QQ svagt spillet - NL100zoom

#1| 0

Hejsa

Jeg håber jeg har fået sat det overskueligt op så man kan se hvad der sker.

Spillet er zoom100

Hero:SB
Villian:Button

Der er kun spillet 10 hænder imod villian så der er ikke nogen stats

Min weak tilgang til hånden er ganske simpelt at komme til showdown så billigt som muligt, prøver at holde potten nede men det lykkes ikke så godt :-)

Når jeg ser hånden igennem, kunne jeg godt have tænkt mig at spille turn spottet anderledes(forklaring kommer), men hvad gør i på alle streets?

Både som spillet og også med jeres ændringer.



Seat 1: villian ($127.37 in chips)
Seat 2: hero ($161.19 in chips)
Seat 3: x1 ($37.80 in chips)
Seat 4: x2 ($68.36 in chips)
Seat 5: x3 ($231.07 in chips)
Seat 6: x4 ($52.04 in chips)
hero: posts small blind $0.50
X1: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero [Q Q]
x1: folds
x2: folds
x3: folds
villian: raises $1.50 to $2.50
hero: raises $6.50 to $9
x4: folds
villian: calls $6.50

*** FLOP *** [8 5 K]
hero: checks
villian: bets $14
hero: calls $14

*** TURN *** [8 5 K] [J]
hero: checks
villian: bets $29
hero: calls $29

*** RIVER *** [8 5 K J] [9]
hero: checks
villian: bets $75.37 and is all-in
hero: ?

Redigeret af uberkelner d. 29-12-2013 22:19
29-12-2013 22:37 #2| 0

Jeg hader de spots der. :)

Vores range er forholdsvis defineret til det, vi har, er den ikke? TP, sets, FD's og air cbetter vi. Derfor kan en tænkende modstander, som vi desværre ikke ved, om han er, spille perfekt mod os. Vi skal sidde og gætte på, om han regner med, vi folder eller caller med netop den aktuelle holding.

Well, jeg cbetter nok for value og balance og cc'er langt de fleste turns.

29-12-2013 22:50 #3| 1

Jeg siger bet/bet og c/f river. Villain har ikke ret mange Kx'er, da vi må forvente at han 4-better AK, og der kun er 6 KQ kombos tilbage. KJs er der kun to tilbage af på turn, så ikke meget han kan fortsætte med, og som ikke bør folde her.

Problemet ved at overlade initiativet til Villain er at hvis han skyder de streets vi giver ham mulighed for, så tror jeg at vi ender med at valueowne os selv for ofte.

29-12-2013 23:40 #4| 0

Hvad siger i til et check raise på turn?

30-12-2013 00:12 #5| 0

Problemet med linjen er, at du pretty much spiller din hånd face up, hvilket gør det nemt for villain at sætte dig i dette spot.

Jeg tror, at linjen ville have fungeret langt bedre, på et mere tørt flop - hvor vi kan reppe mere ved c/c.

Jeg er ligeledes på bet/bet og c/f vognen.

30-12-2013 00:24 #6| 1

Jeg kan godt lide din linie, og udfra det jensen skriver så vil jeg give hans pointe +1, men jeg fortrækker den passive linie, især når vi har Q.

Dog folder jeg river som boardet løber ud.

30-12-2013 00:28 #7| 1

Hvis du vil c/c QQ her så sørg for at opbyg en solid c/c-range der er sikret på alle runouts og imod 3 tønder. Gode kandidater er A8ss, KxJs, AsQs & KT.

Jeg folder river da jeg har nok bedre hænder at defende med river.

30-12-2013 00:44 #8| 0
poker prince skrev:

Well, jeg cbetter nok for value og balance og cc'er langt de fleste turns.


Sjovt, jeg checker nemlig for at være balanceret.

Jensen
Tilmeldt: 23-05-2005
Indlæg: 5692
Jeg siger bet/bet og c/f river. Villain har ikke ret mange Kx'er, da vi må forvente at han 4-better AK, og der kun er 6 KQ kombos tilbage. KJs er der kun to tilbage af på turn, så ikke meget han kan fortsætte med, og som ikke bør folde her.

Problemet ved at overlade initiativet til Villain er at hvis han skyder de streets vi giver ham mulighed for, så tror jeg at vi ender med at valueowne os selv for ofte.

Jeg er helt uenig. I villains spot kalder jeg selv KJo og KTs preflop hvilket giver en del flere Kx kombier.

Når du siger at du vil bette to streets fordi han ikke har meget at fortsætte med, mener du så at du vil lave din hånd om til et bluff? Dette er imo rigtig skidt da vi aldrig får bedre af, og når vi først er bag ud drawer vi til 2 outs + bagdør.

vi bliver ikke valueownet og vi spiller ikke face up så længe vi sørger for at c/c floppet med nogle stærke nok hænder der kan c/c hele vejen.

Er ret enig i Tabernackles range der kan gøre dette
Redigeret af Myrup d. 30-12-2013 00:46
30-12-2013 03:26 #9| 0

bet flop, check-call turn, check-fold river

30-12-2013 04:42 #10| 0

Jeg tror ikke folk i praksis har en range der er balanceret nok til at checke turn, og også have en calling range på river, hvorfor jeg tvivler på at den linie er super god. Det sagt, så er det ikke sikkert at spillerne generelt at gode nok på 100NL til at gennemskue dette, og så er det måske fint nok.

Hvilke bedre hænder c/c i to streets med?

30-12-2013 05:11 #11| 0

Jensen

Hvor mange villains bluffer på turn og river (mod en ukendt) i det spot, hvor det er helt tydeligt at hero har SD value, og det kan ikke begrænses til QQ, med også KT, KQ, og AK imo.?

30-12-2013 05:31 #12| 0

Efter at Hero som sidste agressor postflop, vælger at checke floppet, så tror jeg vi ser både to og tre barrels ret ofte, nu Hero har vist svaghed, så er det jo ikke et one street bluff vi facer.

AK, KQ, og generelt Kx vil meget sjældent checke dette flop. De fleste c-better minimum 70% i 3-bettede pots. Så der er ikke rum til at checke mange solide hænder tilbage.

Jeg synes det er meget søgt at antage at ovenstående pludselig er i vores c/c range.

@ Myrup

Du har ret, vi har nogle Kxs i vores range. Personligt folder jeg dog KJo.

Redigeret af Jensen d. 30-12-2013 05:54
30-12-2013 05:54 #13| 0

enig i at det ikke er specielt godt (readless) at checke floppet, jeg foreslår bet flop, check-call turn og check-fold river (mod ukendt).

Som spillet er river lidt meh. alle draws har ramt, så en villain bør jo bluffe der virkelig ofte, men det her er NL100 så et fold er nok det bedste!

30-12-2013 06:01 #14| 0

Det jeg ikke bryder mig om ved at c/c turn (efter at have bettet floppet), er at vi for samme pris ligeså godt kan få noget FE. Klart at vi kan få dårligere til at bluffe (eller hvor meget dårligere er det lige der overhovedet kalder floppet her?). Så, vi kommer til river for samme pris, men har noget lettere ved at c/f, og bliver ikke udsat for et to street bluff.

Jeg tror dog værdien af den ene linie kontra den anden måske kan være ret close, men spillene er altså aggro nok til at en reg (og dem er der fleste af), godt kan se at et turn check er svaghed, og at der er value i at have en bredere bluff frekvens (primært på river) end vi nok burde tillade (det sidste lige skrevet uden at have regnet på det, og 5 sek inden jeg rammer min hovedpude).

Redigeret af Jensen d. 30-12-2013 06:02
30-12-2013 10:41 #15| 0

Sry det her er fra tlf.

Men mine tanker er at checke flop for at pot controlle. Med check i mente ville jeg have check raiset turn men blev desværre money scared.
Vores range (når vi 3 better oop må være toppen af range) ergo alle ak combos. Derfor synes jeg at et check raise kunne komme på tale.

Ved et check raise ville vi samtidig slå villian af det meste air samt gøre hans range mindre. Til fx. KJ+.
Ergo vi ville komme til en nemmere river beslutning.

Jeg spillede desværre for weak og foldede river i spottet

Redigeret af uberkelner d. 30-12-2013 10:44
30-12-2013 10:46 #16| 0
poker prince skrev:
Jeg hader de spots der. :)

Vores range er forholdsvis defineret til det, vi har, er den ikke? TP, sets, FD's og air cbetter vi. Derfor kan en tænkende modstander, som vi desværre ikke ved, om han er, spille perfekt mod os. Vi skal sidde og gætte på, om han regner med, vi folder eller caller med netop den aktuelle holding.

Well, jeg cbetter nok for value og balance og cc'er langt de fleste turns.

Vores range er kun defineret til "det vi har", fordi vores flopstrategi ikke er balanceret nok. Har man problemer i spots som dette, er det typisk i mangel på en strategi til situationen.
Jensen skrev:
Problemet ved at overlade initiativet til Villain er at hvis han skyder de streets vi giver ham mulighed for, så tror jeg at vi ender med at valueowne os selv for ofte.

Uenig. Det ser jeg som en fordel. Jeg tror, at over hele playerpoolen, så er villains bet (bluff) when checked to-range større end hans kald-range. Så har vi en velovervejet (c/C) flopstrategi, og kalder ned herefter, tror jeg vi tjener flere penge i det lange løb, end når vi better. Specielt hvis man tæller de gange med, hvor vi møder et raise somewhere i hånden og leger gætteleg, og de gange vi ender med at c/f eller bette river forkert.

Jeg er med flop check-drengene. c/C flop, c/C turn og c/f eller c/C river, afhængigt af din flopstrategi. Personligt c/f'er jeg nok, da jeg ikke forventer, at NL100 playerpoolen shover river nok til, at vi behøver defende korrekt.
Redigeret af NickHalden d. 30-12-2013 10:56
30-12-2013 11:02 #17| 0

Det er helt sort at CR turn.

30-12-2013 13:24 #18| 0

@zonki
Jeg er med på at vi comitter os med et CR men jeg kan ikke se hvordan vi ellers får ham af sit air?

30-12-2013 13:30 #19| 2

Hvorfor vil du ha ham af hans air?

30-12-2013 13:31 #20| 0

Hvorfor vil du have ham af hans Air med et CR ?

Ved ikke om jeg misforstår og ikke for at offende. Men tror ikke du kan være vindene på NL 100 med de tanke mønstre du udviser her i tråden.

Ryk ned i stakes.

Og brug de penge du vill have tabt på at købe lidt coaching hos en af de små cash game chefer.

Myrup, zonki og lign tror ikke de koster en formue og de kan sikkert hjælpe dig tons.

30-12-2013 14:43 #21| 0

Jeg er bestemt ikke vindende på zoom100,overhovedet.

Spiller for hyggen skyld men derfor vil jeg da gerne blive bedre.

Jeg vil have ham af sit air for at undgå det river shove han laver for jeg tror aldrig at jeg kan kalde det.

30-12-2013 14:45 #22| 0

Fejlskrevet fra min side

Redigeret af uberkelner d. 30-12-2013 14:51
30-12-2013 15:19 #23| 0

Hvorfor CR turn med tanke på at folde hans air ud, hvis du kan holde den inde ved call turn og call river?

30-12-2013 15:41 #24| 0

Jamen det kan jeg sagtens se.
Hele linien er bare spillet så weak at jeg kommer i tvivl om det hele.

Og jeg kan også sagtens se at CR er en dårlig beslutning men man leder vel efter andre muligheder når det man gjorde ikke virkede.

Har siddet i samme spot i dag,dog på zoom25, og her valgte jeg cbet og tog potten ned.

Men tak for svar

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar