine daglige gå/cykel-ture giver naturligvis en smule ekstra, ikke meget, men en smule.

@NoiD

Det er en god film, ikk? Jeg synes det er to fede fortællinger.

21-08-2012 10:27 #50| 0

@Pokerface Jr.

Af ren nysgerrighed, hvad har du af baggrund for komme med de ting du gør?

Jeg siger ikke, at det ikke passer, men har set dig være aktiv i et par tråde angående kroppen. Der må nemlig siges at være et par selvudnævnte eksperter herinde, når det kommer til kost og motion. Og oftest bliver der sagt "det er dårligt for dig", uden rigtig at kunne bakke det op.

Jeg går selv meget op i kost og motion, og forsøger hele tiden at optimere.

21-08-2012 10:28 #51| 0
OP

Dag 6:

114.5kg

Lidt skuffende når man tænker på mit aktivitetsniveau i går, jeg var ude og cykle og svømme, men det var forventeligt at der ville komme mindre dage.

21-08-2012 11:11 #52| 0

Ligepæcis dage efter du har dyrket motion og vejer dig er der oftest ik noget resultat da der hober sig en masse væske op i kroppen.

21-08-2012 12:30 #53| 0

Hvor mange kcal spiser du om dagen?

Hvilke fødevarer indtager du?

Hvormange g protein får du ca. om dagen?

Får du fedtsyrer?

21-08-2012 13:48 #54| 1
OP

Kcal? No idea. Ikke meget.

Fødevarer: Frugter og Grøntsager

protein? En smule

Fedtsyrer? Nej

21-08-2012 14:36 #55| 0

@PhyxiusDK: Jeg interesserer mig meget for kost og ernæring og det sådan set baggrunden for min aktivitet i de her tråde. Hvad har jeg sagt som du ikke mener har været begrundet nok - for så vil jeg selvfølgelig gerne gøre rede for det :-)


@Noid: Det er også fair nok - men det har bare ikke noget på sig. Man kan ikke sige at det ene måltid er vigtigere end det andet, de er alle lige vigtige. Det gør ikke noget om man spiser 3 måltider eller 7 måltider, bare man får de makro / mikro nutrienter som man skal have :)

21-08-2012 14:46 #56| 0

Ang. Konge, prins og fattigrøv terminologien, så er jeg ret overbevist om at det i lige så høj grad gælder hvilken type mad du skal spise som mængden.

Fattigrøv er f.eks. Ikke fordi du ikke må spise noget, men fordi det skal være meget grønt, da det vel var de fattiges mad før i tiden.

Jeg ligger ikke hovedet på blokken, men tror det er i den bane det skal forståes.

21-08-2012 14:49 #57| 1
Duckie skrev:
Ligepæcis dage efter du har dyrket motion og vejer dig er der oftest ik noget resultat da der hober sig en masse væske op i kroppen.


Hvad så hvis man dyrker motion hver dag ? Bliver man så til en vandmand til sidst :)
21-08-2012 15:18 #58| 0

Har aldrig prøvet det :)

22-08-2012 11:21 #59| 0
OP

Ved ikke lige hvorfor jeg skrev dag 6 i går, det er kun dag 6 i dag.

114.1 kg

Positive: Jeg er stadig 2.6kg under par
Negative: 600g på 3 dage er ikke meget.

Jeg regner med at fortsætte med juice til dag 10.

22-08-2012 11:31 #60| 1

Hvad så efter dag 10?

22-08-2012 17:04 #61| 0
OP

Permanent fixture i fitnessrummet.

22-08-2012 17:17 #62| 0

Hej .. Ved ikke om det er skrevet før, har kun fulgt sporadisk med på sidelinjen.

Hvis jeg var dig, ville jeg nøjes med at veje en gang om ugen. Der er ALT for meget varians i at gøre det hver dag .. Imo

Gl Though

22-08-2012 17:19 #63| 0
OP

Det er nok en god idé, gjorde det mest for dem der fulgte med på sidelinjen....men du har nok ret.

22-08-2012 17:22 #64| 0

Hey K_B_B

Ville bare lige skrive held og lykke med det, ser godt ud so far! :-)
Er også lige selv startet på at prøve at stramme lidt op, vha. Et af de der JRF programmer hvis du kender dem.

Keep up the good work!

22-08-2012 18:04 #65| 0
OP

Takker!

Det bliver sindsygt hårdt, men det er nu der skal knokles.

22-08-2012 18:11 #66| 0

Jeg kan godt lide de daglige updates... Men hvis det generer dig, så behøver du selvf ikke lave dem (vejer mig altid selv dagligt)

22-08-2012 18:38 #67| 0

Enig med Mchael.

Det hjælper mest på min motivation, at jeg gør det en gang om ugen eller hver femte dag, i stedet for dagligt, da der kan være meget varians.

Aldrig sjovt at tabe meget og forvente, at man tabe en del igen dagen efter. Så kigger man på vægten og den står enten stille eller i + eller et ikke så stort minus.

Så motivations mæssigt, ville det være bedst at veje en gang om ugen :)

22-08-2012 19:11 #68| 0

Det var hurtigt du stoppede med at opdatere på bloggen :)

22-08-2012 21:20 #69| 2
OP

@JinXXX

It's coming! Jeg fandt bare hurtigt ud af at daglige opdateringer blev like: "Today I felt like crap, and my life sucks"

altså, jeg sagde de samme ting på like 5 linjer.

Så nu kombinerer jeg et par dage i stedet, det gør forhåbentlig de individuelle posts lidt sejere ;)

23-08-2012 04:38 #70| 0

speed og slankepiller i 2 mdr så skal du nok tabe 30-40 kg :D
så har du 36.000 til at købe god mad for når du er færdig. er lige ved at sige jeg næsten ville gå fra 70kg til 130 og ned til 70 igen for 36.000 på 2 mdr

23-08-2012 06:33 #71| 0
AndyC skrev:
speed og slankepiller i 2 mdr så skal du nok tabe 30-40 kg :D
så har du 36.000 til at købe god mad for når du er færdig. er lige ved at sige jeg næsten ville gå fra 70kg til 130 og ned til 70 igen for 36.000 på 2 mdr


Hvad giver du af odds?
23-08-2012 07:28 #72| 0
AndyC skrev:
speed og slankepiller i 2 mdr så skal du nok tabe 30-40 kg :D
så har du 36.000 til at købe god mad for når du er færdig. er lige ved at sige jeg næsten ville gå fra 70kg til 130 og ned til 70 igen for 36.000 på 2 mdr


Gør det, så er jeg frisk på mine 180k til dine 14k - deal?
23-08-2012 23:01 #73| 4

Pokerface - Er du fucking retarderet?

Ejer du ingen etik, i din jagt på at tjene penge til at rehoste gnitteb?

23-08-2012 23:25 #74| 0

De gange jeg har tabt mig mest var da jeg var syg med diaré i 14 dage.
Men regn med at 70% du taber på den konto er vædske.
Ca. 10-15 kg tabt.

En anden mulighed er at komme væk fra de daglige rammer.
Tag på ferie i 3-4 uger i en bungalow tæt på vandet, bad hver ½ time og spis noget krydret mad og ananas.
Forsøg at lave noget motion om morgen.
En lille bonus: drik 5 redbull om dagen (gerne med vodka) for at holde pulsen oppe.
Ca. 10-15 kg tabt.


Jeg foretrækker klart mulighed 2.
Held og lykke=)

24-08-2012 00:14 #75| 0
liderdider skrev:
Pokerface - Er du fucking retarderet?

Ejer du ingen etik, i din jagt på at tjene penge til at rehoste gnitteb?



Hvad er gnitteb?
24-08-2012 00:24 #76| 6
OP

@Pokerface Jr

Det hjælper ikke din sag at du bare slynger store beløb ud...altså du er en helt ny profil men alligevel er du ekspert i fitness og sundhed og pludselig slynger du bare 100-200k ud i weightlossbets? Altså seriøst, der er jo 0% chance for at du er i stand til at escrowe nogle af de bets så hvorfor troller du rundt?

24-08-2012 00:38 #77| 1
K_B_B skrev:
@Pokerface Jr

Det hjælper ikke din sag at du bare slynger store beløb ud...altså du er en helt ny profil men alligevel er du ekspert i fitness og sundhed og pludselig slynger du bare 100-200k ud i weightlossbets? Altså seriøst, der er jo 0% chance for at du er i stand til at escrowe nogle af de bets så hvorfor troller du rundt?


Mine 7mil mod dine 250k på at han er god for pengene?
24-08-2012 00:46 #78| 0
OP
birdshake skrev:
K_B_B skrev:
@Pokerface Jr

Det hjælper ikke din sag at du bare slynger store beløb ud...altså du er en helt ny profil men alligevel er du ekspert i fitness og sundhed og pludselig slynger du bare 100-200k ud i weightlossbets? Altså seriøst, der er jo 0% chance for at du er i stand til at escrowe nogle af de bets så hvorfor troller du rundt?


Mine 7mil mod dine 250k på at han er god for pengene?


ALL-IN
24-08-2012 01:02 #79| 0
K_B_B skrev:
@Pokerface Jr

Det hjælper ikke din sag at du bare slynger store beløb ud...altså du er en helt ny profil men alligevel er du ekspert i fitness og sundhed og pludselig slynger du bare 100-200k ud i weightlossbets? Altså seriøst, der er jo 0% chance for at du er i stand til at escrowe nogle af de bets så hvorfor troller du rundt?



"Du er en ny profil - men alligevel er du ekspert i fitness og sundhed"

Hvad mener du de to ting har med hinanden at gøre? Selvom min profil blev oprettet i april, så er det altså ikke den samme dato som jeg blev født, blot til din orientering...

Jeg er selvfølgelig frisk i de beløber jeg melder op, ellers er der ingen fidus i at melde det op i den første instans (det kræver selvfølgelig en del at sætte det i værk), men jeg har altså bedre ting at tage mig til end at trolle herinde så det er ikke det jeg er her for hvis du skulle tro det :)
24-08-2012 01:22 #80| 1

Jeg har fødselsdag d. 1 april, og så vidt jeg er informeret, er april 4. måned?

24-08-2012 02:29 #81| 0
OP

Whatever PokerFace,

Bare vær venlig at holde dig ude af mine tråde. Tak.

Der er en ny update på bloggen, til dem der er interesserede. JUICE FAST OVER!!! WEEE

24-08-2012 03:47 #84| 1
ZorroDk skrev:
Pokerface Jr. skrev:
liderdider skrev:
Pokerface - Er du fucking retarderet?

Ejer du ingen etik, i din jagt på at tjene penge til at rehoste gnitteb?



Hvad er gnitteb?


Rest not only my case, but anyone else's... OG SLUT



Skål på det.....
24-08-2012 08:54 #85| 0
K_B_B skrev:
Whatever PokerFace,

Bare vær venlig at holde dig ude af mine tråde. Tak.

Der er en ny update på bloggen, til dem der er interesserede. JUICE FAST OVER!!! WEEE


Din nye plan er meget sundere og det lyder langt mere fornuftigt efter min ydmyge mening.

Dit mål virker dog stadig helt og aldeles urealistisk. Du vil ligge 2100-2700 kcal i underskud dagligt og stadig motionere. Det kan bare ikke lade sig gøre!

Hvorfor ikke lave et setup du kan holde og få både en succes og et nogenlunde normalt liv ud af ? Jeg forbander de der Amerikanske film som hylder freaks der lever af at drikke deres eget pis i et år ... hvorfor skal det være så ekstremt ?
24-08-2012 11:36 #86| 0
OP

Zaphod,

Kald mig mærkelig, men når jeg har haft dårlige vaner i 24 år kræver det imo ekstreme metoder at ændre det. Derudover ville jeg ikke have fået de odds jeg fik hvis ikke det var ekstremt. Det havde bare ikke været den samme motivation hvis jeg stod til at vinde 10k for 3k (eksempelvis)

Du er lidt off med underskuddet dog, efter gængse beregninger er det nærmere 3500 i underskud pr dag.

Om jeg vinder dette bet eller ej, skulle jeg meget gerne være i en rekordlav vægt for mig, og en ny vane med sund kost og motion som efter 50 dage burde være temmelig indgroet.

Hvis jeg taber, well who cares. Det er for mit sundheds bedste. Hvis du var 30kg overvægtig og kunne betale 3k for at blive normalvægtig - ville du så ikke gøre det?

24-08-2012 11:47 #87| 0
K_B_B skrev:
Zaphod,

Kald mig mærkelig, men når jeg har haft dårlige vaner i 24 år kræver det imo ekstreme metoder at ændre det. Derudover ville jeg ikke have fået de odds jeg fik hvis ikke det var ekstremt. Det havde bare ikke været den samme motivation hvis jeg stod til at vinde 10k for 3k (eksempelvis)

Du er lidt off med underskuddet dog, efter gængse beregninger er det nærmere 3500 i underskud pr dag.

Om jeg vinder dette bet eller ej, skulle jeg meget gerne være i en rekordlav vægt for mig, og en ny vane med sund kost og motion som efter 50 dage burde være temmelig indgroet.

Hvis jeg taber, well who cares. Det er for mit sundheds bedste. Hvis du var 30kg overvægtig og kunne betale 3k for at blive normalvægtig - ville du så ikke gøre det?


Det håber jeg ikke du mener seriøst.
24-08-2012 11:48 #88| 4
OP

Fuck nu af? Skal jeg virkelig bede admins om at blokere din adgang til tråden?

Du er ikke ønsket her. Troll i andre tråde.

24-08-2012 12:09 #89| 0
K_B_B skrev:
Fuck nu af? Skal jeg virkelig bede admins om at blokere din adgang til tråden?

Du er ikke ønsket her. Troll i andre tråde.


Gå ind på hans profil, tryk på "tilføj til ignorer list". Done deal.
24-08-2012 12:29 #90| 0
OP

obv har jeg ham på ignore, men det forhindrer ham ikke i at trolle mine tråde.

24-08-2012 14:28 #91| 1

Pokerfjæs har dog en pointe her, det du har gang i er langt mere usundt end at være overvægtig! Jeg forstår godt din filosofi med at nu skal det fanme være og det skal gå vildt hurtigt, men min erfaring er bare at man opnår det modsatte. For hvad sker der når du en af dagene ikke opnår de mål du har sat dig, kan du så acceptere dit 'nederlag' eller går du ind i en negativ spiral som efterlader dig være stillet end du begyndte?

Jeg har ligesom dig været overvægtig i hele mit liv, og har gang på gang taget den rute som du har taget nu. Den har aldrig efterladt mig med andet end 3-5 kg ekstra på sidebenene! Men for et halvt år siden tog jeg beslutningen om at nu skulle det være slut, og det skulle være slut på en måde hvor jeg kunne leve uden at det min badevægt sagde skulle være indikator på hvordan mit humør var!

Jeg købte mig en mountainbike og mit mål var at cykle omkring 100 km om ugen hvilket ville betyde 5-7 timers cardio træning om ugen. Jeg fik lidt af et chok da jeg knapt kunne cykle 10 km på første træningsdag, men stille og roligt indfandt formen sig så jeg nu kan cykle 30-40 km ture. Mit facit er her knap 6 måneder senere at jeg cykler mellem 100-140 km om ugen. Jeg har tabt 15 kg, mest her på det sidste hvor vægttabet har betydet at jeg også er begyndt at tænke på hvad jeg spiser!

I mine øjne er jeg godt på vej til at have indarbejdet disse rutiner i mit liv, men jeg er også godt klar over at jeg stadig er i fare for at ryge tilbage til det lade liv!

Jeg håber for dig at dit projekt lykkes, men jeg er ikke sikker på du får indarbejdet de livsstils ændringer som er nødvendige på denne måde...

24-08-2012 14:38 #92| 2
Hvis du var 30kg overvægtig og kunne betale 3k for at blive normalvægtig - ville du så ikke gøre det?


Et hurtigt spørgsmål:

Hvor længe tror du at du forbliver med at være normalvægtig?

For nå du stopper din "slankekur", så kan du jo ik undgå at tage i hvert fald halvdelen på igen, relativt hurtigt..

Det jeg prøver at sige er at du jo ik gør det her for at få en sund livstil, men udelukkende for at tjene penge. For hvis du havde det gjort det for at få en sund livstil, så havde du nok fået lagt en sund kostplan og et godt træningsprogram, og så kunne du have tabt de 30 kg over 1 år og dermed fået en sund livstil.
24-08-2012 14:41 #93| 2
OP

@Dondyhr,

Så du mener at dyrke motion og kontrollere sin diæt via kalorietælling er mere usundt end at sidde på sin flade hele dagen og spise pizza? Wow, du er seriøst hjernevasket hvis det er hvad du mener.

Jeg er ikke en idiot der bare tænker; Nåh ja, nu har jeg nået mit mål nu kan jeg begynde på pizzaerne igen. Det kan godt være mange er sådan og ser disse slags kure som en midlertidig løsning (deraf kur) men i mine øjne er dette en livstilsændring som jeg agter at fortsætte med langt efter væddemålet er slut.

Det virker lidt som om folk slynger lidt for mange fitness klicheer ud, og skærer folk over den samme kam. Ja jeg er et fedt, dovendyr som ikke har taget vare på mig selv førhen, men det er pretty much en fornæmelse til min intelligens når folk siger mig hvad der vil ske efter x og y punkter i denne transformation.

Tillykke med dine resultater, du ville nok have set bedre resultater hvis du havde lagt vægt på kosten

@Acekiller88

Du sprang lige ind, men ovenstående gælder også for dig. Du slynger disse ting ud som om det bare "sker"? Altså come on, vær nu en smule fornuftige og drop alle de stigmaer der er om vægttab...dette er ikke en plaster-løsning (aka nupo) det er en livstilsændring.

Det er IKKE en slankekur. Hvor mange gange skal jeg sige det? Og det med at tage halvdelen på igen, relativt hurtigt lyder som et relativt generelt og ubrugeligt udsagn.

Og at sige at jeg kun gør det for penge er endnu et ignorant postulat. For det første startede jeg projektet inden væddemålet blev indgået og for det andet handler det for mig om sundhed, ikke penge i banken, det burde være tydeligt fra mine poster, måske især mit seneste indlæg på bloggen.

24-08-2012 14:49 #94| 1

K-B-B: Jeg er ked af du har fået det indtryk at jeg troller, det er skam ikke det jeg er her for. Jeg fordrer derimod til dialog, men det virker som om at du føler dig stødt af mine indlæg, og det var ikke hensigten. Jeg prøver bare at fortælle dig at det altså ikke er sundt for din krop at indtage så få kalorier, din krop lever på et absolut minimum og prøver kun på at overleve og det betyder altså at der er mange naturlige produktioner i kroppen som bliver nedtrykt i denne proces.

24-08-2012 14:56 #95| 2
K_B_B skrev:
Zaphod,

Kald mig mærkelig, men når jeg har haft dårlige vaner i 24 år kræver det imo ekstreme metoder at ændre det. Derudover ville jeg ikke have fået de odds jeg fik hvis ikke det var ekstremt. Det havde bare ikke været den samme motivation hvis jeg stod til at vinde 10k for 3k (eksempelvis)

Du er lidt off med underskuddet dog, efter gængse beregninger er det nærmere 3500 i underskud pr dag.

Om jeg vinder dette bet eller ej, skulle jeg meget gerne være i en rekordlav vægt for mig, og en ny vane med sund kost og motion som efter 50 dage burde være temmelig indgroet.

Hvis jeg taber, well who cares. Det er for mit sundheds bedste. Hvis du var 30kg overvægtig og kunne betale 3k for at blive normalvægtig - ville du så ikke gøre det?


Jamen jeg forstår godt din motivation og ønsker dig sådan set alt det bedse. Alle mine kommentarer er ment konstruktivt - jeg startede nok lidt ironisk fordi det nu er min stil og fordi jeg troede du selv kunne se det urealistiske i projektet.

Man KUNNE godt få den tanke at du ikke helt er klar over din krops behov og reaktionser på den slags her og man kunne også godt få den tanke at du ikke ser realistisk på projektet.

Jeg er ikke off med underskuddet - det var baseret på dine egne tal. Bare det at du mener du kan indtage 600 kcal på en dag og så stadig motionere for at nå et samlet underskud på de 3500 er meget meget urealistisk.

Og Pokerface HAR altså en pointe - det er ikke sundt.
24-08-2012 14:57 #96| 3
@Acekiller88

Du sprang lige ind, men ovenstående gælder også for dig. Du slynger disse ting ud som om det bare "sker"? Altså come on, vær nu en smule fornuftige og drop alle de stigmaer der er om vægttab...dette er ikke en plaster-løsning (aka nupo) det er en livstilsændring.

Det er IKKE en slankekur. Hvor mange gange skal jeg sige det? Og det med at tage halvdelen på igen, relativt hurtigt lyder som et relativt generelt og ubrugeligt udsagn.

Og at sige at jeg kun gør det for penge er endnu et ignorant postulat. For det første startede jeg projektet inden væddemålet blev indgået og for det andet handler det for mig om sundhed, ikke penge i banken, det burde være tydeligt fra mine poster, måske især mit seneste indlæg på bloggen.


Jeg forstå simpelthen ik hvordan du kan kalde det du har gang i for en livstilsændring? Det du har gang i, svare lidt til at ligge 2 måneder i koma, hvor det eneste føde du indtager, er lige nok til at holde dig i live.

ps. Nej, jeg er langt fra ekspert på det her, men det du er i gang, er sgu tydeligt for enhver, at det ikke er en livstilsændring, men bare 2 måneders unødvendig tortur!
Redigeret af AceKiller88 d. 24-08-2012 15:00
24-08-2012 15:02 #97| 0
@Dondyhr,

Så du mener at dyrke motion og kontrollere sin diæt via kalorietælling er mere usundt end at sidde på sin flade hele dagen og spise pizza? Wow, du er seriøst hjernevasket hvis det er hvad du mener.


Nej jeg mener det er mere usundt at tabe sig 30 kg på 2 måneder end at være overvægtig!

Du misforstår mit indlæg hvis du tror jeg er efter dig, jeg udtrykker helt enkelt mine egne erfaringer.

Tillykke med dine resultater, du ville nok have set bedre resultater hvis du havde lagt vægt på kosten


Ligesom de andre gange hvor det var vægttabet som var målet og ikke livsstils ændringen?
24-08-2012 15:52 #98| 0
OP
AceKiller88 skrev:
@Acekiller88

Du sprang lige ind, men ovenstående gælder også for dig. Du slynger disse ting ud som om det bare "sker"? Altså come on, vær nu en smule fornuftige og drop alle de stigmaer der er om vægttab...dette er ikke en plaster-løsning (aka nupo) det er en livstilsændring.

Det er IKKE en slankekur. Hvor mange gange skal jeg sige det? Og det med at tage halvdelen på igen, relativt hurtigt lyder som et relativt generelt og ubrugeligt udsagn.

Og at sige at jeg kun gør det for penge er endnu et ignorant postulat. For det første startede jeg projektet inden væddemålet blev indgået og for det andet handler det for mig om sundhed, ikke penge i banken, det burde være tydeligt fra mine poster, måske især mit seneste indlæg på bloggen.


Jeg forstå simpelthen ik hvordan du kan kalde det du har gang i for en livstilsændring? Det du har gang i, svare lidt til at ligge 2 måneder i koma, hvor det eneste føde du indtager, er lige nok til at holde dig i live.

ps. Nej, jeg er langt fra ekspert på det her, men det du er i gang, er sgu tydeligt for enhver, at det ikke er en livstilsændring, men bare 2 måneders unødvendig tortur!


Really? Jeg dyrker daglig motion og laver frisk hjemmelavet mad, hvor jeg nøje opmåler kalorier. Hvis ikke det er en livstilsændring, hvad er det så? Den eneste forskel mellem mig nu og mig når målet er nået er at jeg kan indtage flere kalorier på mit daglige budget, men det betyder jo ikke at noget ændrer sig.

Det er jo ikke fordi jeg ikke spiser noget eller bare lever af grøntsagssuppe, jeg spiser lige det jeg har lyst til, men i kontrollerede mængder.
24-08-2012 16:08 #99| 1

Forstår udmærket folks, i mine øjne, velmente kommentarer, men en mand der lever i et seriøst kalorieunderskud og er igang med et temmelig ambitiøst projekt om at smide 30 kg på to måneder, har måske ikke behov ( ihvertfald ikke lige nu) for generelle kommentarer om vægttab, sundhed, væsketab og hvad der helt sikkert sker når han når sit mål.

Personligt synes jeg det er helt vildt hvis det lykkes, om det er sundt? næppe. Havde jeg selv kunnet gennemføre? no chance in hell! Ville jeg råde andre til at forsøge? nope!

@ K_B_B:
Håber du når dit mål og efterfølgende finder balancen hvor du finder ligevægten og opnår en stabil vægt. Hvor rutinerne ikke længere er en kur, men din normale livsstil.

Redigeret af Allfen d. 24-08-2012 16:10
24-08-2012 16:17 #100| 0
OP

Hej Allfen,

Tak for støtte og forståelse.

Som jeg ser det er jeg ikke på "kur" jeg er allerede i gang med at gøre min nye livsstil til en vane. Som jeg nævnte ovenfor er det bare at opjustere kalorierne efter behov.

24-08-2012 16:25 #101| 0
Zaphod2000 skrev:
K_B_B skrev:
Zaphod,

Kald mig mærkelig, men når jeg har haft dårlige vaner i 24 år kræver det imo ekstreme metoder at ændre det. Derudover ville jeg ikke have fået de odds jeg fik hvis ikke det var ekstremt. Det havde bare ikke været den samme motivation hvis jeg stod til at vinde 10k for 3k (eksempelvis)

Du er lidt off med underskuddet dog, efter gængse beregninger er det nærmere 3500 i underskud pr dag.

Om jeg vinder dette bet eller ej, skulle jeg meget gerne være i en rekordlav vægt for mig, og en ny vane med sund kost og motion som efter 50 dage burde være temmelig indgroet.

Hvis jeg taber, well who cares. Det er for mit sundheds bedste. Hvis du var 30kg overvægtig og kunne betale 3k for at blive normalvægtig - ville du så ikke gøre det?


Jamen jeg forstår godt din motivation og ønsker dig sådan set alt det bedse. Alle mine kommentarer er ment konstruktivt - jeg startede nok lidt ironisk fordi det nu er min stil og fordi jeg troede du selv kunne se det urealistiske i projektet.

Man KUNNE godt få den tanke at du ikke helt er klar over din krops behov og reaktionser på den slags her og man kunne også godt få den tanke at du ikke ser realistisk på projektet.

Jeg er ikke off med underskuddet - det var baseret på dine egne tal. Bare det at du mener du kan indtage 600 kcal på en dag og så stadig motionere for at nå et samlet underskud på de 3500 er meget meget urealistisk.

Og Pokerface HAR altså en pointe - det er ikke sundt.



Jesus christ en gang vås.

Med mindre du selv har prøvet det, så pleaaase lad være. Du aner jo ikke hvad du snakker om.
Jeg levede i en måned på ca 440 kcal om dagen i snit, og havde rigeligt med energi til at klare mit job
med trappevask og andet hårdt fysisk arbejde.

90% af en slankekur etc. ligger oppe i dit hoved, og ja, det er sgu da usundt det manden har gang i, men
hva så ?? Det er det også at være fed. Det drejer sig om sølle 2 måneder af mandens liv, og så starter han
op med at være lidt mere fornuftig.

Fis nu ud af tråden hvis i skal være så negative.

Redigeret af abcd d. 24-08-2012 16:27
24-08-2012 16:26 #102| 2

Enig med Alfen. Hver mand sin stil, og mål, nogen gør det på en måde andre på en anden og mere brutal måde.

Egentlig ufatteligt hvor tonedøve folk er. Manden har gentagne gange sagt at det er den måde han vil gøre det på uanset hvad folk mener og synes. Alligevel melder selvudnævnte orakler ind med hvad de ville have gjort, og prøver at sælge deres metode som den eneste rigtige.

Held og lykke med projektet.

Redigeret af Majaline d. 24-08-2012 16:29
24-08-2012 16:30 #103| 0
OP

@Majaline,

Tak for støtten,

og det jeg finder absolut sindsygt er at da jeg annoncerede juicefasten så var folk like "oh noes du skal bare tælle kalorier og motionere - det er sundere" nu har jeg så "lyttet" til kritikken og skiftet til denne mere sunde måde, men nu er det også galt? Altså...haters gonna hate er alt jeg kan sige.

Og well said.

24-08-2012 17:51 #104| 0

@KBB

Hvad folk hele tiden har sagt så er det usundt at sulte kroppen, du lytter ikke til nogen form for kritik du går fra en måde at sulte dig selv på til en anden.

24-08-2012 18:07 #105| 0
K_B_B skrev:
Hej Allfen,

Tak for støtte og forståelse.

Som jeg ser det er jeg ikke på "kur" jeg er allerede i gang med at gøre min nye livsstil til en vane. Som jeg nævnte ovenfor er det bare at opjustere kalorierne efter behov.

Hej K_B_B, jeg tror det folk har imod, at du kalder det projekt du er i gang med for en livsstilsændrig, at du går efter at tabe dig så meget som muligt, så hurtigt som muligt.
Der kan selvfølgelig være mange forskellige definitioner. Personligt synes jeg også det lyder som en "kur", da min personlige definition af en "kur" er at tabe sig meget hurtigt. Mens min personlige definition af en livsstilsændring er lidt a la vægtkonsulenterne (eller hvad de nu hedder), hvor man trin efter trin sætter indtaget ned, og altså forholdsvist langsomt begynder at indtage nye nærende fødevarer, og skærer ned på de usunde "fødevarer".Og derved taber sig i et noget langsommere tempo.

Det kan sagtens lade sig gøre, at du laver din kost om, og vender dig til at spise sund kost med din nuværende kur (jeg vil stadig kalde det en kur), da du jo kun spiser sunde fødevarer i 2 måneder, og derved vænner dig til at spise den slags (i meget mindre mængder, end bagefter).
Men den kur du har gang i, er at hoppe ud i den dybe ende, hvor jeg vil mene, at en "livsstilsændring" (et lidt for populistisk udtryk imo) er hvor man hopper i i den lave ende, og langsomt vænner sig til vandet, og bevæger sig mod den dybe ende.

Personligt har jeg aldrig været ude i de store kure eller livsstilsændringer, men jeg smed da ca. 20 kg. på 1,5-2 år, da jeg gik fra ca. 88 (med overtøj og sko på) til ca. 68 (i boxershorts og t-shirt). Det gjorde jeg ved at skære en lille smule ned for indtaget (og op for vand og frugt indtag), og så spillede jeg fodbold 2-3 gange om ugen (tidligere var jeg nede på ca. 1 gang om ugen), og styrketrænede 2-3 gange om ugen (hvor jeg tidligere måske kun trænede 1-2 gange om ugen). Og så var jeg begyndt at ryge, når jeg gik i byen til sidst (og lidt mere end bare byen).
Dette skal ikke være en opfordring, men de kloge (som har undersøgt det) siger, at man forbrænder ca. 500 kilokalorier mere om dagen, når man ryger (jeg mener det var ved 20 cigaretter om dagen).
24-08-2012 18:11 #106| 0
OP

@InCrazy
Jeg lytter ikke til nogen form for kritik? Hvem har bedt om folks meninger? Det her er en tråd hvor JEG kortlægger mine rejse gennem et ekstremt vægttab, det er da ikke min skyld at folk konstant kommer herind og tror de er eksperter i motion og ernæring?

Hvis du har en ANDEN måde jeg kan tabe ca 24kg på ca 50 dage, jamen så er jeg da altid åben for ideér, men når folk bare kommer herind for at smide generelle usubstantielle klicheer som (det er usundt at sulte kroppen) så irriterer det mig, for situationen er hvad den er på nuværende tidspunkt og det her er ikke en "Hvordan gør jeg"-tråd, det er en Sådan her gør jeg det, værsågod at følge med!

Det betyder ikke at jeg slet ikke lytter til forslag, men hvis du kigger tråden igennem så er der måske 1% brugbare indlæg og 99% angreb på den metode jeg har valgt, frem for faktisk at give mig et alternativ.

@Torstens

Godt indlæg, om man kalder det jeg har gang i en kur eller en livstilsændring er semantik i mine øjne og somsagt så er det klart en livstilsændring for mig. Det definerer jeg ved at jeg ikke ser den her ændring som værende slut på noget tidspunkt. Som sagt over ser jeg bare mig selv justere kalorieindtaget efter behov.

Du har ret - Jeg er hoppet i den dybe ende ved at lave tingene om fra dag til dag, men sådan er det jo, det er lidt min stil at tackle ting head-first og så finde ud af det bagefter.

24-08-2012 18:15 #107| 2

@KBB

Jeg selv har blot kortlagt at det er røv usundt, og at jeg personligt tror din tidligere livsstil var sundere.

Påpegede bare at du egentlig stadig ikke lytter, men bare har valgt en ny måde at sulte kroppen på.

Der er ikke nogen måder hvor på du kan gøre det på en ordentlig måde, hvorfor jeg også anbefalede dig at droppe det, evt lave et mere langsigtet mål på 6+ mdr. Hvordan skal vi komme med et alternativ til det umulige? personligt haber jeg egentlig du når det, mest fordi dem som har bettet imod dig er blottet for skam (eller hvad man nu kalder det) at prøve at gejle folk op til at skade sig selv.

24-08-2012 18:22 #108| 0

En hurtig kommentar til det med at være blottet for skam.

Jeg frarådede K_B_B at gøre det allerede inden vi indgik bettet, da jeg mener, at det er yderst usundt (som alle andre). Så jeg vil bestemt ikke mene, at jeg gejler ham til noget som helst.

Jeg forventer egentlig, at bettet kommer til at forløbe noget i retning af, at OP taber XX antal kg, men giver op undervejs... Uden at skade sig selv eller noget... Og så er han egentlig glad for at have tabt de kg, det nu bliver til... win/win...

24-08-2012 18:29 #109| 0

Jebus tittyfucking christ!

Nyd nu bare det "lir" denne tråd bidrager med, og hvis i synes det er alt for forfærdeligt at bevidne så hold jer fra tråden.

Bettet er i gang, dette er ikke en debat tråd, men en lir/rail tråd - please stop derailing via. jeres "ekspertråd".

24-08-2012 19:34 #110| 2
Så sjælden man får brugt en god fabel men synes bare denne her passede så godt til denne her tråd.

A man and his son were once going with their donkey to market. As they were walking along by his side a countryman passed them and said, "You fools, what is a donkey for but to ride upon?" So the man put the boy on the donkey, and they went on their way.
But soon they passed a group of men, one of whom said, "See that lazy youngster, he lets his father walk while he rides."

So the man ordered his boy to get off, and got on himself. But they hadn't gone far when they passed two women, one of whom said to the other, "Shame on that lazy lout to let his poor little son trudge along."

Well, the man didn't know what to do, but at last he took his boy up before him on the donkey. By this time they had come to the town, and the passersby began to jeer and point at them. The man stopped and asked what they were scoffing at.

The men said, "Aren't you ashamed of yourself for overloading that poor donkey of yours -- you and your hulking son?"

The man and boy got off and tried to think what to do. They thought and they thought, until at last they cut down a pole, tied the donkey's feet to it, and raised the pole and the donkey to their shoulders. They went along amid the laughter of all who met them until they came to a bridge, when the donkey, getting one of his feet loose, kicked out and caused the boy to drop his end of the pole. In the struggle the donkey fell over the bridge, and his forefeet being tied together, he was drowned.

Try to please everyone, and you will please no one.
24-08-2012 20:00 #111| 0

"Metaphors are like elephants, they never wear purple on mondays"

24-08-2012 20:05 #112| 0
OP

@rippon

luk røven din fede abe.

24-08-2012 20:17 #113| 0

Easy big boy I´m on your side ;-)

25-08-2012 07:00 #114| 6

Jesus fucking christ. Luk nu bare røven fede aber og lad manden give os lidt lir - I får ham jo ikke til at ændre mening alligevel.

@KBB

GL - forsæt endelig med updates på projektet, jeg læser i hvert fald og får dagens lir ud af det :).

26-08-2012 01:48 #115| 0

update? :)

26-08-2012 02:39 #116| 0
OP

Jeg skriver et stort indlæg på bloggen i morgen formiddag hvor jeg også vil updatere en vægt. Men jeg frygter det værste nu kroppen har fået lidt fast føde igen :P

26-08-2012 02:40 #117| 0
OP

Teaser:

Squash
12?
Balls

Jeg fører også en madlog, men jeg ved ikke hvor interessant det er for jer at se hvad jeg indtager?

26-08-2012 02:42 #118| 0

Forsat held og lykke

Vanvittig projekt men sindssygt flot hvis du klare det og det håber jeg virkelig du gøre
26-08-2012 06:29 #119| 0
K_B_B skrev:
Teaser:

Squash
12?
Balls

Jeg fører også en madlog, men jeg ved ikke hvor interessant det er for jer at se hvad jeg indtager?


Kom gerne med madlog også - jeg vil i hvert fald gerne se det :).
26-08-2012 13:00 #120| 0
OP
juicefastjourney.com/this-is-probably-why-people-fail-with-dieting-10-days-in/
26-08-2012 13:09 #121| 0

Det er godt at høre at du har det godt, men du når det aldrig så simpelt er det.

26-08-2012 13:18 #122| 0
OP

@Pellez

Don't care :)

26-08-2012 13:30 #123| 0

Halllloooooo.

Nu ved jeg ikke nødvendigvis hvad jeg taler om, men vil foreslå dig at øge din træningsmængde betydeligt hvis du skal nå det. Det tror jeg du er nød til for at komme i nærheden af dit mål, og jeg tror at du spiser tilstrækkeligt til at det er sundt.

Selvom det selvfølgelig er pain pain pain.

God vind.

26-08-2012 13:32 #124| 0
OP

tak vidx,

håber at kunne eskalere det som min form forbedres. Jeg joiner også fitnessworld her d. 1

26-08-2012 13:42 #125| 0

Læste din sidste blogpost, lyder meget meget mere fornuftigt.

Din madplan er ikke skæv, og hvis du kan holde de 1200 kcal taber du dig selvfølgelig. Du vinder ikke dit væddemål, men du er på rette vej.

Husk at når du motionerer meget så skal du også have lidt ekstra energi, ellers går du bare helt kold i det.

26-08-2012 15:24 #126| 0

Læs primal blueprint eller læs på www.marksdailyapple.com forum, du kan optimere din madlavning helt overdrevet.

26-08-2012 21:06 #127| 0

Du er skarp til engelsk. Er du englænder?

26-08-2012 22:24 #128| 0
OP

@MrKjaer

Tak for komplimentet, men nej. Dog meget "in spirit" som man siger ;)

26-08-2012 23:09 #129| 0

Jeg så lige i din blog.
Du skriver følgende, som jeg ikke er helt enig i:
* I’m now exercising daily, this builds my muscles, particularly the leg muscles which are the biggest muscles we have as far as I’m aware.

Du får ikke ret meget muskelmasse af aerob træning (måske har du fået lidt ved squashen, som vel må betegnes som anaerob).
Så hvis du ikke har muskeltrænet (styrketræning eller hypertrofi), tror jeg ikke du skal regne med det er ret meget muskelmasse der er bygget.

Hvis du træner intervaltræning kunne du måske forbrænde noget mere, da der er stor efterforbrænding ved anaerob træning (jeg ved ikke om du er klar på det, da det er meget hårdt, men det skulle være den bedste måde at smide fedtmasse på - læs evt. nogle af disse artikler:
Link 1
Link 2
Link 3

26-08-2012 23:48 #130| 0
OP

Fair nok. Altså jeg løber kun interval, da jeg ikke har konditionen til at fortsætte hele tiden, men du tænker nok på løb-sprint-løb og ikke løb-gå-løb ;-)

27-08-2012 02:46 #131| 0

Hvor meget har du tabt indtil videre?

Hvis du ikke svarer tager jeg det som om du er død...

27-08-2012 03:17 #132| 0
K_B_B skrev:
Fair nok. Altså jeg løber kun interval, da jeg ikke har konditionen til at fortsætte hele tiden, men du tænker nok på løb-sprint-løb og ikke løb-gå-løb ;-)

Nej, jeg tænker faktisk på lunt (for at varme op) - sprint - gå - sprint - så. Det skulle jf. Jens Bangsbo være den mest optimale måde at gøre det på. Han foreslår 30 sekunders sprint (med 90-95% af din max hastighed) efterfulgt af 3 minutters gang efterfulgt af sprint.
Når man starter op er 4-6 intervaller rigtigt mange. Men efterhånden kan man træne sig op til 8-12 intervaller (og tro mig, de sidste intervaller er hårde).

Hovedpointen ved gængs intervaltræning, er en periode i så høj puls, som muligt, efterfulgt af en periode hvor man nærmer sig hvilepuls (det er mildest talt umuligt i starten - men bare så lavt som muligt).
Det er altså udsvinget af pulsen der er vigtigt - så høj som muligt på toppen, og så lavt som muligt i bunden. Jeg skal ikke kunne sige, om dette er vigtigt for vægttabet, men når man skal rykke syregrænsen, er det vigtigt.
Mht. vægttab er det der er vigtigt mht. intervaltræningen, at du har været helt oppe i det røde felt, og aktiveret så mange muskelceller som muligt (og selvfølgelig givet dig max), da dette medfører en større efterforbrænding.
Redigeret af Torstens d. 27-08-2012 03:18
30-08-2012 00:45 #133| 1
OP

Update:

Der er utrolig mange positive aspekter jeg kan rapportere om. Jeg har siden væddemålet startede;

Ikke drukket alkohol
Ikke spist fast food eller noget der minder om
Motioneret væsentlig mere end før
Spist flere frugter og grøntsager i diæten
Lavet al min mad fra bunden med naturlige råvarer

Jeg tvivler på at jeg vægtmæssigt er på par med udfordringen, men det rager på mig nuværende tidspunkt en høstblomst. Starter på uni med introdag i dag torsdag, hvor fristelserne langsomt bliver overvældende.

Dog ikke for mig ;)

Jeg har besluttet mig for den her måde at leve på og det holder jeg ved. Jeg er helt spændt over at lave mad når jeg kan bruge friske råvarer til at booste smagen, frem for at sidde og tygge i en smagsløs pizza nede fra grillen med en milliard kalorier.

30-08-2012 00:54 #134| 0

Efter den første hårde periode, så får man det meget bedre med sig selv på denne her facon (hvilket du allerede nu kan mærke)... Så bare keep up the good work :)

30-08-2012 03:29 #135| 0
OP

@Zorro

Hehe ja, om ikke andet så skal du nok blive den første jeg skriver til hvis jeg får lyst til at give op ;)

30-08-2012 11:13 #136| 0

Sig til hvis du skal bruge et par råd fra en gammel ven :)

30-08-2012 12:16 #137| 0

@ K_B_B

Hvad siger status vægtmæssigt?

Og fedt at følge med - ambitiøst projekt.

30-08-2012 18:42 #138| 0
OP

@Hoho

Vejer mig ikke, men kan uploade før/efter billeder snart. Forhåbentlig kan man se en forskel :D

Jeg var ude og løbe interval i dag, det var F sweet! Overraskede fuldstændig mig selv ved at tage følgende program:

5 min lunten
6 sæt med hurtigt løb og lunten (1 min hver)
5 min lunten

Uden at stoppe...normalt kan jeg ikke engang lunte i lang tid af gangen, men endomondo i øret blev ved med at presse mig...super app...kan anbefales.

Redigeret af K_B_B d. 30-08-2012 19:10
30-08-2012 22:21 #139| 0

@K_B_B

Det lyder sgu fornuftigt, vil jeg se frem til. Men du skal vel veje dig en gang i mellem, så du kan se, hvordan du står i dit væddemål i forhold til antallet af dage tilbage :)?

30-08-2012 22:49 #140| 1

Hva siger vægten???

Gogogo - meget go lir:)

31-08-2012 01:57 #141| 0
OP

Okay okay, vejer mig i morgen tidlig og opdaterer bloggen ved samme lejlighed ;)

Jeg har også lige besluttet at jeg donerer 5000 kr væk til en velgørende organisation, skulle jeg vinde bettet. Ved godt det er lidt tom luft nu, da der er lang tid tilbage, men tanken om at hjælpe andre vil helt sikkert skubbe mig i de sidste 2 uger som bliver de allerhårdeste.

Jeg regner med at lave max lir i den allersidste uge og håber at vi måske sammen kan benytte mit sindsyge projekt til måske at skabe lidt interesse for andre i samme båd, eller andre der måske har brug for støtte på den ene eller den anden måde.

31-08-2012 04:40 #142| 0

Jeg kan ikke engang tage mig samme til at tabe 8%. :(

31-08-2012 12:53 #143| 0

Lige en offtopic :

Hvad løber i med i ørerne? In-Ear? -Syns mine in-ear falder ud konstant.

Smid PM, for ikke lave offtopic mht. in-ear herinde. Men måske overkill at lave ny tråd :)

Spændende tråd btw. Har selv lige resat Endomondo, og går i krig fra imorgen.

31-08-2012 13:03 #144| 0

Jeg løber ikke med noget i ørerne... Men ja, har hørt, at det er en videnskab at finde de rigtige, så lytter da med, hvis jeg en dag får lyst til musik :)

Og Endomondo er super motivation, hvis man som mig er lidt nørdet med statistik :)

31-08-2012 13:15 #145| 0
rojh83 skrev:
Lige en offtopic :

Hvad løber i med i ørerne? In-Ear? -Syns mine in-ear falder ud konstant.

Smid PM, for ikke lave offtopic mht. in-ear herinde. Men måske overkill at lave ny tråd :)

Spændende tråd btw. Har selv lige resat Endomondo, og går i krig fra imorgen.



Sennheiser har lavet et samarbejde med Adidas - super fede til sport. Bruger dem selv til både løb og især på cyklen.


EDIT: Link virker nu her
Redigeret af Bisgaard d. 31-08-2012 14:15
31-08-2012 13:50 #146| 0

Link virker ikke, men jeg går ud fra, at det er dem her (eller dem der svarer til med anderledes øre-attachment): DEM HER

Jeg bruger dem selv, og de er OK. Jeg synes dog den ene side har en tendens til at falde ud, mens den anden sidder fint. Men det er vel et spørgsmål om ørene. Jeg har også hørt dem med nakkebøjle (ikke nødvendigvis sennheiser/addidas) skulle være gode.

31-08-2012 14:12 #147| 0
OP

Jeg bruger bare det headset der fulgte med min Galaxy S2, og der er gummiet endda faldet af den ene af dem.

Vægten i dag var ca. 115 kg hvilket jeg er godt tilfreds med. Det er åbenlyst under par, som på nuværende tidspunkt burde være omkring 113kg men jeg ved at de sidste 2 uger bliver væsentlig mere crazy end det har været indtil nu, så jeg regner med en slutspurt.

Kan jeg vinde bettet? Hmmmm, jeg vil sige at intet er umuligt, især nu hvor jeg har en sauna også...men det er klart at oddsne ikke er blevet bedre i mit favør.

01-09-2012 03:21 #148| 0

Det bliver tough. Allerede nu har du tabt en del væske da du har skåret dit carb indtag markant ned, og carbs binder som bekendt væske. Gl med det, kunne være vildt hvis du klarede det, så har du i mine øjne opnåede det umulige hvis man ikke må benytte sig af ulovlige medikamenter.

Redigeret af Pokerface Jr. d. 01-09-2012 03:35
01-09-2012 10:10 #149| 0

Jeg læste en artikel i Jyllands Posten igår, om en MMA fighter der skulle tabe sig voldsomt op til en kamp. Iflg den drak han 8 liter vand tre dage før han skulle være klar, 4 liter to dage før, og slet intet de sidste halvanden dag.

Tricket skulle være at kroppen bliver snydt, og tror du stadig indtager en masse vand, og dermed også afgiver en masse.

Nok ikke specielt sundt, men åbenbart et trick olympiske brydere har brugt i mange år, og måske en mulighed hvis du lige mangler det sidste.

02-09-2012 18:31 #150| 0

@ K-B-B

Hvordan udregner du kcal for dine juices? Tænker på at saft vs pulp må have ret forskellig energiindhold.

02-09-2012 21:24 #151| 0
OP

@Jensen

Der var ingen udregninger, det var bare at lave en ny når jeg havde lyst. Det var kun saft.

Nu er jeg dog på fast føde igen.

Har opdateret bloggen med nogle nye betragtninger. Jeg er glad for den udvikling jeg er i, men indser også at jeg ikke får lavet nok. Jeg skal yde mere og fortsætte de gode takter.

02-09-2012 22:08 #152| 0

Var det udelukkende grøntsagsjuice, eller også frugt? Tænker her på sukkerindholdet i frugt, og at jeg på kort tid sagtens kunne indtage et helt ligevægtindtag, hvis der stod frisk frugtjuice ved siden af mig.

02-09-2012 22:53 #153| 0
OP

Ja, bestemt begræns frugt. Jeg gjorde det sådan at morgenmad var appelsiner og æbler, men s at resten af dagen stort set kun var grøntsager med et enkelt æble hist og her. For du har ret i at man sagtens kan skyde sig selv i foden ved kun at drikke frugtjuice.

02-09-2012 23:04 #154| 0

Nåh ja, KBB. Nu skriver du højere oppe, at du helst ikke vil veje dig hver dag pga. motivationen falder, pga. variansen.
Jeg har et program, som en ven lavede, som korrigerer for variansen, og du kan følge udviklingen ret præcist.
Hvis du vil have det, kan du lige smide en pm.

Jeg bruger det selv, men snyder en gang imellem, og lader være med at veje mig mandag efter våde weekender.
Men ellers vejer jeg mig hver dag (eller så ofte jeg kan), og plotter det ind, så jeg har en vægt der er så nøjagtig som muligt.

Jeg bruger det pt. bare til at holde øje på vægten, da jeg ikke prøver at tabe mig, men bare ikke skal tage på.
Men jeg har en plan om at ville have sixpack på et tidspunkt, og så skal jeg jo smide lidt. Og på den måde er programmet faktisk ret godt.

Redigeret af Torstens d. 02-09-2012 23:06
02-09-2012 23:57 #155| 0
OP

Heh, ellers tak Torstens, synes at vægten gør en resultatorienteret. Vi kigger på vægten d. 15 November og så ser vi på det :D

03-09-2012 08:54 #156| 0
K_B_B skrev:
Heh, ellers tak Torstens, synes at vægten gør en resultatorienteret. Vi kigger på vægten d. 15 November og så ser vi på det :D

Ja, eller 15. oktober :)
04-09-2012 20:53 #157| 0
OP

Heh, med den rate jeg har lige nu når jeg nok ikke 90kg før 15 november xD

Jeres bets er så godt som vundet Beck/Zorro, men jeg stopper ikke af den grund :)

09-09-2012 21:42 #158| 0
OP
Man skal aldrig sige Aldrig!

Jeg troede jeg havde givet op. Ikke med livstilsændringen, men at forsøge at ramme denne urealistiske deadline på 90kg på blot 2 måneder.

Juicefasten var en hurtig vej til at smide kiloene på, men jeg kunne simpelthen ikke leve af det. Jeg havde det underligt hver dag, og juicen smagte bare værre og værre. Da jeg så gik tilbage til fast føde (meget få kcal) så reagerede min krop med insta at tage en del af det tabte tilbage.

Selv en uge eller to senere synes jeg stadig ikke at jeg så fremgang, og det var derfor at jeg skrev ovenstående besked. Jeg kunne åbenbart ikke tabe mig på trods af fornuftig kost og motion.

Jeg så det som et nederlag, men på trods af det fortsatte jeg med at holde øje med mine kalorier og dyrkede motion. Jeg blev dog lokket med i kollegiebaren hvor jeg drak mig ordentligt i hegnet, to gange i de sidste 2 uger. Det er naturligvis ikke holdbart på en så skrap diæt, men med mit kcalunderskud burde jeg ikke tage så meget på af det.

Jeg vejede mig i morges og jeg er nu på mit laveste i mange år. Det gav et kæmpe boost og nu er det game on. Jeg er ikke 100% med datoerne, men kan jeg ryge ned under 110kg inden d. 15 vil jeg mene det er ekstremt realistisk at tabe de sidste 20kg på 30 dage. Det er klart at jeg vil nok tage en del af dem på igen når udfordringen er slut, fordi de sidste 5-10kg vil formentlig kræve lidt dehydrering og formentlig også en slags faste, måske tilbage på juice? :O)

Anyway, ligemeget hvad skal jeg nok komme tæt på, og det er snildt 3000 kr værd.
09-09-2012 21:50 #159| 0

Good job!

Jeg var selv på mit laveste i rigtig mange år for et par dage siden... Det er en ubeskrivelig følelse, så jeg ved, hvordan du har det... Ligesom dig har jeg jo også et vægttabsbet... Og jeg regner ikke med at stoppe med vægttabet, når det slutter... Det forventer jeg heller ikke, at du gør...

Når det går den rigtige vej, og man begynder at nyde det, så er det bare at fortsætte... Vægten er pludselig en glædelig motivationsfaktor snarere end en byrde :)

15-09-2012 03:46 #160| 3
OP
Milepæl

Da jeg i dag vejede ind under 110 er jeg nu over 10kg nede. Det føles helt fantastisk og for første gang siden væddemålet startede mener jeg nu jeg har en reel chance.

Det er klart at ca 20 kg på 30 dage er absurd meget og kræver ufattelig dedikation fra min side af, men jeg er positiv og regner faktisk med at klare det. Primært hjulpet af det faktum at jeg altid kan sulte mig selv den sidste uges tid og dehydrere mig selv de sidste 24 timer. Det kunne sagtens give et vægttab på 10kg kombineret og så mangler jeg jo principielt kun 10kg på de resterende 21 ish dage. Det må være muligt!

For at være sikker på at jeg yder lidt mere har jeg teamet op med en her på kollegiet som kan give mig lidt ekstra motivation til at komme ud og få dyrket noget motion. Jeg er desuden også begyndt at cykle de 8km hver vej jeg har til universitetet.

Så alt i alt...well alt er awesome og jeg regner med at klare det.
15-09-2012 12:05 #161| 0

Nice, gl!

20-09-2012 00:24 #162| 5
OP
Slutspurten er lige om hjørnet

Så er vi nået til omkring 25 dage før målet. Slutspurten er i sigte, men den definerer jeg personligt som den sidste uge hvor min føde formentlig bliver lig 0 med masser af motion. Sidste 24 timer bliver så den hardcore slutspurt hvor jeg går på ren faste.

Jeg har ikke så meget andet at sige denne gang, udover at det bliver virkelig hårdt nu. Jeg giver den en ekstra skalle og begynder at motionere lidt mere aggressivt og har smidt alt hvad der minder om kulhydrater ud, så jeg nu kun lever af kylling og grøntsager.

Jeg ved godt jeg ikke har postet nogen billeder endnu, men i dag tog jeg så lige et billede og fik smækket det sammen med et af de billeder hvor jeg formentlig har været tungest (125+) man kan slet ikke se at det skulle være samme person....

20-09-2012 00:55 #163| 2

Hvis den sidste uge bliver total faste efterfulgt af en 24 timers dehydration insisterer jeg på, at en person opholder sig sammen med dig hele tiden, af sikkerhedsmæssige årsager.

Ligeledes skal vi have fundet en uvildig PNer der kan stå for kontrolvejningen, men dte kan vi tag elidt senere.

Hvad siger vægten nu?

20-09-2012 01:05 #164| 0
OP

@Beck

Ja, naturligvis. Jeg kender et par PN'ere der bor i Odense, så mon ikke de kan overtales til at hjælpe :-)

Jeg har ikke vejet mig siden jeg røg under 110, så det er mit bedste gæt indtil nu.

22-09-2012 16:19 #165| 0
OP
Stagnering = Mere Gas på bålet!

Da vægten i dag sagde 110.4 betyder det desværre at jeg ikke har tabt mig siden sidste indvejning, hvilket er en stor skuffelse.

Der kan kun være en forklaring og det er at jeg ikke yder nok. Så nu smider jeg ekstra gas på bålet og går all in.

Madplan:

Havregryn
Kylling
Grøntsager

Motion:
EN FUCKING MASSE AF DET

Jeg vejer mig igen næste lørdag, og så må vi se om min nye indsats har givet pote! Indtil da kan i finde mig på landevejene.
22-09-2012 17:09 #166| 0

Der er mange kalorier i havregryn. 360 kcal Pr. 100 gram. Det mætter dog!

22-09-2012 19:24 #167| 0
OP

Planen er også kun at spise 40g af det

22-09-2012 22:28 #168| 0

Synes ikke at du skal gå all in på bettet, men derimod glæde dig over dine fremskridt.

Vi er jo ikke alle bygget ens og må acceptere kroppens signaler. Personlig har jeg aldrig været overvægtig. Dog fået en mindre ølvom, da jeg ikke har kunne spille bold/løbe i to år pga. smadret ankel.

Drukket uanede mængder af øl og røget i mange år. Det til trods kunne jeg løbe DK staffet på 20,5min for 8 år siden. Der er mange former for misbrug. Inaktivitet, mad og lign. er ikke meget vbedre end alkohol.

Ønsker dig held og lykke. (selv lige startet igen med træning). Er dog ved at være en gahalv gammel mand !

24-09-2012 20:49 #169| 0
OP

Opdaterede lige bloggen, for dem der er for dovne til at gå derhen:

http://juicefastjourney.com/update-roughly-5-weeks-in-still-going/

I realized I haven’t updated the blog in a while, and honestly I have been very busy. I’ve started university, I’m on this crazy diet, I’m trying to launch my own business and 117 other things.

Today I thought I’d update on how its going and share my number 1 motivation tip below.

20 pounds down – 30 more to go

I have lost approximately 20 pounds, which is completely fine. It’s a bit less than my target at this stage, but any loss is good – so you will never hear me complain.

Its funny that, since you look yourself in the mirror every day, you don’t notice the 20 lbs missing. The only feeling I got is that my clothes are much looser and my belt doesn’t fit anymore.

Other people do notice though, particularly people you haven’t seen in a while. I was at a family gathering lately, and everyone commented on how much I had lost, some even went as far as disputing the number of pounds i claimed to have lost, saying that I must’ve lost much more.

It’s a cute gesture, and it felt good that other people could see some of the fruits of my (very hard) labour.

First half of the diet I was lazy

Adjusting to the diet was admittedly difficult. The lesser amount of food meant I had limited energy and so i did not exercise as much as I should have. I also had a few slip-ups, where I consumed far beyond my allowance on probably 2-3 instances. This of course can’t go when you are going for a target date and weight.

Then lately I got in touch with a personal trainer, he lived at my dorm and he told me that I was doing it all wrong. He told me that if I were to make that target, I needed to walk for 2.5 hours a day and eat nothing but chicken and vegetables. This was a huge shock to me, and so it began a few days ago.

My body is constantly sore from the very demanding exercise I’m doing. I try to play squash at least twice a week, because its a sport where I give myself 200% compared to other forms of exercise. The other days I try to run/walk for at least 1 hour, often using the trick of just running one way and being left with no choice but to walk back. This is a nice tip for you people who get lazy half way, quit your exercise or take shortcuts on the way home. Simply run in one direction for roughly half of the allotted time and you have no way of getting home other than sweating it out.

So I’m working out harder than ever, eating less than ever and I just feel funny. Energy levels are mostly low, but I don’t really feel hunger…except for that snacky/psychological variety in the evenings, but I think honestly that’s just old habits still not broken.

My number one motivator for going this far

This is literally what it says on my white board, which has a very prominent position in my bedroom. You might find it ‘lame’, but trust me, looking at this shit every day works.



x number of days before success

“I WEIGHT 199 LBS!” <— Awesome!

IT’S DONE.



Now, the most important thing to note here, is the “IT’S DONE” as it serves two purposes.

- First you force yourself to look at the end goal and not the process. When I think of it’s done I think of the final pound lost, all the hot girls who are swarming around me and just being able to do all the things I havent been able to so far.

- Secondly it also cements your decision to actually go through with the project. It’s Done could very well mean that you have taken the INDISPUTABLE decision to follow through.



Whatever your story is or affiliation to my blog I just want to thank you for reading my scribbles. It means a lot to me.

Chris
24-09-2012 21:42 #170| 5
K_B_B skrev:
Then lately I got in touch with a personal trainer, he lived at my dorm and he told me that I was doing it all wrong. He told me that if I were to make that target, I needed to walk for 2.5 hours a day and eat nothing but chicken and vegetables. This was a huge shock to me, and so it began a few days ago.


Nå, det var alligevel et chok for dig ?
24-09-2012 21:46 #171| 0
OP
Zaphod2000 skrev:
K_B_B skrev:
Then lately I got in touch with a personal trainer, he lived at my dorm and he told me that I was doing it all wrong. He told me that if I were to make that target, I needed to walk for 2.5 hours a day and eat nothing but chicken and vegetables. This was a huge shock to me, and so it began a few days ago.


Nå, det var alligevel et chok for dig ?


sejt indlæg brah
30-09-2012 19:53 #172| 5

Update?

02-10-2012 00:16 #173| 1

Bum?

02-10-2012 09:24 #174| 0
OP

Skriver senere i dag ;)

02-10-2012 22:10 #175| 2
OP
Before triumph, comes pain.

Der er ca. 14 dage tilbage af mit væddemål og jeg vil estimere at chancen for at jeg klarer indvejningen med 90kg er formentlig under 5% - det er godt nok for 2 herrer, på forhånd tillykke med sejren (no intentional slowroll)

Det er dog en utrolig spændende oplevelse og jeg synes ærlig talt at jeg klarer det godt. Jeg er væsentlig mere aktiv end nogensinde før og min dag-til-dag kost er hovedsagligt meget fornuftigt.

Der er dog stadig svipsere hist og her, som bestemt ikke hjælper mit bet - men på den anden side vil jeg ikke lade mig slå ud af det.

Jeg har prøvet før at følge et program, for derefter at svipse og så give op fordi "nu har man jo syndet" Denne gang tænker jeg dog væsentligt anderledes. Det var aldrig rigtigt mit mål at tabe 30kg for at vinde et væddemål, for dem som husker det skrev jeg i en vægttabstråd om mine intentioner allerede dagen før at jeg overhovedet havde en interessetråd oppe.

Jeg tror det har hjulpet mig, fordi det kunne jo være fristende på nuværende tidspunkt at give op - jeg har jo ingen chance for at vinde væddemålet alligevel, så hvorfor torturere mig selv mere? Hvorfor leve af the bare minimum samt løbe mig halvt ihjel på de odenseanske landeveje?

Hvor min motivation kommer fra er jeg ikke helt sikker på, den er bestemt også en smule shaky til tider. Men jeg holder en forholdsvis standard, hvilket giver en klar forbedring i livsstil. Hvilket er det ultimative mål.

Det ultimative mål er netop ikke at veje x kg eller hvor hurtigt det kan gøres, målet er at indbygge vaner og rutiner der gør at jeg kan være aktiv, spise fornuftigt og holde min krop sund, stærk og rask.

Jeg har ikke vejet mig i lang tid nu, muligvis over en uge fordi min fordømte vægt nægter at virke. Jeg håber at jeg er et godt stykke under 110, men på grund af to mindre slipups her i weekenden frygter jeg det værste.

Når væddemålet er slut vil jeg naturligvis fortsætte stilen, det ville jo være totalt fjollet bare at stoppe alt motion og begynde at leve af pizza og hvidt brød igen. Ikke at det var mit største problem, men det er en nem måde at beskrive det på.

Jeg vil igen takke alle der har støttet mig gennem turen, jeg har sgu brug for al den støtte jeg kan få her til slutspurten. Lige nu er jeg sulten, men det er der ikke noget at gøre ved, hver eneste løbetur føles ligeledes som om man løber i en konstant marathonmur (for dem som ved hvad det er)

Jeg glæder mig til at komme under 100kg - det er helt sindsygt at tænke på, når jeg stortset siden jeg har været 15 har vejet over.

K_B_B
02-10-2012 22:49 #176| 0

Ser frem til før/efter-billeder

02-10-2012 22:57 #177| 0
OP

@Royal_Wacko

Har du set #162? Det er et rimelig godt sneak-peek :-)

02-10-2012 23:07 #178| 0
THR72 skrev:
Synes ikke at du skal gå all in på bettet, men derimod glæde dig over dine fremskridt.

Vi er jo ikke alle bygget ens og må acceptere kroppens signaler. Personlig har jeg aldrig været overvægtig. Dog fået en mindre ølvom, da jeg ikke har kunne spille bold/løbe i to år pga. smadret ankel.

Drukket uanede mængder af øl og røget i mange år. Det til trods kunne jeg løbe DK staffet på 20,5min for 8 år siden. Der er mange former for misbrug. Inaktivitet, mad og lign. er ikke meget vbedre end alkohol.

Ønsker dig held og lykke. (selv lige startet igen med træning). Er dog ved at være en gahalv gammel mand !


Man kan godt lave mavebøjninger med en dårlig ankel....:)

Edit: og GL OP, hepper på dig, og tillykke med dit resultat indtil videre.
Redigeret af SVFA_DK d. 02-10-2012 23:08
02-10-2012 23:14 #179| 1

@SVFA_DK

Din point med det er at man kan punkttabe sig? ølvom kommer jo ikke væk af EDIT: Masse :P det er bare en anden måde at sige man er blevet små tyk på

Redigeret af Incrazy d. 02-10-2012 23:14
02-10-2012 23:16 #180| 1
Incrazy skrev:
@SVFA_DK

Din point med det er at man kan punkttabe sig? ølvom kommer jo ikke væk af EDIT: Masse :P det er bare en anden måde at sige man er blevet små tyk på


hahaha, du har nok ret, kender ikke så meget til det med overvægt, har altid selv haft en A+ krop.
03-10-2012 00:57 #181| 0
OP
SVFA_DK skrev:
Incrazy skrev:
@SVFA_DK

Din point med det er at man kan punkttabe sig? ølvom kommer jo ikke væk af EDIT: Masse :P det er bare en anden måde at sige man er blevet små tyk på


hahaha, du har nok ret, kender ikke så meget til det med overvægt, har altid selv haft en A+ krop.


Du er vel ikke fra Odense? Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til det der A+ krop ;)
03-10-2012 01:25 #182| 0
K_B_B skrev:
SVFA_DK skrev:
Incrazy skrev:
@SVFA_DK

Din point med det er at man kan punkttabe sig? ølvom kommer jo ikke væk af EDIT: Masse :P det er bare en anden måde at sige man er blevet små tyk på


hahaha, du har nok ret, kender ikke så meget til det med overvægt, har altid selv haft en A+ krop.


Du er vel ikke fra Odense? Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til det der A+ krop ;)


:) er nu ikke fra Odense, Aalborg her...Men er på fyn 2-4 gange om måneden, så kan godt lige sinke farten i ny og næ, for at rulle vinduet ned og piske en svedig løber i røven mens jeg råber "venga, venga, venga (alé alé), i bedste cykel-holdkaptajn stil.
08-10-2012 14:05 #183| 0

Bump.

En uge tilbage... Hvordan ser det ud?

09-10-2012 18:36 #184| 0
OP
Game Over

Der er nu godt en uge, faktisk kun 6 dage til at den sidste indvejning skal finde sted og det ser ærlig talt ikke godt ud.

Jeg har ramt noget der minder om et plateau/stagnering omkring de 110, hvilket ser ud til at forhindre mig i at komme længere ned lige pt. Jeg er sikker på det nok skal komme, hvis jeg bare fortsætter med den "forholdsvis" gode stil jeg har lagt for vejen indtil nu.

Jeg skal i samme åndedræt dog også indrømme at stagneringen har givet lidt gnidning på motivationen og jeg har "svipset" et par gange i forløbet, men hvis man kigger på det store billede er jeg stolt af den stil jeg har holdt.

Et af mine problemer, som jeg stadig ikke har styr på er at jeg er en værre snack/humørspiser...hvilket vil sige at jeg ofte om aftenen af ren kedsomhed går ud og tager fx 2 rugbrødsmadder. Samme med pålæg, hvis jeg har pålæg i køleskabet napper jeg lige en skive eller to hist og her...det er virkelig en dårlig stil og jeg ved ærlig talt ikke hvordan jeg skal komme af med den. Lige pt overvejer jeg slet ikke at købe noget der kan spises, men på den anden side er det også hårdt kun at have kyllingefileter og grøntsager liggende. Alternativt må jeg jo bare være mere striks overfor mig selv, eventuelt ved en madplan.

Jeg takker for interessen omkring mit projekt og alle dem der støttede mig, det varmede sgu at åbne tråden op engang i mellem og læse alle de positive ord.

@Zorro/Becks

Jeg kontakter jeg snarest - tillykke med sejren!
09-10-2012 18:41 #185| 1

Du skal bare tænke på hvad det meste pålæg er lavet af. Så mister du hurtigt lysten til at spise det :-)

09-10-2012 19:55 #186| 0

du kan også overveje at styrketræne lidt, så behøver du ikke komme så langt ned i vægt for at have en fin kropsfedtprocent :)

09-10-2012 20:07 #187| 2

Du har kickstartet, nu gør du skidtet færdig med "normal "kostændring motion osv.
Kig dig selv i spejlet, kig på det gamle billede!

Du er allerede kommet langt, nu skal du have lavet de gode vaner. Ikke gi op!! Dine tabte bets er givet godt ud :)

09-10-2012 21:20 #188| 0
OP

@Yarx

Det er bestemt på programmet at melde mig til det lokale fitnesscenter, især nu hvor det er ved at blive vinter :-)

@Klondike

Jeg er en kæmpe sucker for rugbrødsmadder, så jeg tror ikke skræmmetaktik virker!

@Grovfil

Helt sikkert, det er på ingen måde en opgivning, jeg sætter pris på mit fremskridt og nu handler det bare om at fortsætte den gode stil.

10-10-2012 00:46 #189| 0

For mig virkede det netop at kun handle ind, når jeg var mæt (eller kun købe snacks, jeg kan spise med det samme, hvis jeg var lækkersulten). Det, jeg skulle have med hjem, var udelukkende fornuftige ting at spise. Jeg oplever ofte, at jeg har lyst til en snack, men det er bare umuligt, for jeg har det ikke i huset. Og skal jeg ned og købe det, så dropper jeg det næsten altid - Jeg ærgrer mig, men jeg dropper det... Så det virker for mig...

Derudover, så lov dig selv, at du bliver ved med at fortsætte dit projekt. Nu er du godt i gang, og du har flere gange givet udtryk for, at du kan bedre lide denne her livsstil og den energi, du har fået. Så lad være med at falde tilbage i den gamle magelige livsstil (nemmere sagt end gjort)... Sæt dig nogle nye mål... Måske træne op til et løb eller arrangere faste squash-træningsdage med en ven (det er nemmere at overholde, når man er to om noget)... Prøv for dig selv at sætte måske 105 kg om en måned som mål... Du har tabt dig 5 kg i gennemsnit, så 5 kg i næste måned kan være muligt.

Undgå det med at snacke. Madplan kan godt være en løsning. Jeg tror mest på "bare" at undgå at have det i huset. Det kan dog være meget svært, hvis man ikke bor alene. Omvendt så kan man så have en til at "overvåge" en, så man ikke snyder med snacks'ene.

Der er flere muligheder, men sæt et realistisk mål hele tiden og gå efter det. Det behøver ikke være et kæmpe mål, men du skal have en grund til at fortsætte hele tiden. Du er kommet godt i gang. 10 kg er sgu stadig godt gået, så bliv endelig ved. Jo længere tid, du lever den sunde livsstil, jo lettere bliver det en vane, og jo mindre har du lyst til den gamle livsstil = mindre risiko for at falde tilbage i det gamle mønster.

Keep going :)

10-10-2012 13:36 #190| 0

Motion og sunde kostvaner er helt klart vejen frem. Jeg skal æde som en gris bare for at holde vægten.

Meld dig i det lokale fitnesscenter og få en personlig træner til at hjælpe dig med et program og ernæringsvejledning. Der er nogle rigtig gode vejledere, det er penge givet rigtigt godt ud.

Du kan sagtens tabe dig uden at sulte dig selv, du skal bare skifte dine dårlige vaner ud med gode vaner. Når du først er kommet ind i en god rytme er det nemt!

mvh og good luck!

10-10-2012 16:05 #191| 0

Hvor mange rugbrødsmadder spiser du ca på en dag?

Rugbrød og havregryn er ikke to ting jeg umiddelbart forbinder med årsag til overvægt.

Hint: Jeg tror du skal lade rugbrød være rugbrød i en periode og så kigge på nogle vigtigere mangler. Så kan du altid gå tilbage og justere lidt på mængden af dit rugbrød.



Alt dette sagt med forbehold for at jeg ikke kender dig, og selv langt fra er ekspert. Derfor ved jeg heller ikke rigtig hvorfor jeg skriver, det faldt mig bare ind :P

10-10-2012 17:05 #192| 0

@Vidx

Der er mange kalorier i havregryn og rugbrød, men det mætter selvfølgelig også mere end andre fødevarer.


@n00B

Angående det med instruktører, så passer det i 95% af tilfældende ikke. Jeg er aldrig rendt ind i en instruktør fra FW eller FDK der har haft en fløjtende fis forstand på noget der hedder hverken træning eller ernæring, udover det 2 weekenders kursus de har deltaget i.


Så mit råd til OP vil være at betale for en personlig træner der virkelig ved hvad han snakker om, og ikke blot en random-fra-det-lokale-fitness. Hvis OP er interesseret i en, så kan jeg godt komme med nogle anbefalinger til hvad der er værd at vælge :) Umiddelbart er Simonian / Simon nok et af de bedste valg i Danmark, men der er også andre gode :)

10-10-2012 17:13 #193| 0
OP

Jeg nægter simpelthen at betale for en personlig træner. Jeg har intet imod at få lagt et program af nogen der ved noget om det, men prisen på personlig træning er jo absurd høj.

10-10-2012 17:14 #194| 0
OP
Vidx skrev:
Hvor mange rugbrødsmadder spiser du ca på en dag?

Rugbrød og havregryn er ikke to ting jeg umiddelbart forbinder med årsag til overvægt.

Hint: Jeg tror du skal lade rugbrød være rugbrød i en periode og så kigge på nogle vigtigere mangler. Så kan du altid gå tilbage og justere lidt på mængden af dit rugbrød.



Alt dette sagt med forbehold for at jeg ikke kender dig, og selv langt fra er ekspert. Derfor ved jeg heller ikke rigtig hvorfor jeg skriver, det faldt mig bare ind :P


Ja, det er rigtigt nok. Men så slemt er det heller ikke. Det er måske 3 til frokost og 2 til natmad med pålæg og skrabet plantesmørthingy, havregryn er også kun 1/2 glas med mælk så jeg synes ikke på nogen måde jeg overspiser :)
10-10-2012 18:00 #195| 1

@pokerface

Det kan godt være du har ret at der er nogle centre der bruger mindre gode instruktører (jeg har dog gode erfaringer).

Hvis man som du siger bruger lidt tid på at finde en god en og ikke bare en random mener jeg stadig det er vejen at gå.

@K_B_B

Du har lavet en hjemmeside og væddet penge om at du kunne sulte dig selv halvt ihjel og skrevet om hvordan du vil ændre dit liv og ny start osv. og nu vil du ikke ofre et par tusind kroner på dit projekt? For dyrere er det altså ikke, du skal jo ikke ha' træner på hver gang.

No offense, men at dømme ud fra denne tråd så tror jeg godt du kunne bruge lidt hjælp. Hvis du feks. tror en juice kur virker 'rensende' og at sulte sig selv er vejen til at være slank/sund så tager du fejl.

GL til dig uanset hvad du gør :)

18-10-2012 12:07 #196| 0

Jeg har i dag modtaget 2000 fra K_B_B som aftalt.
God vind fremover.

18-10-2012 12:16 #197| 0

For god ordens skyld, så vil jeg lige bekræfte, at jeg også har modtaget 1000 og alt er i orden.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar