PLO100: River barrel?

#1| 0

Villain er en ok reg ifølge PTR (4bb/100). Har ham til 28/19/2 over en mindre sample. Uden at vide det 100%, tror jeg, han caller for meget pre/post OOP.
Jeg har smidt et buyin til ham i en 4bettet pot, hvor vi kommer ind på et J83-tt flop og hans JT87ss holder mod mine AAxx+FD.

Hero ses som en aggro reg. Han er nok en smule træt af min 3bet kanon.

Hero: 132$ på BTN
Villain: 215$ i CO

Hero AQT9

Villain raises 4$
Hero raises to 13$
Villain calls

Flop: 38J - pot: 28$

Villain checks
Hero bets 17$
Villain calls

Turn: K - pot: 62$

Villain checks
Hero bets 38$ (64 bag)
Villain calls

River 8 - pot: 138$

Villain checks
Hero shoves 64$

Like? Planen var at shove næsten alle rivers, men jeg er i tvivl efterfølgende. Det kunne være fedt med inputs til villains turn c/c-range givet stacks.

12-02-2012 10:00 #2| 0

Er ikke fan af bluff river under halv pot, naar en masse draws misser,- isaer mod en der "nok er en smule traet af 3b kanonen"

12-02-2012 11:35 #3| 0

Jeg er heller ikke den store fan af river bluffet her med så lille et bet tilbage.
Din betsizing er lidt mystisk, hvad repper du her? Har du en made hand better du vel nærmest aldrig lidt over halv pot på turn med SÅ wet et board og de stacks..?
Mht villains range på turn vil jeg gætte på J8xx, 789Tr eller lignende. Uden mere kendskab til ham er det lidt svært at se hvilken type hænder han kan have som kan calle 2 streets men ikke vil ha dem ind på flop eller turn i en 3b pot oop.
Men i den pot her vil jeg 100% fokusere på eget spil/linje for uanset hvad Villain måtte ha giver din linje ingen mening, har du et draw bør du vel checke bag på turn medmindre det virkelig er et monster draw.Og om det er et monster draw eller en made hand vil du vel stadig bette turn langt højere, Villain får jo nærmest ikke chancen for at kunne smide når dit bet er så lavt. Som spillet checker jeg river, det eneste dit riverbet får til at folde hvor vi ikke allerede er foran er vel split pots og dem er der ikke mange af.

12-02-2012 13:28 #4| 0

Jeg synes egentlig det er fint nok. Du satser 64 for at vinde 138 og jeg synes han have en masse draws der misser.
@ heptagenia
han har tæt på aldrig J8xx her, hvorfor ville han ikke raise floppet på sådan et wet board og vel egentlig også turn. og ja, han kan have have T987, men han kan vel også have bare T97x? eller JT97 som han vel folder? og mht han ikke repper noget.. det gør han da? Han kan både reppe AAxx og diverse huse.
Imo er det helt tosset af checke bag her, da han nærmest altid har draw og du sagtens kan have en stor hånd.
Jeg synes egentlig 8'eren er et fantastisk kort at skyde videre på da det tæt på aldrig improver hans hånd.

12-02-2012 14:00 #5| 0

din range er kun missede draws. Han bør kalde alle Konger og knægte, selv par 3.

12-02-2012 14:29 #6| 1
Requiem skrev:
din range er kun missede draws. Han bør kalde alle Konger og knægte, selv par 3.


Ah, ro på nu. Havde du skrevet det samme hvis Hero havde KKxx, KJxx, J8xx?
12-02-2012 14:42 #7| 0

Synes det er et fint shove her.

Jeg tror villain vil folde i de fleste tilfælde, medmindre han har slowrollet JJxx og håber på at buste any missed draw :)

12-02-2012 14:46 #8| 2

Jeg savner indlæg der sætter en range op for villain.

Lad være med at bluff hvis ikke du har en ide om hvilke hænder villain har og om du tror han folder bedre. Super fedt hvis vi barreler og han kun folder nøgne draws som vi har slået.

Mulige bedre hænder han kan have:

- 8***: Svært for ham at have den. Han folder den obv aldrig

AA: Med stacks kan det godt ske han flatter nogen hvis ikke alle AA PF. Vi kan oplagt ikke antage han flatter AA 100%, men vi kan omvendt heller ikke antage at han 4better AA 100%. Måden han spiller hånden på postflop indikerer faktisk at han kan have AA. Forstået på den måde at hvis han flatter AA PF, så spiller han den nok præcis sådan post med fx AAQ, AAT, AA97.

Jeg tror ikke han folder AA særlig tit til et barrel pga SPR ~ 1/2

- K***: Svært for ham at have. Du siger han er lidt passiv oop. Så han kan måske dukke op med AKT9, KQT/KQ9 med svag fd. Igen kan vi ikke forvente han spiller den slags hænder sådan 100%, men det kan omvendt ikke udelukkes.

Som med AA tror jeg ikke han folder Kx særlig tit, hvis nogensinde

- J***: Det er rigtig svært for ham at have en J*** hænder som ikke shipper flop men er god nok til at cc turn. QJT, JT97, AQJ9 kan det måske være.

Skulle han dukke op med fx AQJ9 eller QJT, så mener jeg der er en fin sandsynlighed for at han folder. Men det kan bestemt ikke udelukkes at han tyrer den hvis han har en hjerne. Jeg ville nok tyre, hvis jeg på en eller anden måde dukkede op med J*** her.

- Hænder som QQT9, TT97, T997, TT9/T99 med svag fd: Det kan ikke udelukkes han kan dukke op med den slags. Men det er få kombier der er af dem pga action.

Nøjagtig som med J*** er det hænder vi måske kan få ham af. Men det skal ikke udelukke at han tyrer specielt QQ.


Det er svært for ham at have par 3 eller lavere lomme par. Så glem dem.


Alt i alt er det en ret snæver range du forsøger at få ham af. Du får en fin pris på dit bluff der kun skal lykkes omkring 33% af tiden. Men jeg tror personligt på at hvis vi rester og han folder, så havde vi den bedste hånd med overvejende sandsynlighed.

Det er imo tæt, men jeg giver op fordi vi repper tyndt og det er en meget snæver range vi prøver at få ham af

Redigeret af HolchKnudsen d. 12-02-2012 14:47
12-02-2012 14:50 #9| 0
Razzer92 skrev:
Synes det er et fint shove her.

Jeg tror villain vil folde i de fleste tilfælde, medmindre han har slowrollet JJxx og håber på at buste any missed draw :)


[ ] Slowroll

[x] Slowplay

Der er en væsentlig forskel. Slowroll er klamt og uetisk. I et livespil kan du godt få alvorlig ballade hvis du slowroller. Slowplay er std og en 100% accepteret del af spillet.

Måske meget rart at vide før du sviner en gut på 2 meter og 110 kilo for at slowrolle, selvom han bare slowplayede :)
12-02-2012 15:08 #10| 0
OP

@Kulmedping,
Det giver os omvendt en god pris på bluffet. Hvilken range tror du han c/c turn med?

@Heptagenia,
Jeg synes, du er relativt meget spot off. Det er super standard med secondbarrel her, specielt på dette kort. Betsizen kan naturligvis diskuteres, men hvad er din argumentation for at bette højere? Potter du KKxx her?

@Requim + SS
Søren er spot on imo.

@Holch,
Fedt indlæg! Sender du AAxx ind på river?

12-02-2012 15:12 #11| 0

@ Grethe

Ya, jeg skyder AA for value og forventer at have den bedste hånd +90% af tiden samt at han tyrer K*** ganske ofte og det samme med QQ og som sagt måske endda værre.


En ting at overveje vedrørede sizing på turn: Hvis vi alligevel ikke fyrer 3 tønder særlig ofte når vi misser, så bør vi bette stort på turn. Det vil formentlig forøge vores fe og for en meget lille pris qua vores store draw. Derudover vil det gøre det svært for villain at cf river med marginale holdings når vi rammer.

12-02-2012 15:15 #12| 0
OP

Yeah, helt enig. Problemet er bare de gange vi misser på river, hvor vores FE vil være tilsvarende lille, antaget at vi potter turn.

12-02-2012 15:17 #13| 0
Grethe skrev:
Yeah, helt enig. Problemet er bare de gange vi misser på river, hvor vores FE vil være tilsvarende lille, antaget at vi potter turn.


Jo, men hvis vi alligevel beslutter os for ikke at fyre en blank river når vi better lavt på turn. Så er der ingen grund til at bette lavt på turn.

Formulerer jeg mig uklart?
Redigeret af HolchKnudsen d. 12-02-2012 15:18
12-02-2012 15:22 #14| 0
OP
HolchKnudsen skrev:
Grethe skrev:
Yeah, helt enig. Problemet er bare de gange vi misser på river, hvor vores FE vil være tilsvarende lille, antaget at vi potter turn.


Jo, men hvis vi alligevel beslutter os for ikke at fyre en blank river når vi better lavt på turn. Så er der ingen grund til at bette lavt på turn.

Formulerer jeg mig uklart?


Forstår godt din pointe. Det var også min intention at shove hovedparten af alle rivers (shovede aktuelt) :)
12-02-2012 16:14 #15| 0

@ SS

Det er vel ikke specielt mange KK combos som 3bettes. Det er virkelig skidt sizing med både J8 og KJ og burde kunne udelukkes næsten 100%. Samtidig checker hero formentlig en lonely J eller K bag på river. Hvorfor hero's betting range kun er missed draws.

Redigeret af Requiem d. 12-02-2012 16:21
12-02-2012 16:19 #16| 0

@Cmoosepower

jeg mener at vi ikke rigtig repper noget med vores sizing på turnbettet, at bette 38 i en pot på 62 på et så draw heavy board kan jeg bare ikke se logikken i, det gør jo at Villain caller med hele sin flop calling range der.

@ Grethe

Vi er da helt enige i at J8xx cr det flop ret ofte, men altså folk spiller ret forskelligt og på disse stakes bliver man jo ofte overrasket over hva det lige er der foregår.
Mht om jeg potter KKxx på turn, nej potbetter sjældent men tæt på her, sender med garanti et tungt bet afsted med hele min betting range på den turn.
Som sagt gør jeg det fordi jeg ikke forventer at kunne bluffe ret mange bedre hænder på river med under et halv potbet tilbage, hvorimod et tungt turnbet som efterlader dig med en lille sjat tilbage har ok FE.
Hvis du kigger dine hænder igennem for lignende spots men hvor du har en made hand, så kunne jeg godt tænke mig at høre din betsizing i de spots, kan simpelthen ikke tro du better turn så lavt med AAxx, top 2 eller sets.

12-02-2012 17:27 #17| 0
OP
HEPTAGENIA skrev:
@Cmoosepower

jeg mener at vi ikke rigtig repper noget med vores sizing på turnbettet, at bette 38 i en pot på 62 på et så draw heavy board kan jeg bare ikke se logikken i, det gør jo at Villain caller med hele sin flop calling range der.


Uenig. Han folder imo en del hænder ud, som enten har os slået eller har equity mod os. Turn er klart bedre for vores range end hans.

HEPTAGENIA skrev:
@ Grethe
Vi er da helt enige i at J8xx cr det flop ret ofte, men altså folk spiller ret forskelligt og på disse stakes bliver man jo ofte overrasket over hva det lige er der foregår.
Mht om jeg potter KKxx på turn, nej potbetter sjældent men tæt på her, sender med garanti et tungt bet afsted med hele min betting range på den turn.
Som sagt gør jeg det fordi jeg ikke forventer at kunne bluffe ret mange bedre hænder på river med under et halv potbet tilbage, hvorimod et tungt turnbet som efterlader dig med en lille sjat tilbage har ok FE.
Hvis du kigger dine hænder igennem for lignende spots men hvor du har en made hand, så kunne jeg godt tænke mig at høre din betsizing i de spots, kan simpelthen ikke tro du better turn så lavt med AAxx, top 2 eller sets.


Jeg forstår godt din pointe; Hellere realisere vores FE på turn, da det gavner vores samlede range, right?
Som jeg skrev til Holch, giver det bare et specielt riverspot. Vi c/folder vel aldrig river, uanset hvilket kort der falder?
12-02-2012 17:34 #18| 0

kan godt se pointen med 38 ind i 62, men jeg føler bare ikke villian kan have en særlig god hånd her, obv folder han ikke en 8'er og en konge er vel tvivlsom, men mon ikke han caller. Spørgsmålet er også om villian ikke skubber ind på turn med en konge+draw, men det er nok tvivlsomt.
Tror ikke en jack caller her og føler klart det ville være et -EV kald selvom han får gode odds.
Kan virkelig ikke se hvordan river ikke er et shove her.
Jeg føler bare villian har draw 9/10 gange. Kan vi ikke udlade alle boats og tæt på alle to par hænder på turn?
@ holck
God rangeopsætning, men er det ikke ret resultatorienteret at sige du vil calle med en jack her? hvor ofter 3-better vi pre og ender om med en A høj på sådan et board? Nærmest aldrig vel? Tror også han 4-better AAxx 9/10. spiller selv disse stakes og synes virkelig det er sjældent man ser folk calle et 3-bet med AA

12-02-2012 18:51 #19| 0

@ Grethe

Den range Villain kan have som har os slået og som folder til et riverbet på 64, vil de calle et riverbet på lad os sige 45?
Jeg mener at better du turn klart højere og rester mindre på river så hænger din historie bedre sammen. De gange han caller dit bluff er resultatet det samme, men de gange han har et draw uden SD value og de gange du har en made hånd vil du jo gerne ha så meget value på turn som muligt inden du får ham til at folde river.

13-02-2012 14:54 #20| 0

Jeg ser det som helt katastrofalt at betragte AQ high som havende SD value her. Langt de fleste af villains flop-flat range indeholder et par hjemmefra TT/99, QQ, der fjerner nogle af hans egne outs og giver ham selv SD value. River er imo et autobet.

13-02-2012 14:55 #21| 1

Oh ja, turnsizingen er fornuftig, synes jeg.

13-02-2012 16:24 #22| 1

enig med ab hvad angår v's flopflatrange

ja vi repper somewhat tyndt, men det gør villain også, medmindre han er fancypancy

turnsizing er fin og river er autoshove givet den pris vi får på et bluff hans range taget i betragtning

13-02-2012 16:47 #23| 1

Flop sizing er for lille og imo mere interessant end turn sizing.

13-02-2012 22:16 #24| 0

Jeg synes også flop sizingen er interessant. I mean, mod en gut der folder SÅ meget til 3bets - skal vi skrue ned for sizingen, betfrekvensen, eller begge?

13-02-2012 22:24 #25| 0

Vi skal iaf ikke have marginalt vaerre haand (f.eks second nut wrap) foer vi skal overveje serioest at checke bag.

Hvad angaar sizing synes jeg boardet er for vaadt til at vi skal bette mindre, det giver os vanskeligheder paa senere streets hvis vi goer. At least imho.

13-02-2012 22:25 #26| 0

hvor står der han folder meget til 3bets? Og forstår ikke hvorfor du hverken vil skrue sizing eller frekvens ned? Ville bette tungere og gøre det 100% med heros handske

13-02-2012 22:47 #27| 0
OP

Jeg har ikke noget realistisk billede af hans fold-to-3b stat. Min sample er <100.

13-02-2012 22:48 #28| 0

Hm, jeg har vist byttet om på en tråd. Så sætter jeg nok også sizingen lidt op på floppet.

13-02-2012 22:50 #29| 0
OP

Jep, tænkte det nok :) Har en del mere info på villain i en af de andre tråde.

Set i retrosepctive, synes jeg, der er god merit i at bette flop større.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar