Blog: Moving up to 200s

#1| 13

Jeg er gået i gang med en blog, som I første omgang kommer til at omhandle mit forsøg på at rykke op til 200$ HU Hypers på pokerstars.

Bloggen kan findes her: jonesbn.com/

Jeg regner med løbende at opdatere med nye HH’s, grafer og andet lir, og forhåbentlig lave et projekt, der ikke dør, som man desværre ser alt for ofte, med sådanne projekter.

Ud fra denne korte intro blog-post, er det selvfølgelig svært at give råd omhandlende diverse forbedringer til bloggen, men hvis folk har ris, ros eller kommentarer løbende, er de mere end velkomne til at poste dem her i tråden, eller skrive en kommentarer på siden, og så vil jeg så vidt muligt forsøge at gøre noget ved det.

Redigeret af jonesbn d. 25-09-2014 08:20
25-09-2014 08:37 #2| 0

Sindsyg udvikling du har taget på kort tid. Stor respekt.

25-09-2014 09:13 #3| 0

WP

25-09-2014 09:19 #4| 0

GL. Jeg var en af dem der ikke kunne finde ud af at holde en blog :-)

Et spørgsmål - laver CAP-regsne på 25/50 mange fejl, siden du ser din hourly højere der? Det er trods alt det højeste stake der spreades, så jeg ville umiddelbart tro at folk ville spille godt kontra 100bb-poker hvor folk stadig laver mange fejl grundet spillets kompleksitet på tilsvarende takster. Omvendt kan jeg konstatere at de CAP-regs der frekventerer mine 40-100bb spil på stars sjældent spiller specielt god poker :-)

25-09-2014 09:26 #5| 0

Svarede du så ikke lige på dit eget spørgsmål? ;)

<3

25-09-2014 09:28 #6| 0
OP
_toche skrev:
GL. Jeg var en af dem der ikke kunne finde ud af at holde en blog :-)

Et spørgsmål - laver CAP-regsne på 25/50 mange fejl, siden du ser din hourly højere der? Det er trods alt det højeste stake der spreades, så jeg ville umiddelbart tro at folk ville spille godt kontra 100bb-poker hvor folk stadig laver mange fejl grundet spillets kompleksitet på tilsvarende takster. Omvendt kan jeg konstatere at de CAP-regs der frekventerer mine 40-100bb spil på stars sjældent spiller specielt god poker :-)


HU Cap regs er en god blanding af folk, som i de fleste tilfælde har andre formater som maingame (fx 6max Cap spillere, HU 100bb cashgame spillere og HU Hypers spillere). Det mener jeg selv, jeg har været god til at udnytte til at få en edge over disse forskellige regs, da jeg ganske enkelt er mere komfortabel i formatet på grund af en større volumen/erfaring i det.
25-09-2014 09:31 #7| 0
OP

En anden årsag til at jeg netop vil til at fokusere mere på hypers nu, er dog imidlertid også at jeg på det sidste, har haft svært ved at få action, selv på 25/50 mod regs.

25-09-2014 09:34 #8| 0

Er med på follow.

GL :-)

25-09-2014 09:38 #9| 0

Kan du ikke sætte $ tegnet foran beløbet? Altså $200 og ikke 200$. Megatiltende.

25-09-2014 09:51 #10| 1
OP
fedesen skrev:
Kan du ikke sætte $ tegnet foran beløbet? Altså $200 og ikke 200$. Megatiltende.


Nu skulle det være fixet :D
25-09-2014 09:52 #11| 0

Glæder mig til at følge!

25-09-2014 09:58 #12| 0

God indledning. :) Glæder mig til at følge i de kommende måneder, håber der kommer minimum ugentlige updates på spillet med dertilhørende grafer mm.

Held og lykke!

25-09-2014 10:40 #13| 0

På hvilke stakes skal man forvente, at skulle til at "kvalificere" sig som reg med ret til lobby? Hvor organiseret er disse karteller?

Er der en form for bestyrelse eller andet der tager stilling til, hvor mange "medlemmer" der skal være og hvornår der er afstemning etc.?

Hvordan kommunikerer man? Bliver man inviteret til at være med, eller ansøger man?

25-09-2014 11:06 #14| 0

Spændende blog som jeg glæder mig til at følge!

25-09-2014 11:10 #15| 0

Bliver interessant at følge med.
Spiller også selv primært SNG Hyper, så glæder mig til at følge dig. Dog ikke HU, men 6-handed (når jeg endelig spiller online).

25-09-2014 11:19 #16| 0
OP
los_champ skrev:
På hvilke stakes skal man forvente, at skulle til at "kvalificere" sig som reg med ret til lobby? Hvor organiseret er disse karteller?

Er der en form for bestyrelse eller andet der tager stilling til, hvor mange "medlemmer" der skal være og hvornår der er afstemning etc.?

Hvordan kommunikerer man? Bliver man inviteret til at være med, eller ansøger man?


Der er divisioner fra $60+ i hu hypers på stars. I starten var gruppen meget uorganiseret, men i dag er det meget organiseret og jeg vil tro at ca. 99% af spil fra $100+ foregår med minimum et divisions-medlem, fra det stake, eller et medlem fra et højere stake.

Der er nogle såkaldte ledere, som er blevet stemt ind af folk i divisionen. Lederne tager sig hovedsageligt af de mindre beslutninger, mens store beslutninger, som fx afstemning om kick fra gruppen, afgøres demokratisk ved afstemning.

Hvis man vil med, skal man bare give udtryk for at man kæmper for en plads i divisionen, når man spiller med en reg på et bestemt stake. De forskellige divisioner har dog forskellige adgangskrav, hvor $60 og $100 er langt lettere at blive medlem af, pga. at nye medlemmer kan joine, når de opnår en bestemt EV over x antal spil, mens man på $200+ skal opnå x antal stemmer for de forskellige gruppemedlemmer for at blive stemt ind.
Redigeret af jonesbn d. 25-09-2014 11:25
25-09-2014 11:24 #17| 0

GL Jonas, det bliver spændende! :)

25-09-2014 13:52 #18| 0

Ville være godt hvis du bumper denne tråd hver gang du laver et nyt blogindlæg :). GL læser med.

25-09-2014 14:05 #19| 0

+1 til bumps

Fedt at du er så åben omkring kartellerne og gider forklare det! Følger spændt med.

25-09-2014 14:54 #20| 0

Lyder spændende også + til bumps herfra.

Jeg spiller egentlig hverken hyper eller HU men syntes det er spændende hvordan de her karteller/divisioner kan styre hvem der kan sætte sig? er det fordi der er et begrænset antal borde per stake så de kan tage alle sammen eller hvordan fungerer det i praksis?
Troede egentlig bare der blev oprettet flere når behovet var der.

25-09-2014 15:05 #21| 0

Fedt at det kører for dig, Jones.

Et stort held og lykke herfra m8!

25-09-2014 15:10 #22| 0

den graf du smider op. Skal den forstås som du løber under eller over ev mod regsne. Du skriver det er deres POV derfor blev jeg lidt forvirret...

25-09-2014 15:10 #23| 0

GL Jonas, min gutfeeling siger mig, at du er 1k$ reg næste år på det her tidspunkt.

25-09-2014 15:11 #24| 0
StalkerDanne skrev:
den graf du smider op. Skal den forstås som du løber under eller over ev mod regsne. Du skriver det er deres POV derfor blev jeg lidt forvirret...


Ja det er ham der er løbet 15000c under EV.
25-09-2014 15:12 #25| 0
Mihan29 skrev:
StalkerDanne skrev:
den graf du smider op. Skal den forstås som du løber under eller over ev mod regsne. Du skriver det er deres POV derfor blev jeg lidt forvirret...


Ja det er ham der er løbet 15000c under EV.


Arh, det ligner da det er hans POV. Tror han løber over EV :-)
25-09-2014 15:13 #26| 0
Mihan29 skrev:
StalkerDanne skrev:
den graf du smider op. Skal den forstås som du løber under eller over ev mod regsne. Du skriver det er deres POV derfor blev jeg lidt forvirret...


Ja det er ham der er løbet 15000c under EV.


Tak for hurtigt svar Mihan.

Så kan jeg godt forstå det giver ham blod på tanden når han bliver voldbollet af fru EV.
25-09-2014 15:13 #27| 0
NesleiN skrev:
Mihan29 skrev:
StalkerDanne skrev:
den graf du smider op. Skal den forstås som du løber under eller over ev mod regsne. Du skriver det er deres POV derfor blev jeg lidt forvirret...


Ja det er ham der er løbet 15000c under EV.


Arh, det ligner da det er hans POV. Tror han løber over EV :-)


Fra blog:

"set fra deres point of view"
25-09-2014 15:14 #28| 0
NesleiN skrev:
Mihan29 skrev:
StalkerDanne skrev:
den graf du smider op. Skal den forstås som du løber under eller over ev mod regsne. Du skriver det er deres POV derfor blev jeg lidt forvirret...


Ja det er ham der er løbet 15000c under EV.


Arh, det ligner da det er hans POV. Tror han løber over EV :-)


du kan jo sætte det op sådan at du laver et player alias for alle de regs han spiller imod, og se det fra deres synspunkt imod ham. hvilket er det jeg tror han har gjort i dette tilfælde :D
25-09-2014 15:15 #29| 0

Ja det har du ret i Drejer, det har jeg misset :-)

Forstår så ikke hvorfor han lægger et billed op af hans POV, det ville da se meget pænere ud ;-)

Redigeret af NesleiN d. 25-09-2014 15:15
25-09-2014 16:33 #30| 0
OP
NesleiN skrev:
Ja det har du ret i Drejer, det har jeg misset :-)

Forstår så ikke hvorfor han lægger et billed op af hans POV, det ville da se meget pænere ud ;-)


Årssagen er at mit HEM fucker, så det ikke er muligt. Når jeg søger for mit spil mod det udvalgte alias, finder HEM, ganske enkelt ingen hænder frem og skærmen ser således ud: gyazo.com/94e2b843bdc0011c298811b4a6c3206e

For fremtiden kan jeg godt bare poste grafer fra mine 200s hypers overall, altså fra mit POV. 99% af spillene kommer som sagt til at være mod regs anyways, så de få fish-games jeg får på 200s vil alligevel ikke have den store indflydelse på mine resultater overall.
Redigeret af jonesbn d. 25-09-2014 16:35
25-09-2014 19:05 #31| 0

Kæmpe gl, ser frem til at følge med :)

25-09-2014 19:18 #32| 0
jonesbn skrev:
NesleiN skrev:
Ja det har du ret i Drejer, det har jeg misset :-)

Forstår så ikke hvorfor han lægger et billed op af hans POV, det ville da se meget pænere ud ;-)


Årssagen er at mit HEM fucker, så det ikke er muligt. Når jeg søger for mit spil mod det udvalgte alias, finder HEM, ganske enkelt ingen hænder frem og skærmen ser således ud: gyazo.com/94e2b843bdc0011c298811b4a6c3206e

For fremtiden kan jeg godt bare poste grafer fra mine 200s hypers overall, altså fra mit POV. 99% af spillene kommer som sagt til at være mod regs anyways, så de få fish-games jeg får på 200s vil alligevel ikke have den store indflydelse på mine resultater overall.


spiller du imod rocca og yuvengo(?) eller hvad han hedder ? mener de er en del af 200$ cartel dog ikke 100% sikker
25-09-2014 19:47 #33| 0
OP

Yovengo er 200s, Rocmar er 300s afaik. Så kommer nok til at spille yovengo en del :)

25-09-2014 22:03 #34| 0

Korrekt med Yovengo og Rocmar. De staker/coacher ca. 20 personer fra $15 - $60, så tror de har nok at se til, men håber du kan få lidt spil ind mod Yovengo.

Generelt er der stor åbenhed angående divisionerne, men desværre er der ikke gennemsigtighed når det kommer til adgangakravene for de højere divisioner, ellers var vi nok et par stykker der havde taget et skud noget før.

Så vidt jeg ved er vi kun 2 danskere i divisionerne fra 60-1k, så hvis folk vil vide mere må de gerne spørge ind :-)

Kæmpe GL skal det da lyde herfra også Jonas. Bliver spændende at se hvos lang tid der går inden du får din første ja-stemme. Håber ikke det bliver en sejtrækker af de store over mange titusinde spil!

Redigeret af Siggo d. 25-09-2014 22:04
25-09-2014 22:33 #35| 0

Spændende med en blog, den er markeret. Du skal have GL herfra.

Har selv næsten opgivet Hu-Hypers da jeg synes de er for hårde, så jeg har stor respekt for dine resultater...

Synes dog det er vildt Stars lader stå til i forhold til HU-Hyperområdet med kendte karteller, sharkystrator og whatnot .... Altså set i lyset af at jeg er tæt på at blive bannet fordi jeg 2 gange har glemt at lukke min icmtræner inden jeg åbnede starslobbyen ...
Forstår heller ikke der bliver ved med at være fisk når der sidder et kartel af hajer klar til at spille dem på skift når de forsøger sig. Kan vel ikke animere fiskene til at blive i formatet ???

25-09-2014 22:46 #36| 0
Siggo skrev:
Korrekt med Yovengo og Rocmar. De staker/coacher ca. 20 personer fra $15 - $60, så tror de har nok at se til, men håber du kan få lidt spil ind mod Yovengo.

Generelt er der stor åbenhed angående divisionerne, men desværre er der ikke gennemsigtighed når det kommer til adgangakravene for de højere divisioner, ellers var vi nok et par stykker der havde taget et skud noget før.

Så vidt jeg ved er vi kun 2 danskere i divisionerne fra 60-1k, så hvis folk vil vide mere må de gerne spørge ind :-)

Kæmpe GL skal det da lyde herfra også Jonas. Bliver spændende at se hvos lang tid der går inden du får din første ja-stemme. Håber ikke det bliver en sejtrækker af de store over mange titusinde spil!


yeah har selv været en del af team-crush :) derfra jeg kender dem yuvengo virker i hvert fald som at være en ganske fornuftig spiller af hvad jeg har set, dog ikke den største volume maskine :D
26-09-2014 00:58 #37| 0
OP
SVPE skrev:
Spændende med en blog, den er markeret. Du skal have GL herfra.

Har selv næsten opgivet Hu-Hypers da jeg synes de er for hårde, så jeg har stor respekt for dine resultater...

Synes dog det er vildt Stars lader stå til i forhold til HU-Hyperområdet med kendte karteller, sharkystrator og whatnot .... Altså set i lyset af at jeg er tæt på at blive bannet fordi jeg 2 gange har glemt at lukke min icmtræner inden jeg åbnede starslobbyen ...
Forstår heller ikke der bliver ved med at være fisk når der sidder et kartel af hajer klar til at spille dem på skift når de forsøger sig. Kan vel ikke animere fiskene til at blive i formatet ???


For stars er divisionerne rigtig gode, da der aldrig har været så mange reg-battles, som efter indførelsen af divisionerne.

Jeg tror de fleste fisk er ret ligeglade. Det er jo fx ikke fordi situationen i hypers er så meget anderledes, end i andre HU formater, selvom jeg dog vil give dig ret i, at divisionerne i hypers er mere organiserede, end man ser i andre formater.
26-09-2014 07:19 #38| 0

Forstår ikke rigtig at nogle har et problem med de her karteller. De sørger vel bare for at ikke alle sidder og bumhunter lobbyen samtidigt, men at man skal bevise sit niveau for at kunne tage del i valuen.

Måske ordet 'kartel' er mere skadeligt for deres ry end deres egentlige funktion.

26-09-2014 12:50 #39| 0

Kun mig der syntes der er forkasteligt at der foregår sådan kartel dannelser for at hunte fisk ?

26-09-2014 12:53 #40| 0
RekiB skrev:
Kun mig der syntes der er forkasteligt at der foregår sådan kartel dannelser for at hunte fisk ?


Fiskene ville da blive huntet uanset hvad? eller hva'..
26-09-2014 12:56 #41| 0
RekiB skrev:
Kun mig der syntes der er forkasteligt at der foregår sådan kartel dannelser for at hunte fisk ?


problemet med sharkystrator i starten var at alt for dårlige regs fik lov til at sidde på alt for høje stakes i forhold til hvad de egentlig burde. så til sidst blev køen i sharky så absurd lang at du kunne få 10 spil ind på en time eller sådan noget, så ja det der har sat det hele igang er sharkystrator.

der har dog altid været bumhunters i husng og ja hucash for den sags skyld, og sådan er det jo nu engang bare id et format at folk vil maxe deres EV fremfor at sidde og spille imod regs dagen lang hvor deres edge måske ikke er så stor.

men ja som spartacus siger, så taber fiskene jo deres penge med det samme alligevel, hyper headsup er dog et af de formater hvor man godt nok gange kan føle som reg at selv fiskene renser en fordi ens edge selv imod dem ofte er ret lille. så ikke fordi de direkte er chanceløse som de ofte ville være en en turbo headsup eller en regspeed.
26-09-2014 13:21 #42| 0

Synes egentligt det er forkasteligt at der er karteller, såfremt man skal være med i deres lille Skype klikke for at blive optaget.

Jeg går dog ud fra at er man ny på et limit og chrusher det, lader de en værre i fred til sidst, uden at man skal være skype buddies eller hvordan?

26-09-2014 14:10 #43| 0
BobbyOlsen skrev:
Synes egentligt det er forkasteligt at der er karteller, såfremt man skal være med i deres lille Skype klikke for at blive optaget.

Jeg går dog ud fra at er man ny på et limit og chrusher det, lader de en værre i fred til sidst, uden at man skal være skype buddies eller hvordan?


det gør de ikke nej :) de lader dig ikke være, det er begrænset hvor meget man kan crushe imod 60 forskellige regs, du skal i hvert fald bevise at du klare dig godt imod hovedparten af dem før de eventuelt lader dig være.

f.eks ved jeg at bække ku sætte sig frit på 200 tror jeg uden de spillede imod ham, udfra det excel ark jeg har set.
26-09-2014 14:26 #44| 2

Det er pokerverdens Illuminati.. Små grådige røvhuller på toppen af pyramiden :p

26-09-2014 14:37 #45| 2

Jeg var også ret målløs over det da jeg hørte det, og det var først for nyligt. I forhold til hvad Stars ellers skrider ind imod i forhold til uetisk adfærd fatter jeg simpelthen heller ikke at de lader dette køre. Men måske den her øgede synlighed i virkeligheden bliver dets endeligt - kunne forestille mig at Stars har har ladet det køre i mangel af bedre muligheder, men har simpelthen svært ved at forestille mig at de kan lade den slags foregå når det bliver åbenlyst. Uanset hvordan man vender og drejer det, og kalder det divisioner eller karteller, så ER det altså et skråplan af ret store dimensioner, og helt sikkert noget mange hobbyspillere vil afsky.

26-09-2014 15:35 #46| 5

Hvis stars godt ved at disse ting foregår, så forstår jeg ikke at de ikke ændre måden hvorpå man regger til de forskellige sngs. Ville i min verden give rigtig fin mening, at man ændrede det således, at det kørte noget ala zoom.
Altså så man kan regge sig i op til feks 4 sngs på et givent level, og at man så bliver parret med en tilfældig modstander, som også er regget på det level.
Samtidig skulle det ikke være muligt at se hvem der er regget på de forskellige levels.

Håber det giver mening :)

26-09-2014 15:43 #47| 0

Synes egentlig det virker som en fin idé. Lav en SNG-sektion der kører med noget "Random Seat Generator". Det ville da være pissegodt for økosystemet, måske knap så godt for Stars.

Anyway, nok derailing af OP.

GL Jones din sjæf!

26-09-2014 16:02 #48| 0

Er der nogen god grund til at du ikke er opted-in på Sharkscope?

26-09-2014 16:04 #49| 0

At han ikke vil give Info væk til andre regs hvilke giver fin mening. Så lidt Info som muligt jo bedre imo. De fleste på 60-200 ved jo at han er reg :)

Og rigtig mange hu sng regs bruger sharkscope hud

Redigeret af Luckb0x d. 26-09-2014 16:05
26-09-2014 16:05 #50| 0

Han kan jo bare låse sine stats - Det var nu mere en henvisning til skuffelsen at ikke at få en graf at se, nu hvor folk der tjekker ham alligevel kan se hans winnings og nogenlunde hans stakes ved at se de sidste 10 spillede.

26-09-2014 16:06 #51| 0

Oh troede faktisk at han var blocked my bad

26-09-2014 17:00 #52| 0

Lav nu en seperat tråd til det der. Der går altid nationen i den og så går en god tråd, og potentielt også blog, død...

26-09-2014 21:16 #53| 0
OP
BobbyOlsen skrev:
Synes egentligt det er forkasteligt at der er karteller, såfremt man skal være med i deres lille Skype klikke for at blive optaget.

Jeg går dog ud fra at er man ny på et limit og chrusher det, lader de en værre i fred til sidst, uden at man skal være skype buddies eller hvordan?


Nej, medmindre du er med i divisionen for et bestemt stake, eller et højere stake, bliver du sat.
26-09-2014 21:18 #54| 0
OP
Luckb0x skrev:
BobbyOlsen skrev:
Synes egentligt det er forkasteligt at der er karteller, såfremt man skal være med i deres lille Skype klikke for at blive optaget.

Jeg går dog ud fra at er man ny på et limit og chrusher det, lader de en værre i fred til sidst, uden at man skal være skype buddies eller hvordan?


det gør de ikke nej :) de lader dig ikke være, det er begrænset hvor meget man kan crushe imod 60 forskellige regs, du skal i hvert fald bevise at du klare dig godt imod hovedparten af dem før de eventuelt lader dig være.

f.eks ved jeg at bække ku sætte sig frit på 200 tror jeg uden de spillede imod ham, udfra det excel ark jeg har set.


Det tvivler jeg meget kraftigt på. Jeg ved ihvertfald han bliver sat, hvis han sitter sig på 100s.
26-09-2014 21:24 #55| 0

Yeah kan godt være det ændret er længe siden jeg så det. Ved at serkules og skaiwalkuuuur stod der. Og et par til

26-09-2014 21:24 #56| 0
OP
Jungleras skrev:
Jeg var også ret målløs over det da jeg hørte det, og det var først for nyligt. I forhold til hvad Stars ellers skrider ind imod i forhold til uetisk adfærd fatter jeg simpelthen heller ikke at de lader dette køre. Men måske den her øgede synlighed i virkeligheden bliver dets endeligt - kunne forestille mig at Stars har har ladet det køre i mangel af bedre muligheder, men har simpelthen svært ved at forestille mig at de kan lade den slags foregå når det bliver åbenlyst. Uanset hvordan man vender og drejer det, og kalder det divisioner eller karteller, så ER det altså et skråplan af ret store dimensioner, og helt sikkert noget mange hobbyspillere vil afsky.



Der er masser tråde om divisionerne på fx twoplustwo, så det er ikke fordi, at de bliver hemmeligholdt, hvilket imo også vil være en stor fejl, hvis man vil have at divisionerne skal opnå legitimitet. Jeg er dog enig i, at det nuværende system ikke er optimalt
26-09-2014 21:26 #57| 0
OP
bronto87 skrev:
Hvis stars godt ved at disse ting foregår, så forstår jeg ikke at de ikke ændre måden hvorpå man regger til de forskellige sngs. Ville i min verden give rigtig fin mening, at man ændrede det således, at det kørte noget ala zoom.
Altså så man kan regge sig i op til feks 4 sngs på et givent level, og at man så bliver parret med en tilfældig modstander, som også er regget på det level.
Samtidig skulle det ikke være muligt at se hvem der er regget på de forskellige levels.

Håber det giver mening :)



Der har været snak om et battle-net lobbies, hvilket også er årsagen til t 60s og 100s har ændret deres optagelseskrav fra voting til et ev-baseret system.
26-09-2014 21:27 #58| 0
OP
Casper_PL skrev:
Er der nogen god grund til at du ikke er opted-in på Sharkscope?


Nej egentlig ikke. Jeg kan godt smide stars en mail om opt-in.
26-09-2014 21:29 #59| 0
OP
Luckb0x skrev:
Yeah kan godt være det ændret er længe siden jeg så det. Ved at serkules og skaiwalkuuuur stod der. Og et par til


Der har tidligere været et sådan system, men det var kun i divisionernes meget spæde begyndelse, er jeg ret sikker på.

skai og serk er begge 1k regs, så de bør ikke have problemer med, at sitte lavere stakes
Redigeret af jonesbn d. 26-09-2014 21:31
27-09-2014 09:13 #60| 0
Sauron92 skrev:
Svarede du så ikke lige på dit eget spørgsmål? ;)

<3


Nej, det vil jeg ikke mene. De (Cap-regsne) kan jo godt være gode CAP-spillere, selvom de spiller dårlig 40-100bb-poker.
02-10-2014 09:08 #61| 0

Sådan, så er shakescope fixed (y) Nice stats... Så skal der bare skovles sand i 200$'s hullet. GL med projektet!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar