PLO500, reg.

#1| 9

Hej Pn,

Jeg har i mange år haft glæde af dette forum, uden dog for alvor og være en del af det - det tænker jeg der skal laves om på :-)

Tænker jeg starter min gang herinde med en analyse af en hånd fra en session i weekenden da jeg gerne vil bidrage med at få gang i analyserne i omaha kategorien.


Hånden er spillet på danskespil

Blinds er 2,5-5$ med ante på 0,50$

Hånden :

Bordet er 4 handed, villian potter fra knappen hero kalder i bb. Floppet går check, ckeck.

Hero turner nuts og leader 44,25$ ud i en pot på 61$





villian er dygtig og vindende spiller på midtstakes.


Jeg er interreseret i at hører jeres tanker om at kalde turn og lade ham hænge sig selv eller om i får den ind.

Jeg håber jeg har lagt hånden op så det er overskueligt.


/Cherriecotton




11-06-2020 12:24 #2| 0

Jeg er live spiller.. og live er der ikke mange der forhøjer på turn og folder ... med alle de draws ville jeg skubbe dem ind.. Han potter turn så kan ikke se det er et bluff og hvilken combo der er pot folder .. 

11-06-2020 12:24 #3| 0

Jeg kommer ind der, men jeg er ikke plo spiller. Der er bare mange kort der dræber action og som han checker bag på river. 

11-06-2020 12:39 #4| 0

Jeg er bestemt heller ikke plo spiller, men med den linje han tager, har I så ikke altid samme hånd? Så er spørgsmålet, om hans redraw er bedre end dit, men det er vel svært?

11-06-2020 12:42 #5| 0

Spiller heller ikke de spil.

 

Men velkommen til og undskyld hvis det jeg siger bare er støj / noget vås.

 

Spiller du ham ofte, kan du se dig selv have bluff du shover ind over her, især med tanke på at ( Min attagelse ) han måske selv har en del af de bluff comboer du kunne finde på at bluffe med i det her spot.

 

Hvis ikke tror jeg call er godt. Udfra et mere langsigtet perspektiv.


Men ja svært at sige hvad der er højest EV i det aktuelle spot.

11-06-2020 12:45 #6| 1

Kan ikke rigtig se et argument for at slowplaye her. Vores hånd er ret sårbar og det er usikkert om vi får betaling på visse rivers, så jeg ville mene det er bedre at komme ind nu eller eventuelt at få ham til at folde en høj % equity med så meget dødt i puljen.

 

 

11-06-2020 12:46 #7| 0

Jeg er en Holdem-muppet, så tag det for, hvad det er.

 

Men jeg forestiller mig, at vi har en række stærkere kombinationer, vi hellere vil trappe med. Eksempelvis K968/ AT68/ 9x9x68/7x7x68.

Redigeret af Løpenthin d. 11-06-2020 12:47
11-06-2020 12:49 #8| 0
Cherriecotton skrev:

Hej Pn,


 

 All in... 

Imo giver det slet ingen mening at lade ham hænge sig selv, der er ingen river du meget meget gerne vil se udover, ruder 6 eller klør 6. (og denne er en action killer)  
Aktuelt er der ingen kort, hvor du få mere betaling på river, udover hvis i splitter.. 

Det skal ind nu, og så håbe han har 86 uden redraws. . 


11-06-2020 12:51 #9| 1

Synes sgu det er ret morsomt at alle der har skrevet lige får meldt op at de egentlig ikke spiller PLO, men nuvel får du lige deres mening alligevel

11-06-2020 13:05 #10| 0

Lowstakes-plo spiller her. Jeg ser hånden som værende for svag til at trappe med, og der er for mange rivers vi ikke har lyst til at se - specielt oop. Jeg får pengene ind på turn her alle dage.

11-06-2020 13:06 #11| 1
Alhandinho skrev:

Synes sgu det er ret morsomt at alle der har skrevet lige får meldt op at de egentlig ikke spiller PLO, men nuvel får du lige deres mening alligevel

 

 Ja problemet er nok, at der er ganske få Danske Spillere der spiller de takster og er vindende. 


Samt det nok er meget begrænset hvorvidt de har lyst til at give gratis råd i en random PN tråd. Sagt på en anden måde, det koster kr at få konkret brugbar viden jo højere takster man spiller.

 

Men derfor er det jo stadig meget sjovt for os andre fisk at gøre os tanker om hånden. Det må man kunne tage med hvis man vælger at poste i analyse kategorien herinde :-)

11-06-2020 13:11 #12| 1
klondike skrev:

 

 Ja problemet er nok, at der er ganske få Danske Spillere der spiller de takster og er vindende. 

 

Samt det nok er meget begrænset hvorvidt de har lyst til at give gratis råd i en random PN tråd. Sagt på en anden måde, det koster kr at få konkret brugbar viden jo højere takster man spiller.

 

Men derfor er det jo stadig meget sjovt for os andre fisk at gøre os tanker om hånden. Det må man kunne tage med hvis man vælger at poste i analyse kategorien herinde :-)

 

 Ja det er jeg helt enig i, det var også skrevet med et glimt i øjet :)

11-06-2020 13:20 #13| 0

Har ikke den store viden om PLO, men er nysgerrig. 

 

Hvilke slags bluffs bør villain have i sådan et spot? 988x, 566x, 788x, J88x?

11-06-2020 13:40 #14| 0

Nu kender vi jo ikke Villains view på dig ... ser han dig som loose, der prøver at stjæle alle pots der går check-check, eller er du mere Nitty (for en PLO spiller) ?

Den viden vil jo afgøre hvor ofte han tror han kan skubbe dig af en medio hånd .. og derved måske betyde vi giver ham lidt mere red til løkken.


Dog tror jeg at der er meget få air bluff i hans range - og de fleste flush draws vil være bedre end dine.

Så hvis du kalder så skal du også være klar til at lukke øjnene alle de gange bordet parre sig, eller der en flush completer og bare trykke CALL og håbe det bedste .....

 

Så foretrækker jeg et allin, hvor han måske folder en pæn EV hvis han sætter dig på en bedre flush draw end han har + hans evt. set.

f.eks. 9964 ; 9987 ; 7789 eller 7765  alle kombier med med 2 eller 2

11-06-2020 13:42 #15| 2

Jeg er sindsyg god til plo!
Hvor ofte tænker du villain bluffer her? Som udgangspunkt vil jeg bare gerne ind her med alle vores lækre redraws og det vel kun er a,2,3,4,6 i ruder og klør der ikke skaber bedre mulige hænder derude...

Selvfølgelig hvis du tror villain ofte better rene bluff hænder her( idet han jo aldrig kan folde noget med Equity hvis vi moser) så kan du vel også bare lukke øjnene og calle og så c/c alle rivers..

Redigeret af djoffer d. 11-06-2020 13:43
11-06-2020 16:59 #16| 9

Altid all in i det her spot. Kørte en sim i Monker og her slowplayer vi aldrig 86 - Og her raise/folder btn 20% hvis vi shover, hvilket jeg vil vove og påstå ingen gør. Ideen med at slowplaye supernuts oop i PLO er ikke specielt fed da vi ofte misser value hvis V fx også har 86 uden redraws, KK med FD eller QJT med fd. 

Desto dybere vi bliver vil monker nok begynde og flatte de dårligste kombinationer af 86 uden redraws da disse ofte faktisk vil have dårligere eq mod V's range, og de bedste, såsom den vi har, vil altid bliver 3bettet på floppet.

Redigeret af fox1 d. 11-06-2020 17:00
11-06-2020 22:27 #17| 0

Super fedt med svar fra lidt forskellige spillere :-)


jeg vender lige tilbage imorgen med egne tanker.

11-06-2020 22:33 #18| 0

Jeg er enig med flertallet i det her forum. Hans raise fold frequency er givetvis så lav, at der et givetvis er spild af et trap i ren $ev.

 

Det er nu et god trap i mine øjne med blockers. Hvis der kører noget metagame, og vi spiller meget mod villain, så kan jeg sagtens være ombord på trappet.

11-06-2020 22:54 #19| 0

Som de fleste andre er inde på reraiser for det meste her med redraws med mindre vi blockker for meget af villians continue range, det er oplagt at i har samme hånd omend du har et lavt flush redraw så raiser vurder jeg raise er større ev end call. 

Jeg vil gerne påpege en anden ting og det er et klart fold preflop, nu skriver du ikke hvordan den gik. Så jeg går ud fra du åbner i CO og flop er checked. Limp kan næsten aldrig komme på tale med mindre man sidder med en hyper aggressiv efter sig og slet ikke med denne hånd.

6sTh3s8h er alt for disconnected især med en dangler 3'er trækker den virkelig ned!






11-06-2020 23:08 #20| 8

Fold pre

Pot turn

Jam nu

12-06-2020 17:28 #21| 0
fox1 skrev:

Altid all in i det her spot. Kørte en sim i Monker og her slowplayer vi aldrig 86 - Og her raise/folder btn 20% hvis vi shover, hvilket jeg vil vove og påstå ingen gør. Ideen med at slowplaye supernuts oop i PLO er ikke specielt fed da vi ofte misser value hvis V fx også har 86 uden redraws, KK med FD eller QJT med fd. 

Desto dybere vi bliver vil monker nok begynde og flatte de dårligste kombinationer af 86 uden redraws da disse ofte faktisk vil have dårligere eq mod V's range, og de bedste, såsom den vi har, vil altid bliver 3bettet på floppet.

 

 Fandme stærkt indlæg!




12-06-2020 17:33 #22| 0

Jeg må ærligt indrømme jeg må have sovet i timen da jeg valgte at kalde turn og jamme riven på en klør 3.


aktuelt havde villian A776

Redigeret af Cherriecotton d. 14-06-2020 10:16
14-06-2020 09:23 #23| 0
Cherriecotton skrev:

Jeg må ærligt indrømme jeg må have sovet i timen da jeg valgte at kalde turn og jamme riven på en klør 3.


aktuelt havde villian A776

 

 Var turn ikke 7h?

14-06-2020 10:15 #24| 0
Advisored skrev:

 Var turn ikke 7h?

 

 Jo, tastede forkert :-)





Redigeret af Cherriecotton d. 14-06-2020 10:19
14-06-2020 11:18 #25| 0
Cherriecotton skrev:

Jeg må ærligt indrømme jeg må have sovet i timen da jeg valgte at kalde turn og jamme riven på en klør 3.



aktuelt havde villian A776




Kalder villain river??

Men ellers en meget god pointe iforhold til hvorfor shove turn er bedre, han kan jo aldrig folde andet end rent bluff i spottet
14-06-2020 14:43 #26| 0
djoffer skrev:

Kalder villain river??

Men ellers en meget god pointe iforhold til hvorfor shove turn er bedre, han kan jo aldrig folde andet end rent bluff i spottet

Ja, han snappede riven.


 

14-06-2020 21:44 #27| 0

Jeg bruger lige samme tråd, er der nogle af jer der spiller på danske som heller ikke kan se jeres rake back under mine tilbud?


jeg har haft fat i supporten, men de fatter pretty much intet og siger det er mig der ikke kan finde fanden “mine tilbud”

14-06-2020 21:47 #28| 0

@danske spil

15-06-2020 01:03 #29| 0
Cherriecotton skrev:

Jeg bruger lige samme tråd, er der nogle af jer der spiller på danske som heller ikke kan se jeres rake back under mine tilbud?


jeg har haft fat i supporten, men de fatter pretty much intet og siger det er mig der ikke kan finde fanden “mine tilbud”

 Du kan følge din belønning til venstre for din saldo når du er logget ind hvis det er bærbar,er det mobil så kan jeg heller ikke finde det nogen steder. 

 

15-06-2020 03:27 #30| 0
BUMS4 skrev:

 Du kan følge din belønning til venstre for din saldo når du er logget ind hvis det er bærbar,er det mobil så kan jeg heller ikke finde det nogen steder. 

 

 

 Netop, men den er væk for mig både i klienten og i app’en

15-06-2020 07:21 #31| 1
Supportprofil
Cherriecotton skrev:

 

 Netop, men den er væk for mig både i klienten og i app’en

Gider du smide et par screenshots min vej? Og du har prøvet en simpel geninstallering? Du kan sende til [email protected]


Rasmus



15-06-2020 07:40 #32| 0
Danske Spil skrev:

Gider du smide et par screenshots min vej? Og du har prøvet en simpel geninstallering? Du kan sende til [email protected]

 

Rasmus




hey jungle,

jeg har en lang korrespondance kørende med 4 forskellige på jeres service mail. Jeg videresender mailen der burde være alt info. Tak for hurtigt svar:)

 

28-06-2020 02:27 #33| 2

Er jeg Villian?

28-06-2020 18:53 #34| 0
Kipster skrev:

Er jeg Villian?

 

 Hvis du går under samme nick derinde så nej

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar