SAS- Hvordan ender det?

#1| 0

Hvad sker der efter på søndag? Indtil videre siger de, at de uanset hvad der sker søndag, fortsætter flyvningerne i næste uge.

Grunden til jeg spørger er dels fordi det selvfølgelig også er en stor virksomhed i Danmark, men jeg står også og skal bestille billetter til Charles de Gaulles og retur lige inden jul, og landet ligger sådan at SAS er billigst på de flyvninger :) Ville I tage chancen og hvilke forbehold skal man tage sig? (forsikringer osv.)


16-11-2012 13:12 #2| 0

Det skal gå!! Skal til London den 8 dec .. Blandt andet over og se Westham - Liverpool .. Så det kan, må og skal ikke gå galt .. :)

16-11-2012 13:17 #3| 0
Moderator

Med mindre der findes en helt fantastisk løsning på alle problemer, og ikke blot endnu en gang pissen i bukserne for at holde varmen, håber jeg de kaster klædet i ringen. Jeg ser ingen grund til at den danske stat skal pøse penge i en urentabel virksomhed.

16-11-2012 13:20 #4| 0
Mchael skrev:
Det skal gå!! Skal til London den 8 dec .. Blandt andet over og se Westham - Liverpool .. Så det kan, må og skal ikke gå galt .. :)


Rejser selv til London den 7. - skal også ind og se West Ham - Liverpool :-)
16-11-2012 13:31 #5| 0

SAS er for de nordiske lande hvad Grækenland er for EU: for stort til vi har råd til at se det buste...

16-11-2012 13:33 #6| 0

SAS får ikke lov til at buste. Det tror jeg ikke på. De udgifter der er ved at holde dem kørende opvejer vel næsten de tusinde af arbejdspladser det påvirker ved krak. Ik kun SAS men alt omkring og i kbh lufthavn...

16-11-2012 14:07 #7| 0

Hvis SAS kommer til at krakke så vil det selvfølgelig ikke ske overnight....det er der ingen af hovedaktionærerne(staterne) der har interesse i. Derudover er der jo blevet meldt ud at der er likvide midler til i hvert fald nytår, så sker med MEGET stor sandsynlighed ikke noget før.

16-11-2012 14:08 #8| 0
-KD- skrev:
SAS får ikke lov til at buste. Det tror jeg ikke på. De udgifter der er ved at holde dem kørende opvejer vel næsten de tusinde af arbejdspladser det påvirker ved krak. Ik kun SAS men alt omkring og i kbh lufthavn...


Nu er det jo desværre ikke kun os danskere der har noget at sige i denne sammenhæng. Nordmændene virker ikke særlig hippe på at køre SAS videre.
16-11-2012 14:10 #9| 0
NanoQ skrev:
Med mindre der findes en helt fantastisk løsning på alle problemer, og ikke blot endnu en gang pissen i bukserne for at holde varmen, håber jeg de kaster klædet i ringen. Jeg ser ingen grund til at den danske stat skal pøse penge i en urentabel virksomhed.


Har du overvejet hvor mange mennesker det kommer til at påvirke på Amager og omegn? Hvis der er nogen der har interesse i at SAS ikke går konkurs så er det Danmark.
16-11-2012 14:37 #10| 0

Jeg tror og håber ikke at sas får lov at gå konkurs - i og med at jeg selv arbejder i cph.

For det første beskæftiger SAS så mange mennesker, at de næsten ikke "kan" lade dem gå konkurs. Det ser ud til at der er rigtig mange mennesker der ville blive berørt af en eventuel konkurs, f.eks ca 5000 job i og omkring københavn.

Hvis det forfærdelige skulle ske at de går konkurs, så tror jeg de ville genopstå som et nyt selskab med et andet navn måske. Formentlig med nye overenskomster osv osv.

Hvis det hele går ned - jamen så må jeg tro og håbe på at der kommer nogle andre flyselskaber og overtager deres tjans :) Man er vel optimist.

God weekend

16-11-2012 14:37 #11| 0

Højt at flyve, dybt at falde!

16-11-2012 15:31 #12| 0
Konkurs
16-11-2012 15:36 #13| 0

Ro på. Karsten Ree's navn er endnu ikke nævnt i sammenhæng med SAS. Dette bør være et positivt tegn.


For at være seriøs, så tror jeg de tre stater har for stor interesse i at bibeholde SAS, til at der sker en konkurs.

16-11-2012 15:36 #14| 0

Det vil vaere en katastrofe hvis SAS gaar konkurs, ikke alene pga. SAS' egne medarbejdere, men ogsaa fordi SAS er en kaempe stoerrelse ift netvaerkstraffik i KBH.

Andre flyselskaber vil med garanti lukke ruter i KBH, hvis SAS ikke eksisterer laengere og det vil faa stor indflydelse paa oekonomien i KBHsomraadet.

16-11-2012 15:43 #15| 0
Moderator
AndyCole skrev:
NanoQ skrev:
Med mindre der findes en helt fantastisk løsning på alle problemer, og ikke blot endnu en gang pissen i bukserne for at holde varmen, håber jeg de kaster klædet i ringen. Jeg ser ingen grund til at den danske stat skal pøse penge i en urentabel virksomhed.


Har du overvejet hvor mange mennesker det kommer til at påvirke på Amager og omegn? Hvis der er nogen der har interesse i at SAS ikke går konkurs så er det Danmark.


Ja - og det er tragisk. Men jeg skal SAS være et statsfinancieret beskæftigelsesprojekt? - det mener jeg ikke.
16-11-2012 15:49 #16| 0
Problemet handler ikke kun om SAS og lufthavnen, som man kunne tro, når man læser aviserne. Ringene spreder sig langt ud i samfundet. Hvis flyforbindelserne tørrer ud, bliver der færre turister. Det rammer hotel-, krydstogt- og kongres­industrien. Det bliver mindre attraktivt at etablere virksomhed i København – og arbejdspladser går tabt. Tal fra Copenhagen Economics peger på, at bare 10 procent reduktion i vores flytilgængelighed betyder op mod 1,5 mia. kr. i tabt velfærds­bidrag til regionen.


Sakset fra Berlingeren.
16-11-2012 15:50 #17| 0

(SAS staar for 40%)

16-11-2012 18:28 #18| 0

Lav pris selskaberne har indgivet "klage" til EU vedr. skjult stats støtte vedr SAS.

At 3 lande bakker op om et selskab i opløsning for at SAS kan få bankerne med på vognen.

Ingen (ikke ret mange) syntes jo at vil betale det "ekstra" SAS tilbyder deres kunder, iforhold til lav pris selskaberne.

Vi vil alle have det bedste, billigst muligt ellers ville SAS jo ikke være hvor de er i dag.

At det kommer til at koste en hulens masse arbejds pladser er vi enige om, men vi syntes osse alle m fair konkurrence på marked.

16-11-2012 18:33 #19| 0

Jeg kan ikke umiddelbart se, at de har en sag. Staterne er jo aktionaerer i SAS.

Og umiddelbart ligger SAS da meget taet paa konkurrenterne naar det gaelder priserne. Problemet er ikke saa meget priser, som det er den alvorlige omkostningsbyrde SAS har, som skal daekkes af de samme priser som lavprisselskaberne.

16-11-2012 18:49 #20| 0

Håber virkelig de overlever, generelt for hele firmaet og få DK.

Og for det firma jeg arbejder i.

er en af vores faste storkunder nemlig.

Redigeret af Dbl_smack d. 16-11-2012 18:54
16-11-2012 19:02 #21| 0

Tror ikke på SAS går konkurs, Danmark, Norge og Sverige bliver jo bare ved med at pumpe penge i SAS.

En mulighed er, at SAS bliver opkøbt af et andet stort flyselskab.

16-11-2012 19:12 #22| 0

@OP

Hvordan kan du stille sådan et spørgsmål, da ingen på PN ved hvad der sker med SAS. Der er alt for mange faktorer som spiller ind i dette kæmpe puslespil.

Køb dine billetter hos et andet selskab og betalt de ekstra håndører.

16-11-2012 19:30 #23| 0

@nadudoma

Hvordan kan PN vide hvem der vinder det amerikanske præsidentvalg eller bliver Brøndbys næste træner? Svaret er ingen og derfor var mit oplæg heller ikke målrettet mod at få et facit. Jeg ønskede input fra folk, der formentlig er mere inde i problemstillingen end mig selv.

16-11-2012 22:06 #24| 0

Uden at jeg har noget indgående kendskab til virksomheden, så virker det på mig som om at de må have en række inkompetente (og sikkert dyrt betalte) folk i deres øverste ledelse, som stadig lever højt på det brand SAS havde for 20 år siden,
og som ikke har formået at rykke virksomheden ind i en ny tidsalder for luftfarten.

Jeg vil tro at hele deres virksomhedskultur trænger til en omvæltning,
og at de ganske enkelt bliver nød til at fyre i stort antal blandt alle lige fra topledelse og til kabinepersonale, der ikke er villige til at sluge kameler og indse at virksomheden skal gå helt andre veje nu.

Mine fem cent, og de er aldeles uvidenskabelige og blot baseret på den opfattelse jeg har af SAS.
Det er jo for pokker ikke noget nyt at deres økonomi er skidt.
Det har den været i 10 år, og de har stadig ikke formået genopfinde sig selv,
selvom alarmklokkerne har ringet længe.

16-11-2012 22:55 #25| 0
ThomasKr skrev:
Hvad sker der efter på søndag? Indtil videre siger de, at de uanset hvad der sker søndag, fortsætter flyvningerne i næste uge.

Grunden til jeg spørger er dels fordi det selvfølgelig også er en stor virksomhed i Danmark, men jeg står også og skal bestille billetter til Charles de Gaulles og retur lige inden jul, og landet ligger sådan at SAS er billigst på de flyvninger :) Ville I tage chancen og hvilke forbehold skal man tage sig? (forsikringer osv.)




Jeg ved ikke hvad der sker med SAS,,men med mindre du skal flyve videre fra CDG, så overvej at flyve med Norwegian til Orly i stedet.
lille lufthavn, tættere på byen - med mindre du akal til den nordlige del.
16-11-2012 23:07 #26| 0

SAS overlever ikke, kan ikke se det ske. Norge bør og skal trække sig hvis ikke de (sas og ansatte) disker op med verdens bedste rednings plan inden søndag.

Norge er rigelig dækket ind af Norwegian. Men måske vælge de at betale tilbage for deres olie felter og holder kunstigt liv i sas lidt endnu ;)

16-11-2012 23:29 #27| 0

Jeg håber ikke SAS bliver ramt da jeg skal flyve med dem og STAR Alliance til USA den 10. Januar og skal hjem med de selvsamme maskiner den 17. Juni næste år. Ikke at det gør mig særligt meget, hvis de går ned, da jeg er dækket af pakkerejse reglerne via Expedia fordi jeg har bestilt en overnatning på hotel. Det er så vigtigt for ellers havde jeg godt nok været nervøs nu.

Personligt tror jeg dog ikke SAS er så truet som de angiver, istedet bliver det bare fremstillet ekstremt hårdt for at medarbejderne accepterer de nye ansættelsesvilkår. De ansatte skal jo frygte for deres job for, at gå med til de vilkår, hvilket de fleste ikke gør når det er hen ala en statsejet virksomhed.

17-11-2012 00:21 #28| 0
Moderator

Det er fuldt forståeligt, at folk der har købt billetter, håber på SAS overlevelse.

Men... desværre... er der nok ikke noget at frygte. Vores kære regering, hælder jo hjertens gerne penge i ufinancierede beskræftigelsesprojekter, så de kan få et par fjer i hatten på beskftigelseskontoen og undgå enhver form for rationel konfrontation. :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar