NL200£ Kreativt dobbelt c/r

#1| 0

Spillet er 1/2 på iPokers anonyme borde.

Villain er fuldstack og går stærkt ud fra vedkommende er reg, linien er ihvertfald derefter.

Action er foldet rundt til V på knappen.

V raiser til 6
Hero kalder i BB med A T

Flop K J 6

H check
V better 9
H raiser til 30
V caller

Turn 4

H check
V better 52
H raiser all in

Like/Dislike?

Mine egne tanker er at alle sets, 2 par kombos, pair+fd, nfd+gutter og til tider det nøgne nfd 3better mig på floppet. Jeg føler derfor at hans betting range på turn er vægtet imod Kx (som han vel kan folde en god del af gangene), fd's som han skal være velkommen til at kalde mit skub med, QT eller et random float med en hånd ala min egen. I hans sko ville jeg selv folde alt for meget i et sådant turn spot. Hvad synes i om linien, for kreativt eller hvordan?



Redigeret af Kongenafpop d. 13-02-2014 06:17
13-02-2014 06:36 #2| 0

Hvad repper du? 66/44 får næppe den slags gas på floppet, draws virker udelukket, KJ bliver vel oftest 3-bettet, men kan selvfølgelig ikke udelukkes.

Synes det ser tyndt ud, hvis ikke du har stats der indikerer, at han kan skubbes ud. :)

13-02-2014 07:05 #3| 0

Er ikke så vild med flop spillet.

Tror ikke du har nok V combos til at du bør have den combo i bluff rangen.

Tror at flop check-call eller check-fold begge er bedre end Check-raise.

Er lidt i tvivl om turn. Kan godt følge din tankegang om at han sikkert forsøger at få det ind på floppet med hænder der er stærke nok til at spille for stacken. Du ligner også ret meget noget drawish på floppet, men så alligevel når du check raiser turn er der nok en del spillere der for kolde fødder med f.eks KQ / K10 eller lignende.

Men på den anden side ser din linie sgu også lidt for weird ud og jeg tror ikke det er nemt at konstruere en strategi hvor du kan tage sådanne linier ret tit før at folk kan pille dit spil fra hinanden.

13-02-2014 09:03 #4| 0

Jeg tror ikke den range du nævner, 3better dig på floppet.

Hvad var planen med at CR?
Hvis jeg CR her, så ville planen være at forsætte på alle og naturligvis Q - Aktuelt er turn et lortekort, og jeg tror det er fint at give op.

CR-bluff med et hulskud kan jeg godt lide, jeg er dog ikke så vild med det på denne texture eller disse positioner - Jeg ville hellere at der ikke var et FD, selvom det giver mulighed for at turne mere EQ. Plus at du kan jo bare kalde én gang og evaluere - Du bør have SD-value og han gør det ret billigt.

Turn mener jeg er spew. Nu vil du jo bare have ham til at folde toppen af hans range, og det er sjældent godt.

13-02-2014 15:29 #5| 0

Du får jo prygl af de fleste FDs (AQs) han vælger at stacke af med. Flop kan være ok, men giver sq bare op turn. Jeg tror også din linie er svær at balancer, men det har vi måske ikke så meget brug for på et anon bord.

Udover det så giver det heller ikke meget mening din linie, jeg vil tro du er så sick polariseret at du bliver kigget op rigtig meget. De fleste af de hænder du gerne vil folde ud på turn bør ikke bette turn. Dine KJ og FDs better du alligevel turn, da du ikke ønsker at give ham gratis EQ til river, hvor du alligevel gerne vil kalde med KJ og dine FDs er ikke meget værd på river hvis du checker turn, og du mister ofte muligheden for at bluffe ham af hånden.

Som std, er det nok langt bedre bare at flatte flop, da du højest sandsynlig er foran en god del af hans range, kan stadig resuge gutter samt du har bedre mulighed for at tage potten ned hvis turn går check check.

Dit flop raise havde været langt mere cool med As. Udover det, enig med Klondike at du nok får en for høj CR range med for meget random lorte hænder :(.

14-02-2014 11:34 #6| 0

Haaaaaaaaader turn som flop er spillet.

Kan virkelig ikke se hvad vi spiller sådan her..

14-02-2014 17:05 #7| 0

Alt efter hvordan du balancerer flop, så kan C/R med AhTs være fint, tror jeg. Turn er et snap c/f.
Folk åbner generelt for meget pf og cbetter tilsvarende flop for meget uden at følge op turn, hvilket selvfølgelig er naturligt når deres range er for bred.
Pga. ovenstående vil jeg c/c flop for det meste.

14-02-2014 21:00 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Dislike flop, dislike turn.

Hvis vi skal C/R bluffe en hånd som AhTs her, skal vi nok C/R floppet relativt bredt for value, idet jeg mener vi har bedre bluffs (herunder specifikt spar-træk uden showdown value), såfremt vi altså ønsker en C/R range. Hvis du begynder at C/R en hånd med så meget showdown value som ATo her, må du ligeledes også check/raise en bred vifte af 2 par, 66 og en masse flushdraws, og så bliver vi altså tvunget til at kalde ned med relativt svage hænder på rigtigt mange ulækre runouts. Jeg tror vores flop call range har brug for at kunne modstå aggression på senere streets.

På et board som dette, der favoriserer PFR, foretrækker jeg en passiv flop strategi, muligvis 0% C/R, og så vil jeg i stedet leade en balanceret range på board changing turns, hvor villains betting frekvens bør være relativt lav, eller på kort hvor vores range i stedet er favoriseret (f.eks. på en J turn - ligeledes balanceret).

I villains spot vælger jeg sandsynligvis en relativt bred turn betting range, og ligeledes en relativt bred bet/call range, fordi folk folder turn "for meget" når de har C/R'et floppet og checket turn, og jeg mistænker playerpoolen for at have for få value hænder med heros linje på denne tekstur => bet/call noget ala Kx eller bedre.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar