PLO 100- HU deep

#1| 0

Har kun 100 hænder på villain, han virker dog til at spille helt ok. 3b 13%
Jeg er ikke så meget i tvivl om flop og turn, men lad mig endelig høre hvis i mener noget andet.


Seat 1: Villain ($208.42 in chips)
Seat 2: Hero ($240.43 in chips)
Hero: posts small blind $0.50
Villain: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [K T J 6]
Hero: raises $2 to $3
Villain: raises $6 to $9
Hero: calls $6
*** FLOP *** [K 9 7](pot 18)
Villain: bets $15
Hero: calls $15
*** TURN *** [K 9 7 3](pot 48)
Villain: bets $41
Hero: calls $41
*** RIVER *** [K 9 7 3 J](pot 130)
Villain: bets $129.50


Hero?



Redigeret af HEPTAGENIA d. 09-11-2013 08:04
09-11-2013 08:08 #2| 0

Det ligner et fold i min bog, du har godt nok en blocker T, men den hjælper ikke meget til at calle med mindre du har nogen reads på ham eller han har en meget høj cb på alle streets. Jeg forventer ikke en sane spiller bluffer river nok her til at du skal calle. Ellers synes jeg du spiller den fint, havde ikke været så dybe op til 150bb havde jeg raiset floppet.

09-11-2013 21:01 #3| 0

Hvorfor raiser vi ikke flop ?

10-11-2013 07:16 #4| 0
RekiB skrev:
Hvorfor raiser vi ikke flop ?


Jeg mener vores hånd er for god til at bluffe med og kan ikke rigtig se vi er foran Villains calling range. Vil sgu helst ikke trække til en ren OE for 200bb

@ Caladin

Får vi, ved et raise, ikke bygget en stor pot med en hånd som har det svært på senere streets, og som har ok SD value, alle kort bortset fra Q og 8 gør det svært for os og hvis Villain jammer tror jeg vi trækker enormt tyndt.
10-11-2013 13:08 #5| 0

Spiller den som dig, hvis du folder river, men vi bør nok calle river med en frekvens.

10-11-2013 21:43 #6| 0

Jeg kan heller ikke se et flop raise gavner meget med mindre vi er meget short.

Tænker river er enormt close. Måske kan vi nøjes med at calle sets+ mod et fuld pot bet, men jeg er i tvivl. Kunne være at T blockeren hælder det mod et call.

10-11-2013 22:16 #7| 0

villain potter vel ikke et set på river ? vel også svært for os at have ret mange sets på river, no ?

jeg caller river ret hurtigt.

11-11-2013 00:31 #8| 0

Hvad raiser vi flop med ?
K9xx
sets
og KQTJ ?

Gør vi det ikke ret nemt for villian at spille perfekt mod vores raise-range hvis den bliver så snæver ?

11-11-2013 09:02 #9| 0

Meget få hænder der byder hele vejen. Enig med kochman at grundet river bet size er set mindre sandsynlig. Så i mine øjne er det bluff eller streg. Men fordi vi ikke har mere Info på ham er det lidt på feeling, men enig i at river bør calles meden frekvens.

Flop- turn spiller jeg ens

11-11-2013 14:16 #10| 0

@ RekiB

Et flop der rammer Villains range så godt, raiser jeg med en snæver value range, top set eller nogle af de hænder du selv nævner, men med redraws. Jeg vil også gerne have nogle få bluffs til at balancere med. Tror vi bør have en solid calling range da vi ofte kan få gode bluff spots senere på sådan et board.

@ Koch, Rune og Knish

Er helt enig i det er streg eller luft han better river med, pga blocker T havde jeg det fint med et call, men er efterfølgende blevt lidt i tvivl om vi er for langt nede i vores range og derfor kommer til at calle for ofte. Sets+ lyder ok, dog tror jeg bare(måske en fejl?) at mine sets senest ryger ind på turnen og så caller vi pludselig kun river med str8, hvilket lyder en anelse stramt.

12-11-2013 03:27 #11| 0

Jeg tror vi bliver nødt til at folde.

Han er ikke mange blocker i sin range. Og dem han har tror jeg mange 0.5 1 spiller han tendens til at tjekke turn med. Blocker er vel nærmest det eneste han skyder ind i bluff?

River rammer også vores range meget fint.
Så det er ikke lige det mest oplagte bluff spot.

Fold

12-11-2013 08:01 #12| 0
Dennis2410 skrev:
Jeg tror vi bliver nødt til at folde.

Han er ikke mange blocker i sin range. Og dem han har tror jeg mange 0.5 1 spiller han tendens til at tjekke turn med. Blocker er vel nærmest det eneste han skyder ind i bluff?

River rammer også vores range meget fint.
Så det er ikke lige det mest oplagte bluff spot.

Fold



Den der med at en plo 100 spiller har tendens til det ene eller det andet, den køber jeg altså ikke. En del spillere i plo 100 sidder også helt op til plo 600 og da jeg stort set kun spiller regs, så er der en del ok spillere imellem. Når folk vælger at spille videre 200bb+ så antager jeg (indtil andet er bevist)at de er i stand til at lave store bluffs. Dermed ikke sagt jeg ikke bør folde her, det kan sagtens være tilfældet, men argumentationen skal være mere nuanceret.
Jeg kan godt se river rammer vores calling range ret godt og måske derfor ikke er så oplagt at bluffe på for villain, det bør måske veje højere end at vi har en blocker T.
Caller du kun med str8 her Dennis?
12-11-2013 12:42 #13| 1

Det er helt sort det du skriver.

Hele problemet med denne hånd er jo netop at du intet information giver, så jeg har ingen mulighed for at give et mere nuanceret svar. Hvorfor jeg i selvfølgelig må prøve at finde en avg Joe på Plo100.

Hvis han er Reg og spiller op til Plo600, så skriv det i de info. Hvis han spiller op til Plo600 tror jeg han er endnu mindre likely til at bluffe.

En std bummer/Plo HU reg er mere Nit end Bandit i min bog.

Altså det eneste jeg tror vi slår er nogle få blocker combos og busted sucker wrap. Og det er vel ikke så mange sucker wraps combos i en 13% 3 bet range?

Ja, jeg kalder kun med st8 når jeg er clueless om hvordan han spiller. Hvilket jeg aldrig er efter 100 hænder.

12-11-2013 12:46 #14| 0

Altså der mangler også bare så meget historie på Villain at det nærmest er umuligt at give et svar. 200bbs dybe uden info er jo bare et spot man aldrig står i.

12-11-2013 17:36 #15| 0

@ Dennis

Der er intet sort i det jeg skriver, anfægter blot udsagnet om at en gennemsnitlig plo 100 spiller altid spiller på en bestemt måde, selv de ringeste regs på plo 100 er dårlige på meget forskellige måder.

Jeg har intet brugbar info om denne villain i et spot som dette, han har jo trods alt kun 3b mig 5 gange før, ingen af gangene har vi haft denne dybde og der behøver ikke nødvendigvis være brugbar info i nogen af de spots.

Det er mig en gåde hvordan du kan mene at grundet mangel på info om Villain, så er et svar næsten umuligt. Mod folk vi ikke kender, der spiller vi vores default linje og det er den jeg søger råd om og den default linje afviger vi først fra når vi har fundet leaks hos villain vi kan exploite.

12-11-2013 19:23 #16| 0

Mit første svar blev lidt kortfattet... Jeg synes, river er super close. Det fremgik nok ikke så tydeligt at mit første svar.

Flopraise er ret skidt imo. Vores hånd er alt for god til at bluffe med.

Hvis vi caller river, synes jeg ikke, det på nogen måde er et snapcall. Argumentationen herfor skal være, at vi er for højt oppe i vores range, til at vi kan folde, samt at vi blocker en T'er. Omvendt vægter det for mig tungere, at villain hamrer sidste tønde, deep, på et board der rammer vores perceived range relativt hårdt, som spillet.

Uden at have regnet på det, tror jeg, vi skal calle et par 2-par kombinationer på river, hvor KJTx nok ikke er den værste at vælge.

12-11-2013 22:56 #17| 0

default linie er i min bog et fold som først beskrevet.

"Jeg har intet brugbar info om denne villain i et spot som dette, han har jo trods alt kun 3b mig 5 gange før"

Altså alt info er brugbart i et spot der er så marginalt som det. Har han bluffet før? Har han skudt mange tønder? Han han lidt tabt/vundet. Meget små ting kan gøre en stor forskel i dette spot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar