PLO100: Monoboard, strategi

#1| 0

Pretty standard spot, hvor folks actions alligevel ofte er ret forskellige...

Villian er en udemærket finsk reg. Jeg kender ikke så meget til ham, men ser ham ofte i deep games på PLO100/200.
Han spiller LAG'ish, 32/24, 3better 11% ud af BB over 500 hænder. Cbetter 75% i 3bettede pots.
Jeg forestiller mig han vinder sine penge på nonshowdown.

Han har mig til 30/24/3, RFI 95% på BTN, fold to 3bet på 8%, fold to cbet i 3bettet 50%. Igen, mindre sample.

PLO100 6-max, Stars

Hero: 100$ BTN
Villain: 434$ BB

Hero: JJ43

Hero raises to 3$
SB folds
Villain raises to 10.5$
Hero calls

Flop: J 6 4 - pot: 21.5$

Villan bets 15$
Hero calls

Hvad er planen på turn/river, når vi ikke fylder op?

Er det ideelt udelukkende at have en callingrange på floppet mod ham her?
Caller vi i bund på blanke runouts? Eksempelvis 7, 2
Hvordan er vores approach mod andre typer regs?

05-11-2013 12:25 #2| 1
Pokernets ME vinder !

Er det ikke bare en hånd der passer ind i call-call-fold kassen, og samtidigt en hånd der beskytter vores flushes på pairede runouts?

05-11-2013 12:30 #3| 0

En aggro villain som ham her skyder vel 3 tønder med AAxxx eksempelvis?

Det må være afhængigt af hvordan han før har spillet turn/river i 3bettede pots, og hvad der evt er blevet vist op..

05-11-2013 12:35 #4| 0

Hvis vi skal have en raise range på floppet vil jeg gerne have top set med der.

05-11-2013 12:42 #5| 0

Fint spot du har lagt op.. Jeg kommer selv relativt ofte i disse situationer, så det er fint at diskutere hvilke linjer der er bedst..

Hvis han ser dig som en bluffy type så kan jeg godt lide et lille raise på floppet, men ellers må call være superior..

Imod rigtig friske regs (som det lyder at ham her er) så kan vi nok godt sige call/call/call.. Og en 7 hælder også til den beslutning..

På dette flop burde vi have en relativ stor call range, da mange regs cbetter alt, og mange streets hvis de også har blockers..

05-11-2013 12:55 #6| 0

Der er bare en masse hænder med meget eq mod os og som må folde til et raise, desuden er vi ikke dybe nok til at villain kan køre 3 kugler af i bluff.
Jeg tror det er fint at have en raise range på floppet bestående af andet end nuts, derfor skal top set vel være med der og vi crusher ham jo de gange han har mindre sets selvom det ikke er så ofte.

05-11-2013 13:08 #7| 0

Det som walth siger lyder klogt(med at beskytte flushiiis), men call call fold lyder nu fjollet når pot på turn er 70 og vi har lagt 35/100 hver. umiddelbart vil jeg hellere jamme flop eller call flop og most likely få dem ind på turn.


btw. I dont like pre.

05-11-2013 13:47 #8| 0
walth skrev:
Er det ikke bare en hånd der passer ind i call-call-fold kassen, og samtidigt en hånd der beskytter vores flushes på pairede runouts?


call-call-fold må ca være den værste løsning. Hvordan beskytter det i øvrigt vores flushes på pairede runouts?

@ macstar

hvad kan du ikke lide pre?
Redigeret af HEPTAGENIA d. 05-11-2013 13:48
05-11-2013 14:12 #9| 0

at sige 3x med en skraldeparhånd, der flopper ad helvede til mod en frisk bandit, som allerede er identificeret som en der kæmper om hver pot(eller ihf 32% af pots).
position er vildt lækkert, men mod laggro tyre har jeg ikke den store lyst til at spille en stor pot med JJ43ss.

click>limp>fold>3x>/=pot

men jeg er også n00b, så fortæl mig endelig hvis det er et leak :)

05-11-2013 14:27 #10| 0
HEPTAGENIA skrev:
walth skrev:
Er det ikke bare en hånd der passer ind i call-call-fold kassen, og samtidigt en hånd der beskytter vores flushes på pairede runouts?


call-call-fold må ca være den værste løsning. Hvordan beskytter det i øvrigt vores flushes på pairede runouts?

@ macstar

hvad kan du ikke lide pre?


Vi har en uncapped range når vi går i gang med at calle?

Clicker også pre.
05-11-2013 14:39 #11| 0
JoeLOL skrev:
HEPTAGENIA skrev:
walth skrev:
Er det ikke bare en hånd der passer ind i call-call-fold kassen, og samtidigt en hånd der beskytter vores flushes på pairede runouts?


call-call-fold må ca være den værste løsning. Hvordan beskytter det i øvrigt vores flushes på pairede runouts?

@ macstar

hvad kan du ikke lide pre?


Vi har en uncapped range når vi går i gang med at calle?

Clicker også pre.


Jamen så lad mig spørge på en anden måde, hvad er det vi skal beskytte vores flushes imod på pairede runouts?
05-11-2013 15:03 #12| 0

Jeg gik ud fra at walth mente at beskytte vores call range så den ikke kun er polariseret (læs flushiis/float), og derved extracte lækker value mod en laggro der vil skyde dig af din handske.

.....
am i right?

05-11-2013 15:10 #13| 0
OP

Lad os forsøge at holde preflop ude af diskussionen. Raise > limp > fold. Det bør være ret ligetil. /The end.

Klik preflop er fint. Min strategi er at raise 3x indtil folk adjuster i blinds, hvilket alt for få gør. I det her tilfælde sidder der en relativt ringe spiller postflop i SB.

Mit udgangspunkt var/er, at calle hovedparten af den range jeg fortsætter med på floppet, men samtidig at have en small polariseret raise-range, for at kunne realisere bluffs. Jeg er bare i tvivl om, om det er den rette strategi her - og overall.

05-11-2013 15:34 #14| 1

Jeg har svaert ved at se hvordan river kommer i spil i en 3b pot hvor villain cbetter 3/4 og vi har top set.

05-11-2013 15:59 #15| 0
macstarr skrev:
Jeg gik ud fra at walth mente at beskytte vores call range så den ikke kun er polariseret (læs flushiis/float), og derved extracte lækker value mod en laggro der vil skyde dig af din handske.

.....
am i right?


vi caller da også med to par combis, mindre sets, (TP med blocker, overpar med blocker hvis han cb meget løst) samt vores ikke nut farver. Tvivler i øvrigt på Villain bare skyder løs på et 1 tone flop, som oftest skal der vel en stor blocker til og i de tilfælde skyder han nok kun 1 kugle da han pga stack sizes ikke har nok til river.

Redigeret af HEPTAGENIA d. 05-11-2013 16:01
05-11-2013 16:17 #16| 1
Pokernets ME vinder !

Jeg er spejlblank i PLO lader det til! Men jeg fik da gang i debatten :D

05-11-2013 16:23 #17| 0
Jamen så lad mig spørge på en anden måde, hvad er det vi skal beskytte vores flushes imod på pairede runouts?
Bluffs?
05-11-2013 16:26 #18| 0

@ Walt


som jeg skrev i #4 HVIS vi skal have en raise range, kan godt diskuteres om man skal have det her.

@ suffer

vi caller jo med alle 2par og mindre sets, så pairede runouts er jo ikke bare sådan lige til at bluffe på for villain.

05-11-2013 16:27 #19| 0
HEPTAGENIA skrev:
macstarr skrev:
Jeg gik ud fra at walth mente at beskytte vores call range så den ikke kun er polariseret (læs flushiis/float), og derved extracte lækker value mod en laggro der vil skyde dig af din handske.

.....
am i right?


vi caller da også med to par combis, mindre sets, (TP med blocker, overpar med blocker hvis han cb meget løst) samt vores ikke nut farver. Tvivler i øvrigt på Villain bare skyder løs på et 1 tone flop, som oftest skal der vel en stor blocker til og i de tilfælde skyder han nok kun 1 kugle da han pga stack sizes ikke har nok til river.



præcis? :)
05-11-2013 18:32 #20| 0

Har lige spillet en ligende hånd eneste forskel var det var blind battle, så var oop og at jeg ramte mellem set. Men jeg c/c c/c og så gik den check check på river. Og jeg var god.

Så tror at call flop er det rigtig play og så evaluere turn.

Redigeret af Rune_INV d. 05-11-2013 18:32
05-11-2013 19:18 #21| 0

@Rune
Evaluere turn? Har du en overordnet strategi på turn og river i dette spot?

05-11-2013 20:27 #22| 0

Øh... hvorfor fanden call call fold.. alle 2 3 5 7 kan give streg, q k a kan give top set. Nå han nu ikke er den tørreste spiller så er det bare at reraise, hvis han har en flush og den ikke er stor så kan han teoretisk folde. Er han kæmpe så må du bare ud og ramme.. IND MED SKIDTET

05-11-2013 21:04 #23| 0

@mrjbk
Det lyder så flot at sige, men det jeg mener er selvfølgelig en feeling/villian afhængig beslutning.

Fx ser jeg mange mellem gode villian på 1-2 og 0,5-1, som checker deres flush på turn, nå de er blevet callet på floppet. Og så synes jeg ikke der er grund til at raise floppet når jeg alligvel får set to Streets for ens pris.

Derudover ser jeg også mange hvor sizing ligner så meget Axxx blocker.

Redigeret af Rune_INV d. 05-11-2013 21:05
05-11-2013 22:54 #24| 3

Walth: "Jeg er spejlblank i PLO lader det til! Men jeg fik da gang i debatten :D"

Næ, du er spot on.

@macstarr

At kalde JJ46:xx for en skralde par hånd, som ikke er stærk nok til at 3x på knappen er det vildeste sludder. Vi snakker en top 16% hånd. Hvis ikke den er stærk nok hva faen er så?

06-11-2013 00:37 #25| 0

Jeg har ik læst hvad alle andre skriver men jeg har ingen rasingrange på floppet..

Turn caller eller shover jeg, kommer meget an på timing, seizing og om han kan folde babyflushes fks, er han sygt barrelish caller jeg bare ned og hvis han checker river og bordet ik er parret shover jeg næsten 100% af min range

06-11-2013 01:03 #26| 1
J_Knish skrev:
Walth: "Jeg er spejlblank i PLO lader det til! Men jeg fik da gang i debatten :D"

Næ, du er spot on.

@macstarr

At kalde JJ46:xx for en skralde par hånd, som ikke er stærk nok til at 3x på knappen er det vildeste sludder. Vi snakker en top 16% hånd. Hvis ikke den er stærk nok hva faen er så?


Det er så fint at du er uenig i åbningsizing.
Vi er enige om at btn skal åbnes bredt og som jeg skrev clicker jeg selv pf.
Jeg mener dog stadig det er fjollet at bygge en unødigt stor pot mod en hyppig 3better/cbetter med en handske der ikke tåle særligt meget heat postflop medmindre det rammer gin.
06-11-2013 05:01 #27| 0
J_Knish skrev:
Walth: "Jeg er spejlblank i PLO lader det til! Men jeg fik da gang i debatten :D"

Næ, du er spot on.

@macstarr

At kalde JJ46:xx for en skralde par hånd, som ikke er stærk nok til at 3x på knappen er det vildeste sludder. Vi snakker en top 16% hånd. Hvis ikke den er stærk nok hva faen er så?


Spot on som i call-call-fold? Hvis villain sizer turn ca som flop så sidder vi tilbage med max 35bb på river, folder du der?

kan sagtens se vi ikke behøver have en raise range på floppet, vi har selv en blocker til hus og vi er ikke dybe nok, lidt dybere(eller måske 6x pre) og uden blocker så raiser vi vel top set, right?
06-11-2013 20:13 #28| 0

Det er da ikke spor fjollet. Altså hvis blinds er super nitty er det da fint at køre med en bred 2x range på knappen. Men det er og bliver noget frygteligt sludder at snakke om frygt for at bygge en stor pot i position når du nu har top 16% handske.

@hep

Ja call-call-fold lyder fornuftigt. Jeg ved godt at stacks kan gå hen og blive akavede pga villains flop sizing (det er iøvrigt nok en fejl fra hans side) men nu ved vi jo ikke om han tager konsekvensen og sizer turn småt når han fortsætter så river bliver mere fornuftig. Det kan jo også være at han potter turn, så kan vi overveje at folde allerede der. Men det er som sagt alt sammen spekulation.

06-11-2013 21:49 #29| 0

Ikke noget til diskussionen, men lige to spsm Grethe...

1. Næsten alle tråde jeg ser dig oprette har dig med 100-150bb. winquitte du ofte? Og i så fald hvad er din plan så`?
2. Hvilken stat bruger du i HM for at se hvad din modstander har dine stats til?

06-11-2013 22:50 #30| 0
OP
Pavillion skrev:
Ikke noget til diskussionen, men lige to spsm Grethe...

1. Næsten alle tråde jeg ser dig oprette har dig med 100-150bb. winquitte du ofte? Og i så fald hvad er din plan så`?
2. Hvilken stat bruger du i HM for at se hvad din modstander har dine stats til?


1. Hah, tværtimod. Det er der nogle stykker herinde som også ved :)
2. Jeg har en opsætning i HEM, hvor jeg kan se det, når jeg gennemgår hånden. Jeg kan ikke huske hvordan jeg satte det op, desværre.
06-11-2013 22:56 #31| 0

Hvordan kan I argumentere for at kalde flop og turn, for at folde river, når vi spiller 100 bb og der ligger 50 i potten inden turn lander?

08-11-2013 19:00 #32| 0

Grethe bluffraiser du aldrig sådan boards ?

Jeg siger 35 og caller et shove, caller han shipper jeg turn, i håb om ikke at komme til at folde den bedste hånd i en 3 bettet pot.

09-11-2013 01:33 #33| 0

Der er vil mulighed for at han folder ikke nutflushes da du sjældent vil raise med K-10 flushes.. Ergo må der være noget FE mod bedre made hands hvilket giver bedre odds til at jamme. kan dog bedre lide at jamme alle turns, da folk generelt ikke jammer nuts på flop.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar