NL100z tyndt valmue shove, std. Linie, eller helt væk?

#1| 0

Et kort eksempel på nogle af de tanker jeg gør mig under en hånd.
Jeg sætter pris på Alle kommentarer til linien, og håber på at blive lidt klogere. :)


Vs unknown.

150bb eff. NL100z

Btn - Hero: Open btn. 2bb's.
Sb folds.
BB -V: 3better til 9,5 bbs

Hero Caller: AKo.

Flop 10 10 3r: V C-better 1/2 pot.
Turn 5x: V C-better 1/2 pot.
River 10x: hero har været i Check / Call mode hele vejen med AKo.

Jeg tænker i spottet, at det er en måde at beskytte min PF Call range på et Brick runout givet V ofte er polariseret P.ga stacks og pos.

Med det argument antager jeg også at jeg er foran hele hans bluff range, (Ax Kx Qx ish') og at han sjældent men >0% af tiden har 10x.

Og så selvf. QQ-AA / AK. Som en del af sin valmue range.

SPR: ca 1-1

Det primære spørgsmål er;

Når V better ca 2/3 af sine $$$, og jeg vurderer at han har et bluff 9/10 og at hans sizing er retarderet givet range.

Rester vi så med AKo for tynd valmue, eftersom hans tankeprocess tydeligvis er forfejlet, og han derfor sansynligvis også ville kunne klikke Call, med Ax i håb om at være foran.

Jeg afslører V's holdings, og min beslutning efter lidt feedback! ;)

Ty all!



//Grinch!

27-07-2016 00:15 #2| 0

Ville 4B pre


Kan ikke se hvordan river nogensinde kan være et value shove.

27-07-2016 00:24 #3| 0

Selvom valMue er klasse, så hold lidt igen og bare kald hans bluff på river.

På den måde giver du ikke villian valmue når han rent faktisk har en latterlig hånd som slår dig.

27-07-2016 00:31 #4| 0
OP

@Klondike

4b / gii 150bb eff. Readless?

River:

V better ca 100 ind i 150 polariseret imo.
Giver ikke mening for mig, at han ikke siger stakit m varerne.

Hvis jeg rester, skal han kalde 50$, for en pulje på 450. - hvis hans bluffs ofte nok er Ax, kan det vel have højere EV at charge dem samt de ekstremt sjældne tilfælde han har the goods?

Når jeg antager, at han betaler er det med udgangspunkt i, at jeg mener at hans sizing ikke giver mening i.fht den range han bør/prøver at reppe. Og derfor heller ikke har nuts særlig ofte.

Derfor kan han også lave den "fejl" at tænke, at han er comitted?
(Merger min range i know), er det en fejl i min logik?

Vh..

27-07-2016 01:17 #5| 2
Grinch skrev:

@Klondike


4b / gii 150bb eff. Readless?


River:


V better ca 100 ind i 150 polariseret imo.

Giver ikke mening for mig, at han ikke siger stakit m varerne.


Hvis jeg rester, skal han kalde 50$, for en pulje på 450. - hvis hans bluffs ofte nok er Ax, kan det vel have højere EV at charge dem samt de ekstremt sjældne tilfælde han har the goods?


Når jeg antager, at han betaler er det med udgangspunkt i, at jeg mener at hans sizing ikke giver mening i.fht den range han bør/prøver at reppe. Og derfor heller ikke har nuts særlig ofte.


Derfor kan han også lave den "fejl" at tænke, at han er comitted?

(Merger min range i know), er det en fejl i min logik?


Vh..




Ifht. shove river, så prøv at fokuser mere på din egen range end hvad du tror/gætter/mener villain bør gøre med sin range.
Hvis du mener at AKo er i toppen af din range på river, ja så bør du måske shove. Hvis du tænker over det, vil jeg dog tro at du vil konkludere, at du har en del bedre hænder i din range, som du kan shove river med, hvorfor det virker mere oplagt at placere AKo i en "Call" eller "fold" kasse frem for butikskassen.

27-07-2016 12:01 #6| 0
OP

@moePoe & Mikael..

Det er også hvad min logik byder mig. Men der er bare en WTF faktor, i Poker somme tider. :)

Min konklusion er, at denne nok ikke skal forceres.

Som når jeg C-better 1/2 pot, på et tørt flop i en 4bet pot, for at induce bluff Jams fra Q/K høj, jeg kan snapcalle med AJ...

Jeg fandt et kald frem i spottet, V havde A8o.


27-07-2016 12:18 #7| 0
Grinch skrev:

@moePoe & Mikael..


Det er også hvad min logik byder mig. Men der er bare en WTF faktor, i Poker somme tider. :)


Min konklusion er, at denne nok ikke skal forceres.


Som når jeg C-better 1/2 pot, på et tørt flop i en 4bet pot, for at induce bluff Jams fra Q/K høj, jeg kan snapcalle med AJ...


Jeg fandt et kald frem i spottet, V havde A8o.





Men tror du villain nogensinde caller 50bb mere med denne handske?

27-07-2016 12:26 #8| 0
OP

@Djøffer;

Det giver ikke mening, fra et teoretisk standpunkt.

Men det mener jeg heller ikke at V's river sizing gør (forkert antagelse?).

Det er mit argument for at V måske er mere impulsiv, og får odds 1:8 for at calle. Fristende for en random muppet med A høj?

27-07-2016 12:56 #9| 2

Jeg har ingen ide om hvad op betyder.
Du caller et 3bet på knappen? Og caller flop og turn på TT3r 5 og tænker på at shove river T for value, da han checker til dig?

27-07-2016 13:20 #10| 0

Hvis du shoover river bliver du KUN kaldt af hænder som slår dig, måske en enkelt AQ 1/100 gange. Kald er det eneste der giver mening i spottet og som spillet

27-07-2016 13:40 #11| 0
OP

@rune

V checker ikke river, men better 2/3 pot, med en SPR på ca 1. :)

27-07-2016 15:43 #12| 0
Grinch skrev:@rune

V checker ikke river, men better 2/3 pot, med en SPR på ca 1. :)

Men du skriver stadig at du havde btn og at du er i check-Call hele vejen..

Altså hvad passer?

27-07-2016 17:26 #13| 0
OP
Nitrrrrrram skrev:

Men du skriver stadig at du havde btn og at du er i check-Call hele vejen..

Altså hvad passer?




Begge dele. :)

V 3better pre, stabber 1/2 pot på både flop og turn og 2/3 pot på river.

River:
Villain i bb skubber 68'ish ind i 100 hero på btn har 100 i stakken med AKo.

Villaen har ca 33 tilbage. Kan vi få dem med, var det egentlige spørgsmål, givet V's sizing virker irrationel og impulsiv??

Håber det klarer det lidt op? :)

Vh Grinch.
27-07-2016 18:38 #14| 4

Det er noget af en bandit du har fundet dig, hvis han bluffer river i 3b pot 90 % af tiden med sine 2/3 potbets.

27-07-2016 21:00 #15| 0
Grinch skrev:

Begge dele. :)

V 3better pre, stabber 1/2 pot på både flop og turn og 2/3 pot på river.

River:
Villain i bb skubber 68'ish ind i 100 hero på btn har 100 i stakken med AKo.

Villaen har ca 33 tilbage. Kan vi få dem med, var det egentlige spørgsmål, givet V's sizing virker irrationel og impulsiv??

Håber det klarer det lidt op? :)

Vh Grinch.

Tror Nit og evt andre er forvirrede over, at du skriver du check-caller. Du check-caller ikke, du caller hans bet.

Jeg synes i øvrigt, at du spiller hånden godt. Om du kan få de sidste $ med ved at raise river, kan du jo prøve næste gang! Bare irriterende så at blive kaldt af 22.


Kaj

28-07-2016 00:26 #16| 1
Grinch skrev:@Djøffer;

Det giver ikke mening, fra et teoretisk standpunkt.

Men det mener jeg heller ikke at V's river sizing gør (forkert antagelse?).

Det er mit argument for at V måske er mere impulsiv, og får odds 1:8 for at calle. Fristende for en random muppet med A høj?

Forudsætninger for, at du skal få betaling af et jam:


Villian er ude i et tre-tønders bluff. Derudover skal han også formode, at du er ude i endnu mere snavs, da du med en hånd ringere end A8, har kaldt et 3b, floatet flopbet, floatet turnbet og skubbet indover et stort riverbet!!!!


Jeg tror sgu du bliver fattig af at jamme i dette spot på NL100z....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar