NL100 - Overpar møder heat multiway

#1| 0

Det er NL100 zoom på party. Vi har <10 hænder på begge villains, så ingen stats.
Synes det er et ret sygt spot, og har absolut ingen idé om, vi bør klikke på call- eller foldknappen på turn (som spillet).

Men allerede på floppet er jeg i tvivl.

½-pot-donk-bettet på floppet fra SB virker semi-fisket, især efter han har cold-called sin SB vs CO pre. Givet det er multiway tror jeg aldrig han gør det med air. Hvis han havde en superstærk hånd (66,99,Q9s), så tror jeg enten han ville check-raise floppet eller donk-bette en højere sizing. Hvis han havde en OESD (JTo,JTs) så tror jeg igen han er mere inclined til at checke eller size sit donk højere.

Derfor består SB's range imo primært af diverse toppar-kombinationer (Q8s,QT,QJ,QK,) og måske også nogle middle-pair (A9,K9s,J9s,T9s), når han leader floppet for ½ pot.

Klik-raiset fra BB virker super fisket, og hans range kan være alt muligt. Dog tror jeg aldrig han gør det med luft.

Jeg er derfor allerede i tvivl på floppet, om vi bør flatte eller 3bet-folde til en 18-19$ for value/protection. Jeg skriver 3bet-folde, fordi vi imo ikke vil kunne kalde et 4bet-shove fra hverken SB eller BB (vi har bedre hænder til dette: 66,99,QQ,Q9s).

Aktuelt vælger jeg bare at flatte på floppet. Thoughts?

På turn checker SB hurtigt, og BB fyrer hurtigt en pot-tønde af sted. Kalder vi eller folder vi?

Here it goes:

BTN: $105.50
SB: $202.57
BB: $100.00
UTG: $44.73
MP: $270.92
Hero (CO): $117.95

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with K K
2 folds, Hero raises to $2, 1 fold, SB calls $1.50, BB calls $1

Flop: ($5.70) 6 Q 9(3 players)
SB bets $2.85, BB raises to $5.70, Hero calls $5.70 (?), SB calls $2.85

Turn: ($21.95) 8(3 players)
SB checks, BB bets $21.95, Hero ?

På forhånd tak for svar/input.

Redigeret af Pandaclocker d. 21-11-2014 00:58
21-11-2014 01:00 #2| 0

Spiller den som dig. Fwiw tror jeg vi nemt kan folde turn uden specifikke reads på nogle af vores modstandere.

21-11-2014 02:01 #3| 0

Samme som Holgaard.

Kan ikke lide at reraise floppet da det ser uhyre stærkt ud, og jeg ikke kan se hvor meget protection vi skal bruge mod BB's clickrange?

Derudover så ser er et potbet i spottet alt for tit ud som en hånd der har dig domineret til jeg har lyst til at fortsætte.

Redigeret af soga d. 21-11-2014 02:02
21-11-2014 02:20 #4| 0

Som ovenstående synes jeg du spiller den rigtigt. Fortsætter aldrig på turn her mod sane villains. Du kommer alt for tit ind drawing dead eller med minimal equity.

21-11-2014 02:24 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Fold. Han har ret svært ved at finde bluffs nok ind i to mand.

21-11-2014 03:09 #6| 0

"Fortsætter aldrig på turn her mod sane villains"

Synes du villain er sane, når han klik-raiser floppet? Ser meget fisket ud i min bog.

Anyway, tak for svarene. Jeg foldede også aktuelt turn, og SB callede så. River var en 8, og den går check-check. SB viser AQo, og BB viser Q7o.

Det er selvfølgelig let at være resultatorienteret nu, men:

Altså mht. floppet, der er jeg overbevist om at flat er rigtigt, hvis BB var en reg, og dermed havde lavet en anden sizing (7-11ish $ raise). Men pga det ekstrem fiskede klik-raise til 5,8$, så kan vi vel godt formode, at BB ikke er den skrappeste til det her spil, og at hans range derfor kan være ret wide her (Q7o aktuelt). Pga- lige netop sizingen, kunne man vel godt forsvare at 3bette floppet for value vs en formodet fisk?

Som spillet er jeg dog ikke længere i tvivl om, at turn er et fold. Det er egentlig mere floppet jeg synes der er interessant, primært pga. sizingen fra BB, som kunne give os indikationer på, at han ikke aner hvad han laver, og at KK derfor er +EV at 3bet for value. 3bettet gør desuden vores liv nemt; vi kan roligt folde til 4bets på floppet. Hvis vi tager den ned på floppet er vi desuden meget tilfredse (protection-wise), og hvis vi bliver kaldt af en mand på floppet, så er vi IP og kan spille turn og river ret nemt (check bag de fleste turns etc.).

Redigeret af Pandaclocker d. 21-11-2014 03:20
21-11-2014 03:17 #7| 0
soga skrev:
Samme som Holgaard.

Kan ikke lide at reraise floppet da det ser uhyre stærkt ud, og jeg ikke kan se hvor meget protection vi skal bruge mod BB's clickrange?


Det ser psyko stærkt ud, ja, men hvis BB er fisk, så er han sandsynligvis ret ligeglad, hvis han har et toppar, og finder nok tit et klik på callknappen frem :) Desuden, så fordi det ser så stærkt ud, så kan vi formode at eventuelle 4bets fra SB el. BB altid vil have os slået, hvorfor vi roligt kan folde af til et 4bet uden at have smidt særlig meget EQ væk.

Protection-wise, så mener jeg blot at toppar har 22% equity vs KK på floppet (22% chance for at ramme 2 par på turn og river til sammen), så vi klager ikke hvis de folder deres toppar på floppet. (og der kan også være nogle straight draws derude, som også gerne må folde).



21-11-2014 03:23 #8| 0

Kan sgu ikke udtale mig om hvorledes BB er sane udfra et enkelt klikraise på floppet. Det er vel noget man finder ud af ved at komme til showdown med ham et par gange og bedømme derudfra.

Havde ikke læst din 'wall of text', så havde ikke lige noteret at du kun har 10 hænder på ham, men lad mig omformulere og sige 'fortsætter aldrig mod en standard NL100 spiller', men nu spiller jeg heller ikke NL100 :D.

Klikraiset kan vel meget vel være et sæt der er ivrig efter at charge JT og samtidigt bygge en pot, eller måske han selv har en agressivt spillet open-ended.

Pas.

Helt generelt set er hånden vel ganske WTF, og et skørt ønske-scenarie for dig rent equity wise -du har 65% mod de 2 villains holdings- men vejet op mod de gange hvor villain faktisk HAR ramt, enten sættet eller straight, hvilket vel sker ret ofte sådan som hånden spiller sig ud, er du drawing dead eller har 5% Equity, og vil vove den påstand at du oftere ser en made hand kontra de aktuelle hænder, så jeg har ingen kvaler ved at folde turn, selvom det klart ville irriterer mig..

Redigeret af SpartacusDK d. 21-11-2014 03:49
21-11-2014 07:04 #9| 0

Lidt sent nu da resultatet er kendt.

Jeg spiller ikke cash. og det er helt sikkert hylende forkert ud fra et mere GTO / Balanceret orienteret synspunkt.

Men kan godt lide at Re-rasie floppet. Nå nu deres egen strategi er vildt explotive. Så er det bare om at profit optimere mod det.

Tror sjældent du møder sets eller bedre med den linie. Det er som oftest noget info bet TPWK - OESD værk der prøver lidt at finde ud af hvor de er henne i hånden.

Du kommer sikkert til at lave store fejl med dine overpairs / TPTK type hænder mod linier du syntes ser weird / fiskede ud hvis din strategi er 100 % at gå i call mode / folde senere i hånden når du møder disse lidt "fiskede" linier.

Aktuelt så ville jeg også folde turn da det netop kompleter 10J. Der er ikke ret meget tilbage du slår mod 2 modstandere. ( Det var der så alligvel her i hånden, nu da resultatet er kendt)





21-11-2014 13:00 #10| 0

WP flop, turn er et ret trivielt fold i min bog, 3-bet flop er spew medmindre vi har et mere signifikant read på villains c/r-tendens (at han min. c/r'er floppet gør ikke at vi nødvendigvis bør inferere at han c/r'er QJo her). Vi er super skidt inde mod 2p+. Som walth skriver er det svært t gennemskue hvilke bluffs villain tager en c/r-flop-pot-turn linje på den her tekstur - 8'eren er obv. et skidt kort for vores aktuelle holding vs. villains range.

21-11-2014 18:37 #11| 0

Nu kender man jo resultatet, men skal den ikke have mere pre flop?
2,5-3 dollars
BB klik ligner Qx og da du kun caller ser du ikke special stærk ud QK QJ 9x eller et draw ligner du.
jeg er en fisk og kommer nok ikke væk.
Nu ved man hvordan man kan explore regs

24-11-2014 10:08 #12| 0

Personligt synes jeg det bør være et call på turn, da han better pot. Hvis han virkelig havde en hånd der slog dig, ville han så ikke bette lavere for value? Jeg ser pot bettet på turn som et klart defend af et toppar, der egentlig bare gerne vil lukke hånden på turn.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar