MTT sjæfer! - 109$ Scoop - ramt set på river, vbet?

#1| 0

Hey PN

Jeg har en hånd som giver mig lidt problemer.

Min info på villian er begrænset da touren lige er begyndt, og jeg har ingen hænder på ham fra tidligere tours. Dog kan jeg se at han spiller en del tours, b.la. 1050$ Scoop, så jeg går ud fra at han er nogenlunde zane.

Mine tanker. Jeg skal selvfølgelig cbet floppet da jeg er ir, og samtidigt for hand protection, jeg kan også snildt reppe K. Turn er Jack hvilket egentlig er et fint nok kort, da jeg kan få ham til at folde diverse PPs ud og samtidigt ser jeg ikke hvilke jacks han kalder cbettet med. Problemet opstår først på river. Jeg syntes hverken han repper K eller nogen PPs, det eneste jeg egentlig kan sætte manden på er et FD af en art. Så mit spørgsmål er, mister vi meget value hvis det er vi ikke vbetter river?.

PokerStars Hand #98584589478: Tournament #2013050082, $100+$9 USD Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2013/05/14 23:22:32 CET [2013/05/14 17:22:32 ET]
Table '2013050082 107' 9-max Seat #7 is the button
Seat 1: DotComRicher (4870 in chips)
Seat 2: SAMBO171 (5020 in chips)
Seat 3: Kaila (5045 in chips)
Seat 4: berg5528 (5160 in chips)
Seat 5: FlamingAAce (4995 in chips)
Seat 6: mikechr23 (5310 in chips)
Seat 7: swordfish007 (4805 in chips)
Seat 8: davidv1213 (4920 in chips)
Seat 9: dborys (4785 in chips)
davidv1213: posts small blind 15
dborys: posts big blind 30
*** HOLE CARDS ***
Dealt to FlamingAAce [5 5]
DotComRicher: folds
SAMBO171: folds
Kaila: folds
berg5528: folds
FlamingAAce: raises 60 to 90
mikechr23: folds
swordfish007: folds
davidv1213: folds
dborys: calls 60
*** FLOP *** [K 7 2]
dborys: checks
FlamingAAce: bets 85
dborys: calls 85
*** TURN *** [K 7 2] [J]
dborys: checks
FlamingAAce: bets 165
dborys: calls 165
*** RIVER *** [K 7 2 J] [5]
dborys: checks
FlamingAAce: bets 325
dborys: raises 593 to 918
FlamingAAce: folds
Uncalled bet (593) returned to dborys
dborys collected 1345 from pot
dborys: doesn't show hand
*** SUMMARY ***
Total pot 1345 | Rake 0
Board [Kh 7d 2d Jh 5d]
Seat 1: DotComRicher folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: SAMBO171 folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: Kaila folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: berg5528 folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: FlamingAAce folded on the River
Seat 6: mikechr23 folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: swordfish007 (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: davidv1213 (small blind) folded before Flop
Seat 9: dborys (big blind) collected (1345)

Redigeret af ET_FoldHome d. 15-05-2013 00:02
15-05-2013 00:17 #3| 6
SVFA_DK skrev:
Jeg fik en vildt god pizza igår, men har haft pludremås lige siden, skulle jeg ha' foldet pre?


Et meget godt eksempel på hvorfor en del efterhånden ikke har lyst til at oprette analyser på PN..

Hvor vil du hen med dit indlæg..??
15-05-2013 00:23 #4| 0

Er helt enig CR. Men lad os nu se bort fra det, og lade være med at deraile tråden :)

Redigeret af ET_FoldHome d. 15-05-2013 00:23
15-05-2013 00:25 #5| 0

tough river spot.

Dit turn-bet får dit riverbet til at fremstå meget polariseret (hvilket det vel også er? checkback med fx AK, no?).

Jeg tror han har den meget ofte.

Mest likely holdings du har slået, er noget AdKx (most unlikely givet preflop) eller fx Ad7x han laver om til et bluff. Synes det lyder lidt søgt.

Jeg synes at dit flop cbet er til den lave side så tidligt i turen.

Derudover, og det er vejer tungere end flop cbet sizingen, så ved jeg ikke helt, hvad jeg skal mene om dit turnbet. Granted, jeg ville selv skyde den også en god portion af gangene, men så tidligt her, hvor folk generelt ikke spasser ud, så sætter jeg ham på en valueholding han næppe giver op, eller et draw vi kan få til at bluffe river hvis det misser, hvis vi checker turn bag.

Anyways, synes dit fold ser fint ud på river som spillet.

15-05-2013 00:26 #6| 1

Som jeg ser det, havde du mere end råd til at kalde de sidstr 450ish. Jeg ville have kaldt, eller i det mindste kaldet hans bet. Vil for guds skyld ikke give den pot op uden en afklaring, med en set.

15-05-2013 00:35 #8| 1

Jeg er enig med Hugging her, vi får vores set, på riveren, at det så kan have givet ham en flush, men jeg tager chance og ellers får jeg da lidt info om ham ved, at fortage et call.

15-05-2013 00:35 #9| 0

Tråden tilbage på sporet, tak! Jeg skal nok slette de latterlige indlæg :)

Hugging Gun skrev:
Som jeg ser det, havde du mere end råd til at kalde de sidstr 450ish. Jeg ville have kaldt, eller i det mindste kaldet hans bet. Vil for guds skyld ikke give den pot op uden en afklaring, med en set.


Det giver ikke rigtig mening, det du skriver :)

15-05-2013 00:45 #10| 0

Kan ikke sætte ham på en eneste hånd der er value på flop/turn hos ham, vi ikke hører fra tidligere, som samtidigt er stærk nok til at raise river.

Det eneste jeg en ud af en million gange kan se ham vågne op med du har slået, er noget 7hXh.

Find fold, imo.

Mht. dit spørgsmål om hvorvidt vi mister value ved at checke river, tror jeg det er close. Jeg tror vi mister lidt, men jeg er rimeligt farvet af at kende hans river re-raise og du bør nok stoppe hånden før din egen riveraction.

Personligt ender jeg nok altid på bet/fold, men det skal ikke undre mig det er bedre at check/call.

15-05-2013 00:48 #11| 4

Altså vi caller jo ik nogen bets bare fordi, vi har råd til det. Og jeg tror sgu det er marginalt, hvor meget vi får ud af at kalde for info.

Altså du repper den fint og synes sgu også villain ligner farven fint, så jeg kan godt finde et herofold frem i ny og næ.

Med mindre villain er meget tricky, vil han bare call dit riverbet med diverse showdown hænder i stedet for at lave dem om til bluffs. Og eftersom jeg ik ser ham komme til river med andet end draws og par, ser et fold fint ud.

Og ja du skal VB river.

15-05-2013 00:55 #12| 0

Fold er sikkert fint.

Kan godt lide borge's tanker omrking turn play. Foretrækker også selv at chekke turn bagpå. Netop for at få ham til at skyde sine evt bluff's når han misser river.

Som spillet. Tror jeg dog at jeg er fisket nok til at jeg selv kan få talt mig ind i et call her rimeligt ofte.

1. Jeg tror vi hører fra hans 2 par/sets hænder tidligere i hånden.
2. jeg tror også vi ret ofte hører fra hans Fd's tidligere i hånden
3. Jeg tror han leader river meget tit hvis han har ramt en flush
4. Din bet sizing hele hånden igennenem kan af mange opfattes som weakness.
5. Det er et rigtigt godt kort for ham at lave nogle af de hænder han realiser ikke kan være gode om til bluff på.

Uanset hvad du vælger fold/call syntes jeg altid river er et bet.



15-05-2013 01:12 #13| 0
klondike skrev:

1. Jeg tror vi hører fra hans 2 par/sets hænder tidligere i hånden.


Enig

klondike skrev:
2. jeg tror også vi ret ofte hører fra hans Fd's tidligere i hånden


Ikke enig. Så tidligt og dybt vil det være temmelig kamikaze for ham at raise på noget tidspunkt. Det synes jeg ikke så tit jeg ser så tidligt i en dyb tur.

50/50 enig med dit punkt 3, men det modsiger dit punkt 4 en hel del.
15-05-2013 01:17 #14| 0

Uden at være Tour-sjæf, så mener jeg at du spiller hånden fuldstændig perfekt.

15-05-2013 01:18 #15| 0
DarkXoiX skrev:
Kan ikke sætte ham på en eneste hånd der er value på flop/turn hos ham, vi ikke hører fra tidligere, som samtidigt er stærk nok til at raise river.


Han kan have noget forsigtigt spillet KQ, KT og lidt K9s. Derudover 88, 99, TT der igen tager en forsigtig linie, hvilket ikke er usædvanligt på dette stadie imo. Derudover kan KJ heller ikke udelukkes med 100% sikkerhed.

DarkXoiX skrev:Personligt ender jeg nok altid på bet/fold, men det skal ikke undre mig det er bedre at check/call.


Han kan ikke X/C river. Han sidder i position
15-05-2013 01:36 #16| 0

Ahh, dejligt når Borge siger hvad jeg tænker så jeg bare kan sige:

"What Borge said".

15-05-2013 02:09 #17| 2

Jeg er fuldstændig på linje med de postere i tråden, der taler for bet/fold river. Det vil jeg også mene, bør være det bedste play på river, når nu der ikke er hverken dynamik, reads eller historie, og vi formoder villain er sane.

Men... (teoretisk blabla incoming)

Med det in mente kan jeg ikke lade være med at tænke på, at villain i princippet kan lave hele sin range om til et bluff, hvis vi defender så få river bets vs villains c/r, som vi gør, hvis vi ikke b/c'er river med set.

Han raiser til 918 for at vinde ca. 1025, så hvis hans river c/r har >47% succes, kan han profitabelt c/r hele sin range på river. Og når du ikke defender river bets selv med set, formoder jeg, at du defender mindre end de 53% af din river bet-range vs villains c/r, der skal til, før villain breaker even ved at c/r'e hele sin range på river.

Punktform - for lirens skyld:
- Super fint spillet IMO, men
- River er et virkelig godt bluff-kort for villain
- Han kan i princippet c/r bluffe hele sin range, hvis du folder mere end ~47% af tiden
- Du folder aktuelt set (og altså også top par, overpar, to par og formentlig større set)
- Du skal teoretisk calle 53% eller mere af din river bet-range, for at forhindre villain i at have et +cEV c/r med hele sin range på river. Så: hvad er din river bet-range? Og hvor stor en del af den defender du vs. c/r?

/teoretisk blabla

Jeg tror som først nævnt ikke, at villain er så tricky, at han gør ovenstående, givet 0 dynamik, 0 reads og 0 historie. Alligevel jeg synes næsten, det mest interessante i hånden er, at villain formentlig (afhængig af din sammensætning af river bet/call- vs bet/fold-range) har muligheden for at exploite os six ways 'till sunday i spottet, når vi ikke defender set vs c/r på river.

Håber det giver mening. Det er sent, og jeg er træt.

edit: stavebeef

Redigeret af lallez0r d. 15-05-2013 02:27
15-05-2013 02:19 #18| 0
lallez0r skrev:
- Du folder aktuelt set (og altså også top par, overpar, to par og formentlig større set)


AdKx og AdAx

Hvad gør vi med dem? (Jeg tror btw ikke jeg vbetter dem særlig tit)

Hvis vi gør, så synes jeg ikke de er så clear cut et fold. Kan ikke se, hvad villain kan x/r her for value. I givet fald mener jeg faktisk vi bør komme tilbage over toppen (i teorien i hvert fald - måske lidt sprøjtet alligevel readless:-D )
15-05-2013 02:29 #19| 0
Borge skrev:
lallez0r skrev:
- Du folder aktuelt set (og altså også top par, overpar, to par og formentlig større set)


AdKx og AdAx

Hvad gør vi med dem? (Jeg tror btw ikke jeg vbetter dem særlig tit)

Hvis vi gør, så synes jeg ikke de er så clear cut et fold. Kan ikke se, hvad villain kan x/r her for value. I givet fald mener jeg faktisk vi bør komme tilbage over toppen (i teorien i hvert fald - måske lidt sprøjtet alligevel readless:-D )


Enig, jeg tror sgu også, jeg checker bag ret ofte med dem.

Men det er naturligvis også derfor, jeg spørger efter Hero's river bet-range, og hvor meget af den, han defender vs c/r. Det er ret vigtig info, når nu jeg er ude i langhårede hvad-nu-hvis-scenarier :)
15-05-2013 05:03 #20| 0

Jeg har fået læst alle indlæg grundigt igennem, og jeg takker mange gange for feedback - den har været super!.

15-05-2013 09:11 #21| 1

@ Borge
AXx better vi naturligvis som bluff, og moser indover hans evt hejs og skiger "PLO-BLOCKER-LORTEPIS" når han betaler med hans T høje flush :)

15-05-2013 14:25 #22| 0
Jungleras skrev:
@ Borge
AXx better vi naturligvis som bluff, og moser indover hans evt hejs og skiger "PLO-BLOCKER-LORTEPIS" når han betaler med hans T høje flush :)



Lige præcis :)
15-05-2013 16:56 #23| 0
Borge skrev:
Han kan ikke X/C river. Han sidder i position


Aah ja, så bet/folder jeg uden tvivl.
15-05-2013 17:18 #24| 0

Hvorfor vb'er vi ikke AdKx og AdAx?

15-05-2013 18:06 #25| 0
Tassadar skrev:
Hvorfor vb'er vi ikke AdKx og AdAx?


This, om end bordet er halv ulækkert og det er svært for villain at betale med dårligere, så burde der ikke rigtigt være kombier udover flushes som slår os sådan som action er gået...

Som spillet må b/f være helt std. har ikke spillet mange 100$ tours på stars, men har svært ved at se en random dygtig spiller lige forvandler en showdown handske til bluff på dette stadie og uden nogen dynamik..
15-05-2013 18:07 #26| 0

Eneste bluff han kan have er vel noget 7,x i hjerter som lige bliver rigeligt kreativ på river, hvilket virker ret usandsynligt i en så lille pot..

15-05-2013 20:50 #27| 0

Men bør vi ikke check river, nu når vil folder til et re raise ? så gå efter check call ?

15-05-2013 22:19 #28| 1
bohn skrev:
Men bør vi ikke check river, nu når vil folder til et re raise ? så gå efter check call ?


Han checker til os :)
15-05-2013 22:28 #29| 0
Jungleras skrev:
@ Borge
AXx better vi naturligvis som bluff, og moser indover hans evt hejs og skiger "PLO-BLOCKER-LORTEPIS" når han betaler med hans T høje flush :)



Grinte så hårdt, at jeg var lige ved at falde ned af stolen af grin! - Fuck det er smukt skrevet! :D
15-05-2013 23:11 #30| 0

Det overså jeg, det virker bare underligt han vil check en flush i det spot, da vi nok 80% af gange vil chek bag - vi better jo kun fordi vi rammer en 5ere, tror godt nok ikke jeg vil folde her..

Hvis vi begynder at regne på det vil han jo misse value mange gange og ikke tit vi nok vil kunne betale..

16-05-2013 08:27 #31| 0

@bohn pointen med det Vbet er der er flere haander som han caller med som vi er foran vs haander som han reraiser med hvor vi er slaaet.

16-05-2013 08:37 #32| 0

@Bohn

Med den linje han vælger skal han checke en ramt flush til mig på riveren, leader han repper han lige præcis hvad han er og mister value. Da han re-raiser mig på riveren ligner han obv også en ramt flush, men i det mindste får han ofte mere value ud af det, end han gør ved bare at leade ud - det er nu engang downsiden ved at spille OOP. Han spiller hånden utrolig weak, og derfor må han gå ud fra at jeg vil vbet mine stærkere hænder, og samtidigt kan han måske få mig til at bette diverse bluffs.

Redigeret af ET_FoldHome d. 16-05-2013 08:47
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar