Tvekampen - Juni måned

#1| 4
Administrator

*** Hermed kører vi første udgave af Tvekampen ***


Format herunder:

To pokernettere, bliver stillet overfor en pokerhånd, og skal træffe beslutinger undervejs.

Det kan være forskellige varianter, cash, tours mm.

Hænderne og modstanderes action er givet på forhånd af mig - og vinderen af Tvekampen er den spiller der ender ud med flest penge/BB's/chips.

 

I juni måned er deltagerne følgende:

 

*******

IN THE RED CORNER

Ingen ringere end pokernets mest vedholdende blogger.

Manden der i årevis har sikret trafikken på pokernet, og underholdt os med de mest fantastiske oplevelser fra Reno, Las Vegas og mange andre steder.

Man der gang på gang må lægge øre til alverdens roser, men også til både mere eller mindre godt råd, fra folk der "ved bedre"

Disse folk har nu endelig chancen for at vise hvad de er lavet af - for without contention, hopper denne pokernet legende direkte ind på Tvekamps tronen - og der bliver han siddende indtil han bliver væltet af den.

 

The one and only - the danish Las Vegas grinder - The blogger from another mother

 

MORFARNISSEN



IN THE BLUE CORNER

Juni måneds udfordrer er en gammelkendt pokernetter. En mand der lever i skyggerne - og selvom han har mere end 7000 dage på pokernet, har denne pokerguru kun 232 indlæg på pokernet.

Med andre ord end ægte moneymaker, der ikke lægger sig ud med hvem som helst.

Her i juni måned har han dog samlet handsken op og udfordrer i denne Tvekamp mesteren himself.

 

Må jeg præsentere;

The silent killer, bedre kendt som hugormen fra nordjylland:

 

THASS


 

Redigeret af Bridgeking d. 28-06-2026 11:08
28-06-2026 11:12 #2| 5
Administrator

Hånd nummer 1


Scenen er som følger:

 

Spillet er 1-3 på planet hollywood, og der er halvnøgne danserinde overalt - og musikken spiller.

Stemningen er god.

Du har siddet ved bordet en times tid, og får tildelt KQ på knappen og åbner til 12
BB er beruset fisk med dybe lommer - og han kalder

Floppet hedder 10 7 2
Pot 25
BB donker 10

 

Du sidder med 150bb - og villan dækker dig


Hvad gør du, og hvorfor ?

 

 

****

 

 

 

Vi lader den stå lidt inden jeg skriver mere - så har alle en mulighed for at tænke over den





28-06-2026 11:20 #3| 2
Administrator

Vi lægger ud med Morfarnissen:

 

Jeg caller da der er mange kort som giver mig equity: 

alle d, A/K/Q/J/9/8. Der er stor sandsynlighed for han er foran og lille chance for han folder til et raise lige nu.

Ok, så du vil stjælpe potten senere ?


Thass er ikke helt uenig:

Call: 2 overkort og bagdør, fisk kan have en T , en 7, eller lille par... standard call, lad os se en Turn

 

***

 

Indtil videre gir vores duellanter altså ikke så let op imod et bette donk lead.

 

 

Turn 5 - og nu tjekker fjenden til dig.

Hvad gør du nu ?

(pot 45)

28-06-2026 11:30 #4| 2
Administrator

Sådan en ruder 5 kan åbenbart få pokerspillere til at agere helt forskelligt.

 

Morfarnissen siger: 

Jeg better $30 for at tage potten ned nu eller tage den ned på river. Hvis han raiser har jeg tænk mig at snap folde.

Virker svagt at bet, checke

Er det ikke mere svagt at donke ?


Thass siger iskoldt:

"Tjekker bag"

 

Men nu sker der jo forskelligt.

 

Morfarnissen stikker 30 ud, og nu går fjenden all in.

Hvad nu morfar - alt den lækre equity turn gav dig - hvad med den ?


Morfarnissen folder - og hans equity ryger direkte i lokummet

Morfar taber altså 52 gode dollars i hånden.

 

Thass vælger lidt mere OMC agtigt at se en river som lander med 10

Fjenden tænker lidt og better 100 ud i de 45 

 

Hvordan skal den forstås Thass ?'


Thass: "Jeg folder"

 

Thass nøjes altså med at tabe 22 dollars i hånden

 

Vi når desværre ikke til showdoen, så hvad fjenden havde må vi tænke os til

 

 

 

Hånd to kommer senere idag - nu kan i måske bedre se hvordan Tvekampen bliver fremover :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar