Strandet i lufthavnen - regler

#1| 0

Skulle med er Ryanair fly her til morgen, som nu ser ud til at være forsinket 6 timer. Fint, så venter vi her, og claimer vores 400EUR i kompensation.


Nu er der så ikke et eneste sted vi kan kontakte Ryanair herude, og der står på diverse hjemmesider at de dækker mad/drikke når forsinkelsen er mere end 2 timer. Jeg antager så at jeg selv kan købe og få pengene returneret, men er der nogle beløbsgrænser, da jeg selvfølgelig har tænkt mig at trække max herpå, nu de ikke engang kan give info, eller have en medarbejder herude?

08-01-2016 10:39 #2| 0

Som udgangspunkt er beløbet latterligt lille, som i 100kr, hvilket jo dårligt nok dækker en kop kaffe og en sandwich. Det var i hvert fald hvad jeg oplevede en gang med Finnair. Vi købte dog for mere og gemte kvitteringerne og fik det efterfølgende refunderet, men om det skifter fra selskab til selskab er jeg ikke klar over.

08-01-2016 11:45 #3| 11

Ryanair + kompensation virker som en regnestykke der ikke kan løses.


/N-V-M

08-01-2016 12:03 #4| 15

Forstår slet ikke du støtter sådan et røv fortagende..

10-01-2016 02:38 #5| 0
OP

@ Nimacos


Eneste selskab som fløj tidligt på dagen, så det var lidt en no-brainer. At vi så endte på dagens eneste fly som vat forsinket mere end en time er vist bare hvad der sker (endte med at komme afsted med 7 timers forsinkelse).


@ NVM


Nu gælder der samme regler og klageinstanser for Ryanair som for alle andre flyselskaber, så jeg ser ikke noget problem, uagtet at de (som andre flyselskaber) sikkert prøver at sige at det var vejrets skyld (at de som eneste fly ikke kunne lande pga lidt sne).


Ret sikker på at de kommer til at betale 2*400EUR som reglerne foreskriver


Redigeret af Jensen d. 10-01-2016 02:42
10-01-2016 15:26 #6| 1
thebouncer skrev:Som udgangspunkt er beløbet latterligt lille, som i 100kr.

Rolig nu med de høje beløb - Ryanair giver foodvouchers på €5.

10-01-2016 16:21 #7| 0

Sakset fra taenk.dk (forbrugerrådet)

Økonomisk kompensation
Kompensation har du krav på, hvis flyet er forsinket i mere end 3 timer til det endelige bestemmelsessted - det vil sige 3 timer eller mere efter det tidspunkt, som oprindeligt er aftalt med flyselskabet.

Op til 600 euro kan du få i kompensation - alt efter hvor langt du rejser.

250 euro for flyvninger under 1.500 km
400 euro for flyvninger over 1.500 km inden for EU, og for flyvninger mellem 1.500 og 3.500 km uden for EU
600 euro for flyvninger, som er længere end 3.500 km uden for EU
Mød altid op til check-in i rette tid, hvis du vil være sikker på at kunne søge om dispensation. Det er også en forudsætning, at du har en bekræftet – eventuelt genbekræftet – reservation til den aktuelle flyafgang.

Forsinkelsen må dog ikke skyldes usædvanlige omstændigheder som krig, terror, uvejr, strejker, uforudsete sikkerhedsmæssige problemer eller lignende.

Du kan ikke blive kompenseret ud over billetprisen ved forsinkelser.



Specielt det nederste afsnit er nok væsentligt inden i bruger for mange kræfter på at få kompensation fra Ryanair

10-01-2016 18:00 #8| 1

Den eneste måde man kan kontakte Ryan Air er via fax. Umiddelbart vil jeg skyde en hvid pil efter din kompensation medmindre du er meget principfast, de kommer uden tvivl ikke til at godtage den uden videre. Ryan Air er discount hvor alt er skåret væk - heriblandt kundeservice og almindelig anstændighed.

10-01-2016 18:18 #9| 0

Hvis du ikke selv gider døje med det, kan du prøve getairhelp.com eller flyhjaelp.dk. De laver arbejdet for dig, men tager omkring 25% af erstatningen. Der findes flere lignende firmaer.


Edit: getairhelp.com istedet for getairhelp.dk

Redigeret af Jigra d. 10-01-2016 18:21
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar