NL50 6M - Rivered flush møder CRAI 240bbs dyb

#1| 0

Hellow!

Spillede lige denne hånd den anden dag som jeg gerne vil have lidt feed-back på.

Vi er dybe.

Preflop kan også være et 3bet, og det gør jeg også en del af gangene - Her flatter jeg.

Floppet 3better jeg, da jeg har ret meget EQ og gerne vil bygge. Desuden cbetter han nok dette flop 100% og jeg har ingen SD-value, så det vil også være fint at vinde den nu.

Turn er en blank og jeg forsætter med at bette - Ligesom jeg ville gøre med mine draws, to par og TP - Normalt better jeg lidt over ½ pot, men jeg ville gerne bygge og have max FE og samtidigt sætte op til en stort riverbet.

River rammer flushen, og jeg valuebetter med samme sizing som hvis jeg bluffer. Han shover ind over...... What to do??

Kom gerne med kommentarer til alle streets.

(IPoker)
$50.00 USD NL Texas Hold'em - (Real Money)

Seat 8 is the button
Seat 1: Hero ( $141.31 USD ) - VPIP: 25, PFR: 21, 3B: 13,3, AF: 1,8, Hands: 120
Seat 3: Player3 ( $52.32 USD ) -
Seat 5: Player5 ( $52.50 USD ) -
Seat 6: Player6 ( $50.40 USD ) -
Seat 8: Player8 ( $14.57 USD ) -
Seat 10: Player10 (Praopoker) ( $122.24 USD ) - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 4, AF: 2,2, Hands: 1021
Player10 posts small blind [$0.25 USD].
Hero posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8 9 ]
Player5 folds
Player6 folds
Player8 folds
Player10 raises [$1.25 USD]
Hero calls [$1.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 7, K, Q ] $3,00
Player10 bets [$2.00 USD]
Hero raises [$6.30 USD]
Player10 calls [$4.30 USD]
** Dealing Turn ** [ T ] $15,60
Player10 checks
Hero bets [$10.00 USD]
Player10 calls [$10.00 USD]
** Dealing River ** [ 4 ] $35,60
Player10 checks
Hero bets [$32.00 USD]
Player10 raises [$104.44 USD]
Hero ????

13-08-2013 11:45 #2| 0

Puke

Tror du er slået her rigtigt tit, mod den spiller type.

Når han har så lav 3B preflop virket det ikke til at han er typen der bluffer synderligt meget. Så hvis vi kan overføre hans preflop tendencer til postflop, virker det usandsynligt han laver noget om til bluff.

Omvendt er der måske lidt dynamik mellen jer og hvis jeg kender dig ret, er han måske lidt træt af dig :-)

Hans linie virker også meget wtf agtigt.

Omrking pre. Måske lidt weak og vi vil gerne spille poker, men tror fold er bedst når i er så dybe.

Som spillet er det sikkert forkert at folde da jeg ikke går ud fra du har synderligt mange bedre hænder i din river range her.

Også hvis han er god er han måske i stand til at forstå at du sikkert 3B en del Ax pre. Så du har ret svært ved at have Nut flush her.

Men igen har bare svært ved at se en spiller der 3B 4 % pre til at lave det der med noget der ikke slår dig.

13-08-2013 11:58 #3| 3

Fold pre!? WTF!? Flat eller 3b er begge fine. Jeg foretrækker call.

Flop raise er vel OK og afhænger af din overall gameplan. Jeg foretrækker call, fordi jeg har så mange andre hænder, jeg gerne vil flatte, og du har alligevel ikke mange valuehænder at raise.

River sizer jeg nok lidt mindre, fordi der efterhånden ikke er meget, non-straight hænder slår.

Fold til jam; det virker søgt at han skulle lave sin Kx om til et bluff, når din range er så polariseret, som tilfældet er - også på grund af din river sizing - og fordi din range er så flush heavy. Desuden har han et hav af bedre flushes: alle Ax og alle Kx afhængig af hvor light han åbner preflop.

Redigeret af SørenSnegl d. 13-08-2013 11:59
13-08-2013 12:33 #4| 1

Klart flat! No doubt PF.

1. Du vil bygge en pot hvor i er dybe med en hånd som nærmeste aldrig laver nut flush!
2. Du kan sagtens bare kalde her uden SD, og bluffe senere, eller raise for value senere i hånden, da villian har svært ved at spille så uærligt at du kommer til at lave fejl, samt at han alligevel nok bare caller med bedre draws grundet implied odds.
3. Som du spiller hånden kommer du til at lave fejl river, og det er også det spot du bliver sat i.
4. Som SS. Virker skidt at raise dette board når 1, han enten har en så stærk hånd at han ikke folder. 2. Han cbetter 100% på dette board, og du raiser ham hvor han ofte vil forsætte et street mere i bluff, men giver op til action på river.
5. Som spillet fold river. Tror sq ikke på han normal dude raiser river deep med setK

Redigeret af zonki d. 13-08-2013 12:35
13-08-2013 20:21 #5| 0

Kommer der nogensinde et punkt stackwise. Hvor vi ikke gider spille hænder som 89s ?

Når vi kalder pre er det så ikke helt vildt sygt at skulle folde en flush HU mod en linie der ser totalt weird ud, han repper nærmest kun AK ?

13-08-2013 20:32 #6| 0

@klondike
jeg tager samme linje i hans spot med alle mine AsXs.


Og jo dybere vi er, jo bredere end range spiller jeg i position

Redigeret af Myrup d. 13-08-2013 20:38
14-08-2013 02:18 #7| 0

@Myrup

I like it. Det er ikke fordi jeg tvivler på at du sikkert er bedre til at vurdere det her spot en mig.

Men er bare nysgerrig.

Tror du ikke der kommer et punkt hvor det at calle med hænder der ikke laver nuts bliver lidt klamt jo dybere man er ?

Det er klart at som udgangspunkt får vi bedre implied odds jo dybere vi er og vi kan derfor udvide vores range. Men måske er der et punkt hvor vi øsnker at have hænder der laver nuts mod modstanderens second nuts når vi bliver rigtigt dybe ?

Jeg syntes da den her hånd er et meget godt eksempel på at det ikke altid er lige fedt at have hænder der normalt har gode implified oods men stadig ikke kan kalde når det nærmest er noget af det stærkeste vi har her.

Vi kommer sikkert til at folde for meget hvis vi folder her. Men kan selvfølgeligt godt være ligelgade med det hvis vi har et read om at fold er bedst mod villain.

Noget andet er så om om hero spiller hånden optimalt. Og at det derfor er noget irelevant hvis flat flop er bedre og vi dermed ikke sætter os selv i hero's spot.

14-08-2013 02:34 #8| 0

@ klondike

89s kan jo godt lave nuts.

Og ja det er klart, at Axs fx bliver mere værd, jo dybere vi bliver.

Men i langt de fleste singleraised pots kommer hele stakken ikke i spil, så pas på med at overdrive betydningen af at være dybe.

Redigeret af IstvaN d. 14-08-2013 02:35
14-08-2013 02:36 #9| 0

@klondike

Vi kan sagtens flatte hånden og spille den easy uden at komme til at lave fejl og stikke for meget ind i potten når vi er IP i en single raised pot, det kræver bare at vi ikke bloater potten uden at have chance for nødden som det sker for OP. Det er her vi kan drage fordel af at spille en bred range PF fordi vi er dybe og har pos.

14-08-2013 02:42 #10| 0

Ok jeg er med på hvad i siger det er fint og tak for det :-)

Jeg tænkte bare lidt...

Alle hænder kan vel lave nuts.

Spørgsmålet er bare hvilke dårligere hænder vi får action fra på nogle af de textures hvor vi rammer f.eks en flush med en hånd som denne, når vi er rigtigt dybe også hvis vi f.eks er endnu dybere.

Jeg tåger nok lidt rundt så sorry er med på hvad i siger.

Kan bare godt lide at snakke om tingene lidt frem og tilbage og stille spørgsmåls tegn ved tingene (og nogen gange sikkert lidt for meget) i stedet for det hele bare er auto thinking :-)


14-08-2013 12:16 #11| 0
OP

Tak for alle de gode indlæg.

@klondike - Jeg skal ikke undsige mig at jeg havde været lidt hård ved ham :-)

Mener også PF er standard.

@Søren og zonki - Jeg er faktisk enig med jer mht. flop raise. Jeg har faktisk også flere hænder jeg hellere vil flatte i min range. Tror jeg var lidt forhippet på at jeg ikke vurderede at jeg havde SD-value, og at vi var dybe.

River er noget rigigt lort - Jeg ender med at folde, som jeg er ok tilfreds med.

14-08-2013 12:20 #12| 0

Mht. at have showdownvalue: Det gør ikke så meget, at din aktuelle hånd ikke har nogen showdownvalue; du har masser af hænder med showdownvalue i din range.

14-08-2013 12:24 #13| 0

@klondike

fordelen ved at være dyb er ikke bare at få flere $ når vi rammer nuts. Vi kan lægge meget mere pres på modstanderen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar