NL100 FullRing AKs i OOP problemer.

#1| 0

Jeg får spillet denne hånd mindre optimalt. Jeg ønsker kommentarer til den optimale linje. Gerne med argumentation.

***** Hand History for Game 14419536536 *****
.50/$1 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, February 24, 17:01:08 CET 2015
Table Gothenburg (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 9/9
Seat 6: MikeNielsen1982 ( $151.06 USD )
Seat 7: Minou2006 ( $110.25 USD )
Seat 4: RaisedNConfused ( $103.10 USD )
Seat 2: gottimeter ( $126.36 USD )
Seat 1: jinfar ( $103 USD )
Seat 9: mhose ( $69.50 USD )
Seat 8: okhand ( $29.83 USD )
Seat 3: poutinesurprise ( $101.26 USD )
Seat 5: stausholms ( $113.37 USD )
stausholms posts small blind [.50 USD].
MikeNielsen1982 posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to MikeNielsen1982 [ K A ]
Minou2006 calls [$1 USD]
okhand calls [$1 USD]
mhose folds
jinfar folds
gottimeter calls [$1 USD]
poutinesurprise raises [$7 USD] 94$bag
RaisedNConfused folds
stausholms calls [$6.50 USD] 107$bag
MikeNielsen1982 will be using his time bank for this hand.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Godt så..

Stats på villians:

poutinesurprise har jeg 35 hænder på. VPIP24/PFR17/AF3

Stausholms (dansker) har jeg 30 hænder på VPIP16/PFR3/AF5

Mine tanker under hånden:

3 kaldere og en knap-squeezer.. mine tanker er her lidt blandet. Kalder jeg og holder hans skidt inde (og tillader folk bag at kalde) eller raiser jeg og muligvis spiller AK OOP? Der er jo også en mulighed for at der sidder folk bag med en bedre hånd, men som udgangspunkt antages det ikke.

Da strausholms kalder sætter jeg ham på en range hovedsageligt af AK,AKs,AQ,AQs,88-JJ..

Jeg beslutter at kalde. Jeg er ikke vild med at gå hele vejen med AK, og slet ikke mod nogle semi-ukendte modstandere.

Hvad gør i ? Hvis I 3 better, kommer I nogensinde væk fra 4b?

----------------------------------------------------------------------------------------
MikeNielsen1982 calls [$6 USD] 145$bag
Minou2006 calls [$6 USD]
okhand calls [$6 USD]
gottimeter calls [$6 USD]
** Dealing Flop ** [ A, 7, T ] POT 42$
stausholms bets [$19.95 USD] POT 62$

Stausholms har 87$bag

Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now.

----------------------------------------------------------------------------------------

Ok.. A rammer og en enkelt spar. Ikke ringe. Gutten, hvis range jeg skyder til AK,Aks, AQ, AQs, 88-JJ siger halv pot. Med 5 modstandere bag sig.

Han må være stærk. Jeg tror på at han vil C/R AI med et set i 10´ere.

Vi blocker for AK, så jeg formoder vi er foran det meste af tiden..

Vi har stadig original raiser bag os, samt 3 andre.. Jeg vil gerne holde puljen i nogenlunde kontrol, og jeg mener stadig at kunne folde hvis en af de 4 bag kommer over toppen. Samtidigt er jeg klar over at draws får gode odds til at kalde.

Hvis vi raiser er vi comitted til et AI.. og vi har "kun" top par.

Hvad gør i og hvorfor ?

------------------------------------------------------------------------------------------
MikeNielsen1982 calls [$19.95 USD] POT 82$

Jeg har 125$ bag
Minou2006 folds
okhand folds
gottimeter folds
poutinesurprise raises [$45 USD] POT 127$

poutinesurprise har 49$ bag

------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad gør vi hvis vi kommer 1-on-1 nu ? Det raise ser jo ufatteligt stærkt ud. Dog er det et mærkeligt lavt raise på så vådt et board.

------------------------------------------------------------------------------------------
stausholms is all-In [$86.42 USD] POT 214$

(poutinesurprise har som sagt 49$ bag)
Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now.
MikeNielsen1982 folds
poutinesurprise is all-In [$49.26 USD]
** Dealing Turn ** [ Qd ]
** Dealing River ** [ 4d ]


Redigeret af supermmn d. 25-02-2015 01:28
25-02-2015 07:11 #2| 0

Ville søge at komme ind preflop / komme HU.


Når du flatter inviterer du bare alle de andre til at se et flop med gode implified odds.


Ved ikke rigtigt some spillet. Er lidt uenig i at ham der leader ikke kan have sets. Original raiser han Cbet nok ikke så ofte multiway hvis han misser. og han kalder jo nok stadig alle de hænder han ville Cbet alligevel + hvis han har misset og en af de andre har Ax er det ikke sikkert der kommer et bet på flop hvis de alle chekker deres Ax til ham + det ser mere donket og mindre stærkt ud ud at leade fremfor X-raise.


Jeg tror faktisk du er slået her temmeligt tit. Best case scenarie i min optik er nok et split mod en anden AK kombo med mindre ham der leader og original raiser er meget fiskede og eller spewy.


Anyway syntes som sagt det må være bedre at søge at komme ind, eller Isolere preflop.


Som du spiller preflop - flop kommer du jo alligevel meget ofte til floppet hvor potten er nærmest ligeså stor som hvis du 3B pre fordi alle de andre får nogle bedre implified odds til at kalde pre.


Hvorimod når du 3B giver du dig chancen for at tage potten ned uncontested, eller komme HU med en bedre hånd end din modstander, fremfor som her komme til floppet i en bloattet pot multiway hvor der er meget større chancer for at du enten misser totalt og bliver bluffet af, eller når du rammer at du er bagud og det bliver svært at slippe væk.


Og ja vi 3B selvfølgeligt aldrig for at folde til 4B når vi er omkring 100 bb dybe.

Redigeret af klondike d. 25-02-2015 07:18
25-02-2015 12:23 #3| 0

synes det ser ok ud, pre er nok whatever hvis han er tight og 3b hvis han er løs, men hælder nok til 3b oftest her.

25-02-2015 12:29 #4| 0

3 bet 10/10 fra min side af i sådan et spot.. og vi kommer naturligvis ind til et 4bet.

28-02-2015 00:07 #5| 0

Tak for svar.


** Dealing Flop ** [ A, 7, T ]
stausholms bets [$19.95 USD]
Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now.
MikeNielsen1982 calls [$19.95 USD]
Minou2006 folds
okhand folds
gottimeter folds

poutinesurprise raises [$45 USD]
stausholms is all-In [$86.42 USD]
Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now.
MikeNielsen1982 folds
poutinesurprise is all-In [$49.26 USD]
** Dealing Turn ** [ Q ]
** Dealing River ** [ 4 ]
poutinesurprise shows [ T, A ]two pairs, Aces and Tens.
stausholms shows [ K, A ]a flush, Ace high.
stausholms wins $12.11 USD from the side pot 1 with a flush, Ace high.
stausholms wins $247.47 USD from the main pot with a flush, Ace high.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar