NL1000 HU - Villain siger call, call, butik.

#1| 2

Villain er en ok reg på ongame, men ikke noget geni.
Han prøver sikkert bare at stjæle mine borde, da han altid smutter efter 50-200 hænder.

Han har næsten lige sat sig, men fra tidligere ved jeg at:
Han defender 80%, 3b 20%, CR flop 4%, fold flop 40%, turn 38% og river 44%.
Han er ikke tidligere fanget i store bluffs, men han har helt sikkert en bluffrange i dette spot.


Er nysgerrig efter at høre, hvad folk betaler af med her.

Jeg har 100bb, han dækker. 5/10.

Hero har XX

Pre
Mig: 20
Ham: call

Flop 86Q
Ham: check
Mig: 30
Ham: call

Turn 5
Ham: check
Mig: 75
Ham: call

River 2
Ham: check
Mig: 195
Ham: butik

Hvad caller vi med?

Redigeret af Cawbow d. 16-12-2013 14:26
16-12-2013 14:05 #2| 0

Obv. svært at sige uden mere info, men vil i hvert fald hellere calle med fx. AQx end Q8o

16-12-2013 14:49 #3| 1
Saibot skrev:
Obv. svært at sige uden mere info, men vil i hvert fald hellere calle med fx. AQx end Q8o


Da mange af hans formodede rivershovebluffs indeholder A vil jeg godt nok meget nødigt calle med AQx her

Redigeret af msm89dk d. 16-12-2013 14:49
16-12-2013 14:59 #4| 0

Da jeg skrev min post havde Cawbow ikke postet hverken stats eller info på villain. Derfor foretrak jeg at blocke for hans value- fremfor bluffrange, men med den uddybende information om at villain helt sikkert har en bluffrange i det spot er jeg enig i at det ikke længere er særlig fedt at calle med AQx

16-12-2013 15:12 #5| 0

uanset info må det være skidt at calle AQx

eller hvis du har en info der siger han kun shover nuts så er det et argument, men det er bare ikke tilfældet ret ofte, og så vil vi stadig ikke have lyst til at calle AQx fordi han har så snæver en range i givet fald og hvem kan afskrive Khi flush

Redigeret af msm89dk d. 16-12-2013 15:14
16-12-2013 15:40 #6| 0

Jeg kan heller ikke følge Sejlbåds ræsonnement. Begge hænder er reelt skumfangere, og har vi det flotteste kort i decket, fjerner vi samtidig størstedelen af hans balladekombinationer.

Mht. selve spørgsmålet er jeg ikke dygtig nok til at svare videre præcist ud fra den givne info. Men metoden er jo simpel nok. Estimer antallet af raisingkombinationer hos ham (value+bluff) og sørg for at have en ret præcis idé om din bettingrange i spottet. Så sammenholder du med pot odds og caller fra toppen og ned.

Men hvilke ranges der konkret er tale om, kan jeg ikke sige noget videre begavet om, da det handler enormt meget om frekvenser hos dig og villian. Mod nogle ville jeg sikket end ikke kunne calle med alle flushes. Mod andre ville jeg sikkert skulle calle med alle to par-kombinationer.

16-12-2013 16:56 #7| 0

Min kommentar var skrevet ud fra en general betragtning om at mange modstandere for sjældent vælger at CR bluffe her ift. den frekvens de vælger at gå CC/CC/CR-shove med AX, som der imo trods alt er den mest oplagte flush at tage denne linje med. Derfor vægtede jeg det højere at blocke for den/de mest sandsynlige valuekomboer.
- Men ja, det er muligvis en fejlagtig betragtning, og siden at jeg heller ikke spiller NL1K HU cash til daglig, er jeg obv. heller ikke den rette til at vurdere dette

16-12-2013 17:35 #8| 0

@msm89dk

Jeg kan godt lide pointen med at vi ikke gider have As da vi så blocker for flest mulige af hans ballade hænder.

Men hvordan vil du vurdere frekvensen på om han ikke raiser nøgen As flop kontra shover den river?

I princippet kan vi vel kalde med alle Qx da vi må formode? At han er meget polariseret til flush / air ?

Bare nogle 6max tanker.. Jeg er hu donk, men synes hu tråde er fede at følge!

16-12-2013 17:49 #9| 0
OP
zonki skrev:
@msm89dk

Jeg kan godt lide pointen med at vi ikke gider have As da vi så blocker for flest mulige af hans ballade hænder.

Men hvordan vil du vurdere frekvensen på om han ikke raiser nøgen As flop kontra shover den river?

I princippet kan vi vel kalde med alle Qx da vi må formode? At han er meget polariseret til flush / air ?

Bare nogle 6max tanker.. Jeg er hu donk, men synes hu tråde er fede at følge!


Erfaring:)

Forstår ikke hvad du mener med at vi kan calle alle Qx? Så caller vi jo alt for meget. Det er der slet ingen grund til, når vi har alle nut-hænder i vores range.

Når du siger flush/air, indgår made hands, som han laver om til bluffs, så i det du kalder air?
16-12-2013 18:25 #10| 0

Meget langt over mit limit. Men syntes det er fedt du poster hånden.

Tror call skal være ca Q5o eller bedre.

Men svært. Syntes det er svært for dig at have en balanceret range på river der ikke er vægtet mod rigtigt mange value comboer og få bluffs.

Jeg er mulighvis helt væk her men hvis du f.eks kommer til river med..

QQ+,88,66-55,JdJs,JhJs,JsJc,AQs,KQs,86s,AsKs,AsJs,KsJs,QsJs,AsTs,KsTs,QsTs,JsTs,As9s,Ks9s,Qs9s,Js9s,Ts9s,As8s,Ks8s,Qs8s,Js8s,Ts8s,9s8s,As7s,Ks7s,Qs7s,Js7s,Ts7s,9s7s,8s7s,As6s,Ks6s,Qs6s,Js6s,Ts6s,9s6s,7s6s,As5s,Ks5s,Qs5s,Js5s,Ts5s,9s5s,8s5s,7s5s,6s5s,As4s,Ks4s,Qs4s,Js4s,Ts4s,9s4s,8s4s,7s4s,6s4s,5s4s,As3s,Ks3s,Qs3s,Js3s,Ts3s,9s3s,8s3s,7s3s,6s3s,5s3s,4s3s,As2s,Ks2s,Qs2s,Js2s,Ts2s,9s2s,8s2s,7s2s,6s2s,5s2s,4s2s,3s2s,AQo,KQo,Q8o+,86o-85o,AdKs,AsKd,AsKh,AsKc,AcKd,AcKs,AsJd,AsJh,AsJc,AsTd,AsTh,AsTc,As8d,As8h,As8c,As6d,As6h,As6c,As5d,As5h,As5c,Ks8d,Ks8h,Ks8c,Ks6d,Ks6h,Ks6c,Ks5d,Ks5h,Ks5c

Kan du kalde med..
QQ,88,66-55,AsKs,AsQs,KsQs,AsJs,KsJs,QsJs,AsTs,KsTs,QsTs,JsTs,As9s,Ks9s,Qs9s,Js9s,Ts9s,As8s,Ks8s,Qs8s,Js8s,Ts8s,9s8s,As7s,Ks7s,Qs7s,Js7s,Ts7s,9s7s,8s7s,As6s,Ks6s,Qs6s,Js6s,Ts6s,9s6s,8s6s,7s6s,As5s,Ks5s,Qs5s,Js5s,Ts5s,9s5s,8s5s,7s5s,6s5s,As4s,Ks4s,Qs4s,Js4s,Ts4s,9s4s,8s4s,7s4s,6s4s,5s4s,As3s,Ks3s,Qs3s,Js3s,Ts3s,9s3s,8s3s,7s3s,6s3s,5s3s,4s3s,As2s,Ks2s,Qs2s,Js2s,Ts2s,9s2s,8s2s,7s2s,6s2s,5s2s,4s2s,3s2s,Q8o,Q5o

Men svært også fordi han tror jeg, vil enten 3B en del Ax preflop eller CR flop/turn med dem. Så han har måske ikke så mange bluff på river som vi gerne vil give ham.

Er også problematisk den range jeg har sat op er meget vægtet mod value komboer. Måske skal den indeholde flere Ax/Kx komboer.

Hvis du caller med Q5o i mit scenario kalder du nok en smule for lidt GTO wise men samtidig kompenserer for at folk sikkert bluffer river alt for lidt og at han ikke har vildt mange bluff i hans range.

Anyway meget muligt jeg er helt på en anden planet her ( I så fald hører jeg meget gerne hvorfor). Men ivertfald fedt at se nogle hænder fra dig komme op.

16-12-2013 18:26 #11| 0
zonki skrev:
@msm89dk

Jeg kan godt lide pointen med at vi ikke gider have As da vi så blocker for flest mulige af hans ballade hænder.

Men hvordan vil du vurdere frekvensen på om han ikke raiser nøgen As flop kontra shover den river?

I princippet kan vi vel kalde med alle Qx da vi må formode? At han er meget polariseret til flush / air ?

Bare nogle 6max tanker.. Jeg er hu donk, men synes hu tråde er fede at følge!


De fleste flatter nøgen As medmindre de har god grund til ikke at gøre det.

Det her spot er sygt vigtigt at vide noget om modstanderen i. Hvis vi bare spiller playerpoolen så må det være noget med at calle alle flushes og 88+QQ. At kalde alle Qx er kæmpe spew da folk slet ikke bluffer så meget. Du har vildt mange andre valuehænder?

Ja han er meget polariseret til flush/bluff (ikke air da nogen laver madehand om til bluff her ofte), men han kan have alle flushes her hvis vi ikke ved andet om hans linje på monoboards.

16-12-2013 18:29 #12| 0
Saibot skrev:
Min kommentar var skrevet ud fra en general betragtning om at mange modstandere for sjældent vælger at CR bluffe her ift. den frekvens de vælger at gå CC/CC/CR-shove med AX, som der imo trods alt er den mest oplagte flush at tage denne linje med. Derfor vægtede jeg det højere at blocke for den/de mest sandsynlige valuekomboer.
- Men ja, det er muligvis en fejlagtig betragtning, og siden at jeg heller ikke spiller NL1K HU cash til daglig, er jeg obv. heller ikke den rette til at vurdere dette


Ja altså dit ræsonnement er nok ok, men i HU er det ret normalt for en god spiller at cc/cc/cr alle flushes (ikke hver gang men alle flushes..). Så kan de også bluffe mere på riv.
Redigeret af msm89dk d. 16-12-2013 18:29
16-12-2013 19:43 #13| 0

@op

Ja de fleste made hands ja, med måske undtagelse af 99-jj da de slår en del 8x hvis vi vælger at lufte dem i vores air range.. Pointen var mere at når vi skyder 3 gange er vi også en del depolariseret og faktisk meget vi ikke kan kalde et shove med.

Og hvad skal villian shove river med for value udover flushes? Virker det ikk dumt for villian at crai med set hvis vi kun kalder af med flushes fordi hero kan tillade sig det i og med rangen er så bred og kan indeholde alle flushes.. Så villian kan måske godt have god grund til at være meget polariseret på river cr, derfor tanken om at vi måske kan og bør kalde lidt bredere som med alle Qx end ved første øjekast. Hvordan lyder det? Eller går vi over i for meget level thinking?

@msm89dk

Hvis vi kun kalder QQ+, jeg tager altså 88 ud da jeg forventer vores set med 88 kommer mindre op imod underset end QQ.. Så får vi da et kæmpe problem med vores b/c range på river, hvis vi vælger at skyde Qx value flop eller vi ender op i at hvis ikke better Qx får vi ikke beskyttet vores EQ?

Men det hele handler self om hvordan vi sætter vores cb range op fra flop. Jeg kunne godt frygte at man hurtigt kan ende op på river med en for stor b/f range gto wise.

16-12-2013 19:45 #14| 0

Spottet kræver måske vi kender mere til heros frekvenser?

16-12-2013 19:48 #15| 0
zonki skrev:

@msm89dk

Hvis vi kun kalder QQ+, jeg tager altså 88 ud da jeg forventer vores set med 88 kommer mindre op imod underset end QQ.. Så får vi da et kæmpe problem med vores b/c range på river, hvis vi vælger at skyde Qx value flop eller vi ender op i at hvis ikke better Qx får vi ikke beskyttet vores EQ?

Men det hele handler self om hvordan vi sætter vores cb range op fra flop. Jeg kunne godt frygte at man hurtigt kan ende op på river med en for stor b/f range gto wise.


Uden at komme alt for meget ind på det fordi det er en længere smøre, så er de flestes betrange på flop ikke ret mange Qx og deraf er vores bet-bet-bet range anderledes end det virker til du tror
16-12-2013 19:50 #16| 0

Okay :).. Men ønsker du så en ret bred bet range på boardet?

16-12-2013 19:51 #17| 0
zonki skrev:

@msm89dk

Hvis vi kun kalder QQ+, jeg tager altså 88 ud da jeg forventer vores set med 88 kommer mindre op imod underset end QQ..


Da han 3b 88 så er det præcis de samme undersets (som alligevel er smal range) de kommer ind imod
16-12-2013 19:52 #18| 0
zonki skrev:
Okay :).. Men ønsker du så en ret bred bet range på boardet?


vel bare en balanceret range :) den kan så adjustes lidt alt efter hvad han nu gør
16-12-2013 19:53 #19| 0

True den havde jeg overset :(

16-12-2013 20:00 #20| 0

Hmm ja måske.. Kan dog godt se fordele/ulemper for begge ting som ikke er så fede længere fremme i hånden.

Men svært spot når vi ikke kender hero's frekvenser flop.

Kan vi få lidt bonus Info om flop rangen? ;)

16-12-2013 20:06 #21| 0
zonki skrev:
Hmm ja måske.. Kan dog godt se fordele/ulemper for begge ting som ikke er så fede længere fremme i hånden.

Men svært spot når vi ikke kender hero's frekvenser flop.

Kan vi få lidt bonus Info om flop rangen? ;)


Ja hvis du spørger specifikt kan jeg nok godt svare, gider bare ikke til at skrive en lang smøre :)
17-12-2013 05:19 #22| 0

Det kan måske blive langt, men for at løse hånden, eller kommer derhen af, er vi nød til at vide ca hvordan hero cb flop. Snakker vi 50 / 70 / 90% cb? Har han en balanceret check back range?

17-12-2013 07:42 #23| 0
OP
zonki skrev:
Det kan måske blive langt, men for at løse hånden, eller kommer derhen af, er vi nød til at vide ca hvordan hero cb flop. Snakker vi 50 / 70 / 90% cb? Har han en balanceret check back range?


Har ikke lige mulighed for at komme med et langt svar, men vi cbetter balanceret - omkring 50%.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar