Malmø 10/10 cash game. Indput til 2 hænder.

#1| 1

Så er jeg her igen med et par hænder, som jeg ønsker feedback på. Hånd 1 her, hånd 2 i næste post.

 

Spillet er 10/10 sek i Malmø. Forud for hånd 1, har jeg været noget i modvind, med AKo der taber 1.400, hvor vi kommer ind på floppet KJ6 rainbow (villand har J6), samt en anden AK hånd og noget draw værk jeg aldrig skulle have spillet. Jeg er inde for 3200 i alt efter 40 minutter 1.200 - 1.200 og 1.000 addet. Spiller sub optimalt (små tiltet).


Stacks før hånd 1. Bb 2.800, mig 1570, co 840. 

 

Reads før hånd. Bb er en frisk type, der stikker ud på lidt af hvert, bluffer gerne i tør sidepot, og er generelt ikke let at blive klog på. Co har ikke lavet noget vildt, men har købt short ind når han har bustet sin stack.

 

Hånd 1: 

Utg har straddlet til 20, jeg er utg +1 og limper 20 med QT, stram nordmand på min venstre gør det til 120, betalt af co, sb, bb, og jeg vil også se et flop. 


Pot ca. 600. Flop 876, sb lead 120, bb call, Jeg ser da gerne et billigt kort mere med 3. nut flush draw og gutshoot, og betaler med en idé om, at hvis der raises bag mig, kan jeg reskubbe og realisere noget fold equity. Intial raiser folder, co raiser til 320 med 400 bag, perfekt. Sb fold, nu raiser bb til 720..

 

Hvad gør vi nu ? Jeg har 1.330 tilbage, som er mindre en et klik raise. Har jeg noget FE ? Er min hånd stærk nok til et call / reskub, er den for stærk at folde ?

 

What to do ?



08-03-2020 19:49 #2| 0

Senere I spillet, der er kommet en maniack til bordet i sæde 1, jeg sidder i 8 med tør nord mand i 9. Maniack har ca. 3k. Siden han er kommet til bordet er det ikke unormalt at åbne til mellem 150 og 350 i det her lille 10/10 spil 🤔.  

 

Relevante stacks. Sb 2k, Utg 1.550, mig 4k+, knap(maniack) 3k.

 

Reads. Maniack er selvfølgelig maniack og raiser total random beløb. Utg virker sane og er ikke set gøre noget out of order. Sb er til den friske side, men ligner en der kan spille poker.

 

Utg åbner til 200 og der foldes til mig i highjack, jeg ser ned i JJ. Det er ikke utænkeligt at utg har esser, konger, damer, AK, AQs I denne situation. Den range er vi skidt inde mod. Jeg tænker fold, raise, flat alle er ok muligheder. 

 

Hvis jeg flatter er der mulighed for at maniack på knap går med, og frisk sb kunne sagtens tage et flop af også.

 

Kalder vi JJ med håb om flere calls, så vi kan set mine ? Raiser vi for at isolere utg forhåbentlig dårligere hænder (som vi ikke selv tror på)? Kan vi folde Jacks her ??

 

 

 

Redigeret af Gunslinger d. 08-03-2020 20:45
08-03-2020 20:07 #3| 0

Rest.

09-03-2020 12:50 #4| 1

Jeg vil give ret i at den første er all - in. Hvis flush outsene er "clean" har du jo 35% bare på dem og hvis de tre resterende niere også kan bruges er du næsten oppe på 50%. Det farligste er hvis en eller anden har et set - så er dine chancer ikke helt så store. Så du har reelt ikke ret meget brug for fold equity.


På toeren ville jeg nok bare syne og forsøge at ramme et set. Det bliver selvfølgelig svært hvis der ikke kommer overkort på bordet - men det spørger du jo ikke om.


 


 


 

09-03-2020 13:02 #5| 1

Jeg ryger også ind i hånd 1 og håber på der ikke er 1 med et højere flush draw.

Hånd 2 synes jeg er et nemt call for at se et flop og tage den derfra. Håber selvfølgelig på at få maniac med.

Redigeret af BUMS4 d. 09-03-2020 13:03
09-03-2020 15:16 #6| 3

Hånd 1: 


Jeg kan ikke se at det skulle være profitabelt at gå AI, så jeg folder. 

Hvad er det vi håber på at BB sidder med som vi gerne vil AI mod? 

I mine øjne kan både CO og BB begge sidde med alle to par kombinationer, alle sets, måske 99, KJ, AJ, men jeg har svært ved at finde bluffs fra BB der spiller sådan her.

 

 

Hånd 2:

 

Jeg kalder hvis maniac ikke 3-better helt sindsygt, og hvis jeg skulle vælge mellem raise og fold ville jeg vælge at folde til OR 20x samt din beskrivelse af UTG som åbenlyst går efter value fra maniac. Vi raiser vel ikke for derefter at folde til UTG AI. Skulle maniac raise og UTG folde kan vi meget nemmere skubbe. 

 

Postflop 3-vejs har vi den fordel at vi kan agere ud fra hvad UTG gør efter maniacs action, og vi tror ikke at UTG bluffer fx. 2 streets. 

Dvs. at vi på en del flops stadig kan flatte c-bet eller check og kun folde til UTG check-raise.

 

 






10-03-2020 03:52 #7| 1

ville aldrig komme væk fra hånd 1. Og slet ikke hvis jeg var "små tiltet". 

10-03-2020 09:42 #8| 1

@lassej : glemmer du ikke at der allerede ligger ca. 2000 i potten. Så hvis alle caller en all in bliver dine pot odds udmærkede.


Du har trods alt altid 9 outs to gange (ca. 35 %) mod set to par eller straight. Settet har så nogle gode redraws.  


Mod et højere flushdraw har du jo par og straight outs.




 


 

10-03-2020 11:20 #9| 1

Jeg kender ikke Malmø, men er det som Cph 20/20 sådan nogenlunde, så:

Hånd 1: Hvilke flops drømmer vi om 5-vejs med QTs? Ja, vi kan være helt pakket ind, hvis alle har ramt, har vores outs og har bedre draws. Jeg kalder ikke QTs for at lægge den på det flop, så jeg er all-in.

Hånd 2: Hvis alle hænder er 15-35bb raise, og utg "kun" har 1550 bliver det i det mindste en billig omgang, hvis han har den. Hvilke hænder vil vi spille, hvis ikke JJ i denne situation? Jeg kan ikke folde. Da Maniac gerne skal med eller spasse ud er det et kald. Mens jeg lægger mine chips beslutter jeg planen for floppet, når maniac selvfølgelig også vil se floppet. Når Maniac raiser den ser jeg os allerede ende inde alle 3 med AQs, 99 og os.

 

10-03-2020 19:53 #10| 1

Hånd 1:


Der ligger 1080 i midten, + 600 + 2*1330 giver en pot på 4340 ved trevejs all in. 

 

 

Du skal have 30.6% equity for at skubbe i stedet for at folde. Jeg antager at der er nul FE. 

Jeg synes at den er close. Med så heftig action er der en reel risiko for sets og højere flush draws. Med to modspillere kan du godt være oppe imod begge dele. BB som først flatter SBs bet men så vælger at sætte co all in kan let tænke præcis det samme som dig. At han ved at komme over toppen har FE imod alle andre end co og har fine odds imod ham med et draw. Selv hvis dit draw er bedre, så holder han på dine outs. 

I praksis ville jeg nok ikke folde hånden. 

 


Hånd 2


At raise imod en knastør utg raiser med JJ er nærmest et bluff, så ville jeg hellere folde. Ved call har vi nogle skæve stack to pot ratios. Hvis hånden bliver trevejs eller flere kommer vi I sjældent væk fra er overpar på de fleste flop. Setmining kan obv. Ikke betale sig. Det er nok en risiko som er værd at tage med maniac i hånden. Er ikke tosset med tanken om at skulle spille hånden post flop tovejs imod utg, men det kan nok lade sig gøre. 


Det bliver et call herfra. 


 




10-03-2020 22:10 #11| 1

Jeg siger tak for alle de fine indput.


I hånd 1 ville jeg mest vide om jeg var en fisk. Ville have foretrukket, ikke at limpe ind med QT i det spot, men som floppet kom, syntes jeg ikke rigtig jeg kunne undgå at få det hele ind. 


Muligvis jeg allerede kunne skubbe 1450 på floppet ? 600 pot +120 sb +120 bb ? I spottet syntes jeg det var for meget over bet.

 

Efter co bet og bb raise skubbede jeg, blev snap callet af co, tank call fra bb.

 

Turn er Q. Tænker det er et ok kort der giver mig flere outs mod evt. 2 par combo. River er 2

 

Co vender hurtigt 95o for floppet streg, jeg viser min Q flush og bb mucker.

 

 

 

10-03-2020 22:10 #12| 0

Hånd 2:

 

Som beskrevet havde jeg utg på en ret stram range, som JJ ikke er super inde imod. Kunne dog ikke smide Jacks i position, så kaldte. Utroligt nok smed knappen og vi er HU til T62 pot 420. Utg checker nu til mig. 

 

Jeg får ikke meget bedre flop til JJ så stikker 250 ud, han snap skubber 1350.

 

Skal vi give ham kredit og smide, eller skal vi sætte ham på AK, AQ, som muligvis kan være  ?

 

Kan ikke sætte ham på et sæt. Han ville ikke gøre det til 200 pre med TT.

 

Hvilke hænder vil han crai ? AK/AQ? Ville være mærkeligt med AA, KK og QQ imo.

 

Jeg går i tanken, har endelig fået samlet lidt chips med QT hånden, og gider egentlig ikke punte en luns på et skidt call.


Måske jeg burde check flop bag ? Call / fold som spillet ?


Hvad tænker PN ?

 

Redigeret af Gunslinger d. 10-03-2020 22:20
10-03-2020 22:51 #13| 3

Hånd 1) 

Vildt at ingen har nævnt hvor ringe det er at limpe QTs UTG+1. 


Som spillet, med de døde penge i potten, er det et stackoff. Du har >35% mod to ranges af 2par, straights, sets, bedre FD's og de obligatoriske wtf-live-poker komboer. Din equity vil oftest også være bedre 3-way end HU. 

 

Hånd 2) 

Call pre. Bet og kald hans jam. Bet-fold ville være forfærdeligt imo. 

10-03-2020 23:16 #14| 0

Synes også QTs skal være et raise pf, men det er da nærmest uvirkeligt, at co kalder et raise til 120 pf med 95 off ud af en stack på 840

 

Hånd 2. Jeg er ikke så meget gambler, at jeg vil satse 78 BB (straddle til 20) på, at villain i utg ikke har et bedre par end JJ eller satse med et flip mod AK. Jeg nitfolder derfor pf og venter på et bedre spot. Som spillet er flop rent gætteri. Mod AK / AQ er du bagud, og mod overpar er du mere bagud. Du er kun foran mod AK / AQ off eller andet bluff. Jeg synes overpar giver god mening.

11-03-2020 10:21 #15| 0

Da Grethe skrev det med at limpe med QT s preflop UTG+1 var ringe, troede jeg faktisk, at hun mente, at der skulle foldes. Men kaj666 mener åbenbart, at der skal raises ? (Det er full ring)


Jeg ville normalt folde. Med et meget passivt bord ville jeg limpe.


 



 



 

11-03-2020 11:06 #16| 0
KimN skrev:

Da Grethe skrev det med at limpe med QT s preflop UTG+1 var ringe, troede jeg faktisk, at hun mente, at der skulle foldes. Men kaj666 mener åbenbart, at der skal raises ? (Det er full ring)

 

 

Jeg ville normalt folde. Med et meget passivt bord ville jeg limpe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Jeg tror han mener der skal raises pre :D

 

11-03-2020 11:58 #17| 1
Administrator

Jeg havde talt med gunslinger om disse hænder inden han lagde dem op

Min første kommentar var noget i stil med:

Aldrig open limp tidligt

Jeg folder q10ss utg+1 let i Malmø


jeg er helt pas på hvorfor i mener den skal raises.


11-03-2020 12:08 #18| 0
Bridgeking skrev:

Jeg havde talt med gunslinger om disse hænder inden han lagde dem op

Min første kommentar var noget i stil med:

Aldrig open limp tidligt

Jeg folder q10ss utg+1 let i Malmø

 

jeg er helt pas på hvorfor i mener den skal raises.

 

 

 

Jeg har ikke spillet i Malmø. Jeg raiser den 10/10 gange på CC i 20/20-spil, om ikke andet, så for at vinde jackpot
Nej okay, sidder der en hel bunke lowstacks som sidder og skubber til midten er det selvfølgelig noget lort, men sådan et live-cash, hvor man måske når 50-100 hænder på en aften, der vil jeg altså spille nogle hænder. QTs tænker jeg "ahhh endelig en hånd". I skal føle jer fri til at komme og tage mine penge, næste gang jeg er på CC
11-03-2020 12:34 #19| 2

Igen tak for indput og feedback.


I hånd 1 er jeg som skrevet ikke særlig tilfreds med mit limp. Grethe siger det meget godt, det er ringe spillet.


For mig at se, burde jeg raise den pre, fold til 3 bet. Kan ikke lide at limpe nogen hænder i tidlig position. Hvis jeg ikke finder hånden stærk nok til et raise, bør jeg folde. Det er et aspekt af mit spil jeg virkelig prøver at forbedre.

 

Hånd 2.

 

Jeg tænker længe. Kan ikke rigtig sætte ham på en hånd han spiller sådan, ud over AK/AQ.

 

Mod de 2 holdings har jeg på floppet ca. 50%. Mod overpar har jeg under 10%.

 

Ender med et call, bordet løber uden kort over T eller flere ruder. Han viser AKo uden .

 

Godt call ? Måske ikke.

 

11-03-2020 14:26 #20| 0

Folder i virkelig q10 s utg +1, det tror jeg sku ikke er godt, medmindre der sidder en 3-4 shortstacks og skubber i øst og vest.
Er live poker ikke en ren guldgrube i forhold til online cash, det er i hvert fald min opfattelse de få gange jeg har spillet live cash.

11-03-2020 15:39 #21| 1
Administrator
BUMS4 skrev:

Folder i virkelig q10 s utg +1, det tror jeg sku ikke er godt, medmindre der sidder en 3-4 shortstacks og skubber i øst og vest.
Er live poker ikke en ren guldgrube i forhold til online cash, det er i hvert fald min opfattelse de få gange jeg har spillet live cash.

 I Malmø folder jeg som sagt ret let


der er imo ingen grund til at sætte sig selv i en masse svære spots ude af position deroppe.


 spillet er generelt ret blødt, og jeg har aldrig været der uden at sidde ved bord med 1 eller 2 tosser. 
hvis man vil spille mere variansorienteret er det sikkert et fint raise, men jeg gør det ikke

11-03-2020 15:41 #22| 1
Administrator

Hvis et std raise normalt er mellem 50-100kr og ingen 3 better er du let 4-5 vejs til floppet

Q10ss spiller da fint post - men du skal altså også ramme godt oop for at skyde synes jeg


bliver du 3-bettet hvad så ?


11-03-2020 19:46 #23| 0

Tror bare mit standard raise vil være 50 i sådan et game og afhængig af modstander og stack bliver det nok ofte et fold til 3 bet.

12-03-2020 10:45 #24| 1

Raise preflop virker ret forkert på DTs.


Jeg tror det er påvirket af at mange er vant til 6-max på nettet, hvor UTG+2 faktisk er en ret sen position (da jeg spillede høj fixed raisede jeg med den i den position- men i fixed er der jo også fint bare at tage blinds). Det er det íkke en sen position  full ring live, så der kan let komme et reraise og ellers får du 3- 4 callere og skal spille en medium hånd ude af position.



12-03-2020 13:28 #25| 4
kaj666 skrev:

Synes også QTs skal være et raise pf, men det er da nærmest uvirkeligt, at co kalder et raise til 120 pf med 95 off ud af en stack på 840

 

Hånd 2. Jeg er ikke så meget gambler, at jeg vil satse 78 BB (straddle til 20) på, at villain i utg ikke har et bedre par end JJ eller satse med et flip mod AK. Jeg nitfolder derfor pf og venter på et bedre spot. Som spillet er flop rent gætteri. Mod AK / AQ er du bagud, og mod overpar er du mere bagud. Du er kun foran mod AK / AQ off eller andet bluff. Jeg synes overpar giver god mening.

Mindsettet og tilgangen er forfejlet. Det handler ikke om "at gamble" - det handler om at spille ranges og equity. Vi sidder ikke i en tour med ICM calculations. Hele analogien med "vente på et bedre spot", er så død. Hvis Hero ikke kan klare standard afvigelsen er det allerede recipe for disaster inden stolen er indtaget. Det er cashgame! Vi arbejder med hver eneste +ev spot, vi kan finde. 

Dertil er det sub-optimalt at sætte folk på én hånd. Sæt dem på en range - og lav vurderingen mod den samlede range. Når villains kan ende op med 95o og AKo i de to hænder, er der nok lidt materiale til forbedring af range-estimater. 


I forhold til den sidste hånd er jeg helt pas på at folde preflop. Hero sidder i et latterligt blødt livegame med en confirmed maniac bag og kigger ned i en top 2% hånd... Laaaa' os da spille noget kort! 

 

Bridgeking skrev:

Hvis et std raise normalt er mellem 50-100kr og ingen 3 better er du let 4-5 vejs til floppet

Q10ss spiller da fint post - men du skal altså også ramme godt oop for at skyde synes jeg

 

bliver du 3-bettet hvad så ?

 

Fold til 3-bet 

 

KimN skrev:

Raise preflop virker ret forkert på DTs.

 

Jeg tror det er påvirket af at mange er vant til 6-max på nettet, hvor UTG+2 faktisk er en ret sen position (da jeg spillede høj fixed raisede jeg med den i den position- men i fixed er der jo også fint bare at tage blinds). Det er det íkke en sen position  full ring live, så der kan let komme et reraise og ellers får du 3- 4 callere og skal spille en medium hånd ude af position.

 

 

Det kan godt være det virker forkert, men når solveren åbner, er det nok ikke helt tosset :-)   

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar