NL100 54s i 3B

#1| 0

Preflop veksler jeg mellem fold/call og 4B i den rækkefølge. Villain 3better 9.7% over en nogenlunde sample.

Jeg har generelt svært ved de her flop spots. Hvad gør vi her med denne hånd, 55, 66 eller fx 99 eller TT?

Jeg valgte aktuelt at raise/komme AI, da dette er et super flop for min hånd, men blev så noget overrasket over hans flat på flop og wussede så ud.

Hvad er en god range at raise i de her flop spots mhp at komme AI? Jeg er klar over, at det er meget modstander afhængigt, men lad os antage en normal 22/16 alm aggressiv regular, som villain er i denne hånd.

Bemærk at vi er 3 handed.

Seat 3: Hero ($100 in chips)
Seat 4: Villain ($105.60 in chips)
Seat 5: iwillkillset ($100 in chips)
Villain: posts small blind $0.50
iwillkillset: posts big blind $1
Jetty1986: sits out
no tank you?: sits out
guy9bundes: sits out
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [5 4]
Hero: raises $1.50 to $2.50
Villain: raises $4.50 to $7
iwillkillset: folds
Hero: calls $4.50
*** FLOP *** [7 8 4]
Villain: bets $10
Hero: raises $14 to $24
Villain: calls $14
*** TURN *** [7 8 4] [2]
Villain: checks
Hero: checks
*** RIVER *** [7 8 4 2] [K]
Villain: bets $31
Hero: folds

06-04-2014 14:27 #2| 0

Tror call bag er bedst grundet floppet smidder to klør, han smider ikke AA KK QQ JJ til dit re-raise på floppet. Du ligner 44 77 88 45 og alle flush chancer

Du checker aldrig et set på turn så du repper meget tyndt, hvis jeg var villian ville jeg gå efter check call, eller check raise river, men nemt at sige når man kan se din hånd.

Redigeret af RekiB d. 06-04-2014 14:33
06-04-2014 14:33 #3| 0

Forstår ikke helt meningen i at raise flop, og så checke efter på turn, når der kommer et dødt kort?

06-04-2014 14:43 #4| 0

Syntes pre er ludt tyndt. Er ikke sikker men umiddelbart tror jeg du defender for bredt når du fortsætter med den hånd.

Er heller ikke helt vild med planen om at komme ind på flop med buttom pair og gs uden klør eller bagdørs ruder. Der tror jeg sgu du kommer ret skidt ind mod den range han vil ha det ind med.

Hvis du gerne vil have en re raise range på floppet er det måske en ok kandidat. Som et rent bluff. Men med tanke på at du defender meget bredt i 3b pots prefop så har du nok en hel del bedre at gøre det med

Tror det er bedre at flatte floppet i position

Redigeret af klondike d. 06-04-2014 14:45
06-04-2014 14:51 #5| 0

Klondike, også det jeg mener, for mig giver det ingen mening at raise flop, for at tjekke efter på turn, så kan han ligeså godt flatte flop..

Hvad er din feeling af modstanderens hånd?

Det er ganske std. det villian gør, selvom han evt har ramt K, men i mange tilfælde vel også kan have luft?

Du sætter dig selv i et skidt spot efter min mening ved at re-raise flop og checke efter på turn..

06-04-2014 15:21 #6| 0

Jeg defender langt fra altid 54s, men her var vi 3handed og mod en relativt aggressiv villain, så jeg følte at det var OK. Hans 3B var iøvrigt forholdsvis småt og gav mig gode odds. Enig i at det som udgangspunkt er tyndt.

Sejer, hans flopcall forvirrede mig og jeg følte pludseligt at han var ret stærk. Jeg føler mig lidt tabt på turn og havde egentligt mere lyst til at give hånden op eller realisere den smule equity jeg havde. Jeg tror dog du har ret i at turn AI er bedst som spillet.

Flopcall er nok også standard, når jeg kommer til floppet. Mit problem er mod en god modspiller, bliver jeg bare super ofte mødt af en rigtig svær beslutning på turn, når han skyder igen og jeg ikke har forbedret min hånd.

Tak for kommentarer

Redigeret af Handhistory d. 06-04-2014 15:22
06-04-2014 15:37 #7| 0

Fejlen ved at raise flop er at du har for meget SD value.
Du har den bedste hånd en god del af gangene, så ingen grund til lige pludselig at bluffe den.

06-04-2014 15:53 #8| 0

Mit problem er at jeg ofte bliver blæst af min hånd på turn/river, når der falder overkort eller villain blot fortsætter med at barrele. Altså min hånd er sårbar overfor meget mere action og for stort set alle kort tilbage i decket.

Hvordan bør min flop raise for value range se ud i det her spot? Det her er bare et spot jeg forholdsvis ofte ender i og altid kæmper med.

06-04-2014 15:58 #9| 0
Handhistory skrev:
Mit problem er at jeg ofte bliver blæst af min hånd på turn/river, når der falder overkort eller villain blot fortsætter med at barrele. Altså min hånd er sårbar overfor meget mere action og for stort set alle kort tilbage i decket.

Hvordan bør min flop raise for value range se ud i det her spot? Det her er bare et spot jeg forholdsvis ofte ender i og altid kæmper med.


Det er jo ikke for value du raiser 45s da du aldrig bliver betalt af dårligere.
Din flopraise valuerange kommer helt an på hvilke hænder du kalder med pre.
06-04-2014 17:18 #10| 1

Jeg synes at det er bedst at flatte PF hver gang medmindre villain folder for meget til 4-bets. Hvis jeg raiser flop så er det for at raise-calle, og denne mulighed skal kunne begrundes i at villain får stacks ind alt for ofte på floppet. Jeg synes det er kriminelt at raise/folde så meget equity på sådan et board her. Prøv at opskriv en perceived continuation bet range i spottet, og udregn din equity mod hans range - så vil du se, at du har ret pæn equity. Jeg foretrækker dog klart et call på floppet som del af min default-strategy.

Jeg checker også turn, da jeg ikke synes der er nogen argumenter for at bette, og jeg caller river hver gang. Vi skal være gode 25% af gangene her. Jeg forventer at villain skipper 99+ ind her stort set hver eneste gang på floppet. Jeg tror ikke på, at en avg. NL100 spiller er dygtig nok til at han valuebetter 8x (såfremt han blot har callet flop med denne hånd), så jeg tror hovedsagligt villains value-range er rivered Kx, Her er der nok en fin portion AK kombinationer, og en mængde Kxdd combos villain har flattet dit lille flop-raise med. Det er ikke mange kombinationer af J10-J9s (eller andre hænder med en portion equity han har floatet OOP på floppet) villain skal dukke op med her før du har et profitabelt call.

Redigeret af _toche d. 06-04-2014 17:19
06-04-2014 17:31 #11| 0

Fedt toche. Tak for en rigtig god post.

Jeg synes generelt, at jeg ser regs cbette rigtig meget i 3bettede pots der hvor jeg spiller, så der er ingen tvivl om, at jeg er rigtig godt inde på floppet generelt.

Jeg overvejede faktisk aldrig at calle river, men jeg kan egentligt godt lide det efter din post.
Sådan meget overordnet, hvordan vil du sammensætte din raising range i sådan et spot her? Sets, to par, NFDs og en enkel omgang total skum af og til?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar