Penge tilbage i skat 2024 edition!

#1| 2

Ja folkens vi skal jo til det, hvor skal alle de gamle sure pokernetter ellers skrive “øh-bø hvorfor er i glade, det er jo jeres egne penge!?”!!


regner selv med at både konen og jeg får en del tilbage, da vores årsopgørelse ikke har indregnet dem vanvittige rentestigning vi fik i 23! Så ja forhåbentlig kan vi hive 10-15.000 hjem hver:)

08-03-2024 10:18 #2| 4
Moderator

Det kan da godt være, jeg er den der sure gamle mand. Men hvorfor er det interessant at fortælle, hvor meget man forventer og får tilbage, eller skal betale?

 

Jeg forstår det ikke.

 

Jeg kan se relevans i at dele tips til at forudse resultatet og optimere sin forskudsopgørelse. Men hvad er relevansen i at offentliggøre sit resultat? - andet end brag...

 

ja, jeg har selv delt resultater tidligere, og hoveret lidt over at ramme så tæt på nul som muligt. Men hvad kan det bruges til? 🙂

08-03-2024 10:20 #3| 35
NanoQ skrev:

Det kan da godt være, jeg er den der sure gamle mand. Men hvorfor er det interessant at fortælle, hvor meget man forventer og får tilbage, eller skal betale?

 

Jeg forstår det ikke.

 

Jeg kan se relevans i at dele tips til at forudse resultatet og optimere sin forskudsopgørelse. Men hvad er relevansen i at offentliggøre sit resultat? - andet end brag...

 

ja, jeg har selv delt resultater tidligere, og hoveret lidt over at ramme så tæt på nul som muligt. Men hvad kan det bruges til?

 

 Shhhhhhhh

Du larmer.

Sæt tråden på ignorer og sæt dig over og se Horton Sagaen, så kan alle dem der synes det er interesant på den ene eller anden måde være i den her tråd.

08-03-2024 10:27 #4| 5
NanoQ skrev:

Det kan da godt være, jeg er den der sure gamle mand. Men hvorfor er det interessant at fortælle, hvor meget man forventer og får tilbage, eller skal betale?

 

Jeg forstår det ikke.

 

Jeg kan se relevans i at dele tips til at forudse resultatet og optimere sin forskudsopgørelse. Men hvad er relevansen i at offentliggøre sit resultat? - andet end brag...

 

ja, jeg har selv delt resultater tidligere, og hoveret lidt over at ramme så tæt på nul som muligt. Men hvad kan det bruges til?

 

 Fordi PN ikke skal dø helt og aldeles ;).

08-03-2024 10:46 #5| 0

Mine fem seneste år inkl. i år har heddet noget ala: 
+10k
+15k
+9k
-12k
I år - 1500,- (fundet via taxhelper) 

Sidste år viste mig at jeg bestemt ikke synes det var fedt, at skulle af med penge, så jeg ville sådan set gerne have lidt retur, men grundet meget skiftende mængde af arbejde ved siden af studie, er jeg fint tilfreds med et resultat ret tæt på 0 i forhold til de andre år. 

08-03-2024 11:03 #6| 38

Efter et par år i kulkælderen på offentlig forsørgelse er denne tråd fuldstændig ligegyldig, uanset hvad der sker er det kun et spørgsmål om tallet bag minusset bliver lidt større eller mindre.

Meen jeg siger da tak for at være i live, og fejre et år uden alkohol i lørdags.

 


08-03-2024 12:51 #7| 3
Moderator
Micebulldogs skrev:

 

 Shhhhhhhh

Du larmer.

Sæt tråden på ignorer og sæt dig over og se Horton Sagaen, så kan alle dem der synes det er interesant på den ene eller anden måde være i den her tråd.

 

 Jeg er oprigtigt interesseret i at forstå hvorfor det er interessant 🙂

08-03-2024 13:13 #8| 10
NanoQ skrev:

 

 Jeg er oprigtigt interesseret i at forstå hvorfor det er interessant

 

 Luk røven, din fede abe!!!!

08-03-2024 13:28 #9| 4
NanoQ skrev:

 

 Jeg er oprigtigt interesseret i at forstå hvorfor det er interessant

 

 Sidste år var du også en af de første til at skrive at du ikke gad tjekke den.

Hvorfor tage folks glæde fra dem? 
du kan da bare være lige glad

08-03-2024 13:42 #10| 2
grovfil skrev:

Efter et par år i kulkælderen på offentlig forsørgelse er denne tråd fuldstændig ligegyldig, uanset hvad der sker er det kun et spørgsmål om tallet bag minusset bliver lidt større eller mindre.

Meen jeg siger da tak for at være i live, og fejre et år uden alkohol i lørdags.

 

 

 Det er fandme også godt klaret og virkelig noget at fejre! Stort tillykke :)

 

08-03-2024 13:46 #11| 0

Man tjener penge på det - 0.8% i rente, oveni de ekstra penge!!!

08-03-2024 13:47 #12| 6

Jeg er spændt på om Skatteguiden rammer rigtigt. Han har dog glemt et fradrag som jeg skal have skrevet på, så bliver nogle tusinder højere. 

 

Hvorfor er penge tilbage i skat generelt interessant?

 

Der er flere 100.000 som står i elektronisk kø i timevis for at se dommen - så jeg tror spørgsmålet skal stilles den anden vej. Hvorfor er der et mindretal der ikke synes det er interessant?

 

Personligt sørger jeg altid for at have betalt for meget, så pengene tilbage ryger på sommerhusbudgettet, men gider ikke bruge lang tid på og derfor er jeg blank på hvor meget jeg rent faktisk skal have tilbage. Derfor er spændende for mig.

 

Hvorfor er det interessant at offentliggøre? Det er en fælles begivenhed for stort set alle danskere og det drejer sig om vores penge - derfor er det også noget af det mest læse stof i medierne i disse dage. Og i samme dur kunne man også spørge hvorfor det er spændende hvad xxxx vandt i 1. prize i xxx pokerturnering - var det ikke nok bare at vide at personen vandt?

08-03-2024 13:51 #13| 1

Hahah .. sidste år skal glemmes.. -100 af de lange .. 🤒🤒


i år ser bedre ud med 10-20k+



08-03-2024 13:54 #14| 1
arigold skrev:

Man tjener penge på det - 0.8% i rente, oveni de ekstra penge!!!

 

 Hvortil skal jeg sende mit kontonummer ? For jeg vil da gerne låne penge til den rente af dig hvis du glad for det

08-03-2024 14:03 #15| 1
pantherdk skrev:

 

 Hvortil skal jeg sende mit kontonummer ? For jeg vil da gerne låne penge til den rente af dig hvis du glad for det

 

 I en PM til Live

08-03-2024 15:26 #16| 0
OP
NanoQ skrev:

Det kan da godt være, jeg er den der sure gamle mand. Men hvorfor er det interessant at fortælle, hvor meget man forventer og får tilbage, eller skal betale?

 

Jeg forstår det ikke.

 

Jeg kan se relevans i at dele tips til at forudse resultatet og optimere sin forskudsopgørelse. Men hvad er relevansen i at offentliggøre sit resultat? - andet end brag...

 

ja, jeg har selv delt resultater tidligere, og hoveret lidt over at ramme så tæt på nul som muligt. Men hvad kan det bruges til?

 

 Fordi ofte er det penge man ikke er klar over kommer så derfor er det da altid lidt win:) og ja det er både så man kan prale lidt og også tude når det går galt:) sidste år nået jeg f.eks selv lige at fejre at jeg skulle have 3.000 tilbage i cirka 5 minutter, indtil konen kom ind og så hun skulle betale 25.000 tilbage cirka da hun havde glemt der var noget der hed topskat😂😂 så ja er det da rart med en tråd man kan pive lidt i!

08-03-2024 15:28 #17| 1
OP
NanoQ skrev:

Det kan da godt være, jeg er den der sure gamle mand. Men hvorfor er det interessant at fortælle, hvor meget man forventer og får tilbage, eller skal betale?

 

Jeg forstår det ikke.

 

Jeg kan se relevans i at dele tips til at forudse resultatet og optimere sin forskudsopgørelse. Men hvad er relevansen i at offentliggøre sit resultat? - andet end brag...

 

ja, jeg har selv delt resultater tidligere, og hoveret lidt over at ramme så tæt på nul som muligt. Men hvad kan det bruges til?

 

 Nå Ja og mit Liv er for kort til at bruge mere end fem minutter På at sætte mig ind i skats sindsyge regler, så vil jeg hellere bare leve i uvidenhed og så se hvad det ender med idag:)

08-03-2024 15:32 #18| 0

Årsopgørelsen er vel ikke tilgængelig endnu?

08-03-2024 15:39 #19| 0

jeg læste lige en artikel om at ens transportfradrag IKKE bliver automatisk overfør fra forskudsopgørelsen til årsopgørelsen som man så selv skal huske at rette i. Det er da helt sort eller er det bare mig ?

08-03-2024 15:42 #20| 0
psylenz skrev:

Årsopgørelsen er vel ikke tilgængelig endnu?

 

 Nope 

08-03-2024 16:00 #21| 0
Pumba skrev:

jeg læste lige en artikel om at ens transportfradrag IKKE bliver automatisk overfør fra forskudsopgørelsen til årsopgørelsen som man så selv skal huske at rette i. Det er da helt sort eller er det bare mig ?

 

 Skat ved ikke hvor mange dage du faktisk har været på arbejde.

 

Derfor giver det mening

08-03-2024 16:46 #22| 1
Moderator
djoffer skrev:

 

 Nå Ja og mit Liv er for kort til at bruge mere end fem minutter På at sætte mig ind i skats sindsyge regler, så vil jeg hellere bare leve i uvidenhed og så se hvad det ender med idag:)

 

 

djoffer skrev:

 

 Fordi ofte er det penge man ikke er klar over kommer så derfor er det da altid lidt win:) og ja det er både så man kan prale lidt og også tude når det går galt:) sidste år nået jeg f.eks selv lige at fejre at jeg skulle have 3.000 tilbage i cirka 5 minutter, indtil konen kom ind og så hun skulle betale 25.000 tilbage cirka da hun havde glemt der var noget der hed topskat

 

 Det synes jeg faktisk er et validt argument 🙂

08-03-2024 18:13 #23| 1
OP

Lortet er live nu, jeg shippet 11903:)

08-03-2024 18:16 #24| 3
djoffer skrev:

 

sidste år nået jeg f.eks selv lige at fejre at jeg skulle have 3.000 tilbage i cirka 5 minutter, indtil konen kom ind og så hun skulle betale 25.000 tilbage cirka da hun havde glemt der var noget der hed topskat


Konens udgift, konens problem.
Håber du havde en god druktur den fredag ;)

08-03-2024 18:46 #25| 0
OP
Aurvandil skrev:


Konens udgift, konens problem.
Håber du havde en god druktur den fredag ;)

 

 😂😂 min kone tjener noget mere end mig, så kunne hurtigt ende med at backfire vil jeg sige:)

08-03-2024 18:56 #26| 1
NanoQ skrev:

Det kan da godt være, jeg er den der sure gamle mand. Men hvorfor er det interessant at fortælle, hvor meget man forventer og får tilbage, eller skal betale?

 

Jeg forstår det ikke.

 

Jeg kan se relevans i at dele tips til at forudse resultatet og optimere sin forskudsopgørelse. Men hvad er relevansen i at offentliggøre sit resultat? - andet end brag...

 

ja, jeg har selv delt resultater tidligere, og hoveret lidt over at ramme så tæt på nul som muligt. Men hvad kan det bruges til?




Jeg kan kun tale for mig selv. Men jeg bruger det som en opsparing. Jeg får bevidst 20-30 klik tilbage hvert år. Men jeg kender mig selv godt nok til, at hvis jeg havde cirka 2.000kr ekstra udbetalt om måneden så ville de ryge ind i det daglige budget og blive klattet væk.
08-03-2024 19:39 #27| 0
Moderator
Garder Munk skrev:

Jeg kan kun tale for mig selv. Men jeg bruger det som en opsparing. Jeg får bevidst 20-30 klik tilbage hvert år. Men jeg kender mig selv godt nok til, at hvis jeg havde cirka 2.000kr ekstra udbetalt om måneden så ville de ryge ind i det daglige budget og blive klattet væk.

 

 Helt fint. Men igen, hvorfor vil man dele resultatet?

08-03-2024 19:44 #28| 4
NanoQ skrev:

 

 Helt fint. Men igen, hvorfor vil man dele resultatet?

 

 Du har været her mange år nok til at vide den her tråd kommer hvert år, ergo er der interesse for den, en du åbenbart ikke forstår. Lad nu bare være at piske den samme "jamen det er jo dine egne penge stemning op", som du gør hvert år.

Redigeret af SVFA_DK d. 08-03-2024 19:44
08-03-2024 19:44 #29| 4
NanoQ skrev:

 

 Helt fint. Men igen, hvorfor vil man dele resultatet?

 

 Hvorfor deler mennesket sine glæder og skuffelser?

08-03-2024 19:46 #30| 8
NanoQ skrev:

 


 Helt fint. Men igen, hvorfor vil man dele resultatet?




Jeg kan da også glæde mig over, du viser en flot fangst - også selvom den er fra put n take 🙂
08-03-2024 19:54 #31| 0

Og ja, det er en til en sammenligning 😉

08-03-2024 20:17 #32| 0
Moderator
kris_rem skrev:

Jeg kan da også glæde mig over, du viser en flot fangst - også selvom den er fra put n take

 

 Fair nok 🙂 (sidstnævnte kommer du vist ikke til at se fra mig) 😂

08-03-2024 20:23 #33| 0
Moderator
SVFA_DK skrev:

 

 Du har været her mange år nok til at vide den her tråd kommer hvert år, ergo er der interesse for den, en du åbenbart ikke forstår. Lad nu bare være at piske den samme "jamen det er jo dine egne penge stemning op", som du gør hvert år.

 

 Jeg kommer ikke til at bruge "dine egne penge" flosklen. Det kan faktisk godt være, jeg gjorde det, fordi det var sjovt dengang, for år tilbage.

 

Jeg har vist bare svært ved at forstå, hvad ens skatteresultat vedkommer andre end en selv. 


Der er kommet et par fair forklaringer. Nogle vil bare vise deres glæde og nogle kan lide pralen. Det er helt fint for mig.

08-03-2024 20:23 #34| 3
NanoQ skrev:

 

 Jeg kommer ikke til at bruge "dine egne penge" flosklen. Det kan faktisk godt være, jeg gjorde det, fordi det var sjovt dengang, for år tilbage.

 

Jeg har vist bare svært ved at forstå, hvad ens skatteresultat vedkommer andre end en selv. 

 

Der er kommet et par fair forklaringer. Nogle vil bare vise deres glæde og nogle kan lide pralen. Det er helt fint for mig.

 

 super, så lad mig sige til dig, som du har sagt utallige gange til andre i kraft af dit virke som moderator. Hvis du ingen interesse har i emnet tråden handler om, så find en anden. Du var udemærket klar over hvilken modtagelse dine indlæg ville få inden du skrev dem, men du gjorde det alligevel.

 

Skål

Redigeret af SVFA_DK d. 08-03-2024 20:27
08-03-2024 20:47 #35| 0
Moderator
SVFA_DK skrev:

 

 super, så lad mig sige til dig, som du har sagt utallige gange til andre i kraft af dit virke som moderator. Hvis du ingen interesse har i emnet tråden handler om, så find en anden. Du var udemærket klar over hvilken modtagelse dine indlæg ville få inden du skrev dem, men du gjorde det alligevel.

 

Skål

 

 Tsk tsk... Jeg var jo netop interesseret i at forstå relevansen. Ellers havde jeg ikke skrevet.

08-03-2024 20:50 #36| 0
NanoQ skrev:

 

 Tsk tsk... Jeg var jo netop interesseret i at forstå relevansen. Ellers havde jeg ikke skrevet.

 

 Du vidste hvad du gjorde, lad nu være at spille dum, det ved vi godt du ikke er.

08-03-2024 21:00 #37| 0
Moderator
SVFA_DK skrev:

 

 Du vidste hvad du gjorde, lad nu være at spille dum, det ved vi godt du ikke er.

 

 Du må kende mig bedre, end jeg selv gør... eller....

08-03-2024 21:05 #38| 0
NanoQ skrev:

 

 Du må kende mig bedre, end jeg selv gør... eller....

 

 Jeg kender dig bedre end du gør. 

 

Skål og må laksene være store i år

 

Edit: vi har faktisk mødt hinanden mere end en gang, og kommer til det igen. Du ved bare ikke hvordan jeg ser ud. 

Redigeret af SVFA_DK d. 08-03-2024 21:07
08-03-2024 21:13 #39| 0
Moderator
SVFA_DK skrev:

 

 Jeg kender dig bedre end du gør. 

 

Skål og må laksene være store i år

 

Edit: vi har faktisk mødt hinanden mere end en gang, og kommer til det igen. Du ved bare ikke hvordan jeg ser ud. 

 

 Haha... Spændende, hvis det er korrekt. 

 

Fisker jeg laks? 🤔

08-03-2024 21:14 #40| 0

Jeg savner dengang jeg kunne tjekke, syntes det var meget hyggeligt. Nu om dage er min først klar om 1-2 måneder når revisoren er færdig. Noget af en kø der er, 540.000.

08-03-2024 21:22 #41| 0
NanoQ skrev:

 

 Haha... Spændende, hvis det er korrekt. 

 

Fisker jeg laks?

 

 Ved ikke hvad du fisker, men du fisker. Vi mødtes online første gang for mange år siden på mIRC. Vi har de seneste år stødt på hinanden irl flere gange, og kommer til det igen. Du virker som en fin fyr, med meget lidt hår :)

Redigeret af SVFA_DK d. 08-03-2024 21:22
08-03-2024 21:35 #42| 1

kan vi få en voksen moderator herind og rydde op i tråden. Ffs. 
@bridgeking

Redigeret af JinXXX d. 08-03-2024 21:35
08-03-2024 21:40 #43| 0
JinXXX skrev:

kan vi få en voksen moderator herind og rydde op i tråden. Ffs. 
@bridgeking

 

 sry, ikke mere herfra

08-03-2024 21:40 #44| 0

Delvist enig med @NanoQ


Måske man bare skulle poste hvor meget, eller hvor lidt, man kunne slippe med at betale i skat, fremfor differencen på det man har betalt, og det man skal betale.

08-03-2024 21:44 #45| 2

Synes Daisy det er dårlig stil at møde en man ved er PNer der ikke ved man selv er det uden at give sig til kende! 🙃

 

og endnu mere dårlig stil at min stave kontrol pludselig retter saiøst til Daisy... 😮

Redigeret af grovfil d. 08-03-2024 21:45
08-03-2024 21:49 #46| 1
grovfil skrev:

Synes Daisy det er dårlig stil at møde en man ved er PNer der ikke ved man selv er det uden at give sig til kende!

 

 Er du ikke pokerspiller? Giv aldrig andre mennesker flere informationer end højst nødvendigt.

Redigeret af SVFA_DK d. 08-03-2024 21:50
08-03-2024 21:54 #47| 1

Ved det først, når revisoren har været der. Nåh ja, det er jo mig selv. Må hellere tage mig sammen til snart at færdiggøre mit regnskab og se, hvor mange hensættelser, der skal til. Mon ikke jeg skal have penge tilbage.

08-03-2024 22:50 #48| 0
NanoQ skrev:

Det kan da godt være, jeg er den der sure gamle mand. Men hvorfor er det interessant at fortælle, hvor meget man forventer og får tilbage, eller skal betale?

 

Jeg forstår det ikke.

 

Jeg kan se relevans i at dele tips til at forudse resultatet og optimere sin forskudsopgørelse. Men hvad er relevansen i at offentliggøre sit resultat? - andet end brag...

 

ja, jeg har selv delt resultater tidligere, og hoveret lidt over at ramme så tæt på nul som muligt. Men hvad kan det bruges til?

 

 Oprindeligt tænker jeg det er frokoststuesnakken fra det almindeligt arbejdende folk som kassedamer, lager og butiksansatte, håndværkere etc., der er flyttet online og får det til at virker lidt mere som "pral" da det står sort på hvidt. End den gang man sad i frokoststuen eller skurvognen og slyngede tallet ud. 

 

Dertil blev det brugt som ferieopsparing af de fleste mennesker jeg kender, så når tallet blev nævnt så kom spørgsmålet altid "hvor skal i hen på ferie i år" eller det "det bliver sguda en vild sommerferie i kan få for de penge". Så tænker egentligt det er derfor folk aldrig har set lige præcis det beløb som "pral" da så stor procentdel bevidst satte skatteprocenten for højt.

 

Men er vi danskere ikke også ret ligeglad og dovne når det kommer til økonomi så som skat, forsikringer og banker? Vi skifte jo yderst sjældent, kontra USA, hvor det virker til banker og forsikringsselskaber "kæmper" for at tiltrække kunder gennem reward/cashback programmer?

 

Nu udnytter jeg selv 33a ligningsloven, så jeg får først glæden til juli/august, når revisoren er færdig med skattepapirerne i Danmark og USA.

08-03-2024 23:00 #49| 2
09-03-2024 06:58 #50| 0

3k her.

 

+132 fra internat på Pejsegården, hvis de tæller med. Jeg har oplyst dem, men jeg aner det ikke.

09-03-2024 07:56 #51| 0

-14K. Meget lettet, da jeg frygtede x3-4 stykker i hullet

09-03-2024 08:22 #52| 0

Kæmpe noob-spørgsmål herfra. 

 

Hvad bør jeg ændre på forskudsopgørelsen, nu jeg er blevet husejer?

09-03-2024 08:29 #53| 0

Renteudgifter

09-03-2024 09:26 #54| 0

Personer foran dig:541787

09-03-2024 09:31 #55| 0

Jeg venter med at tjekke til "køen" er kortere. 

09-03-2024 10:19 #56| 1
Mags skrev:

Kæmpe noob-spørgsmål herfra. 

 

Hvad bør jeg ændre på forskudsopgørelsen, nu jeg er blevet husejer?




Hvis du ikke har gjort det endnu, så skal du også registrere din bolig på din forskudsregistrering
09-03-2024 14:08 #57| 0

For mig haster det heller ikke mere end at jeg godt kan vente til i morgen

09-03-2024 19:16 #58| 0

13.616,- til mig :-)

Og nej, jeg kan ikke rigtig forskudsregistrere bedre. Jeg har varierende arbejdsdage, og får samtidig en del betalt kørsel. Så jeg venter pænt på at få en god sum til april hvert år.

09-03-2024 19:17 #59| 0

8 timer =   -645

 

09-03-2024 19:41 #60| 0

Hvorfor er det kun udvalgte felter man kan oplyse i? Rubrik 411 fremgår f.eks. ikke, så jeg er nødt til at skrive til dem. Har muligvis fået svar, men det er via TastSelv, så jeg skal stå i kø i 10 timer for at se svaret...... Skat..........

09-03-2024 19:49 #61| 1
Jensen skrev:

Delvist enig med @NanoQ


Måske man bare skulle poste hvor meget, eller hvor lidt, man kunne slippe med at betale i skat, fremfor differencen på det man har betalt, og det man skal betale.

 

 

 

09-03-2024 22:27 #62| 0

4388kr retur til mig. Nice.

09-03-2024 22:58 #63| 1
tuznelda skrev:

4388kr retur til mig. Nice.

 

 Det er jo dine egne penge ..  ;)

10-03-2024 00:35 #64| 0
Pokernet Champ 2023

+4730

10-03-2024 00:40 #65| 2

Ramte Skatteguiden også jeres perfekt uden kørsel? 

10-03-2024 07:01 #66| 0
rune0714 skrev:

Ramte Skatteguiden også jeres perfekt uden kørsel? 




Den var tæt på her, men ramte ca 500 ved siden af.
Største fordel v Skatteguiden er vel at den endelige årsopgørelse dukkede op i app'en i går formiddags uden at skulle hænge i køen på skat.dk
10-03-2024 07:10 #67| 1

Skal betale 15.500.

 

Jeg tror 7,5% spares hvis man betaler hurtigt.

Det beløb de skriver er vist inkl. de 7,5% rente (for betaling efter 1. juli 2024?), så der er vist nogle af jer herinde som skylder, som får det 7,5% billigere end hvad der står, hvis jeg har forstået det rigtigt?

Redigeret af ninjaskills d. 10-03-2024 07:14
10-03-2024 10:52 #68| 0
ninjaskills skrev:

Skal betale 15.500.

 

Jeg tror 7,5% spares hvis man betaler hurtigt.

Det beløb de skriver er vist inkl. de 7,5% rente (for betaling efter 1. juli 2024?), så der er vist nogle af jer herinde som skylder, som får det 7,5% billigere end hvad der står, hvis jeg har forstået det rigtigt?

 

Nu kan jeg godt nok ikke lige logge ind, men du har ret i at beløbet er inkl. de 7,5 % tillæg, som opkræves efter 1. juli.


Du slipper dog ikke helt for at betale renter da du så i stedet for de 7,5% skal betale dag-til-dag renter indtil den dag du betaler før 1.juli. Den rentesats er vist nok 5,5% p.a. i år. 


https://skat.dk/borger/aarsopgoerelse-forskudsopgoerelse-og-indkomst/aarsopgoerelse/betal-restskat/betal-restskat


 

10-03-2024 11:13 #69| 0
rune0714 skrev:

Ramte Skatteguiden også jeres perfekt uden kørsel? 

 

 Hvis den på skatteguiden nu står til troende, er mit resultat 5.000 dårligere end det estimat de kom med sidst jeg loggede ind. 

10-03-2024 15:08 #70| 0
rune0714 skrev:

Ramte Skatteguiden også jeres perfekt uden kørsel? 

 

 Den ramte perfekt hos mig - min er dog også ret ukompliceret.

10-03-2024 15:11 #71| 0

Stod til at skulle betale ca4500, der manglede så børnepenge betalinger, så nu er det 350kr til regningen. Det er ok

10-03-2024 15:50 #72| 0

Nogen der er skarpe på medarbejderaktier?

Min bedre halvdel har fået et smæk på ca. 30k, da vi ikke har været klar over eller opmærksomme på, at det spiller ind, når der ikke er blevet solgt nogen aktier. Hun er ansat hos NN som har indberettet ca. 71.200kr som B-indkomst, og vi går ud fra, der er det, der har givet udslag i restskatten. Hendes årsindtægt på forskudsopgørelsen er kun skudt skævt med ca 15.000kr


De ca 12k jeg skal have retur blegnede lidt i lyset af ovenstående 😄

10-03-2024 16:03 #73| 0
thebouncer skrev:

Nogen der er skarpe på medarbejderaktier?

Min bedre halvdel har fået et smæk på ca. 30k, da vi ikke har været klar over eller opmærksomme på, at det spiller ind, når der ikke er blevet solgt nogen aktier. Hun er ansat hos NN som har indberettet ca. 71.200kr som B-indkomst, og vi går ud fra, der er det, der har givet udslag i restskatten. Hendes årsindtægt på forskudsopgørelsen er kun skudt skævt med ca 15.000kr


De ca 12k jeg skal have retur blegnede lidt i lyset af ovenstående

Der er skrevet en del i medierne om hvordan folk har fået fingrene i skatteklemmen pga. medarbejderaktier. Du kan bl.a. læse mere her:

https://itb.dk/maerkesager/kapital-og-vaekst/undgaa-at-blive-fanget-i-skatteklemmen/

 

Så vidt jeg husker er der politisk vilje til at ændre reglerne men indtil da skal man være meget opmærksom på det.

10-03-2024 16:08 #74| 0

Jeg er blevet i tvivl om min datters børneopsparing i Nordnet hvor jeg har købt aktier til hende. Hun er kun 7 år og har derfor ikke skattekort eller får årsopgørelse. Jeg køber kun aktier til hende og sælger ikke noget - bortset fra en enkelt gang (Nordnet smartfond som ikke var så smart). 

 

Hun har to certifikater, der jo beskattes efter lagerprincippet, men jeg kan ikke indberette det nogen steder og er i vildrede over hvordan det foregår? 

10-03-2024 23:14 #75| 0

Så fik jeg selv lige kørt min årsopgørelse efter de bøvlede indtastninger i værdipapirmodulet. Resultat: +4.906 kr. 

 

@ prangstar

 

Børn skal ikke have en årsopgørelse når forældre opretter en børneopsparing til dem. Beløbet er bundet til de når en bestemt alder og hverken børn eller forældre skal beskattes afkast. 

 

Det er anderledes når børneopsparingen er en gave fra bedsteforældre, for så står opsparingen i et frit depot = beskatning

11-03-2024 00:56 #76| 0
prangstar skrev:

Der er skrevet en del i medierne om hvordan folk har fået fingrene i skatteklemmen pga. medarbejderaktier. Du kan bl.a. læse mere her:

https://itb.dk/maerkesager/kapital-og-vaekst/undgaa-at-blive-fanget-i-skatteklemmen/

 

Så vidt jeg husker er der politisk vilje til at ændre reglerne men indtil da skal man være meget opmærksom på det.

 Der er muligvis nogle problemer, hvis selskabets aktier ikke kan handles, men ellers bekattes man når aktierne frigives, hvorfor man blot kan sælge dem samme dag, så beskatningsgrundlaget matcher den realiserede værdi.


Vælger man at beholde f.eks for 100.000kr aktier, som dermed er beskatningsgrundlaget, og værdien falder til under denne værdi, så har man jo valgt at have den eksponering, og må selvfølgelig tage tabet.

 

11-03-2024 10:29 #77| 2

Plus 5.000 kr. til mig, 12.000 kr. til konen. Plus et dejligt live cash på 20.000 kr., så lidt over standard god weekend :)

11-03-2024 10:36 #78| 0

Skatteguiden siger minus 30k 

Oven på et 23 hvor jeg i starten af året blev fritstillet, hurtigt fandt et nyt job, kørte dobbeltløn i 4 mdr. samt startede selvstændigt i september, så har det åbenbart været svært at regne ud.


mit håb er, at når hele mit regnskab fra min virksomhed er gjort op, samt fået indtaster kørsel, at det kan nedbringe det vanvittige beløb, bare en my i det mindste.

11-03-2024 10:54 #79| 0

Jeg kan ikke være med i konkurrencen om mest tilbage, men måske jeg kan vinde en fadøl i konkurrencen om at ramme tættest på 0
@Nanoq Er du under trecifret? 😄

20-03-2024 20:19 #80| 0

Jeg har i dag fået 6969 kr. sat ind på min konto fra Skat. Det er ikke det beløb som jeg i følge årsopgørelsen skulle have tilbage, hvilket i øvrigt også først skulle være den 12. april.

 

Er der andre der har fået penge i dag og rent faktisk ved hvorfor?

 

EDIT:

Har logget på Skat.dk uden at finde noget svar og tjekket e-boks.

Redigeret af prangstar d. 20-03-2024 20:24
20-03-2024 20:34 #81| 0
prangstar skrev:

Jeg har i dag fået 6969 kr. sat ind på min konto fra Skat. Det er ikke det beløb som jeg i følge årsopgørelsen skulle have tilbage, hvilket i øvrigt også først skulle være den 12. april.

 

Er der andre der har fået penge i dag og rent faktisk ved hvorfor?

 

EDIT:

Har logget på Skat.dk uden at finde noget svar og tjekket e-boks.

 

 har du en masse børn... kan det være ejendomsskat. har du fået post fra vurderingsstyrelsen om tilbagebetaling 

20-03-2024 21:00 #82| 0
mepagirl skrev:

 

 har du en masse børn... kan det være ejendomsskat. har du fået post fra vurderingsstyrelsen om tilbagebetaling 

 

 Har en enkelt og ikke noget brev fra Vurderingsstyrelsen. 

21-03-2024 15:44 #83| 0
prangstar skrev:

 

 Har en enkelt og ikke noget brev fra Vurderingsstyrelsen. 

 

 Min hustru fik 72 kroner fra SKAT i starten af marts. Pengene blev udbetalt et par dage før der blev åbnet for årsopgørelserne. Vi ved heller ikke hvor de kommer fra. 



21-03-2024 17:04 #84| 0
Administrator

Sikkert justering af tidligere års opgørelse

21-03-2024 18:32 #85| 0
Bridgeking skrev:

Sikkert justering af tidligere års opgørelse

 

Du har sikkert ret i og med jeg har rettet i min årsopgørelse, men der kunne jeg se det falde direkte ned på "bundlinjen" af det jeg får tilbage 12. april.

 

Men bare mærkeligt at det ikke fremgår af mine tidligere opgørelser som jeg har kigget igennem eller jeg ikke har fået noget info om indbetalingen. 

21-03-2024 18:59 #86| 0
prangstar skrev:

 

Du har sikkert ret i og med jeg har rettet i min årsopgørelse, men der kunne jeg se det falde direkte ned på "bundlinjen" af det jeg får tilbage 12. april.

 

Men bare mærkeligt at det ikke fremgår af mine tidligere opgørelser som jeg har kigget igennem eller jeg ikke har fået noget info om indbetalingen. 

 

 Ring og spørg dem ad 

 

Det bør selv en af deres kontorelever kunne svare på.

21-03-2024 19:34 #87| 0
Filosoffen skrev:

 

 Ring og spørg dem ad 

 

Det bør selv en af deres kontorelever kunne svare på.

Spurgte nogle kollegaer om de vidste det. To af dem havde fået oprettet en ret nem og lille sag ved Skat. Nu har de fået besked på, at der går et halvt år før deres sag er færdigbehandlet og de derfor ikke kan få udbetalt deres tilgodehavende. Den ene skal have 22.000 tilbage, men der er en 10 år gammel sag med noget boligskat, hvor Skat selv er i tvivl om hvorvidt der har været en forkert betaling omhandlende 2.000 kr. Han har tilbudt at betale de 2.000 kr., mens de finder ud af det, men det har han fået nej til.

 

 

21-03-2024 19:46 #88| 0
prangstar skrev:

Spurgte nogle kollegaer om de vidste det. To af dem havde fået oprettet en ret nem og lille sag ved Skat. Nu har de fået besked på, at der går et halvt år før deres sag er færdigbehandlet og de derfor ikke kan få udbetalt deres tilgodehavende. Den ene skal have 22.000 tilbage, men der er en 10 år gammel sag med noget boligskat, hvor Skat selv er i tvivl om hvorvidt der har været en forkert betaling omhandlende 2.000 kr. Han har tilbudt at betale de 2.000 kr., mens de finder ud af det, men det har han fået nej til.

 

 

 

 Haha fedt. Så låner de simpelthen hans ~22.000 til en rente på 0,8% i 6mdr 🥳

fedt hvis det også galdte den anden vej. 


← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar