Snydt af Scandic/Ongame

#1| 0

Jeg vil starte med at sige jeg har postet samme indlæg på et andet pokerforum. Men kunne godt tænke mig også at få PN´ere på banen..

Sagen/problemstillingen er som følgende.

For ca 14 dage siden postede jeg et indlæg på et andet pokerforum, (overskrift: Så er den gal igen), hvor jeg gav udtryk for min frustration omkring nogen dollars som Scandic/Ongame på mystisk vis havde ”stjålet” fra min konto!

Grunden til jeg postede indlægget, skyldtes mest af alt, at jeg for min egen skyld lige havde brug for at lufte mine frustrationer..

Efter en del mail korrespondance frem og tilbage er sagen kommet til det punkt, at ifl. Scandic´s Pokermanager Frederik Skov er pengene blevet ”releaset” og at jeg kan skyde en hvid pil efter de penge..!!

Jeg vil tillade mig i dette forum at opridse tingenes tilstand..

Nedenstående er en del af den seneste mail som jeg sendte til Pokermanager Frederik Skov, efter han havde skrevet til mig at pengene var blevet ”releaset”..

- Jeg sad om formiddagen onsdag d. 07 oktober 2009 og spillede poker.

På det tidspunkt havde jeg 609 dollars på min pokerkonto. Jeg sætter mig på et omahabord ($1/$1) med 100 dollars og efter ca 1 - 1½ times spil forlader jeg bordet med $537,60.

Herefter sidder jeg i et stykke tid og trykker "Show account balance" for lige at tjekke at de $537,60 bliver krediteret min konto - så den kommer op på $1046,6 ($509 som var beløbet på kontoen + $537,60 som jeg lige havde vundet)

Det sker så ALDRIG, at de $537,60 bliver krediteret - og jeg skriver så en mail til Jeres udmærkede support!

- og nu, en uge efter skal I/jeg stadig bruge tid på denne sag..

Med fare for at blive kaldt en stædig rad osv., så vil jeg endnu engang sige; Pengene er IKKE kommet! Det bevismateriale I har lyver!!! Bevismaterialet fortæller vel også bare Jer at pengene er blevet "releaset" men den fortæller åbenbart ikke at pengene med 100% sikkerhed er kommet på kundens konto - for det er desværre ikke sket...

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad vi yderligere kan gøre ved denne sag? - for jeg stiller mig bestemt ikke tilfreds med at gå glip af de penge. Jeg har efterhånden ikke lyst til at bruge mere krudt på denne sag og det har I sikkert heller ikke - men Jeres bevismateriale er ikke sandfærdig, jeg føler mig røvrendt og sagen er i mine øjne ikke lukket før jeg får mine penge.. -


I mailen, som jeg sendte 14 oktober, bad jeg desuden om af få tilsendt Hand History i håb om at den kunne give mig et bevis på at jeg er blevet snydt.. – jeg har intet hørt endnu..!!

Da jeg første gang skrev indlægget ”Så er den gal igen” troede jeg aldrig det skulle føre så meget besvær med sig og for ikke at tale om hvor røvrendt jeg har følt mig..

Har endog tænkt på politianmeldelse, men da Deres base er på Malta, så har jeg li´som opgivet det!

Jeg har efterhånden opgivet tanken om at retfærdigheden ville ske og at jeg ville få de penge ind på min pokerkonto, som jeg om formiddagen d. 07 oktober havde vundet.

Jeg kan med garanti sige at jeg aldrig har følt mig så røvrendt og jeg er helt og aldeles færdig med Scandic/Ongame. De har mistet en ellers trofast kunde og jeg håber denne mail vil være med til at evt. nye kunder lige tager ovenstående stunt fra spiludbyderens side i betragtning og overvejer om der ikke skulle findes et bedre alternativ, hvor ens penge i det mindste ikke bliver tyvstjålet!

20-10-2009 19:25 #2| 0

Uhyggelig læsning, hvis der rent faktisk er en fejl i deres software - hvor tit har man ikke følt der manglede noget, men så slået det hen som værende indbildt :/

20-10-2009 19:35 #3| 0

Yep kender alt for godt den tanke ! Man føler at der mangler en del $$ og forstår ikke hvorfor kontoen og HEM ikke stemmer overens, men stadig så bliver det slået hen. Fordi man jo stoler 100% på softwaren, hvis det virkelig er en sand historie har de nok scammet for mange $$.

20-10-2009 19:47 #4| 0

Der er en fejl i deres software, har selv flere gange prøvet ovenstående, dog har deres support rettet fejlen indenfor 24 timer, dog først når man har gjort dem opmærksom på problemet...skræmmende egentlig

20-10-2009 19:52 #5| 0

PRÆCIS....jeg har prøvet samme og 1gang fik jeg mine penge.... alle de andre gange loggede jeg ind og der stod 0? og kom helt i tvivl om hva der aftenen før..men orkede ikk det mailen frem og tilbage og deres svar TIMER senere

20-10-2009 19:53 #6| 0

Aldrig stol 100% på softwaren.

Jeg har været ude for engang efter et cashout, at jeg stadig havde det samme beløb stående som jeg lige havde cashet ud. Så lavede jeg endnu engang cashout dvs. to gange på det helt samme beløb. Jeg tænkte det nok ikke ville kunne lade sig gøre og det ikke ville gå igennem eller jeg måske ikke havde fået bekræftet det første.
Men et par dage efter var begge cashouts overført til min bankkonto.

Det var dog et andet site og andet netværk skal det siges.

Har også prøvet at en mindre turneringsgevinst ikke røg ind på kontoen.

Jeg kunne dog ikke forestille mig at det er scam. Der må vel formodenligt være mig mange der holder nøje regnskab med deres accounts og det vil vel hurtigt skabe ekstremt dårlig omtale, hvis der kom sådanne sager op jævnligt.

20-10-2009 19:59 #7| 0

Jeg har også prøvet det er par gange, dog hos en anden udbyder af Omgame. Her kom der dog nogen pengen retur til min konto dagen efter, men jeg har ikke nogen fornemmelse af, om det var det korrekte beløb. Desuden er det jo umuligt at holde særlig præcist øje med sin konto når man multitabler 6-9 borde.
Gad vide hvor mange $ de ribber ens konto for, i løbet af et års tid??

20-10-2009 20:19 #8| 0

Jeg har også problemer med at få nogen penge som forsvandt fra min konto d.14 september, jeg har også mail hel masse, og nu gider De ikke engang skrive tilbage.. Jeg har også prøve flere gange hvor pengene kom dagen efter. Men det gjorde de bare ikke dem jeg midstede d14-9. I sidste uge fik jeg dem til at sende HH fra den dag, men den er sendt i et format som ikke kan læse i HM eller PT, og der er også alle de hænder som jeg ikke spiller, så der er ialt lidt over 4000 HH at gå igennem, og i følge HM spillede 835 hænder den dag.


Så jeg ved sgu snart ikke havd jeg skal gøre, men jeg er stadig sikker på jeg mangler 237$ fra den dag, for jeg ved hvad jeg havde inden jeg startede den dag, og hvad jeg tabte, men der var 237 mindre på min konto, end hvad der skulle være, og deres lorte software gik kold et par gange i starten af sessionen, og jeg har HM til at køre på en anden skærm, for at følge med i hvor meget jeg taber eller vinder, jeg spiller NL 100 og jeg er HELT sikker på At HM ikke missede lidt over 2 buyins.

20-10-2009 21:19 #9| 0

Ikke lige oplevet ovenstående, men Deres lovede bonusser er satme også en ren farce.

Fik sat 500$ i udsigt første gang, gamede løs og rykkede flere gange uden at se skyggen af dem. Fik fortalt de nok var røget ind imens jeg var på bordene, hvilket bestemt var en mulighed, men undrede mig over bonussen ikke var synlig under min account ligesom gamle bonusser var/er det.

Rykkede flere gange og pludselig stod de 500$ der nogle dage efter under "min account", men stadig med svaret om at de altså var blevet udbetalt.

Holdt en pause fra Scandic, og modtog så en mail fra Frederik om at de savnede mig på bordene bla bla, og der var 250$ i bonus såfremt jeg rakede 2000 point fri. - Tænkte, nå ja skal sgu igang derinde igen alligevel og smaskede så 10K point afsted på små 3 uger.

Aldrig set skyggen af den bonus, og har rykket for den 5 gange nu, med beskeden om at den er udbetalt. Ikke fordi de 250$ betyder en fløjtende fis for mig som sådan, men nu er det satme edme blevet en principsag, det grænser sgu til bondefangeri. Bonussen figurerer heller ikke under "min account" som andre bonusser gør det, inklusiv den mystiske 500$ sag.

Ikke videre betryggende kombineret med ovenstående læsning og det er satme en ommer Scandic, der er dømt total boykot indtil der kommer styr på sagerne, det ligger helt fast.

/Kimo

20-10-2009 21:26 #10| 0

Lyder voldsomt. Jeg har spillet de seneste 3 år hos Scandic og aldrig oplevet problemer.

Men godt nok nogle trælse historier:(

20-10-2009 21:58 #11| 0

Jeg har prøvet det samme på Scandic/Ongame. Jeg mailede dog til dem, og dagen efter stod de på kontoen.

Det er bare skræmmende, at man skal holde SÅ godt øje med det hele.. Den nye software er virkelig ringe - især til multitabling!

21-10-2009 11:08 #12| 0

Har aldrig prøvet noget af ovenstående, og har efterhånden spillet 3,5 år i streg på siden, hvoraf 1,5 som "pro". I øvrigt er Scandics support noget af det bedste og hurtigst svarende jeg har oplevet ang. pokersites.

/CC

21-10-2009 12:12 #13| 0

Ad - skræmmende :-/

Låste beløb
Har tidligere oplevet at penge på ongame mangler i kort tid, men de er altid kommet af sig selv - altså uden at rykke for det.

Ongame support generelt
Det er min erfaring at man får ELENDIG support ved at skrive via beskedsystemerne. Ofte får man nærmest ikke et svar - eller det helt intetsigende at de har forwarded til rette afdeling (nå - og?!)!

Jeg har derimod flere gange fået hurtig og faktisk fin service ved at ringe ind. Det skal dog siges, at det har været Eurobet (formoder de har hver deres support).

21-10-2009 12:48 #14| 0

Jeg skrev et indlæg for et stykke tid siden ang. udbetaling af rakeback i forhold til hvad PT3 siger.

Problemet var at jeg fik udbetalt ca. 20 $, og jeg havde regnet med ca. 100 $ i følge PT3.

Jeg fik af vide af ongame sitet ,at jeg havde fået det rigtige beløb udbetalt, men jeg kunne ikke få flere detaljer.

Jeg fik på dette forum at vide, at man ikke kunne regne med betalt rake i PT3.

Nu har jeg fået udbetalt RB fra et anden ongame site, og der fik jeg ca. 250 $ hvilket stemmer helt overens med hvad PT3 fortæller jeg har betalt i rake.

Jeg er derfor ret sikker på at der bliver snydt.

*host* host * Scandic snyder.


21-10-2009 13:12 #15| 0

Jeg har osse oplevet at blive "frosset" og bordet lukket ned - men pengene har til gengæld altid stået ude i lobbyen bagefter..

Modsat Kimo har jeg aldrig oplevet, at en af deres mange bonusser, ikke er blevet udbetalt. Desuden er jeg meget tilfreds med de hurtige udbetalinger/cash outs (1-2 dage) der er ved Scandic !!

Men ellers er det da ikke rart at læse hvis man skal til at holde øje med sin saldo !! selvom jeg ikke tidligere har oplevet noget dårligt på den front.

21-10-2009 13:17 #16| 0

Jeg har aldrig haft problemer med Scandic, og de gange hvor jeg har troet, at der er sket en fejl, har det hver gang vist sig, at det var i min ende fejlen lå.

Jeg kan ikke forestille mig, at Scandic og Frederik Skov snyder, så OP har sandsynligvis ikke opdaget, at de er kommet ind, mens han har spillet.

Har du HEM, drohse? Installer det program og du vil opdage, at det stemmer. Du får nogle dage gratis, så det burde være oplagt at gøre i dette tilfælde.

@tower

Jeg har prøvet det samme som dig. Det viste sig at være fordi, jeg havde spillet ret meget på dagene omkring d. 1. i måneden. Pengene passede i hvert fald måneden efter med det manglende beløb.
Mht. at man ikke kan regne med raken, er dette korrekt i forhold til HEM, der regner med MGR og ikke den rake, PT3 bruger. PT3 kan man dog regne med. Mon ikke det er den misforståelse, der er sket?

21-10-2009 13:20 #17| 0

@Kimo

Er du ikke medejer af (eller ret involveret i) Mermaid?

I så fald synes jeg, det er lidt for frækt, at du opfordrer til boykot af et konkurrerende site.

21-10-2009 13:21 #18| 0

@ drohse

Du kan finde HH på din egen maskine, hvis det er nogen hjælp:

C:/Documents and Settings//Local Settings/Application Data/P5/Scandic/handhistory

Du skal sætte windows til at vise skjulte filer og mapper, hvis det ikke allerede er gjort.




21-10-2009 13:46 #19| 0

@ Ludomaniac "så OP har sandsynligvis ikke opdaget, at de er kommet ind, mens han har spillet."

Hvis han har ca 600 dollars og vinder ca 500. Så opdager han jo nok hvis de ikke kommer ind.


Men ja, det er da muligt at tjekke egen handhistory når man spiller ongame. Så med den i hånden burde der vel være ok muligheder for at få sine penge.

21-10-2009 15:03 #20| 0
OP

@ Ludomaniac - Som Stackhunter også skriver, så skal man være mere end blind, for ikke at kunne se at ens konto mangler et beløb når man vinder over $500 og kontoen i forvejen kun står på $609.. Så her er jeg temmelig sikker i min sag..

Jeg er desuden blevet endnu mere sikker i min sag efter at have set Hand History. Den bekræfter bare det hele..
Tak Muhsen for info omkring dette. Vidste ikke man kunne se det på egen computer. Nu kan jeg spare Scandic for en masse bøvl ved at de skal finde Hand Historys frem for mig :-)

HH er nu blevet sendt til Scandic - det er et dejligt bevismateriale at have i baghånden.

22-10-2009 19:36 #21| 0

@Ludo


Jo, men derfor kan jeg vel sagtens tage en forbrugerhat på, hvis jeg føler noget er galt, right ?

Jeg kender et par af folkene bagved Scandic temmelig godt personligt, så var absolut ikke for at disse nogen eller noget. Har iøvrigt personligt selv gjort dem opmærksom på tråden her.

Jeg har selv fornemmet et problem og når man så ser flere af trådene her, synes jeg da ihf det er bekymrende mildt sagt. Foregik det på havfruen ville jeg da 100% selv sætte alle sejl til for at få tingene belyst og identificeret et evt. problem/bug i softwaren.

/Kimo

22-10-2009 19:53 #22| 0

Jeg har selv flere gange oplevet at pengene var frosset fast. nogle gange kommer de ud på kontoen automatisk inden for en 24 timer. Andre gange ikke. Nogle gange har jeg selv rykket for dem, hvor efter de er kommet... Men er dog sikker på at jeg stadig mangler 2 buyins som ikke er kommet ud automatisk. Og ved desværre ikke hvornår det sket, så kan ikke "klage" over det.

Har oplevet det på flere forskellige ongame skins.. synes godt nok deres software er blevet elendig..

28-10-2009 14:41 #23| 0

Bumper lige denne her.


Ret skal være ret, og når undertegnede tilsyneladene selv har været en donk bør og skal en undskyldning, ihf for mit vedkommende være på sin plads.


Det viser sig at jeg åbenbart havde en ældgammel konto som jeg havde glemt alt om, og bonus nr 2 var en reaktiverings en af slagsen som jeg i farten åbenbart forbandt med min aktive. (begge knyttet til min mail, den ene via link)

Så en uforbeholden undskyldning herfra og tak til Frederik og Morten for et godt stykke arbejde med at opklare sagen.

/Kimo

28-10-2009 14:43 #24| 0

@Kimo

Thumbs up for god stil.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar