NL200 - KK i weird spot?

#1| 0

Spillet er NL200, jeg sidder med fuld stack på 200, Villain dækker med 600 - Hvordan han har fået hans stack melder historien intet om, så om han er god eller dårlig aner jeg brikker om (readless med andre ord)

6-max bord, som er 5-handed lige P.T.

Dealt to hero: K K

UTG: Fold
Hero: Raise 7 (pot)
Knappen: Fold
Villain(SB): Raise 22 (pot)
BB: Fold
Hero: Call 22 (15 mere)

Nogen der reraiser preflop uden dynamik?

Flop: (46) J T 8

Villain: Check
Hero: Bet 33
Villain: Raise 140
Hero: ?

Jeg snakkede med Saibot om den, som mente jeg burde skyde fuld pot på floppet, men umiddelbart er det her mit std. bet - Men hvad siger folket til flop bettet + mit eventuelle move efter han checkraiser mig?

Mickey

22-08-2007 13:08 #2| 0

skyder stort set aldrig fuld pot i RR pots.

det er svært at se hvad du vinder over - ud over QQ - men jeg ender altid med at betale her. Der er trods alt mange draws ude.

22-08-2007 13:09 #3| 0

Tror du er bagud 2 ud af 3 gange. Det er problemet ved at calle hans raise preflop istedet for at reraise. Man kan da godt forstå du kun caller for ikke miste dynamikken. Jeg vil tro han har JJ eller TT eller en god draw. Det du håber han har er QQ. Fold'er og venter på et bedre spot

22-08-2007 13:10 #4| 0

Fuld pot var nok en lidt for hurtig instakommentar. Men skyder en tand højere end 33. Et sted mellem 38 og 42 på det flop

22-08-2007 13:13 #5| 0
OP

"Det er problemet ved at calle hans raise preflop istedet for at reraise. Man kan da godt forstå du kun caller for ikke miste dynamikken."

Well, problemet med at reraise preflop, er at jeg skræmmer alle ringere hænder væk, eftersom vi ingen dynamik har, det er første gang han 3-better mig PF.

Men jeg er åben overfor argumenter for et reraise PF.

Mickey

22-08-2007 13:28 #6| 0

hvad betaler villain et evt. AI PF med?

22-08-2007 13:30 #7| 0

Hvis man ikke kan folde KK i sådan et spot mod pfr raiser, er det vel netop, at man skal reraise KK pre. Et check-raise fra pfr lugter i den grad af en superhandske.

QQ er en mulighed, finder den dog ikke specielt stor, så folder og venter til et bedre spot.

22-08-2007 13:34 #8| 0
OP

Aimf......Tjah......eftersom jeg intet aner til ham, så tror jeg ikke han betaler med meget andet end AA - En sjælden......AK måske? Doubtfull tho - QQ måske, men igen usandsynligt synes jeg faktisk.

Liskie - Hvis du vil reraise preflop, så går jeg udfra du siger en ~70 stykker, så betaler du vel et push right?

Mickey

22-08-2007 13:40 #9| 0

@mickey

hvis du RR PF uden dynamik, er det så ikke som at sige du sidder med AA/KK ?

synes den er svær, faktisk en rigtig god handske du har posted her...

jeg ville nok selv ha sagt 40 på floppet, 33 virker semi-weak på nogen, men ved ikke om villain er den type...
umiddelbart er det jo AI eller fold... jeg hælder til et fold uden nogle reads.

22-08-2007 13:46 #10| 0
OP

"hvis du RR PF uden dynamik, er det så ikke som at sige du sidder med AA/KK ?"

Jow, formodentlig - Med dynamik er min range dog langt bredere.

Jeg noterer at floppet skal have en anelse mere.

Mickey

22-08-2007 14:20 #11| 0

Readless er jeg altid inde her. Bordet er for connected til, at jeg smider KK.

22-08-2007 14:48 #12| 0

Enig med Turbofluen.

I øvrigt synes jeg flopbet er fint.

@ mickey

Hvis villain flatcaller floppet, hvad gør du så på blank turn, say 3?

22-08-2007 14:49 #13| 0
OP

"@ mickey

Hvis villain flatcaller floppet, hvad gør du så på blank turn, say 3?"

Så ændrer billedet sig en del, så forestiller jeg mig at jeg ofte er oppe imod noget jeg slår.

Ergo, jeg better hvis han tjekker til mig, og raiser formodentlig AI, alt efter hvad han better.

Mickey

22-08-2007 15:10 #14| 0

Spiller preflop ligesådan. Better lidt højere på floppet, og readless hælder jeg mest til fold.
Mod en gennemsnits NL200 spiller vil man langt oftere se en made hand end et draw spille sådan. Og det må man jo antage han er, indtil man får et read.

22-08-2007 15:31 #15| 0

Når vi kan tage en reraiset pot 2way i position er 4bets gennerelt ikke noget jeg kan li, readless.
siger 36-40 på flop, men det gør ikke så meget. Som spillet er jeg all in, men har nok også en svaghed for at breake for let når villain tager en fucked up linie

22-08-2007 16:06 #16| 0

Er sikker på du er bagud, men brækker mig og reloader. Standard er at jeg imens bander og kalder mig selv fede donk.

25-08-2007 16:42 #17| 0

Standard linje: Jeg siger 60 pre-flop og kommer ind på stort set alle flops(uden A).

Alternativ linje: Vælger jeg din linje, så skyder jeg omkring 40-42 på floppet og skubber AI på blank turn. Raiser han AI på floppet, så han reelt gør her, synes jeg den er svær. Hælder nok mest til et call.

Hvad gjorde du iøvrigt hånden?

25-08-2007 17:58 #18| 0

Fold, det lugter alt for meget. Vi er nød til at sætte ham på en hånd her, og du slår kun AJ (donk, usandsynlig) og QQ. Og han checkraiser vel ikke QQ? Det kunne han nemt gøre med AA, det er sku på mode i øjeblikket.

25-08-2007 19:39 #19| 0
OP

Nå, jeg takker for de mange svar - Jeg må hellere få fyret resultatet af.

Jeg laver en "kenose" og bander og svovler, samtidigt med jeg kalder mig selv for fede donk - Da Villain flasher AA i fjæset af mig.

Efterfølgende blev jeg dog enig med mig selv om, at det bare MÅTTE være et muck her, og fremover laver jeg ikke denne fejl - Faktisk instacallede jeg, uden lige at bruge 10 sec til at tænke mig om i (doh)

Som SørenMatias skriver, så slår jeg reelt set intet der tjek raiser her, QQ en meget sjælden gang, og en ligeså sjælden gang noget AK værk - Alt alt for ofte har villain mig crushed med enten AA eller JJ/TT her.

Mickey

25-08-2007 19:43 #20| 0

De skillinger skal altså bare til midten her. Det er bare surt!

25-08-2007 19:46 #21| 0
OP

Could be turbo......Jeg forestiller mig bare han bet caller med AKd, eller QQ for den sags skyld (han burde dog også leade AA i guess)

Tjekraiser han ofte nok et draw/QQ her tror du?

Jeg føler som SørenMatias skriver at netop dette move er på mode for tiden - Eftersom jeg har set det en del gange.

Mickey

25-08-2007 19:53 #22| 0

Det er marginalt, men hælder også til et fold, du må dog ikke bebrejde dig selv at du callede, da det er et super tough spot, det er alligevel kun AA, JJ, TT af realistiske holdings du taber til.

25-08-2007 21:35 #23| 0

En RR pot hvor PFR, checkraiser? Han er jo uden tvivl potcommittet med sit raise.

Jeg ved godt det fremstår rimelig resultatorienteret, men jeg har ikke set tråden før nu, og jeg har læst indlæg for indlæg, indtil resultatet kom frem.

Uden dynamik skal der UDEN TVIVL flatcalles PF. Dem der 4-better her, er ofte folk der er bange for at spille postflop.

Jeg gør mig specielt en tanke ift villains linie. Hvilke hænder er det der rent faktisk spiller sådan?

Jeg tror oftes vi ser KQ , AK , AQ , AA, JJ og TT. Enkelte gange 99, hvis han er ude i noget skæg.

Jeg skal have nogle gode argumenter for, at gå til bunds her, som hånden er spillet.

25-08-2007 21:37 #24| 0

@mickey

Jeg synes du gjorde det rigtige!!

25-08-2007 21:45 #25| 0
OP

"Jeg skal have nogle gode argumenter for, at gå til bunds her, som hånden er spillet."

Well, som du selv skriver er PF callet jo std (uden dynamik that is) - Og når han tjekker floppet......så kan vi jo ikke tillade os at tjekke bag, specielt ikke uden K i hånden.

Mickey

25-08-2007 22:46 #26| 0

Hej Mickey -

"Well, som du selv skriver er PF callet jo std (uden dynamik that is) - Og når han tjekker floppet......så kan vi jo ikke tillade os at tjekke bag, specielt ikke uden K i hånden."

Nu er du godt nok uden reads på villian, men jeg kan sagtens se argumenter for at checke bagved her.

25-08-2007 22:48 #27| 0
OP

Ole, really? Hvilke? Hit med dem

Mickey

25-08-2007 22:57 #28| 0

Den range du sætter op for villian, er nok temmelig fornuftig, i forhold til hvilken hænder han fortsætter med efter flop, hvis du byder flop. Så du har self et coinflip eller er crushed i størstedelen af tilfældene pengene ryger ind på floppet.
Dvs. der er reelt ikke rigtigt nogen scarecards på turn, jaja, A, Q og T, men det er stadig få outs villian vil have kontra fordelen, at du mod en std. spiller på NL200 kommer du næppe i svære situationer efterfølgende i hånden, da det bliver nemt at forholde dig til hans range efter floppet afhængigt af hans actions. EDIT: det væsentlige er selvfølgelig din equity mod den range på henholdsvis floppet og turn.

Jeg siger ikke, dette er den mest optimale linje, men du kan sagtens overveje den i forhold til image, hvorvidt villian er reg., dynamik osv.

26-08-2007 01:06 #29| 0

Jeg mener også at preflop er call, da det er den eneste måde at få noget ud af dårligere hænder.

At han reraiser fra SB lugter naturligvis af AA men kan vel ligeså godt være AK, AQ eller QQ, (JJ, TT)

AK og QQ kan vi vel også ofte ende allin mod på flop, som vi kan mod AA, (KK, JJ, TT)

Det der er så mærkeligt i denne hånd er at PFR vælger at CR et farligt bord, hvilket er et meget mærkeligt move imo. Specielt med den aktuelle AA.

Om du better 33 eller 40 mener jeg sjældent vil gøre en forskel i håndens forløb, omend 33 er på minimumslinien.

Vi snakker vel om % for hvor meget de forskellige hænder fylder i villains range.
TT+, AQ+ er vel hans hans range og så skal man readless gætte hvor stor %del man er bagud, den er sku svær, man skal jo bette det flop.

26-08-2007 01:25 #30| 0

Hvorfor er det, man SKAL byde det flop?

26-08-2007 03:47 #31| 0

Jeg ser heller ikke nogen motivation for at byde floppet - i hvert fald ikke uden historik.

26-08-2007 06:22 #32| 0

Jeg er i øvrigt med på denne vogn af checke bag på floppet, (det jeg mente med "som spillet") lige meget hvad Villain gør, vil vi ikke få noget ud af det. Vores hånd har fin showdownvalue, og vi undgår samtidig drawhænder kommer over toppen på os.


26-08-2007 10:25 #33| 0

Synes det ser fint ud. Og du folder turn. Kan ikke se der er meget du slår. 200nl er generelt tight, så det her er sgu et fold.

26-08-2007 14:56 #34| 0

@Turbofluen

Tror du glemmer hvordan NL200 fungerer. Villain laver EXTREMT sjældent dette play med air, så de fleste gange må vi sætte ham på en rigtig god handske.

26-08-2007 15:26 #35| 0

I øvrigt et godt eksempel på hvor håbløst dette checkraise er. Havde villain bettet 'skal' du jo gå broke. Her giver han dig chancen for at slippe væk

26-08-2007 17:33 #36| 0
OP

AB/ManCini/Ole16 - Som spillet preflop, så tjekker i bag på turn ?

Kan i ikke prøve at komme med jeres planer med resten af hånden, på turn, straight card på turn, blanko turn osv. Er vi ude i noget tjek tjek flop, call turn, fold river?

Mickey

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar