Nuts køb af bærbar? HP Pavilion g7-2030eo

#1| 0

Hey boys!

Står som så mange andre og skal til at købe ny bærbar.

Har kigget lidt rundt, og fandt så denne her som jeg syntes så ud til at være ret spot on i fht pris og styrke.

www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/563523/HP-Pavilion-g72030eo.html

Den skal sådan set bare bruges til studie og poker engang imellem. Nogen kloge hoveder der kan sige go or no-go? :)

15-05-2012 14:22 #2| 4

Følger også lige med, da jeg står i samme situation.
Men jeg har dog hørt knap så gode ting om HP bærbare :)

15-05-2012 14:23 #3| 4

Hardwaremæssigt er det jo en computer der kan klare det meste, men må indrømme at jeg udelukkende har haft dårlige erfaringer med HP computere gennem tiden. De crasher oftere end andre computer jeg har haft, desuden har de på mange af deres modeller lagt deres ubrugelige software på maskinen som default og har failet fuldstændigt med modeller som Hp Envy (ihvertfald 1-2år tilbage i tiden). Men det kan jo være de er blevet bedre, men kan jo kun tale ud fra mine egne erfaringer.

15-05-2012 14:23 #4| 1

Jeg har en HP Elitebook 8730W, og det er den bedste, jeg har haft.

15-05-2012 14:31 #5| 5

Vores familie har kun dårlige erfaringer med HP Pavilion.

Vi fik fire af slagsen gennem arbejde - ingen af dem overlevede mere end et halvt år inden første reperation.
Siden hen røg de frem og tilbage hele tiden, og vi havde aldrig mere end to hjemme af gangen.

Til deres forsvar skal dog siges, at det sjældent var samme fejl - så de kan i hvert fald trøste sig med, at det var gennemført elendigt.

Har aldrig prøvet andre HP produkter.

Til gengæld vil jeg på det varmeste anbefale alt fra Dell. Prisen er højere end så mange andre, men jeg fler i hvert fald, at jeg får noget for pengene. Første computer overlevede mere end fire år til trods for utallige besøg på obskure sider, og den jeg sidder med nu (XPS 14z), vil passe perfekt til dit behov.

15-05-2012 14:33 #6| 0

Jeg tror Mr_Hit herinde fra, har et par ord omkring HP laptops!

15-05-2012 14:45 #7| 1

brug søge funktionen har lige været en omkring den lorte bærbar :)

15-05-2012 14:51 #8| 2

Ville personligt aldrig købe en bærbar uden at prøve den først. Her tænker jeg på følelsen af tastatur samt touchpad. Nogen er direkte frygtelige at bruge. Personligt har de ting aldrig faldet i min smag på HP bærbare.

15-05-2012 14:55 #9| 3

Aldrig nogensinde køb en HP.

15-05-2012 15:01 #10| 2

Jeg har haft min HP i 3 år. Der har aldrig været nogen problemer!

15-05-2012 15:14 #11| 2

HP sucks. Jeg har haft 3 HP'ere (den ene kun i 2 dage, og så var den kaput) og de har været elendige allesammen.

15-05-2012 15:15 #12| 1

Lenovo FTW!

15-05-2012 15:19 #13| 3
nothing878 skrev:
Aldrig nogensinde køb en HP.


Køb altid HP
15-05-2012 15:25 #14| 2

Må indrømme at jeg også hopper på Lenovo/IBM vognen, hvis du skal have ny bærbar. Klart der jeg har haft færrest problemer!

Redigeret af Pindzaghi d. 15-05-2012 15:25
15-05-2012 17:16 #15| 0

Køb den her www.sharkgaming.dk/msi-ge620dx-806ne-gaming-laptop.html

Kvalitet, Stabil, God, dyr.
Sharkgaming har styr på lortet, de tager dig ikke i røven.

Cliffs:
Intel CPU
7200RPM HDD
1330mHZ ram
Dejlig gfx

Du kan også købe modellen over, den er for fed

Redigeret af SmilasAA d. 15-05-2012 17:19
15-05-2012 17:24 #16| 1

Pavillion modellerne bliver ekstremt varme, men det gælder vidst for alle deres bærbare. Har selv haft to af dem, den ene var jeg meget utilfreds med. Havde den i knap fire år inden den til sidst stod af, i den tid jeg havde den fik den skiftet bundkort 3 gange fordi det blev for varmt.

Deres elitebooks derimod er super gode og meget stabile.

Hvis jeg skulle anbefale noget så ville jeg vælge en bærbar af et andet mærke i stedet for.

15-05-2012 17:59 #17| 0

Hvad med Acer? hvad siger folket til det?

15-05-2012 18:00 #18| 2

Acer er sandsynligvis det eneste mærke derude, der har et dårligere ry end HP...

15-05-2012 18:08 #19| 0
Grethe skrev:
Acer er sandsynligvis det eneste mærke derude, der har et dårligere ry end HP...

Medion har heller ikke de bedste historier med sig...

Havde en HP Pavilion for et par år siden, efter et halvt år brændte grafikkortet sammen, hvilket sidder fast på bundkortet, så hele lortet skulle skiftes. Det tog dem en måneds tid at fixe, hvorefter alt lys i indikatorlamperne, og lys i touch knapperne over tastaturet, ikke længere virkede. Fedt jo...
Et år efter brændte grafikkortet sammen igen, det kunne åbenbart ikke holde til at køre mens computeren stod på et bord og lavede ingenting.

Har efterfølgende købt mig en Sony Vaio, og den kører upåklageligt efter 2 ½ år.

Forstår btw ikke hvordan asus ikke kan være nævnt endnu? De plejer da også at levere gode produkter...
Redigeret af Heinzekj d. 15-05-2012 18:09
15-05-2012 18:57 #20| 0

asus eller lenovo er mit råd. Lenovo får man vist mest for pengene.

15-05-2012 19:00 #21| 1

Its like this

From shit to good

Acer/medion
Fujitsu siemens
HP
Samsung
Dell
Lenovo/MM-vison/sharkgaming

15-05-2012 19:20 #22| 0

Hvad med Dells? XPS L702x - den er anmeldt her:

www.notebookcheck.net/Review-Dell-XPS-17-Notebook-i7-2630QM-GT-555M.51949.0.html

Dog er den jeg kigger på med 8 GB Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz (2 DIMMs)

Hvordan klarer den sig sammenlignet med f.x. www.saveonlaptops.co.uk/Samsung_RF711_1153738.html ?

Redigeret af Culkasi d. 15-05-2012 19:22
15-05-2012 19:29 #23| 3

Jeg ville ikke råde min værste fjende til at købe et HP produkt!

Den korte version: Jeg kontaktede HP midt i Januar, da min HP envy bærbar havde et overophednings problem. Nu her midt i Maj er sagen stadig ikke afsluttet, tilgengæld har jeg brugt penge på en ny HP (som jeg forhåbentlig får refunderet snart), som så også har et defekt lydkort (dette orker jeg ikke engang pt at brok mig over).

Kort sagt, elendigt produkt fra starten af, og endnu ringere service efterfølgende.

15-05-2012 19:37 #24| 0
Mr_Hit skrev:

Den korte version: Jeg kontaktede HP midt i Januar, da min HP envy bærbar havde et overophednings problem. Nu her midt i Maj er sagen stadig ikke afsluttet, tilgengæld har jeg brugt penge på en ny HP


Så selvom du havde/har en langvarig og irriterende sag vedr. en HP bærbar valgte du alligevel, at købe endnu en HP?
15-05-2012 19:40 #25| 0

Jeg fik lov til at købe en ny, og få beløbet + 20% refunderet, som kompensation for hele farcen.

15-05-2012 19:42 #26| 0

En bærbar der SKAL kunne køre d3? - nogle bud?

15-05-2012 19:44 #27| 0
Mr_Hit skrev:
Jeg fik lov til at købe en ny, og få beløbet + 20% refunderet, som kompensation for hele farcen.



Ok - det lyder da i det mindste som en supergod løsning... men igen, hvis du fik beløbet + 20% retur, hvorfor så købe endnu en HP - eller det var måske et krav?
15-05-2012 19:46 #28| 1

Det skulle så obv være en Hp.

15-05-2012 19:52 #29| 0

Ser det her fornuftigt ud?

XPS L702x
Processor: Intel Core i7-2670QM (2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz)
Genuine Windows 7 Home Premium
8 GB Dual Channel DDR3 SDRAM at 1333MHz (2 DIMMs)
750 GB SATA Hard Drive (7200RPM)
Optical Drive : Tray Load Blu-ray Disc BD-Combo (Reads BD and Writes to DVD/CD)
Display : 17.3in Full HD WLED AG (1920x1080) with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
Graphics : 3GB NVIDIA GeForce GT 555M Graphics Card
English Genuine Windows 7 SP1 Home Premium (64Bit OS)
Back Up Media Not Included
Wireless: Intel Wireless-N 1000 Card
Silver Anodized Aluminum
Battery : Primary 9-cell 90W/HR LI-ION
Internal Qwerty Keyboard

15-05-2012 20:00 #30| 1

@ OP

Jeg kan se, at den maskine du linker til er fra HP's nyere serier, hvor der netop er gjort noget ved de problemer, som flere i tråden har oplevet.

Komponenterne i de nye serier fra HP er placeret anderledes og udvikler derfor så ikke lige så meget varme som tidligere serier - og jeg har endnu ikke hørt noget dårligt om maskinerne i de nye serier.

Af egen erfaring har jeg dårlige oplevelser med DELL, som jeg ellers troede var nuts... Men den oplevelse jeg havde var hele vejen igennem elendig, så det bliver aldrig en DELL igen for mit vedkommende - men sådan har vi alle nok gjort vores erfaringer på godt og ondt, som man også kan se i denne tråd.

Når alt kommer til alt, så er det 3. parts komponenter, der sidder i de forskellige maskiner (intel processor, nvidia grafikkort, osv).

GL med købet.

Redigeret af Muhsen d. 15-05-2012 20:01
15-05-2012 20:09 #31| 1

Lol @ folk der hater for vildt på HP.. Hvis i køber en billig Dell holder den sku nok ligeså godt som en billig HP..

Har selv haft denne HP nc6400 de sidste 6 (!!!) år:
www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3110

Har ALDRIG oplevet nogle problemer, hverken med overophedning, hardwarefejl, afbrændt bundkort, etc..

Og jeg nægter simpelthen at købe en ny for den opfylder stadig de krav som jeg har: lækkert keyboard/interface, klassisk look, kan trække de spil den skal (hitman, SC1+2, CS, Warcraft osv, have x antal pokerklienter kørende uden probs..

Mener jeg gav i omegnen af 8k dengang, men det holder altså også!

Hvis jeg skulle have ny i dag ville jeg nok tage i MM-vision uden for Roskilde, de har styr på skidtet, har flere venner der har handlet stationær og laptop hos dem :)

/JP

15-05-2012 20:31 #32| 0
Mr_Hit skrev:
Jeg ville ikke råde min værste fjende til at købe et HP produkt!

Den korte version: Jeg kontaktede HP midt i Januar, da min HP envy bærbar havde et overophednings problem. Nu her midt i Maj er sagen stadig ikke afsluttet, tilgengæld har jeg brugt penge på en ny HP (som jeg forhåbentlig får refunderet snart), som så også har et defekt lydkort (dette orker jeg ikke engang pt at brok mig over).

Kort sagt, elendigt produkt fra starten af, og endnu ringere service efterfølgende.


Jeg sender en PM med min mail ,så skal jeg prøve at hjælpe dig med at få skub i sagen
15-05-2012 20:36 #33| 1
Grethe skrev:
Acer er sandsynligvis det eneste mærke derude, der har et dårligere ry end HP...


Flot som folk udtaler sig om ting de intet aner om

Svarer lidt til at jeg går i analyse og udtaler mig om hænder spillet på NL600+

Redigeret af HomeMade d. 15-05-2012 20:37
15-05-2012 21:47 #34| 0
HomeMade skrev:
Grethe skrev:
Acer er sandsynligvis det eneste mærke derude, der har et dårligere ry end HP...


Flot som folk udtaler sig om ting de intet aner om

Svarer lidt til at jeg går i analyse og udtaler mig om hænder spillet på NL600+



lol

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, at være objektiv omkring et produkt/brand, man har en nær relation til. Problemet er bare, at en stor del af HP's laptops har problemer af den ene eller anden slags i deres levetid. Det kan du også se, mange i tråden nævner. Det jo ikke første gang, emnet er oppe på diverse internetfora - og resultatet er altid det samme. For dårlige hardware komponenter, varmeproblemer, svage batterier etc etc. Det er velkendt blandt fagfolk, der rent faktisk ved hvad de snakker om.

Du kan evt prøve at oprette en tråd på hol.dk eller lign og se responsen omkring HP. I bet you, den vil ikke være positiv!
16-05-2012 07:34 #35| 0
Grethe skrev:
HomeMade skrev:
Grethe skrev:
Acer er sandsynligvis det eneste mærke derude, der har et dårligere ry end HP...


Flot som folk udtaler sig om ting de intet aner om

Svarer lidt til at jeg går i analyse og udtaler mig om hænder spillet på NL600+




lol

Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, at være objektiv omkring et produkt/brand, man har en nær relation til. Problemet er bare, at en stor del af HP's laptops har problemer af den ene eller anden slags i deres levetid. Det kan du også se, mange i tråden nævner. Det jo ikke første gang, emnet er oppe på diverse internetfora - og resultatet er altid det samme. For dårlige hardware komponenter, varmeproblemer, svage batterier etc etc. Det er velkendt blandt fagfolk, der rent faktisk ved hvad de snakker om.

Du kan evt prøve at oprette en tråd på hol.dk eller lign og se responsen omkring HP. I bet you, den vil ikke være positiv!


Hvis det var sandt at HP havde så dårligt et Ry, tror du så saiøst at HP ville være så stor en spiller på PC marked ????

På et forum kommer ofte kun de negative ind og skriver og ikke de 99 % andre som er tilfredse og her snakker jeg alle brands

Men har du beviser på at de har et dårligt ry , så post det da her, der er ingen undersøgelser der understøtter det , så back din påstand op og post her de beviser du har

16-05-2012 10:53 #36| 0

Har også hørt om problemerne med overophedning af HP. Det vil sige, at jeg har lige købt en Pavilion dv6-6b03ss, som blev anbefalet i en blog til en god pris og har efterfølgende været ved at søge info og kunne se, at mange klagede over, at HP havde problemer med at de blev varme. Den vi har købt, sætter også blæseren på fuld power ofte.
Det er en bærbar og computeren er ganske fin og nem at bære, men man skal altså bruge en trillebør til at transportere ledning og strømforsyning.
Har dog sendt en gammel HP videre til svigermor, som nu er 9 år gammel. Den blev også varm hurtig, men det gjorde de fleste vel fra den tid.
ALLE jeg kender, der har købt Acer, har haft problemer med dem. Det er uden undtagelse. (det drejer sig kun om 3 personer, men alligevel)

16-05-2012 11:08 #37| 0

@OP
Jeg ville kaste mig over en lenovo thinkpad L520. www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3903

Ingen i7 processor, hvilket på ingen måde er nødvendigt med nævnte behov.
4 GB ram, hvilket er fint hvis du kører HEM, + 2 sites ved 9-15 borde.

Opløsningen er som for den du selv linker til, hvilket jeg personligt synes er alt for lav.

HVIS jeg selv skulle have en ny maskine, skulle det nok være noget ala.

www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4188

Her ville jeg så erstatte HD'en med SSD.
Eneste hage er at den kører 1920x1080, istedet for 1920x1200 (hvilket jeg personligt foretrækker).


Håber du kan bruge det
z
p.s.
Til diskussionen omkring HP vil jeg blot nævne at deres "workstation" linje har et relativt godt ry. Ellers hører jeg også primært dårligt om HP's billige bærbare

16-05-2012 11:11 #38| 0

Pris og kvalitet hænger meget ofte sammen

16-05-2012 11:16 #39| 0

@HomeMade
Synes du Acer er en stor spiller på pc markedet?
Hvis ja,
Synes du Acer har et godt "Ry"?
Hvis nej,
Så er dit argument anno 1605120734 ikke validt.

Generelt bør man se på hvor fejlbehæftede produkterne er, og derudfra vurdere producenten.

Disse tal har jeg ikke set de seneste år, men husker en større undersøgelse for år tilbage hvor Acer generelt set lå dårligt.

Citat fra HomeMade 160520121111 "Pris og kvalitet hænger meget ofte sammen",
Citat fra HomeMade 160520120734 "så back din påstand op og post her de beviser du har"
Kan du se tvetydigheden i dine posts?
z

16-05-2012 11:30 #40| 1

Jeg kender ikke til om Acer har et godt ry eller ej - jeg ved de sælger meget igennem detailhandel , ALDI osv - man får en PC billigt og må ofte vente længe på en Rep.

Jeg mener bare at slynge ud at et firma har et dårligt rygte, fordi personen selv ikke bryder sig om det er forkert , de fleste store brands har mange produkter på marked i mange prisklasser og at generalisere fordi man ikke selv bryder sig om produktet er forkert, da jeg er sikker på at Grethe ikke har info om de 50-60 bærbare der findes på marked PT fra HP eller andre store brands

16-05-2012 11:42 #41| 0

Ser interresant ud Ziento.

Det er da obv at de mange dårlige udtalelser om HP her gør mig lidt bange for at gå den vej ^^

Tror jeg vælger at købe en stationær, kobler den til 2 skærme, og så bare køber en laptop som bare skal bruges til studie.

16-05-2012 12:11 #42| 2

Du skal dog være klar over, at med Lenovo betaler du en del ekstra for at få noget kvalitet. Det er en kvalitets pc der er samlet godt og kan holde til meget. Mange firmaer bruger dem som arbejdsmaskiner af de grunde. Rent design mæssigt er de ikke specielt kønne imo. Ikke noget dårligt valg.

Selv ville jeg købe en ultrabook eller anden letvægts bærbar, som kan holde batteri i lang tid. Kan personligt godt lide Samsungs modeller. F.eks. den her Samsung Series 7

Dog er deres nye modeller med Ivy Bridge så småt ved at ramme markedet. Regner selv med at købe denne Samsung 700Z5C

Den er dog lidt over dit budget/behov. Der kommer dog utvivlsomt også andre modeller med mindre specifikationer, men som sagt er de først lige ved at ramme markedet.

Redigeret af BlissY d. 16-05-2012 12:12
16-05-2012 12:20 #43| 1

I skal have SSD disk i de bærbare der.
Lad hver med at kaste flere penge efter en Core i7 frem for en Core i5.
Der er så lidt at hente.
Brug pengene på SSD istedet. 80 - 120 GB er alt rigeligt. Alt andet plads kan købes for få penge som ekstern harddisk.
Sørg for at både harddisk og computer kan bruge USB3.

Redigeret af Champ_jtv d. 16-05-2012 12:25
16-05-2012 12:25 #44| 0

Nu er der bare stadig ikke ret mange modeller der som standard har SSD. Gør selv det, at jeg køber en SSD ved siden af og smider i.

Redigeret af BlissY d. 16-05-2012 12:25
16-05-2012 12:26 #45| 0

Champ_tv +1
Blissy +1

@HomeMade
Når det kommer til laptops, har HP problemer. Det bliver vi nok aldrig enige om, at du åbenbart nægter at give fagfolk credit, fordi de fremstår negative overfor dit parti (lol).
Du har ret, jeg kender ikke til alle HP's modeller, men ud af de 11x HP laptops vi har haft i firmaregi, har der været problemer med over halvdelen (Jeg har ikke haft nogle af dem i hånden, da det ikke vedrører min jobfunktion, men der er 58 helpdeskcases på HP problemer). Det udgør trods alt en rimeligt signifikant stikprøve, når der er tale om både Elitebooks, Pavillions og Envys.

@OP,
Som Blissy skriver, ville jeg noget vente nogle uger på Ivy Bridge-chippen. Med den følger en række fede ultrabooks fra bl.a. Asus, Samsung og Lenovo.
Sorry for semi-derail af din tråd. Synes du fortjener en anden vurdering af HP end Homemades.

Redigeret af Grethe d. 16-05-2012 12:28
16-05-2012 14:11 #46| 1

Grethe+1

Jeg kan kun bekræfte at der er mange div. problemer med HP.
I det firma hvor jeg arbejder har vi i en årrække brugt HP. Både de gamle modeller og de nyere. (ca. 600-1000 Pc'ere)
6220, 6400, 6910p, 6930p Elitebook.
Har oplevede alle fejl fra bundkort, ram, blæsere, harddiske osv.
Speicelt 6930'eren var slem. De har også en tendens til at låget ikke kan lukke,

Da vi skulle skifte nu her har vi valgt at skrotte alt skidtet inkl. dockingstationer og er gået over til Lenovo.
De modeller vi bruger er T420 og T520. Det er rigtigt gode maskiner med SSD, Core i5/i7 og de vejer også noget mindre.
Vi har stort set ikke fejl på dem - ud over at de har en svaghed ved at nogle af dem knækker i plastikken ved touchpad hvis man er for hårde ved dem.

Redigeret af Champ_jtv d. 16-05-2012 14:12
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar