PLO200 Wrap med farvetræk

#1| 0

Jeg er begyndt at spille lidt PLO som afveksling fra NL hold'em.

Jeg har siddet ved bordet et godt stykke tid efterhånden.
Skurk tror jeg har spillet før. Synes ihvertifald ikke at have set ham out of line.
Han sidder med $336 og jeg dækker.

Jeg åbner CO til $7 med A967 og han betaler som eneste mand i sb.

Flop: 853 ($23)
Skurk bets $23
Helt calls $23 (?)

Turn: J ($69)
Skurk bets $69
Helt ?

Han har ca 237 bag.

Blev virkelig i tvivl da vi er semi dybe. Og hvis jeg kommer over toppen på floppet, mener jeg ikke jeg får aktion af et nøgent set eller lign. Så hvis jeg får meget mere aktion må han vel dække mit farvetræk?
Er det så ikke bedre at tage den passive linie her? Og på turn er et call vel os i orden?

Er PLO donk så bare giv den gas og lær mig lidt :)

12-05-2009 16:05 #2| 0

Kalder en gang til og kalder bare floppet.

Hvis han er ude i noget snavs med luft eller en svag draw får vi alligevel ret ofte lov til at tage potten ned på river når han giver op. Eller vi får lov at checke et A bagude mod hans broken draw

Med stacks og kun en 7 høj flush draw er jeg heller ikke meget for at raise flop. Det kan hurtigt blive et ret dyrt semibluff hvis vores fd er dækket.

Selvfølgelig er vi favoritter mod nøgne set. Men alt afhængig af hvor løs/tight han er preflop er der ikke så mange sets i hans range. De fleste er godt klar over at baby par ikke er meget værd i PLO. På et KT8 flop er det langt mere sandsynligt at han har et set. For øvrigt er vi ikke stor favoritter mod et set og hvis vi er så uheldige at han har set+bedre fd er vi helt i skoven

12-05-2009 16:17 #3| 0

Gjorde det samme og havde samme tanker som dig. Den med settet fik jeg heller ikke forklaret særlig godt, men du fik det beskrevet meget godt :)
Og moser vi bare hvis vi er 100xbb dybe?

Misser i hånden og han stikker 150 ud på river hvor jeg fint smider.

EDIT: Self ryger pengene ind 100xbb dybe.

12-05-2009 22:42 #4| 0

raise på floppet, du har en super hånd!!! og skulle han dukke op med topset+bedre flush, hvilket jo er ret usandsynligt, så er du stadig helt ok med..det er raise any day i min bog!!!
og jo selvfølgelig får du aktion af nøgent set, hvordan skulle han kunne folde det??

12-05-2009 22:52 #5| 0

HEPTAGNIA, kan du ikke prøve at sætte en range op der vil give aktion her?

13-05-2009 00:07 #6| 0

Myth

Semibluffet bruger vi jo også til at skyde nogle hænder af, så måake skal der ligeså emget sættes en range op for hvilke hænder der vil folde hvis de får potbet på nakken på floppet.

Dermed ikke sagt at jeg selv giver nakke. Tror jeg skal kende lidt emre til villain før jeg ved hvad jeg vil gøre her.

Det er ikke så mange villains der leader pot ud HU flop med et set, på trods af der ligger draws derude, men du siger villain virker ok spillende, så set kan sagtens være i hans range synes jeg. Ligeså kan to par combis og combodraws.

Måske er de eneste ting der giver potten op af de hænder to par combis, så jeg kan nok egentlig godt lide den passive linie.

Men så igen, vi er favorit mod set, så det eneste han ikke må have er et bedre draw og jeg ender sgu nok med at fastplaye hånden på fuld gas.P

13-05-2009 00:25 #7| 0

Altså, den der med at vi ikke får action medmindre han har floppet top set med nut farvetræk, openended wrap, med bagdørsfarvetræk as well, og blocker kort og jeg ved ikke hvad tankegang skal altså liiiige revideres engang imo!

Det var altså dengang de gamle live sjufter sad og spillede live PLO med hinanden med deres super nittede stil, 500bb dybe i et game der i forvejen var for højt...

Synes jeg har set argumentet flere gange før, men giver ikke særligt meget for det :)

13-05-2009 00:27 #8| 0

Med mindre villain har historie som passiv (som ikke skyder turns efter floats) synes jeg ikke flop call er et godt play af to grunde:

a) De eneste kort vi gider at se paa turn er OK action killers (og vi kan aldrig vaere sikre paa at vores wrap outs i spar er outs).

b) Hvis vi ikke rammer paa turn bliver vores wrap/flush equity klart forringet.

Udover dette folder jeg nok bare ud paa J turn, eftersom vores wrap ikke laengere er til nuts.

(Jeg synes ogsaa spot er super-awkward pga stacksizes og dette taeller for et call, specielt fordi vi maaske kan tage pot hvis villain checker til os paa turn).

13-05-2009 00:31 #9| 0

Umiddelbart vil jeg give nakken postflop for at udvise styrke, jeg har en super draw og har masser at ramme, og jeg vil hellere lade ham blive usikker istedet for at floate et continuation bet som kan virke (og til dels også er) lidt donket bare at limpe, caller han følger jeg op på turn med et semi-valuebet ligegyldigt turn.

Til min post vil jeg dog nævne at mit spil self afhænger lidt af hvad følelse jeg har på villain, men jeg mener bare man skal være mere aggro med så gode draws istedet for som regel bare at limpe og have en vammel beslutning på turn når han som de regel gør, følger op på sit cbet og skyder 2'nd på turn.


13-05-2009 00:33 #10| 0

I min bog er det også fuld gas!

Umiddelbart ligner et instant pot fra villians side ikke et fd, og jeg vil derfor selv spille som om mit fd er good. Jeg ser det ikke som sandsynligt at villian skyder pot med set + fd, men derimod går i trappy mode. Ligeså har du jo dit wrap, så det er simpelthen bare ind med skillingerne.

Hvis man spiller den passivt kommer der ligeså et value dilemma hvis flushen lander.

bare min plo100 tankegang.

13-05-2009 00:41 #11| 0

Efter at have taenkt lidt mere over haanden kommer jeg bare til midten paa floppet og saa hurtigt som muligt her.

Til dem som siger at vi er crushed mod top set med nut flush draw skal det naevnes at vi godt nok er bagud, men slet ikke crushed (vi har omkring 40% equity). Hvis vi har 40% mod toppen af hans range, saa er det imo bare til midten.

13-05-2009 00:48 #12| 0

Min linie ville være at jamme floppet for at give mig en chance for et freecard på turnen hvis vi misser.

Ingen tvivl om at en lidt tænkende villian ofte skyder en 2nd barrel hvis turnen ikke completer nogle draws efter vores flopcall.

13-05-2009 00:56 #13| 0

Tak for de mange givende svar.
Det hjalp virkelig at få det skåret ud i pap :)

13-05-2009 00:58 #14| 0

Sq meget glad for denne tråd.

@ Pokerheh

Jeg var helt sikker på vi var klart større dogs mod set + bedre fd, ved ikke helt hvorfor. Jeg må give mig og ryge over i "jam flop" lejren

13-05-2009 01:02 #15| 0

"Til dem som siger at vi er crushed mod top set med nut flush draw....."

Hvis man er top-paranoid, så skal man til psykriatisk afdeling. Ikke spille poker?

Som minimum caller jeg turn, raise turn eller flot er også ok. Skal have mere info om villian hvis jeg skal have stort bias mod den ene eller anden strategi.

Mvh.
Eksplicit

13-05-2009 01:07 #16| 0

@ Holch

To ud af de sidste spar giver os straight flush. Det er grunden til at vi har temmelig god equity selv mod nut flush. Havde vi bare haft en 7 high at traekke paa var vi helt i kaelderen (noget der ligner 27-28%).
Vi er sjaeldent daarligt inde her (hvis vi har farven for os selv er vi som regel rigtig godt inde)

13-05-2009 02:58 #17| 0

Hvis ikke midten ----> fold pf. ----> lad være med at spille PLO

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar