Semi end game i 109$ tour

#1| 0

Har prøvet at udnytte min store stacksize de sidste par hænder og vidst nogle semi kreative hænder, som jeg måtte betale af grundet jeg var pot-commited.

Villian 3 bettede mig en hånd tidligere fra early position også, hvor sb 4 better og jeg shover AKsuited indover for 35 bb. Udelukkende på grund af hans bet sizing, så tror jeg måske han er lidt donkish, men er nødvendigvis ikke representativt.


Vi har begge to sirka 2x average og strukturen i turnering er god, så jeg har tiden til at finde nogle andre gode spots.


Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre her? Jeg valgte at folde, da jeg ikke forventede meget FE med den 3 bet sizing hos villian, og forventer ikke at få chipsene ind som klar favorit ofte.



***** Hand History for Game 14907799712 *****

NL Texas Hold'em $109 USD Buy-in Trny:121328932 Level:18 Blinds-Antes(1,000/2,000 -200) - Saturday, November 28, 01:02:05 CET 2015
Table Heavyweight. The Uppercut - $50,000 Gtd (121328932) Table #22 (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 9/9
Seat 8: COPENHAGEN2 ( 12,132 )
Seat 2: Dealm8ker69 ( 99,435 )
Seat 4: Dirt_monkey ( 42,193 )
Seat 6: HU4ROLLZ228 ( 119,891 )
Seat 9: Tisso1709 ( 82,156 )
Seat 3: cushmancush ( 62,552 )
Seat 5: goa_1908 ( 43,805 )
Seat 1: raresam ( 40,308 )
Seat 7: uk2day68 ( 100,890 )
Trny:121328932 Level:18
Blinds-Antes(1,000/2,000 -200)
raresam posts ante [200]
Dealm8ker69 posts ante [200]
cushmancush posts ante [200]
Dirt_monkey posts ante [200]
goa_1908 posts ante [200]
HU4ROLLZ228 posts ante [200]
uk2day68 posts ante [200]
COPENHAGEN2 posts ante [200]
Tisso1709 posts ante [200]
Dirt_monkey posts small blind [1,000].
goa_1908 posts big blind [2,000].
** Dealing down cards **
Dealt to HU4ROLLZ228 [ K A ]
HU4ROLLZ228 raises [4,335]
uk2day68 raises [24,000]
COPENHAGEN2 folds
Tisso1709 folds
raresam folds
Dealm8ker69 folds
cushmancush folds
Dirt_monkey folds
goa_1908 folds
Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now.
HU4ROLLZ228 folds
uk2day68 does not show cards.
uk2day68 wins 33,135 chips

Redigeret af Signic d. 28-11-2015 01:20
28-11-2015 01:54 #2| 1

Klamt spot.


Hans sizing siger IMO tardo.


Han er godt i hullet over 1 K spil. Ligner mest han bare sidder og trykker på knapper. Tror ikke han folder ret tit, tror dog heller ikke vi ser ham med KK+. Så det ligner nok mest at du kommer ind mod pairs + AK, måske AQ engang imellem.


Game flow har nok også lidt at sige. Hvis han for nyligt har tabt en større pot eller du har raiset 8 hænder i træk ville jeg bedre kunne lide det. Da en af grundene til at han er tabende sagtens kan være at han er en tilt mongul, eller bare bliver sur fordi han ikke kan få lov at se flops.


Uden et lidt bedre read vil jeg gerne beholde min stack fremfor at tage så høj varians. + Det at han er på bordet stadig. Der skulle du gerne få andre muligheder mod ham måske postflop hvor det er lidt sjovere at stacke af frem for at tage et så høj varians spot. Så har intet imod fold.


Det er dog irreterende hvis du har sådan en mongul efter dig og han sidder og laver den slags hver anden hånd, da det kan blive ret svært at acumulere, Også skal vi selvfølgeligt klappe lidt i hænderne før vi trykker på all in med AK.


Men altså lige aktuelt så trykker jeg på fold og håber at fange ham lidt senere postflop.



28-11-2015 02:29 #3| 0

det handler vel ikke kun om at få chips in, men om at ta potten ned. og forøge din stack med 30 %
så på nær hvis du tror han gør det med aa kk , så er det vel nærmer et perfekt spot at skubbe i.

28-11-2015 04:59 #4| 0

Shooooooooooooooooooooooove!

28-11-2015 09:00 #5| 1

Synes meget tit dit spot er capped mellem tre scenarioer.


A) man har haft gang i en god omgang dans vs en semi retardo (tabende spiller ofte el Brazil crazy reg) og der er det autoshowe da de også har en folding range. og at samle op ville være super.


b) Dårlig men TIGHT spiller der bange da i begge har mange chips og sizer så højt med ak jj qq kk aa. - vs sådan en 10/5/4 type =fold

c) Hvis du selv har spillet maniac ser man nogle gange Regs lave om på deres sizing med de store hænder for at fange fisken (dig) med aa kk qq for at få det ind pre. = fold.


Jeg smider der 95/100 gange da jeg ikke ønsker at komme ind med 2x AVG og håbe på et flip. I spiller heller ikke hu og der er trodsalt lige 7 spillere mere bagved. Så synes du skal havde en meget klar ide om villian er en hval for at komme ind med ak der.

Hvis du åbner ca:

7.4%, 55+ AJs+ AQo+ KQs


Han reraiser vel kun:

3.0%, JJ+ AKs AKo


Kan ikek se andet end fold med mindre du havde et read der var så klart du ikke havde posted herinde :)




28-11-2015 11:20 #6| 0

Bah den er ulækker. Ender nok med et fold når den bliver tænkt igennem, dermed ikke sagt at jeg sagtens kan tale mig selv ind i et call :<

28-11-2015 13:12 #7| 1

Så længe det er første gang han pludselig laver et sådant småsuspekt kæmpe-3-bet synes jeg også det er bedst at vælge den konservative løsning og folde her så dybe vi er, selvom det kan virke weakt. Var det ikke første gang med det høje 3bet (det er lidt uklart hvad hans sizing var sidst og om han foldede efterfølgende) pushede jeg modsat her da vi så var mere sikre på en god sjat fe, og da vores fremtidige alternativer uden så meget varians så også ville være mere begrænsede.

Redigeret af All-Out-Put d. 28-11-2015 13:14
28-11-2015 13:40 #8| 0
OP
All-Out-Put skrev:Så længe det er første gang han pludselig laver et sådant småsuspekt kæmpe-3-bet synes jeg også det er bedst at vælge den konservative løsning og folde her så dybe vi er, selvom det kan virke weakt. Var det ikke første gang med det høje 3bet (det er lidt uklart hvad hans sizing var sidst og om han foldede efterfølgende) pushede jeg modsat her da vi så var mere sikre på en god sjat fe, og da vores fremtidige alternativer uden så meget varians så også ville være mere begrænsede.

Den anden hånd:

Blinds 1/2k

Han 3 bettede mig til 10k efter jeg åbnede til 4,3k, så denne 3 bet sizing er helt anderledes. Han foldede i den sidste hånd, da jeg pushede indover sb's 4 bet.

28-11-2015 14:01 #9| 0

Repsak

Jeg er da enig i hvis manden altid kalder med 22 - 1010 kan vi godt folde, men hvis han folder de hænder, er vi så ikke enig om, så er vi kun bagefter aa kk, og flipper imod jj -qq.
Vi presser ham hvis han har jj og qq for han kommer aldrig bedre ind ind 50/50 så det er hans beslutning om han max vil flippe i en 200k pot.
Især hvis vi ved han kan folde, vil jeg anyday skubbe her.
Tror bare ikke mange gør det så højt med AA i endgame big 109.
så er vi nede på 1 hånd vi er efter kk og der vil vi ha 30%

Hvorfor tror du kun han rerasier

3.0%, JJ+ AKs AKo ?

Redigeret af bohn d. 28-11-2015 14:06
28-11-2015 14:14 #10| 0

Mod en mand som tidligere har vist at han kan 3-bet folde fra early, så kommer jeg ikke til at folde - specielt ikke ift. hans sizing. Og hvis jeg ikke folder, så raiser jeg her.

28-11-2015 16:28 #11| 0

Jeg kommer ind her stort set alle dage.. Men jeg er nok også bare en fisk der folder for lidt.
Jeg tror ikke på at han han AA, og når han ikke har det, får vi kamp gode odds i forhold til, hvis han folder sine 9'er eller what ever han nu kan åbne til med den sizing.
Edit: Jeg mener, at han kommer nok ind med sine JJ/QQ osv. og der har vi et flip, men jeg vil alligevel mene at der må være en del gange, at han folder af til os..

Redigeret af Nitrrrrrram d. 28-11-2015 16:29
28-11-2015 17:02 #12| 0

Hej Bohn,


Som nævnt i min tidligere post tror jeg det er en meget lille del af playerpoolen der laver den sizing i en 109 mtt. Kan se det på et andet site og ikke PokerStars ikke at det gør så meget. Hvis vi starter med at tage regs er der ikke så mange der reraise bluffer lige utg´+1 og ca 0,0001 % med den sizing vil jeg tro da de er comitted vs næsten resten af bordet. Value reraise vs utg er normalt jj+ da det er normalt at flatte 55-1010 ajs- ak. Derfor min tidligere omtalte reraise range.

Så er der option B at det er en donk. Det har vi dog ikke fået så mange tegn på endnu i henhold til OP.

Nu skriver du selv jj -qq kan reraise den sizing. Det vil jeg medgive dig men jeg er sikker på det ikke er for at reraise folde så. Det har de ikke i sig er min erfaring. Derfor holder jeg meget på fold uden anden information til rådighed.

Spilelde han nu 40% hænder og 3 bettede 25% så var det jo snap til midten.

28-11-2015 17:15 #13| 0

Repsak

Kan jo ta udgangs punkt i mig selv, kunne nemt raise AQs-AJs-88-99-1010-jj hænder jeg alle vil folde til et all in i nakken.
Tager jeg udgangspunkt i det, og jeg udelukker nu AA, så er der kun kk jeg slet ikke vil se, og QQ som vi flipper imod.
Så vil jeg tro jeg napper potten pre en stor del af tiden.
Synes når jeg spiller og folk raiser sådan er det med 22-1010 ak og aq - ved godt jeg ikke spiller så meget mere.

28-11-2015 18:08 #14| 0

Puha, tror jeg finder et nittet fold frem her...

Han har tidligere 3bettet til en normal sizing, nu 3better han kæmpe stort utg+1 vs utg og i er ret dybe. Det taler meget for at hans tidligere 3bet var bluff heavy og dette er ekstremt value Heavy. Han spewer så mange penge, hvis det er et bluff, så det tror jeg ikke er særlig likely. Jeg synes overhoved ikke man kan discounte AA, det kan en fisket spiller sagtens have i det spot - som han bare vil bygge potten med.

Tror han folder like 1/10 gange til et shove, MAX

28-11-2015 18:30 #15| 0

soga

Ret svært at sige han kun folder 1 ud af 10, self hvis du bygger hans range op med aa kk qq ak, så er det nok aldrig et fold, men hvis vi mener hans range er 88-qq Ak-AQ-AJ så vil jeg tro han folder mere end en ud af 10.

28-11-2015 18:53 #16| 0
bohn skrev:soga

Ret svært at sige han kun folder 1 ud af 10, self hvis du bygger hans range op med aa kk qq ak, så er det nok aldrig et fold, men hvis vi mener hans range er 88-qq Ak-AQ-AJ så vil jeg tro han folder mere end en ud af 10.

Din range assignment virker sgu noget random for at være helt ærligt - hvorfor skulle han 6x 3bette UTG vs UTG+1 mod den eneste stack der kan true ham ved hele bordet med 88 og AJ? Specielt når OP har vist sig i stand til at få stacken mod midten før?


Jeg synes det virker noget optimitisk at han sådan skal 3bette 25% af sin stack i et dårligt spot for at folde af mod et shove.

28-11-2015 21:13 #17| 0

Burnz
Det det var nu bygget på hænder jeg kunne reraise med, vil nok aldrig sige 24k, at du synes det er random er fint nok, dog er jeg slet ikke på at han har top 4 hænder, det er ikke mine oplevelser i poker, at folk kun better mærkeligt med top 4 hænder.

29-11-2015 03:02 #18| 0

Hey er der nogen der kan udregne hvor ofte vi skal have ham til at folde for at opnå breakEven Chip EV ?


Jeg kan ikke helt gennemskue det.


Har prøvet at rode lidt med lidt Matematik. Men er desværre meget i tvivl om jeg er helt galt på den :-)


Hvis vi antager at vi har omrking 46 % EQ når han caller et shove.


Kan det så passe med at vi skal have ham til at folde omkring 9,5 % af tiden preflop for at det er Breakeven at shove?


Jag tænker at spottet nok er ret close chip EV wise. Det vinder måske enda 1-2 bb.


Stadigvæk syntes jeg dog ikke at det er værd at komme ind med så fin en stack i end game, hvis vi syntes vi har en fin edge på bordet og især når manden tydeligt et en kæmpe tabende whale.


Altså jeg anerkender at jeg langt fra er ekspert.


Men hvis vi siger at vi kan vælge at forstætte her med 2x Average altid, eller 4x average 45 % af tiden + bust 55 % af tiden. Så tror jeg at den første option er bedre. Men det kan afhænge meget af hvad der helt præcist menes med semi end game, samt hvordan det at vi føler vi har godt styr på bordet hænger sammen med virkeligheden


Anyway man kan jo aldrig være 100 % sikker på noget. Men jeg tror at han har 1010-QQ / AK nærmest altid her og jeg tror at han folder til et shove ca. aldrig.


Ville nok også have været rart med lidt flere oplysninger, om hvad der menes med semi endgame :-)


Redigeret af klondike d. 29-11-2015 03:03
29-11-2015 04:13 #19| 0

Er på linje med Burnz. Synes tendensen klart er at han er meget value Heavy og ikke bluff heavy, og især med 3bet fold til normal sizing tidligere. Holder stadig fast i at han sjældent folder, og dermed at dine range assumptions er helt væk..



Nu snakker vi altså ikke et std 3bet, men et giga overbet 3bet fra de værste positioner, i et spot hvor man normalt ikke kommer ind med ak mod et normalt 3bet. Han er røv elendig med den sizing for at sige det mildt, og jeg tror at han er MEGET value Heavy alt taget i betragtning


Du kan iøvrigt ikke tage udgangspunkt i dig selv, med hvilken range du 3bet folder, når scenariet er et helt andet.. Nemlig et giga 3bet fra en fis

Redigeret af soga d. 29-11-2015 04:17
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar