PLO100: Barrels og nonshowdown

#1| 0

Zoom100 på Stars.

Villain spiller to borde. Han er svensker og relativt ukendt. Har ham til 25/23 over en alt for lille sample.

Han ser mig som 26/20, 3-bet 8%, cbet 70%.

6-max
Villain $104.74 in chips
Hero $126.64 in chips

Dealt to Hero [T 9 7 8]

Villain raises to $3.50
Hero raises to $10
Villain calls $6.50

*** FLOP *** [3 J A] - pot: 21.20$

Villain checks
Hero bets $14
Villain calls $14

*** TURN *** [3 J A] [7] - pot: 49.5$

Villain checks
Hero bets $28
Villain calls $28

*** RIVER *** [3 J A 7] [2] - pot: 105.5$

Villain checks
Hero bets $74.64 (Villain har $53 bag)

Hvad er den bedste hånd villain kommer til river med?
Skal vi reelt shove hele vores river-range?

PS. Handconverteren sucks!

Redigeret af Grethe d. 09-08-2013 01:33
09-08-2013 08:21 #2| 0

Bedste hånd - omend det er lidt urealistisk - for villain må være noget 6x 5x 4 x 2x evt. med noget backdoor stræk.
En hånd han tager nogle kort af med, men som han ikke vil skubbe på hverken flop eller turn da han kan være domineret for meget.

Af mere realistiske hænder hælder jeg mest til disse 2:
3x 3x Xx Xx
Ax Jx Xx Xx

K D X X (hvor X X f.eks. er 99, 88 eller andet der ikke samler mere EV op på turn) også en mulighed.

Kender jo ikke Villains aggro faktor så det er lidt svært at sige om han kalder ned med 33XX hænder - eller om han skubber turn og håber at lidt FoldEV udligner hans odds.
Mangler også lidt viden om hvordan Viallin ser Hero's aggro faktor .... det kan jo også have betydning for hvordan man spiller hånden fra Villains side.


Reelt Vbetter du vil kun AAXX - JJXX og evt. 33XX på alle 3 street i det spot.
Det er en snæver range du så vil Vbette river på - da du i mange tilfælde har alt mulige andre draws der misser (undtaget 45XX).
Du Vbetter næppe AJXX her any day of the week.

Så det handler en del om hvad Villains fold % er på river samt hvor svag du vurdere Villain til at være grundet den passive linie han vælger med check-call.

Redigeret af DanishWiking d. 09-08-2013 08:22
09-08-2013 10:03 #3| 0

@Grethe

For engangsskyld er jeg helt på din linje all the way, jeg shover bestemt også den river, da dit spil bare ser så mega troværdigt ud.

til dine spørgsmål:
Jeg er ret sikker på at han ikke har set her, det går han sgu død med på flop eller turn for 100bb, samt 33xx og aaxx virkelig usandsynligt preflop spillet taget i betragtning. Så er vi tilbage til noget combo flush/streg/single par, og alt det smider han på river. Så den eneste mulighed i mine øjne han kan sidde med er AJ, men da mange AJ kombinationer også har streg træk, bliver det vel meget på gefül for V hvorledes han betaler river.

Ja synes også du skal shove her de gang du selv har TPTK, top-to eller set. Det gør jeg i hvert fald.

09-08-2013 14:06 #4| 0

@ Grethe

Better du kun lige godt halv pot på turn med AA, JJ her?

09-08-2013 14:14 #5| 0
OP

DW,

Jeg valuebetter MEGET bredere end AA/JJ. Min valuerange på river er: AA, AJ, JJ, A7, J7, A3 og nogle dobbelpairs QQ33, KK77ish.
Der er NO WAY at villain flatcaller et set to streets på det her board i en 3-bettet pot - og AAxx er ikke rigtig i hans perceived range. Men ja, han kan godt have missed hearts plus et par...

Rune,
Great ;-)

Hep,
Det er så spørgsmålet. Jeg tror, det er skidt at potte turn, fordi vi tager alle bluffs ud af vores range. Der skal måske sizes marginalt større, men vi skal jo have en tønde tilbage på river, de gange vi bluffer. Så svaret må være ja :-)

09-08-2013 14:43 #6| 0

jeg hakker et større bet på turn, men kan godt lide din linje overall.

grunden til jeg better tungt er at jeg bare gerne vil tage den ned nu, mod f.esk en J med random hearts, AK** osv.

Vi har T high og vil egentlig bare gerne lukke den nu eller komme ind.

Der er også den faktor at vi ikke har mulighed for at kunne bluffcatche river, hvis villain f.eks laver et random F-draw med en J om til et bluff på en Q river f.eks.

10-08-2013 18:42 #7| 0

Hm, jeg ser ikke noget problem i at have en varieret betsizing, hvor vi better lavere med bluffs (KKQx hænder), og stærke hænder der ikke blocker for meget for villains range af made hands (fx AKKJ) - og tilsvarende potter meget stærke hænder, der blocker en del (AA/JJ) samt vores større draws. Sammensætningen af de ranges bør ikke være meget profitabel, selvom jeg nu også kan se the merits i også bare at pot/calle QQJT agtige hænder.
En anden pointe vi dog bør overveje i den her sammenhæng er, om vi har en eksisterende check-range på floppet (det har jeg), hvilket skewer evalueringen af turn bet ranges.

Med hensyn til river, så er vi nok nødsaget til at bluffe T-high i de fleste /alle) tilfælde, hvor vi nok kan forsvare at relaxe vores bluff-frekvens med bluffs, der rent faktisk har sd-value (som fx en KK kombination).

/A

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar