NL600 KQo Out of line

#1| 0

Min første post i analysen.

Jeg forsøger for tiden, at komme lidt ud af min comfort zone, og ende i lidt mere marginale spots end jeg egentlig er vant til.


SB i hånden er en rimelig LAG makker med der spiller 33/29/4 med en 3% på 13 (700 hænder).
Hans c-bet i 3-bettede post er 86%, men hans turn agg. er markant lavere.

Er min historie i denne er hånd troværdig?

Hand Information
, 6 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: macias pajas ($396) Small Blind
Seat 2: alfa kilo ($869.05) Big Blind
Seat 3: sogood69 ($609)
Seat 4: larry_d ($649)
Seat 5: johannaoalva ($418.27)
Seat 6: Hero ($606) Dealer

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $9)
larry_d: FOLD
johannaoalva: FOLD
Hero: RAISE $12
alfa kilo: RAISE $42
sogood69: FOLD
Hero: CALL $30

Flop(Pot: $93)


alfa kilo: BET $43.5
Hero: CALL $43.5

Turn(Pot: $180)


alfa kilo: CHECK
Hero: BET $101
alfa kilo: CALL $101

River(Pot: $382)


alfa kilo: CHECK
Hero: BET $288

U like?

15-04-2012 16:05 #2| 0

Til og med turn er alt cool. På river er hvordan hero ser dig afgørende, det er vigtigt
du ikke har spillet pots hvor du udviser potkontrol, missed marginal valuebets eller
været showdown happy.

River rammmer villains range mere end din, det er et problem. Tror ikke riverbluffet
virker ofte nok.

Og Btw velkommen

16-04-2012 10:01 #3| 0

over mit niveau men hvis villian er i stand til at calle med AJ- her kan du jo exploite ham ret kræftigt senere...

16-04-2012 10:41 #4| 0

Slet ikke mit niveau.

Bare nysgerrig. Jeg må indrømme jeg ikke kan se megen mening med det. ( Undskyld, helt sikkert derfor det er langt over mit niveau)

Hvad er det hero repper med sin linie ?

Vil tro vi 4B for, at komme ind pre flop med JJ+.

Vil vi spille 44,88, AJ sådan her normalt. Skal vi bet-fold, eller bet-call better river her med dem ? ( og hvis vi skal er river sizing så rigtig, i tilfælde af vi bet-folder ? )

Umiddelbart vil villain så ikke lead alle sine AJ, JJ+ på turn ?

Har han ikke ofte 99,1010. J10 her ?

Du skriver Villain ikke er so agro på turn, men er det fordi han ofte giver op eller caller dig ned, når han ved du bliver meget agro, når han backer lidt af ?. Men at du ofte folder hvis han barrel turn. fordi så giver det jo ok mening for ham, ikke at bette AJ, JJ+ på turn og river.

Eller hvis han caller turn med 99,1010,10J. så bliver det svært at få ham til at folde på river.

Men igen er forvirret fordi jeg ikke rigtigt forstår hvad hero repper med sin linie ?

Redigeret af klondike d. 16-04-2012 10:57
16-04-2012 19:49 #5| 0

Tak for svar!

Jeg glemte helt at skrive i den første post hvordan jeg kunne blive set, men Suffer Well er ok spot on.

@Suffer Well. Du har en god pointe. Jeg er nemlig nok lidt showdown happy, og er sikkert og lidt for potkontrollerende, ligesom jeg tit kunne få lidt mere value på river. Jeg forstod faktisk ikke din pointe først, men kan godt se at det gør min range meget mere polariseret.
Men er min valuerange på river på stadig ikke ret bred? 88, 99, TT, JJ samt 9Ts, 98s (nogle gange 97s og 9Js).
Er min bluffing range ikke meget mere snæver? Overkorts-kombier og hvad så mere? Marginale hænder jeg overspiller og laver om til bluffs?

@Klondike Jeg 4-better aldrig JJ her i position, slet ikke når han skyder alle flops.
Jeg synes, du sætter ham på en meget snæver range. Kan han ikke være endt på river med noget marginalt som et par eller to par?


@Lexclone: Man skulle tro at det ville være maginalt at kalde med AJ her, men du er ikke langt fra.

Jeg blev aktuelt kaldt af A8s!?


17-04-2012 12:14 #6| 0

Jeg er ikke enig med SW i at 10d rammer villains range oftere end heros. Det kommer meget an på hvordan villain sammensætter sin 3b-range, og hvordan hero har sammensat sin calling range. AA-JJ, AK, AQ er ikke i heros range, men selvfølgelig i villains, og heros range vil derfor består mere af JTs-type hænder og medium par og bedre broadway hænder, som hero har i spottet.

Hvis der er for mange 97s, T9s, JTo-type hænder i villains 3betting range, så skaber det for mange problemer vs den gennemsnitlige modstanders flatting range vs. 3 bets. Det burde skabe en lidt en polariseret range bestående af topvalue og en broadway-range som kan være udvidet alt efter modstander og lavere suited connectors som 75s eller andet junk som 86o og A4x.

Ikke desto mindre er jeg enig i, at vi ikke må spille for meget potkontrol for at reppe så godt som muligt på river. Det ser jeg nu heller ikke den store grund til i det givne turn spot, da turn burde spilles forholdsvist transparent af villain - fit or fold. Aktuelt så flatter villain, hvilket ikke giver meget mening, med mindre han er klar over sit leak med mange turn checks og vil udnytte andre har spottet det. Det virker dog stadig uortodoks at gribe det an på den måde og jeg hælder mest til at putte villain på en marginalhånd.

17-04-2012 13:45 #7| 0

@ Dalle

Helt enig, Tror i øvrigt slet ikke du har brug for en bet/call/call range her (som
villain)

Min antagelse omkring antal af 10x'er tager ikke super højde for villains 3betrange
men er et forsøg på at gætte hvad fanden han kan c/c turn med :-)

A8 er imo et for loose call på turn, selv hvis villain bruger bet/call/call ofte

Redigeret af Suffer Well d. 17-04-2012 13:51
17-04-2012 14:22 #8| 0

Interessant hånd. Jeg ville lige spørge om i synes at HERO kan reppe 98, J9 og JT i dette spot eller ville vi aldrig skyde turn der, jeg er tvivl?

Set bort fra de nævnte hænder repper vi så 88-JJ, 87 og air, og dertil hvis villain ved vi er glade for at komme til showdown better vi nogle gange ikke de hænder på river. Det gør vel vores range rimelig smal og knap så god at bluffe i.

17-04-2012 20:05 #9| 0

At han kalder med A8 er jeg enig i er supermarginalt, og er vel også grunden til mit besøg i analysen, da jeg på ingen måde havde forudset et så marginalt call.
Tanken om at være blevet gennemskuet, uden at kunne se hvilke ledetråde, jeg har givet var egentlig rimelig frustrerende.
Set fra Vilains synspunkt, så er det jo egentlig en ret small range han slår, samt en rimelige marginal hånd han bruger som bluffcatcher.
Måske forvirrer det egentlig analysen, at min hånd er KQo og ikke AK?!
(forstået på den måde, at det nok er den hånd han må sætte mig på)


En pointe som er kommet i de sidste par posts, som egentlig var refærdiggørelsen for mit riverplay i situation var det mærkelige turn play, for ja det er også i min optik et fit or fold spot for Villain pga de mange actionskillers, der kan kommer på river.

Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i min info omkring Villains turnplay, meningen var at det ikke var så aggressivt som c-bet, men ok ellers så ville det nok også være for nemt at spille imod.
Pointen er vel grundlæggende, at det ikke hænger sammen, at have en så høj 3-bet sammenholdt med en så høj c-bet. Det er var selvfølgelig det jeg forsøgte at udnytte med min linie.

17-04-2012 23:27 #10| 0

Fed tråd. Vil slet ikke kommentere da jeg er en noob, men nyder at læse den grundige analyse.

+1 til denne tråd

18-04-2012 01:36 #11| 0
LTN93 skrev:
Fed tråd. Vil slet ikke kommentere da jeg er en noob, men nyder at læse den grundige analyse.

+1 til denne tråd


Enig, nice tråd! -og også over mit niveau. Velkommen til op.

[Som villain ville jeg være bange for T9 + sets hos hero, de holdings virker for mig oplagt at spille som hero har gjort i hånden medmindre historien mellem hero og AK "dikterer" at hero raiser flop næsten hver gang med disse holdings. - ranges kan obv ikke kan indskrænkes så snævert, men for mig er det sq et light call fra villains side]
20-04-2012 00:37 #12| 0

Synes i overser en ting nemlig at præflop kun bygger en pot på 15 bb, det ændrer psr ift. en typisk 3 bet pot. Det betyder at villain ikke bare kan skyde videre på turn med overpar, Aj, TT og få det ind. Derfor ville jeg ofte vælge en c/c. c/c linje med disse hænder ..... og at han vælger at gøre det med A8 er vel ikke skævt ..... faktisk c-better han lidt lavt ..... måske for at suge floats med, så jeg tror du blev udspillet....

Mht hans rivercall, så valuebetter du vel næppe under to par med en J, jeg tror mange sets raiser flop netop pga psr, der betyderat der skal 4 bets til, så den valuerange de fleste regs vil have på den her river er MEGET lille (JT, 9x, TT), og han ved at hans linje har gjort din bluffingrange ret wide, så imo havde han planlagt rivercallet allerede på floppet.... og det synes jeg er godt spillet

Redigeret af madhoch d. 20-04-2012 08:41
20-04-2012 21:37 #13| 0

@Madhoch. Preflop er rimelig standard taget i betragtning af positioner.
Jeg er ikke helt enig med dig i dine betragniger, men det kan du læse i mine post ang ranges ovenover.
Der er dog en ting du gerne må uddybe:

Hvis min bluff range er meget wide, skal han så ikke have en bedre hånd for at catche?
Det eneste han slår er AK, AQ, KQ og babypairs.


20-04-2012 21:58 #14| 1

Om du bliver udnyttet kan du selv styre ved ikke at floate/bluffe oftere end din valuerange kan holde til. Du behøver f.eks. ikke floate med KQ hver gang her.

Jeg kender ikke din fold til 3bet, men ud fra ting som "jeg prøver at komme ud af min comfortzone" og at din valuerange "måske indeholder 97s,J9s" vil jeg gætte på at du har haft en høj fold til 3bet når du har spillet mod villain hidtil. Hvis det er hans ide om dig, så kan din valuerange godt se lidt snæver ud. 99,TT kan han ikke forvente du better turn så tit (da det nok er en fejl) og selvom du siger du ikke 4better JJ preflop her (er nok også en fejl, dog ikke kæmpestor) vil han helt sikkert forvente det når han 3better 13%. Hvis han forventer at du caller preflop med noget ala 88+,AJ+,KQ så er den eneste hånd du særligt tit dukker op med som kan vb'e river 88, samt en gang imellem JJ hvilket er 4 kombinationer hvis han vægter JJ med 1/3. Til sammenligning har du 16 KQ'er og 16 AQ'er som potentielle floats. Såfremt han ikke tror du folder til cbets særligt meget i 3bettede pots, så kan et par c/c give mening og det er meget muligt hans tankeproces har været noget i stil med det.

Dermed ikke sagt at dit bluff ikke er fint. Det vil det altid være hvis du har valuehænder du spiller på samme måde. Men tydeligvis skal man passe på at gøre det for ofte (specielt hvis ens valuerange er smal), da man så bliver ubalanceret og potentielt kan udnyttes kraftigt.

21-04-2012 16:18 #15| 0

Better vi AQ (og AK) på turn?
Better vi 89s på turn?

23-04-2012 19:29 #16| 0

@Steen V. Jeg tror faktisk at min 3-bet call er rimelig standard. Jeg kalder omkring 40%, men kan godt se at det burde være med i den første post. Så med det i mente vil jeg mene at jeg burde have nogle 9'ere i min range.
Men det er som sagt ikke noget er i nærheden af at gøre tit:-)
... og når man så bliver bustet, er det ret lige at få tjekket linien.
@ RasEN. Jeg tror jeg better 89s på turn men ikke AK&AQ (som standard). Hvis man skal have value af fx 98s er det på turn, og jeg synes tit at der kommer et eller andet træls kort på river som umuliggøre et i forvejen tyndt valuebet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar