NL100 lead lead facer turn shove

#1| 0
Hero ses som 24/20/3 3b 9
Villian spiller 21/18/2,8 3b 6, fold2 3b 52%, utg open 14%, cbet 55%
Fisk er passiv 31/5 fold2 cbet 14
AbuseYouDN4 vindende reg 26/22/3 3b 9

Der er ikke sket så meget, forholdsvis ny ved bordet, ingen dynamik.

$100.00 USD NL
Seat 6 is the button
Seat 4: Fisk ( $96.00 USD )
Seat 5: Gueti Hose ( $141.10 USD )
Seat 6: Metteyya ( $133.56 USD )
Seat 7: Hero ( $100.00 USD )
Seat 8: AbuseYouDN4 ( $104.31 USD )
Seat 10: Villian ( $98.70 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
AbuseYouDN4 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q Q ]
Villian raises [$3.00 USD]
Fisk calls [$3.00 USD]
Gueti Hose folds
Metteyya folds
Hero calls [$2.50 USD]
AbuseYouDN4 folds
** Dealing Flop ** [ 4, 8, T ] pot 10
Hero bets [$7.50 USD]
Villian calls [$7.50 USD]
Fisk calls [$7.50 USD]
** Dealing Turn ** [ 2 ] pot 32,5
Hero bets [$24.00 USD]
Villian raises [$88.20 USD]
Fisk folds
Hero ???

Gerne kommentar til hele linien, og om I evt. fortrækker iso 3b.
Redigeret af zonki d. 22-06-2012 04:38
22-06-2012 07:07 #2| 0

Mine tanker som du kan tage med et gran salt da jeg ikke spiller NL 100 Online.

Jeg folder den der. Du skal være god 30 ish %

Vi slår JJ men er død mod 88, 1010, KK+ (44 hvis han raiser den utg)

Tror han reraiser flop med A10+ hvis han overhovedet har den i sin utg range.

Men har svært ved at se ham shove ind som bluff her, især da prisen for at kalde med en hånd so din er meget temptimg. samt han shover jer begge to det giver ikke meget mening at gøre det med air.

Men det er svært uden bedre reads, hvis han ser dig som lidt donkish hvilket han ( No offence) måske godt kan gøre med dit lead lead, og han samtidig er meget agro ( hvilket jeg ikke syntes hans stats indikerer) samt at din hånd er lidt under reppet preflop, skal du måske betale.

Syntes call pre er fint, men igen som alt andet depends. Hvis du har været meget squeeze happy er det fint at squeeze her med QQ hvis de nogen sinde betaler med worse.

På den anden side er hans UTG range rimeligt stærk, og når du Squezzer her folder du oftest bare alt du er foran ud, eller spiller en stor pot OOP mod en range der slår dig.

Postflop. Bruger ikke selv lead meget især ikke 3 vejs, tror man mister for meget value det bliver langt nemmere for dem at tage bedre beslutninger. Men igen som alt andet depends, hvis de begge er meget passive/callish kan det være ok.

Men f.eks den hånd her, er det jo oplagt at han ofte chekker når han misser flop på det board. hvor du derved får meget bedre info uden at sætte dig selv i den situation som du er kommet i nu på turn.

22-06-2012 08:09 #3| 7

Vi har verdens nemmeste squeeze preflop, virkelig sådan en "printing money" situation. Der skal du squeeze HVER gang. Ser folk dig flatte QQ ofte i sådan et spot, så må din bluff frekvens være alt for høj i det spot, når du squeezer.

Det er ikke mange combodraws villan i hånden kan have. QJ blocker du selv for, 79, 56 og 67 er slet ikke sikkert i hans åbningsrange, og han vil højest sandsynligt raise dit lead på floppet med de hænder, såfremt han havde dem. Det gør hans shoving range er noget mere valueheavey, og mod hans valuerange, gør du det ikke godt.

Med fisken der stadig er i baghånd, tror jeg ikke på han shover være end sets og slowplayede 2pars kombi. Tror en sane villan er mere tilbøjelig til at calle igen og evaluere river med JJ-AA. Fold as played, hvilket jeg også tro du gjorde. :)

22-06-2012 09:26 #4| 0

Jeg er meget enig i Joannas betragtninger. Preflop synes jeg du misser meget ved ikke at 3bette, idet fisken tit betaler alt for light, og reggen kan tro du gør det for thin value vs. fisken (og generelt gives der mindre credit når man squeezer synes jeg, no?)

Jeg tror aldrig han laver pjatrøv på turn. Fold.

22-06-2012 09:53 #5| 0

Med 2 eksperter i tråden der siger fold vil jeg kun sige at jeg ikke forstår dit play preflop!

rr til 10-11$ pre og kommer han ind over må er du nok oppe imod 1010+AK+ som du har ca 53% chance imod.

22-06-2012 10:14 #6| 0

Joanna og Topper.

Hvilken value range squeezer I PF? 3bet/shover I f.eks 99/TT det givne spot mod begge villains?

22-06-2012 11:12 #7| 0

Han kan self tro du har et draw og tro at du block better (hvis ikke det er old times)

Alle, block better i nu til dags?

Redigeret af Kartze d. 22-06-2012 11:12
22-06-2012 11:14 #8| 0

Jeg er enig med de andre.

Som spillet skal du Folde Turn. Med en fisk bag på Turn, så semi-bluff shover Villain meget sjældent her.

Dog ville et Squeeze PF helt klart være at foretrække.

@MrFlex

PÅ NL100 mod en sådan villain, så hedder min Value Squeezing Range nok Q,Q+ og A,Ko. Jeg synes det er meget sjældent man ser folk 4-bet fra UTG med J,J eller værre.

22-06-2012 12:29 #9| 0
OP

Fedt der kommet så mange svar ;) !

@klondike
Vi tænker egentligt meget ens, bortset fra lead delen, hvor jeg mener at T8xtt board ikke rammer 14% utg range så godt og for ikke at misse et streets value, så 3vejs oop vil jeg gerne ind og styre potten når fisken er med.

@Kartze
Er ikke helt overbevist om at den range, tror nærmere hans stackoff range er QQ+/AK hvilket vi ikke spiller fantastisk mod.

@Joanna47/Topper/SirThomas
Er egentlig meget enig i jeres range, det var den jeg var i tvivl om som spillet og penge i potten. Vi har faktisk 45% EQ mod sets, fd, fd+overs og Tx/JJ+, men Villians valuerange er vægtet tungere mod sets/AA/KK end de få FD kombier jeg slår. Enig i fold turn selvom jeg synes det sutter :(.

True 3b nok er at fortrække, ikke mindst for at iso value 3b vs fisken og som TopperH siger, så får jeg nok mindre credit når jeg squizer med fisk i potten, hvor det faktisk går hen og bliver lidt bedre at 3b QQ.

Men det er her jeg ser lidt problemet når jeg er forholdsvis ny ved bordet og ikke rørt så meget på mig med hensyn til 3b PF. Havde Villian haft bare en lidt breddere range fra UTG, er det AUTO 3b. Men jeg prøver i øjeblikket at være opmærksom på at undgå disse coolers som 3b QQ/AK vs en stram UTG range OOP(jeg kan fint stadig have en 3b range med KK+/4-5 random crap bluf), fordi Villian ofte kun stacker af med QQ+/AK+, jeg tror der skal noget dynamik og flere 3bs til før Villans range bliver løsnet. Der er imo ingen grund til at coole den af vs nits uden dynamik.

Hvad har I af kommentar til den tankegang, og havde I evt. spillet hånden anderledes når der flattes PF, og hvorfor? :)

Redigeret af zonki d. 22-06-2012 12:32
22-06-2012 13:24 #10| 1
zonki skrev:

Hvad har I af kommentar til den tankegang, og havde I evt. spillet hånden anderledes når der flattes PF, og hvorfor? :)


Det er en forkert tankegang i hvertfald. Det kan være hans stacking range er QQ+/AK, men du får også massere af value, hver gang han flatter eller fisken flatter. Tror da heller ikke man kan udelukke at villan 4b/folder engang imellem. Jeg kan godt li at flatte med QQ til hans singleraise engang imellem, da den også spiller noget bedre HU end 3vejs. Her skal vi opsøge value fra fisken i hånden.
22-06-2012 15:23 #11| 0

Gode svar i denne tråd, Med hensyn til value Squeezing rangen i dette spot er jeg
dog noget uenige med the A-team

Det handler sikkert mere om hvad vi kalder den range vi squeezer end at vi er rigtige
uenige, man bare for at hammer den fast så squeezer jeg 77+ KJ+ og kalder hele den
range, min value range. Det efterlader stadig mulighed for en calling range

Uddyber gerne hvis i er uenige...

22-06-2012 15:41 #12| 0

@ SW

Jeg er enig i, at man kan squeeze den range, men du skal vel aldrig gøre det en alt for stor del af tiden. Imo catcher folk ret hurtigt op på det, hvis man bliver for squeeze-glad.

22-06-2012 15:45 #13| 0

Er enig i at vi burde have en semibred squeezerange i spottet her og derfor skal QQ være i vores squeezerange hver eneste gang. Min egen squeezerange vil nok være noget ala KJs+, KQ+ og TT+, men med variende frekvenser således at jeg også har nogle suited broadways i min flattingrange as well.

Kunne være interessant at høre folks tanker om at squeeze 77 fremfor at flatte, som jeg selv gør. Personligt synes jeg 77 spiller for ringe OOP, selv mod en fisk, i en squeezed pot, selvom vi har initiativet. Reggens flattingrange burde også være semibred eftersom han ved fisken burde betale bag og vi derfor får svært ved at spille uærligt postflop. Agree/disagree på sidste statement?

Redigeret af Lasse N d. 22-06-2012 15:45
22-06-2012 16:43 #14| 0
Pokernets ME vinder !

@Lasse

Vil ikke mene vi får svært ved at spille uærligt. De relative positioner er jo sådan, at reggen er nødt til at definere sin range hver gang vi better floppet. Kommer vi HU mod fisken til turn har vi rigeligt med bluff spots såfremt vi har sizet flop rigtigt og valgt spottet med omhu. Det er klart vi får svært ved at spille uærligt når reggen flatter flop, fordi han oftest har en hånd der har connected ret godt 90% ish af tiden.

22-06-2012 16:44 #15| 0
Pokernets ME vinder !

@SW

Du må meget gerne uddybe. Jeg kan ikke se fede spots opstå ved at squeeze 77 i det her spot. Er enig i at vi skal have en bred valuerange, men jeg vil vælge en range der flopper godt (høje par og broadway hænder obv).

22-06-2012 16:46 #16| 0
Pokernets ME vinder !

Og lige for at svare på hånden som den aktuelt gik, så er jeg selvf. enig med diverse møgchefer i tråden - squeeze preflop 100/100 gange, og turn fold er nok det bedste. Vil i øvrigt mene at vores range er beskyttet her, i og med vi har rigeligt med stærke hænder der kan kalde et shove af her (44, 88, T8s, TsXs etc).

22-06-2012 20:52 #17| 0

@ Walth

Alt efter hvordan du prioritere, så kan man self godt flat 77-99. Det er ikke de vise
sten jeg sidder med (sidder på)

AA-77,AKo-AJo,KQo-KJo,QJo,AKs-A8s,KQs-KTs,QJs-QTs,JTs = 12.7 % range

Synes du en 12.7% range er for stor i sådan et super spot?
Hvis ikke, hvilke hænder vil du så bytte ud med 77-99?

Som du kan se er alle høje par og broadways med... Men måske er det bare for loose?

Jeg kan ikke føre bevis for 77-99 er bedre at 3bet end call her, men det modsatte bevis tror jeg også bliver svært. Med mindre man tager højde for vi nok ikke kan/vil
defende linjen nok så'n gto-wise. Men det skider jeg altså på her.

22-06-2012 22:32 #18| 0

Det virker fint at have 77-99 med i sin range, men også SCs som 78s osv. Jeg squeezer virkelig sjældent hænder som KTs eller JTs, som jeg hellere folder. Men altså, du skal vel balancere, og måske er det godt at squeeze 77-99 30-50% af gangene (?) og kalde resten. Hænder som A8s squeezer jeg markant sjældnere. Men altså, vi bør jo have en squeezerange, som mest indeholder toppen af vores valuerange, og fra tid til anden indeholder disse andre "random" valueholdings. Selvfølgelig afhængig af modstandere, men som udgangspunkt mener jeg, at 12,7% er for bredt - i hvert fald, hvis vi skal squeeze dén range 100% af gangene.

Edit: Fadøl.

23-06-2012 13:55 #19| 0
Pokernets ME vinder !

@SW

Hmm, det kan sgu godt være jeg skal bruge noget mere tid i pokerstove. Synes nemlig ikke en 12,7% lyder absurd i det her spot.. Kan umiddelbart heller ikke finde bedre kandidater - tror en hånd som QTo bliver for tynd pga reverse implied osv.

Er det btw helt sort at mene, at A5s spiller bedre end A8s givet vi flopper bedre equity oftere? Antager at det er meget close ift. equity om vi parrer 8'eren eller 5'eren, no? Hvis det er tilfældet, kunne vi jo godt squeeze en del flere Axs.

24-06-2012 00:38 #20| 0

@ walth

A5s vs A8s

Jeg tror A8s er bedst, men det er vist en akademisk diskussion som er på
grænsen til at være ligegyldig (no disrespekt intended)

Den ekstra equity der er i form flere hulskud draws har en betydning, tror bare
betydningen af bedre kicker er mere værd. Hvis villain kan kalde pre med Axs hænder
så vil kickeren have betydning i små og mellem store pots, som kommer til showdown.


Redigeret af Suffer Well d. 24-06-2012 00:41
29-06-2012 13:06 #21| 0

Nu har tråden taget en lille drejning i form af fokus på squeezeplay.

Hvis OP er med på den, vil jeg gerne gå lidt længere.

Mit spørgsmål:

Såfremt man går væk fra "any two" og søger bare lidt mere equity (vil være godt i mit tilfælde da jeg skal til at eksperimentiere med dette move), bør jeg så overveje at reraise/shove med hænder der er domineret men som har en blocker effekt [fx Axs], eller ikke-dominerede hænder som klarer sig bedre i multiway pots såsom SCs?

Ved eftertanke: det giver vel ikke mening at shove med SCs med argumentet: "SCs er gode i multiway pots"? Det er jo kun rigtigt i det øjeblik vi ser floppet og får mulighed for at semibluffe og dermed prøve at få villian til at folde/bygge pot afhængig af vores equity. Så vi skal velsagtens kun shove med SCs for at balancere? (hvis det overhovedet er nødvendigt at balancere i dette spot...).

Redigeret af gurupa d. 29-06-2012 14:00
01-07-2012 20:34 #22| 0

Nogen der har de vises sten? (aka bump)

01-07-2012 22:52 #23| 0
OP

Du squizer her for at tage potten ned LIGE nu, eller få en HU pot mod fisken.

Hvilken range vil du så helst have når du laver dette move?

03-07-2012 14:01 #24| 0
Suffer Well skrev:
@ Walth


AA-77,AKo-AJo,KQo-KJo,QJo,AKs-A8s,KQs-KTs,QJs-QTs,JTs = 12.7 % range

Synes du en 12.7% range er for stor i sådan et super spot?
Hvis ikke, hvilke hænder vil du så bytte ud med 77-99?

Som du kan se er alle høje par og broadways med... Men måske er det bare for loose?

-------------------------------------

V utg open 14%, Vi er OOP jeg er med på vi kan squezz ind imellem med en hånd der ikke "er bedst", men generelt ville jeg overholde det gode gamle GAP princip. Her har vi godt nok en fisk med og derfor added EV, men tror stadig jeg ville skære den 100% squezze range til noget nær top 7%.


Thoughts?
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar