Missede film siden 2010

#1| 0

Jeg mangler inspiration til film jeg har misset de seneste ca 3 år.

Genre:
1. Thriller
2. Action
3. Drama
4. Comedy

Jeg har set en del, men har helt sikkert ikke fulgt så meget med som jeg gjorde engang. Nogle af dem jeg har set (sikkert mange flere)

Batman
Man of steel (største skuffelse)
Iron Man
Thor
Spiderman
The hunger games
The Avengers
The five year engagement
Django
Looper
No Strings Attached
The Adjustment Bureau
Unknown
Black Swan
Moneyball
Captain America
Transformers
Mission Impossible
Rise of Planet of the Apes
Hangover I+II
Wolverine
Friends with benefits
Fast Five
In Time
I am number four
Bad teacher
Green Lantern
Drive (peace of shit!)
Chasing Mavericks
Inception
The King's Speech
The Social Network
Flight
Zero Dark Thirty
Skyfall
Source Code
Shutter Island
The Fighter
The Last stand (LOL)
True Grit
Harry Brown
Buried
Real Steel
Jack Reacher
Salt
The expendables 1+2 (no more please!)
Knight and Day
Dredd
Total Recall
John Carter
The Internship
Snitch
Olympus has fallen

Det var hvad jeg lige kunne finde fra diverse IMDB lister.

Jeg har gennemgået utalline IMDB lister for ny inspiration, men kan bare ikke finde nogen der virker spændende. Håber PN har et par input. Det skal siges at mange af ovennævnte film var virkelig dårlige og der er mange marvel/action film. Jeg er klart mest til thrillers. Det behøver ikke være toppen af klassen, men gode film som er værd at se. God underholdning som Olympus has fallen er fx helt fint.

To do listen:
- The intouchables
- Fast & Furious 6
- Star Trek

11-08-2013 21:51 #2| 3

The intouchables og The Silverlining Playbook er to af de klart bedste film de sidste 3 år.

11-08-2013 21:54 #3| 0

Melder mig i koret mht. The Silverlining Playbook. Den er virkelig god!

11-08-2013 21:54 #4| 2

Jeg var slet ikke vild med The Silverlining Playbook. Synes han var fejlcastet til den rolle og selve filmen var bare nok ikke min type.

Dog helt enig med THe intouchables.

Jeg har endnu ikke set "Now you see me" men i følge flere venner, så skulle den være The nuts!

11-08-2013 21:56 #5| 0

Now you see me var awesome og for første gang i lang tid blev jeg snydt til sidst

11-08-2013 21:57 #6| 0

Lawless, springbreakers, only god forgives, The Iceman, The Incredible burt wonderstone, seven psychopats, gangster squad

11-08-2013 21:58 #7| 0

nogen der har set the great gatsby? stoppede den efter 20min(tømmermænd, ka ik overskue sådan en film idag) men er den værd at se videre overhovedet?

11-08-2013 21:58 #8| 1

The Silverlining Playbook er den virkelig så god? Så den havde en god score på IMDB, men så 10 min af den og blev nødt til at slukke. Noget jeg normalt aldrig gør. Skal den have en second chance?

11-08-2013 22:00 #9| 0
allin1987 skrev:
nogen der har set the great gatsby? stoppede den efter 20min(tømmermænd, ka ik overskue sådan en film idag) men er den værd at se videre overhovedet?


Så den i bio og synes den var mega fed!
11-08-2013 22:00 #10| 0

American Pie Reunion. Imo en ganske glimrende komedie med castet fra de første film. Se den hvis du kunne lide de første film i serien.

The Intouchables som andre siger er glimrende.

The Help (fra 2011), er også ganske glimrende film som skildrer raceforskelle tilbage i 60'erne.

Men ganske udtømmende liste du allerede har set!

11-08-2013 22:02 #11| 0
LaptopBob skrev:
The Silverlining Playbook er den virkelig så god? Så den havde en god score på IMDB, men så 10 min af den og blev nødt til at slukke. Noget jeg normalt aldrig gør. Skal den have en second chance?


Du slukkede inden Jennifer Lawrence (oskarvinder for rollen), træder til og fortryller filmen.

"Now you see me" er altså os super nice! Jeg kaldte dog slutningen - so proud!

Ser Gatsby i morgen :)
11-08-2013 22:04 #12| 0
DonRens skrev:
Lawless, springbreakers, only god forgives, The Iceman, The Incredible burt wonderstone, seven psychopats, gangster squad


Gangster squad = Set
Lawless = en jeg har overvejet. Andre der kan anbefale den?
The Iceman = evt. Har set dokumentaren omkring ham.
seven psychopats = ikke hørt om den før? Andre der har noget input?

De andre ser ikke specielt gode ud :)
11-08-2013 22:05 #13| 0
NKMadsen skrev:
LaptopBob skrev:
The Silverlining Playbook er den virkelig så god? Så den havde en god score på IMDB, men så 10 min af den og blev nødt til at slukke. Noget jeg normalt aldrig gør. Skal den have en second chance?


Du slukkede inden Jennifer Lawrence (oskarvinder for rollen), træder til og fortryller filmen.

"Now you see me" er altså os super nice! Jeg kaldte dog slutningen - so proud!

Ser Gatsby i morgen :)


Okay de får begge et skud. Now you see me så jeg en poster med og den virker fed. Keep em coming!
11-08-2013 22:08 #14| 1

Lawless slukkede jeg efter 40 min - synes ellers jeg gav den rigeligt med chancer.

Nitro Circus the movie - den skal os bare ses ;)

11-08-2013 22:12 #15| 0

Lawless er nuts!

Warrior eller Savages kunne også være en mulighed..

Springbreakers er en lidt speciel film, men syntes klart du skulle gi den et skud.

11-08-2013 22:19 #16| 2

Lawless er must see imo

11-08-2013 22:26 #17| 0

Hvis I har noget a la Law Abiding Citizen så vil det være helt perfekt. :)

11-08-2013 22:44 #18| 0
LaptopBob skrev:
Hvis I har noget a la Law Abiding Citizen så vil det være helt perfekt. :)

Den er nuts!
11-08-2013 22:55 #19| 0

The Killer Inside Me, fede twists
Argo, baseret på en rigtig historie!
Sucker Punch, ha!
Kon-Tiki, flot men måske lidt langtrukken norsk film.

11-08-2013 23:31 #20| 0

Now you see me, er da det mest ringe instruerede forhastede makværk jeg længe har set. Kærlighedshistorien er helt utroværdig blandt meget andet

er igang med SLP lige nu og den er velspillet (omend De Niro ALDRIG burde være med i en komedie)

11-08-2013 23:34 #21| 0

Prometheus

Prequel til Alien filmene.

Ok fed hvis man er til science fiction.

11-08-2013 23:53 #22| 0

Lawless er en klasse film. Gør dig selv den tjeneste at se den!

11-08-2013 23:55 #23| 0

Udover de nævnte kan jeg anbefale

The Place Beyond the Pines
After Earth

Selvom du måske ikke er til serier vil jeg anbefale dig at give Breaking Bad et skud. Så har du i hvert fald adskillige timers verdensklasse underholdning.

11-08-2013 23:58 #24| 1

Jagten

12-08-2013 00:27 #25| 0
JesperA skrev:
Udover de nævnte kan jeg anbefale

The Place Beyond the Pines
After Earth

Selvom du måske ikke er til serier vil jeg anbefale dig at give Breaking Bad et skud. Så har du i hvert fald adskillige timers verdensklasse underholdning.


Jeg er mega meget til serier, men har brug for et lille break med nogle film også. Breaking Bad er virkelig fed!
12-08-2013 00:28 #26| 1

@OP

Til at starte med.

Du skriver: Drive (piece of shit!).. Fack u :)

Dernæst. Du kan vel bare starte med all Leonardo filmene, han er sjældent med i noget der ikke er værd at se

12-08-2013 00:30 #27| 0

The town (virkelig fed thriller)

Red (underholdende action)


The other guys (Will Ferell komedie, fin underholdning)


Animal kingsom (australsk supergangster film, virkelig seværdig)

The ghost writer (I bedste hitchcock stil)

Kick ass ( virkelig sjov film)

winters bone ( velspillet drama)

Attack the block ( underholdende britisk alien film)

Lincoln lawyer ( fed thriller)

50/50 (seværdig drama/komedie)

Warroir (actiondrama, god film)

Super 8 ( god underholdning 9

The guard (irisk komedie, gratis på filmstriben)

Headhunterne (norsk thrillerkomedie)

The cabin in the woods (gyser, med et lækkert twist)

Redigeret af Allmin d. 12-08-2013 00:30
12-08-2013 00:49 #28| 0
Martin18 skrev:
@OP

Til at starte med.

Du skriver: Drive (piece of shit!).. Fack u :)

Dernæst. Du kan vel bare starte med all Leonardo filmene, han er sjældent med i noget der ikke er værd at se


Jeg tror bare ikke jeg forstår den film. For mig var det noget nær det kedeligste jeg nogensinde har set. Men er også langt fra imponeret at Ryan Gosling.
12-08-2013 01:11 #29| 0

Lol hvem sagde After Earth :D den er bygget af ringe

12-08-2013 03:03 #30| 1
MESTERBLOGGER

Cloud Atlas. Man enten hader eller elsker den. Jeg syntes den var genial. Tom Hanks film some foregår i flere forskellige århundreder i en ikke kronologisk rækkefølge.

12-08-2013 05:00 #31| 3

Mud.
Redigeret af Caandyghost d. 12-08-2013 05:07
12-08-2013 07:15 #32| 0
Moderator

I går havde jeg fornøjelsen af Beasts Of The Southern Wild... En barsk og fantastisk film, det er svært, ikke at blive rørt af.

En helt ufattelig performence af "Hushpuppy".

12-08-2013 07:21 #33| 0

Derudover tilter det mig lidt at du ikk har sat dem i alfabetisk orden , god noget rod :d

12-08-2013 09:19 #34| 0

@Op

Jeg smider lige et par oldies efter dig, som man bare ikke må gå glip af:

- Once were warriors fra 1994
- Hotel Rwanda fra 2004

12-08-2013 12:50 #35| 4

Springbreakers er nok den dårligste film jeg har set i lang tid. Kan jeg klart fraråde dig :-)

12-08-2013 13:44 #36| 0

Her er lister over de mest indtjendende film de nævnte år. Så kan du selv se top 20 eller top 50 igennem. Meget lettere for dig. Jævnfør IMDB for modtagelse.


www.boxofficemojo.com/yearly/chart/?yr=2010

boxofficemojo.com/yearly/chart/?yr=2011

boxofficemojo.com/yearly/chart/?yr=2012

boxofficemojo.com/yearly/chart/?yr=2013&p=.htm

12-08-2013 22:19 #37| 0
Moonrise Kingdom og Mary and Max (2009 ganske vist) er to enormt søde, rørende og betagende film, som jeg vil anbefale til en hyggeaften med en sød pige. Det samme gælder Intouchables, som en anden har nævnt. Crazy, stupid love kan også falde i den kategori, selvom det ikke er en film, som jeg tror, mange ser anden gang.

21 Jump Street med Jonah Hill har fået mange roser i action/comedy genren. Personligt synes jeg, den er lidt flad, men i min omgangskreds står jeg ret alene med den holdning.

En god stenerfilm med tømmermænd eller i selskab med en joint, er Ted. Den er plat as fuck, men jeg var godt underholdt.

Kick Ass er allerede nævnt. Den kan jeg godt skrive under på. Helt vildt underholdende. I samme kategori, dog lidt mere dyster, findes også Super med Rainn Wilson fra bl.a. The Office.

Gysere kan jeg ikke hjælpe med, desværre. Jeg oplever oftere og oftere, at de er for makabre og bestialske til at jeg kan holde ud at se dem; at det hele handler om at udsætte hovedpersonen for så megen lidelse som muligt, og så er selve historien mindre vigtig.

Ligeledes gør jeg mig heller ikke så meget i actionfilm, som jeg fornemmer, du er meget interesseret i, men jeg har dog ét forslag, og selvom den ikke klarer 2010-cuttet, så vil jeg sikre mig, at du ikke misser Zombieland, som er et fremragende mix af comedy og action.

Der er jo tusind andre, men det er altid svært at hive frem fra hukommelsen på kommando. Men vend endelig tilbage med feedback, hvis du vælger et eller flere forslag. Ofte er det også svært at afstemme smag, så måske har du fået en hel tråd med swings'n'misses.
12-08-2013 22:33 #38| 0
12-08-2013 22:38 #39| 0

Lidt tidsfordriv:

www.listchallenges.com/imdb-top-250?ref=share :)

12-08-2013 23:04 #40| 0

Mama (gys/thriller med Nicolai Coster Waldau) Trailer: www.youtube.com/watch?v=7Am7i7uM9r0

Ronal Barbaren (sjov dansk animeret film a la Rejsen Til Saturn - den kan vist findes gratis på Youtube efter lidt søgning)
13-08-2013 01:23 #41| 0

tak for henvisningerne til lister, men har kørt så mange igennem og selv hvis jeg slår enkelte op på IMDB og de viser en score på 7 så er jeg stadig lidt lost. Jeg vil derudover helst ikke vide for meget om filmene på forhånd så derfor ser jeg yderst sjældent trailers. De er i dag bare en 2 minutters gennemgang af hele filmen, hvor al handlingen afsløres.

Som nævnt er jeg ikke vildt hooked på comedy pånær hvis det er i stil med Ted (den lidt hårde tone i comedy) eller The Internship som også var god. Action comedy kommer nok lige før Twilight trilogien som jeg heller ikke har set (ej heller kommer til), men det skal være en virkelig god action comedy med gode skuespillere før det er sagen. Jeg kan ikke rigtig komme på en god af slagsen men Red kunne jeg godt holde ud men helst ikke værre. :)

Jeg har faktisk ikke set Hobitten endnu. er den et kig værd? Jeg er ikke vildt god til genren men synes LOTR var udmærket.

Nogen der har set følgende så jeg ved om de skal på listen når de engang kommer?
White House Down
R.I.P.D
The Wolverine (2013)
2 guns

btw gysere/zombie film behøver I heller ikke bruge energi på. Gys ja hvis det er gys/thriller agtigt ala What Lies Beneath.

Redigeret af LaptopBob d. 13-08-2013 01:31
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar