NL50 - Squezzed pot, TP+FD 200bbs

#1| 0

Hey PN - tak for alt feedbacken i mine tidligere tråde!

BB er en reg som spiller 25/19 med en 3bet% på 9.6 og en squezze% på 9. Han har tidligere 3bettet mig BBvsSB og double barreled mig med TT på Kxxtt 8 8 board.

CO er en semifisk med statsne 33/20, 3bet% 6.3, fold2 3bet 71% og er callish postflop.


$0.25/$0.50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

BB: $101.28 (202.6 bb)
Hero (MP): $147.68 (295.4 bb)
CO: $58.54 (117.1 bb)
BTN: $51.25 (102.5 bb)
SB: $25.42 (50.8 bb)

Preflop: Hero is MP with Q J
Hero raises to $1.50, CO calls $1.50, 2 folds, BB raises to $6.50, Hero calls $5, CO calls $5

Flop: ($19.75) 2 J 4 (3 players)
BB bets $16


Preflop skulle jeg mene er 100% standard. Mit spørgsmål er til floppet. Caller vi flop for at give Villain og mulighed for at bluffe? Eller raiser vi fordi vi kan komfortabelt komme ind og slippe for en svær beslutning på dårlige runouts i en stor pot?

Jeg hælder til call da det er en super hånd at have i vores range. Tror egentlig ikke jeg har lyst til at raise særligt meget i dette spot, men vil gerne høre om PN er enige :-)

Redigeret af Tabernackle d. 29-12-2013 19:15
29-12-2013 19:29 #2| 0

Call er std i min bog...

29-12-2013 20:00 #3| 0

Call, ikke mindst givet stacksizes........skulle jeg til at sige.

Men, ved nærmere eftertanke er det ret fedt givet stacksizes at raise, da du kun er svagt inde mod den ene JJ kombo, skulle han reraise, og derfor bliver han nok nødt til at kalde, og du kan udnytte sin position, samt du får bygget potten hvis vi skal have det hele ind. Det er kun AK som eneste kombo der kan blive noget skidt, når flushen completer.

29-12-2013 22:13 #4| 0

Kan bedst lide Call.

Bryder mig ikke om raise. Han fortsætter jo nærmest kun med hænder der er bedre

Så Call og lad ham blive inde med hans bluff

29-12-2013 22:55 #5| 0

Det han forsætter med som er bedre er QQ+ samt de to kombos af AK og JJ der er tilbage. Dem kommer vi til at spille perfekt mod IP, hvor han kommer i et rigtigt skidt spot hvis der falder eller vi rammer to par/trips. Vi kan stort set ikke lave nogle fejl ved at raise, da vi kun er (semi)skidt inde mod to kombos.

Vi vil gerne give Villain muligheden for at lave fejl, og de bliver størst hvis vi raiser. Synes du at det er fedt at blive raiset 200bb eff i Villain spot hvis han sidder med QQ+ OOP?

30-12-2013 00:04 #6| 0

Nej syntes da nærmest aldrig det er fedt at blive raiset når jeg har 1 par. Omvendt hvis jeg er villain slipper jeg ikke AJ eller bedre uden reads på det flop texture med mindre 3 mand blander sig i action.

30-12-2013 00:25 #7| 0

Call aldrig raise, vi får Intet ud af at raise, vi får dårligere til at folde, og bedre kalder os.

Syntes et raise vil være virkelig skidt her.

30-12-2013 01:03 #8| 0

De eneste hænder som equitywise er foran er AK samt den ene resterende JJ kombo. Mod disse har Hero 40%. Hvis vi kommer ind nu, skal vi have 37.7%, som marginalt -EV at komme ind på floppet. Men, værdien af at kunne spille perfekt, stille Villain i et tough spot OOP, og med stor sikkerhed for minimum et street value hvis Hero rammer sin 14 outer gør det i min optik til suværen +EV at raise.

Dem der kalder, vil I så bare folde turn, når Villain bomber 40 ud i 52 (givet han fortsætter med samme sizing), og der kommer en af de 33 blanke kort der rammer bordet?

Redigeret af Jensen d. 30-12-2013 01:04
30-12-2013 01:17 #9| 0
Jensen skrev:
De eneste hænder som equitywise er foran er AK samt den ene resterende JJ kombo. Mod disse har Hero 40%. Hvis vi kommer ind nu, skal vi have 37.7%, som marginalt -EV at komme ind på floppet. Men, værdien af at kunne spille perfekt, stille Villain i et tough spot OOP, og med stor sikkerhed for minimum et street value hvis Hero rammer sin 14 outer gør det i min optik til suværen +EV at raise.

Dem der kalder, vil I så bare folde turn, når Villain bomber 40 ud i 52 (givet han fortsætter med samme sizing), og der kommer en af de 33 blanke kort der rammer bordet?



Jeg vil bare gerne holde hans range så bred så mulig nu vi har floppet hele verden.

Han har trods alt squeezet med en donk i hånden, og jeg formoder han barreler ret bredt på det board. Især fordi du har rigtig mange 77-TT, svage knægte i din range ved et flop call. Det gør at vi også skal kalde turn, og så kan vi evaluere river.

At raise floppet gør bare at vi kommer til at pumpe en pulje op hvor vi er bagud, frem for at spille en mindre pulje hvor vi er foran.

Er skam enig i at raise flop er +ev, men er ret sikker på det er mere +ev at flatte.
30-12-2013 01:35 #10| 0

Vi pumper ikke en pulje op, når vi har 40% equity, og kune skal have 37.7%% (+EV modsat hvad jeg skrev før). Hvis han folder er det fint, hvis han kalder, kan vi checke turn bag (billige end at kalde to streets), og skubber han ind er det svagt +EV.

Vores opgave i poker må være at stille Villain i det spot som koster ham mest, eller sagt på anden måde, der hvor han kan lave den største fejl. Det kommer han til når vi raiser, i.e. vi tjener mest på det.

Hvis du var Villain, så spørg dig selv hvad det værste Hero kan gøre af call eller raise, for at give dig den sværeste beslutning?

30-12-2013 01:54 #11| 0

Jeg spiller ikke kun efter at sætte mine modstandere i svære beslutninger. Hvis jeg gjorde det raisede jeg jo hvert flop da det altid sætter pres på modstanderen.

Jeg spiller efter at profitoptimere

vi har fint med SD-value, vi har semistærkt draw mod en range der formentlig indeholder en fin sjat bluffs, så kan ikke se en grund til at raise?

Hvilken fejl er det han skal lave hvis vi raiser og checker turn bag?

30-12-2013 02:01 #12| 0

Han kalder et bet når vi rammer river, han folder på floppet, eller han kalder et bet på turn, når vi rammer.

30-12-2013 02:05 #13| 0
Myrup skrev:
Jeg spiller ikke kun efter at sætte mine modstandere i svære beslutninger. Hvis jeg gjorde det raisede jeg jo hvert flop da det altid sætter pres på modstanderen.


I dette spot kan vi jo tydeligt sætte Villain i et tough spot uden at vi selv kan lave fejl. Det er da super juicy. Tænk på hvor stor en fejl han kan lave hvis han kalder halv pot på turn eller river, hvor vi har ramt.

Folder du turn når den kommer en af de 33 blanke, og han stikker 40 ud?

30-12-2013 19:16 #14| 0

så vores raise range består kun af 22, 44, JJ på det board ?

30-12-2013 19:18 #15| 0

Jeg vil mene, vores raise range skal bestå af 0 hænder.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar