PS4: Formel 1 2020 Online liga - vil du være med?

#1| 0

Hej, 

 

her i corona-tiden har jeg og nogle venner/bekendte kørt online liga i Formel 1 på PS4. Vi er normalt 8-10 mand pr. løb, men kunne godt tænke os nogle flere på gridden, da det er lidt sjovere, end at køre imod dårlige bots. 

 

Der er plads til alle, gode som dårlige, det vigtigste er blot at man kører fair og ikke prøver at køre folk af banen med vilje og ødelægger andres løb. 

 

Vi kører med rigtige biler, dvs. at Mercedes performer bedre end en Williams, dette gør vi da spændet mellem de gode og dårlige godt kan være stort, og de dårlige kører så i de bedste biler for at få mere lige races. 


Det er heller ikke et krav at man er der til alle løb. Normalt er én sæson 12-14 løb og det er så kun de 9-11 bedste der tæller, således at man kan melde afbud 3 gange uden at det har indvirkning på ens chance for at vinde overall. 

 

Lidt hurtig info:

Tidspunkt: Torsdage kl. 20.30

Race: 50% løb (tager ca. 50 min med kval. og 1 time hvis det er regnvejrsløb.

Damage: Ingen damage på bilerne

Pit: Der skal pittes mindst én gang og køres på to forskellige slags dæk. 

Kval: One-Shot Qualifying. 

Vejret: Dynamisk, så det kan sagtens begynde at regne under et løb

Point: Vi kører efter DTM modellen, så det er 20, 17, 15, 13, 11 til de første 5 pladser. Udover det får man 2 point for hurtigste omgang og 2 point for pole-position. 

 

Nedenfor er vedhæftet løbskalenderen, som vi kører. Som I kan se er vi halvvejs i sæsonen, men der er lige tre nye der har meldt sig på banen, så derfor ville vi lige se om vi kunne få yderligere folk med.

 

Bonusinfo: Formel 1 2020 er pt. på tilbud på Playstation Store og koster 270 kr. imod de normale 540 kr.

 

 

Så skriv endelig hvis I har lyst til at være med, eller har en søn der allerede spiller det eller lignende, som godt kunne tænke sig at være med. Vi kører en sæson efter den her igen, så det kunne være fint for nye at komme ind og være med allerede nu, så vi kan se hvordan folk performer, så de får den bil der passer bedst til dem i den nye sæson. 

 

Godt nytår til jer alle. :-) 

31-12-2020 13:37 #2| 0

Øv ville gerne være med. Men kan se at de eneste to dage jeg ville kunne er 4 og 18 Februar.

 

Så gider ikke købe det for at spille med jer to gange.

 

Spiller i andre bil spil på PS ?


Ville gerne spille mod nogle danskere i Pcars 2, eller Assetto corsa :-)

31-12-2020 15:06 #3| 0

Lyder da kanon liret! Spiller i på stik eller med rat og pedaler? Og er den ene del at foretrække? 

31-12-2020 15:42 #4| 0

@klondike

 

Desværre - det er kun Formel 1 vi kører. :-)

 

@Nitrrrrrram

 

Det er ca. halvdelen der kører med rat og halvdelen med joystick. Mine tre venner har faktisk alle fået rat og pedaler her i julen og jeg selv kører med joystick. Der er ingen tvivl om at rat og pedaler er hurtigere end joystick når man har lært det, men det kræver også en del timers træning, før man er hurtigere med rat end med joystick. 

 

Men det betyder ikke noget om du kører med det ene frem for det andet ift. at være med. 

01-01-2021 14:58 #5| 0

@Slclausen

 

Jeg prøver lige at hente demoen på PS store.

 

Hvis jeg kan lide spillet køber jeg det nok uanset hvad. 

 

Kan se man kan få Schumacer Deluxe edition for 40 kr mere. Er det det værd ?

Redigeret af klondike d. 01-01-2021 17:53
02-01-2021 20:01 #6| 0
klondike skrev:

@Slclausen

 

Jeg prøver lige at hente demoen på PS store.

 

Hvis jeg kan lide spillet køber jeg det nok uanset hvad. 

 

Kan se man kan få Schumacer Deluxe edition for 40 kr mere. Er det det værd ?

 

 Ingen idé, går ud fra det betyder man får nogle ekstra biler i Multiplayer. 

03-01-2021 16:41 #7| 0

@Slclausen

Det kan da godt være du kan signe mig op til et sæde i en mercedes, hvis jeg skal have en lille chance for at følge med :-)

 

Hentede spillet igår, har dog også F1 2018 og 2019 men det er mest knægten på 9 der spiller og ham kan jeg ikke følge med :-/

 

Hvad tider kører i under træning til det næste løb? 

 

Jeg prøver at hellige de næste par aftener til F1 2020 og så ser vi om der er fremskridt i formkurven :-)


Skal der køres med en speciel setting til løbet med hensyn til gearskift/hjælpe assists osv.?


 

04-01-2021 10:04 #8| 0

@sloth

 

Der er allerede signet folk op til mange af bilerne, men der er plads i en Renault. 

Jeg har ikke trænet den nye bane endnu, så det ved jeg faktisk ikke lige. 

 

Ift. settings, så er det helt op til dig selv. Du kan køre med alt den hjælp du vil, men du kører selvfølgelig hurtigere jo mindre hjælp du har på - hvis du kan styre bilen. :-) 

04-01-2021 10:49 #9| 0

@Slclausen

 

Jeg vil også gerne være med, hvis det er i orden at jeg kun kan deltage i få løb i den første nuværende sæson.

 

Håber på jeg kan deltage i flere løb i jeres næste sæson. Men så kan i da få fyldt feltet ud og jeg kan spille med nogle andre danskere :-)

 

Hvad er jeres PSN ID ?

 

Mit er klondike_rush

 

@sloth

 

Add mig også gerne så kan vi sammenligne tider :-)

 

 

04-01-2021 11:34 #10| 0

Jeg vil gerne deltage i jeres liga.

Søger man efter ligaen eller skal du tilføje? Hedder KSA00Y på PS.


Hvordan er reglerne med at bruge assist i løbet?

04-01-2021 15:58 #11| 0
klondike skrev:

@Slclausen

 

Jeg vil også gerne være med, hvis det er i orden at jeg kun kan deltage i få løb i den første nuværende sæson.

 

Håber på jeg kan deltage i flere løb i jeres næste sæson. Men så kan i da få fyldt feltet ud og jeg kan spille med nogle andre danskere :-)

 

Hvad er jeres PSN ID ?

 

Mit er klondike_rush

 

@sloth

 

Add mig også gerne så kan vi sammenligne tider :-)

 

 

 

Fedt. Det er helt fint at deltage i de løb du har tid til. Jeg tror vi for nuværende er 12 faste og så en 5-6 der dumper ind, når det lige passer ind i deres program. Jeg skriver lige en PM med PSN ID.

 

KSA007 skrev:

Jeg vil gerne deltage i jeres liga.

Søger man efter ligaen eller skal du tilføje? Hedder KSA00Y på PS.


Hvordan er reglerne med at bruge assist i løbet?

 

 Cool - jeg får lige min ven til at tilføje dig, det er ham der står for ligaen. Skriver lige en PM til dig også. 

 

Ift. assist, så er alle assists tilladt, men der er en del som kører med begrænset assist og et par få, som næsten ingen assists bruger. 

04-01-2021 18:26 #12| 0
Slclausen skrev:

@sloth

 

Der er allerede signet folk op til mange af bilerne, men der er plads i en Renault. 

Jeg har ikke trænet den nye bane endnu, så det ved jeg faktisk ikke lige. 

 

Ift. settings, så er det helt op til dig selv. Du kan køre med alt den hjælp du vil, men du kører selvfølgelig hurtigere jo mindre hjælp du har på - hvis du kan styre bilen. :-) 

 Renault er helt fin med mig :-) tænker ikke det gør den store forskel på mit niveau.


hmm.. som det ser ud nu, har jer ret meget assists på og kæmper stadig med at lave en godkendt tid, hvilket er ret svært for mig uden at tiden bliver annulleret.

Jeg kæmpede hele aftenen igår for at lave en tid.

Som bedste godkendte tid lød på. 1.21.821

knægten har så lige slået mig godt og grundig efter 18 omgange lavede han 1.17.801


så nu ved jeg hvad jeg skal slå i aften.


klondike skrev:

@Slclausen

 

Jeg vil også gerne være med, hvis det er i orden at jeg kun kan deltage i få løb i den første nuværende sæson.

 

Håber på jeg kan deltage i flere løb i jeres næste sæson. Men så kan i da få fyldt feltet ud og jeg kan spille med nogle andre danskere :-)

 

Hvad er jeres PSN ID ?

 

Mit er klondike_rush

 

@sloth

 

Add mig også gerne så kan vi sammenligne tider :-)

 

 

 Jeg adder dig i aften når jeg har sendt ungerne i seng :-)

09-01-2021 22:31 #13| 0

Du er så skyld i, at jeg lige fik blod på tanden igen, og ville have en PS. 😊😊
Og så kunne jeg godt tænke mig at joine jeres F1, meeen der skal lige bankes noget rust af først, og vi snakker ikke lidt rust, vi er der hende, hvor WD40 giver op og pedalerne stadig sidder fast, eller for at blive i bil snak, så kunne jeg ikke klare et syn, sidst jeg spillede PS overvejede de ikke en gang at lave en PS 2, men jeg bar syg god til Gran Turismo, så vi er altså tilbage til, hvor PN havde hvid baggrund, på et stykke tomt A4 papir, altså ikke opfundet.
Så der skal trænes først, så ville høre om man kunne trække den til næste sæson og så joine der?
Har købt min nevøs PS4, så håber den kan klare spillet, lige nu låner jeg hans konto, så skal lige finde ud af, at nulstille den og lave min egen konto, det tager nok de første 2 uger, men håber jeg når i mål, inden i starter den nye sæson.
Kan dog være, jeg gerne vil ind før, men den kontroller og mine evner og alder, er ikke helt enige om, hvordan den skulle have været designet, men det må jeg jo affinde mig med, hen af vejen. 😊😊

Ps.
PS 1 til salg for en billig penge. 😂😂

10-01-2021 09:27 #14| 0

Er der stadig ledige pladser? 😊

10-01-2021 10:07 #15| 0
flovmanden skrev:

Du er så skyld i, at jeg lige fik blod på tanden igen, og ville have en PS.

 

 Haha, godt med lidt god indflydelse. :D 

 

peller skrev:

Er der stadig ledige pladser?

 

 Jeg skal lige finde ud af det - i sidste løb var vi 16 kørere + 4 bots, så der er ved at være fyldt op på gridden. :-)

 

12-01-2021 10:35 #16| 0
Slclausen skrev:

 

 Haha, godt med lidt god indflydelse. :D 

 

 

 Jeg skal lige finde ud af det - i sidste løb var vi 16 kørere + 4 bots, så der er ved at være fyldt op på gridden. :-)

 

 

 Det må du gerne, så kan jeg købe spillet hvis der er plads

12-01-2021 10:49 #17| 1

Vil lige sige hvis nogen overvejer at købe spillet.

Så er det også med under PlayStation now abonement.

Det koster så 470 kr. For et år. Men så får man også adgang til ca. 700 andre spil.

Det valgte jeg at gøre. Er lidt dyrere end bare at købe spillet. Men syntes det er en ok god deal når alle de andre spil er med 🙂

12-01-2021 11:33 #18| 4

@Slclausen

 

Hmm.. 

Det var et dyrt opslag du lavede



Redigeret af sloth d. 12-01-2021 11:34
13-01-2021 11:55 #19| 0

@peller

 

Jeg tror ikke der er plads pt. desværre. Vi er pt. 17 kørere, 5 usikre og et par venner til folk som også har meldt sig klar. 

 

@sloth 

 

Haha, fedt! Så er du også en del af rat/pedal gruppen - jeg var egentlig også overrasket over hvor mange der kører med det. Så er det bare at øve sig. :-)  

13-01-2021 12:11 #20| 0
Slclausen skrev:

@peller

 

Jeg tror ikke der er plads pt. desværre. Vi er pt. 17 kørere, 5 usikre og et par venner til folk som også har meldt sig klar. 

  

 Bummer, men så må jeg bare i gang selv :-D

13-01-2021 18:29 #21| 0
Slclausen skrev:

@peller

 

Jeg tror ikke der er plads pt. desværre. Vi er pt. 17 kørere, 5 usikre og et par venner til folk som også har meldt sig klar. 

 

@sloth 

 

Haha, fedt! Så er du også en del af rat/pedal gruppen - jeg var egentlig også overrasket over hvor mange der kører med det. Så er det bare at øve sig. :-)  




Tror også set er meget godt, der ikke er plads lige nu, tror aldrig jeg har bedt en kontroller holde kæft så mange gange i mit liv, vidste ikke engang det kunne snakke, så blev lidt overrasket. 😂😂
Men nemt er det formel1 ikke.

Købte også play now, så øver bare videre.
01-02-2021 18:15 #22| 0

Vi starter en ny sæson på torsdag. 

 

Vi er pt. 17 faste og 5 indskiftere, hvilket vil sige, at de 17 minimum deltager i 10 ud af sæsonens 13 løb. 

 

Hvis der er nogen af jer der er klar som fast/indskifter, så skriv. Dog er der kun Haas, Alfa Romeo og Williams tilbage at slåsse om.. :-) 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar